Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.246

2000
‎Poesia hain gutxi irakurrita, poetak badu kontzientzia ahalegin extra bat egin behar duela jendearengana iristeko. Buruari buelta batzuk ematen dizkio idatzi duen hori gizarteratzeko.
‎Niri gauza batek sortzen dit kezka, irakurle perfil batek, zure liburua behartuta irakurri behar duen horrek. Kontzientziako karga sortzen dit.
‎Bihotzekoak jota hil zela esan ziguten arduradunek gero, baina nik badakit Ana Morenari ez ziola bihotzekorik eman. Bihotzekoak ez baitu dardarizo hori sortzen; are gutxiago oraindik, haragi erre kirats sarkor oro blaitzen duen hori. Nire ustea da arbel elektronikoaren bidez elektrokutatu zutela, hiltzaile gaizto bat bezala exekutatu zutela, arratoiaren zerak eta lasterraldiak eragin zituen nahaste borrasteak aprobetxatuz.
‎Sentimenduak ahuldu egiten dira hedatzen direnean; berezko euskarria behar da, komenigarritasun uztardurak egin ahal izateko. Bertute pribatuek berma ditzakete, besterik gabe, bertute publikoak; hartara, norberak ere, aberri txikia duen horren bitartez, hau da, familiaren bitartez, aberri handirako atxikimendua erakusten du; guraso on, senar on, seme alaba on horiek egiten dituzte herritar onak. Nolanahi ere, erakunde zibilei dagokie izadiaren nahiera egokiak arautzea eta babestea.
2001
‎Hori guztia nola batu eta zabaldu iritzi ugari egon arren, itsasoarekiko begirune edo arreta ezak euskara arruntean ere ondorioa daukala uste du Joserra Bilbaok: " Berba normala, espainolezko' estela', itsasontziak uzten duen hori adibidez, Bermeon ugeria esan dugu beti, baturako ugerea da, ur etik dator, ugeterea eta antzeko berba asko bezala, eta hori guztia galtzeko arriskua dago, eta liburuetan ontziaren lorratza modukoak irakurtzeko".
‎Begira dezagun nola lortzen duen hori Bernardo Atxagak:
‎‘Elurrak dena ezkutatzen du, baina elurra ez da suntsitzailea, egunen batean estali duen hori suntsitu gabe eskainiko du berriro.’
‎Ez dut uste inolako kalterik egingo duen horretarako Sarasolaren lan honek. Arrazoi gutxi agertzen du, argitasuna, berriz, ugari.
‎Platon pentsalari fundamentalista da, hau da, badenaren atzetik berau ahalbidetzen duen eta izateaz gain den bezalakoa izatea ahalbidetzen duen hori bilatzen du. Mendebaldeko kulturan egon den fundamentalismo modu agian famatuena, baina ez bakarra, kristautasuna izan da, bizi dugun mundu hau deskribatzen duena:
‎Beraz, olerkigintza —rapsodika bezalaxe— ez da teknika bat. Jorratzen dituen gai horiek guztiak beraietan adituak direnek ezagutuko dituzte hobekien eta, ondorioz, Platonen aburuz olerkigintzak meta diskurtso artikulatzailea izateari utzi lioke, ez baitaki hitz egiten duen horri buruz. Bere lekua, nabaria denez, filosofiak hartu du.
‎Eta inspirazio honen eraginpean aurkitzen dira bai olerkaria, bai rapsoda, hala nola publikoa bera ere. Olerkaria jainkoaren bitartekari soila da eta ez daki ezer hitz egiten duen horri buruz; rapsodak, bere aldetik, inspirazio honek hartuta, esaten dituenak ez ditu esaten jainkozko inspirazio kate horren menpe dagoelako baizik. Inspirazio katearen azken muturrean, berriz, publikoarekin egiten dugu topo.
‎maitagogo garen denon eta bakoitzaren gogoko izatea beste maitagogoak eta haien gogoko direnak. Gogo orok duen horren ezaguerak elkartzen eta lotzen gaitu maitagogo guztiok. Elkartasuna, beraz, maitari izatearen emaitza eta ondorio da, ez arrazoimendun/ adimendun izatearena.
2002
‎Hala, kirola, zientzia, ekonomia, geografia, historia, musika, zinea, medikuntza eta makina bat arlo gehiagori buruzkoak aurkituko ditugu sarean. Gainera, norberak desio duen hori ez badago, hainbat gunek eskaintzen duen tresnez balia daiteke bere talde propioa sortzeko.
‎Eta pentsaketa horiek buruan, Basilio Zoriontsuaren katedralari begiratzeak bost mende gibelera eramanen gaitu. Kremlineko plazaren sarrera horretan, ipuinetako txokolatez eta goxokiz egindako katedralaren itxura duen horren aurrean, jendea heriotzera zigortzen zen harriak bi hankadunen bortizkeria oroitarazten du. 1917ko sobietar iraultzak urte batzuez kendu bazuen ere, gaur egun heriorako kondena ez da Errusiar Federazioko lege testuetatik kendua...
‎Galerak ez duela atzera bueltarik konturatzen hasten da eta falta duen horren irudira ez lotzen saiatzen da.
‎Batzuetan harrigarria da taldekideen arteko diferentzia eskasa, ez duematen beraien artean hain maila desberdinak daudenik. Bakoitzak prestatu ahalizan duen horretan hartzen du parte, eta hau bereziki motibagarria da behe urratsetan ari diren ikasleentzat.
‎Hartara, berbak existentzia erreala duena eta ametsezkoa den irudikapena ordezkatzen ditu. Jakina, izena duena bada, esan ohi dugu euskaldunok, baina izena duen horrek existentzia objektibagarria eta funtzionala edo fikziozkoa izan ditzake. Mahaia esaten dugunean, objektu erreala ordezkatu ohi dugu, normalean, lau hankaren gainean horizontala den gainazala erakusten duen altzaria?; etorri diogunean, gizakiak egin dezakeen funtzioa dugu gogoan, leku batetik besterainoko desplazamendua bat ohi dena?; bihar esatean, oraindino jaiotzeke dagoena daukagu gogoan, denboraren neurketa kronologikoan, oraindik ikuskizun dena, existentziarik ez duena, ikusgaia ez duena; baina hor dago, nola gure buruan hala besteenetan?.
‎diskurtsoari, mezuari hain zuzen ere. Igorleak bidali eta hartzaileak jasotzen duen hori, mezua, egiazkoa edo gezurrezkoa izango da, igorleak bere errealitateaz komunikatzen duen ikuskeraren arabera.
‎Komunikazio argian, agerikoan? lekurik ez duen horrek, beste maila batean edukiko du; eta publikoan baztertua izango den tabua, komunikagarria izango da maila intimoan; maila horretan, hipokrisia komunikatiboa izugarri handia da. Beti bilatzen dira moduak eta erak tabuak gainditzeko, sakoneko arazoa gainditzen beti asmatzen ez den arren.
‎Zeren itzuli, gehienetan bederen, erdarara itzultzen baita, gaztelaniara, eta idazleak badu orduan arrisku bat ederra: euskaraz idatzi bai, baina aldi berean idazten duen horrek gaztelaniaz zer soinu izango duen kontuan harturik idaztea euskaraz, berak ere bai baitaki erdaraz, eta etengabe egon baitaiteke irudikatzen lerro horiek erdaraz nola agertuko liratekeen. Besterik litzateke idazleari burutik pasatuko balitzaio testu hori beste norbaitek suedierara, demagun, jarri behar duela, gaztelaniarekin gertatzen ez den bezala suediera [13] ez baitu hain etxeko:
‎Baina berehala ulertuko duzun beste puntu batera noa orain: beti esan izan ohi da administrazioaren lana dela ekimen partikularrak bete ezin duena hornitzea, betiere bete behar duen hori beharrezko ikusten bada gizartearentzat. Lehia okerrik egin gabe, hori bai, administrazioak hezkuntza, ziurtasuna eta osasuna bideratu lituzkeelako, baina ez, demagun, kirol denda bat.
‎Horrela, sinbolotzat hartzen dute anitzek egunero jokatzen zaigun hizkuntza kokin hau. Eta sinboloak batzuetan onak baldin badira ere zure gela sinboloez betea dago, hori badakit, horretan bakarrik geldituz gero kaltegarriak gerta daitezke arras, azkenean sinboloa bera jartzen baitugu ikurrak sinbolizatu nahi duen horren gainetik, sinboloak berak ordezkatzen duela, amets batean bezala, sinbolizatu nahi duenaren funtsa. Hola, zenbaitek ez dute inolako arazorik" gure hizkuntzaz" hitz egiteko, gaztelania erabiliz" gure" hizkuntza aldarrikatu nahi dutenean, jakina, nahiz nekez onar daitekeen" gure" multzo horretan sar daitezkeen gure hizkuntza honetan mintzatzeko gai ez badira.
‎Nola zuzenduko du hau familiakoak? Lehenik gutxieneko ziurtasuna du izan zuzendu behar duen horretan, zuzendu behar duela konturatzeko gai bada, jakina, normalena baita ez konturatzea ere. Umeak hartu mobila, perdida bat dago esaten duenean zer hartu behar duela esango diogu, zuzentzen hastekotan?:
2003
‎Eta hor dago ñabardura. Ez dakit zenbatek bereizi ahal duen hori. Baina uste dut gure eginkizunaren zuztarra hori dela.
‎Titularrak ez badu maileguaren epean ordaintzen, banketxea edo kutxa oro har telefonoz aurkitzen saiatuko da, nahiz eta ez duen horretarako obligaziorik.
‎1976ko urtarrilean eta martxoan, indarrean sartu ziren bi hitzarmen horiek, beren artikulu guztiekin, nahiz ez duen horrek erran nahi, orduz geroztik, Nazio Batuen Erakundeko estatu guztiek, hitzarmen berriak izenpetu dituztenek, egin ahalak oro egiten dituztela hain printzipio ederren, zuzen eta zehatz, bermatzeko. Ez da, ezen, nehoiz errazki gainditzen, ez bizitza pribatuan, ez bizitza publikoan, printzipioen eta interesen arteko gatazka.
‎Zein da eredu egokia?: Gure herriaren errealitate kulturala ezagutzea bermatzen duen hori, hau da, euskara ezagutzea gaztelania ezagutzen dugun legez.
‎— Desiratu eta maitatzen duen hori edukita, gero desiratu eta maitatzen du, ala eduki gabe?
‎Ezjakinek ere ez dute filosofatzen ez jakintsu bihurtzea desiratzen, horixe baita ezjakintasunaren okerra: prestu, on eta zentzudun izan gabe nahikoa izatea uste izatea; ezeren faltan ez dagoela uste duenak ez du desiratzen faltan ez duela uste duen hori.
‎Lehen legeari dagokionez, eurak ikusi eta euren erabilerei aplikatzean, nahitaezko zaio gizakiari hauxe begitaratzea: horiek aztarnak eta irudiak dira, hain juxtu ere, Jainkoak horietan ezagutarazia eta maitatua izan nahi duen horrenak; bigarrenean, aldiz, Jainkoak halako moldez batu ditu gizakiak euren artean eta unibertsoarekin, ezen objektuak berak baitira gizakiak on gorenaren amodiorako bezainbeste, gizarterako ere lerratzen dituztenak. Horiek ere elkar maitatzea bultzatzen dute, guztietan baitago irarrita gizakiak gizarterako duen berezko eraspena.
‎Baina Kuhnek alde batera utzi duen lehenengo argitalpenaren hitzaurreko pasarte bat aipatzea gustatuko litzaidake (lehenbiziko argitalpenean pasarte hau Kuhnek aipatutako pasartearen aurrean kokatzen da; geroago ingeles edizioaren hitzaurrea bi pasarteen artean sartu nuen). Kuhnek aipatutako pasarte laburragatik, bere testuingurutik at, badirudi ez naizela konturatu Kuhnek berak azpimarratzen duen horretaz, alegia, zientzialariek beren ideiak nahitaez marko orokor teoriko definitu baten barne garatzen dituztela; 1934ko haren ondoko aurrekariak, aldiz, Kuhnen oinarrizko puntu horren aurrerapena dirudi.
‎ihes egiten duen hori,
‎mineriarik sentitzen ez duen hori.
2004
‎Razaq ek kontatu duen hori izan zen Mohammed-ek Guantanamon egin zituen lau suizidio ahaleginetako bat. Orain, libre geratu ondoren, 23 urteko okin hau ere Afganistango Peshawarren bizi da.
‎Izan ere, ateratzen dira izugarrizko liburu pila, milaka teoria, baina sinplea da bizitza. Eta orduan eta sinpleagoa orduan eta zailagoa, eta orduan eta sinpleagoa orduan eta zuzenago iristen da pertsona bat nahi duen horretara. Eta futbola ez da ezberdina.
‎Ana Urkiza ondarrutarrak idatzi eta Jokin Mitxelenak marraztutako Amak plastakoa eman dit kontakizunean, ama batek bere alabatxoa zigortzen du plastako bat emanez, eta umeak ez du ulertzen zergatik egin duen hori. Arrazoien bila abiatzen da, ezer baino lehen bere buruari galdetuz.
‎Eta Leninek ere bai batzuk. Niri interesatu zitzaidan islatzea gure bizitza pertsonalarengan zer eragin izan duen horrek. Iraultzaren subjektua hasieran bat zen, langilea eta gizona; ez emakumea, edo emakumea ere bai, baina gutxiago.
‎" Kongresuak Konstituzioa aldatuko du, erregearen oinordekotzan emakumeak ere sar daitezen", azaldu du Molesek," eta hori baliatuz, eskatu egingo dugu estatuko lehen instituzioak bertako hizkuntza guztiak erabiltzea. Ez dakit nola ikusiko duen hori euskaldun batek, baina gure ustez estatuko buruak hizkuntza bat erabiltzeak ospea ematen dio hizkuntza horri. Zer pentsatuko luke Getxon bizi den kolonbiar batek erregea euskaraz egiten entzungo balu?"
‎Baina denek ez ditugu teknika berdinak erabiltzen, hori ere egia da. Dena den, nik pentsatzen dut aktorea kutxa huts bat dela eta zuzendariak nahi duen horrekin bete behar duela. Badira zuzendari batzuk esaten dutenak" ez ezer ere egin, zaren bezalakoa izan eta kito".
‎Lehenago, eta horretara iristeko, irakasten duenak irakatsi behar duen horrekiko koherentzia agertu behar du, bere hitzen eta, batez ere, bere egintzen bidez, eredu bilakatuko baita ikaslearentzat.
‎Haurraren pentsaerak, gainera, ez du zerikusirik helduarenarekin: harentzat kalea behar ez den tokitik zeharkatzea gaizki dago horrela irakatsi zaiolako, baina ez du ulertzen nolako arriskua duen horrek.
‎1 Froga eskatu zuen alderdiaren abokatuak galderak egin eta horiei erantzun ondoren, gainerako alderdien abokatuek eta adierazpena egin duen horrenak, hurrenez hurren, beste galdera batzuk egin diezazkiokete adierazleari egitateak zehazteko. Auzitegiak ukatu ditu egoki edo erabilgarri ez diren galderak.
‎3) Auzia eskatutako muntara iristen ez bada, edo kasazio interesik ez badago, jurisprudentzia doktrinari buruzko aurka jartzerik ez dagoelako edo kontraesaneko jurisprudentziarik ez dagoelako, edo ustez zein arau hautsi eta hori bost urte baino gehiago indarrean egon bada, edo, salaren ustez, Auzitegi Gorenaren jurisprudentzia doktrina badago arau horri buruz edo eduki bera edo antzeko edukia duen hori baino aurretiazko arau bati buruz.
‎Halaber, errekurtsoa ez da onartuko 477 artikuluko 3 paragrafoaren bigarren lerrokadako kasuetan, auzitegi nagusi eskudunak ulertzen badu doktrina eman duela eztabaidatu arauari buruz edo eduki bera edo antzeko edukia duen hori baino aurretiazko beste bati buruz.
‎1 Abenduaren 22ko 1564/ 1989 Legegintzazko Errege dekretuaren, Sozietate Anonimoen Legeari buruzko testu bategina onetsi duen horren, 118 artikuluak idazkera hau izango du: «Sozietatearen erabakiak aurkaratzeko, epaiketa arruntaren izapideak eta Prozedura Zibilaren Legean jasotako xedapenak beteko dira.»
‎Apirilaren 7ko 2/ 1995 Legegintzazko Errege dekretuaren, Lan Prozeduraren Legearen testu bategina onetsi duen horren, 2, 15, 47, 50, 183, 186, 234, 235 eta 261 artikuluak aldarazi dira, eta euren idazkera hauxe da:
‎1882ko irailaren 14ko Errege Dekretuaren, Prozedura Kriminalaren Legea aldarrikatu duen horren 54, 56, 63, 68, 201 eta 852 artikuluek idazkera hau izango dute:
‎Jakin daiteke nork erabaki duen hori?
‎batzuk zuhurrak dira eta bestc batzukez, dio; batzuek bertutea dute eta beste batzuek ez. Baina Sokratesek zerbait absolutuabehar du, definizio bat, kasu guztietan balioko duen hori. Sokrates moralista agertu zaigu, beraz.
‎margolariak egin antzera, egiazkoenari begiratu behar zaio, beti bertara itzulirik, ahalik eta zorrotzen ikusirik; etaedertasunari, zuzentasunari eta ontasunari buruzko arauak beti kontuan izanik. Hori da hainzuzen ideala, jakintsuak eta zuhurrak gauzatuko duen hori. Halere, paradoxa antzekozcrbait sortzen zaio hemen Platoni, ez baitakigu zerk eraikitzen ducn zcr lehenago:
‎Entrenamendu batzuetan, hor zehar dabilenean, poliziaren kotxe bat alboan jartzen zaio eta pega pega eginda eramaten du hamabost kilometroan. Poliziek, leihatilak zabalduta, animatu egiten dute, edo esaten diote Coppiri muturreko on bat eman behar diola egunen batean, ea zer uste duen horrek, ea pentsatzen duen Gino baino handiagoa dela, e Gino?, galdetzen diote, ea pentsatzen duen horrek" monje hegalaria" baino handiagoa dela, e Gino. Egunen batean, muturreko on bat eman eta kito, orduan joango zaizkio handikeriak, gorri andrezale ateo mozkorti horri.
‎Entrenamendu batzuetan, hor zehar dabilenean, poliziaren kotxe bat alboan jartzen zaio eta pega pega eginda eramaten du hamabost kilometroan. Poliziek, leihatilak zabalduta, animatu egiten dute, edo esaten diote Coppiri muturreko on bat eman behar diola egunen batean, ea zer uste duen horrek, ea pentsatzen duen Gino baino handiagoa dela, e Gino?, galdetzen diote, ea pentsatzen duen horrek" monje hegalaria" baino handiagoa dela, e Gino. Egunen batean, muturreko on bat eman eta kito, orduan joango zaizkio handikeriak, gorri andrezale ateo mozkorti horri.
‎Baina harek erraiten dizu ez dela ber gauza. Ez diakizut zerendako erraiten duen hori.
2005
‎Ríosek aldarrikatzen duen horren sustraian zerbait ikusi dugu: zigorrean ez delitugileak, ez biktimak aurkituko dute merezi dutena.
‎Gaur egun, jakina da obesitatea maiz agertzen denarekin lotzen dela gaixotasun kardiobaskularrak, diabetesa, zenbait minbizi mota edo hipertentsioa. Naos estrategiak zergatik murriztu nahi duen hori goranzko joera, zenbait jarduera ezarrita. Gure gazteen elikadura gero eta gehiago dago Mediterraneoko dietatik urrun dago, haragi eta esneki gehiago kontsumitzen baitute.
‎aipatu, eta jakin nahi nuke, zerk edo nork oztopatzen duen hori
‎Arraroena, ostera, zera da: zelan demontre jakin duen horrek atera naizela. Argi dago berriek bere hankak dituztela, nik gurasoekin eta Ainararekin baino ez dut hitz egin.
‎Naroa bultzada biren artean erabaki ezinik dabil. Urkok pantailan ikusten duena ezagutu nahi du, jakin zer den harrapatu duen hori, baina, aldi berean, lehengusua ondo dagoen egiaztatzera joateko irrikan dago. Azkenean, Urkoren pantailako informazioa ulertuko duen zalantzan jarrita, bigarrena erabaki du, aulkitik altxatu eta lehen egindako bidetik arineketan itzuli.
‎–Badakit zer esan nahi duen horrek ingelesez –moztu nion, baretasunari eutsi nahian– Hortik datorkio izengoitia?
‎Eta horrek ere zerbait esan nahi du. Saia zaitez ulertzen zer esan nahi duen horrek.
‎Bi kapital mota horien arteko osagarritasuna onarturik, garapen iraunkorrerako irizpideak kapital naturalaren kontserbazioaren printzipioan egon behar du oinarriturik, ezinbestean. Ekonomia konbentzionalak defendatutako iraunkortasun nozioa, produzitutako kapitala baliabideen ordez jar daitekeela jotzen duen hori, zalantzan jartzen da horrela, garapena iraunkor egitea bada, behintzat, helburua.
‎Esan izan da hori dela Oteizaren giroa. Naturarekin batera egiten duen horretan lehertzendela bere eskulturak barruan daukan guztia. Hor begi bistaratzen dela bere benetako mezua.
‎Tontxu Campos Hezkuntza Sailburu berriak aditzera eman duenez azterketa pedagogiko hutsean (puro) oinarritu litzateke debatea, eta PSEkproposatzen duen" eredu misto malgua" eta Euskadiko Eskola Kontseiluak ikastetxeei eman nahiko liekeen autonomia ez da teknikoki erraza gertatuko uztartzea ikastetxe guztietako ikasleek 16 urterako euskara, gaztelania eta ingelesaren ezagutza egokiarekin, gaur gaurkoz eskura dauden baliabide, irakasle eta abarrekin. Teorian posible izanlite keen eta behar duen hori, praktikan atzera, atzeraegi geratzeko arrisku larria dago sasi interesak tarteko badira. Bestalde, azken bolada honetan aipatu den laugarren hizkuntza ere ikastearen diskurtsoa bultzatu nahi bada, norbaitek serioski aztertu du gaurko eskola eredukocu rriculuma eta haurren gaitasunak uztargarriak diren bere horretan.
‎2002ko produkzioan, esate baterako, 1.586ko kopurua eman nuen aldizkarian, eta gaur egun urte horri dagokion zifra 1.633koa dela diot. Zer esan nahi duen horrek. Urtean zehar 47 titulu gehiago eskuratu ditudala.
‎Egiatan, bertute batzuek pasioak biguntzen dituzte. Baina ez da hala gertatzen bertuteari iraunkortasunez hori berezko zaiolako, ezpada arrazoimen zuzenak, bertutea beti bidelagun duen horrek, batzuk moderaziora behartzen dituelako eta beste batzuk, aldiz, ahalik eta urrunen joatera behartzen dituelako. Hartara, ezin dugu Jainkoa gehiegi gurtu.
‎Bateko, herritar bakoitzak kalte egin ez diezaiela beste herritarrei, ez guztiei batera, ezta bakan bati ere, den denak defenditu baizik. Besteko, inork ez diezaiola besteari ken modu pribatu edo kolektiboan edukitzan duen hori, ezpada bakoitzak ekar dezala beharrezkoa dena, berarentzat nahiz guztientzat.
‎Inori entzundakoak izango dira. Hor kontatzen duen hori, gerrako istorio hori, entzuna nuen nik Saint Maloko portuan...
2006
‎Ia ezertarako gai ez dela uzten dute izualdi horiek. Zigor ukaldi batek bezala zartatzen dute, eta okerrena da ezin duela sentitzen duen hori besteei horrelakorik sekula sentitu ez dutenei ulertarazi. Berari bakarrik gertatzen zaiolakoan dago, eta maiz, izuarekin batera nagusitzen zaion sentimendua lotsa baino ez da.
‎Azterketa horietatik ondorio bereizgarrietako batzuk atera banitu, hauek aukeratuko nituzke: duela bost urte baino bi aldiz gehiago erreklamatzen ari dela orain kontsumitzailea, kontsumitzen duen horri buruz geroz eta informazio handiagoa eskatzen duela eta gizaseme eta emakumeen arteko etendura digitala murriztuz doala.
‎2) Guardiako epailearen ustez ez badira behar bestekoak izan gauzatutako eginbideak, aginduko du prozedurak prozedura laburtuaren aurretiazko eginbide gisa aurrera egitea. Epaileak modu arrazoituan adierazi du zein eginbide gauzatu behar den auziaren instrukzioa amaitzeko, edo zein inguruabarrek eragozten duen horren amaiera.
‎Alderdi akusatzaileek eskatutako zigorra zuzengarria bada gero, auzipetuaren ordezkaritzak, kalifikazioaren kopia gauzatzean, adierazi ahal izango du erabat ados dagoela, kalifikaziorik astunena izan duen horrekin, bat baino gehiago izanez gero, bai eta eskatutakohera, epaiketarekin aurrera egitea beha zigorrarekin ere; horrez gain, letradu defentsariak adieraziko du, hura goraberrezkotzat jotzen duen.
‎Segidako jardunean eta epaiketa bitartean, auzipetua izendatuko da berazein izenekin ezagutua izan eta izen horrekin, edo berak bere izena dela esaten duen horrekin.
‎01:03:21: 03 DURATION: 00:00:14: 23NICOLASTexas baino bi aldiz handiago da, Frantzia baino ia hiru aldizhandiago, eta seiehun mila bizilagun ditu, besterik ez.Zer esan nahi duen horrek. OUT: 01:03:36: 01 TAKE 5 Track 1IN:
‎Nahiz eta bakoitzak bere txikitasunetik idatzi eta unibertsal izateko era batnorberak ezagutzen duen hori ondo kontatzea dela esan, beti behar dira koordenatuerreferentzial funtsezko batzuk, zirrara konpartitu batzuk. II. Mundu GerranNormandia, gestapoa, Paris okupatua aipatzea nahikoa da irakurlearen buruan milairudi eta sentsazio eragiteko.
‎... izan ere,, santuaren betiereko atsedena? beste bizitzan da; hemen, lurrean, bere grazia egoeraz seguru egon nahi duen gizakiak,, bera bidali duen Horren obrak egin ditu, egunez den bitartean?. Jainkoak errebelatua duen borondatearen arabera, bere handitasuna areagotzeko balio duena ez da aisia, ez da atsegina, obrak egitea baizik; bekaturik lehena eta denetan nagusiena, beraz, denbora alferrik xahutzea da(...) Bizitza sozialean denbora alferrik galtzea, berriketan jardutea, luxuetan, baita loari behar duguna baino denbora gehiago ematea, osasuna mantentzeko sei edo zortzi ordu behar ditugu, gehienez ere?, erabat gaitzesgarria da moralaren ikuspegitik(...) denboraren balioa infinitua da, eta galdutako ordua, Jainkoaren aintzaren zerbitzurako lanari lapurturiko ordua da (Weber, 2001:
‎Merkataritza publizitatea, engainuzkoa ez den bitartean, eta zilegi den jarduera bati dagokionean, Estatu Batuetako Konstituzioaren Lehenengo Emendakinak babesten du (adierazpen askatasunaren eskubidea jasotzen duen horrek). Hala eta guztiz ere, babes hori interes publikoko gaiei buruzko azalpen zuzenei ematen zaiena baino txikiagoa da; hortaz, merkataritza izaera duten mezuei neurri murriztaileak ezar dakizkieke.
‎Iragarle eta agentziei buruz, hauxe esaten da: sortzaileak obligazioa har dezakeela bere obra erabiliko duen horrekin (iragarlearekin), edo obra bezero baten mesederako erabiliko duen agentzia batekin. Azken aukera horrek argi uzten du agentziak, publizitate kontratuaren arabera, mezua antolatzeko betebeharra hartzen duela iragarlearekiko, baina ez duela zertan publizitate lanaren sorkuntza bere gain hartu eta publizitate sorkuntzako kontratuaren bidez azpikontrata dezakeela eginkizun hori, osoa edo partzialki.
‎«Laguntza ekonomiko baten truke[?], lankidetzan jarduteko konpromisoa hartuko du babestuak[?]». Kontratua doanekoa balitz, hau da, eskainitako laguntzak konpentsaziorik ez balu onura jaso duen horrengandik, ezin izango genuke esan publizitateko babesletza kontratua denik, bestelako zerbait izango litzateke. Kasu horretan, azter liteke ea mezenasgo jarduera bat ote den.
‎Talde lana izango da, beraz, eta JILTBren 8 artikuluan aurkituko dugu horren definizioa. Arau horrek dioenaren arabera, lana argitaratzean eta hedatzean izena ematen duen horrenak dira talde lanaren egile eskubideak.
‎Hortaz, sorkuntza kontratua ez da berez obraren ustiaketa eskubideak lagatzeko kontratu bat, obraren sorrerari zor zaion emaitza kontratua baizik, eta, azkenean, mandatua egiten duen horren eskubidea izango da. JILTBk, ordea, kontratu bidez eskualdaturiko eskubideen erregimena ezartzen duenean, dagoeneko existitzen diren obrez dihardu, horiengandik sortu baitzen egilearen jabego intelektuala, eta obraren ustiaketaren bitartez lortzen baita etekina.
‎Publizitate hartzaileen kontzeptua PLOren 2 artikuluan azaltzen da: «Mezuak ukitzen duen hori edo publizitate mezuaren jasotzailea izango da publizitatearen hartzailea». Definizio horretatik, hainbat ondorio atera daitezke.
‎Mireia Verdú eta Janire Ibarra, Miss Medida Grande 2006, ados agertu ziren modak “ezin duela gaixotasuna babestu”. Haren iritziz, kanon oso mehea Espainiako modara iritsi zen nazioarteko ibiltoki handien eraginagatik, hala nola Paris, Milan eta New Yorkena, nahiz eta gizarteak ez duen hori eskatzen, eta, errealitatean, “36 neurria ia ez da existitzen, eta gutxiago 1,70 neurtzen duten nesketan”.
‎Izan ere, batetik, ez dirudi 1901eko bizkaitarrismoak, eta preseski alor linguistikoan, kanpaina iraultzaile(?) bati ekiteko aski justifikazio eskain zezakeenik, Euskal Herri osoari begira gainera. Gero, Unamuno-ren arrazoiketa kazeta baterako gutun bat besterik ez da, eta ez dago estuegi hartzerik; baina arrazoitzeko ailegatzen duen hori, ez dakit zein Basaburutan ez dakit zeinek esan omen duen ez dakit zer, anekdota pintoreskoa da, ezen ez argumentua, higatutxoa baliabidea, zuribide politikero gisa ere xahar eta txarra268 Bestetik, beraz, kasu ailegatuarekin jarraitzeko, apez sermolaria" bizkaitarra" [Arana Goirizale edo jeltzale] zela, Unamuno-k ez dakit nola jakingo zuen(" ETAko apaiz" askotxo eta are ... data horietan apezak, bizkaitarrak baino errazago, karlistak izaten baitziren.
‎–Brisson? Nahiago dut ez erran zer pentsatzen duen horrek afera honetaz.
‎–1937tik 50eko hamarkada arte bizi izan zen Frantzian –Anek erabaki zuen ofentsibari ekiteko ordua zela– Galdetzen ahal dizut zer garrantzi duen horrek?
‎–Iñaki, Iñaki... zein esaten duzu, ile horixka duen hori, estratobus geltokikoa. Abizena Argandoña duela uste dut... plaza ondoko domoetako batean bizi dira, oker ez banago.
‎Behi eder batzuekin, egia esateko. Eta badakizu zer esan nahi duen horrek: bizitza oparoa izango duzuela eta familia handia eta jatorra osatuko duzuela.
‎Organoak ezeri ihes egiten ez uzteko behar bezain zoliak baldin badira, eta aldi berean konposizioaren osagai guztiak hautemateko behar bezain zehatzak, orduan gustuaren fintasunaz mintza gaitezke, hitz horiek zentzu literalean nahiz metaforikoan erabiliz. Orduan, edertasunaren erregela orokorrak erabil daitezke, bai finkatutako ereduetatik eratortzen direnak bai atsegina ematen edo atsekabetzen duenaren behaketatik eratorritakoak, atsegina ematen edo atsekabetzen duen hori bakar bakarrik eta neurri altuan agertzen denean. Eta konposizio jarraituan eta neurri txikian dauden tasun berek ez baldin badute eraginik organoetan modu atsegin edo asaldatzaile batean, pertsona hori fintasun hori edukitzeko ezgaitzat hartuko dugu.
2007
‎Hortik aurrera, zentzu oso desberdineko bi bide egiten ditut: batetik Anaren bidaia, ulertzen ez duenetik eta beldurra duen horretatik ihes egiteko eskubidea duen neska gaztea; eta bestetik denboran eginiko bidaia, non hainbat eszena agertzen diren (metaforak, ametsetan bezalako irudikapen sinbolikoak), emakumeak normalean gizonaren eskutik biolentzia jasan duen momentuena. Sintesi lan handiko bilduma da:
‎Jakin dut, jakin, minutuan seiehun bala jaurtitzeko dohaina duen horrek erremonteko pilotak frontisean eragiten duen hotsaren antzekoa egiten duela: kla kla kla.
‎" Kala da gerra" entzun daiteke ekialdeko bailara batzuetan, azalpenik ez duen hori azaldu gura izaten denean. Ez du inork ulertzen gerra, baina" hala da gerra".
‎Kalitatezko zerbitzua eskaini nahi diogu gure bezeroari eta kalitate horren ezaugarri nagusia bezeroak hizkuntza harremana aukeratzean datza. Beraz, euskaraz egin nahi duen horrek hizkuntza eskubideak bermatuak izateko gure lan taldeak elebiduna izan behar du, eta gainera, joera izan dezala hartu emaneko lehendabiziko hitza euskaraz egiteko". Mikel Irizar, Gipuzkoako Kutxako Barne Komunikazio eta Hizkuntza Plangintza departamenduko arduradunaren hitzetan horixe litzateke hitzarmenaren giltzarria.
‎Beraz, argi dago oraindik ere lan handia dugula egiteko, euskarak aurrera egingo badu ezinbestekoa da urratsak ematea erabileran. Ikasle heldu batek euskara ikasten egiten duen esfortzua oso handia da, gero erabilera ezagatik ikasi duen hori galtzen badu, eta handik eta urte batzuetara euskaltegira hurbildu behar badu.
‎Beraz, argi dago oraindik ere lan handia dugula egiteko, euskarak aurrera egingo badu ezinbestekoa da urratsak ematea erabileran. Ikasle heldu batek euskara ikasten egiten duen esfortzua oso handia da, gero erabilera ezagatik ikasi duen hori galtzen badu, eta handik eta urte batzuetara euskaltegira hurbildu behar badu.
‎Bestetan zero kilometrorik saldu ere ez da egiten, horrekin bezero on izenekoari aukeren bila ez dabilen arren, beste batzuek aurkitzen dituztela ikusten duen horri iruzur egiten omen zaiolako.
‎EKren 27.9 artikuluan ez da ezarri zentro pribatuek modu automatikoan diru-laguntza publikoak jasotzeko eskubidea izango dutenik. Horren ordez, legegileari manu bat ezarri dio irakaskuntza pribatuari laguntzeko, baina ez du zehaztu nola egin behar duen hori. HELOk zein HLOk irakaskuntza zentroen sailkapen hirukoitza egin dute:
‎Modu horretan, EKren 18.4 artikuluak hitzez hitz eskubide hori eta intimitaterako eskubidea lotu arren, Konstituzio Auzitegiak, azaroaren 30eko 292/ 2000 epaian, DBLO aztertzen duen horretan, argi eta garbi bereizi ditu datuak babesteko oinarrizko eskubidea edo informatika askatasuna eta intimitaterako eskubidea. ...stituzio Auzitegiaren irizpidearen arabera, EKren 18.1 artikuluko intimitaterako oinarrizko eskubidearen eginkizuna da norberaren edo familiaren bizitza esparruan, besteen ezagutzatik kanpo gorde nahi den horretan, egin daitekeen inbasio oro eta norberaren borondatearen aurka hirugarrenen esku sartze guztiak saihestea; aitzitik, EKren 18.4 artikuluak, datuak babesteko oinarrizko eskubidea jasotzen duen horrek, pertsona horri bere datu pertsonalen gaineko kontrola bermatu nahi dio, horien erabilera eta xedea kontrolatzeko boterea, kaltetuaren duintasun eta eskubiderako ez zilegia eta kaltegarria den erabilera egitea saihesteko. Hori dela eta, azken eskubide horren objektua intimitaterako eskubidearena baino zabalagoa da; izan ere, pertsonaren datu intimoez gain edozein datu pertsonal babesten da, intimoa izan zein ez, baldin eta hirugarrenek datu horiek ezagutu edo erabiltzean gizabanakoaren eskubideei kalte egin ahal bazaie, eskubideok oinarrizkoak izan zein ez.
‎25, 30 eta 40 urte. ZKren 76 art. (40 urteko muga aplikatzen da baldin eta subjektuari kondena ezarri bazaio delitu bi edo gehiago egiteagatik, eta delitu horietatik biri, gutxienez, legeak 20 urtetik gorako espetxealdi zigorra ezartzen badie, edo terrorismo delitu bi edo gehiago egiteagatik, eta delitu horietatik bati legeak 20 urtetik gorako espetxealdi zigorra ezartzen badio). Zigorrak betetzeko araubidea abenduaren 26ko 1/ 1979 Espetxeen Lege Organiko Orokorrak arautu du, eta hori, aldi berean, otsailaren 9ko 190/ 1996 Errege Dekretuak garatu du, hain zuzen ere, Espetxeen Erregelamendua onesten duen horrek. Amaitzeko, Konstituzioan ezarritakoaren arabera, espetxealdi zigorra betetzen ari denak oinarrizko eskubideak izango ditu; ez, ordea, beren beregi mugatuta dituenak, kondena epaiaren edukia, zigorraren esangura eta espetxe legea kontuan hartuta (esaterako, sufragio eskubidea etetea).
‎Beste horrenbeste gertatzen da Giza Eskubideen Europako Hitzarmenaren 14 artikuluarekin, hain zuzen ere, bereizketa oro debekatzen duen horrekin. GEEAk esan duen moduan, manu hori ezin da modu independentean hartu, hitzarmeneko eta horren garapen protokoloetako gainerako xedapenen osagarria baita.
‎Karaktereak adierazten duen hori (hizkuntza bakoitzaren diferentzia eta autonomia osoa), edo hizkuntzak gauzkalako eta mintzatzen gaituelakoa, ulertu behar da, gogoan izanez karaktereak izpirituaren kausalitateari egiten diola erreferentzia, hastapen laukoitzaren adieran betiere, inoiz ez dadin gaitzulertu ahal izan norbanakoaren uko gisa (agian interesatuki). Mundu bat eta bera da hizkuntza bakoitzean kontzeptura datorrena, pentsamenduaren lege berak dira hizkuntza guztien barne eraketa ildokatzen dutenak(, gramatika unibertsala?), diferentzia txikiekin62 Hizkuntza guztiak bat dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 754 (4,96)
ukan 492 (3,24)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan hori baino 6 (0,04)
ukan hori bera 6 (0,04)
ukan hori egin 6 (0,04)
ukan hori lortu 6 (0,04)
ukan hori azal 5 (0,03)
ukan hori izen 5 (0,03)
ukan hori bakarrik 4 (0,03)
ukan hori egon 4 (0,03)
ukan hori eman 3 (0,02)
ukan hori ere 3 (0,02)
ukan hori esan 3 (0,02)
ukan hori eskaini 3 (0,02)
ukan hori ez 3 (0,02)
ukan hori lan 3 (0,02)
ukan hori oso 3 (0,02)
ukan hori zer 3 (0,02)
ukan hori ahul 2 (0,01)
ukan hori aldendu 2 (0,01)
ukan hori atera 2 (0,01)
ukan hori aukeratu 2 (0,01)
ukan hori azaleko 2 (0,01)
ukan hori baina 2 (0,01)
ukan hori batere 2 (0,01)
ukan hori bilatu 2 (0,01)
ukan hori ekoitzi 2 (0,01)
ukan hori euskara 2 (0,01)
ukan hori heldu 2 (0,01)
ukan hori hitz 2 (0,01)
ukan hori idatzi 2 (0,01)
ukan hori ikusi 2 (0,01)
ukan hori lagundu 2 (0,01)
ukan hori lotu 2 (0,01)
ukan hori nahi 2 (0,01)
ukan hori ni 2 (0,01)
ukan hori ondo 2 (0,01)
ukan hori probidentzia 2 (0,01)
ukan hori sortu 2 (0,01)
ukan hori uste 2 (0,01)
ukan hori zehatz 2 (0,01)
ukan hori zu 2 (0,01)
ukan hori adin 1 (0,01)
ukan hori aditu 1 (0,01)
ukan hori ahal 1 (0,01)
ukan hori ahala 1 (0,01)
ukan hori ahaztu 1 (0,01)
ukan hori alegia 1 (0,01)
ukan hori ama 1 (0,01)
ukan hori arau 1 (0,01)
ukan hori aritu 1 (0,01)
ukan hori asmatu 1 (0,01)
ukan hori asumitu 1 (0,01)
ukan hori aurkitu 1 (0,01)
ukan hori azaldu 1 (0,01)
ukan hori azpi 1 (0,01)
ukan hori baita 1 (0,01)
ukan hori baloratu 1 (0,01)
ukan hori baztertu 1 (0,01)
ukan hori begiratu 1 (0,01)
ukan hori begizko 1 (0,01)
ukan hori beharrezko 1 (0,01)
ukan hori benetan 1 (0,01)
ukan hori bero 1 (0,01)
ukan hori berreskuratu 1 (0,01)
ukan hori berri 1 (0,01)
ukan hori bertso 1 (0,01)
ukan hori beste 1 (0,01)
ukan hori besterik 1 (0,01)
ukan hori bete 1 (0,01)
ukan hori betearazi 1 (0,01)
ukan hori beteri 1 (0,01)
ukan hori bila 1 (0,01)
ukan hori bilakarazi 1 (0,01)
ukan hori bilakatu 1 (0,01)
ukan hori bizi 1 (0,01)
ukan hori datorren 1 (0,01)
ukan hori diseinatu 1 (0,01)
ukan hori dolarepe 1 (0,01)
ukan hori edan 1 (0,01)
ukan hori ederki 1 (0,01)
ukan hori egonezin 1 (0,01)
ukan hori egunero 1 (0,01)
ukan hori ekintza 1 (0,01)
ukan hori elkartu 1 (0,01)
ukan hori era 1 (0,01)
ukan hori erabateko 1 (0,01)
ukan hori erabili 1 (0,01)
ukan hori erakarri 1 (0,01)
ukan hori Helene 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia