Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2001
‎Begira dezagun nola lortzen duen hori Bernardo Atxagak:
2015
‎" un país muy vasco". Beste behin egiten dugu topo kritika subalternoarekin," abertzalekeria" baztertzen duen horrekin.
2017
‎Ondoren, Saussure-k iradokitzen du hizkuntza gure pentsamenduaren masa formagabean ebakitako elkarren ondoko xafletan egituratuta irudika daitekeela. Irudi horretan, adierazi bakoitzari xafla horietako bana dagokio.15 Beraz, adierazi bakoitzari dagokion esanahi xafla, hots, zeinuaren edukia edo Saussure-k" balio linguistiko" deitzen duen hori beste zeinuei esleituriko esanahi xaflen araberakoa da. Esanahia, ondorioz, ez da esentziala edo hizkuntz aurretikoa, testuinguruaren araberakoa edo diferentziala baizik.
‎15 Ikus Saussure-ren liburuak berak dakarren irudia, ibid. bere baitan, zeinua posible egiten duen hori, alegia." 17 Bestela esanda, zeinu bakoitza ez da gainontzekoen aztarna baino, edo halako aztarnen sorta. Jakina, gainontzeko elementuak ere, beren aldetik, ez dira aztarnak baino.
2019
‎Saizarbitoria bikaina da gauzak zeharka kontatzen eta kontatzen duen hori ironia eta umorez estaltzen. Hona hemen adibide batzuk.
2021
‎Hor Daniel Pennac ek proposatzen duen dekalogo hori oso interesgarria da, baina ez dut uste irakaskuntzarako baliagarria denik, irakaskuntza mota honetarako behintzat ez. Ez litzateke literaturaren irakaskuntza, baizik eta literaturaren praktika bat, partekatze bat litzateke Pennacek proposatzen duen hori. Liburua hartu eta utzi.
‎" Motibazioa da jaun eta jabe. Motibazioak eragin dezake jarrera aldaketa, zaletasuna, etab.". Hezkuntzan" geroz eta beharrezkoagoa" den zerbait dela baieztatzen du AIR1 ek, eta DGIR1 en arabera, motibatuta egoteko eta motibazio hori ikasleei transmititzeko norberak egiten duen horretan sinetsita egotean dago gakoa:
‎" Gizarte egoera eta egoera diglosikoak asko baldintzatzen du. Hasten bagara esaten adin horretako gazte batek ez duela irakurtzen berez edo bere gogoz, agintzen zaiona baizik eta ez nahi duen hori, seguru asko irakurtzen duela gaztelaniaz". Bestetik, nerabeek erabiltzen dituzten baliabideek, Internetekoak zein sare sozialetakoak nagusiki, gaztelaniari edo ingelesari espazio askoz handiagoa eskaintzen dietela baieztatzen du AIR1 ek, eta horrek hizkuntza hautu jakinak egitera eramaten dituela dio.
‎Halaber, literaturaren zein bere irakaskuntzaren ikuskera zabaltzeari begira," beste era batera idatzi" behar dela adierazten du IEE1 ek, musikagintzan edota zinemagintzan gertatzen ari den moduan. Dioenaren arabera, literatura irakurlearen bizitza aldatzen duen hori dela sinesten bada, hartzailearen hizkuntzara eta moldeetara hurbildu behar da, eta beste modu batez ere idatzi. Horrek ez du esan nahi hizkuntza literario jakinak ezagutu, ulertu eta gozatzera iritsi behar ez direnik, baina adin horietan literatura irakasten den prozesua dela ulertu behar du irakasleak bezala idazleak ere.
‎ikaslearen sentimenduak haizatzeko, boza izan behar du, ezta? Konturatu dadila berak sentitzen duen hori idatzita dagoela eta sentimendu unibertsal bat dela. Beste era batera eman dela.
‎" Ikaslea motibatuta egoteko irakasleak egon behar du lehenik. Gustatu behar zaio irakasten duen hori, eta zaletasun horretara iristeko literatura kontsumitu behar da, corpusa menperatu, liburu egokiak aukeratzeko eta gerora gelan nola landu jakiteko. Sinistu behar du irakatsiko duena ikasleengana helduko dela.
‎Liburu" pop edo popularrak etengabe" sortzeko joera kritikatzen du elkarrizketatuak, baita klasikoetan arreta edo mira osoa jartzea ere, eta gehienek" liburugintzaren negozioari erantzuteko helburua" dutela dio modu kritikoan, eta era berean, ez dietela" ikasleen beharrei erantzuten". Hala ere," kontsumozko literatura" deitzen duen hori eta" hizki larriz idazten den literatura" ez dituela bereizi nahi baieztatzen du, eta aukera moduan ikusten ditu biak ala biak: " Irakurketaz ari gara bietan, fikziozko eta fantasiazko mundu bat eskaintzeaz, baina gazteen interesak eta formatuak aldatu direla jakitun izan behar dugu" (IEE1).
‎Hori da helburua". Norabide berean hitz egiten du EIAE3 k, eta baieztatzen duenez, curriculumak berak zehazten duen hori bermatzera bideratutako didaktika behar da:
‎[...] Modu berean, ikasleek protagonista izan behar dute. Ezin dira hartzaile pasiboak izan eta irakasleak ematen duen hori jasotzera mugatu. Haiek ere esperimentatu behar dute, duten sormena ateratzen lagundu, eta bide horretan irakasleak gidatzen lagundu".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia