2000
|
|
Alta, estaturik gabeko nazio horiek ezin dira beren buruaren jabe izan legez.
|
Ezin
dituzte beren gerorako egitasmoak askatasunaz kudeatu bakarrik, eta espainiar tutelapean jarraitzeko tenorea onartu beharra daukate betiere. Hiru hitzetan adierazita, askatasuna ukatzen zaie.
|
|
–
|
Ezin
ditugu txapelketa espainiar edo frantsesak antolatu; gure ardura gizarteakontzientziaraztea da, pankartak ateratzea eta abar, nahiz eta arazoak sortu poliziarekin. Urrats instituzionalak ematea gure politikarien ardura da, baina horiekMadrilera begira daude; esaterako, Villar eta abar.
|
|
Sentimendu horiek, terapian zehar, aztertuak eta adieraziak izaten dira, bai fisikoki bai hitzen bidez. Baina gauza beragertatzen da torax, sorbalda eta besoetan eragina duten tentsioekin, neurritasun etauzkurdura horrek hauxe esan nahi duelarik: ?
|
Ezin
ditut besoak zureganantz luzatu, beharrezkoa dudan samurtasuna eskatzeko. Eta era berean ezin ditut luzatu, zubesarkatzeko eta neure samurtasuna emateko?.
|
|
Azter ditzagun barnekoa eta kanpokoa, begiak ongi irekita, ez itsumustuka.
|
Ezin
dugu onartu, zerutar omen zen kulturaren ordezkari sutsu batek (euskaldunizan zena, S.I.) luzatu zuen aholkua arrazoizkoa denik: –guk zuria ikusi eta Elizakbeltza dela esaten duena, beltza bezala hartu behar?.
|
2001
|
|
4 Ahozko eta idatzizko kodeak ezberdinak dira.
|
Ezin
dugu hitz egiten dugunbezala idatzi, ezta idazten dugun bezala hitz egin ere. Elkarrizketek berenarauak dituzte, hiztunak kooperanteak izaten saiatzen dira, eta informazioa taxuzematen da.
|
|
Egilearen kontaketa objektiboa eteten duten egunkari, gidaturistiko, kanta edo kaleko iruzkinek, nobelaren ahots aberastasunaz harago, garaiko giro politiko bortitza gogorarazten digute.
|
Ezin
dugu ahaztu, euskararenegoera diglosikoa salatzen duten pasarteez gain, garaiko errepresio politikoa etaeuskal izaera kultural oro ukatzen duen erregimena daudela oinarrian, eta horregatik, ezin da ukatu, nobela honetan ere garaiko egoeraren oihartzun ugari kausidezakegula. Horrela ulertu nahi nituzke, ikastolen hastapenak gogoraraztendizkigun Xabiertxo (1925) liburuari egindako erreferentziak edo nobelaren zenbaitkapitulutan errepikatzen den kantak:
|
|
Ez daukatplazaratzeko arazorik, nire arazoa, plazaratzeko ezer ez izatea da azken urte parehonetan.
|
Ezin
dut idatzi beste betebehar batzuk dauzkadalako, denborarik ezdaukadalako, etxetik kanpoko lanarekin eta etxekoarekin egunak dituen orduguztiak eta gaueko batzuk ere beteta dauzkadalako. Horretan antzeman dut nikemakume eta gizonezkoen arteko alderik handiena...
|
|
(2) sarrerak ordainketa horren emaitza adierazten du, barne errenta 100 bilioi dolarretik 98 bilioi dolarrera murriztua izanik.
|
Ezin
dugu ahantzi ezen H herrialdearen barnean saltzeko den etxeko outputaren prezio makroekonomikoa 100 bilioi dolarrekoa dela. Izatez,, prezio diferentzial?
|
|
Orain arte perfumeei buruz egindako aipamen gehienak frantziarrak izan dira, Frantzia izan delako aitzindaria eta maisua, perfume fin finak bertan sortu direlako eta perfumegile ospetsuenak frantziarrak izan direlako.
|
Ezin
dugu ahaztu Grasse bailarak izandako eragina. Dena dela, horrek ez du esan nahi Frantziatik kanpo beste inon perfumerik sortzen ez denik
|
|
Usaina bera deskribatzeko, hiztegi gabezia nabarmena dugu hizkuntza guztietan, eta sarritan usainaren deskribapena baino zehatzago den usainaren jatorria edota beste ezaugarriren bat erabili ohi da horretarako; esate baterako, esne errearen usaina sukaldean.
|
Ezin
dugu errazki usaina bera deskribatu, baina nolakoa da usain hori. Ostera, erreferentzia hori ematean zerbait, piztu?
|
2002
|
|
Zoritxarrez, etorkizunari buruzko 1.3 atalean aipatu dugun moduan, nahiz etaosasun zientzietako zentro guztietan ikasleriaren eskariak gora jo, euskararenplangintzaren geldotasunak blokeo egoera batera garamatza, eta, beraz, gauregungo egoera asko aldatuko ez dela uste dugu.
|
Ezin
dugu jakin ere zer eraginaedukiko duen barruti bateratuak eta LRUren aldaketarako legeak, baina ezin duguitxaropentsu izan azaldu diren proposamenekin.
|
|
3 Bake ikasketen eta gatazka konponbidearen inguruan AEBetakounibertsitateek duten nagusitasuna kezkagarria da.
|
Ezin
dugu inolazere ahaztu gaur egun munduan dauden gatazka askoren atzean AEBetakoenpresen eta Gobernuen interesak suma daitezkeela. Bestalde, horrek munduko beste unibertsitateen gabezia uzten du agerian.
|
|
|
Ezin
dugu ahaztu gizarte harremanetan duten garrantzia, eta, gure ustez, euskararen normalizazio prozesuan eragin handiko esparrua da. Agente eragileakizateaz gain, faktore biderkatzaileak ere izan baitaitezke.
|
|
Baikortasuna agertzeko arrazoirik egon arren, saihets dezagun dena ontzatjotzen duen eklektizismoa, eta baita triunfalismoa ere.
|
Ezin
dugu garapenarengarrantzia ukatu, baina ekimen guztiak ez dira kalitate edo interes berekoak izan.Ekarpen historiografiko batzuk berritzaileak izan dira; beste batzuk, ordea, ez dituzte lanbide honen muga tradizionalak gainditu. Era berean, iritzi politikoak etaeztabaida ideologikoak, normala eta desiragarria da gauzak horrela gertatzea, uste baino eragingarriagoak izan dira.
|
|
Azken urteotan Ernesto GarcfaFernandez eta Miguel Larrañaga Zulueta aritu dira problema historiko hori argitzen.
|
Ezin
dugu ekarpen horien balioa gutxietsi, baina ez dira oraindik nahikoaElizaren historiaz ikuspegi orokor bat izateko.
|
|
Nire ustez, guztia ezin daiteke makurraraz historia nazionalaren ikuspegira.
|
Ezin
ditugu ekintza guztiak euskal abertzaleak versus beste abertzaleak delako ikusmirara lerrotu; edo, eskema dikotomikoan, Espainiako historiaren ispiluan arakatu. Garaiz kanpokoikuspegia gerta liteke.
|
|
Baina erreginak zainetako odolez elikatzen ditu aspaldiko maiteminaren zauriak eta ezkutuko su batez kizkaltzen da.
|
Ezin
ditu burutik kendu gizon honen sendotasuna eta adorea, ez eta bere leinuaren ospea. Bular barruan josiak ditu haren begitartea eta haren hitzak.
|
|
Irritsetan murgildurik eta josirik bizioek zapalduta.
|
Ezin
dute beren baitara hurbildu. Inoiz ustegabeko barealdirik badator, itsaso sakonean bezala, haizetzaren ondoren gorabeherak izaten diren antzera, batean hona bestean hara, inoiz ez dute beren irritsetan atseden aldirik.
|
|
Ondo landuaz emankor izan dadin nahi duzun etxaldea erosi duzunez, eta neuk ere neurea balitz bezala arta dezadan eskatzen didazunez, ahalegintxoa egingo dut; eta ez soilik neu bizi naizen artean, zer egitea komeni den aholkatuz, baizik eta baita hil ondoren ere.
|
Ezin
baitut onartu Sibilaren ahotik jalgitakoak bera bizirik den bitartean soilik izatea gizakiarentzat baliagarri, baizik eta baita bera hil eta gero ere, are jende ezezagunarentzat ere; urte askotan itzultzen baikara ofizialki horren liburuetara, mirari baten ondoren zer egin behar dugun jakin nahi dugunean; era berean ezin da onartu nik, bizirik naizen bitartean ere, ezer ez egitea adiskide eta tar...
|
|
normalizazioa oso aurreratua baita, baina ez erabatekoa.
|
Ezin
dugu ahaztu
|
2003
|
|
Boroako zentral termikoaren egitasmoaren kasuan erakundeek erabilitakooutput hori oso erabakigarria izan da.
|
Ezin
dugu esan ahula izan denik, baina, aldiberean, ez da indartsua izan ere, ez behintzat eraginkorra izateko baldintzetan. Adjektibo bat erabiltzekotan, esan genuke erakundeek jokatu duten rolazalantzatia izan dela, askotan ez arre, ez iso jarreretan mantendu dena, eta horregatik lortu du ZBek arrakasta garrantzitsua bere mobilizazioetan.
|
|
Nahiz etadermio hibrido horrek esanahi ugari izan guri burura ekartzen digu behin eta berrizhemengo indar globalizatzaileen jokabideak.
|
Ezin
dugu ahaztu non bizi garen etanola. Gure enpresa energetikoak, kasu honetan, munduko indartsuenetarikoak diraeta globalizazioaren eta liberalizazioaren garaian berton eta atzerrian ari dira haienetekinak ahalik gorenera eramaten.
|
|
UEUren zuzendaria izateak erakundea ondo ezagutzeko aukera eman zidan; eta, kudeaketa egokiak dituen zailtasunen jakitun, bestela baino ikuspegi ulerkorragoa izan dut beste garai batzuetan egindako bidea aztertzeko.
|
Ezin
dut ukatu lan hau maitasunez eginda dagoenik, nire unibertsitate bizitzaren zati handi bat UEUrekin lotuta baitago; eta, bertan, toki eta jatorri desberdineko adiskide ugariez gain, euskal gizartearen beste esparru batzuetan aurkitu ez dudan lankidetzarako eta trukerako gune berezia topatu dudalako. Baina, era berean, nire ogibidearen arauak zorrotz erabiltzen saiatu naiz, iturrien aniztasuna bilatzen, hurbileko fenomenoekin alderatzen, eta deskribatzeaz gain, aztertutakoaren balorazio kritikoa eskaintzen.
|
|
P.N.V. z eta euskal Gobernuaz zer esanik ez.
|
Ezin
ditugu onartu bere haserreak, gero, egiten ari diren arduragabetasun historikoari erantzuteko gauza ez ba dira.
|
2004
|
|
|
Ezin
dugu inolaz ere ahaztu Arizmendiarrietak bere bizitza osoan erakutsizuen jarrera, berau baita euskal lankidetzari bere izaera berezitua eratxiki diona: «utopia eta errealismoa osagarri egiten dituen jarrera», hau da, jarrera utopikoa etaaldi berean errealistaren arteko oreka dinamikoa lortu nahia (Udaondo et al., 2000). Horrek berebiziko eragina dauka egungo euskal lankidetzaren oinarrizkoprint... Adrian Zelaia Ulibarrik, MCC ko idazkari nagusiak, dioenarenarabera, «euskal lankidetza honako balio multzoak zehaztuz joan da:
|
2005
|
|
hitzez aditzera emango dugun mezua, lehendabizi ondo ulertu behar da.
|
Ezin
dugu, bestela, sekulan ondo intonatu. Irakurri edo ez irakurri, komunikatzen duguna ulertzea ezinbestekoa da intonazioaren bidez zentzua emateko.
|
2006
|
|
Antropologo honen aburuz, edozein ugalketa jokabide, bai ugalketa gertatzendenean, bai ugalketa gutxitzen denean, eta bai ugalketari uko egiten zaionean, gizartean errotutako faktoreengatik esplikatu behar da.
|
Ezin
dugu esan ugalketaberezko prozesua denik, edozein ugalketa jokabide gizarteak gestionatutakoa baita.Tabet ek azpimarratzen du emakumeek ez dutela berez umerik edukitzen, gizonezkoekin harreman sexualak eduki behar dituztela eta harreman horiek noiz etanolakoak izan behar diren gizarteak arautzen duela beti. Horrez gain, gizakiakugalkortasun eskaseko animaliak gara eta historian zehar, herriek gizarte mekanismo zuhurrak eratu dituzte ugalketaren inguruan:
|
|
Jartzen dugunbitartean atxilotu egingo gaituztela iruditzen zaigu oraindik.
|
Ezin
dugu sinetsi.Jadanik ez naiz hain apolitikoa baina ez zaizkit gustatzen politikaz mintzo direnliteratur lanak. Irakurtzen ditugun liburuak literatura espainiarrekoak dira orduanere, Garcia Lorca zoragarria da, eta Salinas, Valle Inclan, Pio Baroja eta AntonioMachado.
|
|
140
|
Ezin
dugu ahaztu Armentiako apezpikutza.
|
|
73
|
Ezin
dugu imajinatu, adibide gisa, kirol lasterketa bat errepikatzea, babestuaren kamisetan babeslearen izena jasotzen duen idatziak babesletza kontratuan eskaturiko ikusgaitasun baldintzak betetzen ez dituelako.
|
2007
|
|
Hori bai, badakigu ezin dela konpetentzia gainditu gauzak ozenkiago esanez.Guk gure historia propioa behar dugu, gure identitate propioa.
|
Ezin
duguna dabesteek diotena guk ozenkiago esan. Ez da gure lan egiteko modua eta ez da sekulaizan.
|
|
Guretzat garrantzitsuena hori bada, praktikatu egin behar dugu.
|
Ezin
dugu sistema bat jarri etagero baztertu edo beste batzuen eskuetan utzi. Jarraipen hori egin behar da.
|
|
1
|
Ezin
dugu inor diskriminatu bere adina edo sexuagatik, etnia, erlijio edopentsamenduagatik. Neutraltasun politiko eta erlijiosoa praktikatukodugula diogu.
|
|
Etikoki ez zait onargarria iruditzen egiaz ez duzun edo egiten ez duzun zerbaiten agerpena egitea.
|
Ezin
duzu ingurune inpaktua saihesteko hau eta besteaegiten duzula esan, egia ez bada. Eta berdin berdin, ezin duzu zure produktuaren publizitatea egin egia ez bada.
|
|
Eta, bestalde, onurak ere ikusikodizkiogu.
|
Ezin
duzu esan oso enpresa gardena zarela eta lehenengo krisiarenaurrean burua makurtu.
|
|
Hain zuzen, nazio identitatearen eremuko kultur jarduna botere indarren arabera eratutako gizarte gauzapenaizan ohi da, menderatzailearen eta mendekoaren arteko harreman asimetrikoetantxertatuta.
|
Ezin
dugu ahantzi gizarte hegemoniaren legeak determinatzen duelagure hizkuntzazko eta kulturazko jokabidea, gizartea kultura aniztasunari dagokionez denik pluralena izanda ere. Arazoa ez datza nazkatzeraino darabilgunpluraltasunaren leloan, hegemoniak ezarritako dinamikan baino.
|
|
Eskolak ekoitzidituen hiztunek, oro har, ez dira gai euren bizitzaren mundua ahozko jardunareneremuan aletzeko eta ñabartzeko.
|
Ezin
dute euskaraz pentsatu, euskaraz bizi, euskaraz beren nortasunaren izaera garatu. Hauek ere, bada, hori eta horrenbestez, hiztun diglosikoak dira, ez dutelako gaitasun orokorraren langarik gainditzen batezbestekoan.
|
|
Kamutsaren kamutsaz, ezin dudeus ebaki.
|
Ezin
du, bada, salbuespenak salbuespen, errealitate soziolinguistikoaren eta dimentsio nazionalaren arteko harremanak zertan diren jakiteko eginbehar genukeen ebakuntzarik egin barruan zer dagoen ikusteko. Horren lekukodira, hain zuzen ere, egunero egunero euskararen inguruan aditu eta irakurtzenditugun arinkeria gogaikarriak.
|
|
Zergatik ez dute, klase politiko abertzale horrek, indar politiko abertzale horiek, egin dutena baino gehiago egin?
|
Ezin
dutelako. Marko juridikoak bestetarako ahalmenik ematen ez duelako. Nire iritziz, erantzunhauek ez dira aski.
|
|
Abertzaletasunaren mozorroa kenduko balitzaio mundu abertzaleari, izatez, den bezala agertuko litzateke, bere espainoltasun kulturalaren identitate iturrian leporaino sartuta.Horrela, euskal identitatearen iturririk gabe, euskaltasunaren izaerarik eta sentierarik gabe, mozorropean duten kultura identitate espainola ezkutatuz, euskal prentsarik gabe lasai ederrean bizi den gizajendea da gure herrian politikari profesionaleta militante politiko gehienen espeziea.
|
Ezin
dute sentitu, ezin dute bizi, ezin duteulertu, eta ezin dute, beraz, egin behar den ahaleginik eta borrokarik egin, euskalprentsaren alde. Ez baitira iturri horretakoak.
|
|
–Gauza batzuetan oso azkarranaiz. Beste batzuetan, berriz, motela?.?
|
Ezin
dut ulertu nola naizenhain maitekorraneskalagunarekin eta hainzakarra gurasoekin?.
|
|
ez eman zure burua galtzailetzat!
|
Ezin
baduzu aurkaria gainditu, esan aurkaria zure tesia ari dela defendatzen, beste ikuspuntu batetik, jakina.
|
|
Pentsagai ditudan objektuak, argi eta egokiro ezagutzen ditut.
|
Ezin
dut neure burua atzipetu ez daudakadan ideia badaukadala pentsatuz(?). Baina abantailok lortzeak hitzen iruzurretik guztiz askatzea aurresuposatzen du65.
|
2008
|
|
Izan ere, ikerkuntzan jardutea ez da lan erraza, baina zailtasun guztien gainetik lanok burutu ostean gehienetan bazter batera zokoratzen dira hautsak jan ditzan.
|
Ezin
dugu etorkizunik izan ikerkuntzarik gabe eta ikerkuntzaren zabalkunderik gabe.
|
|
Hala ere, espezie bateko partaide izatea ez da garapenean eragina izan dezakeen aldagai bakarra.
|
Ezin
dugu ahaztu aldaketa psikologikoak testuinguru kultural, historiko, sozial eta ekologiko jakin batean gertatzen direla (ikus 13 gaia).
|
|
–
|
Ezin
dituzte ongi erabili hitzak elkartzeko eta bereizteko espazioak.
|
|
–
|
Ezin
dut pilotan jokatu, eskuan min hartu (kausazkoa)
|
|
Puxika oinen artean dutela egiten dute haurrek lasterketa.
|
Ezin
dute puxika ukitu eskuez. –
|
2009
|
|
Baina mozorro emozional hauekkomunikazio koherente, ireki eta ulerkorra oztopatzen duten elementu bilakatu ohidira, eta gure harremanen kalitatean eragina dute.
|
Ezin
dugu ahaztu emozioek gureharremanetan eragiteko duten gaitasuna ikaragarria dela. Geure buruari galde geniezaioke zenbaitetan ikusi dugun geure burua besteari barkamena eskatuz kontrolikgabe erantzun dugunean, edota zenbaitetan kutsatu garen bestearen sentimenduarekin, edota zenbaitetan saiatu garen gure erantzun emozional bat justifikatukoduten argumentuak bilatzen, guk geuk ere ez dakigunean zergatik sentitzen dugunsentitzen duguna.
|
|
–Jo!
|
Ezin
dut, honegatik, lehiaketa honetara joan nahi dut baina nire alaba gaixorik dago edo. nireemazteak dio jada hau... ez, nire senarrak jada...?; eta hori asko nabaritzen da. Nirekasuan, familiarik ez dudanez, bada. nahiko ondo daramat».
|
|
Dozenaka lagun ibili ziren modu anonimoan 1978 eta 1979 urteetan haiensenideen oroimena berreskuratu nahian.
|
Ezin
dugu haien izen abizen guztiakeman, baina beharrezkoa da ekimenetan aitzindari eta protagonismo berezia izanzutenak aipatzea: Azkoiengo Josefina Campos, Carcarreko Terencio Ruiz, Andosillako Vicente Ilzarbe, Martzillako Javier Vesperinas edo Sartagudako Salvadorde Miguel, el Rey.
|
|
|
Ezin
dugu ahaztu arkeologiaren eta antropologia fisikoaren artean gertatzenden zeharkakotasuna hasiera hasieratik gertatzen dela eta Priaranzako indusketetako zuzendaritzan ere agerikoa dela. Izatez, Aranzadi Zientzia Elkarteari partaidetza eta laguntza eskatzeko arrazoi nagusia elkarteak duen diziplina anitzeko ibilbidean aurkitzen dugu.
|
2010
|
|
|
Ezin
dugu ahaztu, batzuetan, analizatutako faktore, jarduera edota unitateakez ezik, baldintzatzaile gainjarriak deiturikoak ere kontuan izan genituzkeela. Horien artean egongo lirateke:
|
|
Nazioarteko ekonomia teoria arloren batean garatu bada, hori merkataritzanizan da.
|
Ezin
dugu ahaztu ekonomia kapitalistaren internazionalizaziorako prozesua ondasunen nazioarteko trukeen bidez gauzatzen hasi zela eta hedapen zabalaezagutu duela mendetan zehar. Hori dela-eta, garapen teoriko zabala landu da arlohonetan fisiokraten eta merkantilisten hasierako ekarpenak abiapuntutzat hartuta.Ekonomialari klasikoek eraiki zuten berezko teoria nazioarteko trukeen onurakazaltzeko eta merkataritza politika liberalizatzeko aldarria egiteko.
|
|
Demandatuak egitate berriak mahaigaineratzen baditu, eztabaidaren objektua zabalduko dute.
|
Ezin
ditu inoiz epaileak prozesuaren objektua eta eztabaidaren objektua zehaztu. Horrela, KAE 101/ 1993, martxoaren 22koa eta KAE 270/ 1993, irailaren 20koa.
|
|
Oro har, epaile eta magistratuek ezin dute beste kargu publiko edo pribaturik izan edo edozein motatako merkataritza jarduerarik egikaritu (EKren 127.1 eta BJLOren 389 art.).
|
Ezin
dute justizia areto berean edo entzutegi probintzialean zerbitzatu, edo gobernu areto bereko partaide izan, ezkontza lotura duten epaile eta magistratuek, edo antzeko egitatezko loturaren bat dutenek, edo nolabaiteko ahaidetasuna dutenek (BJLOren 393 art.). Epaile batek beste batekin aurreko harremanen bat badu, ezin izango du hark emandako ebazpenen kontrako helegiteen erabakian parte...
|
|
Epaileak eta magistratuak ezin daitezke alderdi politiko edo sindikatuetako kide izan, ezta haientzat lanik egin ere.
|
Ezin
dute ere Botereei, agintariei, funtzionario publikoei edo korporazio ofizialei haien egintzengatik zorionak eman edo gaitzespena adierazi. Era berean, ezin dira joan Botere Judizialaren partaide gisa izaera judiziala ez duen edozein egintza edo batzar publikotara, baldin eta Erregea agurtzeko edo BJKNk gonbidatuta edo baimenduta ez bada.
|
|
Formen urraketa sententzia arautzen duten arauen gainekoa bada, salak sententzia deuseztatu (edo kasatu) ondoren, haren mamiari buruz erabaki du.
|
Ezin
badu haren funtsari buruz erabaki, errekurritutako ebazpenean jasotzen den egitate frogatuen aipamena eskasa delako, aipatutako ebazpen horren eta ondorengo jarduera prozesalen deuseztasuna adieraziko du, eta jarduerok sententzia eman zen mementora arte atzeratzeko aginduko du, atzemandako okerrak konpon daitezen eta jarduerak legearekin bat izapidetu daitezen. Azken bi kariak alegatu baziren, froga baloratzean okerra edo aplikatu beharreko arau juridiko edo jurisprudentziaren urraketa [LPLren 205 d) eta e) art.], salak sententzia deuseztatuko du eta haren mamiari buruz erabakiko du (LPLren 213 art.).
|
2011
|
|
|
Ezin
dugu esan esperimentua denik, 2008tik aurrera zeharka funtzionatzen duenerrealitatea baita (saio gisa 2004an sortu arren). Lantalde bat dagoenik ere ezin duguesan, hedabide bakoitzeko kultura arloan lan egiten duten pertsonen arteko harremanakegon arren, ekimen komun honetan parte hartzen duen langile multzo egonkorrik ezdagoelako.
|
|
Nolanahi ere, kontu hau apur bat bake epaile zehatzaren esku geratuko da.
|
Ezin
dugu ahaztu, ezta ere, bake epailea gaixorik dagoenean, eta justifi katutako arrazoiengatik epaitegian ezin denean egon, bere ordezkoa arituko dela.
|
|
Ohiturari erreparatuz bakarrik justifi ka daitekeen izaera honek egun arazo asko ekar ditzake.
|
Ezin
dugu ahaztu liburu bakoitza originala eta bakarra dela, beraz liburu horrek kalte bat pairatzen badu, demagun uholde edo sute gogor bat!?, jasotzen dituen inskripzio eta datu guztiak gal daitezke. Horrekin bat, ezin dugu ahaztu, liburu asko kontserbazioegoera oso txarrean daudela, idazkerak irakurgaitz suertatuz.
|
|
Lehenengoek epaile lego bat duten bitartean, bigarrenek epaile tekniko bat dute. Datu hau EK-k berariaz gure ordenamenduko balio nagusi bihurtzen duen berdintasunaren kontra doa (1 eta 14 art.).
|
Ezin
dugu ahaztu, gainera, berdintasun printzipio orokorrak epai bidean aplikazio zehatza duela, EK-k bere 24 artikuluan jasotzen duen
|
|
Helduen heziketan ere izan luke bere lekua.
|
Ezin
baitugu ahaztu ezen ikus entzunezko produktuen kontsumitzaile handiak ez direla bakarrik umeak, ezpada nagusiak ere.
|
|
Besteen onarpenaren bila saiatzen dira obsesibo konpultsiboak, norberaren onar arauak barneratuak dituzte.
|
Ezin
dituzte beren desirak agertu, zigorrik jaso gabe. Besteek ezartzen dizkieten galarazpenak eta mugak barneratu egiten dituzte, eta muga errealen moduan bizi dituzte.
|
2012
|
|
|
Ezin
ditugu ahaztu nekazaritzako produktuen prezioak, zeren baxuak izatenbatira beti nekazarientzat. Halaber, gogoan izan behar dugu nekazari txikienekoizpenak enpresa multinazionalen mende daudela, gero eta neurri handiagoan.Kontuan hartu behar dira, orobat, sektorearen zahartzea eta bertako bizi baldintzak.
|
|
Prozesu honen guztiaren hasiera 60ko hamarkadan aurkituko dugu mundu mailan emandako borrokei jarraituz eta, batez ere, giza eskubideen eta eskubide zibilen alde zein arrazakeriaren kontra gertaturiko borrokei jarraituz.
|
Ezin
dugu ahaztu 60ko hamarkadako mundu ekonomiak edo lasterketa militarrak beharrezkoak zituzten baliabide estrategikoak lortzeko mundu mailako lasterketa egon zela. Hori delaeta, herri indigenen eskubideen defentsa gehienbat lurraldearen inguruan, erreserba edo «ayllu» aren inguruan kokatuko da.
|
|
Definizioaren inguruko eztabaidak nazioarteko legediari eta haren garapenari jarraitzen die.
|
Ezin
dugu ahaztu gauza askoren gainetik estatuek sorturiko eta bultzaturiko eztabaida dugula hau, eta haren benetako garrantzia sistema normatiboan izan dezakeen eraginean aurkituko dugu.
|
|
|
Ezin
dugu unitateen populazio osoa, ezta agerpenen populazioa ere, ezagutu; azpimultzo batekin konformatu dugu, horixe baita neur dezakeguna. Honako hauek eduki ditzakegu:
|
|
78
|
Ezin
dugu imajinatu, adibide gisa, kirol lasterketa bat errepikatzea, babestuaren kamisetan babeslearen izena jasotzen duen idatziak babesletza kontratuan eskaturiko ikusgaitasun baldintzak betetzen ez dituelako.
|
2013
|
|
Ikerketa hauei, azken urteetan, Javier Muñozek egin dituenak gehitu behar zaizkie, Eibarri eta beste zenbait udalerriri erreferentzia egiten diotenak.
|
Ezin
ditugu ahaztu, halaber, Eibarko arkitektura aztertu duten beste lan orokorrago batzuk, Euskadiko, Gipuzkoako edo arkitekto konkretu bati erreferentzia egiten diotenak.
|
|
–
|
Ezin
duzu edukia helburu komertzialetarako erabili.
|
|
–
|
Ezin
duzu lan hau bestelakotu, eraldatu edo lan eratorririk sortu hartatik abiatuta.
|
2014
|
|
|
Ezin
dut
|
|
, (2011):
|
Ezin
dut, Elkar, Donostia.
|
|
Alarma gorri guztiak piztu dira, egungo bizi eredua ez da jasangarria denboran.
|
Ezin
dugu gauzak azken hamarkadetan egin diren bezala egiten jarraitu. Horien artean, eraikuntza sekulako desoreka duen arloa da.
|
|
Hala ere, espezie bateko partaide izatea ez da garapenean eragina izan dezakeen aldagai bakarra.
|
Ezin
dugu ahaztu aldaketa psikologikoak testuinguru kultural, historiko, sozial eta ekologiko jakin batean gertatzen direla.
|
|
Loaldi fase atzeratuaren eraginez sortutako erritmo zirkadianoaren aldaketa.
|
Ezin
du lo egin ezarritako denboran, asinkronia dagoelako ohera joaten den orduaren eta logura etortzen zaion orduaren artean. Sozialki ezarria dagoena baino pare bat ordu geroago datorkio logura.
|
2015
|
|
Ikuspegi ekologikotik ere, ikuspuntu ekosistemikoaz hitz egiten da, eta horrekloturak daudela esan nahi du.
|
Ezin
dugu euskararen eremua aparte aztertu hezkuntzan eta aisialdian; pentsamendu ekosistemiko batek hezkuntza eta aisialdi eremuen arteko loturak ere bilatubehar ditu gure ekintzetan, gure planetan. Orduan, ikuspuntu ekosistemikoa gehi ekosistemarentestuinguruaren habitataren garrantzia eta lotura.
|
|
Demokrazia eta Iraultzaren arteko lotura bilatzea lorpen politiko handienetakoa izan da zenbait aldaketa prozesutan.
|
Ezin
dugu ahaztu laurogeita hamarreko hamarkadan liberalismo politikoak inposatutako ikuspegi ideologikoa onarpen zabala eskuratu zuela eremu askotan (alderdi politiko nagusietan, intelektualen artean?). Horrexegatik, Iraultza eta Demokrazia kontrajarriak zirela sinetsarazi nahi izan zuten elite intelektualak zein politikoak.
|
|
Hedabide tradizionalak.
|
Ezin
dugu ahaztu oraindik ere hedabide tradizionalak audientzia erakartzeko eta proiektu berriak ezagutarazteko gune eraginkorrak direla. Adibidez, telebista publikoak (BBC, Arte) oso garrantzitsuak izan dira Europan, eta irratiek eta egunkariek (New York Times, adibidez) proiektu interaktiboak finantzatzeko programak garatu dituzte azken urteotan.
|
2017
|
|
|
Ezin
dugu ahaztu idazketa zentzu zabalenean ulertuta, askotariko adierazpenak barne hartuta garrantzi handiko gertakaria izan dela betidanik itxialdian. Espetxeko bizipenen inguruan idatzi duten emakumeen zerrendak garai eta herrialde anitzetako egileak biltzen ditu, marko zeharo diferenteetan atxilotutakoak, zio guztiz ezberdinengatik ere (Davis, 1972; Forest, 1975; Palou, 1975; Falcón, 1977; Doña, 1978; Cuevas, 1985; al. Sadawi, 1988; Shakur, 2001; Cabrera, 2011; López Riaño, 2012; Heras, 2014; Kerman, 2014; Eizagirre, 2016).
|
|
|
Ezin
dut bukatu idazki hau tesia hau egiteak ahalbidetu duten ikastetxe, guraso eta umeeieskerrak eman gabe. Hasieratik prest egon dira inolako ordainsaririk gabe, eurenateak zabalduz eta nirekin oso jatorrak izanik.
|
|
Nahiz eta hiritartasun egoera legitimatu eta transmititu emakumezkoek ez zuten hiritartasunosoa inoiz lortu.
|
Ezin
zuten justizian edota politikoan parte hartu7 Baina emakumeak ez zeudenbizitza komunitariotik guztiz kanpo. Gizarteratzeko bide propioak erabili zituzten eta horienartean erlijioa nagusitu zen.
|