2002
|
|
1967 urtean sortu zen Euskal Kultur Mintegia Deustuko Unibertsitatearenegituren baitan. Nahiz eta hasieran helburu zabalagoak izan, talde horrekeuskararen irakaskuntza izan
|
du
zereginik nagusiena. 1974an Euskal LinguistikaKatedra sortu zen, eta bi urte geroago Euskal Filologia izeneko karrera ofizialbihurtu zen.
|
|
Alain Michel-ek dioen bezala25, eskolaren rola eta prestigioabirbalioesteko, hezkuntza sistema eta bereziki unibertsitateak etengabeko ikas prozesua bideratzen duen erakunde modura definitu beharrean gaude. Unibertsitateak erantzukizuna hartu behar
|
du
zeregin horretan eta konpetentzien garapenean.
|
|
13 Ikasleak bere ikaskuntzaren jabe izan behar du: berak jakin behar
|
du
zeregin behar duen (testu idatzi bat ulertzeko, elkarrizketa informal bateanparte hartzeko, debate batean parte hartzeko, ideiak ordenatzeko zailtasunak dituenean, ideia bat adierazteko zailtasunak dituenean, unitate linguistiko jakin baten erabileran zailtasunak dituenean...) garatu nahi dituenkonpetentziak garatu ahal izateko (etxean familiakoekin komunikatzeko, mediku lanak egiteko, irakasle l... Horretarako hainbat estrategia garatzen lagundubehar dio irakasleak eta, halaber, horien inguruan gogoeta egiten.
|
2006
|
|
Eta zer
|
du
zeregin idazleak hitzak labainkorrak, sarri maiztuak eta bortxatuakdiren egoeran. Inoiz bainoago, hitzei euren esanahia bihurtzea, erreferente berriaksortzea, eufemismo eta klixeen atzean dagoena bistaratzea bihurtzen da idazleareneginbehar; horixe dute hemen bildutako artikulu anitzek helburu, eta horren aldekoaldarriak erruz aurkituko ditu irakurleak, Bordaren edo Canoren mintzaldietan, kasu.
|
|
Beraz, sozialdemokraziaren arrakasta ez da izan espero zena. Darabiltzan bitarteko administratiboen bidez bizitza eredu emantzipatuak abiatu nahi zituen, baina huts egin
|
du
zeregin horretan. Estatu sozialak eskubideen orokortzea eta herritarren berdintasuna areagotu ditu, aitortu behar zaio hori, baina, estatuaren boterea modu hazkorrean hedatu da gizartean, prezio garestiegia ordainduz:
|
|
Ingurumari horretan, makineria ekonomikoak inposatzen dituen arauetara egokitu ezean, subjektu ekonomikoak dira moldatu, dute biziraun. Arauen kontra diharduen enpresariak edo langileak ez
|
du
zereginik: «Ekonomiatik erremediorik gabe baztertua geratzen da; arauetara egokitu ezin den edo nahi ez duen langileak enplegua galdu eta kalera doan bezala (Weber, 1983a:
|
2010
|
|
batetik, adinekoak eskaintzen duen informazioaren bidez; bestetik, adinekoaren inguruko laguntzaile fidagarri baten bidez; azkenik, proban ebaluatzaileak ikusitakoaren bidez. Galde sortaren puntuazioa gaitasunaren arabera 0tik 5eradoa: 0 puntuazioak adierazten
|
du
zereginean arazorik ez dagoela edo portaerazehatz bat ez dagoela; 5 puntuazioak, berriz, larritasun maila altua adierazten du; 1, 2, 3 eta 4 puntuazioek portaeraren adierazpen maila erakusten dute.
|
2012
|
|
Euskal nazio eraikuntza Euskal Herriko eskualdeen garapen ekonomikosozialen batura baino askoz gehiago da, noski; zer esanik ez estatu izaeraeskuratzeari dagokionez. Baina, testu honetan gai horri zuzenean heldu ezarren, liburu honetako beste kapitulu batzuetan jorratzen baita, nazio estatuarenbi osagaietako baten eraikuntzak, nazio (sozial) aren eraikuntzak alegia, askolaguntzen
|
du
zeregin horretan. Horregatik iruditzen zait Euskal Herrian oraindikprobatu ez dugun bide hau lagungarria izan daitekeela lehenago azaldu dugunhelburu zabalagoa bultzatzeko.
|
2015
|
|
Ikaslearen balizko porrotaren aurrean, irakasleak erabaki dezake berak diseinatuko duela eredu dinamiko bat ikasleek irudi lauak eraiki ditzaten eta tartean dauden kalkuluetan lagungarri izan dadin, eta fase gisa txerta dezake zereginaren ebazpenean. Hartara, irakasleak hartuko
|
du
zereginaren ardura. Ikasleak irudia eraikiko du ordenagailuaren pantailan eta softwareak egingo ditu behar diren kalkulu guztiak.
|
|
Ikasleak irudia eraikiko du ordenagailuaren pantailan eta softwareak egingo ditu behar diren kalkulu guztiak. Horrela, ikasleak ongi erantzungo die irakaslearen galderei eta arrakasta izango
|
du
zereginaren ebazpenean, ikaskuntzaren helburu ziren adierazpen aljebraikoak manipulatu gabe. Laburrean, irakasleak bere gain hartu du ikasleari zegokion ardura, eta ikaskuntza egoera kolapsatu egin da.
|