2000
|
|
–Kanpoko erregulazioa versusautorregulazioa (barnekoa), hau da patologiaren gertakizun garrantzitsuena. Moduhonetan ikusita, anarkiak zentzu haundia hartzen
|
du
niretzat. Kontrolatzaileeibeldurra ematen dien sistema honen esanahiaren arabera, organismoari berariematen zaio bere burua sendatzeko aukera, kanpoko eraginik gabe.
|
|
–Gaur goizean hondartzan paseatzen ibili naiz? idazten badut, hau irakurtzenduenak egundoko informazioa jasoko
|
du
niri buruz, ibiltaria naizela, une hau ez denbeste batean zer egin dudan,... eta beste gauza asko. Gertaera hau posible izan da biokalfabetatuak garelako eta hizkuntza idatzia menderatzen dugulako.
|
2001
|
|
Txakolinzale batigaldetu nion nire kontakizunaren zilegitasunaz. Txakolinzaleak ez daki horrelakorik sekula egin den, baina logika omen
|
du
nik asmatutakoak. Aski nuen.
|
2002
|
|
Horietatik inork ez ote
|
du
nire kutuna! Galdua naiz.
|
2005
|
|
Neronek, pertsona izate hutsagatik, tabernazehatz horretan sartu nahi dut eta beste autobus horretan bidaiatu nahi dut eta berdin zait garestiagoa eta itsusiagoa izatea. Aukera gehiago egoteak ez
|
du
nire eskubidearen egikaritza bermatzen. Hori eztabaida desbideratzea eta nahastea da.
|
2006
|
|
konbentzioa.Neronek ere konbentzio batzuekin jokatu dut. Irakurleak fede apur batbeharko
|
du
nigan, nik beragan daukadan bezala, bestalde. Ez al zen bada liburuairakurlearen eta idazlearen arteko kontratua?
|
2007
|
|
Konpentsazioz, nia, bera ezdeus eta herbala bada, ez bada behintzat kartesiarra legezko potentea, beti hi batek lagun egina dago munduaren erdian (ego kartesiar bakartiaren guztiz kontrara), are hi batek du egiten eta jasotzen. Hi bat ipintzeak bihurtzen
|
du
nia ni. Hire hitasuna birrezagutzean ezagutzen diat nire buruaren nitasuna.
|
|
Descartes-ek, ordea, «ni naiz, ni existitzen naiz», beti ni eta ni mailukatzen du, frantsesez (nahitaez!), baina latinez ere: ...zen dut, beraz ni banaiz», «nik existitu behar dut, ni neu zerbaitetaz konbentzituta banago», «dena faltsua zela pentsatu nahi nuen bitartean, nik, hori pentsatzen zuenak alegia, derrigorrean zerbait izan behar nuela», «ni zerbait nintzela, eta, ostera, bakarrik pentsatzeari utzita ez nuela izango batere arrazoirik ni banintzela uste izateko», «ni substantzia bat nintzela», «ezin lortuko
|
du
ni ezer ez izatea ni zerbait naizela pentsatzen dudan bitartean», «nik zalantza egiten dudala eta hortik ateratzen dela ni banaizela», etab.258Niaren udaberri eztandaketari bat dago Moderniaren hasieran: Petrarca-ren ni poetikoa, Lutero-ren ni erlijiosoa, Montaigne n ni solastaria, Italiako artista eta kondotiereen ni dizdizariak, Descartes-en ni filosofikoa.
|
|
Fichte-k, ordea, jakin egin gura du, nondik nora sortzen den edo jartzen den ni hori, hastapen absolutu gisa, ezin baita izan berbere ekintzaren produktua besterik eta bera ere ekintza besterik ez. Dena jartzen/ sortzen
|
du
niak (transzendentala), erantzuten du, eta nia bera, niak jartzen du halaber: pentsatzeak sortzen du nia, pentsatzearen jartzaile gisa batetik, pentsatzeak jarria gisa bestetik (erreflexioak), bion jirabira geldigabekoan; mundua pentsatuz, hots, ez nia jarriz, jartzen da bera (objektua jarri ahala bilakatzen da bera subjektu):
|
|
Dena jartzen/ sortzen du niak (transzendentala), erantzuten du, eta nia bera, niak jartzen du halaber: pentsatzeak sortzen
|
du
nia, pentsatzearen jartzaile gisa batetik, pentsatzeak jarria gisa bestetik (erreflexioak), bion jirabira geldigabekoan; mundua pentsatuz, hots, ez nia jarriz, jartzen da bera (objektua jarri ahala bilakatzen da bera subjektu): errealitate ez ni oro niaren kreazioa da, niaren itzulpen, kanporaketa soila hortaz, mundua niaren ispilu (nia munduarena ordez).
|
2008
|
|
Bost bider bost hogeita bost direla esan
|
du
nire lagunak.
|
2011
|
|
«Neurosi nartzisisten» artean kokatu zuen Freud-ek eskizofrenia, libidoa bere baitan biltzen duelako. Haurraren nia blokeatu egiten da nia ez denarengandik bereizten hasten denean, eta ezin
|
du
ni autonomo bat osatu. Zatikatzearen beldur da haurra eta bere baitan biltzen da, autismoan gertatzen den moduan.
|
|
Egituraketa eskizofrenikoaren eta paranoikoaren arteko bitarteko kokagunea hartzen du libidoaren eboluzioari dagokionez. Baina, niaren elaborazio mailari dagokionez, antolamendu paranoikoak ez duen heldutasun eta moldaera maila
|
du
ni malenkoniatsuak. K. Abraham-ek (1912) dolu mekanismoak eta malenkoniarenak elkarren ondoan jartzen ditu:
|
|
egoskorkeria, zekentasuna, haserre erreprimitua, puntualtasuna, ordena, garbitasuna. Freud-en ustez, bulkada sexualen eta superniaren galarazpenen arteko konpromisoa antolatzen
|
du
niak, eta ondorioz agertzen dira pentsamendu obsesiboak eta ekintzazko erritualak. Desiren eta superniaren arteko konpromisoaren ondorena da obsesioa.
|
2014
|
|
gizonekin gatazkan, biolentzian, eta emakumeekin harreman estuetan, eta autobusean ikusten dituzten pelikulakmisse en abime direla, ispilua, azpimarra. Laburtuz beraz, literaturaren feminizazioaegiten
|
du
ni pribatua aztertzeko trabestismo literarioaren bidez, hori bai, hegemoniamaskulinoa bazter utzi gabe subjektu horren alienazioa adierazteko. Hona hemenlan honetako emaitza nagusietako bat:
|
|
«Ikusten? Aurrera jarraitu
|
du
nik hala nahi nuelako».
|