Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 690

2000
‎batzuk, ipuin oso laburrak dira flash baten modura eraikiak; beste batzuk, ordea, garapen luzeagodun narrazioak dira. Haatik, gehienak ipuin oso laburrak dira, egoera jakin bat edo sentsazio jakin bat irudikatzen dutenak. Bi orrialde edo orrialde bakarreko ipuin hauek gaur egun hedatzen ari den ipuin laburren ildoari jarraitzen diote.
‎Bestalde, honako hau da ezberdintasun nabarmenena: genero beltzean testuinguruari garrantzia berezia eskaintzen zaio, honela, ikerketa prozesu honen bidez, gizarteko koadro txiki bat irudikatzea ahalbideratuz. Izan ere, gizakien arteko gatazkak, gizarte arazoak aurkeztuz eta irudikatuz,... ingurunea islatzea dute helburu nagusia.
‎Hau da, pertsonaia lauak ditugu oraingoan ere. Itxuraz, idazleak 60ko belaunaldiko lekukotasun txiki bat irudikatzeari eskaini dio lanik gehiena. Horretarako, egiantzekotasuna islatzeko ohiko bideak landu ditu:
‎Albistegietako gaietan Euskal Herria ETBko albistegiek barrutik nola egituratzenduten begiratuta, berriro agertzen zaizkigu egunkarietan antzemandako joera batzuk.Eguraldiari eta trafikoari buruzko berriek (bereziki lehenek) Euskal Herri oso bat irudikatzen dute (joera hau lehenago ere ikusi dugu egunkari abertzaleetan). Politika gaieiburuzko albisteek, ordea, zatikatu egiten dute Euskal Herria:
‎hartara, haurra objektu bizidun gisa tratatzen dute, amareningurunetik distantzia psikiko handiegia dagoelako, edo gehiegizko hurbiltasunadagoelako, horrek itoarazi egiten duelarik, bizi izandako esperientzia mentalkilantzea eragotziz. Bere bulkadetako batzuek nekez lortzen dute zentzua hartzea, orientabide bat irudikatua izan ostean errealitatean aurkitutako objektu baterantz; horrek deskarga energetiko egoki eta plazer gisa bizitakoa eragin ohi du. Badirudiakatsen bat dagoela gorputzaren esperientziak era psikikoaz, funtzioimajinarioaren bidez?
‎Neuretzat ere erosi dut zerbait: emakume afrikar bat irudikatzen zuen latoizko brotxe fin bat.
‎Esan zuen Freuden ikerlana" ikerketa estetikoa" zela. Esan zuen gai honi buruzko Freuden liburua oso liburu ona zela hutsegite filosofikoak aurkitzeko, eta gauza bera esan litekeela bere lanei buruz orokorrean, kasu askotan galde daitekeelako esaten duena zein neurritan den" hipotesi" bat eta zein neurritan den gertakari bat irudikatzeko modu on bat —auzi honi buruz esan zuen Freud bera ere maiz ez dagoela ziur— Esan zuen, adibidez, Freudek nahaste bat sortu zuela zeure barrearen zergatia jakitearen eta barrea eragiten dizun arrazoia jakitearen artean, hark esaten duena zientzia dela ematen duelako, baina benetan" irudikapen miragarri" bat besterik ez baita. Azken puntu hau ere azaldu zuen hauxe esanez:
‎Begiak erdi irekita, lo egoteko plantak eginez, Goizederrek Lauaxetarengana hurreratu eta musu arin bat ematen ziola ikusi nuen. Odola zakileratzen zitzaidala sentiturik, ménage à trois zoragarri bat irudikatzen hasi nintzen. Lauaxeta lo utzirik, Goizeder niregana etortzen sentitu nuen gero, begiak erabat itxita nituela, esna nengoela igar ez zezan.
2001
‎Ildo honetan, jarraian datozen puntuetan, nobela honek gure baitan sortu duen irakurketa argitzen saiatuko gara, abiapuntua goian esandakoa izango delarik: testu bakoitzak irakurle bat irudikatzen duela onartuz(" irakurle inplizituaz" hitz egiten digu Wolfgang Iser ek6) nobela honen irakurlea nolakoa datekeen esaten saiatuko gara. Honekin batera, eta nobelak berak eskaintzen dituen klabeez gain, testuari aurre egin baino lehen irakurleak eduki ditzakeen" aurreusteez" gogoeta egingo dugu," errealismo" kontuei erreferentzia egingo diegularik.
‎Bestaldetik, burmuinean informazioa eta ezagutzak nola gorde eta biltzendiren azaltzeko, eskemen teoria proposatu zen. Eskema izenekoa (bestela, schemata, gidoi edo marko ere deitua) kontzeptu partikular bat irudikatzen duenezagutza multzo egituratua da3 (Cornaire, 1991). Eskema kognitibo hauez gain, badirudi bestelakoak ere badirela.
‎Ezkaratzetik irteterakoan alboko lorategi utziari begirada beldurtu bat zuzendu dio Tasiok horregatik. Katu neurriko arratoi bat irudikatuz, belar gainean lasai jarrita ogi barra bat janez.
2002
‎Toki honetan egonda, Enperatrizaren etorbidea hartzea gomendatzen dizuegu, kalearen bi alboetan sekulako etxe eta jauregiak ikusiko baitituzue. Horietako bat aipatzearren, arreta jar ezazue Disneylandiakoen itxurako gaztelu bat irudikatzen duen eraikin horixka ikusgarrian.
‎Lizarrietan (440 m) Etxalar eta Sara elkartzen dituen errepidea, aduana zaharra, estatuen mugak garbiro adierazten dituzten karteltzarrak, baserri bat eta benta daude. Benta taberna moduan jarria dago, oroigarri denda ere bada; badira gauza erabilgarriak, barbakoa egiteko parrillak, aterkiak, gerrikoak eta, badira ere, inguruotako bentetan ohikoak diren oroigarri arrotz samarrak, pontxo mexikarrak, ez dakit nongo paisaje bat irudikatzen duen koadroa, ezpata eta sableak... eta ohiko oroigarri txatxu folkloriko espainol horietakoak...
‎dela magiko fantastikoak (Irigoien, Atxaga), dela ingurune urbanoa marrazten digun" errealismo zikina" (E. Jimenez, U. Apalategi, X. Montoia...), dela beste garai historiko batean kokatutako errealitate bat irudikatu nahi diguna (I. Mujika, Egaña, Iturralde, Jimenez...), dela egoera baten ondorioak salatu nahi dituen errealismo kritikoa (Urrujulegi, Txillardegiren Exkixu, Hernandez Abaitua, L. Mintegi...)... ugariak dira, ezbairik gabe, errealismoaren egungo aurpegiak.
‎– Arkatz batekin, atean pintatuko ditugun marrazkiak trazatuko ditugu. Kasu honetan, landa estilo bat irudikatzeko zapiak eta moldurak marraztea proposatzen dizugu. –Esmaltea duen beladura bat prestatuko dugu, trementina esentziarekin beheratutako tonu ilunagoekin.
2003
‎Erradiadore berritzaileenek laukizuzenak eta koloretako puzzleak bezalako formak dituzte Erradiadoreen diseinu batzuk, dauden gelaren dekorazioarekin batera pentsatuak, asko hurbiltzen dira arlo artistikora. Kasu bat barra bertikal oso mehe eta zilarreztatuen erradiadore bat da, eta, handik oso gertu, binilo bat jartzen da, neurri handiko barra kode bat irudikatzen duena. Erradiadorearen eta biniloaren barren arteko antzekotasun jokoak eragin zirraragarria sortzen du.
‎Plaza nagusiaren erdian brontzezko irudi bat ikus daiteke. Burua goiti duen gizon bat irudikatzen du, esku bata bastoiaren gainean eta bestea gerrian, begirada gorantz, hanka bat bestearen aurretik, harro, konkistatzaile handien moduan. Begiratu hutsarekin antzeman daiteke inork zapaldu gabeko basamorturen bat igaro duela gizonak edo inor igo gabeko mendi gailurren batera doala.
‎Nire zerraldoaren atzetik lerratuko dira otzan eta burumakur. Ahopeka suizidioa aipatuko dute eta abailduta doakeen alargunari begiratuko diote gupidaz, egunkariak nire heriotzaren antzezpenean suma zitekeen bortizkeriaz mintzatuko dira, ez da argazkirik agertuko baina jendeak odolez zipriztindutako pistola bat irudikatuko du lurrean eta arma disparatu berri duen esku hilotza ondoan; norbaitek gizartearen kontrako nire azken" tualdia" izan dela esan dezake, azken protesta, eta artista nahiz pertsona bezala erakutsi dudan irizpide askatasuna, agintearekiko urrutiramendua eta diruarekiko destaina nabarmenduko dituzte; kritikoak testamentu gisa utziko dudan testura lerratuko dira eta nik oso idaz... Baina hori egin aurretik beste idazleren baten lekua hartu nahi nuke idazten jarraitu ahal izateko –esan omen zuen eta Monikari begiratu omen zion tenkortasunez.
‎Galdera baloratzaile guztietan bezala, honi ere modu deskribatzailean erantzuten zaionean(" euskaldun ona izatea hau eta hau da"), azpian inplizitua du modu arau-emailea(" euskaldun onak honelakoa eta honelakoa izan behar du"). Horrela, talde identitateak sortzera zuzenduta dauden diskurtso eta praktika guztiek gutasun baten narrazioa egin behar dute lehenik eta behin; elkarte berezi bat irudikatu, eta besteei kontrajartzen zaien talde ezberdin horren ezaugarriak eta historia harilkatu, egokitu, eta narrazio trama zentzu emaile baten barruan kokatu behar dute. Hemen eta leku guztietan, talde identitate sendoak osatzeko erretorika modu eraginkorrena identitate horren jatortasuna, naturaltasuna, berezkotasuna, antzinatasuna edota jainkotiartasuna azpimarratzea izan da.
‎Badago premia, orobat, indarrean dagoen gizarte ordenarekiko alternatiba bideragarri bat irudikatzeko. Donald
‎Zientzia partikularren baten ikasturte batean liburu gisa onartzeko lehiatzen diren testuak ere, batik bat, maila eta pedagogi xehetasunetan desberdintzen dira, baina ez mamian edo kontzeptu egituran. Oso zaila litzateke fisikari edo kimikari bat irudikatzea esanez ezen bere hirugarren ikasturtean lehenengo printzipioetatik abiatzera behartuta ikusi duela bere burua, aldez aurreko ibilbide osoa diziplinaren bere ikusmoldea kontsistenteki bortxatzen zuten liburuekin egin duelako. Halako iruzkinek badute, haatik, aurrekaririk gizarte zientzia batzuetan.
2004
‎Bigarren zatia patuaren dantzek osatzen dute eta Erdi Aroaren testuinguruan Nafarroako ingurutxoa eta zinta dantza dira ikusgai, biak ere elkarren osagarri. Ingurutxoak ezkontza bat irudikatzen du. Emaztegaia ispilua eta orrazia eskuan dituela, eta serorek lagunduta, mugimendu arineko dantzan murgiltzen da.
‎Izan ere, ezin esan genezake zer lirudikeen mundu ‘ilogiko’ batek" (3.03). " Logikari kontraesanen dion zerbait hizkuntzan irudikatzea, geometrian koordenatuen bidez espazioaren legeei kontraesanen dien irudi bat irudikatzea bezain ezinezkoa da" (3.032). Perpaus apofantikoak ez diren perpausekin, ordea, ezinezkoa dateke inferentzia logikorik egitea, egiatasunik edo faltsutasunik adierazten ez dutelako, adieraz ez dezaketelako, hain zuzen ere.
‎Agindu hipotetikoak adierazten digu bakarrik" egintza bat ona dela xede posible edo erreal bati begira". Agindu kategorikoak, berriz," berez objektiboki beharrezkoa den egintza bat irudikatuko luke, beste ezein helbururi erreferentziarik egin gabe" (A 39= Ak IV 414). Agindu kategorikoa bakarra da eta hauxe da:
‎Ai herrian gelditu izan banintz...! Eta une batez beste bizitza bat irudikatu zuen Lekunberri Aranazen, Bazterretxean, basoerdiak zerbitzatzen, mendira joaten, Londresera etorri zenetiko sexuarekiko nasaitasunaren ordez sugarra beti prest, baina, batez ere, gaixotasun izugarri hura barik. Bizimodu hobea.
2005
‎Guk ez dugu presarik, azkar baino, gauzak serio eta sendo egin behar direlakoan gaude; ezker abertzalea ez da inongo mahaitan eseriko partehartzaileen artean aldez aurretik adosten ez badira balizko akordioaren eduki nagusiak. Ez gara inongo mahaitan eseriko, aurretik porrot bat irudikatzeko. Lanketa luzeagoa behar badu, egin dezagun, baina ez dezagun bake giro bat sortzeko dagoen giro hori etsipenera eraman.
‎Horrela, ipuinetan ugariak izango dira elementu igarleak, beleek heriotza igarriko dute, kalatxoriek ekaitza... baita ugariak ere, esan bezala, amaiera prestatzen duten aieruak. Berriz ere estrategia honek irakurketari lagundu ez ezik, erlatibismora jotzen duen literatur planteamendu oso bat irudikatzen du.
‎Faila transformatzaileek banatzen dituzten plaka litosferikoetan eragindako mugimendua hasiera batean pentsa litekeenaren aurkakoa da, 9.1 irudian azaltzen den bezala. Diagraman ozeano gandor bat irudikatu da, kasu batean norabide faila batekin zeharkatuta
‎laranja zerealetarako, berdea barazkietarako, gorria frutetarako, urdina esnerako eta esnekietarako, purpura haragietarako eta lekaleetarako, eta horia oliorako. Piramideak duen berrikuntzetako bat da ezkerrean eskailerak igotzen dituen irudi bat irudikatzen dela, ariketaren garrantzia erakusteko, piramide zaharrean agertzen ez zen elementua. Ikur berriak, gainera, nutrizio orientaziorako sistema pertsonalizatua sortu nahi du Internet bidez. Gainera, piramideak grafiko edo sinbolo sinpleagoa eta banakako informazioa konbinatzen ditu.
‎Iru diaren aroan bizi gara eta aro honetako protagonistetako bat da idazle hau. Bere lanetan ibilbide bat irudikatu ahal da, ikus entzunezkoen mundutik datozkigu bere narrazioak. Gaurko eszenatokiak paratzen dizkigu, urbanoak batez ere, eta gaurko pertsonaiak agertzen dira bere lanetan, anitzak, marjinalak, ‘besteak’ Harremanei ematen die lehentasuna, egungo gai jorratuenetako bat literatura guztietan, sexua eta amodioa ditugu bere orrietan molde berri eta zaharren artean dantzan.
2006
‎Atomium Belgikako hiriburuaren kanpoaldean dago. Bruselan 1958an egindako Erakusketa Unibertsalaren ikur gisa sortu zen, eta oxigeno molekula bat irudikatzen du, bere bederatzi atomoak 150.000 milioi aldiz handituta. 102 metroko altuera du eta 2.400 tona pisatzen ditu.
‎Hormak amesgaiztozko irudiz josita zeuden. Marrazkiak kedarrez eginak ziren eta Zeruaren eta Infernuaren arteko eldarniozko nahasketa bat irudikatzen zuten: Jainkoaren begi erraldoia erdian zegoen, eta haren azpian Ama Birjina, Jesukristo, apostoluak eta sainduak estu estu pilatzen ziren, artalde izutu baten antzera.
‎Nik dakidala, behintzat, ez dago Euskal Herrian filologia enpresa, lantegi edo faktoriarik. Eta ez da erraza gisako bat irudikatzea. Nolakoa luke euskal testu zaharrak eta klasikoak ikertzeko guneak?
‎Alabaina, kopilotuak ezin du ez autoa abian jarri ez autoa gidatu. Paralelismo honetan autoak pertsona bat irudikatzen du, eta autoak egiten duenak pertsona horren ekintza irudikatzen du. Gidariak pertsonaren alderdi grinatsua irudikatzen du; kopilotuak, ordea, alderdi razionala.
‎Bereizi behar dira, bada, minaren inpresioa eta minaren ideia, gorriaren inpresioa eta gorriaren ideia. Gorria den zerbait ikusten dudanean gorriaren inpresioa daukat; haatik, gorriaren ideia erabiltzen dut, esaterako, inpresio hartaz gogoratzen naizenean edo gorria den gauza bat irudikatzen dudanean edo gorriari buruzko gogoeta bat egiten dudanean.
2007
‎Batugai batean, zenbakiak beheranzko joera du, eta sokaren ibilbidearen zati bat irudikatzen du; beste batugaian, berriz, goranzko joera du, eta irudikatu gabe gelditu zaigun soka zatiaren irudia egiten du. Beraz, biak batuta, sokaren forma lortzen dugu.
‎Giroskopio zurrun bat irudikatu ordez, nahikoa da ardatzari lotutako lau masa marraztea. Ardatzari C masaren alderantz bultzatuz gero, A masak goranzko bultzada jasoko du eta C masak beheranzkoa (1 irudia).
‎Helburu berari jarraiki, eskala adierazteari ere garrantzi berezia ematen dio horma irudiak. Horregatik, horma irudiaren behealdean bigarren eguzki sistema bat irudikatu da. Bigarren irudikapen horretan, Eguzkirako distantziaren arabera daude kokatuta planetak eta planeta nanoak, eta elkarrekiko duten tamaina erlatiboa ere erakusten da.
‎Kultur eredu bat irudikatzekotan, galaxia baten itxura izango lukeen zerbaitirudika dezakegu, eredu (modele, pattern) moduan.
‎Nazio estatuetako klase agintariek endotalde nagusi bat irudikatu zuten boterea zilegi bihurtzearren: nazio komunitatea.
‎Denboratik at, historiarik gabe, bere horretan irauten zuen herri gogoa. Gure kasuan, moduordenatu batean, azturak, sinesmenak, erritualak, lanak, jarduerak, gauzak, tresnak, eta abar osotasun koherente batean antolatuz mundu oso bat irudikatu zutenantropologoek eta besteek: euskal mundu tradizionala.
‎Baina une batean gehiegi badira, eta askotariko estiloez gain, egonaldiaren alderdi orokorrerako eragozpen bihurtzen dira. Komeni da objektu horietarako espazio esklusiboa eskaintzea eta horiek ordenatzea, ohar diskordante bat irudika ez dezaten.
‎Zerbait Erresumarako domeinuarekin antzekoa da Batua, baita Polonian ere, non domeinuaren erregistroa ‘gmail.pl’ ‘Mlodych Artystow i Literatow’a (Artista eta Idazle Gazteen Taldea), elkartea estortsio asmorik ez duela ziurtatzen du. Google Europako Auzitegietan eta Patenteak eta markak ustez erabiltzen den domeinua erabiltzeko eskubideagatik sortu duen produktu bat irudikatzen du, baina Bulego honek huts egin du, eta prima enpresaren eskubidearen gainetik herritarrena, salmenta publikoa; beraz, Googlek galdu egin du legezko borroka, eta iraungitzat eman da.
‎Esanahia. Alemaniako instalazioan, zintarekin baserri bat irudikatu zuen lurrean Gradyk, eta barruan kokatu zituen eskorpioiak eta instalazio guztia. Aldiz, Altsasun, Iortiako paretak erabili ditu, forma eraldatuz.
2008
‎Rockaren gotorlekua bakoitzaren zilborraren erdian kokatuko nuke. Niretzat gotorlekuak ate bat irudikatzen du, ukiezina eta uki daitekeena batzen dituen atea. Leku horretatik gero eta hurbilago nago.
‎Biofilmak mikroorganismo taldeak dira, eta batzuk onddoz osatuta daude. Irudi argi bat izateko, kupula batek estaltzen duen hiri bat irudikatu behar da: onddoak hiriko biztanleak lirateke, makromolekula jakin batzuek karbohidratoak, proteinak, etab. kupula osatuko lukete, eta horien artean geratzen diren bide edo hutsuneek errepide funtzioa lukete hortik igarotzen dira fluidoak.
‎Ez oztoporik gabe. Izan ere, bere ametsik onenetan arrosazko bide bat irudikatzen zuen, ezer ez izatetik zerbait izatera eramango zuena. Hura ez zen, baina, arrosazko bide bat.
‎Osoa baino osoago zegoen, beraz, printze urdina. Baina, osoa zegoelako hain zuzen ere, pena pixka bat sentitu zuen neskak. Gerardoren eguzkia gelara sartu arren, betilun baino betilunago jarraitzen zuen Nataliak behinik behin?, balizko eszena bat irudikatu zuelako, beharbada: begi bat ez, biak galdu zituen Gerardok, Nataliari ziòn amodiozko amodioagatik, baina, halarik ere, hitz ezin xamurragoak eskaintzen zizkion:
‎Urrunera begira jarraitzen zuen. Orain beste eszenaren bat irudikatzen zuela ematen zuen, irribarre egin baitzuen.
‎Ikusten denez, Azkue ez independentistak aipatzen zituen aukerek ez zuten edonolako autonomia apaltxo bat irudikatzen, baizik independentzia izan gabe imajina zitekeen autogobernu motarik zabalena. Azkueren Euskal Herriarentzako ideal politikoa, bada, ez zen nolanahiko erregionalismoaren baitan sartzen, baizik nabarmen geratzen zen proiektu politiko nazionalista baten eremuan.
‎akademikoak baztertzeko ez zuena duda egingo; adiskide eta jakintsu izan arren euskaraz ongi moldatzen ez ziren Urkixo eta Campion modukoak, behin Akademiaren eraketa epea igarota, «jubilatuko» zituena; mugaren alde biei zuzendua (batzarrak Donostian egiteak Akademiaren izaera geografikoki erdirakoia azpimarratu nahi zuen, egoitza Bilbon egoteak ekar zezakeen lerratze jeltzalea eta Iparraldearekiko urruntasuna arinduz). Beraz, barnera begira Akademia dinamiko bat irudikatzen zuten, kide langile, euskaldun eta erakundeari leialez osatua. Kargu hautaketa modu agerian egitea ere konfidantza giroa nagusi izan behar zen erakundearen irudi horren baitan uler daiteke.
‎Hiru simulakro egin ziren guztira. Lehenengoan, erregai isurketa bat irudikatu zuten; bigarrenean, ontzi batean sua piztu zela; eta hirugarrenean, gizon bat uretara erori zela.
‎1794an esan zion agur udalkide izateari, bitartean sei urtetan zehar herri diputatuaren kargua bete ostean. Xehetasun hauek panorama nahasi bat irudikatzen dute Konbentzio Gerraren ostean.
‎Ahozko hitzaren silaba bat irudikatzen du grafia bakoitzak.
‎Grafia bakoitzak fonema bat irudikatzen du.
‎sortu nahi dugu haiek erabiliz, hartara izugarrizko abstrakzio bat dugu bide: esentzia iraunkor eta egonkor bat irudikatzeko, aldaketa guztiak baztertu behar ditugu. Hortaz,, erreferentziaren gezurra?
‎«Ezin dut sinetsi, biak eskutik helduta sartu dira helmugan. Etapa bat irudikatu banu, horrelaxe irudikatuko nuke. Beretzat [Piepoli] prestatu dugu etapa, beretzat aritu gara lanean».
‎Urtero bezala, orgen gaiak askotarikoak izan ziren, baina, orokorrean, orgaren gainean, lehenagoko konturen bat edo Baztango historiarekin harremana duen pasarteren bat irudikatu zuten herriek.
‎Parisko Opéra Comique antzokian estreinatu zen, 1875eko martxoaren 3an. Opera komiko konbentzionalaren barruan nabarmentzeaz gain, bere erabakiak hartzeko gauza den emakume liberatu bat irudikatzen du Carmen ek. Eta hori ez zetorren bat, inondik inora, XIX. mende amaierako gizarte kontserbadorearekin.
‎Felliniren filmak gogorarazten dituen agertokiratze batekin, ironiaz kritikatzen dituzte agintariak. Aurtengo ekitaldian gurutziltzatze bat irudikatu dute, Via Ainguris a hain zuzen ere. Bertan, Odon Elorzak aktore batek irudikatua Jesukristoren papera betetzen du, bizkarrean aingura daramala.
‎Eta baten bat animatuko balitz, datorren urteko ediziora hona etortzeko, nik animatuko nuke, ezbairik gabe. Agian, Euskal Herri imaginario bat irudikatzeko balio liezaguke (ikus Leone), gure ohiko leloanizdun ekitaldi erraldoien (ikastola, herri mugimendu, ekologia, kirol, euskalgintza,...) bertsio aldarazle eta ezberdina planteatze aldera. Azken batean, pertsonena da etorkizuna eta hori ezin hobeto frogatzen du Burning Man delako ekitaldiak urtetik urtera.
‎Ulerkaitzak dira filma osatzen duten irudietako gehienak, bakarka hartuta. Zail egiten da zuri beltzeko trazo horietatik errealitate jakin bat irudikatzea. Baina bata bestearen atzean erakutsitako sei mila irudiek istorio bat kontatzea lortzen dute.
‎Hartarako, herritarrei deia egingo diete Euskal Herria, Bakea, Bai. Erabakia Bai esaldia eratu dezaten, aipatu herrietan egindako elkarretaratze bakoitzean hitz bat irudikatuta. Hala, Gernikan Euskal hitza eratuko dute herritarrek; Zornotzan Herria; Durangon Bakea; Urkiolan Bai erantzungo diote bakearen galderari; Legution Erabakia hitza irudikatuko dute; eta Gasteizen Bai batekin erantzungo diote erabakitzeko eskubideari.
‎Eta orain 2008ko urteak agur esango digu, eta Negu Egunean desio txarrak erretzen ditugunean bezala, beste hasiera bat irudikatu nahi dugu. Beno, hobeto esanda jarraipen bat.
‎Ez oztoporik gabe. Izan ere, bere ametsik onenetan arrosazko bide bat irudikatzen zuen, ezer ez izatetik zerbait izatera eramango zuena. Hura ez zen, baina, arrosazko bide bat.
‎Osoa baino osoago zegoen, beraz, printze urdina. Baina, osoa zegoelako hain zuzen ere, pena pixka bat sentitu zuen neskak –Gerardoren eguzkia gelara sartu arren, betilun baino betilunago jarraitzen zuen Nataliak behinik behin–, balizko eszena bat irudikatu zuelako, beharbada: begi bat ez, biak galdu zituen Gerardok, Nataliari ziòn amodiozko amodioagatik, baina, halarik ere, hitz ezin xamurragoak eskaintzen zizkion:
‎Erantzuna ez zen, ordea, ezezko biribila izan, baina ez zuen hortik baiezkorainoko biderik ere egin. Ez zion erakarmen fisikoa ukatzen; atsegin eta gizalegearen marra pasatu gabe jokatu zuela bidaia osoan, baietz, baina Rosak ezinezkoa zuen jada gizonen bat irudikatzea bere ondoan: bere ametsetako bizitza imajinatzen hasi orduko, Tomasen aurpegia nagusitzen zitzaion, irudikatu nahi zuen gizonari.
2009
‎Bere ustez katalanak gaur egun" Francoren garaietan bezala molestatzen jarraitzen du". Strubellek adibide ugari ematen ditu egoera" anormal" bat irudikatzeko: TV3ren seinalea Valentziatik kentzeko erabakia, Lluis Companys presidenteari orain arte emandako tratamendu eskasa, Operacion Triunfo ko partaideei senideekin katalanez hitz egiteko debekua... batzuk aipatzearren.
‎Irudikatuak dira, taldekideak zuzenean ezagutu barik irudikatu egiten ditugulako, bitartekarien bidez. Baina batzuek ulertarazi nahi izan duten ez bezala, Andersonen irudikatu terminoak ez du faltsua edo irreala esan nahi. Batetik komunitate hauek ezaugarri amankomun batzuen gainean eraikitzen dira (partekatutako kultura bat izan daiteke adibidez, edota etorkizunerako asmo bat); inon ez da komunitate bat irudikatzen, aldez aurretik jende multzo horrek ezer partekatzen ez badu; nekez sentituko naiz ni japoniar borondate hutsez, japoniartzat jotzen ditudan haiekin ezer (jatorria, hizkuntza, kultura, bizilekua...) partekatzen ez badut. Bestetik irudikatutako komunitateak errealak dira beren ondorioetan:
‎Sarea handitu ahala, laukitxoen lotura guneak, ertzak, urruntzen dira elkarrengandik. Laukitxo horietariko batean puntutxo bat irudikatzen badugu, ikusiko dugu nola lotura gune horietatik gero eta urrunago geratzen den. Gomazko sarean bezala, hala sare ekonomiko, politiko, sozial eta kultural nagusiak handitu ahala, haien lotura guneak, sarea egituratzen duten botere guneak, urruntzen zaizkigu.
‎Paisaia hitza entzutean, paisaia bukoliko eta erakargarri bat irudikatzen dugu maiz. Mendiak, itsasoa... dituen argazkia egiten dugu geure buruan.
‎Zerotik hasierarik ez dago adimenaren praktikan. Jainkoaren kontzeptua gaur ez dugula ulertzen, eta zer den (berriro) ulertzeko, hoberena, Jainkoa zeharo ahaztu, ezabatu eta munduari begiratzen zerotik (berriro) hastea genukeela postulatzea, abiagune ideal bat irudikatzea da, Jainkoaren ideiaren edukia (k) bere genesiaren arabera atzemateko, gizakiak mundua begi oraintxe lehenbizi irekiberriz hautemateko ahalmen gardena duela suposatuz. Hori horrela ez da inoiz izan.
‎Giltzak edukita, arazorik gabe hona sartu eta nahi zuen guztia miatuko zuen. Ez zuen zertan lapurreta bat irudikatu, inor ez baitzen ohartuko bera sartu zela. Egin behar zuen bakarra arrasto susmagarririk batere ez uztea zen.
‎Azkar antolatu dute eszena, minutu batez eztabaidatu ostean. Gizona izango da altxatzeko arduraduna eta jakiak (plastikozko oilaskoa eta patata frijituak) banatuko ditu mahaian, horrela berdintasunezko gizarte bat irudikatu ahal izango dute. Ez al da ideia zoragarria?
‎Egun batean, sendategiko kaperan Jauna hartzera zihoàn istantean doi, gaixo batek eztul egin zuen; egun hartan, Maria Bibianak ez zuen ostia irentsi bere jarlekura iritsi bezain laster, ohi zuen bezala; aitzitik: hamar hamabi segundotan eduki zuen mihi gainean, lehen hiruzpalau segundotan arnas erritmoa ere bizkortu zitzaion?, irentsi ez irentsi, burua makurtuta eta bi eskuez aurpegia estalita, azkenean irentsi zuen arte; zer ote zuen Maria Bibianak une hartan buruan eta zerk estutzen zuen barrutik, zalantza hartan murgilduta egoteko?; bazilo bat irudikatu ote zuen, paraxutista baten antzera ostian lur hartzen?; hura, baina, sakrilegio hutsa zen, Jaun infinituki garbia ezin baitzitekeen zikinkeria ezin zikinago harekin nahastu!; Jaun infinituki garbia ez al zen etorri, ordea, jenderik zikinena berrerostera: pobreak eta fortuna gaiztoak bazter utziak, ezinduak eta legenardunak?
‎Domingok aurrerago ere egin zezakeen, apika, hiltzailetzat eta kriminaltzat zituèn konkistatzaileei egurra ematen has zitekeen, esaterako: Pizarrori eta Almagrori, Valdiviari eta Hernán Cortési, era esplizituago batean?, baina bakezko eszena bat irudikatzen zuelako edo, bere eskua aitarena eta Teofilo Mariarena estutzen, agur begirunetsu batean, agur berorik ezean?, hantxe gelditu zen; bi anaien arteko eztabaida hartan, ordea, Teofilo Mariak, anai arrebetan lehena izateko jaio zenak, Domingo makurtu bati soilik eman ziezaiokeen eskua, halako eran, non horregatik ekin baitzion, beharbada, ekin zion bezala, hitza ezpata bihurtuz, haren beg... eta bere ordura arteko tonu oldarkorrari eutsiz:
‎Dena dela, ez soilik aldiberekotasunari begira, baliteke historian ere tximeleta efektu antzeko bat irudikatzea zentzunaren aurkakoa ez izatea guztiz: Leibnizek eta Borgesek bederen erakutsi zuten agian zu orain hau irakurtzen egon ahal izateko ezinbestekoak izan direla Santimamiñeko margolariak, Judasen musua, azken mohikanoaren bainuak Ipar Amerikako erreka alaietan, Real Unionek hainbat Liga irabazi izana eta psikoanalisiaren hedatzea herrialde aberatsetan.
‎Baserriko lur guztiak ikusmenean dituen leku batean, harri jasotzaile bat irudikatzen duen eskultura altxatu zuten.
‎Biak ala biak egunerokoak dira, lehen pertsonan idatziak.Kontakizun lazgarriak jasotzen dituzte literatura garaikidearen baitan berezko tokiberezia duten liburuok. Narrazio autobiografikook XX. mendeko gertakarilazgarrien drama eta trauma nagusiei ahots bat eta pisu bat aitortu zieten: historiaren aurrean, lekukotzak berebiziko garrantzia hartu zuen, norbanakoenesperientzietatik esperientzia kolektibo bat irudikatzeko, eta neurri handi bateanare ordezkatzeko, ahots moduan. Haatik, testuok bide zail eta malkartsua ezagutuzuten.
‎Konposizio ona izatea, hau da, elementuen banaketa, hartualdian jarrera arduratsuarekin lortutakoa, ikus eragin ona izan dezan. Une bakar eta berezi bat irudikatzea, irudia balioesteko une errepikaezina. Ekaitza edo loraldia izan daiteke, eguraldia, une biologikoak, portaera, argia, etab. Ikuspuntu teknikotik ongi egina egotea.
‎Bizi garen hankaz gorako mundu itsusi hau ikusirik, mundu berri bat irudikatu eta aldarrikatzeko beharra sentitzen zuen Gianni Rodarik. Iraultzailea baitzen Rodari, ezkertiar konprometitua, baina ez alderdiko ortodoxian galtzen den horietakoa, mundu hobe baten bila ezkerreko ideiez baliatzen den filantropoaren erakoa baizik.
‎Euskal herritarren gehiengoa abertzalea dela agerian uzteko aurkeztuko da Aralar hauteskunde hauetara. Izan ere, maiatzaren 5ean Eusko Jaurlaritza berria osatuko dela eta gezur bat irudikatuko dela salatu zuen. Europako Legebiltzarrerako hauteskundeetan, hartara, herri honen gehiengo soziologiko eta politikoak abertzale izaten jarraitzen duela esateko aukera dagoela gaineratu zuen.
‎Era berean, eta lerro batzuk beherago, Oteizaren Unidad triple y liviana artelan entzutetsuaz hau dio: Pieza hura elkarren gainean, bertikalean, jarritako hiperboloideek osatzen zuten; modu sinplean esanda, sagarra jan ostean geratzen den zuztarraren antzeko forma bat irudikatzen zuten. Eta metafora argigarri hori nahikoa ez balitz, artelanaren argazkia eskaintzen zaio irakurleari.
‎Ur emari bat irudikatu du Eskailera igotzen duen lorategia izeneko sormen lan honetan. Ura eskaileretan behera olgetan doala erakusten digu, dio Balmorik.
‎Gipuzkoako bikotea, esaterako, Orioko gizonezko arrantzaleak eta Pasaiako emakume batelariak osatzen dute balea harrapatzeko erabiltzen zuten arpoia ere esku artean du arrantzaleak. Nafarroako erraldoiek Erronkariko bikote bat irudikatzen dute, eta Arabakoen kasuan Katximorro eta Katximorroren segizioa egin ohi duen dantzaria dira erraldoiak besteak beste, Guardia eta Eltziego herrietako pertsonaia da Katximorro. Bizkaiko bi erraldoiek, azkenik, bestelako ezaugarriak biltzen dituzte:
‎Bizkaiko bi erraldoiek, azkenik, bestelako ezaugarriak biltzen dituzte: olagizon bat irudikatzen du gizonezkoak, eta erroskilagile bat emakumezkoak.
‎–Jendea dagoen lekura joan, eta bertan erakutsi?, azaldu du Blomek. Hark berak, zirkuitu elektriko handitu bat irudikatu du bere maletategian. Automobile hitzetik partitu da, auto hitzak dituen kontraesanak azpimarratuz.
‎Angola berri bat irudikatzeko ahalegina egin zuen politikoki eta kulturalki. Hitzez ere bai, bere poemetan bere herriari etorkizun hobe baten esperantza agertu nahi baitzion.
‎Izarrik ez omen nuen ikuskatuko berriro, ez omen nintzen mendiz mendi hegaldatuko berriro. Horregatik, bidaia bat irudikatu nuen; bidaiaren bidez uztartu ahal izateko emakumea, mendia eta gure gizartean tabu den hitz bat: ezintasuna.
‎Domingok aurrerago ere egin zezakeen, apika –hiltzailetzat eta kriminaltzat zituèn konkistatzaileei egurra ematen has zitekeen, esaterako: Pizarrori eta Almagrori, Valdiviari eta Hernán Cortési, era esplizituago batean–, baina bakezko eszena bat irudikatzen zuelako edo –bere eskua aitarena eta Teofilo Mariarena estutzen, agur begirunetsu batean, agur berorik ezean–, hantxe gelditu zen; bi anaien arteko eztabaida hartan, ordea, Teofilo Mariak, anai arrebetan lehena izateko jaio zenak, Domingo makurtu bati soilik eman ziezaiokeen eskua, halako eran, non horregatik ekin baitzion, beharbada, ekin zion bezala, hitza ezpata bihurtuz ...
‎Egun batean, sendategiko kaperan Jauna hartzera zihoàn istantean doi, gaixo batek eztul egin zuen; egun hartan, Maria Bibianak ez zuen ostia irentsi bere jarlekura iritsi bezain laster, ohi zuen bezala; aitzitik: hamar hamabi segundotan eduki zuen mihi gainean –lehen hiruzpalau segundotan arnas erritmoa ere bizkortu zitzaion–, irentsi ez irentsi, burua makurtuta eta bi eskuez aurpegia estalita, azkenean irentsi zuen arte; zer ote zuen Maria Bibianak une hartan buruan eta zerk estutzen zuen barrutik, zalantza hartan murgilduta egoteko?; bazilo bat irudikatu ote zuen, paraxutista baten antzera ostian lur hartzen?; hura, baina, sakrilegio hutsa zen, Jaun infinituki garbia ezin baitzitekeen zikinkeria ezin zikinago harekin nahastu!; Jaun infinituki garbia ez al zen etorri, ordea, jenderik zikinena berrerostera: pobreak eta fortuna gaiztoak bazter utziak, ezinduak eta legenardunak... baita tuberkulosoak ere?; irakurketa sinboliko baten arabera, besterik ez zitzaien esaten ari, ausaz, Jainkoa munduko tuberkuloso guztiei:
‎–egin zuen oihu ahots arraro batez, emakume histeriko batek bezain altu?. Egia al da eskorta hegazti baten inguruan zirkulu bat irudikatzen denean, hesia ez, baizik eta zeinu hutsa izanik ere, lurrean makila baten puntaz eginiko marra hutsa, oiloak (edo ahateak, ez naiz ondo gogoratzen) hegalak astintzen eta ero baten moduan kukurruku hasten direla, baina ez direla ausartzen handik ateratzen. Egia al da hori?
‎Hiru argi beti pizturik meditazio gelan, triangelu bat irudikaturik: bat goian, bi beherago, alde banatan; goian Brahma, ezerezetik agertuz, Om doinu handia bezala, bi argi errainu sorraraziz, kreazioaren polaritatea:
‎Bilboko bilera hartan norbanakoa bere bakardadean izan zen inbokatua. Eta horretantxe geundela, ume bat irudikatu nuen parkean, amarekin bankuan jarrita. Umeak beste ume batzuk ikusi ditu jolasean, handik ez hain urrun.
‎Asko zabaldu den beste ikur bat lauburua da. Batzuen ustez, ikurraren beso bakoitzak lurralde bat irudikatzen du. Hau da, Espainiako administraziopean dauden lau probintziak. Hego Euskal Herria deitua?
‎Bertan, lehen aipatu ditugun elementu gehienak gurutzatzen dira, ikusi dugun bezala. Mitoak sinplifikazio kolektiborako joera duen eta lurralde espazio batean kokatua dagoen aldarte bat irudikatzen duenez, komunitateak sortzen dituen mugak eta nazioa ikusgai bihurtzen duten praktikak zabaltzen ditu semiotikok. Baieztapen horrek aukera eman digu guk hemen identitate nazional bezala tratatu duguna mugatzen jarraitzeko.
‎" Badago Klee-ren marrazki bat Angelus Novus deiturikoa. Hartan, aingeru bat irudikatzen da, harritzen duen zerbaitetik alde egitear dagoela dirudiena. Aho zabalik eta hegoak luzaturik, haren begiak neurrigabeki irekita daude.
‎Neguak eliza handi bat irudikatzen du.
2010
‎el mar perdido film laburra estreinatuko du atal horretan. Beste inon eman gabea da oraindik itsaso baten galera eragin zuen hondamendi bat irudikatzen duen filma. Euskal Herrian aurrenekoz ikusi ahal izango dira, gainera, Andrei Ujicaren Autobiografia lui Nicolae Ceausescu eta Frederick Wisemanen Boxing Gym.
‎Lanen artean, zirrara sortzen duen lehenengoa Santiago F. Mosteyrinek egindako marrazki handia da. Pilot finez marraztuta, mendi baten gainetik zabaltzen den baso bat irudikatuz, Bilbon azken urteetan ikusitako zolitasun teknikorik handiena erakusten duela esango nuke. Lana ez da berria, Next programaren barnean aurten ikusgai egon baita Montehermoson, baina behin eta berriz ikus daitekeen obra da, urrutitik sortzen duen irudi bolumetrikoa marra sinpleen bidez egina dagoela sinetsi ahal gabe.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 131 (0,86)
Berria 123 (0,81)
Susa 36 (0,24)
Jakin 29 (0,19)
Pamiela 28 (0,18)
Alberdania 27 (0,18)
Consumer 25 (0,16)
Argia 25 (0,16)
UEU 24 (0,16)
Booktegi 18 (0,12)
Ikaselkar 15 (0,10)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 14 (0,09)
Hitza 14 (0,09)
Labayru 13 (0,09)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 11 (0,07)
Urola kostako GUKA 11 (0,07)
Uztaro 10 (0,07)
LANEKI 9 (0,06)
Guaixe 9 (0,06)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 8 (0,05)
Jakin liburuak 8 (0,05)
Herria - Euskal astekaria 7 (0,05)
Open Data Euskadi 7 (0,05)
EITB - Sarea 6 (0,04)
Euskaltzaindia - Liburuak 6 (0,04)
Aldiri 6 (0,04)
Kondaira 6 (0,04)
Uztarria 5 (0,03)
Anboto 5 (0,03)
alea.eus 4 (0,03)
barren.eus 4 (0,03)
hiruka 4 (0,03)
Ikas 4 (0,03)
goiena.eus 3 (0,02)
aiurri.eus 3 (0,02)
Noaua 3 (0,02)
uriola.eus 3 (0,02)
Txintxarri 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Sarea 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 2 (0,01)
Karmel aldizkaria 2 (0,01)
Sustraia 2 (0,01)
aiaraldea.eus 2 (0,01)
Maxixatzen 2 (0,01)
Zarauzko hitza 2 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 2 (0,01)
Karmel Argitaletxea 1 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bat irudikatu nahi 31 (0,20)
bat irudikatu behar 11 (0,07)
bat irudikatu ezan 9 (0,06)
bat irudikatu ari 6 (0,04)
bat irudikatu hasi 5 (0,03)
bat irudikatu aukera 4 (0,03)
bat irudikatu ez 4 (0,03)
bat irudikatu modu 4 (0,03)
bat irudikatu saiatu 4 (0,03)
bat irudikatu ahal 3 (0,02)
bat irudikatu balio 3 (0,02)
bat irudikatu ere 3 (0,02)
bat irudikatu ukan 3 (0,02)
bat irudikatu asmo 2 (0,01)
bat irudikatu baliatu 2 (0,01)
bat irudikatu bide 2 (0,01)
bat irudikatu egon 2 (0,01)
bat irudikatu erabaki 2 (0,01)
bat irudikatu esan 2 (0,01)
bat irudikatu eskatu 2 (0,01)
bat irudikatu gaitasun 2 (0,01)
bat irudikatu garai 2 (0,01)
bat irudikatu ohi 2 (0,01)
bat irudikatu ote 2 (0,01)
bat irudikatu plano 2 (0,01)
bat irudikatu ahalbideratu 1 (0,01)
bat irudikatu ahalegin 1 (0,01)
bat irudikatu al 1 (0,01)
bat irudikatu ariketa 1 (0,01)
bat irudikatu aritu 1 (0,01)
bat irudikatu atmosfera 1 (0,01)
bat irudikatu ausartu 1 (0,01)
bat irudikatu bera 1 (0,01)
bat irudikatu berotu 1 (0,01)
bat irudikatu beste 1 (0,01)
bat irudikatu bezain 1 (0,01)
bat irudikatu bezalako 1 (0,01)
bat irudikatu bista 1 (0,01)
bat irudikatu egin 1 (0,01)
bat irudikatu egoki 1 (0,01)
bat irudikatu erabili 1 (0,01)
bat irudikatu eraman 1 (0,01)
bat irudikatu erreferente 1 (0,01)
bat irudikatu eskaini 1 (0,01)
bat irudikatu etzan 1 (0,01)
bat irudikatu galdu 1 (0,01)
bat irudikatu gauza 1 (0,01)
bat irudikatu gauzatu 1 (0,01)
bat irudikatu hasiera 1 (0,01)
bat irudikatu helburu 1 (0,01)
bat irudikatu itzultzaile 1 (0,01)
bat irudikatu izu 1 (0,01)
bat irudikatu joera 1 (0,01)
bat irudikatu kapaz 1 (0,01)
bat irudikatu komeni izan 1 (0,01)
bat irudikatu lagundu 1 (0,01)
bat irudikatu lehen 1 (0,01)
bat irudikatu lorio 1 (0,01)
bat irudikatu nahiko 1 (0,01)
bat irudikatu omen 1 (0,01)
bat irudikatu orde 1 (0,01)
bat irudikatu ordu 1 (0,01)
bat irudikatu praktika 1 (0,01)
bat irudikatu suposatu 1 (0,01)
bat irudikatu zailtasun 1 (0,01)
bat irudikatu zapi 1 (0,01)
bat irudikatu zentzun 1 (0,01)
bat irudikatu zu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia