Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 77

2007
Lan agintaritzari eta langileen lege ordezkariei egindako komunikazioarekin batera aurkeztu dira espedientea eragin duten arrazoiak eta hartu beharreko neurrien justifikazioa egiaztatzeko behar diren agiriak, erregelamendu bidez ezarritakoaren arabera.
Lan agintaritzak langabeziaren ondoriozko prestazioaren erakunde kudeatzaileari espedientea hasi dela komunikatuko dio, eta nahitaez eskatuko du Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren txostena, espedientea eragin duten arrazoien gainean, bai eta modu arrazoitsu batez ebazteko beharrezkoak diren txosten guztiak ere. Txosten horiek hamar eguneko epe luzaezinean egin dira, eta lan agintaritzak izan ditu horiek artikulu honen 2 eta 4 idatz zatiek aipatu kontsultaldia amaitu baino lehenago; lan agintaritzak kontsultaldia amaitu ostean espedientera bilduko ditu txosten horiek
Lan agintaritzaren ebazpena, arrazoitua izateaz gain, bat etorri da enpresaburuaren eskabidearekin. Baimena bidezkoa izango da espedientean jasotako agirietatik ondorioztatzen denean enpresak proposatutako neurriak beharrezkoak direla artikulu honen 1 idatz zatian ezarri xedeetarako.
‎12 Lan agintaritzak egiaztatu du ezinbesteko kasua egon badagoela lan kontratuak azkentzeko arrazoi gisa, ukitutako langileen kopurua edozein dela ere. Horretarako, aurretiaz espedientea egingo du, eta espediente horren izapideak idatz zati honetan xedatutakoaren arabera egingo dira.
Lan agintaritzaren ebazpena emangodun eta txostenak eginda; ebazpenak on da, eskabidea egin eta bost eguneko epean, aurretiaz premiazkoak diren jardoreak sortuko ditu ezinbesteko kasuaren gertaera eragilea jaso den datatik.
Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoari komunikazioa egin ostean hauteskundeak sustatzeari uko egiteak ez du eragotziko hauteskunde prozesuak aurrera egitea, baldin eta prozesu horren baliozkotasuna ahalbidetzen duten betekizun guztiak betetzen badira.
‎Lehendakariak eginkizun hori idatziz eskuorde diezaioke mahaiko kideren bati. Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak hurrengo egun baliodunean iragarki oholetan argitaratuko du aktaren kopia bat. Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak, berebat, aktaren kopia bat emango die halaxe eskatzen dioten sindikatuei, eta enpresari jakinaraziko dio bulego publiko horretan aurkeztu dela enpresan egindako hauteskunde prozesuaren akta, akta hori aurkaratzeko epea noiz bukatzen den zehaztuta.
‎Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak hurrengo egun baliodunean iragarki oholetan argitaratuko du aktaren kopia bat. Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak, berebat, aktaren kopia bat emango die halaxe eskatzen dioten sindikatuei, eta enpresari jakinaraziko dio bulego publiko horretan aurkeztu dela enpresan egindako hauteskunde prozesuaren akta, akta hori aurkaratzeko epea noiz bukatzen den zehaztuta. Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak txartelak gordailututa izango ditu aurkaratze epeak amaitu arte.
‎Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak, berebat, aktaren kopia bat emango die halaxe eskatzen dioten sindikatuei, eta enpresari jakinaraziko dio bulego publiko horretan aurkeztu dela enpresan egindako hauteskunde prozesuaren akta, akta hori aurkaratzeko epea noiz bukatzen den zehaztuta. Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak txartelak gordailututa izango ditu aurkaratze epeak amaitu arte. Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak hauteskunde aktak erregistratu edo erregistratu gabe utziko ditu, hauteskunde aktak argitaratu eta hamar egun baliodun igaro ondoren.
‎Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak txartelak gordailututa izango ditu aurkaratze epeak amaitu arte. Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak hauteskunde aktak erregistratu edo erregistratu gabe utziko ditu, hauteskunde aktak argitaratu eta hamar egun baliodun igaro ondoren.
‎7 Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoari dagokio aktak erregistratzea, akta horien kopia kautoak egitea eta, interesdun sindikatuak hala eskatuta, sindikatu horren ordezkaritza gaitasuna egiaztatzeko ziurtagiriak luzatzea, abuztuaren 2ko Sindikatu asganikoaren 6 eta 7 artikuluen ondoreekatasunari buruzko 11/ 1985 Lege Ortarako. Ziurtagiri horiek jasoko dute sindikatuak ordezkaritza handieneko izaera edo behar adinako ordezkaritza duen ala ez, salbu eta kasuan kasuko eginkizunak edo ahalmenak gauzatzeko sindikatuak duen ordezkaritza zehaztu behar denean.
Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak akta erregistratzeari uko egin diezaioke soil soilik aktak normalizatutako eredu ofizialean egin ez direnean, bulego publikoari ez zaionean komunikatu hauteskunde sustatzea, hauteskunde mahaiko lehendakariaren sinadura falta denean, eta aktetan datu batzuk ez jasotzeagatik edo datu batzuk irakurtezinak izateagatik hauteskundeetako zenbaketa eragozten denean...
Lan agintaritzak erraztu egingo du tartekariek beraren baliabide pertsonal eta materialak erabiltzea, baliabide horiek beharrezkoak diren heinean, tartekariek euren eginkizunak gauzatzeko.
‎6 Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak idazkia jaso eta hurrengo egun baliodunean bidaliko dio hori tartekariari, hauteskundeetako administrazio espedientearen kopia batekingo dira horretarako egin beharreko iza batera. Hauteskunde aktak erregistratzeko aurkeztu badira, geldiarazi eginpideak.
Lan agintaritzak uste badu hitzarmenen batek indarreko legezkotasuna urratzen duela edo hirugarrenen interesa modu astunean urratzen duela, ofizioz joko du jurisdikzio eskudunera; azken horrek bidezko diren neurriak hartuko ditu ustezko irregulartasunak ongitzeko, aurretiaz alderdiak entzun eta gero.
Lan agintaritzak salbuespeneko kasuetan bakarrik baimenduko du hamasei urtetik beherakoek jendaurreko ikuskizunetan parte hartzea, baldin eta hori ez bada arriskutsua adingabearen osasun fisikoarentzat, ezta beraren lanbide heziketarako zein giza heziketarako ere; baimen hori idatziz jaso eta egintza zehatzetarako izan da.
‎Istripu arriskua hur hurrekoa bada, jarduerak geldiarazteko erabakia har dezakete segurtasunari dagokionez enpresan eskumenak dituzten organoek, edo langileen ordezkarien 100eko 75ek, jarraitutasunik gabeko prozesuak dituzten enpresetan, zein enpresako langile guztiek, prozesu jarraitua duten enpresetan; erabaki hori berehala komunikatuko zaie enpresari eta lan agintaritzari. Lan agintaritzak, hogeita lau orduan, jarduerak geldiarazteko erabakia deuseztatu edo berretsiko du.
Lan agintaritzari jakinarazi behar zaizkio kontsultaldiaren hasiera eta kontsultaldi hori amaitzean alderdiek dituzten jarrerak, lan agintaritzak horren guztiaren berri izan dezan. Kontsultaldiak iraun bitartean, alderdiek onustez negoziatu dute, akordioa lortzeko asmoarekin.
‎1 Lan agintaritza eskudunak erakunde kudeatzaile edo laguntzaile interesdunari eta Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiari komunikatuko dizkie bere eskumenengatik ezagutzen dituen egitateak, egitate horiek eragina dutenean erregelamendu honetan ezarri betebeharrak betetzeko. Lan agintaritzak egintza horiek komunikatuko ditu, ofizioz har daitezen erakunde horien guztien, eta Gizarte Segurantzaren araubideen aplikazio esparrura bildutako pertsonen eskubideak bermatzeko neurriak.
‎1 Lan agintaritza eskudunak erakunde kudeatzaile edo laguntzaile interesdunari eta Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiari komunikatuko dizkie bere eskumenengatik ezagutzen dituen egitateak, egitate horiek eragina dutenean erregelamendu honetan ezarri betebeharrak betetzeko. Lan agintaritzak egintza horiek komunikatuko ditu, ofizioz har daitezen erakunde horien guztien, eta Gizarte Segurantzaren araubideen aplikazio esparrura bildutako pertsonen eskubideak bermatzeko neurriak.
Lan agintaritza informatzea heriotza eragin duten lan istripuez, lan istripu oso larriez edo larriez, eta osterantzeko lan istripuez, halakoetan informazioa ematea beharrezkotzat jotzen bada, lan istripuaren ezaugarriak edo horrek ukitutako subjektuak direla-eta. Halaber, Ikuskatzailetzak lanbide gaixotasunez informatuko du lan agintaritza, kalifikazio horiek izanez gero, eta, orokorrean, lan agintzaritzaknitzeko arautegia bete dadin. hala eskatu badu, lan arriskuak prebe
2008
‎Arabako enpresaburuak eta beste zenbait pozik egoteko arrazoirik ez dagoela esan arren, Eusko Jaurlaritza baikor azaldu zen lan merkatuaren inguruko datu berriak zabaltzeko atzo Gasteizen eginiko bileran. Jaurlaritzako Lan Zuzendaritzak emandako datuen arabera, urtarriletik abuztura arte enplegua erregulatzeko 143 dosier onartu ditu Lan Agintaritzak aurten, iazko epe berean baino 33 gutxiago. Erregulazio planek eragindako langileen kopurua ere jaitsi da:
‎Bizkaiko enpresek, azkenik, iaz baino 19 dosier gutxiago aurkeztu dizkiote Lan Agintaritzari, eta kaltetutako langileak 309 gutxiago izan dira aurten (1.287) iaz baino (1.596).
‎Dagoeneko 288 eskaera onartu ditu Lan Agintaritzak Araba, Bizkai eta Gipuzkoan, baina ia guztiak, %94, adostuak izan dira
‎Duela gutxi arte enplegua sortzen jarraitu arren, zerbitzuetan ere igo dira erregulazioak eta kaltetuak. Aurten, orotara, 864 beharginentzako onartu du neurria Lan Agintaritzak, iaz baino lau aldiz pertsona gehiago.
‎Orain arte soilik bederatzi eskaera utzi ditu alde batera Lan Agintaritzak. Joseba Azkarraga sailburuak, dena den, argi utzi zuen zorrotz jokatuko dutela, eta egoera neurriz kanpo baliatu nahi duten enpresaburuei ere mezua bidali zien:
2009
‎Hazten Enplegua Arautzeko Espedientea (EEE)" administrazio eta lan arloko prozedura berezia da, Lan Agintaritza eskudunarengandik lan harremanak eten edo iraungitzeko behar den baimena lortzera zuzendua, arrazoi jakin batzuk daudenean eta langileen eskubideak bermatuz". Espediente horiek ez dira beti kaleratzearekin amaitzen, produkzioa aldi baterako eteteko edo lanaldia murrizteko aukera ere aurreikusten baita.
‎Enpresariaren heriotza, erretiro edo ezintasun kasuetan ez da beharrezkoa inolako baimenik izatea eta langileak hilabeteko soldata adinako kalte ordaina jasotzeko eskubidea du. Kontratatzailearen nortasun juridikoa iraungiz gero, Lan Agintaritzaren baimena da enplegua erregulatzeko espediente baten bidez. Kontsultak, ebazpenak eta kalte ordainak Espedientea langileek hasten badute, prozedura enpresak egiten duen bera da, baina kasu honetan langileen ordezkariek egiten diote eskaera lan administrazioko agintaritzari. Prozedura hasteko arrazoiei buruzko azalpen memoria eta sor dakizkiekeen kalteak egiaztatzeko egoki irizten diren probak bakarrik aurkeztu behar dira, eta, hala badagokio, enpresaburuari egindako jakinarazpena eta dokumentazioarekin batera emandako erantzuna.
‎Bertan ondorioen data, langileei dagozkien kalte ordainak eta ukitutako pertsonen legezko langabezi egoeraren aitorpena jasoko dira. Lanaldia murriztuz gero, Lan Agintaritzak langabeziako prestazioen ordainketa delegatua ezarri ahal izango du. Akordioa bukatzean iruzurra, hertsapena edo eskubide abusua dagoela ikusten bada, Agintaritza Judizialari igorriko zaio, deuseza dela adierazi behar bada ere.
‎Akordioa bukatzean iruzurra, hertsapena edo eskubide abusua dagoela ikusten bada, Agintaritza Judizialari igorriko zaio, deuseza dela adierazi behar bada ere. Gauza bera gertatzen da Lan Agintaritzak uste badu akordioarekin behar ez bezala lortu nahi direla ukitutako langileen langabezia prestazioak. Kontsultaldia aldeen adostasunik gabe bukatzen bada, Lan Agintaritzak ebazpena emanen du eskaera osorik edo hein batean onetsi edo ezesteko.
‎Gauza bera gertatzen da Lan Agintaritzak uste badu akordioarekin behar ez bezala lortu nahi direla ukitutako langileen langabezia prestazioak. Kontsultaldia aldeen adostasunik gabe bukatzen bada, Lan Agintaritzak ebazpena emanen du eskaera osorik edo hein batean onetsi edo ezesteko. Aurreko kasuan bezala, ondorioen data, lan harremanak amaitzen direnean langileei ematen zaizkien kalte ordainak eta, bidezkoa denean, legezko langabezi egoeraren deklarazioa sartuko dira.
‎Kaleratzeagatiko kalte ordaina gutxienez 20 egunekoa da lan egindako urte bakoitzeko. Espedientea ezinbesteko arrazoiren batek sustatzen badu, Lan Agintaritzak," espedientea badela egiaztatu ondoren, bost eguneko epea izango du espedientea ebazteko, eta gertaera eragilearen egunetik aurrera izango ditu ondorioak". Kalte ordainak Enplegua erregulatzeko espedientea dela-eta langileen lan harremana amaitzen denean, aldeek kontsultaldian adostu dutena izanen da kalte ordaina.
‎Cegasak kaleratze kolektiboa Lan Agintaritzaren eskuetan utziko du
‎Cegasak kontsulta epea bukatutzat jo du, eta 240 langileren kaleratze kolektiboaren inguruko erabakia Lan Agintaritzaren eskuetan utzi du. Batzordeko bi sindikatuei, ELAri eta CCOOri, beharginak manipulatzea eta engainatzea egotzi die, eta taldeko 1.300 langileen etorkizuna arriskuan jartzea egotzi die.
‎Negoziazio epea agortuta, datorren asteko astelehen edo asteartean jakinarazpen ofiziala igorriko dio enpresak Lan Agintaritzari. Organo horrek bi aste izango ditu kaleratzea aztertu eta erabakia hartzeko. Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan agintaritza Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailaren eskumena da, eta, eskaerari ezetz esateak taldearen geroa kolokan jarriko lukeela ohartarazi dio Cegasak Eusko Jaurlaritzari.
‎Eusko Jaurlaritzako Lan Agintaritzak ukatu egin zion Cegasari 200 langile baino gehiago behin betiko kaleratzeko baimena. Baina, urte amaiera bitartean haien kontratuak eteteko aukera eman dio.
‎Gasteizko lantokian pilak ekoizten ari diren 203 langile urtea amaitu arte etxera bidaltzeko baimena eman zion Lan Sailak Cegasari joan den astean, Lan Agintaritzaren bidez. Atzo sartu zen indarrean neurri hori, eta langile kaltetuak ezin izan ziren lantokira sartu. Ekoizpena bertan behera geratu da dagoeneko, eta soilik pilak paketatzen dituen atala dago martxan.
‎Langile bakoitzak 99 egun pasatzea lanik egin gabe proposatu zuen Hegalek, txandaka. Lan Agintaritzak, aldiz, 73 eguneko baimena eman zion. Murrizketa hori eskatu zuten langileen ordezkariek, langabezia kobratzeko eskubidean galerarik ez izateko.
‎Erregulazioen inguruko informazioa eman zuen atzo Carlos Zapatero Lan sailburuordeak Eusko Legebiltzarrean. Orotara, Lan Agintaritzak 2.169 eskaera jaso ditu urriaren 31 arte. Horietatik %90 baino gehiago baimendu ditu gobernuak, eta gehienak aldez aurretik adostu dituzte enpresek eta sindikatuek.
‎Dosier eskaera guztietatik 40 bota ditu bakarrik atzera Lan Agintaritzak, %2 baino gutxiago. Halaber, tramitea hasi baina ondoren bertan behera geratu diren erregulazio proposamenak 70 izan dira.
‎Onity enpresak 21 lagun kaleratzeko baimena eskatu nahi dio Lan Agintaritzari. Oiartzungo enpresa hori gaur egun UTC multinazionalaren eskuetan dago, eta sarraila elektronikoak ekoizten ditu, hoteletan erabiltzeko batez ere.
2010
‎Nahiz eta LPL «ofiziozko prozeduraz» mintzatu, prozesu aldaera hori ez du epaileak bere kabuz hasten. Lan agintaritza administratiboaren ekimenez ematen zaio hasiera, duela urte askotako interbentzionismo administratiboaren isla310 Zehazki, LPLren 146 artikuluarekin bat, bi eratara has daiteke prozesu aldaera hau: lan agintaritzaren ziurtapen edo erabakiaren bidez311 edo lan agintaritzaren komunikazio bidez312 Hasteko, era bakoitzak bere berezitasun prozesalak ditu.
‎1 Lan agintaritzak bidalitako dokumentua demanda gisa: lan agintaritzak bidalitako dokumentuak prozesu arrunteko demandak bete behar dituen betekizunak bete behar ditu (LPLren 147.1 art.). Demanda onartu aurretik, eta akatsen edo hutsunen bat egonez gero, epaileak horrela adierazi dio Administrazioari, 10 eguneko epean zuzen ditzan (LPLren 148.1 art.).
Lan agintaritzaren komunikazio bidez hasten den hitzarmen kolektiboak aurkaratzeko prozesua bakarrik LEren III. Tituluko hitzarmenak, hau da, estatutarioak, aurkaratzeko erabil daiteke, bai indarrean dagoen legalitatea urratzeagatik326, bai hirugarrenen interesak larriki kaltetzeagatik.
‎Adiskidetze eskaera dagokion autonomia erkidegoko Bitartekotza, Arbitraje eta Adiskidetze Zerbitzuan kudeatu behar da. Lan agintaritzak alderdiak aipatzen ditu akordio batera iristen saiatzeko, eta langilea bere lanpostura itzuli ahal izateko edo dagokion kalte ordaina jaso ahal izateko, hau da, izapide aldiko soldatak (langileak prozesu hori egiten den egunetan lan egin izan balu jasoko zukeen dirua). Akordiorik ez badago, langileak ahalik eta lasterren aurkeztu behar du demanda Lan arloko Epaitegian.
2011
‎Enpresariak prebentzio zerbitzu propioa osatu behar du kasu hauetakoren bat gertatzen denean:? 500 langile baino gehiagoko enpresa izatea.? 250 eta 500 langile arteko enpresa izatea, eta I. eranskinean jasotako jardueraren bat egitea.? Lan agintaritzak hala erabakitzea, garatutako jardueraren arriskugarritasunaren edo enpresako ezbeharren larritasunaren arabera.. Kanpoko prebentzio zerbitzu baten alde ez egitea.
‎Enpresariak kanpoko prebentzio zerbitzu batera edo batzuetara jo du egoera hauetakoren bat dagoenean:. Langile baten edo batzuen izendapena ez bada nahikoa prebentzio jarduera aurrera eramateko, edo prebentzio zerbitzu propioa osatzeko betebeharra ezartzen duten kondizioak ez badira betetzen.? Lan agintaritzak hala erabakitzen badu, eta zerbitzu propioaren alde egiten ez bada.. Beste prebentzio modalitateren bat aukeratzen ez bada.
2012
‎Celsa Atlanticek Arabako bi lantegiak itxiko ditu, Gasteizkoa eta Urbinakoa, lehen, Laminaciones Arregui ziren?, eta 358 langileak kaleratuko ditu. Enpresak atzo jakinarazi zuen erabakia, ohar baten bidez. Etzi jakinaraziko dio Lan Agintaritzari. Celsa Atlanticek hogeita hamaika eskutik zeuzkan.
‎– Lan agintaritzak hala erabakitzea, jarduera arriskutsua delako edota ezbeharren maiztasuna eta larritasuna handiak direlako, nahiz eta Araudiaren I. Eranskinean ez agertu
‎– Lan agintaritzaren egiaztagiria izatea.
2013
‎Lehenik eta behin, autonomia erkidegoko bulegoetan adiskidetze demanda aurkeztea, kargua utzi eta 20 laneguneko epean, epaiketara joan ez dadin. Lan agintaritzak alderdiak zitatuko ditu abendu baterako. Akordio batera iritsiz gero, lanpostura itzultzea edo kalte ordaina hitzartzea, jaso ez diren soldatak sartuta.
2022
‎Arazoaren muina 2012ko lan erreforma ez indargabetu izana da, ELAren iritziz, eta pauso hori emateko eskatu dio Espainiako Gobernuari. Erreforma onartu zenetik enpresariek ez dute Lan Agintaritzaren beharrik erregulazioak egiteko. Era berean, kaleratzeak egiteko arrazoiak asko ugaritu ziren, «baita mozkinak dituzten enpresentzat ere».
Lan agintaritzako ebazpen positiboaren ostean, eta 7 urtez aurrera pausu nabarmenik egon gabe, LAB sindikatuak berriro jo zuen Lan Ikuskaritzara salatzeko zuzendaritzak blokeatzen zuela oinarrizko prozedura Berdintasun Plana osatzeko. Zehazki, ez zuen akordio borondaterik sexu jazarpen protokoloa adosteko.
2023
‎(d) Lan agintaritzaren egitekoa:
‎Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak, berebat, aktaren kopia bat emango die halaxe eskatzen dioten sindikatuei, eta enpresari jakinaraziko dio bulego publiko horretan aurkeztu dela enpresan egindako hauteskunde prozesuaren akta, akta hori aurkaratzeko epea noiz bukatzen den zehaztuta. Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak txartelak gordailututa izango ditu aurkaratze epeak amaitu arte. Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak hauteskunde aktak erregistratu edo erregistratu gabe utziko ditu, hauteskunde aktak argitaratu eta 10 egun baliodun igaro ondoren.
‎Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak txartelak gordailututa izango ditu aurkaratze epeak amaitu arte. Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak hauteskunde aktak erregistratu edo erregistratu gabe utziko ditu, hauteskunde aktak argitaratu eta 10 egun baliodun igaro ondoren.
Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak akta erregistratzeari uko egin diezaioke soil soilik aktak normalizatutako eredu ofizialean egin ez direnean, bulego publikoari ez zaionean komunikatu hauteskunde sustatzea, hauteskunde mahaiko lehendakariaren sinadura falta denean, eta aktetan datu batzuk ez jasotzeagatik edo datu batzuk irakurtezinak izateagatik hauteskundeetako zenbaketa eragozten denean...
Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoari komunikazioa egin ostean hauteskundeak sustatzeari uko egiteak ez du eragotziko hauteskunde prozesuak aurrera egitea, baldin eta prozesu horren baliozkotasuna ahalbidetzen duten betekizun guztiak betetzen badira.
‎Lehendakariak eginkizun hori idatziz eskuorde diezaioke mahaiko kideren bati. Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak hurrengo egun baliodunean iragarki oholetan argitaratuko du aktaren kopia bat. Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak, berebat, aktaren kopia bat emango die halaxe eskatzen dioten sindikatuei, eta enpresari jakinaraziko dio bulego publiko horretan aurkeztu dela enpresan egindako hauteskunde prozesuaren akta, akta hori aurkaratzeko epea noiz bukatzen den zehaztuta.
‎Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak hurrengo egun baliodunean iragarki oholetan argitaratuko du aktaren kopia bat. Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak, berebat, aktaren kopia bat emango die halaxe eskatzen dioten sindikatuei, eta enpresari jakinaraziko dio bulego publiko horretan aurkeztu dela enpresan egindako hauteskunde prozesuaren akta, akta hori aurkaratzeko epea noiz bukatzen den zehaztuta. Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak txartelak gordailututa izango ditu aurkaratze epeak amaitu arte.
Lan agintaritzak erraztu egingo du arbitroek beraren baliabide pertsonal eta materialak erabiltzea, baliabide horiek beharrezkoak diren heinean, arbitroek euren eginkizunak gauzatzeko.
Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak idazkia jaso eta hurrengo egun baliodunean bidaliko dio hori arbitroari, hauteskundeetako administrazio espedientearen kopia batekin batera. Hauteskunde aktak erregistratzeko aurkeztu badira, geldiarazi egingo dira horretarako egin beharreko izapideak.
Lan agintaritzak enpresaburuaren komunikazioaren berri emango dio langabezia prestazioen erakunde kudeatzaileari eta LGSIri nahitaezko txostena eskatuko dio, komunikazio horren inguruabarren eta kontsultaldiak gauzatzearen inguruan. Txostena egin da 15 eguneko epe luzaezinean, lan agintaritzari jakinarazi zaionetik kontsultaldia amaitu dela; txosten hori prozedurara bilduko da.
Lan agintaritzak kontsultaldia eragingarria izatea zainduko du, eta, horretarako, hala denean, oharrak eta gomendioak eman diezazkieke alderdiei; ohar eta gomendio horiek ez dute inola ere prozedura geldiarazi edo etengo. Lan agintaritzak bi alderdiei emango dizkie halako ohar edo gomendioak jaso dituzten idatziak, nahiz eta horietako bati bakarrik zuzendu beharrekoak izan.
‎Lan agintaritzak kontsultaldia eragingarria izatea zainduko du, eta, horretarako, hala denean, oharrak eta gomendioak eman diezazkieke alderdiei; ohar eta gomendio horiek ez dute inola ere prozedura geldiarazi edo etengo. Lan agintaritzak bi alderdiei emango dizkie halako ohar edo gomendioak jaso dituzten idatziak, nahiz eta horietako bati bakarrik zuzendu beharrekoak izan. Enpresaburuak, kontsultaldia amaitu baino lehenago, idatziz erantzun dio lan agintaritzari, azken horrek egin dizkion ohar edo gomendioen inguruan.
‎Enpresaburuaren erabaki horrek ondoreak sortuko ditu lan agintaritzari komunikatzen zaionetik, salbu eta komunikazioan bertan beste zerbait jaso denean. Lan agintaritzak enpresaburuaren erabakia komunikatuko dio langabezia prestazioaren erakunde kudeatzaileari.
Lan agintaritzak enpresaburuaren erabakia aurkaratu ahal izango du langabezia prestazioaren erakunde kudeatzaileak hala eskatuta, erabaki horrek xedetzat izan dezakeenean ukitutako langileek prestazioak bidegabe jasotzea, legezko langabezia egoera eragiteko arrazoirik ez izateagatik.
Lan agintaritzak LGSIren nahitaezko txostena eskatuko du ebazpena eman aurretik. Txosten horrek adierazi du ezinbesteko kasua badagoen.
Lan agintaritzak ebazpena emango du, behar beharrezko jardun eta txosten guztiak gauzatu ondoren, eskabidea egin zenetik 5 eguneko epean. Eskabidea egin behar da horren gaineko izapideak egiteko eskumena duen organoaren erregistroan.
‎(c) Lan agintaritzak ABEEE baimenduko du, aipatu eragozpen edo mugak justifikatuta daudela ulertuz gero.
‎© Lan agintaritzak ezarri betebeharrak betetzen laguntzea.
Lan agintaritzak enpresaburuak aurkeztutako eskabidearen edukiaren berri emango dio LGSIri eta horri nahitaezko txostena eskatuko dio, eskabideak kasuan kasuko betekizunak betetzen dituen adierazteko. Txosten hori 7 eguneko epe luzaezinean eman da, enpresaburuak eskabidea lan agintaritzari aurkeztu zionetik zenbatzen hasita.
Lan agintaritzak egutegiko 7 eguneko epean emango du ebazpena, kontsultaldia bukatu izanaren komunikazioa egin zitzaionetik zenbatzen hasita.
Lan agintaritzak, enpleguaren zerbitzu publiko eskudunaren bidez, betebehar hori bete dela egiaztatu behar badu ere, eta, hala denean, enpresari betebehar hori betetzea agindu behar badio ere, langileek betebehar hori betetzea erreklama dezakete, bai eta akonpainamendu sozialeko neurrien inguruan enpresaburuak bere gain hartutako betebeharrak betetzea ere, kasuan kasuko administrazio erantzukizunei k...
‎Bestalde, 1958ko apirilaren 24ko Legea onetsi zenean, Hitzarmen Kolektibo Sindikala aitortu zen, lan harremanen iturri gisa, nahiz eta berau Sindikatu Erakundean kokatu. Horrez gain, behin alderdiek hitzarmena onetsita, hori Lan Agintaritzak onetsi behar zuen (Laneko Probintzia Ordezkaritzak edo Zuzendari Nagusiak, hitzarmenak ukitutako esparruak probintzia gainditzen zuenean).
‎Azaldu berri den bigarren fasearen eta administrazio ebazpenaren artean, aukerazko hiru izapide izan daitezke. Halakoak gauzatuko dira kasuaren inguruabarren arabera eta Lan Agintaritzak horren inguruan duen irizpidearen arabera: ikuskatzaileak txostena luzatzeko izapidea (15 egun); ustez arau haustearen erantzule dena entzuteko izapidea (8 egunean, eta izapide horren ondorioz ustezko erantzuleak alegazio berriak egin ahal izango ditu, 3 egunean); ebazpena eman aurretik egitateak egiazkoak direla bermatzeko beharrezkoak diren diligentzia osagarrien izapidea.
‎(d) Administrazio ebazpena. Lan Agintaritzak arrazoitutako ebazpena emango du 10 eguneko epean, espedientearen izapideak amaitu zirenetik zenbatzen hasita. Ebazpen horrek aktan jasotako proposamena baieztatu, aldarazi edo ondorerik gabe utziko du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia