Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2002
‎1967 urtean sortu zen Euskal Kultur Mintegia Deustuko Unibertsitatearenegituren baitan. Nahiz eta hasieran helburu zabalagoak izan, talde horrekeuskararen irakaskuntza izan du zereginik nagusiena. 1974an Euskal LinguistikaKatedra sortu zen, eta bi urte geroago Euskal Filologia izeneko karrera ofizialbihurtu zen.
‎Alain Michel-ek dioen bezala25, eskolaren rola eta prestigioabirbalioesteko, hezkuntza sistema eta bereziki unibertsitateak etengabeko ikas prozesua bideratzen duen erakunde modura definitu beharrean gaude. Unibertsitateak erantzukizuna hartu behar du zeregin horretan eta konpetentzien garapenean.
‎13 Ikasleak bere ikaskuntzaren jabe izan behar du: berak jakin behar du zeregin behar duen (testu idatzi bat ulertzeko, elkarrizketa informal bateanparte hartzeko, debate batean parte hartzeko, ideiak ordenatzeko zailtasunak dituenean, ideia bat adierazteko zailtasunak dituenean, unitate linguistiko jakin baten erabileran zailtasunak dituenean...) garatu nahi dituenkonpetentziak garatu ahal izateko (etxean familiakoekin komunikatzeko, mediku lanak egiteko, irakasle l... Horretarako hainbat estrategia garatzen lagundubehar dio irakasleak eta, halaber, horien inguruan gogoeta egiten.
2006
‎Eta zer du zeregin idazleak hitzak labainkorrak, sarri maiztuak eta bortxatuakdiren egoeran. Inoiz bainoago, hitzei euren esanahia bihurtzea, erreferente berriaksortzea, eufemismo eta klixeen atzean dagoena bistaratzea bihurtzen da idazleareneginbehar; horixe dute hemen bildutako artikulu anitzek helburu, eta horren aldekoaldarriak erruz aurkituko ditu irakurleak, Bordaren edo Canoren mintzaldietan, kasu.
‎Beraz, sozialdemokraziaren arrakasta ez da izan espero zena. Darabiltzan bitarteko administratiboen bidez bizitza eredu emantzipatuak abiatu nahi zituen, baina huts egin du zeregin horretan. Estatu sozialak eskubideen orokortzea eta herritarren berdintasuna areagotu ditu, aitortu behar zaio hori, baina, estatuaren boterea modu hazkorrean hedatu da gizartean, prezio garestiegia ordainduz:
‎Ingurumari horretan, makineria ekonomikoak inposatzen dituen arauetara egokitu ezean, subjektu ekonomikoak dira moldatu, dute biziraun. Arauen kontra diharduen enpresariak edo langileak ez du zereginik: «Ekonomiatik erremediorik gabe baztertua geratzen da; arauetara egokitu ezin den edo nahi ez duen langileak enplegua galdu eta kalera doan bezala (Weber, 1983a:
2010
‎batetik, adinekoak eskaintzen duen informazioaren bidez; bestetik, adinekoaren inguruko laguntzaile fidagarri baten bidez; azkenik, proban ebaluatzaileak ikusitakoaren bidez. Galde sortaren puntuazioa gaitasunaren arabera 0tik 5eradoa: 0 puntuazioak adierazten du zereginean arazorik ez dagoela edo portaerazehatz bat ez dagoela; 5 puntuazioak, berriz, larritasun maila altua adierazten du; 1, 2, 3 eta 4 puntuazioek portaeraren adierazpen maila erakusten dute.
2012
‎Euskal nazio eraikuntza Euskal Herriko eskualdeen garapen ekonomikosozialen batura baino askoz gehiago da, noski; zer esanik ez estatu izaeraeskuratzeari dagokionez. Baina, testu honetan gai horri zuzenean heldu ezarren, liburu honetako beste kapitulu batzuetan jorratzen baita, nazio estatuarenbi osagaietako baten eraikuntzak, nazio (sozial) aren eraikuntzak alegia, askolaguntzen du zeregin horretan. Horregatik iruditzen zait Euskal Herrian oraindikprobatu ez dugun bide hau lagungarria izan daitekeela lehenago azaldu dugunhelburu zabalagoa bultzatzeko.
2015
‎Ikaslearen balizko porrotaren aurrean, irakasleak erabaki dezake berak diseinatuko duela eredu dinamiko bat ikasleek irudi lauak eraiki ditzaten eta tartean dauden kalkuluetan lagungarri izan dadin, eta fase gisa txerta dezake zereginaren ebazpenean. Hartara, irakasleak hartuko du zereginaren ardura. Ikasleak irudia eraikiko du ordenagailuaren pantailan eta softwareak egingo ditu behar diren kalkulu guztiak.
‎Ikasleak irudia eraikiko du ordenagailuaren pantailan eta softwareak egingo ditu behar diren kalkulu guztiak. Horrela, ikasleak ongi erantzungo die irakaslearen galderei eta arrakasta izango du zereginaren ebazpenean, ikaskuntzaren helburu ziren adierazpen aljebraikoak manipulatu gabe. Laburrean, irakasleak bere gain hartu du ikasleari zegokion ardura, eta ikaskuntza egoera kolapsatu egin da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia