Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2000
‎Irratiari dagokionean, Espainiar Estatuko irratigintzaren funtsezko ezaugarria, Europako beste lurraldeekiko berezitua egiten duena hain zuzen ere, bertan ekimenpribatuak hasiera hasieratik bete duen zeregin garrantzitsua izan da. Zentzu honetanoso atzera jo behar da denboran, bai eta lege multzo zabala aintzat hartu ere, gauregungo irratiaren egitura eta horren araupetzea ulertzeko58 Ez da hau horretarakolekua eta, hortaz, arau garaikide garrantzitsuenak aipatuko ditugu bakarrik.
‎Izan ere, finkatutako estatuen buruhauste bihurtu bainolehen, finkatze horren aurretik izandako iraultza moderno ororen ideologiatzat hardaiteke kontzientzia nazionala. Interpretazioak interpretazio, ez dago modernitateafilosofikoki (ezta historikoki, ekonomikoki, artistikoki, eta abar ere) azaltzerik, nazionalismoak bete duen zeregin determinantea kontuan hartu gabe.
‎Ezin da ahaztu, eskola ibilgailu nagusienetarikoa izanik, hizkuntza nazionalera doan bidaia honetan, amnesiak? betetzen duen zeregina. Gellner ek dioen bezala, guztiz garrantzitsua da herritar bakoitzak normalizatua eta zentralizatua den hizkuntza oinarrizko eskolan ikastea; baina eskolan irakasten ez den hizkuntza ahazteak, edota behintzat gutxiesteak, ez du garrantzi txikiagorik51 Beraz, hizkuntzaren gai hau politikoa den kultur asimilazioaren prozesuan kokatu behar da:
‎Gogoratu Breully k autorreferentziazko sinbolismoaz dioena. Interesgarria da, halaber, eskolaren eszenatokian, zuzenean irakasten den horretaz gain, hainbat elementuk (abestiak, irudi sinbolikoak, etab.) inpregnazio abertzalean betetzen duen zereginari buruz Vilar ek, Frantziaren kasuan egiten zuen moduan, egiten duen analisia (VILAR, P.: Op. cit).
2001
‎Gaiak jokamolde komunikatiboan duen zeregina oso garrantzitsua da, faktoremotibatzailea delako. Gauza jakina da, gai batek guregan zirrara sortzen dueneanaskoz ere behar handiagoa izaten dugula komunikatzeko.
‎Errealismoa betidaniko heterodoxiaren gotorlekutzat jotzeaez litzateke oso ikuspegi zintzoa, errealista. Joera errealistak eta ez errealistakesentzializatzeko ordez, errealismoa kritikoa da, fantasia askoz ere subertsiboagoa da?, historizatu egin genituzke, alegia, sistema literario jakinbatean eta garai konkretu batean bakoitzak betetzen duen zereginaren araberahaztatzen saiatu. Ez dago estetika ezberdinen sailkapen ontologikoa egiterik.
2002
‎5 Hazkunde ekonomikoari lehentasuna eman eta, argudio horretaz baliatuz, hiritarren artean gero eta zabalagoa den sentsibilitatea ekiditeko, mugimendu sozialen literatura soziologikoan erabili ohi den hizkeraz baliatuz, kontramugimendu ekologistak duen zeregina garrantzitsua da. Estrategia desberdinak egin ohi dituzte eta funtzioen araberako bost talde daude:
2004
‎Neurri batean, kalitate kontrolaren zati bat erainformalean tailerreko jardueren alorrean sartzeko aukera ematen du,. LanarenAntolaketa Zientifikoak? defenditzen duen zereginen partzelazio eta espezializazioeredua era eraginkorrean malgutuz.
2007
‎Garuna heldu ondoko aldiari dagokionez, pedagogoek teorian eta praktikanaztertu dute ezagutzaren prozesuak kultura eskuratzeko duen zeregina. JosephNovack, bereziki Learning to learn (ikasten ikasiz) lanean, mintzatzen zaigukontzeptuzko mapak eratzeko ezagutza produktiboez edota generatiboez, horiekbeharrezko ibilbideak direlakoan ezagutza motak sistema koherente eta praktikoetan integratzeko; gizabanakoaren bizi interesaren zerbitzurako eraginkorrakdirenak, betiere.
‎Legeak eta justizia ulertzea da garrantzi handiko gai bat, politikarekin zerikusia duena. Horretarako, ulertu behar dira horien funtzioa, eboluzioa, zuzenbideak gizartean duen zeregina, eta zuzenbidearen eta moralaren arteko erlazioa.
‎Asko dira gizabanakoak familiaz garatu behar dituenezagutzak: besteak beste, familiak gizartean duen zeregina, erakunde horrek nolafuntzionatzen duen, horren barruan bereganatzen diren rolak, ahaidetasunharremanak eta familia erlazioak arautzen dituzten arauak.
‎Bestalde, Piaget-en teoriak ere jaso zuen kritikarik. Horietako baten arabera, teoria horrek ezagutzaren garapenean testuinguruak duen zeregina alde baterauzten du, eta hori desegokitzat hartzen zen testuinguruak garapen horretan eraginhandia duela argudiatuz (Kuhn, 1978; Butterworth, 1982).
‎Alde batetik, planteamenduaren mugateorikoa seinalatzen du: gatazkak ezagutzaren garapenean duen zeregina neurrizgaindi azpimarratzea. Bestetik, metodologiari dagokionez, aldaketarik ote dagoenaztertzeaz gain, aldaketa prozesua bera ere aztertu luke.
‎Haur txikiek ezin dute adierazi gizarte munduari buruz dakitena. Ez dute, halaber, beren ezagutza ondorioztatzeko aukera ematen duen zereginik egitekogaitasunik. Hori dela-eta, garapenaren psikologiak erabiltzen ditu ikaskuntzarenpsikologiak garatutako teknika batzuk.
‎Gainera, ikerketek adierazten dute denbora pasatu ahala haurrekpolitikaren inguruan duten ezagutza aldatu egiten dela, eta sozializazio politikoariburuzko ikerketek ez dituzte azaltzen aldaketa prozesu horiek, ez eta horieksorrarazten dituzten mekanismoak ere (Barrett eta Buchanan Barrow, 2002). Hala, zenbait autore, nagusiki Piaget-en ikuspegi konstruktibistaren eta psikologiakognitiboaren eraginaren ondorioz (Delval, 1989), ezinbestekotzat hartzen hasiziren, politikaren ezagutzaren garapenean gizabanakoak duen zeregin aktiboa ezezik, garapen prozesua eta hori ahalbidetzen duten mekanismoak ere aztertzea.Modu horretan sortu ziren ezagutza politikoaren eraikuntza aztertzeko ikerketak.
2009
‎Oroitzapena beti gizarte ekintza bat da, gizabanakoen arteko elkarrekintza bat.Orduan, oroitzapena gogora ekartzea ekintza sozializatua litzateke. Beraz, memoriaindibiduala eta kolektiboa elkarren artetik bereiztea eta gizabanakoak memoriakolektiboan betetzen duen zeregina zein den jakiteak eztabaida akademiko sakonak sorrarazi ditu. Hala ere, memoria kolektibo bat egoteak aditzera ematen dugogoratzen duen subjektu kolektibo bat badagoela.
2011
‎Edukien konbergentzia aztertzeak taldeko profesionalen profila eta berenbalioaniztasuna, eta informazioa bilatzeko eta tratatzeko EITBren hiru hedabideetaraegokitutako lankidetza kanalak behatzea eskatu zuen. Mota horretako galderenxedea webak edukien ekoizpenean duen zereginean sakontzea zen. Horri esker, hiru talderen (irratia, telebista eta Internet) integraziotik eta sinergien benetakoustiapenetik urrun dagoen ekoizpen mota bat bereizi ahal izan genuen.
2014
‎Aldi berean hainbat zereginetan (an) arreta jartzeko ahalmena gutxitzen da; zenbat eta zeregin gehiago izan eta zeregin horiek zenbat eta zailagoak izan, orduan eta gehiago jaitsiko da arreta. Errendimendua txikiagoa da informazio nabarmen bat garrantzirik gabeko informazio askoko testuinguru batean aukeratu beharreko zereginetan, baina ez da gauza bera gertatzen arreta selektiboarekin zerikusia duen zeregina erraza denean eta garrantzirik gabeko informazio asko prozesatu behar ez denean. Azkenik, nahiz eta adostasunik ez egon horri buruz, badirudi adinarekin gutxitu egiten dela arreta aldaketaren eraginkortasuna.
2017
‎Lan honetan, lehen printzipioetan oinarritutako tratamendu teoriko bat jorratzen dugu, gainazal solido batek kanpoko eremu elektromagnetiko batekiko duen erantzuna aztertzean karga eta spin aldagaiakera berean barneratzen dituena, spin orbita elkarrekintza kontuan hartuz. Honen helburua, spin elektronikoak efektu erlatibista nabarmenak dituzten gainazalen erantzun propietateetan duen zeregina ikertzeada, potentzialki kitzikapen kolektibo mota berriak topatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia