2000
|
|
Irratiari dagokionean, Espainiar Estatuko irratigintzaren funtsezko ezaugarria, Europako beste lurraldeekiko berezitua egiten duena hain zuzen ere, bertan ekimenpribatuak hasiera hasieratik bete
|
duen
zeregin garrantzitsua izan da. Zentzu honetanoso atzera jo behar da denboran, bai eta lege multzo zabala aintzat hartu ere, gauregungo irratiaren egitura eta horren araupetzea ulertzeko58 Ez da hau horretarakolekua eta, hortaz, arau garaikide garrantzitsuenak aipatuko ditugu bakarrik.
|
|
Izan ere, finkatutako estatuen buruhauste bihurtu bainolehen, finkatze horren aurretik izandako iraultza moderno ororen ideologiatzat hardaiteke kontzientzia nazionala. Interpretazioak interpretazio, ez dago modernitateafilosofikoki (ezta historikoki, ekonomikoki, artistikoki, eta abar ere) azaltzerik, nazionalismoak bete
|
duen
zeregin determinantea kontuan hartu gabe.
|
|
Ezin da ahaztu, eskola ibilgailu nagusienetarikoa izanik, hizkuntza nazionalera doan bidaia honetan, amnesiak? betetzen
|
duen
zeregina. Gellner ek dioen bezala, guztiz garrantzitsua da herritar bakoitzak normalizatua eta zentralizatua den hizkuntza oinarrizko eskolan ikastea; baina eskolan irakasten ez den hizkuntza ahazteak, edota behintzat gutxiesteak, ez du garrantzi txikiagorik51 Beraz, hizkuntzaren gai hau politikoa den kultur asimilazioaren prozesuan kokatu behar da:
|
|
Gogoratu Breully k autorreferentziazko sinbolismoaz dioena. Interesgarria da, halaber, eskolaren eszenatokian, zuzenean irakasten den horretaz gain, hainbat elementuk (abestiak, irudi sinbolikoak, etab.) inpregnazio abertzalean betetzen
|
duen
zereginari buruz Vilar ek, Frantziaren kasuan egiten zuen moduan, egiten duen analisia (VILAR, P.: Op. cit).
|
2001
|
|
Gaiak jokamolde komunikatiboan
|
duen
zeregina oso garrantzitsua da, faktoremotibatzailea delako. Gauza jakina da, gai batek guregan zirrara sortzen dueneanaskoz ere behar handiagoa izaten dugula komunikatzeko.
|
|
Errealismoa betidaniko heterodoxiaren gotorlekutzat jotzeaez litzateke oso ikuspegi zintzoa, errealista. Joera errealistak eta ez errealistakesentzializatzeko ordez, errealismoa kritikoa da, fantasia askoz ere subertsiboagoa da?, historizatu egin genituzke, alegia, sistema literario jakinbatean eta garai konkretu batean bakoitzak betetzen
|
duen
zereginaren araberahaztatzen saiatu. Ez dago estetika ezberdinen sailkapen ontologikoa egiterik.
|
2002
|
|
5 Hazkunde ekonomikoari lehentasuna eman eta, argudio horretaz baliatuz, hiritarren artean gero eta zabalagoa den sentsibilitatea ekiditeko, mugimendu sozialen literatura soziologikoan erabili ohi den hizkeraz baliatuz, kontramugimendu ekologistak
|
duen
zeregina garrantzitsua da. Estrategia desberdinak egin ohi dituzte eta funtzioen araberako bost talde daude:
|
2004
|
|
Neurri batean, kalitate kontrolaren zati bat erainformalean tailerreko jardueren alorrean sartzeko aukera ematen du,. LanarenAntolaketa Zientifikoak? defenditzen
|
duen
zereginen partzelazio eta espezializazioeredua era eraginkorrean malgutuz.
|
2007
|
|
Garuna heldu ondoko aldiari dagokionez, pedagogoek teorian eta praktikanaztertu dute ezagutzaren prozesuak kultura eskuratzeko
|
duen
zeregina. JosephNovack, bereziki Learning to learn (ikasten ikasiz) lanean, mintzatzen zaigukontzeptuzko mapak eratzeko ezagutza produktiboez edota generatiboez, horiekbeharrezko ibilbideak direlakoan ezagutza motak sistema koherente eta praktikoetan integratzeko; gizabanakoaren bizi interesaren zerbitzurako eraginkorrakdirenak, betiere.
|
|
Legeak eta justizia ulertzea da garrantzi handiko gai bat, politikarekin zerikusia duena. Horretarako, ulertu behar dira horien funtzioa, eboluzioa, zuzenbideak gizartean
|
duen
zeregina, eta zuzenbidearen eta moralaren arteko erlazioa.
|
|
Asko dira gizabanakoak familiaz garatu behar dituenezagutzak: besteak beste, familiak gizartean
|
duen
zeregina, erakunde horrek nolafuntzionatzen duen, horren barruan bereganatzen diren rolak, ahaidetasunharremanak eta familia erlazioak arautzen dituzten arauak.
|
|
Bestalde, Piaget-en teoriak ere jaso zuen kritikarik. Horietako baten arabera, teoria horrek ezagutzaren garapenean testuinguruak
|
duen
zeregina alde baterauzten du, eta hori desegokitzat hartzen zen testuinguruak garapen horretan eraginhandia duela argudiatuz (Kuhn, 1978; Butterworth, 1982).
|
|
Alde batetik, planteamenduaren mugateorikoa seinalatzen du: gatazkak ezagutzaren garapenean
|
duen
zeregina neurrizgaindi azpimarratzea. Bestetik, metodologiari dagokionez, aldaketarik ote dagoenaztertzeaz gain, aldaketa prozesua bera ere aztertu luke.
|
|
Haur txikiek ezin dute adierazi gizarte munduari buruz dakitena. Ez dute, halaber, beren ezagutza ondorioztatzeko aukera ematen
|
duen
zereginik egitekogaitasunik. Hori dela-eta, garapenaren psikologiak erabiltzen ditu ikaskuntzarenpsikologiak garatutako teknika batzuk.
|
|
Gainera, ikerketek adierazten dute denbora pasatu ahala haurrekpolitikaren inguruan duten ezagutza aldatu egiten dela, eta sozializazio politikoariburuzko ikerketek ez dituzte azaltzen aldaketa prozesu horiek, ez eta horieksorrarazten dituzten mekanismoak ere (Barrett eta Buchanan Barrow, 2002). Hala, zenbait autore, nagusiki Piaget-en ikuspegi konstruktibistaren eta psikologiakognitiboaren eraginaren ondorioz (Delval, 1989), ezinbestekotzat hartzen hasiziren, politikaren ezagutzaren garapenean gizabanakoak
|
duen
zeregin aktiboa ezezik, garapen prozesua eta hori ahalbidetzen duten mekanismoak ere aztertzea.Modu horretan sortu ziren ezagutza politikoaren eraikuntza aztertzeko ikerketak.
|
2009
|
|
Oroitzapena beti gizarte ekintza bat da, gizabanakoen arteko elkarrekintza bat.Orduan, oroitzapena gogora ekartzea ekintza sozializatua litzateke. Beraz, memoriaindibiduala eta kolektiboa elkarren artetik bereiztea eta gizabanakoak memoriakolektiboan betetzen
|
duen
zeregina zein den jakiteak eztabaida akademiko sakonak sorrarazi ditu. Hala ere, memoria kolektibo bat egoteak aditzera ematen dugogoratzen duen subjektu kolektibo bat badagoela.
|
2011
|
|
Edukien konbergentzia aztertzeak taldeko profesionalen profila eta berenbalioaniztasuna, eta informazioa bilatzeko eta tratatzeko EITBren hiru hedabideetaraegokitutako lankidetza kanalak behatzea eskatu zuen. Mota horretako galderenxedea webak edukien ekoizpenean
|
duen
zereginean sakontzea zen. Horri esker, hiru talderen (irratia, telebista eta Internet) integraziotik eta sinergien benetakoustiapenetik urrun dagoen ekoizpen mota bat bereizi ahal izan genuen.
|
2014
|
|
Aldi berean hainbat zereginetan (an) arreta jartzeko ahalmena gutxitzen da; zenbat eta zeregin gehiago izan eta zeregin horiek zenbat eta zailagoak izan, orduan eta gehiago jaitsiko da arreta. Errendimendua txikiagoa da informazio nabarmen bat garrantzirik gabeko informazio askoko testuinguru batean aukeratu beharreko zereginetan, baina ez da gauza bera gertatzen arreta selektiboarekin zerikusia
|
duen
zeregina erraza denean eta garrantzirik gabeko informazio asko prozesatu behar ez denean. Azkenik, nahiz eta adostasunik ez egon horri buruz, badirudi adinarekin gutxitu egiten dela arreta aldaketaren eraginkortasuna.
|
2017
|
|
Lan honetan, lehen printzipioetan oinarritutako tratamendu teoriko bat jorratzen dugu, gainazal solido batek kanpoko eremu elektromagnetiko batekiko duen erantzuna aztertzean karga eta spin aldagaiakera berean barneratzen dituena, spin orbita elkarrekintza kontuan hartuz. Honen helburua, spin elektronikoak efektu erlatibista nabarmenak dituzten gainazalen erantzun propietateetan
|
duen
zeregina ikertzeada, potentzialki kitzikapen kolektibo mota berriak topatuz.
|