2000
|
|
Irratiari dagokionean, Espainiar Estatuko irratigintzaren funtsezko ezaugarria, Europako beste lurraldeekiko berezitua egiten duena hain zuzen ere, bertan ekimenpribatuak hasiera hasieratik bete
|
duen
zeregin garrantzitsua izan da. Zentzu honetanoso atzera jo behar da denboran, bai eta lege multzo zabala aintzat hartu ere, gauregungo irratiaren egitura eta horren araupetzea ulertzeko58 Ez da hau horretarakolekua eta, hortaz, arau garaikide garrantzitsuenak aipatuko ditugu bakarrik.
|
|
Izan ere, finkatutako estatuen buruhauste bihurtu bainolehen, finkatze horren aurretik izandako iraultza moderno ororen ideologiatzat hardaiteke kontzientzia nazionala. Interpretazioak interpretazio, ez dago modernitateafilosofikoki (ezta historikoki, ekonomikoki, artistikoki, eta abar ere) azaltzerik, nazionalismoak bete
|
duen
zeregin determinantea kontuan hartu gabe.
|
2001
|
|
Gaiak jokamolde komunikatiboan
|
duen
zeregina oso garrantzitsua da, faktoremotibatzailea delako. Gauza jakina da, gai batek guregan zirrara sortzen dueneanaskoz ere behar handiagoa izaten dugula komunikatzeko.
|
|
Arazo horien iturri nagusiak bi izan direla esan daiteke: alde batetik, ikas prozesua antolatzeko unitateak (urratsak) erabaki administratiboen ondoriozsorturiko helburuen pilaketak izatea; bestetik, eskaintzen diren helburu guztienizaera eta helburuek berek egitarauan
|
duten
zeregina.
|
|
Motibazioen izaeraren berri zehatzik ematen ez badu ere, argi uzten du haienaukera zabala eta askotariko jatorria, eta, modu berean, ikastean eta erabiltzeanjokatzen
|
duten
zeregina. Helduen 2Hren ikaste prozesua hizkuntza horren aldekomotibazioetatik abiatzen da, eta motibazioak mota askotakoak izan daitezke.Halako motibazioak, nahikotasun mailara?
|
2002
|
|
EAE txikia da hedaduraz, eta demografia dentsitate altua du; gainera, industria eta urbanizazio maila handikoa da. Horrek guztiak are beharrezkoagoak, guztiz estrategikoak, bihurtzen ditu landa eremuak, eta ez soilik Barne ProduktuGordinari egiten dioten ekarpenari esker, baizik eta, batez ere, hiriekiko orekalortzeko eta ingurumena zaintzeko orduan
|
duten
zeregin ezinbestekoa dela medio.Landa eremuen eta baserrien biziraupena, beraz, funtsezko giltzarria da; zoritxarrez, baina, nekazaritza eta abeltzaintza jarduerak gainbehera datoz urterik urte, eta ildo horretan, eredu produktibista albo batera lagata, kalitatezko elikagaienekoizpenaren alde eta bestelako jarduera alternatiboen (baserri turismoa, kasu) alde egindako ekimenak guztiz adierazgarria... Horri guztiari beste aldagai batgehitu behar zaio:
|
|
Alain Michel-ek dioen bezala25, eskolaren rola eta prestigioabirbalioesteko, hezkuntza sistema eta bereziki unibertsitateak etengabeko ikas prozesua bideratzen duen erakunde modura definitu beharrean gaude. Unibertsitateak erantzukizuna hartu behar
|
du
zeregin horretan eta konpetentzien garapenean.
|
|
13 Ikasleak bere ikaskuntzaren jabe izan behar du: berak jakin behar
|
du
zeregin behar duen (testu idatzi bat ulertzeko, elkarrizketa informal bateanparte hartzeko, debate batean parte hartzeko, ideiak ordenatzeko zailtasunak dituenean, ideia bat adierazteko zailtasunak dituenean, unitate linguistiko jakin baten erabileran zailtasunak dituenean...) garatu nahi dituenkonpetentziak garatu ahal izateko (etxean familiakoekin komunikatzeko, mediku lanak egiteko, irakasle l... Horretarako hainbat estrategia garatzen lagundubehar dio irakasleak eta, halaber, horien inguruan gogoeta egiten.
|
|
Izan ere, behar beharrezkoa da gizarte konfigurazio hura ezagutzea, bere baitan emakumeak zuen eginkizuna zein zen ulertzeko.Are gehiago, ezin da emakume kapareen jokaera ulertu, bere gizartearen baitanaztertzen ez bada. Gipuzkoako etxeen gobernuan emakumeek
|
zuten
zereginaz, zertaz ari gara, bada. Ezkontzaren bitartez bideratzen ziren etxe ezberdinenarteko harremanetan zeukaten garrantziaz; etxeen ondarearen transmisioanjokatzen zuten paperaz, bai ondasunak jasotzerakoan, dotearen bitartez, adibidez, bai ondasun horiek uzteko zeukaten ahalmena erabiltzerakoan ere; beren seme alaben gain zeukaten autoritateaz; leinuen ondarearen eguneroko kudeaketanzuten eginkizunaz.
|
|
Dokumentazioak berak eraman gaitu horrelakoikerketa metodoa aukeratzera. Mikrohistoria ez da historia lokala, baizik eta, mikrokasu baten aukeraketaren bitartez, analisi zehatz eta sakonagoa posibleegiten duen analisi eskala14 Leinuen barruan emakumeek
|
zuten
zeregina erasakonean ulertzeko, etxeen egunerokotasunean betetzen zituzten eginkizunenaztarnak jarraitzeko, etxeen eta haien parte ziren emakumeen harreman munduaberregiteko, beharrezkoa da eskala txikiago batean lan egitea, dokumentazioaribeharrezko galderak egin ahal izateko, eta beharrezko sakontasunarekin egunerokoharreman munduak eta funtzionamenduak berregiteko. Erantzunak zailago aurkidaitezke eskala orokor batean egindako lan batean.
|
|
Baina, gainera, zein politika eta erakundeen politika modu diren onuragarriak ere ez da zehazten. Arriskuak indar eta esanahi politiko berria sortzeko aukerak sortzen dituen unetik, horretaz nola baliatu izango da aurrerantzean gizarte aldaketa helburu
|
dutenen
zereginetako bat.
|
|
5 Hazkunde ekonomikoari lehentasuna eman eta, argudio horretaz baliatuz, hiritarren artean gero eta zabalagoa den sentsibilitatea ekiditeko, mugimendu sozialen literatura soziologikoan erabili ohi den hizkeraz baliatuz, kontramugimendu ekologistak
|
duen
zeregina garrantzitsua da. Estrategia desberdinak egin ohi dituzte eta funtzioen araberako bost talde daude:
|
2003
|
|
Zergatikbalioetsi behar dira positiboki diferenziazioaren ondorioak? Bestaldetik, aktoreekprozesuan
|
duten
zeregina ere ez dago batere argi; ba al daude diferentziazioa helburu duten eragileek, beren interesengatik edo beren balioengatik, ala prozesuakagente inkontzienteen bitartez funtzionatzen al du?
|
|
Bandresek (UEUkide historikoa eta antolaketa lanetan ari zena) Donostiako eta Iruñeko ikastaroen arteko desberdintasunak azpimarratu zituen. Haren ustez, UEUren helburua euskara bera zen, «euskara gaitzea hizkuntza moderno bat izan dadin», eta bide horretan «UEUk
|
badu
zereginik oraindik»; Donostian, aldiz, hizkuntza tresna zen, ezagutza zientifikoa zabaltzeko, beste hizkuntzen parean91.
|
2005
|
|
Zuzendariak ez
|
ditu
zeregin egonkorrak. Ikastetxeko errituak, ohiturak, negoziazioak, harremanak, pedagogiaren kudeaketa, planifikazioa... Denetik egin behar du.
|
|
Irakasgai honetan, ikastetxean lan egiten duten irakasleek eta langiletaldeek jokatzen duten rol garrantzitsua ere aztertuko dugu. Ikastetxeko lana bideratzeko erakundearen gobernu organoek duten garrantziaz arituko gara; izan ere,
|
duten
zeregin nagusietako bat hauxe da: ikastetxeko irakasleek dituzten laneremuak zehaztea eta argitzea.
|
|
ikastetxeko irakasleek dituzten laneremuak zehaztea eta argitzea. Ikastetxeko lankideek
|
dituzten
zeregin nagusiak etalan horien artikulazioa, mailaketa eta banaketa argituko ditugu. Hori lortzeko, indarrean dagoen legedia aztertzea ezinbestekoa da.
|
|
Hurrengo lerroetan bi ikuspegihauek lantzen saiatuko gara: alde batetik, ikuspegi horizontala aztertzendugunean, koordinazioan ikasmailek
|
duten
zereginez arituko gara, eta, bestetik, ikuspegi bertikala garatzen dugunean, sailen edo departamentueneginbeharrak deskribatuko ditugu.
|
|
Ikastalde bakoitzak
|
dituen
zereginak zehatz mehatz argitzea.
|
2006
|
|
Mendebaldean, azken bi mendeetan, emakumeek jasaten duten aukeraezberdintasuna argudio biologizisten bidez izan ohi da aztertua eta arrazoitua, horrela, emakumezkotasuna eta biologia estu estu lotuz. Eskema horren barruan, lan banaketa sexualaren jatorria, zeinen arabera emakumeei umeen eta besteenzaintzaren ardura eta garrantzi sozial txikiagoa
|
duten
zereginak egozten zaizkien, emakumeen, aparteko biologian, legoke, hau da, ugaltze fisiologia propio batean, gizon eta emakumeen eskubide sozialen ezberdintasuna ezaugarri biologikoetanoinarrituz eta zilegituz.
|
|
Eta zer
|
du
zeregin idazleak hitzak labainkorrak, sarri maiztuak eta bortxatuakdiren egoeran. Inoiz bainoago, hitzei euren esanahia bihurtzea, erreferente berriaksortzea, eufemismo eta klixeen atzean dagoena bistaratzea bihurtzen da idazleareneginbehar; horixe dute hemen bildutako artikulu anitzek helburu, eta horren aldekoaldarriak erruz aurkituko ditu irakurleak, Bordaren edo Canoren mintzaldietan, kasu.
|
|
Giza arrazoiak suntsipenerako dituen potentzialitateak jarriko dira mahai gainean: «Hartua
|
genuen
zeregina ez zen makala: gure desafioa zen ulertzea zergatik amildu den gizateria berriro ere basakeria molde berri batean, egiazko egoera humanoan sartu ordez» (Adorno eta Horkheimer, 1998:
|
|
Beraz, merkatuaren mekanismoa ezarriko da eta, ondorioz, ekintza arrazional teleologikoa oinarri duten azpisistemak hedatu egingo dira; eta horretaz gain, legitimazio ekonomikoa sortuko da, dominazio sistema egokitu dadin aipatutako azpisistemen garatzeak dakarren arrazionaltasun exijentzia berrietara. Esan bezala, ekintza arrazional teleologikoek dakartzaten irizpide berrien aurrean legitimazio tradizionalek ez
|
dute
zereginik. Legitimazio tradizionalak bizitzaren arlo pribatura bultzatuak izango dira, eta zuzenbide natural arrazionalak ordezkatuko ditu.
|
|
Ingurumari horretan, makineria ekonomikoak inposatzen dituen arauetara egokitu ezean, subjektu ekonomikoak dira moldatu, dute biziraun. Arauen kontra diharduen enpresariak edo langileak ez
|
du
zereginik: «Ekonomiatik erremediorik gabe baztertua geratzen da; arauetara egokitu ezin den edo nahi ez duen langileak enplegua galdu eta kalera doan bezala (Weber, 1983a:
|
|
Weber-ek eta Horkheimer ek ezin zuten halakorik egin, ezin zuten, beste alde? hori ikusi, ez
|
baitzuten
zeregin horretarako beharrezkoa den kontzepturik. Gizartearen berregitea ezin da soilik arrazionaltasun teleologiko baten ikuspegitik ulertu (helburu batzuk lortzeko bitarteko egokienak bilatzen dituen arrazionaltasuna).
|
2007
|
|
Garuna heldu ondoko aldiari dagokionez, pedagogoek teorian eta praktikanaztertu dute ezagutzaren prozesuak kultura eskuratzeko
|
duen
zeregina. JosephNovack, bereziki Learning to learn (ikasten ikasiz) lanean, mintzatzen zaigukontzeptuzko mapak eratzeko ezagutza produktiboez edota generatiboez, horiekbeharrezko ibilbideak direlakoan ezagutza motak sistema koherente eta praktikoetan integratzeko; gizabanakoaren bizi interesaren zerbitzurako eraginkorrakdirenak, betiere.
|
|
–Mundua aurkituegiten dugu, ez dugu alegien bidez eraikitzen? pentsatu izan da Modernitatean.Orain, berriz, onartu egin dugu Modernitatean ere ez genuela hori guztiz sinesten, hau da, alegia eta egia ez zirela erabat uztartuezinak, alegiek (diskurtsoak, teknikak, zientziak, literaturak...)
|
bazutela
zeregin handia munduaren sorkuntzan47 Sinbolikoaren eta errealaren estatusa eta bien arteko harremanak aldatu egin dira. Ikusdezagun nola:
|
|
Legeak eta justizia ulertzea da garrantzi handiko gai bat, politikarekin zerikusia duena. Horretarako, ulertu behar dira horien funtzioa, eboluzioa, zuzenbideak gizartean
|
duen
zeregina, eta zuzenbidearen eta moralaren arteko erlazioa.
|
|
Asko dira gizabanakoak familiaz garatu behar dituenezagutzak: besteak beste, familiak gizartean
|
duen
zeregina, erakunde horrek nolafuntzionatzen duen, horren barruan bereganatzen diren rolak, ahaidetasunharremanak eta familia erlazioak arautzen dituzten arauak.
|
|
Bestalde, Piaget-en teoriak ere jaso zuen kritikarik. Horietako baten arabera, teoria horrek ezagutzaren garapenean testuinguruak
|
duen
zeregina alde baterauzten du, eta hori desegokitzat hartzen zen testuinguruak garapen horretan eraginhandia duela argudiatuz (Kuhn, 1978; Butterworth, 1982).
|
|
Gizarte ezagutzaren garapenari buruzko ikerketa asko Piaget-en eredukonstruktibistan oinarritu ziren, baina teoria horren hainbat planteamenduk kritikakjaso zituzten. Atal honetan, gizarte ezagutzaren garapenarekin erlazionatutakokritikak jasoko dira soilik, hain zuzen ere, hasierako egoerari, faktore sozialeketa kulturalek
|
duten
zereginari, estadioen unibertsaltasunari eta ezagutza sozialareneta ez sozialaren paralelismoari buruzkoak?.
|
|
Ezagutza sozialaren eta ez sozialaren paralelismoari buruz, berriz, Piaget ekberak onartu zuen desoreka horizontalak daudela; hots, gaitasun kognitiboberberak behar
|
dituzten
zeregin batzuk azkarrago betetzen direla ezagutza eremubatzuetan beste batzuetan baino. Adibidez, zenbakiaren kontserbazioa 5 eta 6 urteartean ulertzen da; likidoarena, berriz, 7 urterekin eta pisuarena 9 urterekin (Case, 1989).
|
|
Alde batetik, planteamenduaren mugateorikoa seinalatzen du: gatazkak ezagutzaren garapenean
|
duen
zeregina neurrizgaindi azpimarratzea. Bestetik, metodologiari dagokionez, aldaketarik ote dagoenaztertzeaz gain, aldaketa prozesua bera ere aztertu luke.
|
|
Liburuaren atal honetan, gizarte ezagutzen sozializazioan hainbat gizarteeragilek
|
duten
zeregina aztertuko da: V. kapituluan, familia testuingurua; VI.kapituluan, hezkuntza erakundeak eta beste haurrak, eta VII. kapituluan,.
|
|
13 urtekoen nahiz 18koen ustez, diktadura da botere guztia pertsonabakar baten esku egotea. Ikerketa horretan inork ez zuen aipatu demokrazia bateanalderdi politikoek edo beste antolaketa modu batzuek
|
duten
zeregina, ez etadiktadura batean alderdiak deuseztatzen edo menderatzen direnik ere.
|
|
Gainera, ikerketek adierazten dute denbora pasatu ahala haurrekpolitikaren inguruan duten ezagutza aldatu egiten dela, eta sozializazio politikoariburuzko ikerketek ez dituzte azaltzen aldaketa prozesu horiek, ez eta horieksorrarazten dituzten mekanismoak ere (Barrett eta Buchanan Barrow, 2002). Hala, zenbait autore, nagusiki Piaget-en ikuspegi konstruktibistaren eta psikologiakognitiboaren eraginaren ondorioz (Delval, 1989), ezinbestekotzat hartzen hasiziren, politikaren ezagutzaren garapenean gizabanakoak
|
duen
zeregin aktiboa ezezik, garapen prozesua eta hori ahalbidetzen duten mekanismoak ere aztertzea.Modu horretan sortu ziren ezagutza politikoaren eraikuntza aztertzeko ikerketak.
|
|
Gobernuek, udalek eta antzeko erakundeek ere
|
badute
zereginik bakerakoheziketan, erakunde horien ardura baita gizarte justu bat garatzea.
|
2008
|
|
Liberalismo politikoaren arrakastari dagokionez, ezinbestekoa da gizonen sufragio unibertsalak Eibarren eduki zuen eragina neurtzea.
|
Badugu
zeregin horretan lagunduko digun daturik: Boluntarioen Milizian 130 kidek parte hartu zutela eta Tamalezko Hamarkadan horietatik 10 baino ez zituztela baztertu jakitean ondoriozta dezakegu gainerako 120ak foru erregimenak jada baztertuta zeuzkan biztanleak zirela, hau da, ez zirela auzokide hautagaiak.
|
|
Aldiz, sticky bitaren helburua desberdina da, exekutagarria memorian finkatzea eta, ondorioz, eraginkortasuna handitzea
|
baititu
zeregin nagusitzat. Dena den, egoiliar geratzen diren programa hauek arriskutsuak dira, birusen helburua horixe baita, egoiliar geratzea.
|
2009
|
|
Langabezia langileen errealitatearen beste aldea izan zen. Landa eremuetan, nekazaritza erreforma oso berandu onartu zen, eta ia ez zen aplikatu, baina hiri-guneetan arazoa jarduera ekonomikoa moteltzearen eraginez zetorren batik bat.Egoera horren aurrean oso konponbide eraginkor gutxi zeuden; langabeziaren eragina arindu behar zutenak tokiko edo herrialdeko erakundeak zirelako eta baliabidegutxi
|
zituztelako
zeregin horretarako. Langabeziaren eragina arintzea lortu zuten, baina ezinezkoa egin zitzaien krisialdi ekonomikoaren arrazoiak errotik desagerraraztea.
|
|
Botere harreman asimetrikoak dituzten taldeetan, estereotipoek harremanhoriek azaltzen eta iraunarazten laguntzen dute. Emakumeek sentiberak direlakohautatzen
|
dituzte
zeregin mota jakinak edo gizonek errendimendura eta ekintzarabideratuago daudelako izaten dituzte bestelako lanak edo jokabideak. Horra horzergatiak estereotipoen eskutik.
|
|
Akademiak hezi behar dituprofesional horiek, berorien trebaketa prozesuan lagundu behar du, zalantzarik gabe; baina ez edozein modutan, ezta soil soilik enpresa interesen arabera ere. Bakoitzak
|
baditu
zeregin propioak, bere lana eta esparru finkoak. Profesional horienespezializazio benetakoa dezenteko esperientziaren ondoren etorriko da.
|
|
Espezializazioak
|
badu
zeregin garbia, hedabide guztietan edukien degradazioa, arrunkeria eta errepikapena inoiz baino ageriago agertzen diren une honetan.Adituen iritziz (Fz. del Moral, 2007: 367), gakoa edukietan dago, edukiekgaratu behar duten espezializazioan, hain zuzen ere.
|
|
Lehen bi pausoek sarrerako testua prestatzea
|
dute
zeregin, ondoren prozesatu ahal izateko. Programaren mamia hirugarrenean dago.
|
2010
|
|
Hitz batean, Jaurlaritzako ordezkaritzak erbesteko euskal estatuaren enbaxadak ziren, garai hartan enbaxadek
|
zituzten
zeregin guztiak bere hartzen zutelarik.
|
|
Izen horrekin, mendetan zehar, ahaztuta, zapaldua eta mespretxatuaizan ondoren, azaleratzen ari zen mundu baten indarra eta kemena adierazi nahizuen, kleroaren eta nobleziaren aurrean Frantziako Iraultzan izan zen HirugarrenEstatua gogoratuz. Mundu hori ohartuta zegoen jada bere lehengaien erreserbekzuten garrantziaz eta munduko geo politikan
|
zuten
zeregin baliotsuaz eta gogoraldarrikatzen zuen nazioarteko harremanetan eta ekonomia garapenean merezizuen protagonismoa.
|
2011
|
|
Edukien konbergentzia aztertzeak taldeko profesionalen profila eta berenbalioaniztasuna, eta informazioa bilatzeko eta tratatzeko EITBren hiru hedabideetaraegokitutako lankidetza kanalak behatzea eskatu zuen. Mota horretako galderenxedea webak edukien ekoizpenean
|
duen
zereginean sakontzea zen. Horri esker, hiru talderen (irratia, telebista eta Internet) integraziotik eta sinergien benetakoustiapenetik urrun dagoen ekoizpen mota bat bereizi ahal izan genuen.
|
2012
|
|
Ezein azpikomunitatek ez
|
duenez
zeregin hori betetzeko gaitasunik, estatuakhartzen du bere gain eskubidea legez bermatzea, eta garrantzitsuena dena, estatuaren beraren ezaugarri bilakatzen da, hezkuntza sistemak betetzen dituenfuntzio sozialek, ekonomikoek eta politikoek, funtsean, gizartearen biziraupenaziurtatzen dute eta. Bestela esanda, herritarren bizi baldintzen eta integraziosoziopolitikoaren babesle da estatua, eta zeregin horri hezkuntza sistema nazionalbaten bitartez ekiten dio (Gellner, 1988:
|
|
Euskal nazio eraikuntza Euskal Herriko eskualdeen garapen ekonomikosozialen batura baino askoz gehiago da, noski; zer esanik ez estatu izaeraeskuratzeari dagokionez. Baina, testu honetan gai horri zuzenean heldu ezarren, liburu honetako beste kapitulu batzuetan jorratzen baita, nazio estatuarenbi osagaietako baten eraikuntzak, nazio (sozial) aren eraikuntzak alegia, askolaguntzen
|
du
zeregin horretan. Horregatik iruditzen zait Euskal Herrian oraindikprobatu ez dugun bide hau lagungarria izan daitekeela lehenago azaldu dugunhelburu zabalagoa bultzatzeko.
|
|
Horregatik iruditzen zait Euskal Herrian oraindikprobatu ez dugun bide hau lagungarria izan daitekeela lehenago azaldu dugunhelburu zabalagoa bultzatzeko. Arrisku ugari
|
ditu
zeregin horrek, eta oso konplexuaeta korapilatsua da, inondik ere, baina zein ez?
|
|
hain zuzen ere, klase identitate soilaren ordez identitate zatikatu etaez osoen ugaritasuna onartu behar dela. Azken asmoa proiektu politiko erradikalorokorra demokrazia parte hatzailean gauzak aurrera eramatea baldin bada, identitatehoriek denek
|
dute
zeregina eta zeresana artikulazio politiko berriak asmatzeko etagauzatzeko orduan. Zentzu horretan esan daiteke marxismo klasikoaren kritikatiksortzen den POST marxismoak post ikuspegiari arreta gehiago egiten diola, marxismo hitzari baino.
|
2015
|
|
Testuinguru horretan, irakasleak aukeratu egin behar
|
ditu
zeregina aurrera eramateko erabiliko dituen tresnak. Alde batetik, tresna horien bidez ezagutzak transmitituko ditu.
|
2017
|
|
Ez baitugu ahaztu behar Europan gehien ikusten diren 20 filmetik 18 ingelesez, frantsesez, alemanez edo espainolez direla (Glocal Cinema, 2015). Beraz, hizkuntza gutxituen jardun esparrua zabaltzeko asmoan, eta etorkizunerako lerroak marrazte aldera, ikus entzunezko irisgarritasuna bermatzeko metodoek eta baliabide teknikoek
|
badute
zeregina irisgarritasun linguistikoa ahalbidetzeko.
|
|
–09/ 09/ 03 Guztiz nahigabetuta nago zurekin hitz egin nahi dudalako eta ez dutelako telefonoa libre uzten, hemen arau asko dituztelako eta guztia pertsona motari dagokionez eta ondo portatu behar dute denarekin eta denekin, denek jakin nahi dute zergatik zauden hemen zer egin duzun eta egia esan ez dut ezertarako gogorik amesgaizto baten modukoa delako dena edo are eta okerrago ez
|
dut
zereginik denbora hemen eromena da eta gutariko bakoitza unibertso bat da bere ñabardurekin, bere jarrerekin bere izaera eta hala diot hau dena igarotzeko luzea eta zaila iruditzen zaidala.
|
|
eZerbitzu erreal batean erabiltzaileek helburu edo zeregin zehatzak izan ohi dituzte (tramite bat egin...) eta erabiltzaile saioen sailkapena agerikoa da (zeregin hori burutu duen edo ez...). Gure kasuanordea, erabiltzaileek ez
|
dute
zeregin zehatzik eta beraz, saioen sailkapenerako bestelako irizpideakerabili behar izan ditugu. Gure sailkapena erabiltzaileen nabigazioaren bukaerako orrian oinarritzenda; erabiltzaileek atzitutako azken URLaren motan hain zuzen.
|
|
Lan honetan, lehen printzipioetan oinarritutako tratamendu teoriko bat jorratzen dugu, gainazal solido batek kanpoko eremu elektromagnetiko batekiko duen erantzuna aztertzean karga eta spin aldagaiakera berean barneratzen dituena, spin orbita elkarrekintza kontuan hartuz. Honen helburua, spin elektronikoak efektu erlatibista nabarmenak dituzten gainazalen erantzun propietateetan
|
duen
zeregina ikertzeada, potentzialki kitzikapen kolektibo mota berriak topatuz.
|