2000
|
|
galdetzen dutenean, estatu bat izateko eskubidea ukatu nahia dago horren guztiaren atzean. Guk nahi alabehar dugun moduan antolatuko dugu, esaten
|
dut
nik, baina ez ukatu eskubide hori? 14.
|
|
Ez ziren izan idazleak artatu eta zaindu zutenak; zurgin pobrebat izan zen 30 urtez etxean jaso zuena. Zurginaren obra, Holderlinenaren parekoparatzen
|
dut
nik, eta Holderlinen laudatzaile merke eta sasilagunena baino zatiazjasoagotzat daukat.
|
|
–Hala irudituagatik ere, ez naiz aske. Eta askeizan nahi
|
dut
nik, neure esku!! Neuk izan behar dut nere geroaren aukeratzailea?. Baina ezin izan, Mireni loturik dagoeno.
|
|
Eta askeizan nahi dut nik, neure esku!! Neuk izan behar
|
dut
nere geroaren aukeratzailea?. Baina ezin izan, Mireni loturik dagoeno. Eten eta ospa egin behar, hortaz, Ulises berrihonek, orain arteko guztitik urrun, askatasun berri baten eguratsetaraino?.
|
|
Barne bidaia razional bat izanen daoraingoa. . Oharrez, ondo buruaz, aukeratu behar
|
dut
nere bidea; bestela Zoria danagusi, eta atsekabea gehienetan bere ekarria?.
|
2001
|
|
Aski nuen. Eleberriaargitaratu eta gero jakin
|
dut
nik irudikatu moduan jokatzen zutela Erdi Aroan ere.Baina jokatu ez balute ere: historialariak ez bezala, idazleak si non e vero, e bentrovato legea baliatzen du bere lanerako.
|
|
Odola desagertuta ere, hau ez baitabesta. Bizi dugun oraingo kinka honek, oroit beti Gramsci ren krisiaz, baikortasunerako arrazoiren bat emanagatik ere, urrun ikusten
|
dut
nik, euskalafera, zaion horren akabaila.
|
|
Izen horienartean euskal narratibaren ordezkaririk potenteenak biltzen direnik nork uka. Bestalde, uste
|
dut
nire hitzaldi honen ondoren datozen zenbait hizlarirentzat sarrera erebadela. Ez dut, baina, hori esaten, neure hitzaldiaren merezimenduak nabarmentzearren; aitzitik, neure gogoetan behin eta berriz bueltaka ibiliko ditudan erreferentziak eta idazlanak patxada eta sakontasun neurtuagoz aztertu ahal izangodituzte nire ondorengo zenbait hizlarik.
|
|
Eta idazten dugun emakumeon tokia, idazleen zakuberean dago. Hala aldarrikatzen
|
dut
nik. Gure diferentzia, gure desberdintasun etagure ezaugarri guztiekin.
|
2002
|
|
Nahiz eta. Euskal Herriko Unibertsitatea? gure herriaren etorkizunerako oso onuratsua izan (hau ez du inork ukatzen, gauzak alde praktikotik hartuz gero behintzat), hori Euskal Unibertsitatea ez dela opportune et importune esango
|
dut
nik, izen trukehorretan arrisku handia ikusten bait dut». (Ibidem.
|
|
Hori nahi
|
dut
niri suertatzea. Izan dadila aberatsa lege onez,
|
|
Emakume orok agertzen du burua bere onerako, maitatzen duen amodioa hartzen du bere etxerako, inork bestela uste badu ere argi
|
dut
nik niretzako, bistatzea ez da gaiztakeria ez da inoren kalterako.
|
|
Hori eskatzen
|
dut
nik zuengatik, laborariok, eskatu horixe baita zeuek ere
|
|
Venusen jai-eguna iritsia zen, Zipre osoan ospetsuena, eta adar erakargarriak urrez jantziak zituzten txahalak elurrezko lepondoan jota eroriak ziren, eta intsentsua kea zeriola zegoen, bere oparia eskaini eta aldare ondoan jarrita, lotsaz «jainkook dena eman ahal baduzue, nahi
|
dut
nire emaztea izan dadin...» eta «marfilezko neskasoa» esaten ausartu ez eta «marfilezko neskasoaren antzekoa» esan zuenean Pigmalionek. Bere jaietan han bertan zen urrezko Venusek ulertu zuen zer nahi zuen eskari hark eta aldeko erabakiaren aurrerapen gisa hiru bider biztu zen sugarra eta airean eraman zuen muturra.
|
|
Umetarik hazi dut, neurea bailitzan hartu eta maitatu dut eta hartan jarririk
|
dut
nire itxaropen osoa, bera da nire kutun bakarra. Berak ere antzera erantzun dezan ahalegintzen naiz; behar duena ematen diot, egiten uzten diot, eta ez dut uste dena neure eskubideen arabera ebatzi behar denik; azkenik, beste batzuek gurasoen isilpean egiten dituzten gauzak, gazte kontuak alegia?
|
|
eta zango okerra izan? Edo, adibidez, Helena eder, ez
|
dut
nik esango,
|
2004
|
|
Baina, beharbada, naturaren eta indarraren alde jarri ziren sofisten argudioak bilakatu dira entzutetsucn gerora. Eztabaidaplatonikoetan agertzen den Trasimako har daiteke adibidetzat, indartsuari komeni zaionazuzentasunarekin adiskidetzen duenean;. Baicztatzen
|
dut
nik indartsucnari komeni zaionabesterik ez dela zuzentasuna? (Platon, Poiiteia, I, 338c).
|
2005
|
|
Ez
|
dut
nik, beharbada, horren guztiaren zergatia edo arrazoia zein den asmatuko, baina garbi ulertu beharra dago eskubide bat lege batean jasota egoteak, mailagorenekoen artean gorenekoa den lege batean bada ere, ez duela inolaz ere bermatzen edo ziurtatzen eskubide hori hiritar guztiok errespetatua izatea. Horren adibideak, imajina ditzakezuen guztiak izan daitezke, eta horien artean Irun eta Hondarribiko Alardeen kasua.
|
2006
|
|
Zergatik da, adibidez, Filipe Bidarten Bakartasunaz bi hitz (2004) testigantzaeder? Zer gogoratzen
|
dut
nik hura irakurri eta hainbat hilabete pasa direnean. Detaile bat bereziki: Camembert gazta batekin konparatzen dutela presoekisolatuta zauden bitartean egurastera ateratzen zaituzten patio eskasa.
|
|
«Analisi politiko gehiegi eta psikoanalisi gutxiegi ikusten
|
dut
nik hemen», aitortuzidan behin Euskal Herrian bisitan zen Le Monde egunkariko kazetariak. Arrazoipixka bat bazuen, ziur asko.
|
|
Egoismo hutsagatik beraz, interpretatzen
|
dut
nik. Estadistaren irudia zapuztuez dadin.
|
|
Horiek bidaiazirkularrak dira, alperrikakoak. Marra zuzena nahiago
|
dut
nik. Bidaia rektilineoak, alegia.
|
2007
|
|
Emakundeko prentsa bulegoko arduradunaizan naiz baina, oinarrian, nire baitan, kazetaria dagoela azpimarratu nahi nuke.Eta prentsa bulegoetan diharduten profesionalak ere, lehendabizi, kazetariakdirela. Edo hala luketela sinesten
|
dut
nik.
|
|
Baina hizketarako dira eleak eta inportanteenazer esan nahi den ulertaraztea izaten da. Beraz, identitatea erabiliko
|
dut
nik ereherri nortasunaz ari garenean. Herri baten kultur aberastasunari, bat izanik ere, barneko aniztasuna adierazteko, nortasun hitza hobeki dagokio.
|
|
San Tomasegunean, Korrika pasatzen denean, Ibilaldiaren egunean, Olentzeron edoeskolako orduetan, bestelako zerbait bizitzeko aukera daukate, hainbaterritual antolatu dugulako nor garen ez ahazteko eta batzen omen gaituennortasun kultural eta politikoa biziberritzeko. Ez
|
dut
nik ukatuko erritualhoriek (eta Euskal Herriko kulturgintza orokorraren beste askok) joerasozializidei aurre egiteko eta jendarteko elkartasuna eta atxikimendualantzeko duten indar onuragarria, baina, erritualak bukatu eta egunerokobizitzara itzuli behar dugunean, zenbatean geratzen zaigu euskal kultura?
|
|
Modernitatearen azken etapan omen gaude, Modernitatearen goienean edo Modernitatea, atzera utzita, Modernitate ostekogaraian, bestelako aro batean. Beste izenik ere proposatu da; Zygmunt Bauman ekmodernitate likidoaz hitz egiten du, isurien garaian bizi omen gara; ez da lehengoharri lako erakunderik, ez identitaterik, ezta kulturarik ere; oraingo erakundeak, identitateak eta kulturak fluxu, prozesu eta ibilerekin identifikatu behar ditugu.Bauman en antzera, Modernitatea edota Modernitate likido hau, prozesuak direlauste
|
dut
nik; horregatik, modernizazioa edo postmodernizazioa berbak nahiagoditut. Nolabait, ulertu behar dugu holako prozesuak luzeak, historikoak eta moduaskotakoak direla (eta tokian tokiko ibilera historikoak dituztela:
|
|
batzuek, izaera teknikoa izan ohi dute, lerratuago daude arazoenpirikora, eta kezka nagusitzat galdeketen auzi metodologiko eta teknikoak izaten dituzte; besteek, arreta handiagoa ipini diote auzi kontzeptualari, neurketarako baliatzen diren oniritzien aztertzea izandelarik garrantzi berezia merezi izan duena. Gaurkoan bigarren horretara estutuko
|
dut
nire lana. Ikuslehenengoaz Pardo eta Calvo, 2002, 2004.
|
|
Kezka hori primerako ardurateoriko eta politiko bilakatu da. Horren bueltan antolatuko
|
dut
nire lan hau. Izanere, komenigarri deritzogu zientzia eta teknologiarekiko herritarren usteak etalegitimazio maila ezagutzeari; bai eta ere, alfabetizazio zientifikoa sustatzeari.Zehazkiago, horren garrantzia ulertzeko erakundeek hiru arrazoi eskaintzendizkigute:
|
|
(1) gizaki bakoitzakbere irizpide eta eskubideak ditu; (2) zuzena da nor bere arazoez arduratzea, eta, orobat, nork bere irizpidearen eta lehentasunen arabera jardutea (denek horrelaarituz gero, bakoitzak bere eskubidea eskuratuko du); (3) bada truke harreman batgizakien arteko jokabidean: garbi jokatu behar
|
dut
nirekin garbi jokatzen dutenekin.
|
|
atzematen dudana (nire) laketasun edo pena da, (nire) hotza, gosea, sentsazioen iragaitea. Ez
|
dut
niaren beste ukialdirik. Gorputza hil eta sentsaziorik gabe, ene nia ezer ez litzateke.
|
2008
|
|
Etxea eraiki
|
dut
nik+ etxe hori erori egin da
|
2011
|
|
35 Nick
|
dut
Nik Factoria Crossmediak ETBrentzat (ETB1, ETB2, ETB3) ekoizten duenprograma da, telebistari eta Interneti buruzkoa, Euskadiko Internet kulturari buruzko erreportajeen etaelkarrizketen bidez, bi kontzeptuak bateratu nahi dituena, erabiltzaileek eta ikus entzuleek edukietanparte har dezaten.
|
|
21 Arrazoi politikoak tarteko A. Urrestarazuk nahiago zuen ezizena erabili eta horrela aitortu zion Andima Ibiñagabeitiari eskutitz batean: «Izenorde bateaz idatziko dut ortan; ez
|
dut
nire izena eman nai, Gasteiz' en euskal aldizkari bat nik zuzenduta agertu ezkero, ango ertzañek bereala salatuko luketela uste dudalako, ta aitzaki ori naikoa izango litzake guzia bera botatzeko. Alan eta guztiz be, ene aldetik itzekin eta beste kontuz ibillia, en, ikusiko dugu igarotzen uzten ote duten» (A.
|
|
AH: Betidanik lotu
|
dut
nire zenbait seme alabaren porrota telebistarekin. Telebista arazo bat da etxean.
|
|
Poliziak Tony King atxilotu zuenean, ohar bat utzi zuen atearen ondoan: «Baldintza gabe maite
|
dut
nire semea, hiltzen naizen egunera arte. Ez dut sinesten harengatik esaten den guztia, eta badakit gezur asko esan direla ere».
|
2012
|
|
Aurkitzen duteginahalak egin arren. nire existentzia erabaki duten eta gobernatzen duten indarrek, patuak, nire ahalegin guztiak burlatzen dituztela. nire egintzak alferrik direla.zentzurik ez dutela. Aurkitzen
|
dut
nire existentzia hau ulertzeko eta nire itaun horieierantzuteko arrazoimenak (adimenak) deus ez didala balio; baina. nahi ala ez. ezindudala ez baliatu arrazoimenaz. arrazoimena ukatzeko bada ere.
|
|
» Eta, nire bihotzondoan, ez da
|
dut
nik Mikel bekaizten?
|
|
» Eta, nire bihotzondoan, ez da
|
dut
nik Mikel bekaizten?
|
2014
|
|
Baina orain ez
|
dut
nire izterrakezkutatzen ibili nahi
|
|
esan zion txofer hiztunak besoa luzatuz. . Ezin al
|
dut
nirekin hartu. Barruan daramatzadan liburu batzuk kontsultatu nahi ditut bidaian. Gainera, ez da hainhandia?
|
2015
|
|
Ezertan hasi aurretik, aipatu nahiko nuke arnasguneen inguruan asko hitz egin dela, definizio askoegin dira, baina bat ekarri
|
dut
nik gaur hona, eta hori irakurriz hasi nahiko nuke. SoziolinguistikakoEskuliburuak honela definitzen ditu arnasguneak:
|
|
Gaur nire egitekoa tresna bera aurkeztea izango da. Bi zatitan banatuko
|
dut
nire aurkezpena. Batetik, Artezekoei eta Bai arkitektura, hirigintza eta soziologotaldeari aurkeztu genion tresna zein izan zen azalduko dizuet, desberdina baita garai hartan aurkeztu genuen tresna eta gaur egun nola gelditu den.
|
|
Gaur nire egitekoa tresna bera aurkeztea izango da. Bi zatitan banatuko
|
dut
nire aurkezpena. Batetik, Artezekoei eta Bai arkitektura, hirigintza eta soziologotaldeari aurkeztu genion tresna zein izan zen azalduko dizuet, desberdina baita garai hartan aurkeztu genuen tresna eta gaur egun nola gelditu den.
|
2017
|
|
Horretarako kontratatzen dira irakasle espezialistak. Gainera, zer egin behar
|
dut
nik, haien hizkuntzarik ezagutzen ezbadut?
|
|
Praktikan oinarritutako ikerketari dagokionez, Alberto Rementeria (1988), ErramunLanda (2013) eta Iñaki Imazen (2014) doktorego tesietan topatu ditugu aitzindaririkinteresgarrienak, bakoitzak praktika modu oso ezberdinean erabiltzen badu ere, hezkuntza zeinpsikologian fokatuta?. Nolanahi ere, euren ibilbide luzean horiek bereizten dira nirearekiko.Horregatik, hain zuzen, abiatu
|
dut
nire tesia denbora muga zehatz batzuetan egin beharrekosormen ariketa bezala.
|
2019
|
|
(17) Ori da nik uste
|
dut
nire bizitzan daukadan interrogdnterik andiena
|
|
I, ll come with you. bai, horixe uste
|
dut
nik ere. jakina baietz
|