Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 62

2000
‎Horretarako kultur adierazle deitzendirenek lagunduko digute. Ez dut azalduko zertan diren, ebidente samarrak direlako, baina nire ustez euskal kulturaren kasuan dituzten gakoak komentatuko ditut.
‎modukoa, estrukturalista, finean. Batzuek beraren lehen formazioteknikoari egotzi nahi izan diote joera hori, baina nik uste dut sustrai sakonagoakdituela. Egoeraren salaketa gogorra egin ondoren, batasun printzipioaren koherentziakbultzaturik, enuntziatu apurtzailea bota zuen Txillardegik, baina berehala, horreksortutako hutsunea zerbait objektiboz, edo zerbait objektibatuz bete beharra sentituzuen.
2001
‎97 bai/ baina nik/ e/ zuk esan dezun e/ zenbait gauzatan/ e/ esaten
‎Tradizio batek eragin nabarmena izan zuen bestean, eta euskararen munduan zizelkatu ez zen erromantikoatzerakoien klixe horrek kalte handia egiten dio, oraindik ere, euskarari: euskararenoilalurreko gaurko bizipen egunerokoak ezin du, anartean ere, sukar hori aspaldigainditu zuela sinetsarazi, bizirik dagoen mundu batek bizi gaituela jakinarazi.Euskararen zailtasun deabruaren topikoa langa bat da tradizioen arteko komunikaziorako, baina ni nago (eta oker egon ninteke) bi tradizioen arteko komunikazioaeragin behar luketenek (agintariek, hedabideek, eragile sozialek...) ez dutela komunikazio horretarako premia ikusten, eta, halaber, ez direla konturatzen komunikazio hori joan etorrikoa (berdintasunezkoa) ez den bitartean euskal gatazkadeitu zaion horrek iraun egingo duela: arazo izaten iraun ere, alegia.
‎L. Stine, Paula Danziger eta Roald Dahlbezalakoen lanak aipatuko dizkizue, denak euskaraz irakurriak?, gutxitanhemengorik. Kasu berezitzat har dezakezue, baina nik hagitz garbi daukat, alorhorretan ere zorioneko normalizazioa hurbildu ahalean, eta horrexetara goaz, ezta. Horixe nahi dugu.
‎«... gaur egun, badira argitaletxeen munduan postu nagusiakdituzten emakumeak. Gauzak aldatzen ari dira, baina ni hasi nintzenean, munduhorretan lagun asko zituen pertsona pribilegiatua zinen edo jai zenuen. Orain, errazagoa da norbaitek zure lana kontuan hartzea.
2002
‎EuskalUnibertsitatearen aldekoak garenok unibertsitateetan euskalduntzearen aldeko lanhandiena egin dutenak gara. Harrokeriaz har daiteke baieztapena, baina nik horihorrela dela uste dut.
‎Etaproposamenak forma zehatza dauka: Udako Euskal Unibertsitateak Euskal HerrikoPosta Unibertsitatearen funtzio eta betebeharrak hartu lituzke bere gain.Zalantzarik ez, egundaino egindakoak alde batera utzi gabe, baina nire aburuzguztiz garrantzitsu gerta daitekeen horren ardura ere hartuta.
‎Hartuko duzu zigorra, ez diot zein. Gaizki egin duzu; zeuri ez dakit, baina niri bai, ezetza eman didazu, eta zuri ere bai agian. Hango barreak, kontu kontari, eta zenbat solasaldi egingo genukeen!
2003
‎Izan ere, Jaurlaritzak Euskaltzaindia eta Eusko Ikaskuntza, esate baterako, laguntzen zituen eta horien lan eremua zazpi euskal lurraldeetan zabaltzen zen, UEUren kasua bezala. Unibertsitatearen kasuan, inork ez zuen aipatu, baina nire ustez, harremanak baldintzatu zituen faktore garrantzitsu bat egon zen: EHUren Estatutuen eztabaida prozesua.
2006
‎Jarrera horietatik, bularreko esnea elikagaiosasuntsuagoa eta naturalagoa dela eta ekintza horren alde alternatiboak azpimarratzen dituzte: medikuntza hegemonikoaren eta kontsumo gizartearen aurrekokritika eta autonomia, bizimodu humanistagoaren aldarrikapena, etab. Ez dut ukatuko beraiek defendatzen dituzten argudioetan badaudela zenbait gauza arrazoizko, baina nire ustez filosofia naturista edo humanista horiek, oro har, eta salbuespenaksalbuespen, emakumeenganako jarrera menderatzaile/ androzen trikoek kutsaturikdaude edo egon daitezke. Osasuna edo bizimoduak era ez hegemoniko batetikulertzeak ez zaituelako berez libratzen genero ikuspegi ezberdintzaile eta zapaltzaile batetik.
‎Diarioak. Diarioen zalea naiz oso, gustatzenzaizkit, gero eta gehiago, baina nik ezin dut halakorik idatzi. Nik fikzioa egin nahidut:
‎Etxe hartara sartu nintzeneko lehen oroimena sukaldeko gas labeapiztuta eta irekita zegoela da, berogailu gisa erabilita. Labe barruan piztuta zeudengar urdinak memorian dauzkat grabatuta pelikula batean ikusi banitu bezala.Ohitura normala izango zen Ordizian, baina niri bitxia iruditu zitzaidan sukaldekolabea horrela erabiltzea.
‎Erlijioa ematen digun fraideakez du erlijioaz bakarrik hitz egiten, eta bere bibliotekatxo pertsonala daramaikasgelara, guk bere liburuak klasean irakurtzeko, edo etxera eramateko nahibadugu. Lagun artean politikaz hitz egiten da baina nik ez dut ia ezer ulertzen.Franco hiltzen den arte. Orduan bizitzazko leherketa bat bezalakoa da, eta batbatean badirudi jende guztiak dakiela euskaraz Elgoibarren.
‎Lou Reed, The Who, Jethro Tull, John Mayall, John Lennon, The Beatles, The Rolling Stones, Neil Young. Ordurako, bagenekiennoski, kantautore askok abesti zentsuratuak zituztela, gauza bera liburueizegokienez, baina niretzat rock musikan abesti zentsuratuak egoteko arrazoiposible bakarrak sexua eta drogak ziren, baina ez politika, eta ez nuen espero ezeinadierazpen politikorik nerabeentzako musika hartan. Jakin min handia piztuzitzaidan.
2007
‎Nik uste dut garai hori ere pasatu dela. Jende askodabil pentsamolde horrekin, baina niretzat, behintzat, oso garrantzitsua da goizean, lanera joatean, lanarekin eta neure buruarekin gustura egotea.
‎Saiatzen dira informazioa ematen; informazioa garrantzitsua delaesaten dute. Ongi dago datuak ematea, tauletan oharrak jartzea, enpresa noladoan esatea, baina niretzat komunikazioa beste gauza bat da. Aurpegira begiratubehar diogu elkarri, pertsonok elkarrekin egon behar dugu.
‎Erakundeen, organizazioen eta enpresen jarduera komunikatiboa bideratzea, organizatzea, profesionalizatzea eta, alde horretatik, lehiakor bilakatzea. Noski, bakoitzak bere ñabardurak dauzka, baina nire ikuspuntutik, ñabardura horieibaliabide teknikoen bidez erantzuten zaie.
‎Bakoitzak bere eskola dauka baina nik, Herri Irratian ikasi genuena ekarrikodut mahaira, adibide gisa. Herri Irratian deialdiak jasotzen genituenean aukeratuegiten genuen zeinetara joan nahi genuen.
‎Bai, eta uste dut inolako lotsarik gabe erabil daitekeela, ez dela kritikagarria.Marketin hitzak askotan nahiko mespretxuzko zentzua du; baina nik ez duthorrela ikusten.
‎Horietako bati Euskal Kultura eta EuskalHerriko ekonomia zeritzan. Ni ados antolatzearekin, mundu ekonomikoarenbarnean bizi garelako, baina nik nahiago izan nuen Zer deitzen dugu euskal kulturataldekoekin jardun. Elkarrizketa ongi zihoan.
‎Humboldt-en pentsamendu bera da: gizon emakumeek hizkuntzan ezartzen dute beren burua ni edo subjektu moduan; baina ni bezala, aldi berean hi ere ezarriz, ezartzen da bera. Ni/ mundua erlazioa ipini baino lehen, eta horren zimentu, gizabereak ni/ hi erlazioa finkatzen du; munduarekiko erlazioa baino lehen, erlazio soziala, intersubjektibotasuna.
‎Eta ezer ez bada, bestetik bera da dena, esan liteke: hizkuntzak ipini du; baina nia ipiniz, hizkuntzak bere buruaren posibilitatea ipintzen du, eta bere buruarekin (hizkuntzarekin) mundu guztia.
‎«Über den Dualis»en Humboldt-ek hi eta haren arteko diferentzia lantzen du: biak dira ez niak, baina ni eta hak ni eta ez ni osoa biltzen dute (ni eta hik ez bezala); nia barne sentsuan eta ha kanpoko sentsuan oinarritzen da, hia norbere gogozko aukera batean339; hia ere ez ni bat da, baina ha izaki ororen izatearen esferan kokatzen den bitartean, hia ekintza komun baten eraginezko esferan kokatzen da, horrela, ni eta hi baino beste esfera batean kokatua, ha ez ni eta ez hi da340 Hizkuntza batzuetan hirugarren pertsona ezin da abstraktuki espresatu ere:
2008
‎Baina ikusi denez 1807an Jose Antonio Campos izendatu zuten alkate, eta Madrilen bizi zenez, Pedro Francisco Olabe aritu zen bere ordez. Camposen hautaketa nola burutu zen ez da inon argitzen, baina nire ustez aho biziz?, por aclamación?, izendatu zuten, Laskurainen izendatzea oztopatzeko era bakarra baitzen.
‎Zuk atsedena hartuko duzu, baina nik lana egin dut.
2009
‎Eredu honek funtzionatu egin du, baina batez ere behar zuen mailan, pertsonen mailan alegia. Horrekkorapilo asko, kontzientzia asko, ideologia poltsak askatu ditu eta gaiarentzat justizia oinarria berreskuratu du; horrek ez du esan nahi gauza asko egin gabe ezdaudenik, baina nik balorazioa egiterakoan, kontu hauetan oso pozik nagoela esandezaket.
‎(A): Nik ez dut esaten medaila bat eman behar zaionik bakoitzari, baina nik bai uste dut, ezkutatu diren gauza horiek denak azaltzeko daudela. Gainera, instituzioek azaldu behardute.
‎–Jo! Ezin dut, honegatik, lehiaketa honetara joan nahi dut baina nire alaba gaixorik dago edo. nireemazteak dio jada hau... ez, nire senarrak jada...?; eta hori asko nabaritzen da. Nirekasuan, familiarik ez dudanez, bada. nahiko ondo daramat».
‎–, eta nik: . Aizu, ni tentatzen zabiltza... hauda, gauza bat da neuk esatea. ba ez dut gogo handirik hau aspergarria delako.hots, ez aspergarria, baizik. hona etortzea eta orduak hemen pasatzea.?, diot,? baina niri, tonu, horretan.
‎«Ez, ez, ez. hori bozketaz egin behar da, eh. bada, eh. hor edozein pertsonaaurkeztu zitekeen. eta han ez zen inor aurkezten[.] Nik esan nuen, tira, ez badagobeste aukerarik. egia esan niri ez zait axola egitea, ezta gutxiago ere, baina nik nereburua eskaintzen dut».
‎«Guggenheimerako obrak erosteazarduratzendensozietateanezdutniredimisioa emango. PSE EEk eskadezake nahi duena, baina nik ezdutdimisioaemango».
2011
‎Aldagai hori garrantzitsua da, baina niretzat ere multimedia kontzeptua ez da norbaitekgauzak hiru hedabideetarako egitea, hedabide guztiek gainerako hedabideen ahalmena, eta ez soilik pertsonak, baliatzea baizik (EET2).
‎Beste asignaturarekin, plangintza barruan, euskararentzat ordurik ez utziz. Orduan, arazo haundi bat hori da, baina nik uste dut, horren aurrean gogor burrukatu behar den zerbait dela. Plangintza berria egiteko izan zen ihaz eta boikot egin zuten plangintza hori aurrera ez ateratzeko, batez ere, euskarari behar zitzaion tokia ematen ez zitzaiolako (Euskaltzaindia, 1978:
‎Goi mailako mugako nortasunaren nahastea: identitatea lausotua dute, baina niaren funtzio batzuk ondo betetzen dituzte; harreman sexual intimoak eduki ditzakete; supernia integratua dute. Neurotikoen eta mugakoen arteko nahasteak dira.
‎Maila edipikora eramaten ditu aho aroko gatazka (nahaste depresibo masokista), uzki aroko gatazka (nahaste obsesibo konpultsiboa) edo inhibizio sexuala (nahaste histerikoa). Goi mailako mugako nortasunaren nahastea dutenek nahaste histrionikoa, mendekoa eta nartzisista garatzen dituzte; identitatearen difusioa agertzen dute, baina niaren funtzio batzuk ongi betetzen dituzte: lanerako egokitzapena, harreman intimoetarako gaitasuna, supernia integratua.
‎«Keinu hori egin badu, gogokoa ez nauelako da», «Sozialki gaitasunik gabea naiz, lanean eta harreman sozialetan ez naiz desiragarria», «Ezertarako ez dudala balio pentsatuko dute», «Besteak niregana hurbiltzen badira, nire benetako nortasuna ezagutuko dute eta baztertu egingo naute», «Nire mihia trabatu egin da eta kokoloa naizela pentsatuko dute», «Arreta niregana erakartzea ekidin egin behar dut, eta nabarmendu gabe pasatzen saiatu behar dut», «Hobe da ezer ez egitea, zerbaitetan saiatu eta porrot egitea baino», «Tentsio aztarna horiek harremana gaizki doala adierazten dute, beraz, harremana moztu egin behar dut». «Besteek beren merituengatik dute arrakasta, baina nik arrakasta dudanean, zorteagatik da».
2012
‎Dena dela, azken 30 urteotan, berriztatzeko eta modernizatzekogaitasuna izan du, eta euskal kulturaren adierazpiderik arrakastatsuenetarikoabihurtu da (Siadeco, 1995 eta Aierdi eta beste batzuk, 2007). Horretan, hainbatfaktorek izan dute eragina, baina nik elkarri lotuta dauden lau faktore aipatuko ditut: bertso eskolak, Bertsozale Elkartea, txapelketak eta bertso saioak.
‎Zergatik sorkuntza gabezia hau? Zergatik dago euskal kantagintza krisian. Hainbat arrazoi daude, baina nik lau aipatuko ditut:
2014
‎Baina jakite hori, hizkuntza ikastea eta hizketanjakitea, oharkabeko jakite bat da, subkontzientea edo jakinaren azpikoa, eta badirudihorrek ez digula balio ikerketarako; badirudi ikerketa ohartuki edo jakinaren gaineanegiten dela. Hala dirudi, baina ni ez nago batere seguru: jakitea eta, esan ohi denbezala, zientzia aurreratzea, ohartuki eta jakinaren gainean egiten dira baitezpada, baina jakiteari kontrajarri nahi niokeen igartze/ antzemate/ hautematea ez dakit osoohartuki eta oso jakinaren gainean egin behar diren.
‎Ikusten ditudanean amonen, hemengoamonen argazkiak. ez dut esaten idealak direnik, baina historiaz beteta daude, askobizi dutenak... Klaro gehienetan agertzen dira irudiak baina niretzako egon daiteke, bai, eserita ba bere baserrian kanpoaldean adibidez. Izan daiteke banko bat herri batean.
‎eta... baina nik ez nuen horrela bizi. Ni ez nintzen hori defenditzen, baina konturatzennintzen zenbateaino zan hori oztopo bat.
2015
‎Balantzari buruz, ez dakit, agian ez dut ondoegi azaldu, baina nik ez dut esaten gertatu denapositiboki balioesten dudanik. Esaten dudana zera da, gertatu denaren parte bat badela ingurunepopulatuenetan joera positiboak antzematen direla.
‎Zeren garaile da? Hori errealitate bat dela uste dut, erdaldun elebakarrak daudela, hemenEuskal Herrian bizi behar dutela, baina nik uste beraiek ere euskara ikastea zein garrantzitsua denpentsatu luketela, nabaritzen dutela galera hori, eta agian hor egin genukeelagehiago. Arazo hori ikuspuntu horretatik garatuz azpimarratu genuke.
‎Nire ikuspuntu batedo iritzi bat besterik ez da. Nik hizkuntzez eta hitz egiten ari garenean, maiteena euskara dut noski, baina nik nire seme alabei erakusteko garaian, euskara lehenbizi erakusten diet, baina norberarenaberastasuna ere jakinduria da, eta hainbat eta hizkuntza gehiago jakinda, ba pertsona bera aberatsagoa izango da. Euskal Herriak esparru batzuetan esparru mailarekin harremanetan egoteabehar du, hainbat industria edo nazioartearekin, eta horretarako hizkuntza anitzak ezagutu beharditugu.
‎Nire ustez, hemen datuen bilketak, iazko jardunaldiak ere intentzio hori zeukaneta aurtengoa berretsi egiten da, diagnostiko egoki bat egitea da, gertatzen ari denaren kontzientzia hartzea. Uste bat bagenuela uste dut, agian neurtu gabekoa, gertatzen ari zenaren inguruan.Kasuistikatik asko agian, baina nik uste dut argazkia argi eta garbi gelditu dela, UEMAk egin dituenazterketei esker. Eta nire ustez, honek erabakiak hartzera mugitu behar gaitu, zer egin behar dugun, eta batez ere zer ez dugun egin behar erabakitzera.
‎Inpresioak baditugu, zuk esan duzun bezala harremanak, eskualdeko herritarrekin ditugun harremanak lanaren bidez eta mila konturen bidez askoz ere ugariagoakdira garai batean baino, eta horrek eragina badu. Orduan, inpresioak dira askotan, daturik ez duguizaten, besteak beste garesti ateratzen zaigulako datuak edukitzeak, baina nik uste dut badugulazer egina, eta batez ere bakoitzak bere arlotik, lurraldeaz eta hizkuntzaz ari gara, eta herritik, pixkabat gune txikiagoetara jo, eta gune bakoitzean zer gertatu den, zer egin dugun ongi eta zer ez hainongi, esku artean duguna izateko.
‎Baina edozein modutan gaurkoak errealitatebat erakutsi digu, Nafarroa ere falta zen baina egunotan ere zerbait atera da eta nik uste han panorama antzekoa dela. Nik egia esateko sorpresa pixka bat ere hartu dut, baina nik uste hor ereerakusten dela aipatzen den konbergentzia hori; lurralde euskaldunenak behera, erdaldunak gora.Konbergentzia ongi dagoela esango nuke, baina ez erdian gertatzen baldin bada, goian konbergentzia gertatzen baldin bada, noski. Goian gertatzen bada, fenomeno.
‎Arrazoiak zeintzuk diren pentsatze hasi behar dugu, horrendeskribatzea egina dago eta orain horretan pentsatzea tokatzen da. Agian ez da gaurko kontua, baina ni etxeko erabilera horrek kezkatuta utzi nau, oso joera orokorra dela ikusten dut.
‎Pertsonalak eta inguru hurbilekoak ez diren faktore horiek deskribatzerairitsi ginatekeela uste dut erakundeen politika komunikatiboa, administrazioen zerbitzuak, lan mundua, hizkuntza politikak..., horrek guztiak zer eragin daukan pertsonak gero etxean erabiltzen duen hizkuntzarekin. Lotura duela uste dut, baina nik dakidala ez daukagu hori ongi deskribatuta. Hori hala balitz, horrek horietan guztietan ere aldaketa bat eragin luke, kapritxo hutsaere ez da euskalduna erdaraz egiten hastea, hor badaude beste faktore batzuek, eta ez da bakarrikbere hizkuntza gaitasuna.
‎Horrexegatik ez nuenasmatu nahi esperientzia bat. Orduan eredu bat azalduko dut bakarrik, herri baten bizikidetzarakoerabili genuen eredu bat, baina nik uste dut inportanteena dela haien eredu hori interesgarria izandaitekeela zuek zuen esperientzietan, zuen herrietan, hizkuntza eta herria uztartzeko erabiltzeko.
‎Seguru askotan entzun duzuela partaidetza ipuin bat dela, kontu bat dela.Askotan, demokrazia ipuin bat dela esaten dugu, berdintasuna eta abar. Eta nik baietz, partaidetzaipuin bat dela pentsatzen dut, baina nik esango nuke gure bizitzaren ipuina dela. Eta askotan, ipuinak ezagutzen ditugu, baina ez dugu ipuinaren atzean zer dagoen pentsatzen.
‎Horrexegatik ez nuenasmatu nahi esperientzia bat. Orduan eredu bat azalduko dut bakarrik, herri baten bizikidetzarakoerabili genuen eredu bat, baina nik uste dut inportanteena dela haien eredu hori interesgarria izandaitekeela zuek zuen esperientzietan, zuen herrietan, hizkuntza eta herria uztartzeko erabiltzeko.
‎Seguru askotan entzun duzuela partaidetza ipuin bat dela, kontu bat dela.Askotan, demokrazia ipuin bat dela esaten dugu, berdintasuna eta abar. Eta nik baietz, partaidetzaipuin bat dela pentsatzen dut, baina nik esango nuke gure bizitzaren ipuina dela. Eta askotan, ipuinak ezagutzen ditugu, baina ez dugu ipuinaren atzean zer dagoen pentsatzen.
‎Izan ere, azkenean, nik aurreko urteko jardunaldiak ospatu zirela badakit, arrakasta handia izan zela etajende asko etorri zela, baina ez dakit zer edukirekin, eta pentsatzen dut hemen zaudeten askok nibaino gehiago jakingo duzuela hizkuntzaren eremuan, eta bai hirigintzaren inguruan edo lurraldeeremuan. Eta aldez aurretik eskatu nahi dut barkamena, seguru naiz hanka sartuko dudala nonbait, baina nire ezjakintasuna eta abiaduragatik eta, barkamen hori onartuko didazuela espero.
‎Honez gain, gure hizkuntza propioei eusteko apustua egin behar dugula uste dut. Nik unehonetan uko egin diot, baina nire hizkuntza azpeitiarra da, eta ez naiz azpeitiarrez hitz egiten ari, euskara batuan ari naiz, baina gure musika hori mantentzeko beharrezkoa da, gure herrien kultura, autonomia, egiteko moduak, identitatea, deszentralizazioa.
‎Izan ere, azkenean, nik aurreko urteko jardunaldiak ospatu zirela badakit, arrakasta handia izan zela etajende asko etorri zela, baina ez dakit zer edukirekin, eta pentsatzen dut hemen zaudeten askok nibaino gehiago jakingo duzuela hizkuntzaren eremuan, eta bai hirigintzaren inguruan edo lurraldeeremuan. Eta aldez aurretik eskatu nahi dut barkamena, seguru naiz hanka sartuko dudala nonbait, baina nire ezjakintasuna eta abiaduragatik eta, barkamen hori onartuko didazuela espero.
‎Orain hizkuntzaren interesetik ingurumen, lurralde antolamendu, hirigintza... esparruak aztertzen ari gara. Pena da, baina nik uste dut bidea egin behar dugula.Datorren astean toki honetan bertan egongo den hirigintzari buruzko jardunaldi berritzailebatean ea hizkuntza adibidez aztertzen zuten faktoreetako bat zen, ea gai honekiko hitzaldirik ba al zegoen galdetu nuen. Eta zientzia fikzioa, ez dago, ez dago debatea.
‎Legez ez da derrigorrezkoa, baina nire ustez emaitzak ikusgarriak dira, eta benetan etorkizunbatera euskara indartu eta bermatu nahi baldin badugu hausnarketa sakon bat egin behar da, etahau tresna oso interesgarria da.
‎Aurtengo jardunaldietan hausnartu beharreko eta ondorioetan jaso beharreko zerbait izan daitekeela uste dut, ikusita tresna bat jada badaukagula, zukesan duzu sustatu egingo dela tresna hau udaletan erabiltzea, neurri zuzentzaileei begira, hizkuntzapolitikei begira eta bestelako politikei begira, baina zer urrats eman litzateke? Guztiz instituzionala izango den, erantzukizunak ere partekatuak, edo zeinena izango den... baina nire usteztresna hau, benetan, eta honen potentzialitatea kontuan hartuta, zer egin genuke benetanderrigortasuna egon dadin tresna hau aplikatzeari begira?
‎Horren ondorio, oraindik legez ez da txosten hori egin behar, baina herribatzuk hasi dira halako txostenak egiten. Orduan guk, erakundetik, gure eskumenak diren heineangauza batzuk bultzatu behar ditugu, diruz lagunduko ditugu, baina nik pilota denon teilatuetanjartzen dut, ez teilatu baten, denonean baizik. Herri mugimenduak ere, euskara eragileak ere hasibehar dira esaten, ostra, hau aztertu behar da?.
2017
‎Betiere hau ez zela gertatuko pentsatu nuenez laster zurekin etxean egongo nintzelako baina nirekin gauzek ez dute horrela funtzionatzen eta hemen nago negarrez gertatuko denaren beldur, ez dakit Joxepa nola dagoen, dagoeneko ez dut malkorik eta beldurrak airean nago hemen denbora amaigabea delako ordua ez da igarotzen orain kartzelan nago benetan arauak daude edozertarako, denek begiratzen dizute baina denek errudunak ez izan arren zigortuta bukatzen dute ni zigortuta sentitzen naizen ...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia