2000
|
|
Eztabaidagarri den horretan irakurleak
|
du
hitza. Azketsi, arren, gainerako errakuntza eta akatsak.
|
2001
|
|
guztiok onartzen dugu marinelak mareak eta izarren kokapena ezagutu behar dituela, eta untzia nola maneiatu ere jakin behar duela, bestela merkantziak alde batetik bestera garraiatzea ez bailitzateke posible izango, ezta itsasotik bizirik irtetea ere. Baina demokrazian edonork parte har dezake politikan, baita ezjakinenak ere, hiritar diren guztiek
|
baitute
hitz egiteko eta beraien iritzia plazaratzeko askatasuna. Era honetan, jendeak, eztabaida publikoetan, egiaren bilaketara baino, bere interes partikularra asetzera bideratuko ditu eginahal nagusiak.
|
2003
|
|
Eta Pausanias pausatuta (jakintsuek horrelaxe antzekoak esatera erakusten didatenez), Aristofanesek hitz egin behar omen zuen, baina betekada ala beste zerbaitegatik zotinak jo zuen halabeharrez eta ezin
|
zuen
hitz egin; baina bere aldamenean etzanda zed goen Eriximako medikuari esan zion:
|
|
Horren ondorioz oratoriak izugarrizko garrantzia hartu zuen boterea lortzeko, eta oratoria irakasleak oso ezagunak eta preziatuak bihurtu ziren. Sofistek(" jakintsu" esan nahi
|
du
hitz horrek grezieraz) irakasten zuten oratoriaren teknika, eta jendearen aurrean hitz egiten erakusten zuten. Sofistek erakutsitako hizlari teknikei buruzko kritika agertzen da Sinposioa elkarrizketa honetan, Gorgias sofistaren oratoria teoriei buruz hitz egiterakoan.
|
2004
|
|
Benveniste, Jakobson, Martinet, Ducrot ek eta bestek irekitako bidetik abiatuz gero argi asko egin daiteke honetaz guztiaz. k) Ariketa sintagmatiko funtsezkoena predikazioa da, diosku Jakobsonek. Dakigunez, sintagma da funtzio sintaktiko jakin bat
|
duen
hitz multzoa. Badaiteke hitz bakarreko sintagma izatea.
|
2005
|
|
Dueloa bitaz esan ohi da, bakea batasunari esaten diogun modu berberean. Grekoek ere gerra izendatzeko
|
zuten
hitza multzo esanahi duen hitzetik ekarri zuten; antzinakoek ere fakzio hitzarentzat berba bat hartu zuten, haren desegitetik datorrena, gorputzaren zatiak desegiten diren bezalaxe.
|
|
Dueloa bitaz esan ohi da, bakea batasunari esaten diogun modu berberean. Grekoek ere gerra izendatzeko zuten hitza multzo esanahi
|
duen
hitzetik ekarri zuten; antzinakoek ere fakzio hitzarentzat berba bat hartu zuten, haren desegitetik datorrena, gorputzaren zatiak desegiten diren bezalaxe.
|
|
euren hizkuntzaren dekadentzia ere, aurrera begira, ziurtasunez aurreikusteko modukoa da. Hala ere euskarak, herritxo honen gaurko txikitasuna alde batera utzita, garai batean
|
zuen
hitzen kopurua eta formen aniztasuna mantendu ahal izan du. Leku izen eta abizen berberek, zein hain zuzen aldatu gabe eta neurri handi batean erraz ulertzeko era harrigarrian gorde diren, garai bateko erro asko gorde dituzte, beti ere, egungo hizkuntz erabilerari gehiago edo gutxiago arrotzak zaizkionak.
|
2006
|
|
izan daiteke gazteak bi ingurumari horietan ikasten zuela hitzaren artea; baina, izan daiteke, halaber, historiak, kronologiak bereiztea, hitzak esateko modu zahar bat eta hitz egiteko modu berriago bat: esate baterako, Tersites herritarrak, itxura guztiaren arabera oso berantiarra den pasarte batean117, aristokraten Biltzarrean hitza hartzeko ausardia hartzen duenean, ez
|
ditu
hitzak esaten; aitzitik, hitz egiten hasten da, argudioak eta arrazoiak ematen ditu, testuinguru epikoa alde batera utzita.
|
|
Ezohikoa den heinean, harrigarri ere gerta daitekeen jainko andereen Biltzar horretaz bi elementu, bederen, aztertu beharrekoak dira: batetik, Biltzar horren ezaugarri formalak, alegia, non biltzen diren jainkozkoak eta nork
|
duen
hitz egiteko eta erabakiak hartzeko eskubidea; eta, bestetik, boterearen egituraketak dauzkan oinarri politikoak.
|
2007
|
|
" Hizkuntzaren funtzio emantzipatzaile horiek", finean," autonomiaren eramaile bezala" edo" autoerrealizazioaren eta bizitza pertsonalaren estiloaren baliabide bezala" dihardute, horrela gizakiak aukera duelarik" bere burua berak izan nahi duenaren arabera moldatzeko" 124 Hala ere, aurrekoaz gain, Lochek beharrezkoa ikusten du hizkuntzaren zeregin askatzaile hori hizketa ekintza konkretuetan aztertzea —bai orokorrean bai hezkuntzan—, ze hitz egite hutsak ez du besterik gabe gizabanakoa humanizatzen. ...za errepresiboa —mehatxuan edo gaitzespenean, kalumnian edo bidegabeko epaian agertzen dena— hitz egiteko modu emantzipatzailearen kontrakoa da" 125 Era horretan, bada, gizakiak —eta bereziki hezitzaileak— zaindu egin behar du bere hizketa, alegia, norbaitek bere buruaren eta besteen askapenaren alde egin nahi badu, egiaz," arau emantzipatzaile" batzuk bete behar
|
ditu
hitz egiteko orduan. Gure autoreak, arau horiek direla-eta, zera eskatzen dio adibidez hizketa egokiari:
|
2011
|
|
Platonek, arrazoi asko emanez, haustura bat ikusten du poesiaren eta filosofiaren artean. Izan ere, atenastar filosofoaren iritziz, poesiak ez
|
ditu
hitzak eta hitzen esanahiak bereizten; poesia ez da egia denaz eta faltsua denaz arduratzen; emanaldi poetikoak giza izaera eta klase desberdintasunak bereizten ez dituen liturgia bat besterik ez da; poesia jainko jainkosa batek sorturiko poetaren alienazioaren ondorio bat da; poesiak gizakiaren baxuena dena —zirrarak, hain zuzen— pizten du; poesia eta artea errealitatearen kopia hutsak... Diogenes Laertziok haustura horren jatorriaren berri eman digu bere obran Platonen bizitza eta pentsamenduari dedikatzen dion liburuan.
|
|
Eta sentimenduak oso bereak direnez, poema aditzera ematen duenean sentimenduak jada ez dira bereak, eta hor bestea, zu, zuek, azaltzen dira. Kontraesana badirudi ere, poetak hitzaren bitartez errealitatea atzeman nahi du, errealitateari erantzun, eta hor ezinbestekoa
|
du
hitzen bidez erantzutea. Errealitateari erantzuteko, beraz, poetak hitza du tresna, hitza da errealitatearen eta bion arteko zubia.
|
2012
|
|
" Komunismo" hitza ezin da izen politiko hutsa izan. Ezta esanahi historiko hutsa
|
duen
hitza ere; beharrezko prozedura politiko eraginkorrik gabe, historia ez baita sinbolismo soila besterik. Horrez gain," komunismoak" ezin du hitz subjektibo edo ideologiko hutsa ere izan.
|
|
Ezta esanahi historiko hutsa duen hitza ere; beharrezko prozedura politiko eraginkorrik gabe, historia ez baita sinbolismo soila besterik. Horrez gain," komunismoak" ezin
|
du
hitz subjektibo edo ideologiko hutsa ere izan. Ezen, subjektibazioak politika eta historiaren" artean" dihardu, singulartasunaren eta singulartasun horrek osotasun sinboliko batean duen proiekzioaren artean; eta, beraz, materialitate horiek gabe, sinbolizazio horiek gabe, subjektibazioak ezin du erabaki baten mailara heldu.
|
2014
|
|
Sieglinde topatuko dut? Orduan Siegmundek ezetz esaten die Brunnhilderen eskaintzei; eskaintzak direla uste
|
duen
hitzei. Siegmunden galdera guztiak bere heriotzaren erritmoan iragartzen dira.
|