Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 208

2000
‎" Mundu ederrak eraikitzen laguntzekoa da hizkera hori (sirenak, marinel zaharra, geltoki desertuak, printzesak, e.a.) bai, egunekotik nahikoa urrun dagoen heinean." (9 or.) Iñigo Kaminok ere(" Joseba Sarrionandia. Narrazioak", Argia, I, 4 or) bide beretik jotzen du: " Josebak bere ipuinetan aldi iraganetara labaintzeko joera dauka,() Baditu lehen aldian kokatutako ipuin horietan giro zahar preziosistak, mundu geldo fantastikoa (aspaldiko ipuinetako marfilezko objektuak, neska ederrak, petrikilo misteriotsuak, agure jakintsuak...)".
‎Bizitzari buruzko gogoetak eskaintzen dituenez, heriotzari nola aurre egin ere azaltzen ari da. Izan ere, askotan aipatu izan den bezala, bizitzea hiltzen joatea baino ez denez, heriotzerantz doan bidaia horretan, antza denez, bizitzea dugu heriotzari aurre egiteko bide bakarra. Ondorioz, heriotz horrek gure bizitzan duen pisua adierazteko etengabeak dira leit-motiv hau gogora ekarriko diguten elementuak:
‎" Je suis un syntaxier", definitu zuen bere burua Herodiasen egileak. Idazle baten mailu eta ingude hitza izaki, hitz horren zerbitzutara, sentimenduen eta estadu animikoen esanetara baino, jarri behar luke bide horri ekin nahi liokeen idazleak. Zerbitzu hori korrekzioa eta dotorezia bera baino harantzago doa Unzuetari ukatu ezin zaizkionak hitza bilakatzeraino atmosferaren habe eta sostengu bakar.
‎hots, eguneroko egoerak bere testuingurutik kanpo aurkeztuaz joko bitxiak sortu ditu. Are gehiago, askotan ezagunak ditugun egoerekin jolastu egiten du beste ikuspuntu batzuetara bideratuz, honela, errealitateari so egiteko bide ezberdinak erakutsi asmoz. Izenburuak berak iradokitzen duen legez, zinearen erreferentziak etengabeak dira:
‎Halako atmosfera falta nabaritzen zaie ipuinei, oso azkar kontatuta dago dena, pertsonaiak behar gisa ezagutzeko betarik eman gabe. Lerro gutxitan garatzen du haiei buruzko nondik norakoa, kontaerak eskatuko lukeen erritmoa ez du errespetatzen, arrapaladan bezala joaten zaigu istorioa, detailetan finkatu gabe, elkarrizketetan gozatu gabe, eta, batzutan bukaerako bide okerra hartuz. Oso presaka idatzitakoak dirudite gehienetan, eta horregatik ipuin batzuk absurdoak egiten zaizkigu, kontatzeko moduagatik gehiago, kontatzen denagatik baino.
‎hots, eldarnioa da ipuin hauetako gai nagusia. Haatik, eldarnioaren sentsazio hori lortzeko bide ezberdinak jorratuko ditu ipuin bakoitzean. Izan ere," errealitate arerioak gizarteak eta pertsonaiak eginikoabakardadea, gaixotasuna desamorioa, heriotza, suizidioa, erahilketa sortzen ditu errealitate hori eldarniagarri bihurtuz." (Egan 49) Bestalde, pertsonaien inguru eta egoerek eramango dituzte horrelako ezinegona jasatera:
‎Hiru lanen ondoren, Beluna Jazz eleberria eman zuen argitara. Bai berarentzako bai guretzako bere bide labur baino intentsoaren apustu arriskutsuena izan zen. Eta oraindik bere estiloa guztiz libre azaltzen ez bazen ere, liburu bikaina egin zuen Harkaitz Canok.
2001
‎Azken hau, J. Prévert poeta surrealistaren Paroles (1949) liburuko" Le Chanson dans le sang" (Odolezko kanta) izeneko kanta dugu. J. Kosmak jarri zion musika 1936an eta besteren artean, J. Guidonik edo Joan Baez ek kantatu izan dute, kantagintza aldarrikapen politikoak egiteko bide garrantzitsua izan zen garaietan. Kanta honetan iradokitzen den krudelkeriak eta basakeriak ihesleak bere patu tristearen aurrean duen bakardade tragikoa areagotzen dute.
‎Kontaketa mota objektibo hau izan zen Frantzian 1950 inguruan sortu zen Nouveau Roman mugimenduaren ezaugarri nabarmenetakoa, hasierako lanetan, bereziki. Begirada hotza dugu gauzetara heltzeko bide bakarra. Gauzak, mundu objektiboa,... ez dira egia absolutu baten irudi, egon edo gertatu egiten dira eta begirada dugu eurengana iristeko biderik egokiena.
‎Eta bidaia osatzen dugunean eta fikzioa asmatzen dugunean, beti geratzen zaigu bide bakarra ortzi mugan: nortasunaren aldaketa.
‎Ez da bidaia norbera indartzeko bide bakarra. Fikzioa ere hor dago baliabide gisa.
‎Bidaiaren zentzuak azaldu ditugu, nahiz eta aipaturikoak Erdi Aroan jaioak izan, neurri handi batean zentzu sinbolikoa gaurkoa ere badutelako egin dugu horrela. Hemendik aurrera saioak bide desberdin bi hartuko ditu. Alde batetik, jarraituko dugu bidaiaren zentzuan sakontzen, baina utopiarekin eta aldaketarekin lotu beharrean kontzeptua, Izuen gordelekuan barrena liburuan jarraitzen den garapen deskriptiboarekin lotuko dugu.
2002
‎Euskal eleberrigintzari dagokionez, egia da Jon Etxaidek 1950eko hamarkadan hasitako bide historikoak ez duela jarraitzaile askorik izan euskal autoreen artean. 1983ko Irun Hiria Saria erdietsi zuen Mario Onaindiaren Gillen Garateako batxilerra [itz.:
‎Existentzialismoak izateari buruzko hausnarketa egiten du eta horretarako, gizakien esperientzian oinarritzen da. Hausnarketa horretan, existentzia esentzia baino garrantzitsuagoa dela baieztatzen du eta bizipen subjektiboa kontsideratzen ezagutzarako bide nagusi. M. Heidegger, S. Kierkegaard, J. P. Sartre edo S. de Beauvoir ditugu filosofo nabarmenenak.
‎* Euzkadi, VIII erderazkuak, ixango ei dira. Orixe da, ba bide bakarra geure elia berpiztuteko: euzkeraz mintzatu, euskeraz idatzi... eta euskeraz iragarri.
‎Zapatuak domekea ekarri eban, eta honek... sagardauaren eta bertsolarien urira bide Leonentzat. Mendiak goisko samar egozan, nunbait.
‎Alea jacta est. Kaiku, gizon jaregina haiz esan nion nire buruari. Beste bide zabal horretan zehar joan eta Olinpo zoragarrira helduko haiz; Venusik gabe, ordea. Beharrik!
‎Amurrua ta gorrotoa agiri da itzetan, irudietan. Bake bide egokiak ete dira orreik?
‎Munduan gerra izugarriena sortzeko bide bakarra ez dala atomika indarra, esan barri dau gizon zintzo orrek.
‎gogoetan jardun onbidetsua: bide onekoa ondamuz: tamalez onerapenezkoa:
‎Txirringa ganean aldatzetan gora hasi baino lehenago, bide lauetan zehar joatea erosoago ez ete zan uste izan eban Leonek. Horrelan, Erriberatik aurrera joiala.
‎Isillean ari dira. Ta niretarrak ere, joko biguin horren bide linburian eror ditezke. Areago.
‎Arik eta, Marx-ek agertutako egundoko egi borobilak, munduko bide ugarietan zehar ibilten asi ziran arte.
‎Azturak bide garbia jarririk zeukan eta aztergaiak poliki jorratzen hasi ziren ximin haundikiek eta primigeniak eta ximin eta ximinkoi oro, orangutan eta txinpantze eta gorilak.
‎Eguzkia tipi tapa zihoan bere bide ixilean zehar eta inularreko hodei gorrizkak dantzari ari ziren goietan.
‎Entzundako itzaldijetatik ori baño onura obia ataraten ez baldin ba" dogu, ez uste ixan egingo dogunik ezer, len baño lotuago geratu eta galdubago egin baño. Ezta ori bide ona. Maketuen aurka egitia errez da, geu gara gu naikua maketo esango ba" geunke, guzurrik andirik ez genduke esango.
‎Abijau gara bidez bide Amoroto" rantz.
2003
‎Ingelesa ohi darabil jatorri hizkuntza bezala. Urte luzeetan ingeles irakaslea izanik, hizkuntza horrekiko atxikimendu berezia zuen, eta argi zekusen ingelesak hizkuntza gisa duen kontzeptuak adierazteko zehaztasuna eta hizkuntza horretan garaturiko literaturarik onena euskaraz ematea bide emankorrak zirela euskal hizkuntza eta literaturarentzat. Itzulpengintza ugaria eskaini ez arren, bere laburrean lan zehatza eta eredugarri gertatzen dena, bai behintzat.
‎Liburua bere diruz eta ekimenez argitaratu zuen, egile argitaratzaile legez, agian beste bide hoberik aurkitu ez zuelako, esan nahi baita, orduko erakunde edo argitaletxeek erraztasunik eskaini ez ziotelako.
‎Euskara batuaren kezka aspaldirik, gudu aurretik bazetorren ere, eta Azkueren gipuzkera osotuaren erreferentzia begi aurrean bazuten ere gerraosteko belaunaldiko idazleek, hala ere batasunerako bideak berritzen hasiko dira, batzuk Euzko Gogoa ren inguruan, beste batzuk Egan en inguruan edota Jakin Arantzazukoaren inguruan. Belaunaldi zaharrekoek, edo tradiziozaleek, gipuzkera osotu horri eutsiko diote bide seguruen modura, edota euskalki literarioei beste barik.
‎Gizonen artean ordena zuzena jarteko bide ziurra ta bakarra gogorkeria dalako esana, guk ezin onartu daikegu. Gizonak beste bide batzuk bilatu behar ditu bakerako.
‎hau da, tradizino jakin bati lotuta egon da eta dago gaur be. c) Kanpotarren aurrean eder agertzea baino, bertoko euskaldunak erraz irakurria izatea gehiago bilatu izan dau (eta oso ondo lortu!): horregaitik, herriagandik hur hurrean bizi izan da beti hizkeraz, esaeraz, asmoz, pentsakeraz..., gure arteko ameskeria usteletan galdu barik. d) Leizarragaren bide kulteranista alde batera itxi, eta Axularren bide herrikoiari jarraitu izan deutso (jokabide biok izango zirean mesedegarri, bakotxa bere mailan). e) Eleizgizonen eskuetan egon da, ia beti eta guztiz, eta hori holan dala ta, gairik gehientsuenak erlijinozkoak izan dira; baina badira osterantzekoak be, eta ez horren gitxi. f) Hemendikaldeko euskal literatureagaz ez dau hartuemon handirik ez esturi... (Ikus L. Michelena, Historia de la Literatura Vasca, Madrid, 1960, 17 or. Baita Ibar, Genio y Lengua, Tolosa, 1936, 141 or.).
‎hau da, tradizino jakin bati lotuta egon da eta dago gaur be. c) Kanpotarren aurrean eder agertzea baino, bertoko euskaldunak erraz irakurria izatea gehiago bilatu izan dau (eta oso ondo lortu!): horregaitik, herriagandik hur hurrean bizi izan da beti hizkeraz, esaeraz, asmoz, pentsakeraz..., gure arteko ameskeria usteletan galdu barik. d) Leizarragaren bide kulteranista alde batera itxi, eta Axularren bide herrikoiari jarraitu izan deutso (jokabide biok izango zirean mesedegarri, bakotxa bere mailan). e) Eleizgizonen eskuetan egon da, ia beti eta guztiz, eta hori holan dala ta, gairik gehientsuenak erlijinozkoak izan dira; baina badira osterantzekoak be, eta ez horren gitxi. f) Hemendikaldeko euskal literatureagaz ez dau hartuemon handirik ez esturik izan, ezta gure artekoaren gorabehera eta goi eg... (Ikus L. Michelena, Historia de la Literatura Vasca, Madrid, 1960, 17 or. Baita Ibar, Genio y Lengua, Tolosa, 1936, 141 or.).
‎latzena, gogorrena, dan dana bertanbehera itxi eta bere burua oso osorik Jaungoikoari eskaintzeko eskatzen eutsana. Eta bere bizitzako bidekurutze horretan, bide horretatik abiatu zalako, begira zelako aldaketa haren izate guztian, begira zenbat mesede etorri jakozan hortik Eleiza osoari eta munduari. Zer izango ete zan bera, lehengo bide hari jarraitzekotan?
‎Eta bere bizitzako bidekurutze horretan, bide horretatik abiatu zalako, begira zelako aldaketa haren izate guztian, begira zenbat mesede etorri jakozan hortik Eleiza osoari eta munduari. Zer izango ete zan bera, lehengo bide hari jarraitzekotan. Jakingo ete genduan bere izenik be?
‎geure dialektua ondo ikasi, ta besteena be, gitxienez, ondo ulertu? Antologia honek, nire ustez, bide horretan zerbait lagunduko deutsulakoan nago.
‎gure liburuak ez dira aldatu (izan be, ez da hain erreza goizetik gauera holako liburuak barriren barri aztertu eta argitaratzea). Baina gauzak oraingo bidetik aurrera badoaz, eta euskaldun fededunen belaunaldi barriak bide horretatik joten badabe, Eleizeak be bere liburuak egokitu egin ditu. Nik dakidanez, hor dabil aspalditxuan taldetxu bat meza liburu eskurakoia (txikia) egin guran; bide batez, egindako itzulpenak zehatz aztertu gura ei dabez.
‎Ezkerretik hasita Bizente Hernandorena (N), Karmelo Etxenagusia (B), Pedro Mari Zabalza (N), Mixel Idiart (L), Miguel Azpiroz (N), Piarres Xarriton (L) eta Jesus Gaztañaga (G). bihotzeko min barik!), eta barri hori hartu genduan guztiok, batasunari berea emonez. Geroago ikusi dodanez, ingelesak be bide bardinetik jo eben zati honen itzulpenean.
‎Nik Gangurenera baino ez deutsuet lagunduko, eta handik beste mendion izenak eta bideak erakutsiko. Gero mendiotara igon gura badozue, zeuok egin dozue bide hori..." Ikastaro labur baten gehiago ezin egin!
‎Baina herri baten ohiturak sustrai sakonak izan ohi ditu, eta gauzak goizerik gauera eta goitik behera aldatu gura izatea arrisku handitzat jo izan dot beti. Arazoak patxadaz eta zentzunez aztertu eta gero, bide artezak erakustea, argibide zuzenak emotea ondo baino hobeto dator hori. Baina gaurko egoerea hain bizkor eta zehatz aldatzeko egin diran ahaleginak (batez be, arazo honen lehenengo urteetan eta orduko egoera larrian), alde batetik borondate onekoak eta mesedegarriak izan badira be, ez dira arrisku eta kalte bakoak izan.
‎Baina zuk hainbat urte emon dozuz, bide horretan sartu orduko.
‎Geroago, bai Altarako Liburua eta bai Irakurgaiena egiterakoan, kiputzak eta bizkaitarrok alkartuago egin dogu azken lana; eta, batasunaren izenean, ahal danik eta bardintasunik handiena lortu nahi izan da itzulpenetan, Erromako aginduak be bide horretara bultzatzen gaituala ta. Autor dagidan jokabide barri honek min handia emon deuskula bizkaitarroi, behin baino sarriago:
‎Eta, esango ete dot? Guraso asko pozik, umeak bide horretatik ikustean, eurak baino erdera gehiago ekiela ta...
‎irakurgai egokien beharrizana. Argi be argi ikusten neban nire ikasleak zentzunez eta bide artezetik eroan behar nebazala irakurgai onak irakurtera. Handik urte batzuetara, gure Udako Ikastaroak bere ikurtzat hartu eban bide zuhur horretatik eroatea ikasleak:
‎3 Gaurko eleiztarrok be bide bardinetik jo behar dogu:
‎Etxenagusiak bide hori hartu eban, horretan ibili da bere irakasle denpora guztian, eta berak lan apaltzat daukan hori izan da bere eskoletatik igaro diran ikasle askorentzat, literaturaz gozatzeko, eta gehiago leiduteko grina bizitu deutsena. Liburuan bertan honetara deskribatzen deusku lehenengo eskoletako metodologia:
‎Eskoletan, bere zaletasuna nahastetan ekian. Bide erakusle izan da eta bide horri ekiteko gogoa emoten jakin dau.
‎Hatan horretan, neuk gitxien uste nebanean, Euskaltzaindiak bere" urgazle" edo laguntzaile izendatu ninduan, eta hori be bide ona izan jatan euskaltzale barriak ezagutzeko. 1964 urtean izan zala uste dot.
‎Hiztegi hori Montianok berak asmatua da, erderazko zeintzuk berba sartu be berberak erabagi eban. Guri eskatu jakunak bide estua estuegia! eukan: erderazko hitz bakotxari euskerazko bat edo, goia jota, bi jartea, berba egokiak eta erabilienak, beti be bizkaiera ta gipuzkera euskalkien barrutitik urten barik.
‎aldi ta alde guztietako idazleak, jokabide ta idazkera askotarikoak, hainbat eskolatakoak, gure euskalkiaren batasuna ta ezbardintasuna, lehengo ta oraingo gorabeherak argi ta garbi ikusi dagiezan. Errezago ta atseginago izango zan guretzat, beharbada, geure gogokoak baino ez hautatzea, edota guztiak geure eretxiaren neurrira bateratzea; baina nor gara gu inori bide estuegirik erakusteko, besteri geure gurariak eta aukerak ezarteko?
‎Salbau gagizuz, Jesus Jauna, atara gagizuz gure bihotz estutik, gure lukurreriatik, gure bide okerretatik.
‎" Ni ikusten nauanak, Aita ikusten dau", esan euskun Jesusek berak. Gure Jaungoikoa zelangoa dan jakin gura badogu, ez daukagu bide ziurragorik, beste biderik, hauxe baino: Jesus jarri geure begien aurrean eta ikusi zelangoa dan, zer egiten eta zelan jokatzen dauan.
‎ze ezagun egongo zen haiekin klasean? Bai, gehienak joango ziren ikastola berberera, euren ikastolatik aurrerako bide naturala bakarra zen eta, behin bigarren hezkuntza amaituz gero. Batek edo bik errepikatu zuten, baina ikastolan bertan, artean ezagunen artean zeudela.
‎Egia esan, guztia zelan hasi zen eta bera zelan iritsi zen puntu hartaraino ere ezin zehaztu zuen. Ez zekien aurretik hura saihesteko aukerarik izan zenentz, ezta ze unetan hasi zen bide hartarantz jotzen. Dena ilun eta nahasi zegoen haren burmuinetan, eta ukitzen zuen eskua Unax ala Idarena zen ere ezin bereizi zuen.
‎Emakume harroputza ematen zuen eta alabaren gorabeherek ezer gutxi axola ziotela pentsatzen hasia zen. Elkarrizketak bide beretik jarraitu zuen tartetxo batez. Neska horrek haren laguntza behar zuen momentu horretan.
‎Baina oraingo etsaia askoz boteretsuagoa zen lehian jarduteko, arerio gaindiezina. Horren aurrean indarrak ezin neurturik, zegoen bide bakarra etsia zen: zelanbait biak izorratzeko bidea bilatzea, biak suntsitu.
‎Lehenengo egunean Unax ez zen haraino ausartu, eta orain lehenengo aldiz sentitzen zuen berea ez zen esku bat han laztan eta jostari. Babesten zuen kotoizko ehuna blai, atzamar batez alderatu, eta beste batek bide labainkorra aurkitu zuen neke handirik gabe, artean estua eta hertsia, Ainhize marru baten urtu zela, burua zoratu beharrean holako sentipen berri eta bortitzpean.
‎barruan ezin itzali den sua, grina darama, eta gudura gazterik gogor eta trebeenak joango dira, haietariko asko berriro ez itzultzeko. Hori da bide ergela mutilak inguruan galtzeko, esango luke zerbait galdetuz gero. Pentsamendu honek irribarrea marraztu zuen nebaren ezpainetan.
‎Idak goiz ikasi zuen sentimendu oroz biluzten, atsegin hutsa bilatzen ezertaz arduratu barik. Burua ez galtzeko bide bakarra, esaten zuen. Eta gizaldi batzuek joan behar izan zuten berak ere onartu artean.
‎Azken musua kotxe barruan eman ostean, Ainhize eta Unax banandu egin ziren. Neskatilak nahiago izan zuen gizonak Alde Zaharreraino ez eroatea; hiruzpalau minutuko bide hura oinez egingo zuen, inork irakaslearekin ikusteko ahalik eta aukerarik gutxien egon zedin. Abandoko geltokia atzean gelditzen zitzaiola, Unaxen kotxea Udaletxeko zubirantz galtzen ikusi zuen, espaloitik agur egiten ziola.
2005
‎Itsas ertzean egoan Chora Sfakionera bidean joian, Imbros mendi hegaletik beherantza. Horixe zan bere ohiko ibilaldia, hainbat urteren buruan gidari trebea izatera heldu zalako eta horrek bideorrek, horren bide estu eta malkartsuak, zinez, gidari trebe eta iaioa eskatzen ebalako.
‎Berak amaitu arren, segundo batzuetan oraindino bere ahiztaren ahotsaren oihartzun eztitsua jatorko belarrietara, berak luzaroago iraun nahiko eukean oihartzuna. Oihartzuna ezezik laster bere ahots propioa be, bere aurpegia be ikusteko aukera izango daualakoan dago, ez eban eta alperrik egingo urte batzuk lehenago bere ahiztak egin eban bide berbera, leku berbereraino, hemen bere ahiztaren koaderno higatua aurkitzeko bere zain, Emiliaren zain.
‎Generoari dagokionez, esperimentazio aroa da. Generoa ez dago zehaztuta eta egileek bide ezberdinak hartzen dituzte ipuinak idazteko orduan. Narrazio arrunten ondoan alegia, gogoeta eta kronikatik ezaugarriak hartzen dituzten elementuak agertzen dira.
‎Hala ere, liburu honek, Labayruren zirkuitu inguruan geratzean, ez zuen oihartzun handirik jaso. Hurrengo lanei itxaron behar izan zien bide emankorragoari ekiteko. Harrezkero, Jon Arretxe, argitalpen eta salmenten aldetik, ezin oparoagoa suertatu da.
‎Gorago zertxobait aurreratu dugunez, idazle hauen hasiera Derioko Udako Euskal Ikastaroaren literatura eskoletan aurkituko genuke. Euskaldun belaunaldi askorentzat literatura ikasketara hurbiltzeko bide bakana, urteetan ia bakarra. Baina benetako jauzi kualitatiboa Labayruk berak argitaratzen duen Idatz & Mintz aldizkariak ekarri du.
‎" Gowna" izenekoan, Irlandako kondaira baten aitzakiaz, benetako gertaeren anbiguotasunaz jolasten da, eta" Autobus gorria" ipuinean errealitatearen eta irrealitatearen arteko anbiguotasuna ere nagusitzen da. " Sendagaia" ipuinean, berriz, ageri den nolabaiteko fantasia bide errazagotik doa, protagonistari pilula batzuek eragiten dioten metamorfosiaren bidetik, besterik ez.
‎Hamarkadaren hasieran, gainera, eleberrigintzan joera aldaketa antzematen zen, 80ko hamarkadan narratiban, ipuingintzari esker batez ere, zabaldu zen joera fantastikoak honetan joera errealistari eman zion bidea. Euskal literaturako izen handiak17 ere bide horretatik ibiltzen hasi ziren, aurreko hamarkadako ipuingintzak izan zitzakeen irakurleak eleberrira eramanez.
‎Uste izan da Narrazioak bildumak ezarritako bideak beste biek jarraitu dituztela. Ez da egia osoa, baina esan behar da hirurek estetika bide bertsuak jorratzen dituztela. Are gehiago, hirurek ziklo oso bat osatzen dute.
‎Pott bandaren garaia aldaketa bortitzen garaia izen zen, eta une batez batera jokatu zuten idazle horiek gerora oso bide ezberdinetatik jo zuten, bide ezberdinak bezain oparoak.
‎Pott bandaren garaia aldaketa bortitzen garaia izen zen, eta une batez batera jokatu zuten idazle horiek gerora oso bide ezberdinetatik jo zuten, bide ezberdinak bezain oparoak.
‎Norbaitek balu zinezko zorion horren segeretua, munduko aberatsena litzateke epe laburrik barne. Azken finean, zorionerako bide horren ezagutzeko, behar litzateke lehenik jakin zer den zoriona. Europako parabisuaz gose hamikatuak eta Gibraltarreko itsasartean itotzen diren afrikar horiek denak ere ez ote ziren zorion bila abiatuak?
‎Gure jakitateari esker haien ernamuinetarik jakin zitekeen hori. Bereiztearen bide hori hartuz, haien ernamuinak botaiak izanen ziren. Bai eta gizarteari ekarri diotena.
‎Birmoldaketa nora arte? Digneko diozesan, Alpesetan, badira berrogei kilometroz goiti egin behar dutenak, mendiko bide hertsietan, dena bihurgune eta patar, apezik hurbilena ikusteko! 158 Duela ehun urte %99, 5 katolikoak ziren. Orai %25, han ez delarik mahomatar imigraturik.
‎Ez ote dugu gauza bera egina aspalditik gure diozesan berean Garlin eta Lembeye alde haietan? 60 urteren buruan bide bera hartzen ari garelarik ez ote liteke besten esperientziei begirada bat eman behar. Boulard dudakor zen ordukotzat, apez bakar batek ez zezakeela bi herritako lana baino gehiago egin! 169
‎Baina badakigu gaizki ari garela eta hori biziki garrantzitsua da: gaizki ari dela dakienak bide xuxenera itzultzeko xantza badu. Ez dakienak aldiz ez.
‎Horra nolako behartsuetaz ari den. Jainkoaren beharra, ez Hark egiteko guk bizi honetan egin behar genukeen lana, (hori da molde guzietako sorginen gandik igurikatzen dena, mendeetan barna, lur honetako lau hegaletan) baina erakusten digun bidea ikusteko argia eman diezagun, bai eta bide horretan ibiltzeko kemena.
‎Hain dira gora non, miresten baldin baditugu, ez baitigute haiei jarraikitzeko gogorik ematen: bide hori ezinezkoa zaiku. Sinestearen sailan gutarik hurbilago dauden besterik ez ote liteke?
‎Bigarrenean gutixago eta emeki emeki jartzen gara, hiriko burrunbari bezala. Emeki emeki, entzutearen bortxaz, gauza horiek denak, normalak iduritzen zaizkigu eta normalak diren pundutik, a normalak ez izan nahiz, bide berera lerratzeko arriskuan gaude. Itsasotik heldu den haizea nagusi den leihorretan, zuhaitzak barne aldera makurtuak diren bezala, gure gogoa ere alde horretara doa emeki baina segurki, nahi ala ez.
‎Mezan, igande oroz oroituko gara zein den Jesusek erakusten digun norma, bidea, zorionerako bide bakarra. Astean barna, batzuek eta besteek pusaturik bide bazterreko arroilari soberaxko hurbilduak baginen, gider ukaldiño bat emanen dugu eta bide erdira itzuliko.
‎Gure norma berak dituzten besteak ere badirela. Besteak ere badirela gure bide berean ibilki, sineste berarekin, bide zuzenean, bide hoberenean dabiltzala segur eta fida. Mezatik ateratzen gara bideari jarraikitzeko gogoarekin.
‎Gure norma berak dituzten besteak ere badirela. Besteak ere badirela gure bide berean ibilki, sineste berarekin, bide zuzenean, bide hoberenean dabiltzala segur eta fida. Mezatik ateratzen gara bideari jarraikitzeko gogoarekin.
‎Hots, gauzak denek ulertzeko gisan errateko, apezpikuek erraten digute beren ustez Jesusen Berri Ona nola hedatu, intelektualki bederen. Berenaz, girixtinoen biziaren lekukotasuna baita fedearen zabaltzeko bide bakarra.
‎Hala nola Axularren putaseme p... seme bilakatzen den. Egia erran, geroago Sartrek ere bide bera hartu behar zuen la p. respectueuse. Axularrek garbiki erraten duelarik Neron mutiko gaztekin eta bere amarekin etzaten zela, Intxauzpek ez du horrelakorik aipatzen.
‎Bidetik baztertzen badira, gaizki doazela senditzen dute. Bide onera itzultzeko xantza zerbait badute, bide hori ezagutzen baitute, bide hori ona dela baitakite.
‎Bidetik baztertzen badira, gaizki doazela senditzen dute. Bide onera itzultzeko xantza zerbait badute, bide hori ezagutzen baitute, bide hori ona dela baitakite.
‎Zer arriskatzen duzu sineste horrekin, sineste horrek eskatzen dizun bidea hartzen duzun pundutik? Behin bide hori hartuz geroz, bizi hobea eramanen duzu, mundu honen mugak ikusiz goza dezakezun hoberena. Mundu hobe baten eraikitze obretan zure partea ekarriko duzu.
‎Mundu hobe baten eraikitze obretan zure partea ekarriko duzu. Eta gero, segur eta fida naiz, egun ez bada bihar, bide horrek eramanen zaituela, bide hori erakutsi digunaren gana. Alabaina, errana digu" Ni naiz bidea." (Jn 14,6).
‎Mundu hobe baten eraikitze obretan zure partea ekarriko duzu. Eta gero, segur eta fida naiz, egun ez bada bihar, bide horrek eramanen zaituela, bide hori erakutsi digunaren gana. Alabaina, errana digu" Ni naiz bidea." (Jn 14,6).
‎Aintzina! Segi bide beretik" erratea aski ote liteke. Eta han hemenka hartu kasu zenbait baizik ez ditugu aipatu.
‎Zeruko Aita bezain saindu izatera deitzen gaitu Jesusek, eta Elizak gaitu bide horretan laguntzen Jesusen ondotik. Jainkoa bezain onak izatera entseatu behar dugu.
‎Zorionerako bide hori non den erakutsi digun norbait bada. Hori da Jesu Kristo.
‎bide luzea gelditzen zaio. Mendez mende urak egiten du bide Jesu Kristok ideki isurgiari behera. Bide horretan segitzen dugu, ez gara bidearen burura helduak oraino.
‎Europak 700.000 ikertzale behar ditu 2010erako, baitezpada. Berak formatuetan %70 Ameriketara baitoazi, ez ote da normal, amerikarrek erakutsi bide bera hartzea hor ere: ikertzaleen bila joan gaitezen diren tokira.
‎Hori baita konda. Munduak ematen dituen zorionerako beste xendra bide horietarik baztert gintezke menturaz.
‎Zorionerako bide hori Jesusek erakusten digu beraz Ebanjelioan. " Ba!
2006
‎Oraindino gogoan dot meategian hasi nintzan eguna. Amak goizaldeko bostetan, berak egunero egiten eban legez, itzartu eta anaiagaz batera neguari erion euri langarraren azpian bide idoitsuetan zehar abiatu ginan meategirantz. Bide osoan amak ez eutsan nire besotik oratzeari itxi, beharbada oinak jarten ez nekian zidor iluna erakutsi guran.
‎Ha zan egun haretan pozutik ahaleginetan atera nahi neban gizona. Ito arren, ez neutsen besteai txanda egiten ixten, neuk egin nahi neban ospitalerainoko bide osoa aita lepoan neroiala. Zenbat aldiz, domeketan, ez nintzan begiak ubelduta etxeratu ni, batzuetan bai eta besteetan benetan mierderoaren semea ez ei nintzala auzoko lagunen artean bala bala ebilelako.
2007
‎Jainkuai graziz ez dedilla izan orduan bide okerrak.
‎XIX. mendeko Montevideo hirian, euskal etorkin askok bizimodua ateratzeko oso bide errentagarria aurkitu zuten: esnegintza.
‎Ez batzuek, ez besteek ez zuten ikusten etorkizun garbirik gerraosteko Nafarroan. Amerikak, aldiz, bazuen bi anaientzat aurreko belaunaldietan izan zuen erakargarritasuna; ez ziren, ez, Uruguaira emigratu zuten lehen errazkindarrak izango; lehenagotik ere, gurasoen ahotik entzuna zuten moduan, beste herrikide batzuek ere bide berari ekin zioten; esaterako, Fermina Peteati, 1909tik Salto hiri inguruan bizi zena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
bide hori 52 (0,34)
bide bakar 17 (0,11)
bide bera 16 (0,11)
bide ezberdin 7 (0,05)
bide on 7 (0,05)
bide horiek 6 (0,04)
bide egoki 5 (0,03)
bide hau 5 (0,03)
bide hura 5 (0,03)
bide berdin 4 (0,03)
bide estu 4 (0,03)
bide oker 4 (0,03)
bide oso 4 (0,03)
bide propio 4 (0,03)
bide emankor 3 (0,02)
bide garrantzitsu 3 (0,02)
bide labur 3 (0,02)
bide luze 3 (0,02)
bide ziur 3 (0,02)
bide artez 2 (0,01)
bide bertsu 2 (0,01)
bide desberdin 2 (0,01)
bide diferente 2 (0,01)
bide herrikoi 2 (0,01)
bide zabal 2 (0,01)
bide Amoroto 1 (0,01)
bide Leon 1 (0,01)
bide alegoriko 1 (0,01)
bide bakan 1 (0,01)
bide berbera 1 (0,01)
bide berezi 1 (0,01)
bide bikain 1 (0,01)
bide eder 1 (0,01)
bide erabili 1 (0,01)
bide eraginkor 1 (0,01)
bide ergel 1 (0,01)
bide erraz 1 (0,01)
bide errentagarri 1 (0,01)
bide eskuragarri 1 (0,01)
bide garbi 1 (0,01)
bide guzti 1 (0,01)
bide handi 1 (0,01)
bide hertsi 1 (0,01)
bide historiko 1 (0,01)
bide hobe 1 (0,01)
bide hoberen 1 (0,01)
bide idoitsu 1 (0,01)
bide indibidual 1 (0,01)
bide interesgarri 1 (0,01)
bide isil 1 (0,01)
bide itxi 1 (0,01)
bide juridiko 1 (0,01)
bide kulteranista 1 (0,01)
bide labainkor 1 (0,01)
bide lau 1 (0,01)
bide limuri 1 (0,01)
bide literario 1 (0,01)
bide nagusi 1 (0,01)
bide natural 1 (0,01)
bide neketsu 1 (0,01)
bide oro 1 (0,01)
bide seguru 1 (0,01)
bide ugari 1 (0,01)
bide xuxen 1 (0,01)
bide zail 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
bide hori hartu 4 (0,03)
bide bera hartu 3 (0,02)
bide hori ekin 3 (0,02)
bide berdin jo 2 (0,01)
bide hori ezagutu 2 (0,01)
bide hori ibili 2 (0,01)
bide hori joan 2 (0,01)
bide labur egin 2 (0,01)
bide propio jorratu 2 (0,01)
bide alegoriko bat 1 (0,01)
bide artez erakutsi 1 (0,01)
bide artez eroan 1 (0,01)
bide bakar etsi 1 (0,01)
bide bakar ez 1 (0,01)
bide bakar geu 1 (0,01)
bide bakar hartu 1 (0,01)
bide bakar hizkuntza 1 (0,01)
bide bakar ortzi 1 (0,01)
bide bakar paradoxa 1 (0,01)
bide bakar soilik 1 (0,01)
bide bera baieztatu 1 (0,01)
bide bera egin 1 (0,01)
bide bera ekin 1 (0,01)
bide bera ibilki 1 (0,01)
bide bera jarraitu 1 (0,01)
bide bera jo 1 (0,01)
bide bera lerratu 1 (0,01)
bide bera mintzatu 1 (0,01)
bide berdin eduki 1 (0,01)
bide berdin hartu 1 (0,01)
bide berezi bat 1 (0,01)
bide bertsu joan 1 (0,01)
bide bertsu jorratu 1 (0,01)
bide desberdin bi 1 (0,01)
bide desberdin inguru 1 (0,01)
bide diferente eskaini 1 (0,01)
bide eder baserri 1 (0,01)
bide egoki egon 1 (0,01)
bide egoki heldu 1 (0,01)
bide egoki ote 1 (0,01)
bide emankor ekin 1 (0,01)
bide ergel mutil 1 (0,01)
bide erraz joan 1 (0,01)
bide errentagarri aurkitu 1 (0,01)
bide estu erakutsi 1 (0,01)
bide estu estu 1 (0,01)
bide ezberdin bezain 1 (0,01)
bide ezberdin egin 1 (0,01)
bide ezberdin egon 1 (0,01)
bide ezberdin erakutsi 1 (0,01)
bide ezberdin hartu 1 (0,01)
bide ezberdin jo 1 (0,01)
bide ezberdin jorratu 1 (0,01)
bide garbi jarri 1 (0,01)
bide guzti helburu 1 (0,01)
bide handi egin 1 (0,01)
bide hau arrain 1 (0,01)
bide hau harri 1 (0,01)
bide hau sustatu 1 (0,01)
bide herrikoi hartu 1 (0,01)
bide herrikoi jarraitu 1 (0,01)
bide historiko ez 1 (0,01)
bide hobe aurkitu 1 (0,01)
bide hoberen ibili 1 (0,01)
bide hori abangoardia 1 (0,01)
bide hori abiatu 1 (0,01)
bide hori alai 1 (0,01)
bide hori artez 1 (0,01)
bide hori bultzatu 1 (0,01)
bide hori dagoeneko 1 (0,01)
bide hori erakutsi 1 (0,01)
bide hori eraman 1 (0,01)
bide hori eroan 1 (0,01)
bide hori euskal 1 (0,01)
bide hori eutsi 1 (0,01)
bide hori ezinezko 1 (0,01)
bide hori garatu 1 (0,01)
bide hori heldu 1 (0,01)
bide hori ikusi 1 (0,01)
bide hori Jesus 1 (0,01)
bide hori jo 1 (0,01)
bide hori jota 1 (0,01)
bide hori lagundu 1 (0,01)
bide hori lar 1 (0,01)
bide hori non 1 (0,01)
bide hori on 1 (0,01)
bide hori sartu 1 (0,01)
bide hori segitu 1 (0,01)
bide hori zabalik 1 (0,01)
bide hori zelaitu 1 (0,01)
bide hori zer 1 (0,01)
bide hori zerbait 1 (0,01)
bide horiek eskola 1 (0,01)
bide horiek guztizko 1 (0,01)
bide horiek joan 1 (0,01)
bide horiek sartu 1 (0,01)
bide horiek ugaritu 1 (0,01)
bide hura jarraitu 1 (0,01)
bide hura jo 1 (0,01)
bide hura oin 1 (0,01)
bide idoitsu abiatu 1 (0,01)
bide indibidual gorpuztu 1 (0,01)
bide interesgarri garatu 1 (0,01)
bide juridiko bat 1 (0,01)
bide kulteranista alde 1 (0,01)
bide labainkor aurkitu 1 (0,01)
bide labur baino 1 (0,01)
bide lau joan 1 (0,01)
bide limuri erori 1 (0,01)
bide literario aldarri 1 (0,01)
bide luze hartu 1 (0,01)
bide natural bakar 1 (0,01)
bide oker bat 1 (0,01)
bide oker hartu 1 (0,01)
bide on eraman 1 (0,01)
bide on ondamu 1 (0,01)
bide oro itxi 1 (0,01)
bide oso aita 1 (0,01)
bide oso entzun 1 (0,01)
bide oso kanpai 1 (0,01)
bide propio argitaratu 1 (0,01)
bide propio egin 1 (0,01)
bide seguru modu 1 (0,01)
bide ugari ibili 1 (0,01)
bide xuxen itzuli 1 (0,01)
bide zabal behar 1 (0,01)
bide zabal hori 1 (0,01)
bide zail ukan 1 (0,01)
bide ziur ta 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia