Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 214

2015
‎Berriz pizten da orain Santa Teresa, eta argitara dator , askoren nahiaren arabera. Nolanahi ere, oraingoan berritua eta euskaratua dator, historian lehendabizi bere osotasunean, Karmel sortaren bilduman.
‎Berriz pizten da orain Santa Teresa, eta argitara dator, askoren nahiaren arabera. Nolanahi ere, oraingoan berritua eta euskaratua dator , historian lehendabizi bere osotasunean, Karmel sortaren bilduman.
‎Gogora datoz, hurrenkeran, Aita Lino Akesolo eta Aita Santi Onaindia karmeldar euskaltzainak. Bide beretik dator oraingoan Baraiazarra euskaltzain ohorezkoa eta agerian jartzen du bere euskal sena, lehendik ere, ongi frogatua duena halako itzulpenetan.
‎15 Nik diotsuet, ahizpak, gurutzerik ez zaiela falta; hala ere ez ditu kezkarazten, ezta bakea kentzen ere; laster batean igarotzen dira, olatu bat bezala, ekaitz batzuk, eta barealdia dator berriro; gogoan dakarten Jaunaren presentziak guztia ahantzarazten die. Bedeinka eta gorets bezate beti kreatura guztiek, amen.
‎Ortodoxiaren eta katolikotasunaren aitorpen honen antzekoa dator Perfekzio Bidea liburuaren lehen orrialdean eta baita Fundazioen hitzaurreko 6 zenbakian ere.
‎Perf. Bid. 2, 1). Barne Gazteluan berriro dator : –Jarri begiak Gurutziltzatuan?
‎Jn 14, 6 eta 9 Graciánek zuzendu egin zuen testua, inor ez da igoko jartzen zuen lekuan inor ez dator jarri zuen. Teresak bere zalantza agertzen duen esaldia ere ezabatu egin zuen:
‎–Salomon jarri behar da, Ama Teresak jarri duen bezala?. Azkenik, 8 zenbakian pasarte hau dator : zerbitzatu gaituenagatik?
‎Ebanjelioko gazte aberatsaren zeharkako aipamena dator berriro (Mt 19, 21).
‎3 zenbakian. Aurreko Egoitzetako zeharkako aipamena dator ondoren.
‎10 Hemen dator erantzuna, gauza hauetan ezin direla gelditu esanez, eta esanda dagoenagatik, beharbada, nolabait zuzen egon daitezke. Badakizue adimenaz gogoeta egitea gauza bat dela, eta oroimenak adimenari egiak agertzea beste bat.
‎Hala ere ez du izango, hau da, ez du arrazoirik izango, misterio hauetan ez dela gelditzen eta ez dituela haiek askotan, batez ere Eliza Katolikoak ospatzen dituenean, gogoan erabiltzen esaten badu; Jainkoagandik hainbeste hartu duen arimak halako maitasun agiri ederrik ahanztea ere ezinezkoa da, gure Jaunari dion maitasunean bera gehiago sutzeko txingar pizgarri biziak baitira; gertatzen dena da ez dela konturatzen, arimak misterio hauek era bikainagoan ulertzen dituelako: izan ere, adimenak agertzen dizkio, eta oroimenean josirik geratzen dira; beraz, Baratzean izerdi izugarri harekin Jauna eroria ikusteaz besterik gabe, nahikoa du ez ordubeterako soilik, egun askotarako baizik, begirada xumeaz Hari erreparatuz, nor den eta zein esker gaiztokoak izan garen hain oinaze handiaz; gero borondatea dator , samurtasunez ez bada ere, mesede hain handiaren ordainez zer edo zertan zerbitzu egin nahirik eta hainbeste sufritu zuenagatik sufritu nahirik eta antzeko gauza egin nahirik, horietan oroimena eta adimena jardunez. Eta uste dut horregatik dela Pasioaz gogoeta egin ezina, eta horrek sinestarazten dio ezin duela hartaz gogoeta egin.
‎ez da asmatzen haiek adierazten, baina haien bidez jakiten da zein behekoa den gure izaera Jainkoaren handitasun handiak ulertzeko; bada, hauek ulertzeko ere gai ez garenez gero, hauek hartzen dituenak bizi ditzala Haren Maiestateaganako harrimenez eta Hura goretsiz; eta beraz, berariazko eskerrak eman diezazkiola hauengatik; estimu handitan izan behar da mesede hau, ez baita guztiei egiten zaiena, eta zerbitzu handiagoak egiten saiatu, Jainkoak hainbeste eratara laguntzen diolako horretan. Hemendik dator hori dela-eta bere burua handiagotzat ez hartzea, eta lurreko guztietatik Jainkoa gutxien zerbitzatzen duena dela bera pentsatzea, horretara beste inor baino gehiago behartua dagoela uste duelako, eta edozein hutsegitek erraiak zulatzen dizkio alderik alde eta, gainera, arrazoi handiz.
‎Eta, pertsona hauekin tratatu ondoren, baketu dadila eta ez dadila aritu gehiago hartaz parte ematen; batzuetan, beldur izatekorik ezer ez denean ere, deabruak hain kezka handiak sortarazten ditu, non arimari behin esandakoaz pozik ez geratzera eragiten baitio. Batez ere aitor entzulea eskarmentu gutxikoa eta beldurtia denean, eta berberak komunikatzen jardutera bultzatzen badu, airatzera dator oso isilpean egon behar zukeena, eta arima hau pertsegitua eta samindua izatera; izan ere, isilpean dagoela uste duenean, bala bala dabilela konturatzen da, eta hemendik harentzat gauza nekagarriak gertatzen dira, eta Ordenarentzat ere gerta daitezke, garai hauetan gauzak nola dauden kontuan izanik. Beraz, honetan arreta handiz ibili beharra dago, eta prioreei oso kontuan izateko eskatzen diet; [10] eta ez dezala uste izan ahizpa batek halako gauzak dituelako besteak baino hobea denik; Jaunak komeni dela deritzon bidetik eramaten du bakoitza.
‎Ez du lehortasunik, ezta barruko nekerik ere; gure Jaunarekin halako oroipen eta samurtasunez izanik, inoiz ere ez luke nahi Hura goresten baino beste ezertan aritzerik; eta arreta galtzen duenean, Jaunak berak iratzarri ohi du esan den bezala, argi argi ikusten baita bultzada hura, edo dena delakoa, arimaren barrutik datorrela, bultzadei buruz hitz egiterakoan esan zenez. Hemen gozotasun handiz gertatzen da, baina ez dator ez pentsamendutik, ez oroimenetik, ezta arimak bere aldetik egin zuela uler daitekeen ezertatik ere. Hau hain ohikoa eta hainbeste aldiz gertatzen dena izanik, arretaz begiratu da:
‎batez ere aurrean jartzen zaio beragandik sekula aldentzen ez baita benetako maitatzaile hau, berari lagun egiten, bizia eta izatea ematen. Berehala dator adimena, urte askoan bizi izan arren, adiskide hoberik ezin lor dezakeela aditzera emanez; mundu osoa gezurrez betea dagoela, eta deabruak jartzen dituen gozotasun hauek neke, kezka eta kontraesanez beteak daudela; eta esaten dio ziur egon dadila gaztelu honetatik kanpo ez duela aurkituko ez ziurtasunik eta ez bakerik; utz diezaiola besteren etxeetatik ibiltzeari, berea ondasunez bete betea dagoe...
‎–Alde handia dago nire iritziz; baliteke ni oker egotea. Honetaz dakidana esango dut hauen ondoren datozen laugarren egoitzetan; izan ere, han Jaunak ematen dituen gozotasunez zerbait azaldu beharra izango denez gero, hobeki dator , eta onurarik gabea badirudi ere, izan dezake onura pixka bat, gauza bakoitza zer den jakinez, hoberena denari jarraitzen saia zaitezten; eta hori poz handia da Jainkoak haraino eramaten dituen arimentzat eta nahasmena guztia dutela uste dutenentzat, eta apalak badira eskerrak ematera joko dute; horren faltaren bat balego, barruko garraztasun batek emango die zertan ez dela; bada, perfekzioa ez d...
‎Egiaz esan ahal dizuedana da, nik oraindik esperientziaz ez nekienean eta neure bizian jakingo nuenik ere burutik pasatzen ez zitzaidanean (eta arrazoiz, poz handia zitekeelako niretzat zerbaitetan Jainkoari poz ematen niola jakitea edota zantzuetatik hori ateratzea), liburuetan Jaunak bera zerbitzatzen duten arimei egiten dizkien mesedeak eta ematen dizkien pozak irakurtzen nituenean, poz handi handia ematen zidan eta horrek Jainkoa biziki gorestera zeraman nire arima. Bada, nire arimak, hain kaskarra izanik, hori egiten bazuen, onak eta apalak zirenek askoz ere gehiago goretsiko dute; eta behin gorestearren soilik, oso ongi dator esatea, nire iritziz, eta kontura gaitezela zenbat poz eta atsegin galtzen ditugun geure erruz. Are gehiago Jainkoarenak direnean, maitasun eta sendotasunez beterik datozelako, eta horrela lanik gabe bide luzeagoa egin daiteke eta egintzetan eta bertuteetan haziz joan.
‎4 Beste iturri honetan, ordea, ura iturburutik bertatik dator , hau da, Jainkoagandik, eta horrela, Haren Maiestateak nahi duenean, naturaz gaindiko mesederen bat egin nahi duenean, bake eta atseden handi handia eta gure barru barrutiko gozotasuna sorrarazten ditu, nik ez dakit norantz eta nola, ezta poz eta atsegin hura hemengoak bezala bihotzean sentitzen den ala ez ere, bere hasieran esan nahi dut, gero dena asetzen denean?, ur hau egoitza eta ahalmen guz...
‎–batzuetan gezi bat sartzen dute, ordea, erraien eta bihotzaren muin muinean, eta arimak ez daki zer duen ezta zer nahi duen ere?. . Bihotz zulatzearen deskripzio ezaguna dator gero (13 zenb.).
‎9 zenbakiko gaira dator berriro: –berehala (Jainkoak) egoitza hauen guztien ateak ixteko agintzen du??.
‎1 zenbakiko gaira dator berriro.
‎1 zenbakian hasi zuen objekzioari erantzutera dator . –Esanda dagoenagatik:
‎Ohi duenez, beste pertsona bat balitz bezala dator , baina Teresa bera da.
‎4 zenbakian. . Jn 20, 19 testuaren zeharkako aipamena dator segidan.
‎Autografoan testu luze bat dator , Aita Rodrigo Alvarez Jesulagunak zazpigarren egoitza hauei emandako onarpenarekin; onarpen hau Sevillako moja karmeldarren mintzalekuan idatzia izan zen Maria San Joserenaren aurrean 1582ko otsailaren 22an. –Horren ondoren, epilogoa?
‎–Horren ondoren, epilogoa? dator ; berez, liburuarekin batera datorren gutun bat da, bata eta bestea Moja Karmeldarrei eskainiak; hasieran, Barne Gazteluaren hitzaurrea baino lehenago zetorren, A. Graciánek 2 eta 3 zenbakiez markatua.
‎Hitzaurrean, 3 zenbakian, ere adierazpen eta aitorpen berdina dator . –Santua?
‎–hasi nintzenetik orain arte ia bost hilabete igaro dira?, eta oraindik ez zen iritsi obraren erdira; baina hilabete baino gutxiagoan idatziko zuen gainerako guztia: epilogoa Ávilan azaroaren 29ko dataz dator .
‎(4 zenb.), eta jarraian, esku erakutsiak ematea eta hartzea? dator (4 zenb.),, maitemintzea, ondoren (4 zenb.),, eskuak elkarri ematea?
‎da jakitea, hainbesteko distira eta edertasuna eman zizkion eguzkia bera oraindik beraren arimaren erdian egonik, han ez balego bezala dela Harengandik parte izateko, Haren Maiestateaz gozatzeko egiaz gai izan arren, eguzkiak bertan diz diz egiteko kristala gai den bezala. Ezerk ez dio onik egiten; eta hortik dator , horrela bekatu astunean egonik, egin ditzan egintza on guztiak inolako fruiturik gabeak izatea zeruko aintza lortzeko; izan ere, iturburu hartatik, Jainkoagandik, ez badator, gure bertutea hortik baita bertute, eta Harengandik aldendurik, ezin daiteke atsegin izan haren begietan; azken batean, bekatu astun bat egiten duenaren asmoa ez da Hari atsegin ematea, deabruari ematea baizik; hau ilunpea ...
‎11 Oi Jainkoa balia bekit, ene alabak, zenbat arima galdu nahi izango zituen hemendik deabruak! Hau guztiau eta esan nitzakeen beste gauza asko apaltasuna irudituko zaie, eta gauzak ongi ez ulertzetik dator ; okertu egiten du norbere buruaren ezagutza eta, geure baitatik sekula irteten ez bagara, ez naiz harritzen, hau eta gehiago ere gainera etortzeaz. Horregatik diot, ene alabak, Kristo geure onagan, eta haren santuengan, jar ditzagula geure begiak, eta han ikasiko dugu benetako apaltasuna, eta bikaindu egingo da adimena, esan dudanez?
‎Bada, nola egongo da bere buruaz ahazturik kontu handiz dabilena, zirkin egiten ausartzen ez dena, bere adimen eta desirei Jainkoaren aintza handiagorako mugitzen ere uzten ez diena eta Hark duen aintza dela-eta pozten ez dena? Haren Maiestateak adimena gelditzea nahi duenean, beste era batera okupatzen du eta ezagutzan guk lor dezakegun argia baino askoz goragokoa ezarriz, liluraturik gerarazten du, eta orduan, nola ez dakiela, alferrik galtzeko baino bestetako ez diren gure ahaleginekin baino askoz ere hobeki eskolatua geratzen da; izan ere, Jainkoak ahalmenak eman zizkigun haiekin lan egin dezagun eta hortik dator sari guztia; ez dago haiek liluratu beharrik, beren ofizioa egiten uztea baizik, Jainkoak goragoko ofizio batean jar ditzan arte.
‎Eta hain gauza nabaria izanik, inola ere ezin da irudikatu, hau da, badelako itxura agertu, ez denean, ezta badenik zalantzan jarri ere; eta zalantzaren bat geratuko balitz, jakin ezazue ez direla hauek egiazko bultzadak; halakorik izan duen ala ez zalantza badu, esan nahi dut; belarrietan ahots indartsu bat bezala sentitzen delako. Bada, malenkonia izateak ez du inolako zentzurik, malenkoniak irudimenean baino beste inon ez baititu eratzen bere begitazioak; beste hau, ordea, arimaren barrutik dator .
‎Gauza batzuk esango ditut eta nola geratzen den arima ere bai. Hobeki aditzera emateko, konparazio batez baliatu nahi dut; ongi dator horretarako eta baita, Jaunak burutzen duen egintza honetan guk zer eginik ez badugu ere, Jaunak mesede hau egin diezagun geure burua prestatuz, asko egin dezakegula ikus dezagun ere.
‎Otoitzean ari den bakoitzean nahigabe honekin ari da. Nolabait Jainkoa iraindua dela eta mundu honetan ez dela maitatua eta arima asko galtzen direla bai heretikoenak eta bai mairuenak ikusteak ematen dion nahigabetik dator beharbada; hala ere, gehien mintzen dutenak kristauenak dira; izan ere, Jainkoaren errukia handia dela, eta gaizki bizi arren, bide onera etorri eta salba daitezkeela ikusten badu ere, beldur da asko kondenatuko ez ote diren.
‎Bada, zer da hau? Nondik dator –Nik neuk esango dizuet.
‎8 Lehenengoari erantzunez, diot, arima hau Jainkoaren borondateari loturik balego beti, argi dago ez litzatekeela galduko; baina deabrua zorrozkeria handiekin dator , eta on itxuran, arima beronen gauza gutxi batzuetan deserrotu egiten du eta beste gauza batzuetara eramaten du, ez direla txarrak buruan sarturik, eta apurka apurka adimena ilunduz eta borondatea motelduz eta harengan buru estimua haziz, batetik eta bestetik Jainkoaren borondatetik urrunduz eta bere borondatera ekarriz.
‎– Barruko nekeak igaro behar dituenarentzat ongi dator .
‎Bai, zera! Niri iruditzen zait gaitzetsiei munduan diren atsegin guztiak aurrean jartzea bezala, ez baitira haien oinazea arintzeko nahiko, alderantziz, handitu egingo lukete; horrela hemen ere goitik dator , eta ez dira ezertarako ere lurreko gauzak. Jainko handi honek bera erregetzat ezagut dezagula eta geure ezereza ezagut dezagula nahi du, eta hori garrantzi handikoa da aurrerako.
‎15 Barruko beste oinaze batzuk esanez joango gara egoitza honetan, otoitzen eta Jaunaren mesedeen arteko aldeak mintzagai hartuz; halako batzuek, sufrimenduari dagokionez, gorputza nola uzten duten ikusita nabari denez, esandakoak baino latzagoak izan arren, ez dute oinaze izena merezi eta ez da bidezko ere izen hori eman diezaiegun, Jaunaren mesede handi handiak direlako, eta haien erdian arimak halaxe direla ulertzen du eta berak inola ere merezi gabeak direla. Min handi hau dator zazpigarren egoitzan sartzeko, beste min askorekin batera; haietako batzuk esango ditut, guztiak esatea ezinezkoa izango baita; ezta ez dago azaltzerik nolakoak diren ere, esandakoen jatorritik ez baina askoz ere goragotik datozelako; eta haietaz, jatorri apalagokoak izan arren, esan dudana baino gehiago agertzerik izan ez badut, gutxiago izango dut beste hauetaz. Jaunak eman beza guztirako laguntza bere Semearen irabaziengatik, amen.
‎Izenburua ere gero ezarri zion. Honela dator :
‎Izenburu honen eta Teresaren eskaintzaren ondoren, ohar interesgarri hau idatzi zuen A. Riberak: . Liburu honetan ezabatua dator hainbat aldiz Ama Teresak idatzi zuena, eta beste hainbat hitz gehituak ageri dira, edo azalpenak ertzetan jarriak. Eta gehienetan gaizki jokatu da ezabatzean, hasieran idatzi zen eran hobeki zegoelako.
‎Santuak Eustokiori egindako gutunean dator ; basamortuan etortzen zitzaizkion atseginen irudipenak aipatzen dira. Teresak Cartas de s.
‎García Toledori buruzko aipamena dator berriro, baina oraingoan ez da agertzen hau Teresari bere barruko esperientziak idazteko agindu eta idazten duenaren zentsore gisa, barruko gauzetarako argia eskatzen dion ikasle gisa baizik.
‎sentitzea, ulertzea eta komunikatzea. Partzialki bat dator Osunaren testuarekin. Tercer Abecedario, izenekoan.
‎5 zenbakian esanez dator .
‎Baratzearen irudian, zuhurtziarik gabe, inoren gauzez gehiegi arduratzea esan nahi du. Berehala dator oraindik lumaje eskasa duen hegaztitxoaren irudia (ik. 13, 2; 18, 9).
‎Berriro ere ohiko terminoak erabiltzen dituela adierazten digu. Egoki dator San Joan Gurutzekok Teresaren doktrina honi buruz idatzitako gorespen hitzak hona aldatzea: –También la bienaventurada Teresa de Jesús, nuestra Madre, dejó escritas de estas cosas de espíritu admirablemente, las cuales espero en Dios saldrán presto impresas a la luz?
‎Elizak duen fedetik, hau da, Elizak sinesten eta irakasten duenetik. Bi aldiz dator zenbaki honetan.
‎Indizearen gertakaria egoki dator Teresaren ikuskarien kronologia mugak finkatzeko; hau da, ikuskarien hasiera iragartzen da hemen (27, 28 kap.).
‎Geziak eztenean belarra zekarrela dirudi: belar pozoitsuez igurtzitako gezia, baina hemen zentzu metaforikoan dator (Jainkoaren maitasunez igurtzita).
‎Haien lehia Jainkoaren zerbitzuan nola aurrera egin da. Bakardadea da haien poza, eta norbait ikustean pentsatzea nekagarri zaie, senide senideak badira ere, beren Senarraganako maitasuna biziago egiten laguntzeko ez bada; eta honela, horretan aritzen dena baino besterik ez dator etxe honetara, ez bailituzkete poztuko ez haiek hauek ezta hauek ere haiek. Hauen hizkera Jainkoa ahotan erabiltzea baizik ez da, eta honela, ez dute ulertzen ezta ez die ulertzen ere hizkera bera darabilenak izan ezik.
‎–Hau 1562 urtean izan zen, abuztuaren amaieran; ni bertan nintzen eta iritzi hori eman nuen. Fray Domingo Bañez (sinadura dator eta gaineratzen du) eta hau idazten dudanean 1575eko maiatzaren 20a da, eta Ama honek erlijiotasun handiko 9 monasterio ditu fundatuak?.
‎A. Graciánek Baltasar Alvárez dela dio; Maria San Joserena (Salazar) ere bat dator A. Graciánekin. Ez da gauza ziurra.
‎hitz honek esanahi berezi samarra du harengan: giza konposatuaren alde sentibera adierazten du, baita zentzuak ere eta are haragia, arimaren areriotzat hartua (ik. azken adiera honetan dator , esaterako, 7, 4an eta hemen).
‎Santu bat agertu zitzaidan: San Domingo dela ohartarazten du A. Graciánek; Ribera ere bat dator berarekin. Beste batzuek, San Alberto Siziliakoa, karmeldarra, dela diote.
‎Kapitulu honetan bi gauzak biltzen dira, teorikoa eta kontakizunezkoa, lekukotasunezkoa. 4 graduko otoitz hau bat dator autoreak orain bizi duen esperientzia mistikoarekin (ik. 11 zenb.); honen kontakizunari 23 kapituluan ekingo dio berriro.
‎hil zenean (1506), ortzian izarren euri beldurgarria izan zelako zurrumurrua zabaldu zen. Eta segidan, ebanjelioko aipamena dator (Mt 27, 45).
‎hitz honek esanahi berezi samarra du harengan: giza konposatuaren alde sentibera adierazten du, baita zentzuak ere eta are haragia, arimaren areriotzat hartua (ik. azken adiera honetan dator , esaterako, 7, 4an eta 38, 18an).
‎Bada, esaten badut ez dudala ikusten ez gorputzeko begiez, ez arimakoez, irudizko ikuskaria ez delako, nola ulertzen eta baieztatzen dut nire ondoan dagoela ikusiko banu baino argitasun handiagoaz? Izan ere, ilunetan dagoen pertsona bat bezala dela, edota itsu dagoena bezala dela eta bere ondoan dagoen beste bat ez duela ikusten irudikatzea, ez dator egoki. Badu antzekotasunik, baina ez handirik; zentzumenez sentitzen duelako, hitz egiten edo mugitzen entzun, edota ukitu egiten diolako.
‎Arima ito egiten duela dirudi eta gorputza lotu, inondik probetxurik atera ez dezan. Izan ere, egiazko apaltasuna denean, arimak bere burua kaskar ikusi eta garena ikusteak pena ematen badu ere, eta geure txarkeriaz gauza handiak pentsatzen baditugu ere, esandakoak bezain handiak, eta bene benetan sentitzen badira ere, egiazko apaltasuna ez dator zalapartarekin eta ez du arima egonezinik jartzen, ez du hura iluntzen ezta ez du lehortasunik sortzen; atsegin ematen dio, eta guztia da alderantziz: baretasunez, leuntasunez, argiz.
‎8 Ez dut esaten konparazioa denik, hauek sekula ez baitira izaten bete betekoak, egia dela baizik; biziaren eta pintatuaren artean den aldea dagoela batetik bestera, ez gehiago eta ez gutxiago. Izan ere, irudia bada, irudi bizia da; ez gizon hila, Kristo bizia baizik; eta gizona eta Jainkoa dela aditzera ematen du; ez hilobian zegoen bezalakoa, handik pizturik irten zen bezalakoa baizik; eta batzuetan halako handitasunez dator , non ez baita inor Jauna bera dela zalantzan jar dezakeenik, batez ere Jauna hartu ondoren; badakigu han dagoela, fedeak esaten digulako. Egonleku haren jaun jaun agertzen delarik, guztiz ezerezturik dirudi arimak eta bere burua Kristogan urtuz doala ikusten du.
‎Hemen, gehienetan, ez dago inolako erremediorik; bestera: askotan, aurrez ez pentsamendurik ez inolako laguntzarik izango zelakorik gabe, oldar hain bizi eta indartsua dator , non ikusten eta sumatzen baituzu hodei hau altxatzen edota arrano beltz hau eta bere hegaletan jasotzen zaituela.
‎Horretarako, esan dudanez? guk ez dugu parterik; eta askotan desorduan desira bat dator nondik nora mugitzen den ez dakidana, eta desira honetatik, bat batean arima osora sartzen denetik, hainbestean hasten da nekatzen, bere buruaren eta sorkari guztien oso gain igotzeraino, eta Jainkoak gauza guztietatik hain ezartzen du husturik, non, ahaleginak ahalegin, iruditzen baitzaio lurrean ez dela ezer lagun egingo dionik, eta berak ere ez luke nahi, bakardade hartan hiltzea baizik. Berari hitz egiteak eta berak hitz egiteko ahaleginak egiteak, gutxi balio du; haren espiritua, ahaleginak ahalegin, ez baita aldentzen bakardade hartatik.
‎Hau ongi dator idazteko agindu didaten jakintsuentzat; izan ere, Jainkoaren ontasunagatik guztiak iristen dira honaino, baina baliteke denbora guztia Eskritura Santuak aplikatzen igarotzea. Eta aurretik eta gero ere letrak ongi etorri arren, hemen otoitzaldi hauetan, nire iritziz, ez dago haien beharrik, borondatea moteltzeko izan ezik; bada, adimena, orduan, argitik hur hur dagoenez gero, argitasun handi handiaz da, nik neuk ere, naizen bezalakoa izanik, beste bat naizela emateraino.
‎Utz dezagun alde batera predikatu edota irakatsi behar badute; bada, orduan ongi dator adimenaz baliatzea gutxi dakiten behartsuei, ni bezalakoei, laguntzeko, karitatea eta arimei beti probetxu hau egitea gauza handia baita, Jainkoagatik biluz biluzik joanez.
‎Horretarako ongi dator esan dudana: ez gaitezela ager espirituaren kontsolazioak lortzeko ahaleginetan; datorrena datorrela, gurutzea besarkaturik egotea gauza handia da.
‎22 Esaten hasi nintzen haritik asko aldendu naiz; baina guztia dator harira hasten direnentzat; has bezate bide hain gorena, egiazko bidean barrena joateko eran. Zutabeari loturiko Kristori buruz pentsatzeaz esaten nuenera itzuliz, ongi dator une batean gogoeta egitea eta han igaro behar izan zituen nahigabeak gogoan erabiltzea, zergatik sufritu zituen eta nork eta nolako maitasunez eraman zituen.
‎22 Esaten hasi nintzen haritik asko aldendu naiz; baina guztia dator harira hasten direnentzat; has bezate bide hain gorena, egiazko bidean barrena joateko eran. Zutabeari loturiko Kristori buruz pentsatzeaz esaten nuenera itzuliz, ongi dator une batean gogoeta egitea eta han igaro behar izan zituen nahigabeak gogoan erabiltzea, zergatik sufritu zituen eta nork eta nolako maitasunez eraman zituen. Baina ez dadila neka hori bilatzen, hantxe Berarekin egon baizik, adimena isilik dela.
‎Izan ere, hemengooknekez ulertzen dugula uste dut non den poz hau, beti dagoelako ezbaiko zerbait. Hemen guztia da baietza une hartan; ezetza gero dator , amaitu dela ikustean eta ezin duela berriro lortu eta nola lortu ez jakitean; izan ere, penitentziaz eta otoitz eginez eta beste gauzak eginez zati zati eginda ere, Jaunak eman nahi ez badu, gutxi aprobetxatzen da. Jainkoak nahi du bere handitasunagatik, arima honek uler dezala Haren Maiestatea beragandik hurbil dela eta honezkero ez duela mezulariak bidali beharrik, Berarekin hitz egin baizik, eta ez oihuka, honezkero hain hurbil izanik, ezpainak mugitzeaz soilik ulertzen baitio.
‎Neke handia igarotzen da, baratzezain gaixoak mantentzeko eta ureztatzeko egin duen guztia galdu delako irudipena izatea nahi baitu Jaunak. Orduan dator benetako jorratzea eta belartxoen sustraiak kentzea, txikiak izan arren, txarrak geratu direnak.
‎Aski dira hain pertsona jakintsu eta serioak gauza onen bat baimentzeko, Jaunak halakorik esateko grazia emango balit; hala bada, Harenaizango da eta ez nirea; izan ere, nik, letrarik eta bizitza onik gabe eta ezletradunek ez beste inork eskolatua izan gabe (idazteko agindua eman didatenek baitakite soilik idazten dudala, eta une honetan ez daude hemen) eta ia denbora lapurtzen, eta iruten aritzeko eragozpen zaidalako penaz, etxe txiro batean nagoelako eta egiteko askorekin? Beraz, Jaunak trebetasun eta oroimen handiagoa emango balit ere, horrela behintzat probetxu atera ahal izango nuke entzuten edo irakurtzen dudanaz, baina oso urria da nik dudana; horregatik, ezer onik esango banu, Jaunak nahi du helbururen baterako; txarra dena nigandik dator , eta berorrek kenduko du.
‎Eta gero, esan ohi denez, eskuzabal izan dadila nahi dugu. Geure zalekeriak izatea (geure desirak gauzatzen ez garenez saiatzen eta haiek lurretik altxatzea ez dugunez lortzen) eta honekin batera kontsolazio espiritualak izatea, ez dator ongi, eta ez dut uste bata bestearekin uztartzen denik. Beraz, batera ematen ez delako, ez zaigu ematen batera altxor hau.
‎18 Hau esaten jakin nahi nuke, bada, uste dut arima asko oker ari direla hemen, Jainkoak hegoak eman aurretik hegan egin nahi lukete eta. Uste dut beste behin ere erabili dudala konparazio hau, baina hemen harira dator . Honi ekingo diot, arima batzuk hau dela-eta oso nahigabetuak ikusten baititut:
‎Ez da hau ongi ulertzen guztia utzi arte; izan ere, hartan loturik egotea, hura nola hala estimatzen duen seinale da; bada, nola hala estimatzen badu, gogor egiten zaio utzi beharra, eta orduan guztia doa inperfekzioz eta galdua. Egoki dator hemen harako esaera: galdua dela galduaren ondorik dabilena.
‎Ez dago arrazoi bila jardun beharrik Zuk nahi duzunerako, berezko arrazoiaren gainetik gauzak hain bideragarri egiten dituzu, non aditzera ematen baituzu argi Zu egiaz maitatzea eta Zugatik guztia uztea baino besterik ez dela behar, Zuk, ene Jauna, guztia erraz egin dezazun. Hari harira dator hemen zure legean lan gogorra delako itxurak egiten dituzula; izan ere, nik ez dut ikusten, Jauna, eta ez dakit nola den estua Zugana daraman bidea. Nik errege bidea ikusten dut, eta ez bidezidorra.
‎Gainera, beldurra zuen bere bizipen mistikoen aurrean; horregatik, nahi zuen bere otoitz era ongi ulertzea; argi egin nahi zuen barne esperientzia haietan. Gaizki ulertua ez izateko ardura horretatik dator haren hizkuntzaren gardentasuna, eta ahalegin horri zor zaio, hein batez, kritikoek azpimarratzen duten haren idazkien bikaintasuna.
‎Haien libururik irakurri gabe ere, bat dator Luis Vives, Joan Valdés, frai Luis Leongoa. Urrezko Mendeko humanista handiekin, bat dator bere garaiko batzuen berrikeria eta milikeriak baztertzean.
‎Haien libururik irakurri gabe ere, bat dator Luis Vives, Joan Valdés, frai Luis Leongoa? Urrezko Mendeko humanista handiekin, bat dator bere garaiko batzuen berrikeria eta milikeriak baztertzean.
‎4 Beraz, hau egia bada, nondik dator gehienetan hartzen den nahigabea, eguneko zati handi bat bakardadean eta Jainkoagan murgildurik igaro ez denean, bestelako zeregin batzuetan jardun badugu ere? –Nire ustez, bi arrazoigatik da:
‎Hori aipatzen duen lehenengo arrazoia da; bigarrena 14 zenbakian dator .
‎Lehen edizioan ez da agertzen eta argitalpen faksimilean ezabatu egin zuten. Horregatik, argitalpenik gehienetan ez dator .
‎Zerbitzurako idatzi zuen Teresak, eta beste esku batek idatzia, zuzentzaileak beharbada, zerbitzu handirako dator autografoaren ertzean.
‎Jaunaren esku hartze bera dator 8 Kontakizunean ere, baina hitz zehatzagoz adierazia: –Toledoko monasterioan nengoela, eta zalduna ez dena han hilobiratzen ez uzteko aholkua ematen zidatenez gero, Jaunak esan zidan:
‎Hau ere autografoan kapituluaren zenbakirik gabe dator .
‎Ondoren datorren zenbakia 3 Kontakizunen epilogo antzera dator . Riberak ohar hau dakar:
‎Riberaren testuan honela dator : Gorputzaren begiez ez zuen ezer ikusi sekula ezta entzun ere.
‎Riberaren testuan pixka bat luzeago eta argiago dator : Eta Aita Frai Pedro Alcántarakorekin, San Frantziskoren oinutsen arteko gizon santua zenarekin, harreman handia izan zuen eta honek asko egin zuen espiritu ona zela jakinarazteko.
‎Kt 5, 1? Ávilako eskuizkribuan honela dator latinez: veni dilectus meus in hortum meo et comeded.
‎A. Silveriok dioenez, Gizakundeko monasterioan izan zen, 1572 urtean. Ávilako kodexeko testua, 13 fol.a. Izenburuari dagokionez, bat dator Toledoko eskuizkribuarekin, 147 fol.i; beharbada, honela irakurri litzateke: grazian ez dagoela pentsatzearen beldurraz.
‎Lk 1, 47? Ávilako eskuizkribuan honela dator : Exultavid espiritus meus.
‎Letra etzanaz dagoena gutun azalean idatzia da; orain falta da autografoan; J. Vázquez del Mármolen notario kopiatik hartua da hemengo testua (Ávilako Aita Karmeldarren Artxiboa). ? 40 Kontakizuna bi autografotan dator : bata Consuegrako (Espainia) Moja Karmeldarretan gordetzen dena da, eta bestea Chichesterko (Ingalaterra) Moja Karmeldarretan gordetzen zena.
‎Teresak berehala bete nahi izan zuen agindu hau, baina A. Graciánek eragotzi zion, Nagusi Jeneralaren gainetik, bisitari apostolikoaren agintea baitzuen (ik. 25 kap., 2 zenb.). Kapituluaren aktetan ez dator Teresari emaniko debekuaren agiririk. –
‎Haren ondoren, Felipe Segak hartu zuen Nuntzio kargua, Madrilera 1577ko abuztuan iritsi zenak; honek Teresa eta honen erreforma ez zituen begi onez ikusten, haietaz informazio okerra jaso zuelako Erroman honantz abiatu aurretik. Hortik dator hark Teresari buruz bota zuen esaldia, oihartzun handia izan zuena: –andrazko geldiezin eta ibiltaria?
‎Nondik eta nola ez daki; baina horrelaxe gertatzen da, eta hark irauten duena ezin du alde batera utzi; eta kentzen denean, lehen bezala irudikatu nahi izan arren, alferrik da, irudikapena delako hau eta ez presentzia, hau ez baitago haren esku; eta honela dira naturaz gaindiko gauzak. Eta hemendik dator Jainkoak mesede hau egiten dion hark bere burua ezereztzat izatea, gauza emana dela konturatzen delako eta berak ez duela han ez kentzerik ez ipintzerik; eta honek askoz ere apaltasun eta maitasun handiagoaz gerarazten du Jaun hain ahaltsu hau, hemen ulertu ere ezin duguna egin dezakeena, zerbitzatzeko; jakintzarik handiena izanda ere, ulertzen ez diren gauzak daude.
‎Nire iritziz, Jainkoarena bada, ezin daiteke gera berak han ezin zuela ezer egin eta bere ezereza eta esker txarra argitasun handi handiz ezagutu gabe, bere ontasun hutsez hain grazia handia egiten diona zerbitzatu ez duelako. Izan ere, sentimendua eta leuntasuna hain gehiegizkoak izanik, hemen harekin konpara daitekeen guztiari, oroipen hura galtzen ez zaion bitartean, hemengo poztasunei nazka hartuko lieke, eta horrela munduko gauza guztiak gutxiestera dator .
‎liluramendua apurka apurka doa kanpoko gauza hauei hilez, zentzumenak galduz eta Jainkoagan biziz. Gainezkaldia Haren Maiestateak arimaren barne muinean ematen duen albiste bakarretik dator ; abiadura handi batez beragandik goragora eramaten duela iruditzen zaio, eta, bere iritziz, gorputzetik joan doakio; eta horrela, eramaten duen lekura eramaten duela, Jaunaren besoetan bere burua uzteko adore handia behar da hasieran. Izan ere, Haren Maiestateak eraman nahi duen lekuan bakez uzten duen arte (eraman, goiko gauzak ulertzera eraman esan nahi dut), noski, Harengatik hiltzeko benetan prest egotea beharrezkoa da hasieran; izan ere, arima gaixoak ez daki zer izango den hura, hasieran diot.
‎5 Egintzek eta desirek, ustez, ez dute lehenago zuten indarrik; izan ere, handiak izan arren, askoz ere handiagoa da Jainkoaren borondatea eta haren aintzarako dena egin dadin duen nahia; arimak buruan ongi sartua duenez gero Jainkoak badakiela honetarako zer komeni den eta bere interesetik hain urrindua dagoenez gero, laster batean amaitzen dira desira eta egintza hauek, eta, nire iritziz, ez dute indarrik. Hemendik dator zenbaitetan izaten dudan beldurra, lehenago izan ohi nuen ezinegon eta nahigabez ez bada ere, arima sorgortua dagoelako, eta ni ezer egin gabe, penitentziarik ezin baitut egin. Sufrikario egintzek eta martiritzakoek eta Jainkoa ikusi nahiak eraginikoek ez dute indarrik, eta gehienetan ezin ditut egin.
‎Sarri aipatzen da laburturik Arimako kontakizunak edo are laburtuago, Kontakizunakizenaz. Arimako kontuak, barnealdean gertatzen zaionaren kontu ematera dator , Bizitza Liburua bezala, barnealdeko ispilura begira idatzia da. Kontatzea du xede, arima azaleratzea, haren bizi ezkutu eta miragarria zuzendari espiritualaren ikusmiran jartzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
etorri berriro 8 (0,05)
etorri jarraian 5 (0,03)
etorri ondoren 4 (0,03)
etorri bera 3 (0,02)
etorri esan 3 (0,02)
etorri hura 3 (0,02)
etorri lehen 3 (0,02)
etorri ongi 3 (0,02)
etorri A. 2 (0,01)
etorri Teresa 2 (0,01)
etorri adimen 2 (0,01)
etorri gaur 2 (0,01)
etorri gu 2 (0,01)
etorri hari 2 (0,01)
etorri hemen 2 (0,01)
etorri hori 2 (0,01)
etorri idatzi 2 (0,01)
etorri testu 2 (0,01)
etorri une 2 (0,01)
etorri zenbaki 2 (0,01)
etorri Biblia 1 (0,01)
etorri Luis 1 (0,01)
etorri Osuna 1 (0,01)
etorri San 1 (0,01)
etorri Toledo 1 (0,01)
etorri arrazoi 1 (0,01)
etorri autografo 1 (0,01)
etorri autore 1 (0,01)
etorri bake 1 (0,01)
etorri beharbada 1 (0,01)
etorri benetako 1 (0,01)
etorri berak 1 (0,01)
etorri berezko 1 (0,01)
etorri berori 1 (0,01)
etorri beti 1 (0,01)
etorri egoki 1 (0,01)
etorri erantzun 1 (0,01)
etorri erara 1 (0,01)
etorri erremedio 1 (0,01)
etorri etxe 1 (0,01)
etorri ez 1 (0,01)
etorri frai 1 (0,01)
etorri fruitu 1 (0,01)
etorri gaizki 1 (0,01)
etorri gehien 1 (0,01)
etorri gero 1 (0,01)
etorri gotzain 1 (0,01)
etorri guzti 1 (0,01)
etorri haiek 1 (0,01)
etorri hainbat 1 (0,01)
etorri hau 1 (0,01)
etorri horrela 1 (0,01)
etorri indar 1 (0,01)
etorri inondik 1 (0,01)
etorri izendatu 1 (0,01)
etorri jainko 1 (0,01)
etorri jarri 1 (0,01)
etorri konparazio 1 (0,01)
etorri latin 1 (0,01)
etorri lehenbizi 1 (0,01)
etorri ni 1 (0,01)
etorri nondik 1 (0,01)
etorri norbera 1 (0,01)
etorri onerako 1 (0,01)
etorri oraindik 1 (0,01)
etorri oraingo 1 (0,01)
etorri original 1 (0,01)
etorri oso 1 (0,01)
etorri perfekzio 1 (0,01)
etorri sari 1 (0,01)
etorri segidan 1 (0,01)
etorri soilik 1 (0,01)
etorri sufrimendu 1 (0,01)
etorri ulertu 1 (0,01)
etorri zalaparta 1 (0,01)
etorri zazpigarren 1 (0,01)
etorri zenbait 1 (0,01)
etorri zu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
etorri lehen idazketa 3 (0,02)
etorri zenbaki hau 2 (0,01)
etorri A. Bañez 1 (0,01)
etorri adimen baliatu 1 (0,01)
etorri arrazoi asko 1 (0,01)
etorri autografo ertz 1 (0,01)
etorri autore orain 1 (0,01)
etorri bake hau 1 (0,01)
etorri benetako jorratu 1 (0,01)
etorri bera ama 1 (0,01)
etorri bera garai 1 (0,01)
etorri berak herabe 1 (0,01)
etorri berezko ahultasun 1 (0,01)
etorri berori aitatasun 1 (0,01)
etorri beti jainko 1 (0,01)
etorri Biblia Teresa 1 (0,01)
etorri erremedio oraindik 1 (0,01)
etorri esan hau 1 (0,01)
etorri etxe hau 1 (0,01)
etorri ez pentsamendu 1 (0,01)
etorri frai García 1 (0,01)
etorri gaizki pixka 1 (0,01)
etorri gehien hartu 1 (0,01)
etorri gotzain jaun 1 (0,01)
etorri gu atze 1 (0,01)
etorri gu poz 1 (0,01)
etorri guzti elkar 1 (0,01)
etorri haiek kontsolamendu 1 (0,01)
etorri hainbat aldiz 1 (0,01)
etorri hari hasi 1 (0,01)
etorri hau ondoren 1 (0,01)
etorri hemen harako 1 (0,01)
etorri hemen zu 1 (0,01)
etorri hura esku 1 (0,01)
etorri hura hizkuntza 1 (0,01)
etorri hura Teresa 1 (0,01)
etorri idatzi agindu 1 (0,01)
etorri inondik ere 1 (0,01)
etorri izendatu ordu 1 (0,01)
etorri jainko mesede 1 (0,01)
etorri konparazio hau 1 (0,01)
etorri Luis Vives 1 (0,01)
etorri ni ahaide 1 (0,01)
etorri nondik nora 1 (0,01)
etorri norbera eskatu 1 (0,01)
etorri ongi hainbeste 1 (0,01)
etorri oraindik lumaje 1 (0,01)
etorri oraingo Baraiazarra 1 (0,01)
etorri oso isilpe 1 (0,01)
etorri Osuna testu 1 (0,01)
etorri perfekzio bide 1 (0,01)
etorri San Joan 1 (0,01)
etorri sari guzti 1 (0,01)
etorri sufrimendu handi 1 (0,01)
etorri Teresa eman 1 (0,01)
etorri Teresa ikuskari 1 (0,01)
etorri testu hau 1 (0,01)
etorri Toledo eskuizkribu 1 (0,01)
etorri ulertu zer 1 (0,01)
etorri une bat 1 (0,01)
etorri une hau 1 (0,01)
etorri zazpigarren egoitza 1 (0,01)
etorri zu erruki 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia