Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2008
‎Horrexek azaltzen digu, Bourdieu ren iritziz, izenak izendatzen duen horri buruzko informaziorik ez ekartzea. Izena label hutsa da, haren zeregin (psikologiko eta sozial) bakarra banakotasun eta iraunkortasun ilusioa sustatzea da, norberatasunaren, abstrakzio itzel hori?
2009
‎Iritziak iritzi, hedabide bakoitzak beretzat propio eta modu indibidualean definitzen ditu ordainsariak eta gehienetan proiektua aurrera ateratzeko norberak ordaindu ahal dituen soldatak izaten dira, ez baitago euskal hedabide pribatuetan soldatak erregulatuko dituen gutxieneko marko juridikorik. Ordaindu ahal duen hori da hedabide bakoitzak markatzen duen duintasun maila Goienako gerentearen ustez: «Duintasuna batzuetan norberak eraikitzen duenaren araberakoa izaten da.
2010
‎Ikus entzunezko komunikazioaren aurrean, gizaki modernoak garatu behar du bere irakurketa gaitasun kritikoa. Antzemateko kontsumitzen duen horretan igorleak utzi dituen munduaren ulerkera ideologiko, etiko eta estetiko berezituak. Gizaki modernoak jakin behar du eduki sinbolikoen transmisioak berekin dakartzala komunikazioaren paradigmatik kanpoko interesak:
‎Ikerketa talde honen aburuz, ikus entzunezko komunikazioaren aurrean, gizaki modernoak garatu behar du bere irakurketa gaitasun kritikoa, antzemateko kontsumitzen duen horretan igorleak utzi duen berniz ideologikoa, etikoa zein morala.
2011
‎Victor Turnerek proposatu zituen liminalitate eta kommunitas kontzeptuek erabilera izugarria izan dute zenbait motatako errituen azterketarako, pasaerritu indibidualetatik hasita (hileta elizkizunak, ezkontzak, agurafariak, etab.) eta pasaerritu kolektiboetan amaituz (egutegiko jaiak, zaindari jaiak, etab.). Turnerek errituetako fase liminala aztertzen du, besteak beste. Autore honen arabera, erritu guztietan izaten diren une liminaletan estruktura soziala ahuldu egiten da, eta anti estruktura azaltzen da, komunitatearen oinarrian dauden iraganeko balioei eta mitoei paso emanez eta autore honek kommunitas izenarekin ezagutzen duen hori eraikiz. Beraz, kommunitas une liminaletan azaltzen da, gizarteak estruktura gabeko komunitatea osatzen duen une horietan.
‎Hasieran aipatu dugu Medemen obsesioetako bat bikoiztasuna dela eta Cáotica Anan eta Habitación en Roman oso presente daukagu. Cáotica Anan errealitatearen eta fikzioaren arteko muga garden hori ere topatzen dugu, baina fikzio horren papera ametsek hartzen dute, Ana hipnosi bidez bizitzen duen horretan topatzen dugu. Hala ere, dualitateak bizitza eta heriotzaren joko horretan hartzen du indar handiena.
‎Horregatik, hasieran Ana kaosean bizi da, Ana indibiduala eta kolektiboa borrokan daudelako etengabe. Medemen pertsonaia gehienak bezala, Anak bere identitatea maitasunari esker topatuko du; izan ere, Saïd galtzeko duen beldurrak bere barruan duen hori begiratzera eramango du. Medemen film gehienetan bezalaxe, hemen ere, ihesaldi batekin egiten dugu topo.
2012
‎Modernitateko gizaki sadikoek eta masokistek Hipermodernitateko gizaki sadomasokistari utzi diote bidea. Botere harreman berri honen berezitasuna zera da, pertsona berean forma biak ager daitezkeela, aktiboa zein pasiboa, eta ondorioz, besteak sufriaraztean plazera jasotzen duen horrek mina pairatzeko orduan ere plazera jasotzeko gaitasuna duela; are gehiago, sufriarazten eta sufritzen duen hori pertsona bera dela. Deleuze-k argitu bezala, milaka bide asmatu daitezke egoera batetik bestera pasatzeko, eta horrezkero, edozeinek duela sadiko zein masokista izateko gaitasuna.
‎Modernitateko gizaki sadikoek eta masokistek Hipermodernitateko gizaki sadomasokistari utzi diote bidea. Botere harreman berri honen berezitasuna zera da, pertsona berean forma biak ager daitezkeela, aktiboa zein pasiboa, eta ondorioz, besteak sufriaraztean plazera jasotzen duen horrek mina pairatzeko orduan ere plazera jasotzeko gaitasuna duela; are gehiago, sufriarazten eta sufritzen duen hori pertsona bera dela. Deleuze-k argitu bezala, milaka bide asmatu daitezke egoera batetik bestera pasatzeko, eta horrezkero, edozeinek duela sadiko zein masokista izateko gaitasuna.
2013
‎246) «objecteur en puissance» deritzo; izan ere, norentzakoak, esatariak sortu eta igorritakoari eragozpenak jar diezazkioke eta kontrako arrazoiak bideratu. Ondorioz, esatariak sortzen duen berbaldia ez du komunikatu nahi duen horren gainean bakarrik sortzen; horrez gain, norentzakoaren arabera ere doituko du, norentzakoaren balizko diskurtsoa bere diskurtsoan aurreratu eta birsortuz8.
‎Bat batean Zaratustra-k txakur baten oihua entzuten du; garrasi lazgarriak errealitatera itzularazten duenean konturatzen da ate handia eta ipotxa desagertuak direla. Zaratustra bakardadean aurkitzen da berriz, jakin barik amestu omen duen horrek zer esan nahi dion. Txakurraren oihuak bidaltzen du Zaratustra ikuskari batetik beste batera, zeinetan ikusten duen hilzorian dagoen artzain gazte bat suge bat ahoan duelarik.
‎Gaingizakia menderatua zein menderatzailea izan nahi ez duen hori da, soberanoa, Nietzsche-k ez baitzuen gizaki baten ordezkapena xede: «Menderatzea?
‎Remember that we speak which language. Wespeak which language??). «We» horren bidez, aldakuntza pronominalaren estrategia erabiltzen du irakasleak, esan nahi duen hori hurbiltzeko asmoz eta bera ere taldeko kide bezala inplikatuz. Atal berean arreta bereganatzekodiskurtsoa besoak zabaltzearen keinuaz laguntzen du.
‎// Did you finish sharing the information between you? Horrekin batera esanahia argitzera bideratutako keinua erabiltzen du, eskuen bitartez, esaten duen hori azaltzeko.
2015
‎Fasold eta Connor Linton (2006) beti ere ikusmiran izanik, era erraz batean esan dezakegu hiztunak aukeratutako predikatu motan ikusten dela hiztunak zer ematen duen egiazkotzat, eta hala ematen duen hori, mendekoari berari lotua izango da. Har ditzagun lortu eta bideragarria predikatuak:
2016
‎Laugarrenik, kirol babesletzaren bidez enpresek beren markaren zein produktuen posizionamendu egokia lortzea ere helburu izango dute. Zehatzago esanda, posizionamendu estrategia batek enpresaren marka zein produktuen gaur egungo irudia, enpresak nahi duen horretara hurbilaraztea du xede (Kotler eta Armstrong, 2003). Hartara, adituek zenbait faktore azpimarratzen dituzte posizionamendu egoki bat lortzeko.
2021
‎Halaber, beste zenbait kasu talde baztertu, marjinatu edo minorizatuen (herri indigenak, adibidez) giza eskubideen urraketan oinarritzen dira. Orokorrean, kasu gehienek konpainia handi eta boteretsu bat dute protagonistatzat, zeinak estatu bat demandatzen duen horrek hartutako neurri publikoen (osasuna, ingurugiroa, zergak...) kontra. Kasu hauen eragina giza eskubideengan ezin daiteke uka.
‎Sormen lan bat beti da politikoa, esplizituki aldarrikatzen ez denean ere bai. Sortzen ari den horrek, alde batetik, posizio batetik sortzen duelako beti[...] sortzen duen horrek inertzia, botere harreman eta irakurketa horiek indartzeko edo zalantzan jartzeko balio duelako. (2)
‎Ahalduntzea aldagai aldakorra dela jakitun, hartzaileen edo ingurukoen baieztapena izateak eragin handia du sortzaileen sortze prozesuan zein plazaratzeko erabakia hartzerakoan (errekonozimendua, n= 10;% 76,9). Adi dagoen norbaitentzat, gogoa duen horrentzat, kultur sentsibilitate bat duenarentzat, etab. sortzen dutela aipatu dute. Bestetik, babes kolektiboa eta aliatuak izatea beharrezkotzat jotzen dute, aliaturik gabe ez baitago talde babesik.
‎Izan ere, inguruari begiratzen diote, bizi den jendartetik hitz egiten saiatzen dira eta jendarte horri eragin nahi diote, esperimentazioarekin konprometitzen dira, eta esaten dena ez ezik, esateko modua eta esateko jarrera ere politikoa da. Sortzen ari den horrek, alde batetik, posizio batetik sortzen duelako beti; jendarteko inertzia, botere harreman eta irakurketek zeharkatua delako, eta sortzen duen horrek inertzia, botere harreman eta irakurketa horiek indartzeko edo zalantzan jartzeko balio duelako (Perez Rubio, 2013). Beraz, adierazpen kulturala eremu instituzional zein kolektiboen posizionamendu politikoaren adierazpenerako erreminta ere bada.
‎Itsua dena, hau da, Tiresias da benetako egia ikus dezakeena eta, aldiz, Edipo engainagarria eta faltsua den argia ikusten duena. Kobazuloko gizakiak lez, ez da bere itsutasunaren jabe eta pentsatzen du berak ikusten duen hori dela erreala. Beraz, Edipok eta Tiresiasek ere, argitasunaren eta iluntasunaren arteko jolasa erakusten digute, jakinduriaren eta ezjakintasunaren arteko talka irudikatuz.
‎40) dioen moduan," uno sabe lo que puede recordar". Hain zuzen ere, komunitateak memorian gorde eta belaunaldiz belaunaldi transmititzen duen hori bihurtuko da tradiziozko literatura. Jon Kortazarrek (1997:
2022
‎Cf. HH (I, 213) cianquida ‘compas, instrumento’ Belak bokal baten sudurkaritasuna adierazteko idazten du kasu batzuetan. Oraingoan, halere, ez dago garbi zergatik idatzi duen hori, Larramendiren hitza izanik, honek ez baitakar.
‎Dobashek eta Dobashek (1998) ikergaiaren lehen eklosioaren ondoren egiten diren diziplina barneko lanen zurruntasuna kritikatzen dute. Askotariko diziplinen arteko" mesfidantza" horrek haiek ez aintzat hartzeko ahalegin hutsal bat ekarri du, eta, are, baita analisi zientifiko" puru" izan nahi duen horretatik baztertzekoa ere. Egileen aburuz, dinamika horrek indarkeriaren ulermen teoriko eta ezagutza enpirikoaren garapen handiagoa eta emankorragoa eragozten du, baita indarkeria desagerrarazteko bidean jarriko gaituzten hari buruzko ikuspegi berrien bilaketarena ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia