2000
|
|
Argi fokoek begiak itsutu zizkiguten, ez genuen asmatzen kameren aurrean zein jarrera hartu. Patxi Otsotzarmendiren hitzaurrea luzea izan zen, txuria eta biguna, morborik gabea; programaren xedea argi adierazi zuen, uste okerrerako biderik utzi gabe, esanez saio hura elkarkidetasunezkoa zela, anaien arteko solas bihozkor polit bat,
|
gure
esperientzia borti  tzetatik lezio zorrotzak ikasteko aukera ezin hobea zela, beti bezala, Oinazeak orduak luze ditu berezi hura, baina, aurrez ikusle minberak ohartarazi nahi zituela, badaezpada ere, han bizitzaren laztasuna ez areagotua baina bai bere horretan azal zitekeelako, hau da, bere gordintasun guztian, eta auskalo. " Eta auskalo esan zuen atzera Otsotzarmendik ahots hari apurtuz, bai, auskalo non dauden hondamendi eta giza zoritxar hauen arrazoiak.
|
2008
|
|
Gurasotasun biologikoaren aldeko panfleto bat bezain absurdoa litzateke adopziozko gurasotasunaren aldekoa, azken batean, nork bere bidea egin behar baitu. Guk gurea egin dugu eta horixe kontatuko dut, gure istorioa,
|
gure
esperientzia. Txinan gauzatutako adopzio baten istorioa, gure alabarengana eraman gintuen istorioa da liburu honetan aurkituko duzuna.
|
2009
|
|
Ostera, ezkerreko pentsamenduak, eta baita pentsamendu soziologikoak ere, iruzur errentagarritzat hartu du indibiduoaren muga bako ahalmena, eta gizarteak duen eragina azpimarratu du. Alegia, jatorri sozialak baldintzatzen duela
|
gure
esperientzia eta bizitza, hainbat kategoriaren aterpean bizi garela: generoa, klasea, jatorri etnikoa, jatorri geografikoa...
|
|
Gaur, indibiduoak puntuak galdu ditu(" ahalegin indibidualak ematen digu gizartean lekua"), baina, beste horrenbeste gizarteak(" determinazio sozialek neurri handian baldintzatzen dute
|
gure
esperientzia"). Norbanakoa eta gizartea ahulduta, bestelako determinazioez hitz egitea dago modan.
|
2010
|
|
Aipatu baliabideak agian ez dira baliabide guztiak, baina baliabide oinarri oinarrizkoak eta ezinbestekoak dira. Azken buruan, mundua nolakoa den ikertzen dugunean (eta hori da eguneroko bizitzan nahiz jarduera zientifikoan egiten dena), gertakarien gaineko
|
gure
esperientzietan oinarritzen gara, bai eta gertakari horiek azaltzeko proposatzen ditugun hipotesi eta legeetan ere, bai eta horien gainean egiten ditugun arrazonamenduetan ere. Horregatik esango diogu eredu horri zentzu komunaren eredua, baita, ikusiko ditugun arrazoiak direla-eta, eredu zientifikoa (edo zientziaren eredua) ere.
|
2012
|
|
Bakoitzak berari dagokiona bizi eta sufritu behar du. Egin diezaiekegun mesederik handiena
|
gure
esperientziaren partaide izaten ez uztea da. Sinets iezadazu, maitea, sinetsi zeure ama zaharrari.
|
2022
|
|
Baina, giza eskua hitzak ezagutzeko eta erabiltzeko gai dela esango baligute, hau da, hitzak irakurtzeko eta idazteko gai dela, gezurra dela esango genuke. Eskuen eta gauzen arteko erlazioa naturala iruditzen zaigu; baina eskua eta hitzak, eskua eta mintzatzea, lotzea
|
gure
esperientziatik kanpo geratzen da.
|
2023
|
|
Bestetik, aparatu emozional horretan, hipokanpoa dugu, eta bere funtzioa, ulertzeko moduan, aipatutako bi nukleoei bere lana egiten laguntzea litzateke, amigdalari batez ere; hau da, bizipen eta esperientzia guztiak bilatu eta konparatu egiten ditu, Google bilatzailea izango balitz bezala, eta amigdalaren zein accumbensaren egitekoa aberasten du. ...k esan dezake" hurbildu zaitez gozatzeko aukera duzu"; amigdalak, berriz," kontuz, gogoratu azkenekoz horrela hurbildu zinenean zer gertatu zen", eta, aldi berean, hipokanpoa ordura arte bizitako guztiaren bilaketan dabil" ea pertsona horrek interaktuatu duzun besteen antza duen ikusten, ea berdin begiratzen dizun" eta lagungarria izan daitekeen datuen bilaketan dabil
|
gure
esperientzien biltegian, erabaki on bat hartzen laguntzeko.
|
|
Jakin badakigu bi ebidentzia ditugula hemen. Batetik, ikerketek,
|
gure
esperientziak eta jakintzak zein adituek esan eta egiten dutena. Baina, bestetik, familiek eta eskolek bizi dugun ebidentzia dago, hau da, gaur egungo testuinguruan behintzat, zerbait utopikoa dela familia gehiengoarentzat, zoritxarrez, mugikorraren erabilera autonomoa 16 urtera atzeratzea.
|
|
Baina plazer hori, zerbait kaltegarri ere bihur daiteke, baldintza hauek betetzen badira: naturalki sortu ezin dugun dopamina dosi bat jasotzen badugu (droga baten bitartez edota aipatu dugun errekonozimendu artifizial baten bidez), errepikakorra bihurtzen bada eta esfortzurik egin gabe lortzen badugu, gure oinarrizko dopamina maila murriztu egingo da, eta, gainera,
|
gure
esperientzia gogobetegarrien eragina murriztuko du. Horretan sakontzen badugu, dopamina maila berezkoa baino maila baxuagoan gelditzen joango da, eta hori gertatzean, adikzioa sortzeaz gain, depresioan erortzeko arriskua ere sortuko da.
|