Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 74

2000
‎Aside edoaparteak, aktoreak aparte batean sentitzen duena adierazten duenean. Doblea, aktoreak sentitu baina adierazten ez duena ni laguntzaile batek adierazten duenean (double in) edo bere ordez esaten duenean (double out). Rol aldaketa, protagonistaarazoa eragiten dion antagonistaren paperean jarri eta bera balitz bezala adieraztendenean.
‎Ez ziren izan idazleak artatu eta zaindu zutenak; zurgin pobrebat izan zen 30 urtez etxean jaso zuena. Zurginaren obra, Holderlinenaren parekoparatzen dut nik, eta Holderlinen laudatzaile merke eta sasilagunena baino zatiazjasoagotzat daukat.
‎–Hala irudituagatik ere, ez naiz aske. Eta askeizan nahi dut nik, neure esku!! Neuk izan behar dut nere geroaren aukeratzailea?. Baina ezin izan, Mireni loturik dagoeno.
‎Eta askeizan nahi dut nik, neure esku!! Neuk izan behar dut nere geroaren aukeratzailea?. Baina ezin izan, Mireni loturik dagoeno. Eten eta ospa egin behar, hortaz, Ulises berrihonek, orain arteko guztitik urrun, askatasun berri baten eguratsetaraino?.
‎Barne bidaia razional bat izanen daoraingoa. . Oharrez, ondo buruaz, aukeratu behar dut nere bidea; bestela Zoria danagusi, eta atsekabea gehienetan bere ekarria?.
‎agerkunde bat izan balu bezala,, sekulako aurkikundea egin dut?, idatzi du egunkarian. . Jainkoaren egarria da gizonaren zorion mina.Zerbait Absolutu behar zuen nere bihotzak, Hartan atsedena eta atsegina edateko.Betetasuna behar nuen, osotasuna, gelditasun osoa, pake egiazkoa, egia hutsa, denetatikdena. Nola bete nintzake emakume gajo batek?
‎–Komentu honetako kontuak ezagutu nahi nituen nik, eta aspaldi batean bertakoabade izan zinenez...
2001
‎Txakolinzale batigaldetu nion nire kontakizunaren zilegitasunaz. Txakolinzaleak ez daki horrelakorik sekula egin den, baina logika omen du nik asmatutakoak. Aski nuen.
‎Hamahiru bat urte nituen nik Erdi Aroa euskaldun baten begiez ikusi nuenerako: Yon Etxaide-ren Alostorreari zor diot hori.
‎Beranduxeago, nireliburutegian bada Ramon Menendez Pidal en liburu bat, nire garai hartako afizioakagertzen dituena, Poesia arabe y poesia europea izenekoa, eta nire izenarekin batera (Lerchundi) data bat ageri da bertan: 1963 Hamabost urte nituen nik orduan.
‎Izen horienartean euskal narratibaren ordezkaririk potenteenak biltzen direnik nork uka. Bestalde, uste dut nire hitzaldi honen ondoren datozen zenbait hizlarirentzat sarrera erebadela. Ez dut, baina, hori esaten, neure hitzaldiaren merezimenduak nabarmentzearren; aitzitik, neure gogoetan behin eta berriz bueltaka ibiliko ditudan erreferentziak eta idazlanak patxada eta sakontasun neurtuagoz aztertu ahal izangodituzte nire ondorengo zenbait hizlarik.
2002
‎Hori nahi dut niri suertatzea. Izan dadila aberatsa lege onez,
‎Erabiliaren erabiliaz behiala gastatuak zituzten nire eskuek,
‎Emakume orok agertzen du burua bere onerako, maitatzen duen amodioa hartzen du bere etxerako, inork bestela uste badu ere argi dut nik niretzako, bistatzea ez da gaiztakeria ez da inoren kalterako.
‎Venusen jai-eguna iritsia zen, Zipre osoan ospetsuena, eta adar erakargarriak urrez jantziak zituzten txahalak elurrezko lepondoan jota eroriak ziren, eta intsentsua kea zeriola zegoen, bere oparia eskaini eta aldare ondoan jarrita, lotsaz «jainkook dena eman ahal baduzue, nahi dut nire emaztea izan dadin...» eta «marfilezko neskasoa» esaten ausartu ez eta «marfilezko neskasoaren antzekoa» esan zuenean Pigmalionek. Bere jaietan han bertan zen urrezko Venusek ulertu zuen zer nahi zuen eskari hark eta aldeko erabakiaren aurrerapen gisa hiru bider biztu zen sugarra eta airean eraman zuen muturra.
‎Lete ziurraren edalontzitik edango bazenu ere, ez nuke nik
‎–Esklabo on baten betebeharra nik egiten dudana egitea duk, luzapen eta atsekabe gabe aginduak betetzea. [...] Eta nagusi maitemindu baten esklaboak, halakoa bainauk ni neu, bere nagusia pasioaren mende ikusten badu, hura salbatzeko ahalegina egin behar duela uste diat eta ez amildegira daraman maldatik bultzatu.
‎Horietatik inork ez ote du nire kutuna! Galdua naiz.
‎Umetarik hazi dut, neurea bailitzan hartu eta maitatu dut eta hartan jarririk dut nire itxaropen osoa, bera da nire kutun bakarra. Berak ere antzera erantzun dezan ahalegintzen naiz; behar duena ematen diot, egiten uzten diot, eta ez dut uste dena neure eskubideen arabera ebatzi behar denik; azkenik, beste batzuek gurasoen isilpean egiten dituzten gauzak, gazte kontuak alegia?
‎Erabiliaren erabiliaz behiala gastatuak zituzten nire eskuek,
2004
‎Baina, beharbada, naturaren eta indarraren alde jarri ziren sofisten argudioak bilakatu dira entzutetsucn gerora. Eztabaidaplatonikoetan agertzen den Trasimako har daiteke adibidetzat, indartsuari komeni zaionazuzentasunarekin adiskidetzen duenean;. Baicztatzen dut nik indartsucnari komeni zaionabesterik ez dela zuzentasuna? (Platon, Poiiteia, I, 338c).
‎Alta, errepresentazionismoaren azalpenik hoberena denetz ikusi behar dugu. Kokagaitezen, adibidez, kolore, forma, ikusmen, eta abarren sentimen esperientzia zuzenean.Liburu bat baldin badut nire aurrean, ziur asko orban zurien eta beltzen esperientzia izangodut. Horien kausa, errepresentazionismoaren arabera, liburua bera da.
‎Planteamendu honi jarraituz, egin ditzakegun galderak honako hauek dira: nik zer eginbehar dudan niri agintzeko boterea nork du. Eta zergatik baimena eman behar agintzdnduenari?
2005
‎Ez dut nik, beharbada, horren guztiaren zergatia edo arrazoia zein den asmatuko, baina garbi ulertu beharra dago eskubide bat lege batean jasota egoteak, mailagorenekoen artean gorenekoa den lege batean bada ere, ez duela inolaz ere bermatzen edo ziurtatzen eskubide hori hiritar guztiok errespetatua izatea. Horren adibideak, imajina ditzakezuen guztiak izan daitezke, eta horien artean Irun eta Hondarribiko Alardeen kasua.
2006
‎Esaterako, haur ezgaitu batek, nahiko arazo dituela eta, sekula negar egin behar ez duelakoustearen ordez egoera zorigaiztokoa dela nabarmentzen ez duen uste errealistagobat hartu litzateke, honako hau, esaterako: , nahiago nuke nire haurraknegarrik ez egitea, baina haur guztiek egiten dute negar noizbait?.
‎konbentzioa.Neronek ere konbentzio batzuekin jokatu dut. Irakurleak fede apur batbeharko du nigan, nik beragan daukadan bezala, bestalde. Ez al zen bada liburuairakurlearen eta idazlearen arteko kontratua?
‎Amak ez du telebistarik erosi nahi, ergeldu egiten omen du.Ohera joaten garenean anai arrebok liburu bana hartu eta logura sentitu arteirakurtzen dugu. Gaur egun komunismo garaiko zenbait film errusiar edo poloniarikusten ditudanean nire haurtzaroaz gogoratzen naiz. Halako batean gure osaba batiristen da etxera telebista batekin.
‎JoanManuel Serrat bera ere debekatuta zegoen. Nolako sorpresa, diktadorea hilondoren, etxean nituen nire idoloen disko batzuek abestiak falta zituztela jakitean.Zentsuratutako diskoak erosten genituen konturatu gabe. Etxean dauzkat oraindik.Bildumagileen pieza bitxiak dira:
‎Horiek bidaiazirkularrak dira, alperrikakoak. Marra zuzena nahiago dut nik. Bidaia rektilineoak, alegia.
2007
‎San Tomasegunean, Korrika pasatzen denean, Ibilaldiaren egunean, Olentzeron edoeskolako orduetan, bestelako zerbait bizitzeko aukera daukate, hainbaterritual antolatu dugulako nor garen ez ahazteko eta batzen omen gaituennortasun kultural eta politikoa biziberritzeko. Ez dut nik ukatuko erritualhoriek (eta Euskal Herriko kulturgintza orokorraren beste askok) joerasozializidei aurre egiteko eta jendarteko elkartasuna eta atxikimendualantzeko duten indar onuragarria, baina, erritualak bukatu eta egunerokobizitzara itzuli behar dugunean, zenbatean geratzen zaigu euskal kultura?
‎Aztertu dudan diskurtso honetan bereizi behar ditugu ni euskaldun hiritarrraeta ni euskal hiritarra. Aurrenekoa bigarrenetik eratorri da:
‎Modernitatearen azken etapan omen gaude, Modernitatearen goienean edo Modernitatea, atzera utzita, Modernitate ostekogaraian, bestelako aro batean. Beste izenik ere proposatu da; Zygmunt Bauman ekmodernitate likidoaz hitz egiten du, isurien garaian bizi omen gara; ez da lehengoharri lako erakunderik, ez identitaterik, ezta kulturarik ere; oraingo erakundeak, identitateak eta kulturak fluxu, prozesu eta ibilerekin identifikatu behar ditugu.Bauman en antzera, Modernitatea edota Modernitate likido hau, prozesuak direlauste dut nik; horregatik, modernizazioa edo postmodernizazioa berbak nahiagoditut. Nolabait, ulertu behar dugu holako prozesuak luzeak, historikoak eta moduaskotakoak direla (eta tokian tokiko ibilera historikoak dituztela:
‎Espero zen bezala, haur nederlandarrek gehiagotan aipatzen zituzten ezaugarripsikologikoak beste haurren aldean. Turkiarrek eta marokoarrek, berriz, maizagoaipatzen zituzten Niaren ezaugarri sozialak. Emaitza horiek kontuan izanik, honako hau ondoriozta daiteke:
‎Ezaguera horri esaten zaio, hain zuzen ere, Ni kategoriala zeinNiaren ideia (Idea of me) (Lewis, 1999). Norberak ez ezik, beste pertsonek erehautematen duten Nia da (Baldwin, 1906; Wallon, 1949). Niaren ideia bat datorJames en Nirearekin (ikus II. kapitulua), eta autokontzeptuaren garapenarierreparatzen dioten autore gehienek Niaren dimentsio hori ikertzen dute.
‎(1) gizaki bakoitzakbere irizpide eta eskubideak ditu; (2) zuzena da nor bere arazoez arduratzea, eta, orobat, nork bere irizpidearen eta lehentasunen arabera jardutea (denek horrelaarituz gero, bakoitzak bere eskubidea eskuratuko du); (3) bada truke harreman batgizakien arteko jokabidean: garbi jokatu behar dut nirekin garbi jokatzen dutenekin.
‎atzematen dudana (nire) laketasun edo pena da, (nire) hotza, gosea, sentsazioen iragaitea. Ez dut niaren beste ukialdirik. Gorputza hil eta sentsaziorik gabe, ene nia ezer ez litzateke.
‎hizkuntza bera da horrela, nondik ere ditudan nik mugaketak esperimentatzen. Bakarrik, ni mugatzen eta determinatzen nauena haren baitan, haren baitara etorri giza naturatik da, barnekorki nirekin elkarlotutik, etorria, eta hortaz harengan niretzat arrotza ene momentuko natura indibidualarentzako da halakoa, ez nire jatorriz egiazkoarentzat352.
2008
‎espero ditut nik.
2010
‎Baserrian bizi naiz, herritik urrun eta laguntza behar dudanean, bakarrikikusten dut neure burua. Hala ere, nik hemen pasatu nahi ditut nire bizitzakoazken urteak, nire etxean zoriontsu bizi naiz».
2011
‎Zeharkakotasunak pizten duen interesarenadibideetako bat, formari dagokionez behintzat, prime timeko Consumidores saioada (4.13 irudia), 2010eko urrian abiatutakoa, ETB2 telebista katearentzat eta RadioEuskadi irratiarentzat komuna dena. Taldeak zeharkako ekimen hau Interneteraere zabaldu nahi izan du, eta, horretarako, bi bertsioetan sortutako edukiak biltzendituen orrialdea sortu du webgunean22 Nick Dut Nik ere esperientzia interesgarriada, kanal eta hizkuntza bakoitzean bertsio bana duena, irratsaio propiorik izan ezarren, Radio Euskadiko Konekta 2.0 saioan parte hartzen duelako eta web orrialdepropioa duelako23.
‎35 Nick dut Nik Factoria Crossmediak ETBrentzat (ETB1, ETB2, ETB3) ekoizten duenprograma da, telebistari eta Interneti buruzkoa, Euskadiko Internet kulturari buruzko erreportajeen etaelkarrizketen bidez, bi kontzeptuak bateratu nahi dituena, erabiltzaileek eta ikus entzuleek edukietanparte har dezaten.
‎21 Arrazoi politikoak tarteko A. Urrestarazuk nahiago zuen ezizena erabili eta horrela aitortu zion Andima Ibiñagabeitiari eskutitz batean: «Izenorde bateaz idatziko dut ortan; ez dut nire izena eman nai, Gasteiz' en euskal aldizkari bat nik zuzenduta agertu ezkero, ango ertzañek bereala salatuko luketela uste dudalako, ta aitzaki ori naikoa izango litzake guzia bera botatzeko. Alan eta guztiz be, ene aldetik itzekin eta beste kontuz ibillia, en, ikusiko dugu igarotzen uzten ote duten» (A.
‎Ondorioz, haurraren jokaera kinada berri bila eta arreta bila abiatuko da. Knight en (1953) arabera, mugako nortasuna duenaren nia ahula da eta bere funtzio normalak (planifikazioa, integrazioa, pentsamenduaren prozesu sekundarioak eta bulkada inkontzienteen kontrako defentsak) indargabetu egiten dira gertaera traumatikoen aurrean edo estres egoeretan; hala ere, errealitatera moldatzen da eta objektu harremanei eutsi egiten die, itxuraz behintzat.
‎2.1 Kernberg en (1984, 1994) iritziz, mugako nortasunaren nahastea duenak nia ahuldua, intentsitate altuko emozio agerpen primitiboak eta bulkaden kontrolerako arazoak ditu. Bere buruaren eta objektuaren artean haustura sakona du, garai goiztiarretan gertatutako gatazkengatik eta esperientzia anbibalenteengatik.
‎Besteek babestu ezin dutelako eta bere desirak asebetetzen ez dituztelako haserretu egiten da eta haiekiko mendekua hartzen du, isiltasuna eta hoztasun sentimenduak adieraziz; ondoren, gaizto sentitzen da horrelako sentimenduak dituelako. Indartsuak dira gatazkan esku hartzen duten bulkada erasokorrak eta gatazka bizi duenaren nia ahulegia da bulkada horiek kontrolatzeko. Kernberg ek (1994) bi maila bereizten ditu mugako nahastean:
‎Poliziak Tony King atxilotu zuenean, ohar bat utzi zuen atearen ondoan: «Baldintza gabe maite dut nire semea, hiltzen naizen egunera arte. Ez dut sinesten harengatik esaten den guztia, eta badakit gezur asko esan direla ere».
‎– Nortasun neurotiko arina duenak niaren zentzua ongi garatua du, supernia zorrotza du, errepresioa erabiltzen du defentsa mekanismo nagusi moduan, erruduntasun sentimendu inkontzienteak ditu eta sentimendu horiek eragina dute haren portaeran; genitala denaren nagusitasuna erakusten du; objektu harreman asebetetzaileak ditu; nortasunaren nahaste arinenak erakusten ditu: nahaste histerikoa, depresiboa eta obsesibo konpultsiboa.
‎«Neurosi nartzisisten» artean kokatu zuen Freud-ek eskizofrenia, libidoa bere baitan biltzen duelako. Haurraren nia blokeatu egiten da nia ez denarengandik bereizten hasten denean, eta ezin du ni autonomo bat osatu. Zatikatzearen beldur da haurra eta bere baitan biltzen da, autismoan gertatzen den moduan.
‎Egituraketa eskizofrenikoaren eta paranoikoaren arteko bitarteko kokagunea hartzen du libidoaren eboluzioari dagokionez. Baina, niaren elaborazio mailari dagokionez, antolamendu paranoikoak ez duen heldutasun eta moldaera maila du ni malenkoniatsuak. K. Abraham-ek (1912) dolu mekanismoak eta malenkoniarenak elkarren ondoan jartzen ditu:
‎– Nortasun nartzisistaren nahastea duenak eta nahaste maniakoa duenak ni puztua agertzen dute. Baina bietako nor da umore egoera gehien aldatzen duena?
‎Adibidez, pertsona baten pentsamendua superstiziosoa bada eta pentsatzen badu «ohiko errituala gauzatuz neure burua eta maite ditudan pertsonak gertaera negatiboetatik babestu ditzaket», irakatsi zaio modu errealista batean pentsatzen eta pentsamendu berri hori bere buruari errepikatzen. Aipatu den kasuan, «egiten ditudan erritualak nekagarriak dira; horiek egiten ez baditut niri eta nire familiakoei ez zaie ezertxo ere gertatuko. Erritual horiek neure burua eta ingurunean ditudan pertsonak zoratzeko besterik ez dute balio» gisako pentsamendua izaten irakatsiko litzaioke.
2012
‎Zertarako nahi ditut nik arautasuna eta zentzua, orain arte lozorroa besterik eman ezbadidate?
‎» Eta, nire bihotzondoan, ez da dut nik Mikel bekaizten?
‎» Eta, nire bihotzondoan, ez da dut nik Mikel bekaizten?
2014
‎Hitz hori, Einfuhlung hori, «sinpatia», «enpatia» edo«intropatia» moduan itzulirik ikusi dut; «sentibarrentzea» edo «barrensumatzea»esan nezake euskaraz, ez oso euskara politean. Nolanahi ere, hortik lotzen ditutikertzea eta igartzea/ igertzea, eta gainera gertatzen dena da, lehenago esan dudanmoduan, euskaraz jatorri etimologiko berbera dutela nire ustez. Ikertzeak, niregusturako, irizpide objetiboekin baino zerikusi handiagoa du igartze/ antzemate/ hautematearekin; jarrera jabetzaile edo konkistatzaile batekin baino gehiagoerrespetuzko interakzio batekin; kasik esango nuke, lotsatzen banau ere, aztergaiarekiko amodiozko elkar entzute bat dela zinezko ikerketa, edo hala beharlukeela izan.
‎B: Ba bueno, aber, oroitzen naiz hemezortzi urte ola izengo nituen nik, hemezortzieo hemeretzi, herriko neska mutilek ola zuten ni bezala, nik orduen hemezortzihemeretzi urte eta beraiek ere hogei,,... eta gan giñen IruñeraSanferminetara lenbiziko aldiz. Aitek eta amak utzi zakuten ara gatia.
‎B: Ba bueno, aber, oroitzen naiz hemezortzi urte ola izengo nituen nik, hemezortzieo hemeretzi, herriko neska mutilek ola zuten ni bezala, nik orduen hemezortzihemeretzi urte eta beraiek ere hogei,,... eta gan giñen IruñeraSanferminetara lenbiziko aldiz. Aitek eta amak utzi zakuten ara gatia.
‎(7)... ta ordun nolabatte nahi zuten ni kontrolatua euki, gaztea NITZALAKO.
‎Euria ari zuen nire klitori gainean.
‎Euria ari zuen nire klitori gainean.
‎Emakumena ongi dagolaberriz erran nahi nuke nik, sexuangatik ez gera etorri (bis) onak garelako baizik.
‎Euria ari zuen nire klitori gainean.
‎Euria ari zuen nire klitori gainean.
‎Manu irudimenezkoa izateak aukera ematen zidan ni neu izateko, aurreiritzirik gabejarduteko alegia, hark pentsa zezakeenaren ardurak neure askatasunari mugarik jartzenutzi gabe, naturaltasunez (92). Aitorrekin ez ziren gauzak horrela izaten, bere begiberde eta guzti erreala zelako, baina berarekin, ezin nuelako ni neu izan batez ere; zailtasuna nuen bere aurrean naturaltasunez jarduteko, sentitzen nuena esateko, gaizkiiritziko ote zion beldur, umore aldakorra baitzuen eta edozein huskeria har zezakeengaizki (96). Aitorrekin nuen harremanaz jarduteak berriz, ez ninduen tentatzen.
‎Norbaitek tratu txarra ematen badizu, neurriren batean aintzakotzathartzen zaituela pentsa dezakezu; ez luke horrela izan behar, baina horrela da, eta hitzikesan gabe abandonatzen bazaituzte berriz, bestearentzat deus baino gutxiago zarelairuditzen zaizu. Kontua da egun haiek sufrimendu handikoak gertatu zitzaizkidala etaez nuela nire penak nori kontatu ere (70). Baina, erabat errukigarria sentitzen nintzelarikere, aldi berean, oso sentsazio gozoa nuen, betetasun bat.
‎Aita... bere biziaz pozik dagoela(...) susmoa dudan arren nire amak ez duela garaibatean bezala zaintzen; besteak beste, 25 urtetik gorakoentzako unibertsitatera apuntatudelako eta ingelesa ikastera ere bai, esaten baitu adindutakoan bidaiatzen hasi beharduela (50).
‎gizonekin gatazkan, biolentzian, eta emakumeekin harreman estuetan, eta autobusean ikusten dituzten pelikulakmisse en abime direla, ispilua, azpimarra. Laburtuz beraz, literaturaren feminizazioaegiten du ni pribatua aztertzeko trabestismo literarioaren bidez, hori bai, hegemoniamaskulinoa bazter utzi gabe subjektu horren alienazioa adierazteko. Hona hemenlan honetako emaitza nagusietako bat:
2015
‎Azken lerro hauetan eskertu nahi nituzke nire ikerketetan hastetik segitzen eta azkarkilaguntzen nauten pertsonak, bai nire bi tesia zuzendariak eta bai ELEBILAB eta IKERlaborategietako kideak, eta hala izan da artikulu hau idazteko momentuan ere. Bukatzeko, nolaez, eskertuko ere ditut ikerketan parte hartu duten eskoletako ikasleak eta hori ahalbidetu etabaimendu duten irakasle eta zuzendari eta gurasoak.
‎Gaur goizean, eta berezikiImanolek egin duen azterketa horren ondorioz ere, ateratzen dudan ondorioetako bat hizkuntzaketa eredu sozialak duten lotura hori dela uste dut. Lehen aipatu da etxebizitza etxebizitza politikaesango nuke nik, zerbitzu publikoen antolaketa, industria aipatu da, industria desagertzen aridela, industria politika bat ere badago hor atzean, eta eta abar. Orduan, behin edo beste ereaipatu da, baina erabakia nork, nola eta zertarako hartzen duen dela kontua iruditzen zait.
2017
‎Nik ez dut halako ikasleekin zertan kezkatu. Horiez gain, 30 ikasletik gora ditut nire ardurapean, eta ezin diet ikasle migratzaileei arreta berezirik eskaini, bestela, gainontzekoak salduta uzten ditut. Horretarako kontratatzen dira irakasle espezialistak.
‎Horretarako kontratatzen dira irakasle espezialistak. Gainera, zer egin behar dut nik, haien hizkuntzarik ezagutzen ezbadut?
2019
‎(17) Ori da nik uste dut nire bizitzan daukadan interrogdnterik andiena
‎Horrenbestez, Jacobsenen eta haren jarraitzaileen* etxe gan edo* lan e gan berreraiki gabe, bestelaberreraikiko ditut nik:
‎I, ll come with you. bai, horixe uste dut nik ere. jakina baietz
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dut 24 (0,16)
du 6 (0,04)
ditut 5 (0,03)
nituen 5 (0,03)
zuen 5 (0,03)
nuke 4 (0,03)
duenak 3 (0,02)
zituzten 3 (0,02)
duenaren 2 (0,01)
zuten 2 (0,01)
Dut 1 (0,01)
baditut 1 (0,01)
badut 1 (0,01)
bainauk 1 (0,01)
ditudan 1 (0,01)
ditudanean 1 (0,01)
ditugu 1 (0,01)
dudan 1 (0,01)
dudan arren 1 (0,01)
duena 1 (0,01)
dutela 1 (0,01)
duten 1 (0,01)
nituzke 1 (0,01)
nuela 1 (0,01)
nuelako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia