Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2001
‎Arazo horien iturri nagusiak bi izan direla esan daiteke: alde batetik, ikas prozesua antolatzeko unitateak (urratsak) erabaki administratiboen ondoriozsorturiko helburuen pilaketak izatea; bestetik, eskaintzen diren helburu guztienizaera eta helburuek berek egitarauan duten zeregina.
‎Beste aldetik, azken urteotan indarra hartzen ari denprozesuzko egitarauen bidez adierazitako paradigma berria dugu. Egitarau horietan, azken emaitzak ez ezik, prozesuek betetzen duten zeregina ere azpimarratzen da.
‎Motibazioen izaeraren berri zehatzik ematen ez badu ere, argi uzten du haienaukera zabala eta askotariko jatorria, eta, modu berean, ikastean eta erabiltzeanjokatzen duten zeregina. Helduen 2Hren ikaste prozesua hizkuntza horren aldekomotibazioetatik abiatzen da, eta motibazioak mota askotakoak izan daitezke.Halako motibazioak, nahikotasun mailara?
2002
‎EAE txikia da hedaduraz, eta demografia dentsitate altua du; gainera, industria eta urbanizazio maila handikoa da. Horrek guztiak are beharrezkoagoak, guztiz estrategikoak, bihurtzen ditu landa eremuak, eta ez soilik Barne ProduktuGordinari egiten dioten ekarpenari esker, baizik eta, batez ere, hiriekiko orekalortzeko eta ingurumena zaintzeko orduan duten zeregin ezinbestekoa dela medio.Landa eremuen eta baserrien biziraupena, beraz, funtsezko giltzarria da; zoritxarrez, baina, nekazaritza eta abeltzaintza jarduerak gainbehera datoz urterik urte, eta ildo horretan, eredu produktibista albo batera lagata, kalitatezko elikagaienekoizpenaren alde eta bestelako jarduera alternatiboen (baserri turismoa, kasu) alde egindako ekimenak guztiz adierazgarria... Horri guztiari beste aldagai batgehitu behar zaio:
2003
‎Zergatikbalioetsi behar dira positiboki diferenziazioaren ondorioak? Bestaldetik, aktoreekprozesuan duten zeregina ere ez dago batere argi; ba al daude diferentziazioa helburu duten eragileek, beren interesengatik edo beren balioengatik, ala prozesuakagente inkontzienteen bitartez funtzionatzen al du?
2005
‎Irakasgai honetan, ikastetxean lan egiten duten irakasleek eta langiletaldeek jokatzen duten rol garrantzitsua ere aztertuko dugu. Ikastetxeko lana bideratzeko erakundearen gobernu organoek duten garrantziaz arituko gara; izan ere, duten zeregin nagusietako bat hauxe da: ikastetxeko irakasleek dituzten laneremuak zehaztea eta argitzea.
‎Hurrengo lerroetan bi ikuspegihauek lantzen saiatuko gara: alde batetik, ikuspegi horizontala aztertzendugunean, koordinazioan ikasmailek duten zereginez arituko gara, eta, bestetik, ikuspegi bertikala garatzen dugunean, sailen edo departamentueneginbeharrak deskribatuko ditugu.
2006
‎Mendebaldean, azken bi mendeetan, emakumeek jasaten duten aukeraezberdintasuna argudio biologizisten bidez izan ohi da aztertua eta arrazoitua, horrela, emakumezkotasuna eta biologia estu estu lotuz. Eskema horren barruan, lan banaketa sexualaren jatorria, zeinen arabera emakumeei umeen eta besteenzaintzaren ardura eta garrantzi sozial txikiagoa duten zereginak egozten zaizkien, emakumeen, aparteko biologian, legoke, hau da, ugaltze fisiologia propio batean, gizon eta emakumeen eskubide sozialen ezberdintasuna ezaugarri biologikoetanoinarrituz eta zilegituz.
2007
‎Egunero, milaka eta milaka haur jaiotzen dira munduan. Beren gizarte munduarenezagutza eskuratzea da haur horiek bizirik irauteko, garatzeko eta ingururaegokitzeko izango duten zereginik garrantzitsuenetako bat (Rodrigo, 1994). Aldebatetik, ikasi dute inguratzen dituzten pertsonengandik bereizirik daudelaeta horiengandik desberdintzen dituzten zenbait ezaugarri dituztela.
‎Gizarte ezagutzaren garapenari buruzko ikerketa asko Piaget-en eredukonstruktibistan oinarritu ziren, baina teoria horren hainbat planteamenduk kritikakjaso zituzten. Atal honetan, gizarte ezagutzaren garapenarekin erlazionatutakokritikak jasoko dira soilik, hain zuzen ere, hasierako egoerari, faktore sozialeketa kulturalek duten zereginari, estadioen unibertsaltasunari eta ezagutza sozialareneta ez sozialaren paralelismoari buruzkoak?.
‎Liburuaren atal honetan, gizarte ezagutzen sozializazioan hainbat gizarteeragilek duten zeregina aztertuko da: V. kapituluan, familia testuingurua; VI.kapituluan, hezkuntza erakundeak eta beste haurrak, eta VII. kapituluan,.
‎diruaren jatorria eta funtzioa, ekonomiatrukea eta bankuak. Haurrek ekonomia eragile gisa duten zereginari dagokionez, berriz, honako hauek aztertuko dira: paga eta beste diru iturriak, aurreztea, etahaurren ekonomia mundu autonomoa (Webley, 2005).
‎13 urtekoen nahiz 18koen ustez, diktadura da botere guztia pertsonabakar baten esku egotea. Ikerketa horretan inork ez zuen aipatu demokrazia bateanalderdi politikoek edo beste antolaketa modu batzuek duten zeregina, ez etadiktadura batean alderdiak deuseztatzen edo menderatzen direnik ere.
2010
‎Gaitasun lexikoa (hiztegia) zahartzaro normalean aldaketa gabe manten daitekeedo hobera egin dezake, baina hitz jarioak (denbora unitateko esandako hitz kopurua) narriadura argia izaten du. Emaitza horiek logikoak dira, hitz jarioa ebaluatzen duten zereginetan ez hitzezko osagaiek parte hartzen dute-eta: abiadura, arretamantentzeko gaitasuna, prozesamendu kognitiborako gaitasuna eta ekoizpen motorra.
2012
‎Berrikuntza eta hezkuntza dimentsioa, ezagutzaren sorrerak eta jakintzarentransmisioak berez betetzen duten zereginetik ondorioztatua.
2014
‎Arreta: arreta eutsiarreta banatuarekin zerikusia duten zereginetan, pertsona helduak ez dira hain zehatzak detekzioaren hasierako unean (adibidez, gidatzen hasterakoan, arreta maila baxuagoa dute inguruneko estimuluen gainean). Gainera, urteak igaro ahala, zereginean egiten diren akatsen maiztasuna handitzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia