2000
|
|
Txillardegiren
|
Bat
aldizkariko testuen aipamenak egitean bi zenbaki erabiliko ditugu beti: aurrenakaldizkariaren zenbakia adieraziko du, eta bigarrenak horren barruko orrialdea.
|
|
Existentzialismo ezberdinen iturri komuna daKierkegaard. Kierkegaard-en aurreneko obra handia
|
Bat
ala Beste da, 1843kootsailean Kopenhagen en argitara emana. Idazki hori XIX. mendearen 40ko hamarkadako urteetako idealismoaren eztabaidan kokatzen da.
|
|
Gizaki estetikoak libertatea maite du oroz gain, ez du loturariketa uztarririk onartzen, etab. Bizimolde estetikoa egoan zentratua da, sentigarrian, plazerrean (erotikoan bezala, Mozarten musikaren laket artistikoan edo ikerketazientifiko baten plazerrean, etab.; zentzu negatiborik batere gabe, hortaz). Bizimoldeestetikoaren ñabardura ezberdin ugariak
|
Bat
ala Beste ko lehen parte osoan azaltzendira, eleberri gisako Seduzitzailearen egunka ria n bukatuz. Bizimolde etikoa, bigarren partea?, familian zentratua, guk bizimodu kristau zintzoa esango genukeenada substantzian.
|
|
Aut aut. Kierkegaard-ek ez dio esatenirakurleari zein bizimolde hautatu behar duen, estetikoa ala etikoa (hirugarrenposibilitatea, erlijiosoa,
|
Bat
ala Beste n ozta ozta dago aipatuta) 3; hori norberakbakarrik erabaki dezakeena da hain zuzen (indibidualismo erradikala), eta berak bakarrik erabaki beharra daukana, norbera izateko. Kategoria fundamentala erabakiarenada.
|
2001
|
|
(ik. ?
|
Bat
eta bakarra?, HO). Orduan, errealitatea anitza eta aldakorradelarik, errealitatea azal dezakeen sistema filosofiko nahiz ideologikorik ezdagoelarik, irekitasuna beharrezko bihurtzen da («errealitatea irekia bada, ez duguhertsi behar gure pentsamendua», NENH, 106 or.); eta zentzugabe bihurtzen da, halaber, errealitatearen interpretazio bat eskaini nahia.
|
2002
|
|
Egoera horren aurrean EAEk eta Nafarroak aplikatu dituzten energia politikekhelburu desberdinak izan dituzte.
|
Bat
enpresen eraginkortasuna hobetzea izan da, horrela energia kontsumoa beheratzeko. Beste helburu batzuk energia iturriak dibertsifikatzea izan da, energia menpekotasuna gutxitzea, ingurumena zaintzea, etab.
|
|
Nazioa objektua ez den moduan, gizakia hezur haragizkoa (Sudupe, 1999) ere ez delako.
|
Bat
euskalduna izan baitaiteke, kontzientziak hala aginduta, eta Euskadi izan bere aberria. Ukatua zaiona.
|
|
Ukatua zaiona.
|
Bat
euskalduna edo beste izanik, Euskadik zertan izan ez duen bezala bere aberria, eta bai Espainia edo Frantzia(. Pido ser, hobe, seguir siendo esango balu, algo tan sencillo como español y socialista, psoeista esan nahi du??, Euskadin).
|
|
Idako hostotza artetik azkona eskuan duela doa gartsuki lasterka orein zaluak nekaraziz; arnasestuka doala dirudi.
|
Bat
batean Idatik dator Jupiterren armak daramatzan hegaztia eta gora darama erpe kakotuen artean. Agure zaindariek alferrik zabaltzen dituzte zerura begira eskuetako ahurrak eta bere zakurren ihausi amorratua eguratsera doa gorabidean.
|
2004
|
|
egon al zen Homerorik?
|
Bat
eta bera al dira Iliada eta Odisea idatzi zituena. Desberdinak al dira autoreak. Autore multzo baten aurrean al gaude?
|
2006
|
|
Nola ohartu nintzen ni orain gatazka deitzenduten horren existentziaz?
|
Bat
eta lehenbizi, bizi nintzen auzoko kaleak kartelezbeteta zeuden. Afixen artean bizi ginen.
|
|
Zerraldo datza Hildako Ekibokatua. Eta ikusten duzu norbait egunkariko txatalakebakitzen hurrengo egunean, Hilketa
|
Bat
, Bakarrik edo Hirugarrenen Laguntzarekin, zehaztu gabe, eta ikusten duzu eskelako eta eztei eguneko Hildako Ekibokatuairribarretsu eta Hildako Ekibokatua fruta saltzen soldata hala moduzko baten truke, eta Hildako Ekibokatua behin batez Camaronen kasetea autoko irratian jarritazeramala eta zuri ere gustatzen zaizu Camaron eta zeini ez eta orduan definitibokidakizu Hildako Ekibokatua dela hura.
|
2007
|
|
Pertsonena, gainera, loteria bezalakoa da; tokatzenzaizkizunak dira.
|
Bat
modu batean sartu da, bestea beste modu batean; bat ona izandaiteke, bestea txarra, bestea erdipurdikoa. Beraz, pertsonekiko gestioa bideratzenere jakin behar duzu.
|
|
batetik estatu eredu totalitario bat daukagu, herri hizkuntzen heriotzasinatu zuena, eta sinadura horren arabera jokatzen duena; bestetik, Haritxelhar etabere moduko euskaltzaleak.
|
Bat
heriotzaren aldeko, bestea biziaren jagole.
|
|
b.
|
Bat
al dator testuan agertzen den bake mota gaur egun Mendebaldekokulturan nagusi den bakearen ikusmoldearekin. Erantzuna arrazoitu.
|
|
Pentsatzen badugu gizakia, ez aurrez aurre, baino munduaren baitan eta Jainkoaren baitan (Izpirituaren baitan alegia), hau da, Dena
|
Bat
, orduan gizadiaren izpirituaz gizatasunaren indarraz edo aiurriaz bezala mintza gaitezke. Humboldt gazte oraindik antropologoak, hiru bolumeneko proiektu handia izateko baten hasiera eskuizkribatu du Parisen, lehen aldiz 1904an publikatu denean, Leitzman editoreak «Über den Geist der Menschheit» (gizadiaren/ gizatasunaren izpirituaz) izenburutu duena369 Iraultzaren ikuskizunak behatzaile gazteari buru bihotzeratu dion gogoeta behartua da370 Halako ekintzak egiteko eta halako bitartekoak hautatzeko, «guregandik kanpo dena bilinbolan dabilenean», ez dira aski, dio?
|
|
Erlieba dezagun hizkuntza guztien batasunaren ideia humboldtar hori (hizkuntza guztien funtsezko berdintasunarena, diferentzia ukatzen ez duen berdintasunarena, alegia!), aurre egiteko oraintxetik gaizki ulertze edo faltsifikazio interesaturen batzuei, gure artean frankotxo barreiatu baitira urteotan. Gizadia edonon bat den bezala, bat da giza hizkuntza nonahi, hots, hizkuntza guztiak bat dira, gizaki guztiengan beti bat eta bera delako hizkuntza eta pentsamendua exijitu duen premia, eta bat eta bera hizkuntza sortu duen ahalmena465
|
Bat
da hizkuntza guztien gramatika edo forma466, eta hizkuntza bakoitza giltza bat da beste edozein hizkuntza ulertzeko467.
|
|
Ikusmolde honetan, aldatuko dugu pasarte bat hona? gizakia ez dago naturari konfrontatua, han txertatua baizik, harekin bat; nazioak ez daude bata besteari konfrontatuak, lotuak baizik, elkarren osagarri eta lagungarri helmuga komun batera iristeko, han «dena
|
Bat
da unibertsoan eta Bata dena da». Indibiduoen, herrien, gauzen, denaren barrueneko batasuna unibertsoan, Humboldt-entzat ez da izan kontzeptu bat soil, sakon sakoneko sentimendua baizik, kasik esperientzia pertsonal bat, bere aiurriaren arabera.
|
|
Onartzen badugu ere, «edozein metafisikatan badela puntu garbi eta tinko bat abiaburuan, nondik ere abiatzen ohi den, eta zerbait (ez ziurtasun gabe, baina) ilun badaikere igartzen dela helburuan, norantz baita joaten, iruditzen zait niri, Fichte-k abiaburukotzat egiatan azkenburukoa jotzen duela, ni absolutu, zinezkoa. Nik, bada, sentitzen dut, eta modurik ezberdinenetako mila modutan sentitu ere, izaki (gizatiar) intelektual bakarrekoaren ezaskitasuna, eta guztien elkarrekikotasuna beste hainbeste modutan, ezen hala bultzatua bainaiz, ez Dena
|
Bat
batera, kontzeptu okerrekoa da-eta hori ere, baizik eta batasun batera, non zenbakiaren kontzeptu oro, batasun eta anizkoiztasunaren kontrajartze oro urperatu egiten baita. Batasun horri Jainkoa deitzea gatzila kausitzen dut, horrela hori batere probetxurik gabe norberegandik lekora botatzen baita.
|
2008
|
|
1869ko maiatzaren 30ean Irurac
|
Bat
egunkariak euskal errepublikanoen asmoen berri ematen zuen, La Correspondencia egunkari errepublikanoari jarraituz: «El partido republicano de las provincias Vascongadas y de Navarra está trabajando por organizar una fuerte confederación de los comités existentes bajo la dirección de un comité central, que se establecerá en cualquiera de las poblaciones que por su posición geográfica, o por tener en ella más vitalidad, mereciese la preferencia» (Urquijo, 1994:
|
|
Ez daukagu behintzat beste bileren aipamenik. Vicente Agirre, Laurac
|
Bat
egunkariko laguntzaile izendatu zuten, baina estatu mailan federalistek egin zituzten batzarretan Pi i Margall eta Justo María Zabala aritu ziren Gipuzkoaren izenean. Herri mailan ere, Agirrek ez zuen parte hartu 1873ko ekainean errepublikano federalek burutu zuten protestan.
|
|
/ etc/ services fitxategian agertzen den zerbitzu bat edo gehiago zehatz daitezke.
|
Bat
baino gehiago badira, koma(,) karaktereaz bereiziko dira. ALL gakoarekin zerbitzu guztiak erreferentzia daitezke.
|
2009
|
|
Bada, bi gauza:
|
Bat
satisfazioa. Jakinda nire amonak zeukan sentimendua ez zelabatere okerra.
|
|
46an hil zela eta bera zuzen zegoela.
|
Bat
hori. Eta beste alde batetik penabat ere.
|
|
Irurac
|
Bat
Konferentzien hezkuntza eta kultura proiektuak Artikulu osoa
|
|
Bainan zer aipatuko duzu?
|
Bat
pilotaz, bestea dantzaz, gero bertsolarietaz. Bainan gero?
|
|
|
Bat
egin aurreko string puska
|
2010
|
|
1 Errefuxiatuei Ameriketako hiri eta herri ezberdinetara joateko bidea egineta bertara iristean eusko etxeekin estu eta zuzen elkarlanean jardutea, azkenhauek egoera legala ahalik eta arinen normalizatu ahal izateko eta egoeraekonomikoa bideratzeko lana aurkitzen laguntzea. Ildo honetan aipa dezakegu Alsina taldeko azken errefuxiatuak Buenos Airesera heldu zirenean1942ko apirilaren 15ean, Laurak
|
Bat
eusko etxeko abesbatza zutela portuanzain; 200 bat pertsona zain zituztela, Agur Jaunak abestuz eta txistuzaurreskua eginik ongi etorria eman zieten heldu berriei Buenos Aireskoeusko etxe ezberdinetako zein hiriko eta argentinar estatuko ordezkariek.Behar izanez gero Buenos Airesko hotel batean gela zuen bakoitzak hartutahilabete oso baterako eta hamabost egunetan argentinar naziotasuna eta pasap... Heldu eta hurrengo egunean eurenomenezko afaria egin zen eusko etxean.
|
|
Jaurlaritzaren ekintzarekin lotura zuzenik gabe ReneLafonek antolatu zuen erbesteko bigarren euskara klasea unibertsitatean, kasu honetan Universite de Bordeaux en 1948an eta, 1955ean JaponiakoKeio unibertsitatean Laurent Labartek. Londreseko eusko etxean GotzonGondrak jarriko zituen euskara klaseak martxan 1945ean eta, adibidehauei jarraiki eta, oro har, XIX. mendetik hasitako ildoari jarraiki, euskoetxe gehienetan eskaini ziren euskara klaseak Ameriketan zein Europan.Izan ere, Montevideoko Laurac
|
Bat
eusko etxean 1883an eskainitakoeuskara klaseen berririk badugu. Era berean, eusko etxeetako haurrek euskaraz ikas zezaten eta 1925eko Montevideoko Instituto de EnseñanzaEuskal Erria ikastolaren ereduari eutsiz osatu zen Caracasko IkastolaEuzkadi 1962an.
|
|
Osagarri gisa beste bi estrategia jasotzen dira.
|
Bat
landa eremuaren alorrean: foru aldundia jadanik garatzen ari zen hainbat ekimen bere eginez, planak nekazaritza ekoizpenaren hobekuntzaren beharra azpimarratzen du. Beste estrategiaturistikoa da:
|
2011
|
|
Hezkuntza (Tantak), Zientzia eta Teknologia (Ekaia) eta Giza eta Gizarte Zientziak (Uztaro). Hala ere, aurreko urteetan sortutako aldizkarien antzera, hizkuntzari buruzko euskarazko aldizkari berriak ere kaleratu ziren, hala nola,
|
Bat
eta Hegats. Lehena EKB eta SEIk ekoitzia Soziolinguistika arlokoa eta bigarrena Literaturakoa, EIErena.
|
|
Ezin zara egon denbora guztian bere alboan, zer ikusten ari den edo zer ez zaintzen, batik bat etxean hainbat dituzunean?
|
Bat
edo bi dituzunean tira, baina askotxo direnean, benetan arazoa da(?) Interneteko gaia desberdina da.
|
2012
|
|
Juaristi, P. (2007): . Euskararen kale erabilera Bizkaian?,
|
Bat
Soziolinguistika Aldizkaria, 64, Andoain.
|
|
Vilches, C. eta Vilches, M. (2006): . Euskarak Nafarroan izan duen bilakaeraren adierazlesoziolinguistiko batzuk?,
|
Bat
Soziolinguistika, 58.
|
|
Zubiri, H.; Retortillo, A. eta Aierdi, X. (2008): . Euskal hedabideak Euskal Autonomi Erkidegoan?,
|
Bat
Soziolinguistika aldizkaria, 68, 85
|
2014
|
|
|
Bat
batean neskak ikusi nituen. Ez da ordurarte neskarik ikusi ez nuela, ez da besteetanbaino neska gehiago zegoela, gakoa da nik neskei eta beraiek Zuloak taldearenkontzertua bizitzeko moduari jarri niola arreta.
|
2015
|
|
Gartzia, Joxerra, Andoni EgaNa, eta Jon Sarasua. 2001
|
Bat
bateko bertsolaritza: Gakoak etaazterbideak.
|
|
Hori aplikatzeko modu ezberdinak egongo dira.
|
Bat
euskararen lurralde plan sektorial bat egitea izan daiteke, eta agian ez da astakeria bat, zeren eta jada 97an aginduta dago ondare kulturalaren lurralde plansektorial bat egitea, alegia, gauza ez material bat, ondare kulturala (igual ondare kulturala zer dendiskutitu daiteke, elizak materialak dira, baina izen horrekin gauza immaterialak ere izan daitezkeela uste dut). Ez dakit justu euskararena izan litzatekeen, edo ondare kulturalaren plansektorial horren barneko azpiatal bat.
|
2017
|
|
Hezkuntza mundua etaHizkuntza berreskurapena.
|
Bat
soziolinguistika aldizkaria. Dossierra 49 Zenb 2003ko abendua.
|
2019
|
|
Joxe Ripiau (1999):
|
Bat
eta bat [Hitzak: Maialen Lujanbio].
|
|
Leloan kokatuz, Korrikaren indarra azpimarratzen da?
|
Bat
korrika, bi korrika, milakakorrikari, horrekin, bildu nahi duen jendetzaren erakusgarri.
|
|
Alberdi, A., Garin, I., Aizpurua, O. eta Aihartza, J. (2012). The foraging ecology of the Mountain LongEared
|
Bat
Plecotus macrobullaris revealed with DNA Mini Barcodes. Plos ONE.
|