Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2001
Emakumearentzat , antzinako grekoentzat teatro tragikoa zen bezala, gizon gehienentzat futbol estadioa den bezala, katarsia egiteko lekua da. Hemen, erneguek, nahikariek, milikeriek, oihartzuna aurkituko dute, emakume bakoitzak besteen hitzetan bere hitzen oihartzuna topatuko baitu, genial, genial.
2002
Emakumearentzat , okerrena gizon alferrarekin ezkontzea. Zenbat aldiz esan ote zigun gure aita zenak hori!
2012
‎Alde horretatik, funtsezkoa da aurreiritziak eta tabuak alde batera uztea eta bikotearen elkarrizketaren eta komunikazioaren garrantzia azpimarratzea. Sexuaren onurak haurdunaldian Emakumearentzat . Haurdunaldian, hormona eta fisiologia aldaketak izaten dituzte emakumeek, eta sexu harremanak izatean sentitzen duten plazera handitzen dute.
2013
‎– Emakumearentzat ere gogorra izan behar du horrelako harreman bat, hain sutsua eta beroa, ezkutuan gorde beharra, etxera itzuli eta senarraren aurrean mozorroa janztea, ohean izenak nahasteko beldurrez ibili beharra, seguru bainago senarrarekin lehen bezala jarraituko duela, esan eta begiratu dit.
2019
Emakumearentzat : P 0,56= 446
‎hitza erabiltzen da [frantsesez] emakumea izendatzeko; hain zuzen, emakumea da haragia, haragiaren atseginak eta arriskuak. Emakumearentzat gizona dela sexuduna eta haragizkoa: horra sekula aldarrikatu gabeko egia bat, ez baitago aldarrikatuko duen inor.
‎–iturburutik aldentzearen bitartez[...], iturburua lehortzen duen aldentzearen bitartez?. Emakumearentzat ere, norberaren heriotza aurretik irudikatzea da bere buruaz harago joate hori. Egia hori adierazten du erditzea imajinatzean izutzen denean:
‎Guztiarekin ere, aitortu beharra dago oraintxe nolabait egia dela Dumas semearen Francillonen inspirazio iturri den formula gogaikarria: ? Emakumearentzat , ez da gauza bera?. Desberdintasunak ez du ezertxo ere naturalik.
‎Emaztea baino modu positiboagoan gizarteratua dagoenez, senarrak bere gain hartzen du bikotearen gidaritza alor intelektual, politiko, moraletan. Emakumearentzat , dibortzioa aukera abstraktu hutsa da baldin eta ezin badu bizimodua atera bere kasa: Ameriketako Estatu Batuetan zama astuna da gizonarentzat, alimony, a, baina Frantzian eskandaluzkoa da pentsio barregarria duen emakume edo ama abandonatuaren patua.
‎Hautu hori egitean subjektuak onartzen dituen faktoreetako bat bera ere ez da erabakigarria, ez egitate fisiologikoak, ez historia psikologikoa, ez inguruabar sozialak?, baina denek laguntzen dute hura ulertzen. Emakumearentzat , modu bat da, beste asko bezala, bere kondizio orokorraren eta bere egoera erotiko partikularraren ondorio diren arazoak konpontzeko. Giza portaera guztiek bezala, tartean izango ditu itxurakeria, desoreka, porrota, gezurra, edo, kontrara, esperientzia emankorren sorburu izango da, nola bizitzen den:
‎gizonari dagokion eginkizuna betetzea zen zoriontsua izatea. Emakumearentzat , orobat, etxeko bizimodu harmoniatsuak harago jo behar du, helburu batzuetarantz: gizona bitartekaria izango da emakumearen banakotasunaren eta unibertsoaren artean, eta gizonak emango dio giza balioa haren faktikotasun kontingenteari.
‎ditu altzariak eta apaingarriak, eta berak atondu ditu simetriaren kezkak toki garrantzizkoa izan ohi duen estetika baten arabera; halakoek bere irudi singularra itzultzen diote, eta bere bizi maila islatzen gizartean. Emakumearentzat , berari dagokion lur-zatia da etxea, bere gizarte balioaren eta bere barren barreneko egiaren adierazpidea. Ezer egiten ez duenez, daukan horretan aurkitu nahi du bere burua, irrikaz.
‎eiakulazioa; segur aski, beste hainbat asmo konplexuren bitartez jotzen du helburu horretara, baina, hura lortutakoan, bururatze arrakastatsua dela dirudi, eta, desiraren asea ez bada, desiraren lasaitua bada gutxienez. Emakumearentzat , aldiz, helburua zehaztugabea da hasieran, eta psikikoagoa fisiologikoa baino; emakumeak durduza nahi du, boluptuositatea oro har, baina haren gorputzak ez du islatzen amodio saioaren inolako ondorio argirik: horregatik, koitoa ez da sekula erabat bukatzen emakumearentzat:
‎Askotariko moldeak hartuta, fede txarreko tranpek eta seriotasunaren engainuek kalte egiten diete bai gizonei eta bai emakumeei; askatasuna oso osoa da bakoitzarengan. Emakumearentzat , ordea, abstraktua eta hutsa da beti, eta, beraz, emakumeak ezin du zinez erabili, matxinatuz ez baldin bada: horra hor bide bakarra, ezer ere eraikitzeko aukerarik ez dutenentzat; beren egoeraren mugak gainditu beharra daukate, eta etorkizuneko bideak zabaltzen saiatu; konformidadea ez da amore ematea eta ihes egitea baino; emakumeak ez du bere burua askatzeko lan egin beste irtenbiderik.
‎Heterosexualitateak berak ere bidea zabalik uzten die beste irtenbide batzuei. Emakumearentzat , homosexualitatea saialdi bat da, eta badira bestelako batzuk ere, bere autonomia eta bere haragiaren pasibotasuna uztartzeko.
‎Gizonen fortunek ordaindu zituzten Isadora Duncanek eta Cécile Sorelek beren tronuaren oinetara utzitako urrea, intsentsua eta mirra. Emakumearentzat gizona denez gero destinoa, emakumeek beren mende dituzten gizonen kopuruaren eta nolakoaren arabera neurtzen dute arrakasta. Baina hortxe dugu erreziprozitatea jokoan berriro; gizasemeaz bere mesederako baliatu nahi duen Mantis religiosak horrela ere ez du lortzen harengandik libratzea, zeren eta, hura kateatuko badu, haren gustukoa izan beharra baitauka.
‎izan denik haietako bat bera ere; bulkadarik bizienetan ere, inoiz ez dute erabat amore ematen; maitalearen oinetara belaunikatzen direnean ere, hartaz jabetu nahi dute, berentzat hartu; bizitzaren erdialdean ere, subjektu subiranoak dira oraindik ere; emakume maitatua ez da balio batzuen arteko beste bat baizik; beren bizitzan txertatu nahi dute hura, eta ez bizitza osoki xahutu harengan. Emakumearentzat , aldiz, amodioa erabateko amore ematea da, nagusi baten mesedetan egina.
‎–Hark ez du merezi hainbesteko maitasuna?, murmurikatzen dute emakume maiteminduaren inguruan; ondorengoek irribarre egiten dute, gupidaz, Guibert kondearen figura zurbila gogora ekartzean. Emakumearentzat , desengainu lazgarria da idoloaren makurrez eta erdipurdikeriaz ohartzea. Colettek maiz aipatzen du agonia mingots hori. Mari Alderrain, Mes Apprentissagesen?; emakumearen desilusioa are latzagoa da aitaren itzalaren bat bateko galera ikusten duen haurrarena baino, emakumeak berak aukeratu zuelako nori eman bere izate guztia.
‎berea daukala seguru dagoenez, nahiago du libertate bat eduki, ezen ez gauza bat. Emakumearentzat , aldiz, beti da tortura bat maitalea ondoan ez izatea: gizona begirada eta epaile da, eta emakumea frustratu egiten da gizonak begiak beste ezertan jarri bezain laster; gizonak ikusten duen guztia, hain zuzen, emakumeari lapurtzen dio; gizonarengandik urrun, emakumea bere buruaz eta munduaz gabeturik geratzen da; gizonak, irakurtzen edo idazten ondoan eserita dagoenean ere, abandonatu egiten du emakumea, traizio egiten dio.
‎Jainkoak ez du lo hartu behar, zeren, bestela, buztin bilakatzen baita, haragi; ez dio presente egoteari utzi behar, zeren, bestela, haren kreatura ezerezean hondoratzen baita. Emakumearentzat , gizon baten loa zekenkeria eta traizioa da. Gizon maitaleak, batzuetan, emakumea esnatzen du:
‎Gizona, aldiz, gorantz polarizatua dago, eguzkirantz eta eguneko jarduerarantz?. Emakumearentzat ,, kontzientziarik sakonena sabelean eta gerrialdean datza[...] Gorantz hasten bada, dena erortzen da halako batean?. Ekintzaren munduan, gizonak izan behar du abiarazlea, positiboa; emakumea, berriz, emozioaren munduan da positiboa.
‎Segituan, laztantzen hasi zitzaion. Emakumearentzat , ahaztezina eta lazgarria izan zen. Halako piztikeriarik!
‎orobat, makina ez da aski emakumea ezeztatzeko. Emakumearentzat eskubide guztiak aldarrikatzeak, oro har gizakiaren aukera guztiak eskatzeak ez du esan nahi ez ikusiarena egin behar zaionik haren egoera singularrari. Eta egoera hori ezagutzeko, ezinbestekoa da materialismo historikotik harago jotzea, harentzat gizona eta emakumea ez baitira entitate ekonomikoak besterik.
‎Zeren, gaur egun, bataren egoera eta bestearena ez baitira parekoak; gizona beste den figura batean agertzen da, baina bera da oraindik ere, eta bere nortasunaren osotasunean txertatzen du bere aurpegi berria. Emakumearentzat halaxe izateko, hark ere bere buruarentzat gisa existitu behar luke funtsean; horrek esan nahi luke independentzia ekonomikoa izango lukeela, bere xede propioetarantz proiektatu eta kolektibitaterantz joko lukeela, bitartekaririk gabe. Horrela posible dira berdintasunezko amodioak, hala nola Kyoren eta Mayren artekoa, Malrauxek deskribatua.
‎Biek ematen zizkidaten tratu txarrak. Emakumearentzat bere zerbitzaria nintzen. Joan nintzenean, umeak txikiak ziren.
2021
‎askatasuna oso osoa da bakoitzarengan. Emakumearentzat , ordea, abstraktua eta hutsa da beti, eta, beraz, emakumeak ezin du zinez erabili, matxinatuz ez baldin bada: horra hor bide bakarra, ezer ere eraikitzeko aukerarik ez dutenentzat; beren egoeraren mugak gainditu beharra daukate, eta etorkizuneko bideak zabaltzen saiatu; konformidadea ez da amore ematea eta ihes egitea baino; emakumeak ez du bere burua askatzeko lan egin beste irtenbiderik.
‎Adibidez, dibortzio eskubidea formalki aitortzea alferrekoa da bere kabuz bizitzeko aukera materialik ez badu: " Emakumearentzat , dibortzioa aukera abstraktu hutsa da baldin eta ezin badu bizimodua atera bere kasa" (II: 242).
2022
‎Ez du inork esan A hirukoitza aldamenean duen emakumea denik, baina hori ulertu du Barrikadasek. Emakumearentzat , berriz, ez da hain erraza. Pasaporte berrian azalduko denak ezin du kaskagorria izan, eta bai, aski du ileordea kentzearekin, baina ez zaio aproposa iruditzen striptease hori gizonaren aurrean egitea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia