2000
|
|
Esan zuen Freuden ikerlana" ikerketa estetikoa" zela. Esan zuen gai honi buruzko Freuden liburua oso liburu ona zela hutsegite filosofikoak aurkitzeko, eta gauza bera esan litekeela bere lanei buruz orokorrean, kasu askotan galde daitekeelako esaten duena zein neurritan den" hipotesi" bat eta zein neurritan den gertakari
|
bat
irudikatzeko modu on bat —auzi honi buruz esan zuen Freud bera ere maiz ez dagoela ziur— Esan zuen, adibidez, Freudek nahaste bat sortu zuela zeure barrearen zergatia jakitearen eta barrea eragiten dizun arrazoia jakitearen artean, hark esaten duena zientzia dela ematen duelako, baina benetan" irudikapen miragarri" bat besterik ez baita. Azken puntu hau ere azaldu zuen hauxe esanez:
|
2003
|
|
Zientzia partikularren baten ikasturte batean liburu gisa onartzeko lehiatzen diren testuak ere, batik bat, maila eta pedagogi xehetasunetan desberdintzen dira, baina ez mamian edo kontzeptu egituran. Oso zaila litzateke fisikari edo kimikari
|
bat
irudikatzea esanez ezen bere hirugarren ikasturtean lehenengo printzipioetatik abiatzera behartuta ikusi duela bere burua, aldez aurreko ibilbide osoa diziplinaren bere ikusmoldea kontsistenteki bortxatzen zuten liburuekin egin duelako. Halako iruzkinek badute, haatik, aurrekaririk gizarte zientzia batzuetan.
|
2004
|
|
Izan ere, ezin esan genezake zer lirudikeen mundu ‘ilogiko’ batek" (3.03). " Logikari kontraesanen dion zerbait hizkuntzan irudikatzea, geometrian koordenatuen bidez espazioaren legeei kontraesanen dien irudi
|
bat
irudikatzea bezain ezinezkoa da" (3.032). Perpaus apofantikoak ez diren perpausekin, ordea, ezinezkoa dateke inferentzia logikorik egitea, egiatasunik edo faltsutasunik adierazten ez dutelako, adieraz ez dezaketelako, hain zuzen ere.
|
|
Agindu hipotetikoak adierazten digu bakarrik" egintza bat ona dela xede posible edo erreal bati begira". Agindu kategorikoak, berriz," berez objektiboki beharrezkoa den egintza
|
bat
irudikatuko luke, beste ezein helbururi erreferentziarik egin gabe" (A 39= Ak IV 414). Agindu kategorikoa bakarra da eta hauxe da:
|
2006
|
|
Alabaina, kopilotuak ezin du ez autoa abian jarri ez autoa gidatu. Paralelismo honetan autoak pertsona
|
bat
irudikatzen du, eta autoak egiten duenak pertsona horren ekintza irudikatzen du. Gidariak pertsonaren alderdi grinatsua irudikatzen du; kopilotuak, ordea, alderdi razionala.
|
|
Bereizi behar dira, bada, minaren inpresioa eta minaren ideia, gorriaren inpresioa eta gorriaren ideia. Gorria den zerbait ikusten dudanean gorriaren inpresioa daukat; haatik, gorriaren ideia erabiltzen dut, esaterako, inpresio hartaz gogoratzen naizenean edo gorria den gauza
|
bat
irudikatzen dudanean edo gorriari buruzko gogoeta bat egiten dudanean.
|
2014
|
|
Eta ez al da Langen Hagen baikorraren itzulera XX. mendean berriz ere agertu zen basakeria berri baten itzuleraren seinalea? Wagnerren jenioak profetikoki izan zuen helduko zen exekutibo faxista gupidagabearen intuizioa, masak asaldatuko zituen demagogo
|
bat
irudikatu zuen (gogoan izan Hagenen Mannerruf nardagarria): bere beste intuizioaren osagarri duin bat, emakume histerikoa (Kundry), figura horrek Europako kontzientzia txundiarazi baino askoz lehenago (Charcoteko klinikan; artean Ibsenengandik Schonbergengana).
|
2017
|
|
Zalantzarik gabe, gure giza errealitateak eskatzen du aldi berean bere baitarako eta Bestearentzako izatea, baina gure ikerketaren jomuga ez da antropologia bat eratzea. Beharbada ez litzateke ezinezkoa bere baitarako
|
bat
irudikatzea Bestearentzako orotatik erabat salbu legokeena eta objektu izateko posibilitatearen batere susmorik gabe existituko litzatekeena. Baina bere baitarako hori ez litzateke izango ‘gizakia’ Cogito ak hemen erakusten diguna beharrezkotasun fisiko hutsa da:
|