2008
|
|
Gure lanaren une paregabea da ikasleekin hau da, etorkizun hurbilean profesional izango direnekin, egotea, irakastea eta ikastea, jakintza partekatzea. Ikerketa ez badugu eremu horretara eramaten, unibertsitateak ez du hoberantz egingo, ez da ospe handiegikoa izango, ez
|
dugu
gure seme alabak hara joan daitezen nahiko.
|
|
Atal honen hasieran esan dut nork bere burua ezagutzen duela ondoen eta norberak dakiela inork baino hobeto zer dagoen onartzeko prest eta zer ez. Denok nahi
|
dugu
gure seme alabak zoriontsuak izan daitezen eta horretara bideratzen ditugu gure urrats guztiak. Euren zoriontasuna gurea izango da, bai.
|
2009
|
|
Jakina, guk ere pentsatzen
|
dugu
gure seme alabak euren jatorrizko hizkuntzan eskolatzea litzatekeela egokiena, besteak beste Nazio Batuek gomendatzen duten moduan, baina jabetzen gara, egun, ikasleriaren eta hizkuntzen aniztasuna hain zabala izanik ezinezkoa dela. Beharrezkoak liratekeen giza baliabideak zein ekonomikoak lortzerik ez dagoelako.
|
|
Ezin izan
|
dugu
gure seme alaben heziketa konfiantzaz osatu eta ez dugu beraiekin harremanetan sartzeko giltza.
|
2010
|
|
eragina baizik. Hiritar gehienok nahi
|
dugu
gure seme alabek ahalik eta ikasketa maila altuena eskura dezaten. Ikasketa horiek euskaraz izatea desio dugu, horrezaz gainera, gutako hainbatek.
|
2011
|
|
Ez eskerrik asko, ez eskerrik asko! Bitxia da, gogo onez onartzen
|
dugu
gure semeak heroi izatea, gure maitaleak ordea... edo behintzat, hobetsi gaitzatela geu, jar gaitzatela euren heroismoaren gainean eta heroismoa eskain diezagutela opari gisa. Ez, ez dut sekula maite izan René, pentsatu zuen?.
|
2012
|
|
“Hau guztia lehenago edo beranduago lehertuko dela uste dugu, eta momentu horretan jendea gure aldean jar daitezen gura dugu”, azaldu du. “Borroka honetan gaudenok bestelako etorkizuna gura
|
dugu
gure seme alabentzako”.
|
|
Guk ere otoitz egiten
|
dugu
gure seme alabak bizirik itzul daitezen.
|
2013
|
|
Ama garenok nahi izaten
|
dugu
gure seme alabak aitarekin ere bizi daitezela, eta horregatik jasaten dugu etxean hainbeste gehiegikeria; hori da gure okerra.
|
|
Eta hori berme handia da gure seme alabentzat. Garbi
|
dugu
gure seme ala>ben hezkuntza garrantzitsuegia dela kolorearen arabera mugitzen den gobernuaren esku uzteko. Historikoki ikastoletan esperientzia handia dugu antzeko legeen inguruan gure hezkuntza proiektuarekin lan egiten".
|
2014
|
|
Baina berriro hanka sartze hau egin ez dezagun hobe genuke aipatutako eragileok harremanetan jarri eta ondorengo belaunaldiarekin sare produktiboan ondo egokitzen den profesionala prestatzen hasi. Guk, aukeran, Euskal Herrian nahi
|
dugu
gure seme alaben prestakuntza amortizatu.
|
2016
|
|
Askok abuztua gordetzen
|
dugu
gure seme alabekin egoteko.
|
|
Erriberako eskola publiko batean, adibidez, aurrematrikulazio epea bukatzeko hiru egun falta zirela, kezka adierazi zieten zenbait gurasok ereduaz informazioa ematera bertaratu ziren boluntarioei: Entzun
|
dugu
gure seme alabak ereduan matrikulatzen baditugu gu ere euskara ikastera behartuko gaituzuela; egia al da hori?
|
2017
|
|
GuraSOSek nahi du «ahalik eta azkarrena» hastea prozesu parte hartzaile bat hondakinen kudeaketaren inguruan. «Posible egin behar
|
dugu
gure seme alaben osasuna ahalik eta hobekiena bermatuko duen kudeaketa bat lortzea».GuraSOSek bertze behin berretsi du elkarrizketa eta negoziazioa dituela lehentasun, baina bide judizialari uko egin gabe. Auzibide bat baino gehiago hasi zituen iaz; errate baterako, EAEko Auzitegi Nagusiak ebazteko du ingurumen baimen bateratuaren aurka paratutako helegitea eta horren kautelazko etetearen eskaera.
|
2019
|
|
Atal honen hasieran esan dut nork bere burua ezagutzen duela ondoen eta norberak dakiela inork baino hobeto zer dagoen onartzeko prest eta zer ez. Denok nahi
|
dugu
gure seme alabak zoriontsuak izan daitezen eta horretara bideratzen ditugu gure urrats guztiak. Euren zoriontasuna gurea izango da, bai.
|
2020
|
|
Ez baduzu orain konpontzen, betiko galduko
|
dugu
gure semea.
|
2021
|
|
Eskolan beren adinera egokitutako liburuak dituzte, ipuinak kontatzen dizkiete biribilean… baina etxean? Zer egiten
|
dugu
gure seme alabengan irakurzaletasuna pizteko eta irakurtzeko ohitura ona hartzeko. Haiek gu irakurtzen ikustea, liburuak erosten ikustea edo liburutegian aspaldi ikasitakoak hartzen ikustea, oheratu aurretik egunero pixka bat irakurtzen diegun bezala.
|
|
Horregatik, tresna berri horiekin behar bezala lan egiteko modua faktore askoren mende egongo da: gurasoek ematen dioten arretaren mende, egoera jakin batzuk nola erabiltzen dituzten, seme alabei ematen dieten interesaren mende, seme alabek pantailatik haratago dituzten gizarte harremanen mende… Nola jokatu behar
|
dugu
gure seme alabek jokabide bortitz horiek ez egiteko. Gurasook ezin gara analfabeto teknologikoak izan.
|
|
Gogoetarako galdera bat luzatzen dizuegu: zer nahi
|
dugu
gure seme alabak izan daitezen. Etorkizun profesionalak eskatuko dizkien ezagutza espezifikoak ikasiko dituzten pertsonak, edo horiek guztiak euskal testuinguru batean ulertu, sentitu eta biziko dituztenak?
|
|
Aitortzen dugu nahita jarri geniola izenburu zirikatzailea egitasmoari. 16 urtera arte ez
|
dugu
gure seme alabek telefonorik izaterik nahi. Ez, ez dugu nahi, baina horra iritsi aurretik gauza asko daude egiteko eta horietan jarri nahiko genuke arreta.
|
|
Zer aukera
|
dugu
guk seme alabengan bokazio baten sorrera eta garapena piztu eta akuilatzeko. Ez askorik, baina agian bakarren bat izango dugu.
|
|
Komunitate zoriontsuaren irudia, hortaz, ez da erreala kasu askotan. " Osagarri ez, osagai gara, Steilas" artikuluan" Gure irakasle eta langileak ikastolen balio handienetakoak dira, haien esku uzten
|
dugu
gure seme alaben heziketaren zati oso garrantzitsu bat, konfiantza osoz" dio Tellituk, baina horien artean ere aipatu manikeismoa gertatzen da, goraipatzen dituen irakasle horiek baitira, testuan jarraian dioen bezala," konpromiso maila gorenekoak" direnak. Gainontzeko irakasleak ez lirateke pribilegiatuen club horretan sartuko, langile horiek bazkide izan edo ez.
|
2022
|
|
Eta horietako bat ezohiko mugimenduak agertzea da, tik funtzionaletan gertatzen den bezala. Horregatik, erne egon behar
|
dugu
gure seme alabekin. . Gizarte uzkurdura, errendimendu akademiko txikiagoa edo mugimendu arraroak agertzea, hala nola, tik psikogenoak, gatazka psikologikoa izan daiteke.
|
|
Funtsezkoa da hori egitea? Argi utzi behar
|
dugu
gure seme alabek teknologiarekiko duten erakarpena ez dela gurasoen errua gailu elektroniko bat oparitzeagatik. Pantailak orain dela gutxi iritsi ziren, eta bat batean iritsi ziren, ia bat batean, eta teknologia konpainiek, ikastetxeek, kulturak berak ekarri zituzten.
|
|
Liburuan gure haurtzaroa azaltzen da, Uri, Nora eta Maiderrena, eta gaur egungo haurrekin bukatzen da. Nahi
|
dugu
gure seme alabek ez izatea guk haurtzaroan izan genituen tentsio horiek guztiak. Guretzat gizarteak pisu handia zuen.
|
|
Zehazki, «derrigorrezko sexu heziketa integrala» ezarri nahi dute hezkuntzako fase guztietan, «adostasunean eta tratu onetan oinarritutako sexu harremanak» sustatze aldera: «Erabaki behar
|
dugu
gure seme alabek nola deskubrituko duten sexua; pornografia biolentoaren bidez, edo errespetua ardatz izanen duen heziketa baten bidez». Sexu heziketari buruzko kanpaina bereziak ere sustatuko dituzte ikastetxeetan, eta, horien barruan, antisorgailuak banatuko dituzte.
|
|
Ispilu efektuak indar handia dauka. Zer nahi
|
dugu
gure seme alabentzat. Indarkeria zikloek lau belaunaldi irauten dute...
|
2023
|
|
Gizarte inertziak barruraino sartzen dira toki guztietan, eta futbola horren adibide da: " Nola utziko
|
dugu
gure semea kirol nagusian jokatu gabe?". Benetako iraultza litzateke futbola guztiz kentzea eskolatik, baina gure iruditerian iltzatuta dugu futbol zelaia berezkoa dutela ikastetxeek, eta ez du zertan.
|
|
Zure laguntza behar
|
dugu
gure seme edo alaba mundura ekartzeko. Nik ezin dut haurrik izan, baina Alexek bai.
|
|
Uda iristean, haurren aisiak eta astialdiak leku nagusia hartzen du berriro familia askoren bizitzan. Segundo batez gelditu eta denbora gehiago ematen
|
dugu
gure seme alabekin, eta, batzuetan, ezustekoak izaten ditugu haien ohiturak ezagutzeko. Zer egitea gustatzen zaie?
|
|
Finean, «merkantilizazioa eta pribatizazioa» sustatzen dituztela nabarmendu du Gebarak: «Enpresa pribatuen esku uzten
|
dugu
gure seme alaben edo ikasleen hezkuntzaren parte bat, eta hori larria iruditzen zaigu; informazio baliagarri pila bat ari gara oparitzen». Berasategiren esanetan, afera harago doa:
|
|
Erloju adimendun horiek, ordua adierazteaz gain, deitzeko ere balio dute, baina ez dute sare sozialetarako edota bestelako erabileratarako lekurik uzten (modeloaren arabera, noski). Beraz, jokoz kanpo geratzen dira dagoeneko aipatuak ditugun arrisku eta ondorio guztiak, eta berdin berdin
|
dugu
gure seme alabekiko segurtasuna, bere adiskideekin ere kontaktuan jarraitzeko aukera izango dutelarik. Dena den, gai hori dela-eta, gogoeta egin behar dugu ezinbestean.
|