Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2019
‎Bideojokoak eta sare sozialak lehentasunen artean Modako aplikazioen joeretan eragin erabakigarria dute gure seme alaben ikaskideen esperientziek, eta presio sozial handia senti dezakete aplikazio batean edo bestean ez dauden bakarrak direlako. Eragin handia du, halaber, adingabeei berariaz zuzendutako publizitateak, hala nola, haien eragin gogokoenen gizarte kontuen bidez, Instagrameko argitalpenen bidez, YouTubeko bideoen bidez edo Twitch en lineako jokoen partidak emanez, besteak beste.
2020
‎Irudia: cottonbroa Nola joan behar lukete gure seme alabek patinete elektrikoan. Medikuek argi dute jarraibide hauen bidez saihestu ahal izango zirela azterketan ikusitako lesio gehienak:
2021
‎Eskolaz kanpoko zenbat dira gomendagarriak? Astelehenetik igandera ez, baina zenbat denbora eman behar dute gure seme alabek eskolaz kanpo. Euskadiko Psikopedagogia Elkartearentzat, kontuan hartu behar da jarduera horiek haurrek ikasten eta aisian egiten dituztela.
‎Hurrengo lerroetan aztertuko dugu. Ikusiko dugu ea eragina duen ikastetxeek sukaldaritza propioa izateak edo ez izateak, eta prezio horrek eragina duen gure seme alabek ikastetxeetan jaten dituzten menuen nutrizio kalitatean. Eta, jakina, grafiko batean ikusiko dugu zer autonomia erkidegotan dauden eskola jantokietan proposamenik garestienak eta merkeenak.
‎Horregatik, tresna berri horiekin behar bezala lan egiteko modua faktore askoren mende egongo da: gurasoek ematen dioten arretaren mende, egoera jakin batzuk nola erabiltzen dituzten, seme alabei ematen dieten interesaren mende, seme alabek pantailatik haratago dituzten gizarte harremanen mende… Nola jokatu behar dugu gure seme alabek jokabide bortitz horiek ez egiteko. Gurasook ezin gara analfabeto teknologikoak izan.
2022
‎Beldurrari aurre egiten saiatzen dira jendez betetako geltokietan edo trenetan. Milioi bat haur baino gehiagoren exodoa gatazka belikoaren alderdi lazgarrienetako bat da. Eta egunero komunikabideetan ikusteak eragina du gure seme alabengan ere. Hori dela eta, UNICEFek hainbat gomendio eman ditu horiek babesteko, eta, gainera, eskatu egin du.
‎Eta horietako bat ezohiko mugimenduak agertzea da, tik funtzionaletan gertatzen den bezala. Horregatik, erne egon behar dugu gure seme alabekin. . Gizarte uzkurdura, errendimendu akademiko txikiagoa edo mugimendu arraroak agertzea, hala nola, tik psikogenoak, gatazka psikologikoa izan daiteke.
‎Hezkuntza eta neurozientziako adituek gomendatzen dute sei edo zazpi urte dituztenetik gure seme alabekin denbora konpartitzen hastea Interneten, umezurtz digital bihur ez daitezen.
‎Haur askok Interneti esker aurkitu dute zientziarekiko, teknologiarekiko, matematikarekiko edo haien sormen eta enpresa dohainekiko grina. Uste dut gure seme alabei mesede eskasa egiten diegula esploratzeko (kontrolekin, noski) eta haien interesetan sakontzeko espazio hori ematen ez badiegu. Elkartuta jokatzen duen familia bat elkartuta dago.
‎Funtsezkoa da hori egitea? Argi utzi behar dugu gure seme alabek teknologiarekiko duten erakarpena ez dela gurasoen errua gailu elektroniko bat oparitzeagatik. Pantailak orain dela gutxi iritsi ziren, eta bat batean iritsi ziren, ia bat batean, eta teknologia konpainiek, ikastetxeek, kulturak berak ekarri zituzten.
‎Nola eta zergatik sortu eta zaindu behar duten gure seme alabek beren nortasun digitala
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia