Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 170

2000
‎helburu politikoak dituen asmakizun arbitrario hutsa; historia bere izaera dinamikoan ulerturik, korapilatsuak diren egoera sozial eta politikoei zentzua emateko beharrarengatik sortzen dela esan genezake. Eta eskuartean dugun gai honek zuzen zuzenean jotzen du Estatuak eta subiranotasunak osatzen duten gure gaiaren hezurraren atea:
‎Azken adibide honek argi erakusten duen legez, informazioak eta informatikak kontrolatzen duten gure" sare gizartean" liburutegien eginkizuna ere nabarmenki aldatu du. Espezializazioaren legeak liburutegien munduari ere bere logika ezarri dio, eta lege horren logika oso erraza da:
2001
‎nolako eragina duten gure jokaera eta emozioengan.
‎Deitura hori ematen zaio hedabideen eta Iritzi Publikoaren eratze prozesuaren arteko harremanen gainean dagoen teoria aipatuenetako bati 15 Espiralaren metaforaren bidez adierazi nahi da nolako eragina duten gugan gai eztabaidatsuetan geure ustez iritzi giro nagusia denak eta haren pertzepzioak. Bistan da euskal gatazka eta ETAren arma indarkeriaren aurreko jarrera gai eztabaidatsuak direla, gai horien aurrean jarrera eta argudio desberdinak, are kontrajarriak, erabiltzen direla.
‎Eraikitze lanetan beraz, horiengatik ikusminez, etamesfidatiaren susmoak, zementua irabiatzeko ontzi gizena daraman kamioiaren joan etorriak beharturiko zirkulazio geldiunean, era honetako obra zibilek kulturgintzarekin baino zerikusi zuzenagoa ez ote duten gure denbora hauetako ekonomia neoliberalaren joko engainagarria rekin, alegia merkatuari bere kasa jokatzen utzi behar zaiola esan, baina diru publikoaren kutxatik ordaintzen dela porlanaren ekoizpena, eta gutxienekoa dela zertarako balia, lehen azpiegitura hidraulikoa, orain kultur ekipamendua, gero auskalo zer, garrantzia duena eraikuntzaren sektorea eta honen hornigaiena ez dadila geldi.... Inbertsio produktiboa esaten diote horri.
‎Arrazoimen hutsaren saialdi dialektiko ororen emaitzak ez du guk jadanik Analitika transzendentalean frogatu genuena soilik baieztatzen, hots, esperientzia ahalgarriaren alorraz goiti joan nahi duten gure inferentzia denak iruzurtiak eta oinarri gabekoak direla, baizik eta gauza berezi hau ere irakasten digu aldi berean: giza arrazoimenak hemen muga hori gainditzeko berezko joera duela (A642/ B670 (E491)).
2002
‎Harrigarriena honako hau hautematea da, alegia, zer nolako konfiantza islatu duten gugan guztiongan komunikaziorako teknologia eredu berriek. Teknologiak ez dira inoiz neutralak izan, baina, inoiz baino neutralago eta horizontalago agertzen zaizkigu gaur egun; harrigarria benetan.
‎Eta beldur naiz Hondarribitik Bilbo alderako bidea hartuta ere, holako zerbait gertatzen den. Niri gustatuko litzaidake, kontu hauetan (eta berdin balio du honek ahoskera kontuetarako ere)" sukaldetara" jolasteko eskubidea ere izatea, nola duten gure aldameneko hizkuntza" serioek", eta hizkuntza serioetan onartzen ditugun arauen parekoak barnean ere, prozedura gisa bederen, aplikatzeko aukera izatea. Badakit horrekin bakarrik ez dugula seriotuko hizkuntza, baina agian honek guztiak lagun dezake pixka bat, eta nonbaitetik hasi behar da.
2003
‎Egin du bide geroztik munduak, bai eta ere Euskal Herriak. Ez dut uste tipituz joan den Herria maite duten gure herritarren kopurua, ez eta alferrik egin diren Herriaren alde eman ditugun urrats guztiak. Baina ez da neholaz ere konpondu gutartean aitzinetik hor genuen eztabaida.
‎Ondotik erran dezakegu zer harreman izan duten egiazki bi errealitate horiek mendeetan zehar, eta zer harreman duten gure ustez gaur egun oraino.
2004
‎Eta agian horixe da, konstituzio eta guzti ere, Europak duen arazorik larriena: ez dela abstrakzio bat baizik aberkoitasuna hurbilago sentitzen duten gure bihozñoentzat.
‎Gurasoei emaniko informazioa: ba ote dakigu zer jaten duten gure seme alabek?
‎Irakekoaz ere gogoratuko da gutako bat baino gehiago. Zer esan, jaio ere jaiotzen utzi nahi ez duten gure balizko biblioteka nazionalari buruz?
2005
‎azken hogei urteotan asko aurreratu da motoreen errendimenduan, baina aldi berean klimatizazioa zabaldu da, autoak handiago eta pisuago egin, segurtasun neurriak areagotu, 4x4 autoak popularizatu... eta guzti hauen poderioz urteotako hobekuntza energetikoa deusetan geratu omen da. Gaur Europar Batasuna osatzen duten 25 herrialdeen artean 1990etik 2002ra %20an handitu zen bideetako trafikoa, %30ean kamioiz eramandako merkantzia kopurua, eta ororen buru %20an negutegi efektua eragiten duten gure gasak.
2006
‎Akats horietako bat aurreiritzia da. Pasarte honetan, Humek esaten digu aurreiritziek zer nolako eragin negatiboa izaten duten gure judizio estetikoetan.
2007
‎Herritar edo euskara teknikari gizajo baten ardura al da hori? Ala asmatu duten itxurazko kredo horretan sinesten duten gu baino gorago daudenena?
‎Komunikazioaren esparruan, aldaketa nabarmenena elkarrizketaren kontzeptua da.Enpresa eta herritarra elkarren ondoan egotetik, enpresa herritarra sortzera jo dugu.Beraz, nahitaez ezagutu behar dugu zer nahi duten, zer espero duten gure interestaldeek. Hori elkarrizketa sistemen bidez egiten da.
‎Orduan galdegin dit ba ote dudan inor kaxaren barruan sartzeko, horixe duela Don Valentinek kezka, baina galdera batez erantzun diot soilik, ea ba ote dakien zer jaten duten koalek, edo zergatik ezin duten gure artean bizi panda hartzek, horrelako gauzak ezagutzen ez dituen alkate batek ez duela herritarren aginterik merezi, eta erantzun dit egin ditzakedala nahi ditudan trufa guztiak, baina hobe dudala gaurko ikuskizuna behar bezala egitea, berrehun lagunetik gora espero dituztela antzokian, hiriburutik ere badatozela gonbidatuak, eta munduko onena izan gabe ere onartuko dutela lotsarazteko moduan...
2008
‎Orrialde hauetan zehar deskribatutako ikuspegi sistemikoari atxikiko natzaio lan honetan, eta literatura askotariko faktoreen indar harremanek definitzen duten sistema gisa aztertuko dut. Horretarako, lehendabizi euskal literatur sisteman eragin nabarmenena duten faktoreak identifikatuko ditut euskal idazle eta kritikariei egindako galdeketa baten bidez, eta ezagutuko dugu literatur faktore bakoitzak (merkatuak, sariketek, kazetariek, kritikariek...) zein eginkizun betetzen duten gure sistemaren baitan, erdigune eta periferien sorreran.
‎Urteak eman dituzte artxiboaren atzetik. Indarrarekin ere saiatu dira ni izutzen inoiz indarrik erabili ez omen duten gure lagunok. Nire azken mendekua izango da, ezin ditut gehiago begien aurrean ikusi, esan zuen eta berriro tarte bat egin genuen isilik.
‎Gainera, Lurra planetan aditua den boluntario bat jaialdiaren instalazioetan ibiliko da, klima aldaketaren ondorioak eta edateko uraren eskasia zabaltzeko. GKEren ustez, kontsumoarekin zerikusia duten gure eguneroko ekintza eta erabaki txiki askok ondorio negatiboak dituzte, bereziki garapen bidean dauden herrialdeetako pertsonen artean. Hori dela eta, Intermón erakundeak hausnarketa kritikoa sustatu nahi du benetako beharrei buruz eta kontsumo global eta indibidualaren ondorioei buruz, “erosketako erabaki etikoak” hartzen laguntzeko eta gizarte “bidezkoagoa eta iraunkorragoa” sustatzeko.
‎Poliki poliki argazkiak bukatzen joan ziren, jendea jatetxera hurbiltzen zen heinean. Dagoeneko eguerdiko 13:30ak pasatxo ziren eta ziur tenorez bazkaltzen duten gure jubilatuak gose zirela.
‎Zer izango gara alkatearen norbanako interesek gure herria hondatzen badute? Zer izango dira herri hondoratu bat ezagutuko duten gure ondorengoak. Ezer ez.
‎[Sukal idazleak.] Sukaldean idazten hasten ez naizen bitartean, badakit ez dudala idatziko sukaldean idazten duten gure Auspoako zaharrek bezala. Ondo osatutako sukaldean bada gozotik, gezatik, gazitik, minetik, erretik, egositik, gordinetik eta denetik; bada gustua, usaina, lurruna, beroa, epela, hotza eta hotzila.
‎Orokorrean, immigrazioak eragindako kultura aniztasunak ez du berez izaera positiboa edo negatiboa. Gizarte osoaren bizikidetza ahalik eta aberasgarrien izan dadin subjektu horiek egiten dutenaren araberakoa da (immigranteak, gizarteratze elkarteak, estatuak, erakunde publikoak, eragileak, etab.). Kultura aniztasunaren gaiari ekitea, gure gizarteetako gertaera gisa, fenomeno konplexua bada, kultura eta politika minorizatua duten gurea bezalako gizarte batean, konplexutasuna areagotu egiten da.
‎Beraz, onartzen badugu Akademia barruan zenbait doktrina esoteriko aztertu zirela, orduan zenbait gai planteatzen zaigu: doktrina haiek zein diren, nola aldatzen duten gure platondar filosofiaren irudi orokorra, eta zergatik ez zituen Platonek islatu idatzietan. Azkeneko galderari ekingo diogu lehendabizi.
2009
‎Nola aldatzen diren gauzak. Iñaki Malenekin ikusten dudanean konturatzen naiz ez bakarrik zenbat irabazi duten gure alabek, baizik eta zenbat galdu zuten gure senarrek. Ez zituzten euren seme alabak ezagutzen ia.
‎Orain beste misterio bat geratzen da: (on) beste klima zientzialariek noiz ulertuko duten gure klima askoz indar handiagoek kontrolatzen dutela, kanpotik.
‎Irudia: Iwan Beijeak Badira zenbait bitamina, mineral, koloratzaile natural eta beste zenbait landare eta entzima konposatu (prozesu metaboliko askotan esku hartzen duten gure organismoko substantziak), antioxidatzaile deritzenak, “erradikal aske” deritzenen eragin kaltegarria oztopatzen dutenak. Dietatik aurrera, antioxidatzaile gehienak landare elikagaietan egoten dira, eta horrek azaltzen ditu fruta, lekale, barazki, barazki eta osoko zerealen ekintza osasungarriak.
‎Bada, ez dakit. Ez dakit zer nolako irudia duten gutaz. Argi dagoena da gazteok dinamika berriak sartu genituzkeela eskolan.
‎ezagutzen dudan apurra, zehaztu nuke. Batzuetan pentsatzen geratzen naiz ea zer pentsatuko ote duten gure bilobek nire berri izan dezatenean. Eta paperok idaztea erabaki nuenetik galdera bera egiten diot neure buruari zutaz ere, hau da, ea zer pentsatuko ote duten nire biloba diren zure ilobek zure berri izan dezatenean.
2010
‎Marxismoan bilatzen nuena euskararen edukian aurkitu dut. Iaz azaldu nizuen zelan ugazaba eta osaba berbek, Vladimir Propen herri literaturaren gaineko ikerketek, enperadore erromatarrek erabiltzen zuten norberaren arrebaren semea oinordeko bihurtzeko ohiturak eta beste mila datuk frogatzen duten gure familia harremanak adierazteko hitzak sortu ziren garaian jabetza emakumeen bidez transmititzen zela. Egungo ikerketa etnografikoetan kultur edukien transmisioa zelan eta noren bidez egiten den aztertzen dugunean, ondorio berera heltzen gara.
‎Jaramon egingo diozu Ganbera honek esaten dizunari? Esan argi eta garbi, denok jakin dezagun zenbat balio duten gure botoek.
‎Dena dela, inor deseroso edo informazio nahikorik gabe sentitu bada, gure gain hartzen dugu borondatearen kontrako akatsa egin izana, sentitzen dugu eta barkamena eskatzen dugu, nahiz eta ez duten gure iritziarekin bat egiten.
‎«Besteen zerbitzari izateko hezi gintuzten emakumeak eta zer egin zerbitzatzeko edo zaintzeko inor ez daukazunean? (?) Eta arazoa larriagotu egiten da, inor ezin zerbitzatzetik norbaitek zaindua izatera pasatzean»; edo suhia bilobarekin ikustean konturatzen denean «ez bakarrik zenbat irabazi duten gure alabek, baizik eta zenbat galdu zuten gure senarrek». Baina ehun orrialde itxaron behar ditugu horretarako eta gainera ez da sobera aldentzen oraintxe aipatutakoetatik.
‎Horrek kezka sortu du medikuntza arloko hainbat sektoretan. Inork ez daki noraino agertuko duten gure gorputzek ere antibiotiko berarekiko erresistentzia. Europako Parlamentuak debekatu egin ditu.
‎Hilketa gure Estatuko segurtasun indarretako kide batena izango balitz bezala sentitu dut, badakidalako zenbateraino laguntzen gaituzten eta nola sentitzen duten guk bezala askatasunaren aldeko eta ETAren aurkako borroka. Laguntza hori Frantziak garesti ordaindu duela adierazi du.
‎–Ziur nago ez dela gertatuko. Ez bakarrik organoa, organoarentzako musika sortu duten gure musikariak ere noski, hau ere zikloaren helburu nagusietakoa baita, gure musikarien lana zabaltzea. Bach eta Haendel eta Mozart denok ezagutzen ditugu baina Beobide, Mokoroa, Gorriti, Zubizarreta eta horiek, zer?
‎Gidatze politikorako lekuko instantziak sortzea erraztea, eragile guztiak bilduz eta erabakitzeko ahalmen bat emanez; GECT Mugaz gaindiko Lankidetzarako Elkartzeari buruzko arautegi komunitarioaren proposamena irmo sostengatzea eta sentsibilizazio kanpainak burutzea proiektuarekin oraindik bat egin ez duten gure auzokoen artean; proposamenaren zuzenketa proposatzea, erakunde publiko nazionalei (unibertsitateak, esate baterako) mugaz gaindiko egitura hauetan era berean parte hartzea ahalbidetzeko; Madrilgo Hitzarmeneko geroko 3 Protokoloaren eta GECTi buruzko geroko arautegi komunitarioaren arteko osagarritasuna ziurtatzea Bruselako eta Estrasburgoko negoziazioetan; Barruti Europarra edo GLCT bezalak...
‎Horrela, bada, eta puntuarekin bukatzeko, gogora dezagun" hizkuntza soziologia" eta" sozio-linguistika" hizkuntzalaritzaren beraren barne garapenetik sortzen direla, zeinen ondorioz hizkuntz fenomenoa" makrolinguistikoki" ere —ez" mikrolinguistikoki" bakarrik— kontsideratzen den. Kontua da" estrukturalismoaren muturreko aszesia", honela Schlieben Lange, gainditu beharra ikusten dela, bere oinarrizko hipotesiak —" sistema linguistikoaren homogeneotasuna" eta" gainerako aktuazio sistemekiko hizkuntzaren isolamendua" — nahikoa ez direlako175 Hortik jaiotzen dira, besteren artean, hizkuntza gizartea erlazioa aztertzen duten gure bi diziplinak, egiaz elkarrengandik oso gertu daudenak. " Sozio-linguistikaren eta hizkuntza soziologiaren arteko diferentzia", honela Hudson," enfasi kontu bat da batez ere, alegia, ikertzaileak hizkuntzarekiko edo gizartearekiko duen interesaren araberakoa" 176 Aipa dezagun, bestela, askotan" sozio-linguistika" diziplina orohartzaile bezala ulertzen dela, zeinek —honela Moreno Fernandez—" hiru ikerketa esparru nagusi" dituen:
‎– Nahiago nuke haiek esatea zein iritzi duten gure liburu bikainen inguruan –txirrinen panelera hurbiltzeko imintzioa egin zuen Oliveirak.
2011
‎Bi indar politiko horiek, itxurazko enfrentamendua irudikatu arren, beti ados jartzen dira bizkaitar guztion dirua gutxi batzuen interesen arabera erabiltzeko. Hori bai, hain garrantzi handia duen aurrekontuen eztabaidari uko eginez, bizkaitarrok ez ezagutzeko benetan nola erabiltzen duten gure dirua.
‎Proiektuaren abiapuntua “array ak” dira, genoma osoari buruzko informazioa dutenak, eta “microarray ak” lortu arte egokitzen direnak, intereseko gene eta proteina gutxi batzuk aztertzen dituztenak. Ikerketak metabolismoaren alderdi zehatzak detektatu nahi ditu, jakiteko elikagai funtzionalei gehitzen zaizkien osagai “osasuntsuek” benetako eraginik duten gure genetikan. Hori guztia markatzaile genetikoak identifikatuz, hau da, elikagaien osagai osasungarri horiek kontsumitzean adierazpena aldatzen duten geneen analisiaren bidez. “Kalitate handiko azterketa klinikoetan datuak sortzeko tresnak garatzea izan liteke noizbait elikagai funtzionalak baliozkotzeko behin betiko irtenbidea”, adierazi du Pablo Castán 2B Blackbio zuzendari zientifikoak.
2012
‎E. Aranzasti: Mondosonoro aldizkarian, Joan Lunak dio nahiz eta aldizkari horretako azala eta Rockdelux ekoa eman diguten, nahiz eta 2011ko disko onena izendatu duten gurea, ez dugula jarraitzaile berri gehiago lortuko," no van a sumar seguidores a su causa", idatzi du. Guk argi daukagu ez garela masei zuzendutako talde bat eta ez dut uste orain kritika onak jasotzeagatik Lisaboren kontzertu bakoitzera 600 pertsona joango direnik eta 5.000 disko salduko ditugunik.
‎Erreprimitua izango da gero, gaitzespen zotalez itxiko duten gure garunean, ongi baitakite puritano eta dogmatikoek lege zaharra: –Errazagoa da zementuzko horma bat puskatzea, garunean ditugun hormak baino?.
‎Egia da, Gasteiz inguratzen duten Salburua, Armentia, Olarizu eta Zabalganako basoak eta Zadorra ingurunea babesteari eta hauen inguruan korridore bat sortzeari esker indartu dela naturarekiko lotura eta hobetu dela hiriaren bizi kalitatea. Esan dezagun ere, hiritik gertu dugun ingurune natural hau gaur arte iritsi izana, batez ere, mendeetan zehar babesten jakin duten gure arbasoei zor diegula. Ahaztu gabe, azken bi hamarkadetan golf zelaiak, urbanizazioak, merkataritza guneak eta espekulazioa mehatxu errealak gertu gertu izan ditugula, eta zorionez gizarte presioek eta ingurumen teknikarien jarrera irmoak inguru hau zapuztea ekidin dutela.
‎Donostian, Irunen, Zarautzen eta Tolosan baditugu egoitzak; aurrerantzean, Zumarragan ere bai, han irekiko dugu-eta egoitza berria. Minbizia duten gure elkarteko kideengana hurbildu nahi dugu, ahalik eta zerbitzu onena emateko.
‎Azaldu dutenez, urtarrilaren 21ean hasiko dira Oñati eta Bergaran atez atekoa ezartzeko lanak eta lau hilabete" eskas" geratzen badira ere," Bilduko udal arduradunek informazioa ezkutatzen jarraitzen dute": " Ez herritarrek, ez hautetsiok, ez dakigu zenbat kostatuko den, nola eragingo duen herriko zergetan, zenbat zorpetuko den mankomunitatea, nola ezarriko duten gure herrietako gune babestuetan".
‎Itxaroteko gaude, itxaroten, begiak zabalik, garaiturik umezurtz, zer kenduko diguten, nola isilaraziko duten gure memoria irmoaren heiagora.
‎Eta orain, isiltasunean, hobeto entzuten da beren ausentzia, argian utzi duten gure izenen inauteria.
‎(jabetza duten gure lagun jatorrek egindakoak)
2013
‎Herritarrek etxean zituzten argazkiak bildu ditu Gure Txeruk, eta horiekin osatu du erakusketa. Izan ere, 50 urtean ehunka getariarrek parte hartu duten Gure Txeru Kultur Elkarteak antolatu dituen ekimenetan, eta urteetan herritarrek argazki ugari bildu dituzte.
‎Batez ere, kontuan hartzen badugu AICRentzat bularreko minbiziaren kasuen %40a ariketa, elikadura osasungarria eta amagandiko edoskitzea direla. 2013 urteko apirilean Journal of the National Cancer Institute aldizkarian argitaratutako azterlan batek berretsi duen bezala, ehunekoari tabakoaren eragin negatiboa gehitzen badiogu, ulertuko dugu osasun agintariek zergatik nabarmentzen duten gure osasunaren erantzukizuna. Hala ere, AICR erakundeak uste du bularreko minbizien %5 bakarrik direla herentzian jasotako faktore genetikoen erantzukizuna, eta inkesta batek adierazi du hamar pertsonatik ia seik akats bat egozten diotela kausa hereditario bati.
‎Ia bost milioi txakur eta 3,5 milioi katu bizi dira Espainiako etxeetan, Konpainiako Animalientzako Elikagaien Ekoizleen Elkarte Nazionalaren erroldaren arabera. Baina, argi al daukagu nola lortzen duten gure ondoan bizi diren lau hankako milioika lagun ibiltzea. Zientzialarien arabera, erantzuna ezezkoa da.
‎Hori guztia jorratzeari begira, 2013 urtean lan munduko eragile nagusiekin ariketa bat egin du Kontseiluak; hain zuzen ere, lan munduaren euskalduntzean urrats eragingarriak egiteko beharrezkoa litzatekeen bidaia orria zehaztu du. Jardun hori lan munduaren euskalduntzean urtetako eskarmentua duten gure bazkide Ahize AEK, Artez, Iberba, Elhuyar eta Emun erakundeekin, bai eta Ziurtagiriaren Elkartearekin ere, egin dugu.
‎Badakit Chillidak maite duela euskara eta, beste artista txepel batzuek ez bezala, euskara ikasiz frogatu duela maitasun hori, ez gasna janez edo harriak aho eta burdinak oihu bihurtu nahian. Badakit Chillidak badakiela zer esan nahi duten gure herriko toponimoek, baita Hernanikoek ere; badakit Chillidak badakiela azken erakusketari eman nahi izan dion bakearen irudia ezin egokiago osatzen duela bere lanak paratu dituen baserriaren izenak," Zabalaga". Ondikotz, sobera izen ederra bide zen hori, zabalegia esanen nuke, gure eskultorearen obrategia izendatzeko.
2014
‎" Kulturaren izenean, nola egin behar diogu uko hizkuntza bat bere osotasunean ezagutzeari? Hor erakusten dute zer nolako maila duten gure agintariek", dio amorraturik Etxeberriak.
‎Sarbidea erraza denetan ere, iluntasunaren erreinuan komeni da argi ibiltzea, Los Goroseko adibideak erakusten duenez. Horrelako zereginetan eskarmentua duten gure bi mintzakideek bat baino gehiago eramatea eta, bakarrik joatekotan, aurrez norbaiti gure asmoen berri ematea aipatzen dute.
‎Batasuna, askotarikotasuna, ez dira elkarren ukazioak. Nola elkar ukatuko edo osatuko duten gure kasuan, behin betiko errezeta jakinik ez da. Zilegi izan bedi, halaz guztiz, tradizio katolikoko Estatuetan batik bat, eta batzuetan Eliza Katolikoaren aurkako erreakzio laizistaren forman izan daiteke?
‎Beharrezko erremintenartean euskarazko corpusak daude, ahal dela libreak eta denon esku izango direnak, eta gure aurrekoek erabilitako euskara zein den erakutsiko digutenak. Euskarakesparru berrietara zabaldu nahi badu datozen urteotan, behar beharrezkoa dugujakitea orain arteko euskaldunek nola erabili izan duten gure hizkuntza.
‎30 euro inguruko mikrotxipa arroz ale baten tamainakoa da, eta, galtzean, gure lagun iletsu hori etxera itzultzen da. Artikulu honetan azaltzen da maskotentzako identifikazio sistemak nolakoak diren, mikrotxipa noiz derrigorrezkoa den, zer egin behar den uda honetan kanofelinoa galtzen badugu, eta txapak eta lepokoak nola laguntzen duten gure lagun iletsua gal ez dadin.
‎Herria egiazko aurrezabortegi bilakatuko duen osasungarritasunik eza. Hirugarren munduko irudiarekin kaltetuko den herriaren irudia eta historikoak izan edo ez irudi oso desatsegina izango duten gure kaleak, bai guretzat eta baita bisitarientzat ere. Zaborra atez ate jasotzeko pertxa horiek identifikazio kode bat dute bertan poltsak utziko dituen bizilagun bakoitzarentzat, horrela beste edozein bizilagunek bere intimitatea inbaditu dezake eta modu honetan bere bankuko kontu korronte zenbakiaren jabe egin, hartzen ditugun medikamentuen berri izan, telefonia, gas, etab. fakturak ezagutu etab. Derrigorrezko ordutegiak, ohituta gauden eguneroko ohiturak hautsiko dizkiguna.
‎3 Artikulu honetan jaso dudana tesina eta tesi proiektu zabalago baten zati bat da. Egitasmo horren helburua da euskal izendegiaren bidez nolako harremana duten gurean nazio eta genero identitateek; edo euskal abertzaletasunak nolako genero nortasun eta ereduak proposatzen dituen. Halaber, euskal izendegiak antroponimian eragin duen ‘iraultza’ jendarteko balio aldaketa sakonagoen ispilu ote den.
‎Jakintza hori urtero arraberritua, istorio berriez jantzia, sindika eta negoziatzaileen beharrezko jakintza da plazara hedatzen egun horretan. Uste dut orain gainera, delegazio politikoa handitu delarik, delegazio soberakina erranen du baten batek, bozkatu ondoan nehor ez baita axolatzen ea zer egiten duten guk eman baimenaz, baita gauzak mapetan eta bulegoetan trenkatzen direlarik terrenoaren jakintza fina antzerki argudio azkarragoa bilakatzen dela oraino.
‎Badira gutarik hurbilago dauden moda berriko beste" protestante" batzu, Batikanoren kontra protestatzeko sortuak, Lefevre apezpikuaren ondotik. Nahiz pundu batzutan batere ez duten gurekin bat egiten, Protestanteak eta ortodokzoak baino hurbilago dauzkagu. Gutartean ere badira horiekin kidetasun zerbait baluketenak menturaz, latinari atxikiak direnak, Egiptoko ortodokzoak, aspaldi galdua den kopto mintzairari bezala.
2015
‎Azken helmuga, Arrasateko unibertsitatean ingenieritza ikasi duten gure gazte askorena bezala... Alemania aberatsa.
‎Buztin lurrak gustuko ditu, hezezalea baita. Nitrogenoa ere gustuko duenez, simaur gaindosia izan ohi duten gure baratzeetan ur aparretan bizi da.
‎Edonola ere, oliba olioak ugari izaten dituenez zenbait mantenugai, bitamina adibidez, baliteke etiketan idatzita agertzea mantenugai horiek zer nolako funtzioa duten gure organismoan.
‎(paperak begiratzen ditu) Eta dena horrela. Ez ahaztu subentzionaturik gaudela, eta zer espero duten gutaz?
‎Pereira doktoreak eta bere lankideek kalkulatu dutenez, osasungarriak ez diren elikagaiak kontsumitzeari utzi beharrean, 160 kilokaloria horiek «erre» nahi badira, ikusiko da 40 kiloko haur batek futbol, saskibaloi edo igeriketa ordu bat egin lukeela, kaloria horiek gutxi gorabehera gasta ditzan. Txokolatezko bi galleta xume horiek, kaloriaren ikuspegitik, ordu oso batez parekatzen direla pentsatu behar da, batez ere, kontuan hartzen badugu galleta horien antzeko produktu asko eta asko, eta, gainera, kontuan hartzen badugu zer kantitate egiten duten gure seme alabek eta zenbat ariketa egiten dituzten astean. Egokiena, logikoa den bezala, haurren eskura dauden produktu ez osasungarri asko murriztea eta gaixotasun kronikoen sustapenean duten eginkizunari buruzko kontzientzia handiagoa izatea helburu duen borondate politiko bat izatea da.
‎Ez dakigu zer irakurriko duten gure memoriaren zatiak eta gure memoriari buruzko hausnarketak irakurtzen dituztenean.
‎Damu du oraintxe senar bat ez edukitzea ondoan, geratzeko bertan aginduko lioke erizainak eta garbitzaileak bere ezkutatzekoak manipulatzera datozenean, ez irteteko ergelok agintzen duten moduan: gera zaitez eta ikusi ezazu zer naizen, nola zabartzen nauten, zeinen erraz endekatzen duten gure biluztasuna, hemendik irtendakoan maite baldin banauzu, nauzu horratio.
‎Oso garrantzitsua da orain zer pentsatzen duten gutaz.
‎Gazteak eta hedabideak. HERRIAk 70 urteak beteak dituen huntan, nahi izan dugu jakin gazteek zer lokarri duten gure astekariarekin eta oro har edozein hedabiderekin, izan euskarazko ala erdarazko, paperezko, irrati, telebista ala internetezko. Hortarako, Baionako Etxepare lizeoko arduradun eta ikasleen gana jo dugu eta bihotzez eskertzen ditugu, 220 ikasletatik 142k gure inkestari ihardetsirik.
2016
‎Kide horien adorea miresten dut. Eremu horietan lan egiten duten gure egunkariko berriemaileei beti esaten diet ez dugula martiririk nahi, haien esku dagoela tokatuko zaizkien egoerak aztertzea, ez daukatela zertan arriskurik hartu, albiste bategatik ez duela merezi bizia galtzea.La Jornada egunkaria erreferentea da ezkerreko mexikarrentzat. Beste komunikabideetan tokirik ez dutenei ahotsa ematea da zuen leitmotiv nagusia.
‎Alderdi txarretik, berriz, aipatzekoa da zenbat dakiten Googlek eta horiek gutaz, eta nola erabiltzen duten guri buruzko informazioa, ia baimenik eskatu gabe. Eskaintzen digute oso zerbitzu ona, teorian ezer kobratu gabe, baina ordaindu, ordaintzen dugu, eta informazioa da prezioa.
‎Ziur bainago halako proiektu batek bat bateko erabilgarritasun ekonomikoa izango lukeela, industria militarraren arloan, adibidez? eta, ondorioz, interesa piztuko lukeela horren zentzu praktikoa erakutsi ohi duten gure agintariengan: dirua barra barra inbertituko lukete bertan.
‎Ez al da hau gure Euskal Hiria? Gizon ilustratu goi eta ertain klase potoldu zuriek duten gure herrirako makro estrategia postsoberanoa. Kultura kosmopolita ulertzeko hori baita gakoa:
‎Itxaron hemen. Ikustera noa ea lekurik duten guretzat.
‎Jakinarazi daukute berriz pasatuko direla nehor aurkitu ez duten etxetan, eta ondorioz kanpaina segitzen dutela. Ikusiz zer lan baliosa egiten duten gure euskal irratiek, herrietako, auzo herrietako, Euskal Herriko eta munduan gaindiko berrien zabaltzeko, euskaraz, ez da dudarik gure laguntzaren beharra dutela, eta denek ongi etorri eginen diegula. Aitzinetik eskerrak.
2017
‎SGAEren eta YouTube ren arteko akordio konfidentzial bat dago, autoreek ezagutu ezin dezaketena. Beraz autoreok ezin dugu jakin zenbat jasotzen duten gure lanaren kontura. Gure iturrien arabera, SGAEren Zuzendaritza Batzarrak ere ez ditu ezagutzen dokumentuaren edukiak, soilik Zuzendaritza Kontseiluak.
‎Hertsadura bikoitza, berriro ere: hirian irudi guztiek berotzen duten gure desira, baina beharrezkoa da sua arintzeko bidea arazotsua izatea, gu errudun sentiarazteko modukoa.
‎Baina, nire iritziz, alderantziz gertatzen da: haurrak horrelako inguru batean haztea eta inguru horrek eskaintzen dizkion tresnak edukitzea oso ona dela uste dut, gaur egungo mundu globalizatu honetan ez dakigulako non bukatuko duten gure seme alabek ikasten, bizitzen, edo zer bikotekide izango duten, esaterako.
‎Errugbian beti aitzina: Oi, zer sasoina eramaiki duten gure gazteek! Igande huntan ere garaipena eskuratu dute Saint Gaudens eko talde gotorraren kontra 21 eta 17 Sevignacq, Biarnoko herrian egin dute balentria hori, jendetza handi baten aitzinean.
‎Cestas hirian (33) iraganen da 15:00etan, Dordoñako Riberac izanen dute aurkari. Hea aitzineko partiden emaitza lortzen duten gureek! Joanden aldian bezala autobus bat muntatua da jarraitzaileendako, oraikoan denen indarra ongi etorria izanen da.
‎Argazki hori Donostian hartua, 1970 ean, pilotarien munduko xapelgoa hasteko egunean, Franco ere han izanki, Joseba Elosegui abertzaleak bere burua sutan bota zuelarik oihukatuz" Gora Euskadi askatuta!". Beste argazki zonbaitek ere ederki erakusten dute abertzaleen aldarrikapen eta harat hunatek nolako tokia hartu duten gure artean: horra Bordeleko aldean ETA koek gordeka egin prentsaurrekoa, hor iheslari batzuen gose greba Baionako katedralean, hor Nafarroako Arazuri herrian egin zen elgarretaratze alimalea, hor ere Miarritzeko plaza batean, Euskal Herria Bai taldeko hautagai batzu...
‎Ariege aldean aurkitu aldare erromatar bat, Baigorri jainkoaren ohoretan; Iruña Beleian aurkitu munduko kurutze zaharrena, 3 Mendekoa; hilen hautsez bete eltzeak, Xantalen kapera, Irunen; jendeak urean sartuz bataiatzeko egin bi bataio harri, bat Arabako harpe batetan, bestea Eauzeko katedralean; Bizigodoen garaiko kapera bat Araban; Nabarrako parte bat mahometarra zen garaietako azken lekukoetarik: Mezkita karrika Abiltasen; hilobiak lerrokatuak Bilbo eta Iruñako bi elizetan; bi gakorekin hesten ziren herriko kutxak Azkonbegiko eta Lukuko elizetan; zurezko eliza bat, 19 mendean hartu argazkitan Bizkaian; elizak gerla gotorleku ziren lekukoak Lekorne, Domintxine, Uharte hiri eta beste eliza batzutan; mendez mende zenbat aldaketa izan duten gure elizek, Donamartirikoa lekuko; Baionako lehen kolegioa Santandresko elizari datxikola; Euskaldun famatu zenbait: Azpilkueta Karrantza kardinala, Gasteizeko Frantses, Zumarraga Mekzikako lehen apezpikua; Lavigerie, Elakuria Salbador erail apeza, Angolako" mère Teresa" eta beste.
‎Gaztek jakinarazi daukute etxetan pasatuko direla, usaian bezala laguntza galdez. Ikusiz zer lan baliosa egiten duten gure euskal irratiek, herrietako, auzo herrietako, Euskal Herriko eta munduan gaindiko berrien zabaltzeko, euskaraz, ez da dudarik gure laguntzaren beharra dutela eta denek ongi etorri eginen diegula. Aitzinetik eskerrak.
2018
‎Arratsaldean lanean jarraituko dute Bandakoek, lehen zekorketaren bueltan. Zezenketen alternatiba gisara antolatu duten Gurea, kultura egitasmoak, berriz, egitarau betea eskainiko du, 17:15ean hasi eta gaueraino. Bihar, amabirjinen azken egunean, Umeen Eguna ospatuko dute.
‎munduaren bidera joaitea, Jainkoarekin topo egiteko menturan. Liburuaren hirugarren eta azken partean, aztertzen dute nola Lur berri bat moldatzerat deituak giren, gogo onez bide egiten duten gure garaikide guziekin batera.
‎Egia da besteren gainetik jasotzen direla paisaien deskribapenak, esajerazioraino: " Hemengoaren aldean, ikusi duten gutarik biek hitsa dela diote Provence eskualdeko zeru gaina". Eta zerk ematen dio paisaiari, bidaiari bizia?
‎Bandera espainolaren atzean ez dago aldarrikapen askatzailerik; bandera espainolean biltzen direnen aldarrikapen bakarra Bestearen kontra egitera mugatzen da. Eratu duten Gu horretan sartzen ez diren edo sartu nahi ez dugun guztion kontra, alegia. Izan etorkinak, izan euren atzaparretatik libre izan nahi dugun nazioetako herritarrok.
‎Patria kontzeptu chauvinista horren arabera," Gu eratu duten Gu identitarioa hobeak gara, bakarrik eta hemen jaio garelako". Eta politikan horrelako autoestimu faltsuetara jotzeak badirudi emaitzak izaten dituela.
‎Preseski, mitologia ere sinboloek osatzen baitute, hartan emazteek zer diren aztertzean ikusten ahal dugu zer leku duten gure tradizioko irudimenean. Horren bidez hobeki igartzen dugu non diren gure kulturako eta jendarteko oztopoak, zergatik hain gogor irauten duten.
‎Gauzak argi, eta txokolatea lodi. Eskerrak ez duten gure aberastasuna laudatu Eustatek langabe kopuruaren igoera kezkagarriaren berri eman duen egunean. Lehen industri moldaketa izan eta gero, eta bigarrena hemen dugula ohartuta, nago turismo herri bihurtuko ez ote garen, euskal enpresek herrialde arabiar horietan lortuko omen dituzten kontratuak gorabehera.
‎Maite Jiménez Ochoa de Aldak, museoko teknikariak eta La fotógrafa Eulalia Abaitua liburuaren egileak, eskerrak ematen ditu Abaituaren sendiak bazekielako" zer nolako balioa" zuten argazki haiek, gerrate bat eta hainbat joan etorri gainditu zituzten argazkiz betetako kaxa haiek. " Askotan zera galdetzen diot neure buruari, nola lortu ote duten gure egunetara arte irautea. Izan ere, gerra bat igaro dute, eta gerra garaian zer eramango genuke aldean?", hausnartzen du.
‎Gerra galdu dugu, eta, gero eta gehiago, alienigenen bazka baizik ez gara izango: horretarako baliagarritasunik ez duten gure artekoen patua bazterketa eta suntsipena izango da. Gure kontsolamendu bakarra da, egunen batean, gure kopurua ere gehiegi murriztuko dela estralurtarren populazio guztiari eusteko, eta, ondorioz, haiek ere suntsituak izango direla.
‎Beste konbentzio askorekin gertatzen den bezala, oso gutxitan hartzen dugu astia usoa nolatan den bakearen sinbolo arakatzeko. Edo sinboloek zenbateko eragina duten gure uste, sinismen, pentsaera, ideologien formatzean; eta sinbolo horiek ere sortuak eta asmatuak direla ikusteko; forma jakin batekin, mezu jakin bat emateko asmoz.
‎bizitza eta jarduera hori ez da jasangarria herrialdearen ingurune naturalerako. Altxatzen zarenetik, aztarna ekologikoa duzu Egiten dugun guztia, gosaldu edo afaldu, Interneten nabigatu arte, erabili baliabide naturalak modu batera edo bestera. Hala ere, ez da hain erraza zerrendatzea agortzen ditugun baliabide horiek nola eragiten duten gure bizi kalitatean. Daniel O’Neill ingurumen ekonomialariak dioenez, Britainia Handiko ikerlanaren egileetako batek dioenez, oinarrizko behar batzuk ditu, hala nola elikadura osasungarria edo higiene eta osasun sistema egokia, «estu estu lotuta daude herrialde bateko biztanleek beren baliabide naturalak erabiltzearekin (edo gehiegikeriaz erabiltzearekin)».
‎Herritarren eta baserriko munduaren topagune gisa Gipuzkoako Foru Aldundiak eta lurraldeko lehen sektoreko eragileek bultzatu duten Gure Lurra Sembrando Futuro 2 ekitaldia egin da; Tony Nadal eta Domingo Merinok lehen sektorean ekintzailetza eta bizimodu hori aukeratu duten gazteen motibazioak nabarmendu dituzte. Kursaal jauregian jarritako hitzorduari erantzun diote 500 herritar baino gehiagok eta bertan izan dira, baita ere, euskal erakundeetako hainbat ordezkari, tartean Gipuzkoako diputatu nagusia, Markel Olano, eta Ekonomia Sustapeneko, Landa Inguruneko eta Lurralde Orekako diputatua, Ainhoa Aizpuru.Lehen sektoreko eragileak lurraldeko landa ingurunearen etorkizunari buruz egiten ari diren parte hartze prozesuaren barruan, hasi zuen iaz bere ibilaldia jardunaldi honek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 117 (0,77)
ukan 53 (0,35)
Lehen forma
Argitaratzailea
Consumer 24 (0,16)
Berria 19 (0,13)
ELKAR 18 (0,12)
Argia 13 (0,09)
Jakin 12 (0,08)
Herria - Euskal astekaria 11 (0,07)
Alberdania 10 (0,07)
Booktegi 8 (0,05)
Pamiela 7 (0,05)
Maiatz liburuak 7 (0,05)
Susa 6 (0,04)
UEU 4 (0,03)
Jakin liburuak 4 (0,03)
Urola kostako GUKA 4 (0,03)
goiena.eus 3 (0,02)
Aldiri 3 (0,02)
EITB - Sarea 2 (0,01)
Maxixatzen 2 (0,01)
Open Data Euskadi 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia