2000
|
|
Euskal kulturaren arloanbete betean lan egin duen Txillardegiren omenez prestatu dut aspaldi honetan nuenhausnarketa.
|
Baina
nik proposatutako ikuspegi horretan, har dezagun kontuan jendemultzo aberatsa dagoela, Euskal Herriaren nortasunaz kezkatuta eta arduratuta laneginez. Hona hemen egunkarietatik bildu ditudan azken irizpideak.
|
2002
|
|
Agure zikoitza hildakoan, ohartzen hasi nintzen, ea semeak aitak baino gehiago ohoratzen ote ninduen.
|
Baina
nitaz gero eta arreta gutxiago zuela ikusi nuen. Nik neuk era berean ordaindu nion, eta bizi hala hil egin zen.
|
|
|
Baina
nire iritziz patuei zor zitzaion hain hiri handiaren sorrera eta jainkoen agintaldiaren ondorengo inperio bikain haren hasiera. Bortxaz harturiko vestalak erditze bikoitza izan zuenez, nahiz horrela pentsatzen zuelako nahiz hobenaren eragilea jainko bat izatea itxurakoagoa zelako, Marte izendatzen du jatorri ezezaguneko oinordekotzaren aita.
|
2003
|
|
M. Orbe. Esango nuke orain gaudela, hain zuzen ghettoan; beraz, irtetzen saiatu behar gara.
|
Baina
nik uste, gure kulturak ghettoan jarrai ez dezan, ez dela aski euskal kulturaren eskubideak edo eta eszelentziak aldarrikatzea; itxuratu behar dugu, eta azkar gainera, gure kultura eta hizkuntza,.
|
2004
|
|
Posible da esatea kasu horietan bitartekaririk gabeko esperientzia izatca oso zailadela, soinuaren ustezko bitartekaririk gabeko esperientzia, adibidez, gogotik at ematen dengertakizun fisikoa delako, airearen bibrazioaren gertakizuna hain zuzen.
|
Baina
nik, esangoluke kartesiarrak, ez dut gogotik at dagoen objektu honen esperientziarik (soinu fisikoarena), zerbait subjektiboarena, mentalarena, baizik, alegia, soinu kualitate batzuena?. Horiek beti gertatuko dira, existitu edo ez gogotik kanpoko objektua. Soinua berdin entzungo nuke ametsetan edo haluzinazio kasuren batean, baina egoera horietan soinu fisikoerrealik ez dago.
|
2006
|
|
Noski, esageratzen ari da.
|
Baina
nik hauxe diot: hemen, Euskal Herrian ere, nobelarako, fikziorako aukera itzelak daude. Gure gizartean fikziorako substratu aparta daukagu, erabili beharrekoa zerbait ezberdinikeskainiko badugu Europako literaturen mapa errepikakor beti berdin honetan.
|
|
Hain dira gertuak!
|
Baina
ni horrekin ez nago erabat ados. Ez dabakar bakarrik distantzia kontua.
|
2007
|
|
Bazeuden moduak prentsarekin harremanakbideratzeko.
|
Baina
ni sartu nintzenean, faxik ere ez zegoen eta notifikazioak munizipal batekin bidaltzen genituen hedabideetara. Fax bat erostea aurrerapen izugarriaizan zen.
|
|
Hitz potoloa da.
|
Baina
nik askotan jarri izan dut neure buruaarlo zientifikoan dabilen prentsa bulego baten lekuan. Era samur eta errazeantransmititu behar ditu oso zailak diren kontzeptuak:
|
|
Horiesatea ez zaio inori gustatzen.
|
Baina
nik beti esaten diet: «Esaidazu zer gezuresan dugun».
|
|
Egia da prentsa bulegoetan jarduteko profesionalen profila zehaztu dela, azken urteotan asko landu den gaia dela, eta karrera propio bat ere badagoela horretarako.
|
Baina
nik ez dut karrera horretan sinesten. Ez dut imajinatzen oinarriankazetaririk ez duen prentsa bulegorik.
|
|
Identitate hitza erabili izan dut herriek dituzten balioak eta, berauek bizitzekomoduak biltzeko.
|
Baina
niri gustatzen zait eta aproposagoa iruditzen zait nortasunhitza, gizabanakoarentzat erabili dudana, baita kultur taldearentzat ere. Identitatehitza, latinez, berdinatik dator.
|
2009
|
|
Amezketaherri txikia da eta botoa ematera joaten zen.
|
Baina
nire amona, ezertaz enteratuko ezbalitz bezala egiten zuen. Alargun bezala egiten du bizitza, bere seme alabak, bere lana, hori aurrenekoa.
|
|
denek.
|
Baina
nire amak, batez ere, esaten duenez, nola bera ibiltzen zen gehienbataitarekin. Kontatzen du nola joaten zen berarekin zinemara et.a...
|
2012
|
|
|
Baina
nire galdera da. Idazle hauek aurkezten zuten Euskal Herri hori, EuskalHerri erreal bat, benetako bat al zen?
|
2014
|
|
Nik uste dut Euskal Herrian kolektiboki eraikiedo erakunde kolektiboetan edo kolektiboki funtzionatzeko eraiki den moduan joeragehiago izan du sendotasunarena.
|
Baina
neretzako balore garrantzitsuagoa da, etaEuskal Herrian ere badago, arintasunerako joera bat, aereoagoa dena, mobilagoadena, bolatilagoa dena. Hori ere badago!
|
|
Egia da modu literaleanirakurriko bagenu oso istorio gogorra izango litzatekeela, botere harreman biolentoagordinegi agertuko litzatekeelako, bestalde gazte irakurle batek «serio» hardezakeena, eta natural ikusi.
|
Baina
nire kezka hurrengoa da: gazte batek jakingo duinterpretatzen ironia hori?
|
|
Baiki, guk eskura dugun «emakumea» larriki kaltetutadago.
|
Baina
nik neuk, neure aldetik, beste hainbat feministak bezala, eta bestehainbatek ez bezala, ez nuke bilatuko izaki sortu berria, sekula haren berririk izanez dugun Emakume profetikoa.
|
2015
|
|
Orduan, egia da diogulaIribasi leporatu guk etxean erdaraz egiten badugu hori bere erru zuzena denik.
|
Baina
nik uste ere, oso sinplistegia dela bere azalpen hori. Arrazoiak zeintzuk diren pentsatze hasi behar dugu, horrendeskribatzea egina dago eta orain horretan pentsatzea tokatzen da.
|
2017
|
|
|
Baina
nire ikerketarako bereziki interesgarria suertatu zait Penélope Eckert-ek garatutako ildoa. Eckerterrek hiztunen hizkuntzen erabileraren nolakotasuna abiapuntutzat hartuta, erabilera horretan generoak eta hizkuntza komunitatearen egituraketak duen protagonismoari erreparatu zion (Hernandez, 2005: 49).
|