2000
|
|
Hori igaro daiteke gorputzetik, gorputz mirabetik, gorputzaren mugiezintasunetik, gorputzaren jokabide guztietatik. Baina funtsezkoa dena, eta psikoterapiak egiten duena,
|
Bestearekiko
lotura da.
|
|
Hemen, azpi eskuinaldean, nagusitzat duen Bestearengana zuzentzen den subjektua dago seinalatuta; horretatik efektu esanguratsu bat eta
|
Bestearekiko
identifikazioa. I (A), ondorioztatzen da.
|
2004
|
|
Baina mezu ebanjelikoa da interes gehiago izan dezakeena eta, aldiz, arrakasta gutxien izan duena.
|
Bestearekiko
maitasuna da niretzat kristautasunaren muina. Pertsonalki hori da ni gehien betetzen nauena.
|
2008
|
|
Horretarako, baina, errespetua ezinbesteko dela dio.
|
Bestearekiko
errespetuak eta kontrakoen eskubideak onartzeak dakar bakea. Eta aurrera egiteko gogoak.
|
2009
|
|
|
Bestearekiko
lotura lerro horizontal modura irudika daiteke: mutur batean norbanakoa bere bakardadean; bestean, fusioaren paradigma.
|
2010
|
|
Jarrera kosmopolita, bere aldetik, eskuarki aniztasunaren aurkakoa da.
|
Bestearekiko
hurbiltasuna aldarrikatzen du, baina baldintza gogorrak ezartzen ditu. Kosmopolitismoak diferentziak ezabatzera jotzen du sarritan, nork bere burua ikusteko darabiltzan diferentziak, hain zuzen ere.
|
2011
|
|
Laster gertatzen da zatiketa, bestea ez baita bera bezalakoa.
|
Bestearekiko
adostasuna haustean, hari egozten dizkio hutsegite guztiak eta hark traizioa egiten diola iruditzen zaio. Horregatik, besteekin gatazkan egoten da sarritan, agintariak direnean batez ere, eta haienganako jarrera negatibista, ezkor eta kritikoa hartzen du.
|
|
Guztiahaltsuak diren objektu on eta txarretan zatitua dago objektua eta objektu txarrak dira nagusi.
|
Bestearekiko
harremana ez du sinbolikoa denak egonkortzen; ispiluko moduan gertatzen dira harremanak. Erregulazio sinbolikorik ezean, bestea etsai moduan ikusten da eta proiekzioak joko handia du.
|
|
adibidez, zubitik beste haurra botaz edo eskaileretatik jauzi eginez. 4)
|
Bestearekiko
elkarreraginean sedukzio portaera desegokia edo jarrera probokatzailea. 5) Arreta bereganatzeko bere itxura fisikoa erabili ohi du eskuarki.
|
|
|
Bestearekiko
desadostasuna adierazteko zailtasuna du, haren sostengua edo onarpena galtzeko beldurrez (baztertu egiten dira zigorraren beldur errealistak).
|
|
6 Emozioen adierazpenaren dramatizazioa, teatralismoa eta exajerazioa.7 Sugestionagarritasuna. Erraz eragiten diote besteek edo zirkunstantziek.3 Adierazpen emozional aldakorra eta azkar aldatzen dena.1 Bestearen arreta-gune ez den egoeretan ez da eroso aurkitzen.2
|
Bestearekiko
elkarreraginean sedukzio portaera desegokia edo jarrera probokatzailea.4 Arreta bereganatzeko bere itxura fisikoa erabili ohi du eskuarki.5 Hitz egiteko modu oso subjektiboa eta xehetasun gutxikoa du.8 Benetan dituenak baino harreman estuagoak dituela iruditzen zaio.
|
|
eta salbuespenik gabe.
|
Bestearekiko
obsesioa,
|
2012
|
|
Autore horien azterketek frogatu dutenez, edozein itzulpen edo testu unean uneko egoera sozial eta historikoen menpe dago, 48 eta ez da, beraz, ikuspegi erromantikoak aldarrikatzen zuen bezala, osotasun itxi, finko eta aldagaitza. Era berean, identitate sozial eta kulturalak ere ez dira finkoak, eta
|
Bestearekiko
harremanei esker osatzen eta birmoldatzen dira etengabe.
|
|
Steinerrek ere enuntziazioaren denbora eta harreraren denbora bereizten ditu, eta ikuspegi historizistak bi denbora horien arteko tartea ezkutatu nahi duela salatzen du. Ikuspegi historikoan, aldiz, tarte hori agerian jartzearen garrantzia azpimarratzen da; izan ere,
|
Bestearekiko
elkarrizketa ahalbidetzen duen baldintza gisa ulertzen da tarte hori (Boulanger 2002: 202).
|
|
Zentzua, pentsamendu postestrukturalistak argi erakutsi duen bezala, testuaren eta testu hori interpretatzen duen subjektuaren arteko bestetasun harremanaren bidez gauzatzen da, eta ez testuko adierazleek adierazi erreal batzuekiko duten lotura objektiboaren bidez. Elkarrizketaren hermeneutika honetan, subjektuaren (itzultzailearen) eta Bestearen (jatorrizko testuaren) arteko mugimendu zirkulatorioan hezurmamitzen da zentzua.
|
Bestearekiko
elkarrizketa harreman hori da, beraz, zentzuaren gauzapenerako baldintza. Horrexegatik esaten du Benjaminek jatorrizkoak itzulpenari zor diola bere biziraupena.
|
|
aberatsen nazioaeta pobreena.
|
Bestearekiko
aurkakotasuna bihurtzen da herritarrak kausa nazionalkomun baten inguruan biltzeko gai den osagai bakarra: estatuak etorkinen aurkakoak, gutxiengoen aurkakoak, islamisten aurkakoak, terroristen aurkakoak... bihurtzen aridira logika horri jarraiki.
|
|
" Ariznabarretak"" Sudupe" desiratzen du. Zentzu honetan, Desira
|
Bestearekiko
Desira da esaera edo formulazio lacandarrak lehenago aztertu gabe soilik aipatuta utzi dugun bekaizkeriaren egitura adierazten du. " Ariznabarretak" sinpleki" Sudupek" jadanik baduen objektua (hau da:
|
|
Baina Desira
|
Bestearekiko
Desira da formulazioari ganoraz antzemateko (hau da: " Ariznabarretaren" desira absentzia—" Sudupek" duenarekiko desira Estatuaren presentzia— da ganoraz antzemateko), badago beste bide (osagarri) bat, maila primario hau gainditzea eskatzen duena.
|
2016
|
|
|
Bestearekiko
adimen irekiera bat eskatzen du, gurearekiko desberdinak diren pentsatzeko eta ekiteko moduak onartzeko.
|
2017
|
|
Areago, begiradaren ezin saihestua da eszenan jartzen dena, alegia, norbere izatearen erabateko desjabetza eta
|
Bestearekiko
menpekotasun osoa. Bestearen objektu bihurtuta, kontzientziak kanpotik jasotzen du bere berri, eta, beraz, berea zeharo jasandako identitatea da.
|
|
Dena den," infernua besteak dira" esapidea ez da modu ezkor batean ulertu behar, sarri90 gertatu den bezala. Adierazpen hori ez da hartu behar Bestearenganako gorrotozko sentipenaren zentzuan edota izateen artean zoriona eta komunikazioa ezinezkoa balitz bezala,
|
Bestearekiko
menpekotasunaren zentzuan baizik. Sartrek ez du jotzen Bestearen existentzia kontzientziaren kondenatzat, Bestearekiko harremanen abiapuntutzat baizik.
|
|
Adierazpen hori ez da hartu behar Bestearenganako gorrotozko sentipenaren zentzuan edota izateen artean zoriona eta komunikazioa ezinezkoa balitz bezala, Bestearekiko menpekotasunaren zentzuan baizik. Sartrek ez du jotzen Bestearen existentzia kontzientziaren kondenatzat,
|
Bestearekiko
harremanen abiapuntutzat baizik. Alteritatea saihestu ezin delarik eta Bestearen biktima zein borrero bihur gaitezkeelarik, kontzientziaren erronka ez da Bestearen begirada eta askatasuna ukatzea eta suntsitzea, baizik eta aske irautea Bestea begiratzaile izan daitekeen munduan, alegia, begiradaren gatazka gainditzea eta, Bestearen esklabo eta nagusi izan gabe, kontzientziaren eta bestetasunaren arteko erlazioa asumitzea.
|
|
Alabaina, Sartrerentzat, arestian esan bezala,
|
Bestearekiko
menpekotasunak ez du eskatzen Bestearen presentzia fisikoa. Alegia, presentzia ez da ezinbesteko baldintza kontzientzia batean begirada gertatzeko eta, beraz, absentziak ez du bestetasuna baliogabetzen.
|
|
Arazoa zehaztu egiten da, hortaz: eguneroko errealitatean, badago
|
Bestearekiko
jatorrizko erlaziorik atzeman litekeenik eta, horrenbestez, niri ager lekidakeenik, ezagutezin erlijiozko eta mistiko ororen erreferentziatik kanpo. Hori jakiteko, argiago galdekatu behar da Bestearen agertze arrunt hori nire pertzepzioaren eremuan:
|
|
Horrela, Ni alienatu eta ukatu hori, nire
|
Bestearekiko
lotura ez ezik, gu bion bereizketa absolutuaren sinboloa da aldi berean. Izan ere, ni naizenez Bestea egotea ahalbidetzen duena nire ipseitatearen baieztapenaz, Ni objektua nirea da eta aldarrikatu egiten dut, zeren Bestearen eta nire arteko bereizketa ez baita inoiz emana eta, nire izatean, ni betiro bainaiz bereizketa horren erantzule.
|
|
Beste subjektuaren niganako presentzia horren ildotik, eta aitortzen dudan nire objektutasun horretan eta horrengatik, Bestearen objektibatzea har dezakegu
|
Bestearekiko
nire erlazioaren bigarren unetzat. Bestearen presentzia nire muga ez agerikoaz harago, izan ere, eragile izan daiteke nire burua berriro ipseitate aske modura hartzeko.
|
|
Halatan, Bestearen begiradak eta gorputzaren faktikotasunak Bestearen jabetzaren bidean jartzen gaitu. Sartrek
|
Bestearekiko
bi harreman konkretu mota bereizten ditu; eta harreman oro oinarrizko bi mota horien aldaera gisa ulertzen ditu. Sartrerentzat, Bestearekiko harreman konkretuak baldintzatzen dituena zera da, funtsean, Bestearentzat naizen objektuari buruz hartzen dudan jarrera, izan ere, Bestearen askatasuna nire niaren fundatzailea da, ni objektu bihurtzen nauena baita.
|
|
Sartrek Bestearekiko bi harreman konkretu mota bereizten ditu; eta harreman oro oinarrizko bi mota horien aldaera gisa ulertzen ditu. Sartrerentzat,
|
Bestearekiko
harreman konkretuak baldintzatzen dituena zera da, funtsean, Bestearentzat naizen objektuari buruz hartzen dudan jarrera, izan ere, Bestearen askatasuna nire niaren fundatzailea da, ni objektu bihurtzen nauena baita.
|
|
Horren aurrean,
|
Bestearekiko
lehen harreman motak Bestearengan eragitea bilatzen du (hau da, Bestearen subjektutasunean, askatasunean, transzendentzian), hain zuzen ere, norbere objektutasuna dela bitarte, objektutasunetik Bestearen transzendentzia transzenditu nahian, nolabait ere, ni objektuaren subjektu fundatzailea neroni izateko, eta ez Bestea. Harreman mota horren adibidegarri, Sartrek maitasuna, hizkuntza bidezko sedukzioa eta masokismoa hartzen ditu.
|
|
Beraz, printzipioz bi dira eta bi bakarrik
|
Bestearekiko
hartzen diren jarrerak:
|
|
Saia naiteke, bada,[...] kanpotik ematen zaidan izate hori ukatzen[...] Besteari objektutasuna aitor diezaioket, Bestearen objektutasuna
|
Bestearekiko
objektibotasunaren suntsitzailea baita. Baina, bestalde, Bestea askatasun gisa nire bere baitako izatearen fundatzailea delarik, saia naiteke askatasun hori errekuperatzen eta nireganatzen, askatasun izaera ukatu gabe:
|
|
Nolanahi ere, Sartrerentzat,
|
Bestearekiko
harremanetan izan asmo ohi den izate absolutu hori (objektu eta subjektu batera litzatekeena) funtsean porrota da, ezin baita saihestu bi transzendentziaren arteko talka, ezinezkoa baita bi transzendentziaren bateratzea edo beste transzendentzia baten jabe egitea norberarena izanik, ezinezkoa baita norbera izatea Beste gisa eta Bestea izatea norbera gisa. Transzendentziaren lehian, maitasuna da beste transzendentzia baten asimilaziotik gertuen agertzen den harreman mota, aurretik Bestearen askatasuna aitortzea eskatzen baitu:
|
|
Bestearen begirada hori bat batean agertzen da distantzia mundura datorreneko zera bezala, distantziarik gabeko presentzia baten baitan. Atzera egin dut, nire munduarekiko presentzia distantzia gabeaz gabetuta nago eta
|
Bestearekiko
distantzia batez hornituta: horra atetik hamabost pausora nagoela, leihotik sei metrora.
|
|
Besteak eratzen nauenez berarekiko sei metrora, bera niri distantziarik gabe egiten zait presente. Horrela, gauzekiko eta
|
Bestearekiko
nire distantziaren esperientzian bertan, Bestearen presentzia distantziarik gabea bizi dut.
|
|
bere baitarako izatea Bestearentzako izatea ere bada. Orduan, zein da
|
Bestearekiko
dudan oinarrizko erlazioa. Zein da Bestearentzako izatearen izatea?
|
2019
|
|
Eta haren anbiguotasuna Besteren ideiaren anbiguotasun bera da: giza kondizioaren anbiguotasun bera,
|
Bestearekiko
harremanean definitzen denez gero. Esana dugu:
|
|
Bularreko haurrak izatedun guztien drama jatorrizkoa bizi du zuzen zuzenean:
|
Bestearekiko
harremanaren drama. Gizonak larriminez sentitzen du abandonamendua.
|
|
Gizonak bere burua subjektu eta libertate gisa berresten duenean, Bestearen ideia mediatizatu egiten da. Hortik aurrera,
|
Bestearekiko
harremana drama bat da: Bestearen existentzia mehatxu bat da, arrisku bat.
|
2020
|
|
|
Bestearekiko
elkarrizketa izan zen jakintza maite dutenen lehenengo literatura. Platon, bere Elkarrizketak idazteari ekin ziolarik, ez zen soilik idazteko modu berri bat erabiltzen ari, pentsatzeko era berria ere abian jartzen ari zen...
|
|
Beste jarrera distopiko batzuk ez dira hain bortitzak baina bai kezkatzeko modukoak.
|
Bestearekiko
mesfidantza da aipatu beharrekoa. Okindegiaren ilaran zure ondoan dagoen begirada mesfidatiak arreta deitu dit, kutsatuta egon zaitezkeen beldurra adierazten duena.
|
2021
|
|
Ez da Bata, jauna eta oro esentziala izango.
|
Bestearekiko
dependentziarik gabe, emakumeak bere izatea, mutilatzeko baino, berresteko maitatuko luke, berdinetik berdinera:
|