2000
|
|
" Maddalen Jauregiberri" ondu duzue.
|
Zer
nolako esperientzia bizitzen ari zara?
|
|
Lehen herri aldizkariak aipatu dituzu aurrekontuez ari ginela.
|
Zer
nolako harremana duzue herri aldizkari eta euskara elkarteekin?
|
|
Nork agintzen du eta non?
|
Zer
nolako arauak ari diraezartzen. Zer nolako irrati eta telebista sistemak ari dira eratzen?
|
|
Zer nolako arauak ari diraezartzen?
|
Zer
nolako irrati eta telebista sistemak ari dira eratzen. Nola ari da bideratzen ikus entzunezko sistemaren bilakaera?
|
|
Zeinen eskuetan daude Euskal Herrian irakurtzen denprentsa, entzuten den irratia edo ikusten den telebista?
|
Zer
nolako itxura erakustendute bertako komunikabideek enpresa ikuspegitik aztertuta?
|
|
Zer isla du partiketa administratibo horrek masa hedabideetan?
|
Zer
nolako nazio edo lurraldea marrazten dute hedabideek beren orrialdeetan?
|
|
|
Zer
nolako eragina izango du horrek gugan?
|
|
|
Zer
nolako urratsak eman lirateke euskal herritarren autodeterminatzeko eskubidea bermatzeko?
|
|
|
Zer
nolako kultura dago antolatuta Euskal Herrian, gaiari nola heldu, ez zenerraza izan.
|
|
|
Zer
nolako Euskal Liburutegi Nazionala, iburutegiak, informazio eta zerbitzugune gune gisa, gero eta garrantzi handiagoa du egungo gizartearen baitan," informazioaren gizartea" deitzen den honetan hain zuzen ere.
|
2001
|
|
Zure aitaren 25 urteurrena dela kari hainbat ekitaldi burutu zen Bilbon iaz.
|
Zer
nolako urtea izan da zure familiarentzat. Nola bizi izan zenituzten Gabriel Aresti poeta eta idazleaz buruturiko ekitaldiak?
|
|
Maila orokor eta zabal gutxi batzuek osaturiko banaketatik hasita, mailazehatzago ugari eskainiko dizkigun banaketa sakoneraino, egitaraua antolatzekoera ugari egongo dira.
|
Zer
nolakoak dira, bada, guk nahi ditugun mailak. Egitarauerabilgarria eta praktikoa nahi dugula esan dugu behin eta berriro.
|
|
Lan honen izenburuak berak dioenez, X. menderako, erresuma berri batosatu zen Iruñeko lurretan, geroago, XII. mendetik aitzina, Nafarroako erresumaizen ofiziala hartuko zuena.
|
Zer
nolako ezaugarriak zituen monarkia hark. Antolamendu politiko edo. Erdi Arorako hitz anakronikoegia ez bada? –estatu, baten atzean gizarte eredu bat agertu zen.
|
|
|
Zer
nolako froga aurkez dezakegu horren inguruan. Froga, A herrialdeak hau da, beraren erreserba ofizialek emitituriko konpromiso finantzarioari dagokio.
|
|
|
Zer
nolako perfumea sortu nahi izango lukeen galdetu ziotenean, oso erantzun adierazgarria bota zuen: Ura.
|
|
2.
|
Zer
nolako eragina izaten ari da eta izango du horrek guztiak euskalduntze prozesuan, euskararen normalkuntzan, euskarazko irakaskuntzan?
|
2002
|
|
Kautereak, berriz, Hegoaldeko kaldereroen kastakoak dira.
|
Zer
nolako gizonak diren ongi adierazten du bakoitzak bizkarrean daraman leloak: Fritu, (r) debru xar handiena» da.
|
|
|
Zer
nolako iritzia duzu pasa berri den Aberri Egunaz?
|
|
Gaia hobeto ezagutzeko liburu bat idatzi duzu.
|
Zer
nolako ezagutza aurkitu duzu galdatu dituzunen artean?
|
|
|
Zer
nolako harremana dago egun euskalgintzako elkarteen eta botere publikoen artean?
|
|
Lehendakari hautatua izan zara berriz ere.
|
Zer
nolako balorazioa egiten duzu kongresuaz?
|
|
|
Zer
nolako poesia mota idazten duzu zuk?
|
|
Zelan egin gauzakor zazpi herrialdeetako gorpu politikorako bidea.
|
Zer
nolako barne eraketa biharko Euskal Herrirako, totaleko portzentajetik haratago. Zelan uztartu nazio identitatearen errealitate territoriala eta soziala geometria aldakorreko euskal prozesu uztartzailean.
|
|
–
|
Zer
nolako gaiak tratatuko dira?
|
|
Gabeziak:
|
Zer
nolako hizkuntza maila dauka?
|
|
Zertan da on line ikasbidea?
|
Zer
nolako ezaugarriakditu. Nolako prozedurei jarraitu behar diegu?
|
|
Nolako prozedurei jarraitu behar diegu?
|
Zer
nolako oinarri metodologikoakditu?
|
|
Zein ziren horieninteresak eta boterearen oinarri materialak?
|
Zer
nolako erlazioa izan zuten ahaidehoriek eta hirietako talde menperatzaileek. Etsaitasuna beti?
|
|
Noiz aldatu zituen bere ohiturak, hots, bere ekonomia morala?
|
Zer
nolako harremanak zituzten gizartehorren partaideek?
|
|
Eta, esklusioz, zertaz ez dute ezer esaten?
|
Zer
nolako mundua marrazten da gure buruan, albiste agentzia transnazionalek igortzen diguten informazioaren arabera. Zer moduko mundua dakusagu?
|
|
ikasle bizitza unibertsitarioari dagokionez.
|
Zer
nolako ikasle tipoak agertzen dira zure inguruan?
|
|
–
|
Zer
nolako dotoreziaz eta ganoraz mugitzen dunan lapiko hori, Fotide maitea! Bai okela saltsa zoragarria ari haizena prestatzen!
|
|
Hitza, hegazti airean hila," nor naiz?" triste bat besterik adierazten ez duen eztula, mantelina mantelinaren gainean ipintzen duen emagaldua, oinetako lohituen" non gaude?" itsua.
|
Zer
nolako harrotasun ustela hitzarena; zer nolako apaltasuna heriotzarena, amaierako irribarre isil ironiazkoan.
|
|
Edo horien fruituak New Yorken eta San Franciscon bakarrik ezagutzen dituzte?
|
Zer
nolako merituak egin dituzte kulturaren inguruan. Non daude hor euskal kulturaren ordezkariak?
|
|
Hain kerratua ikusten dute gai hau?
|
Zer
nolako irizpideak segitu zituzten kazetariek halako aldrebeskeria antolatu zutenean berriak emateko orduan. Horri deitzen diote telebista homologatua izatea?
|
|
|
Zer
nolako
|
2003
|
|
Otsailaren 1erako manifestazio bat iragarria da.
|
Zer
nolako erantzuna espero daiteke gizartearen aldetik?
|
|
Subiranotasunaren inguruan uste okerra zabaldu da historian.
|
Zer
nolako pertzepzioa dute egungo euskal herritarrek subiranotasun terminoaz?
|
|
|
Zer
nolako gai bilduma erabiltzen du ZBek Zornotzako jendea mobilizatzeko. Nondik ateratzen ditu gai horiek. Zer nolako marko zehatzean kokatzen ditu dauzkan baliabide diskurtsiboak, bere mezua Zornotzako jendearengana heltzeko. Gizarte mugimendu bat ikertzen denean, erantzun behar zaie honako galdera horiei (McAdam, McCarthy eta Zald, 1999).
|
|
Zer nolako gai bilduma erabiltzen du ZBek Zornotzako jendea mobilizatzeko. Nondik ateratzen ditu gai horiek?
|
Zer
nolako marko zehatzean kokatzen ditu dauzkan baliabide diskurtsiboak, bere mezua Zornotzako jendearengana heltzeko. Gizarte mugimendu bat ikertzen denean, erantzun behar zaie honako galdera horiei (McAdam, McCarthy eta Zald, 1999). Gizarte mugimendu batek giza baliabideaktopatzeko erreferentzia markoak planteatu behar ditu, hau da, aldatu nahi duenerrealitatearen diagnostikoa eta egiten duen pronostikoa, interpretatze eskemak, sortu behar ditu eta gero arazo zehatza eskema horietan enmarkatu (Casquete, 1998).
|
|
Eta zer modutan?
|
Zer
nolako ideia eta balioen markoankokatzen dute euren mobilizazioa. Zer baliabide daukate mobilizazio bigarrenmaila batetan, manifestazioak, erreferendumean parte hartzea?
|
|
Eta are gehiago:
|
Zer
nolako biztanleria izango du Euskal Herriak etorkizunean?. Bere lurraren hizkuntza ezagutzen ez duena?.
|
|
Damurik gabe, aitortzak ez du balio.
|
Zer
nolako damua behar da, ordea. Bi eratakoa izan daiteke:
|
|
Maiz ikusten dira, gainera, Pazkoa aurretik pare bat astean bekatu egin gabe egoten saiatu, eta dagoeneko zuzendu direla diotenak, eta behin absoluzioa eta txartela eskuetan dutela, berriz ere lehengo bekatu bidera itzultzen direnak.
|
Zer
nolako sinesgarritasuna dute horiek?: " baldiñ au esanda ezpadezu guero arretaric zure soroco sasiac, larrac, arantzac, eta belar gaistoac ateratzeco; ezpadezu lurra maneatzen, simaurtzen, eta ichitzen; ezpadezu iñaurquiñic biltzen, ¿ cer esango dugu zure asmoaz?" (J.B.
|
|
81 RamÃrez de la Piscina et al., (2002): "
|
Zer
nolako euskal unibertsitatea?", Jakin, 130/ 131.
|
|
82 Gartzia, P., (2002): "
|
Zer
nolako euskal unibertsitatea?", Jakin, 130/ 131.
|
|
83 Bakaikoa, B., (2002): "
|
Zer
nolako euskal unibertsitatea?", Jakin, 130/ 131.
|
|
85 Jimeno, R., (2002): "
|
Zer
nolako euskal unibertsitatea?", Jakin, 130/ 131.
|
2004
|
|
|
Zer
nolako politika egin nahi du EAJk Madrilen. Zapaterori konfiantzazko botoa eman diezaiokezue?
|
|
Eta are eta garrantzitsuagoa dena, kontsumitzaileongan zer eragin du honek guztiak?
|
Zer
nolako etorkizunera garamatza. Galdera gehiegi dira eta irakurleari bere iritzia osatzeko testuingurua eman beharrean gaude.
|
|
Nola jakin dezaket min honen jatorria?
|
Zer
nolako tratamendua aginduko didazu. Eta horrela galderak, bata bestearen atzetik.
|
|
Xabier Letek, adibidez, ez bide daki euskaldunaren euskaltasun izaera hori nola bizi duen gaur egungo euskaldunak: ?
|
Zer
nolako atxikimendua du euskal herritar jendeak Euskal Herriari buruz. Nola bizi dute beren euskaldun izatea?
|
|
demagun Euskal Herriaz ari garela, demagun hemen bizi den gizakiaren sozializazio eredua dugula aztergai.
|
Zer
nolako ezaugarriak agertuko litzaizkiguke gizaki horren nortasun taxueran gizarte eta nazio zeinuei dagokienez. Irakurleak nik baino hobeto daki ihardespena.
|
|
Zer islatzen da delako estatus berri horretan?
|
Zer
nolako izaera eta egitekoa ezarri zion nazionalismo moderno honek hizkuntzari. Ez al zuen bada nazionalismoaren aroa zabaldu zuen politika estatal berri horrek hizkuntza izaki politiko hutsa bihurtu bere sistema nazionalaren barruan?
|
|
|
Zer
nolako erakarpen soziala sorraraz dezake hizkuntza batek, gutxiengoaren minbiziak eta gehiengoaren totalitarismoak egitura sozialaren erdi erdian jo dutenean. Erresuma zaharrera joango gara hori ikusteko, Nafarroan agintetik euskarari opa zaion itomen giroaz jabetzeko, Iparraldekoa oraindik ere okerragoa dela ahantzi gabe.
|
|
|
Zer
nolako tankera ematen dio horri guztiari Iñaki Uriak. Ikastoletako hizkuntza ereduaren bidetik jo behar litzatekeela irizten dio:
|
|
Zer gertatuko litzateke, ordea, lurralde mailako batasun geopolitikorik ez balego?
|
Zer
nolako atarramentua izango luke hizkuntzazko eta kulturazko nortasunak. Ea zer dioen honetaz Zubiagak berak:
|
|
437 Martin Orbe:
|
Zer
nolako Euskal Unibertsitatea, Jakin/ 131, 2002, 195.
|
|
442 Kepa Altonaga:
|
Zer
nolako Euskal Unibertsitatea. Jakin/ 131, 2002, 131.
|
|
|
Zer
nolakoa da Descartesek aipatzen duen zuzeneko esperientzia. Zer esan nahi duzuzenean ezagutzeak?
|
|
–Gauzaren bat? –galdetu nion–
|
Zer
nolako gauza?
|
|
Zer testuingurutan gertatu da hau guztia?
|
Zer
nolako aukerak daude prozesua berbideratzeko?
|
|
Eta etikaren zeregina da errealitateaz arduratzea.
|
Zer
nolako ardura?
|
|
Ardura asumitzea ere ez da lan erraza.
|
Zer
nolako ardura hartu behar du. Zer hautatu?
|
2005
|
|
|
Zer
nolako ezaugarriak ditu?
|
|
|
Zer
nolako eskandalua! Biharamun goizean berean munduko egunkari guziek ekar lezaketen berri nagusia, hizki handitan, lehen orrialdetik:
|
|
Bere benetako nahia zein zen jakin behar zuen.
|
Zer
nolako bizitza nahi zuen. Zer nolako gizona.
|
|
Zer nolako bizitza nahi zuen.
|
Zer
nolako gizona. Zein gizon...
|
|
Zer pentsatuko zuen gizajoak?
|
Zer
nolako gogoeta egingo zuen egurrezko irudi haren baitan?
|
|
Harriturik begiratu nion.
|
Zer
nolako zerikusia zuten buruak eta herrenak. Adelak esan zidan begiratzeko ingurura, begira  tzeko jendearen hanka zuzen indartsuei; eta begiratzeko orobat zer zioten eta zer egiten zuten, eta ohartuko nintzela herren nabarmenagoa egiten zutela nire hankak baino:
|
|
|
Zer
nolako ezinegonak mugiarazten ote zuen Marro, galdetu izan diot beti neure buruari.
|
2006
|
|
|
Zer
nolako baldintzatan erabili genituzke teknologia berriak gizon emakumeon garapena ziurta dezaten. Hegoakoek Bantaba egitasmoaren baitan antolatutako jardunaldietan aurkeztu ziren lanen eta ekarpenen bilduma da Solidaridad en red.
|
|
|
Zer
nolako harrera izan du diskoak. Oso burugogorrak al gara kantu zaharrak eskatzen?
|
|
Futbolean aritu izan ez banintz ez nuke jakingo esaten dit, taldeko" langileak" eta hiru gol sartu dituen" izarrak" biltzen dituen besarkadak zer nolako elkartasuna gordetzen duen.
|
Zer
nolako emetasuna, esango zuen beste norbaitek, beharbada (baina bertuteek ez dute generorik). Hori ez da sekula gertatuko zuon artean, idazleen artean bukatzen du, erronkari.
|
|
Zer egiten dute, ordea, jasotzen dituzten kexekin?
|
Zer
nolako arrakasta dute herritarren kexak konpontzeko jartzen dituzten helegiteek? «Iristen zaizkigun kexen %90 konpondu egiten ditugu.
|
|
|
Zer
nolako iritzia duzu Mexikok bizi duen egoera politikoari buruz?
|
|
|
Zer
nolako gobernua izango da Lopez Obradorrena. Nola gauzatu ahal izango ditu bere ekimenak?
|
|
|
Zer
nolako harremana duzue EZLNarekin?
|
|
|
Zer
nolako musika talde giroa dago Azpeitian?
|
|
Barojak idatzi zuen bezala: ?
|
Zer
nolako malenkonia dakarten neure arimara!?
|
|
Alabaina, erosketen banaguneak publizitate agentzia baten izenean lan egiten badu (horrek iragarlearen mandatua bete du) mezuaren hedapena hedabidearekin hitzartuz, beste artekari batek hartuko du parte, batetik, publizitate eskaintzailea eta, bestetik, espazio eta denbora unitateen eskaintzailea harremanetan jarriko dituena.
|
Zer
nolako kontratua hitzartzen dute erosketen banaguneak eta publizitate agentziak?
|
|
Edonola, edozein beldur baino ernagarriagoa egin zitzaidan, eta laster nengoen aldameneko gelara sartzeko gertu.
|
Zer
nolako agurra edo sarrera hitzak esan nitzakeen pentsatu nuen, baina horiek etorri berriaren araberakoak izango baitziren, halabeharrez, intrigaturik abiatu nintzen, urdailean xinaurriak zebilzkidala.
|
2007
|
|
Zuzendaria zaren heinean, zeuri dagokizu agintea.
|
Zer
nolako harremana eduki behar duzu orkestrako musikariekin?
|
|
|
Zer
nolako gogoetak?
|
|
Nazio Batuen Indigenen Gaietarako Foro Iraunkorreko presidente ohia zara.
|
Zer
nolako garrantzia du indigenen arteko elkarlanak?
|
|
|
Zer
nolako garrantzia du testu hau onartzeak?
|
|
|
Zer
nolako garrantzia izan dute kultur eta musika tradizioek diskurtsoak kantagintzatik eraikitzean?
|
|
Albokasbah, Albokalifornia, Albokajun… Alboka eta euskal musika tradizionala esportatzeko modukoak dira?
|
Zer
nolako harrera dute kanpoan?
|
|
|
Zer
nolako eraginak dituzte komunikabideek, prentsak, irratiak, telebistak edo Internetek, pertsonen osasun emozionalean?
|
|
Haizea ahula edo mendebaldekoa zenean nola bidaltzen zizkion musuak kanoiz, polboraz.
|
Zer
nolako poeta izan daitekeen bizitza. Musuak kanoiz eta tiroak postaz.
|
|
Nolako izaera izango luke?
|
Zer
nolako umorea. Nori emango lioke botoa?
|
|
|
Zer
nolako bereizketa egingo zenuke komunikazio korporatiboaren etakomunikazio instituzionalaren artean?
|
|
|
Zer
nolako estrategiak erabiltzen dituzte prentsa bulegoek kazetarienganairitsi eta euren helburuak betetzeko. Nolabait esatearren, nolako, trikimailuak?
|
|
Zer gertatu da, beraz, edo nola aldatu da denboran?
|
Zer
nolako funtzioakbetetzen ditugu. Zer gara gu egitura horretan guztian?
|
|
|
Zer
nolako eragina du GRIk honetan guztian?
|
|
|
Zer
nolako kultura dago antolatuta Euskal Herrian. Gaiari nola heldu, ez zen errazaizan.
|
|
Aldiz, zertan da euskal herritarren nazio sentimendua?
|
Zer
nolako harremanetan dago sentiera hori haien eguneroko nazio praxiarekin. Auzo nazioetakoherritarren kasuan etenik eta hausturarik ez baldin badago euren nazio sentierareneta praxiaren artean, beste horrenbeste esan ote dezakegu euskal herritarrei buruz. Hauen nazio praxian haiek barneratzen eta partekatzen dituzten hizkuntza, kultura, ideologia, informazio eta bizitza nazionalaren gainerako osagaiak berdintsumamitzen ote dira?
|
|
Nolanahi ere, pentsamendu ahulak berak ere ez du gaitasun handirik erakutsidimentsio bikoitzeko estrategia horretan.
|
Zer
nolako dialektika praktikatzen du, izan ere, printzipioen eta errealitate historikoaren artean. Egungo errealitateareneta historiaren arteko harremanak nola harilkatzen ditu bere jardunean?
|
|
Badirudi antolaketamota bat beharrezkoa dela.
|
Zer
nolako antolaketa mota, alta?
|
|
Hain zuzen, Vianan bigarrenez ospatzen da ikastolen jaia.
|
Zer
nolako bilakaera izan du euskarak. F.C.: Garai hartan euskara ez zen ia existitzen.
|