Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2008
‎Gure lanaren une paregabea da ikasleekin hau da, etorkizun hurbilean profesional izango direnekin, egotea, irakastea eta ikastea, jakintza partekatzea. Ikerketa ez badugu eremu horretara eramaten, unibertsitateak ez du hoberantz egingo, ez da ospe handiegikoa izango, ez dugu gure seme alabak hara joan daitezen nahiko.
‎Atal honen hasieran esan dut nork bere burua ezagutzen duela ondoen eta norberak dakiela inork baino hobeto zer dagoen onartzeko prest eta zer ez. Denok nahi dugu gure seme alabak zoriontsuak izan daitezen eta horretara bideratzen ditugu gure urrats guztiak. Euren zoriontasuna gurea izango da, bai.
2009
‎Jakina, guk ere pentsatzen dugu gure seme alabak euren jatorrizko hizkuntzan eskolatzea litzatekeela egokiena, besteak beste Nazio Batuek gomendatzen duten moduan, baina jabetzen gara, egun, ikasleriaren eta hizkuntzen aniztasuna hain zabala izanik ezinezkoa dela. Beharrezkoak liratekeen giza baliabideak zein ekonomikoak lortzerik ez dagoelako.
‎Ezin izan dugu gure seme alaben heziketa konfiantzaz osatu eta ez dugu beraiekin harremanetan sartzeko giltza.
2010
‎eragina baizik. Hiritar gehienok nahi dugu gure seme alabek ahalik eta ikasketa maila altuena eskura dezaten. Ikasketa horiek euskaraz izatea desio dugu, horrezaz gainera, gutako hainbatek.
2011
‎Ez eskerrik asko, ez eskerrik asko! Bitxia da, gogo onez onartzen dugu gure semeak heroi izatea, gure maitaleak ordea... edo behintzat, hobetsi gaitzatela geu, jar gaitzatela euren heroismoaren gainean eta heroismoa eskain diezagutela opari gisa. Ez, ez dut sekula maite izan René, pentsatu zuen?.
2012
‎“Hau guztia lehenago edo beranduago lehertuko dela uste dugu, eta momentu horretan jendea gure aldean jar daitezen gura dugu”, azaldu du. “Borroka honetan gaudenok bestelako etorkizuna gura dugu gure seme alabentzako”.
‎Guk ere otoitz egiten dugu gure seme alabak bizirik itzul daitezen.
2013
‎Ama garenok nahi izaten dugu gure seme alabak aitarekin ere bizi daitezela, eta horregatik jasaten dugu etxean hainbeste gehiegikeria; hori da gure okerra.
‎Eta hori berme handia da gure seme alabentzat. Garbi dugu gure seme ala>ben hezkuntza garrantzitsuegia dela kolorearen arabera mugitzen den gobernuaren esku uzteko. Historikoki ikastoletan esperientzia handia dugu antzeko legeen inguruan gure hezkuntza proiektuarekin lan egiten".
2014
‎Baina berriro hanka sartze hau egin ez dezagun hobe genuke aipatutako eragileok harremanetan jarri eta ondorengo belaunaldiarekin sare produktiboan ondo egokitzen den profesionala prestatzen hasi. Guk, aukeran, Euskal Herrian nahi dugu gure seme alaben prestakuntza amortizatu.
2016
‎Askok abuztua gordetzen dugu gure seme alabekin egoteko.
‎Erriberako eskola publiko batean, adibidez, aurrematrikulazio epea bukatzeko hiru egun falta zirela, kezka adierazi zieten zenbait gurasok ereduaz informazioa ematera bertaratu ziren boluntarioei: Entzun dugu gure seme alabak ereduan matrikulatzen baditugu gu ere euskara ikastera behartuko gaituzuela; egia al da hori?
2017
‎GuraSOSek nahi du «ahalik eta azkarrena» hastea prozesu parte hartzaile bat hondakinen kudeaketaren inguruan. «Posible egin behar dugu gure seme alaben osasuna ahalik eta hobekiena bermatuko duen kudeaketa bat lortzea».GuraSOSek bertze behin berretsi du elkarrizketa eta negoziazioa dituela lehentasun, baina bide judizialari uko egin gabe. Auzibide bat baino gehiago hasi zituen iaz; errate baterako, EAEko Auzitegi Nagusiak ebazteko du ingurumen baimen bateratuaren aurka paratutako helegitea eta horren kautelazko etetearen eskaera.
2019
‎Atal honen hasieran esan dut nork bere burua ezagutzen duela ondoen eta norberak dakiela inork baino hobeto zer dagoen onartzeko prest eta zer ez. Denok nahi dugu gure seme alabak zoriontsuak izan daitezen eta horretara bideratzen ditugu gure urrats guztiak. Euren zoriontasuna gurea izango da, bai.
2020
‎Ez baduzu orain konpontzen, betiko galduko dugu gure semea.
2021
‎Eskolan beren adinera egokitutako liburuak dituzte, ipuinak kontatzen dizkiete biribilean… baina etxean? Zer egiten dugu gure seme alabengan irakurzaletasuna pizteko eta irakurtzeko ohitura ona hartzeko. Haiek gu irakurtzen ikustea, liburuak erosten ikustea edo liburutegian aspaldi ikasitakoak hartzen ikustea, oheratu aurretik egunero pixka bat irakurtzen diegun bezala.
‎Horregatik, tresna berri horiekin behar bezala lan egiteko modua faktore askoren mende egongo da: gurasoek ematen dioten arretaren mende, egoera jakin batzuk nola erabiltzen dituzten, seme alabei ematen dieten interesaren mende, seme alabek pantailatik haratago dituzten gizarte harremanen mende… Nola jokatu behar dugu gure seme alabek jokabide bortitz horiek ez egiteko. Gurasook ezin gara analfabeto teknologikoak izan.
‎Gogoetarako galdera bat luzatzen dizuegu: zer nahi dugu gure seme alabak izan daitezen. Etorkizun profesionalak eskatuko dizkien ezagutza espezifikoak ikasiko dituzten pertsonak, edo horiek guztiak euskal testuinguru batean ulertu, sentitu eta biziko dituztenak?
‎Aitortzen dugu nahita jarri geniola izenburu zirikatzailea egitasmoari. 16 urtera arte ez dugu gure seme alabek telefonorik izaterik nahi. Ez, ez dugu nahi, baina horra iritsi aurretik gauza asko daude egiteko eta horietan jarri nahiko genuke arreta.
‎Zer aukera dugu guk seme alabengan bokazio baten sorrera eta garapena piztu eta akuilatzeko. Ez askorik, baina agian bakarren bat izango dugu.
‎Komunitate zoriontsuaren irudia, hortaz, ez da erreala kasu askotan. " Osagarri ez, osagai gara, Steilas" artikuluan" Gure irakasle eta langileak ikastolen balio handienetakoak dira, haien esku uzten dugu gure seme alaben heziketaren zati oso garrantzitsu bat, konfiantza osoz" dio Tellituk, baina horien artean ere aipatu manikeismoa gertatzen da, goraipatzen dituen irakasle horiek baitira, testuan jarraian dioen bezala," konpromiso maila gorenekoak" direnak. Gainontzeko irakasleak ez lirateke pribilegiatuen club horretan sartuko, langile horiek bazkide izan edo ez.
2022
‎Eta horietako bat ezohiko mugimenduak agertzea da, tik funtzionaletan gertatzen den bezala. Horregatik, erne egon behar dugu gure seme alabekin. . Gizarte uzkurdura, errendimendu akademiko txikiagoa edo mugimendu arraroak agertzea, hala nola, tik psikogenoak, gatazka psikologikoa izan daiteke.
‎Funtsezkoa da hori egitea? Argi utzi behar dugu gure seme alabek teknologiarekiko duten erakarpena ez dela gurasoen errua gailu elektroniko bat oparitzeagatik. Pantailak orain dela gutxi iritsi ziren, eta bat batean iritsi ziren, ia bat batean, eta teknologia konpainiek, ikastetxeek, kulturak berak ekarri zituzten.
‎Liburuan gure haurtzaroa azaltzen da, Uri, Nora eta Maiderrena, eta gaur egungo haurrekin bukatzen da. Nahi dugu gure seme alabek ez izatea guk haurtzaroan izan genituen tentsio horiek guztiak. Guretzat gizarteak pisu handia zuen.
‎Zehazki, «derrigorrezko sexu heziketa integrala» ezarri nahi dute hezkuntzako fase guztietan, «adostasunean eta tratu onetan oinarritutako sexu harremanak» sustatze aldera: «Erabaki behar dugu gure seme alabek nola deskubrituko duten sexua; pornografia biolentoaren bidez, edo errespetua ardatz izanen duen heziketa baten bidez». Sexu heziketari buruzko kanpaina bereziak ere sustatuko dituzte ikastetxeetan, eta, horien barruan, antisorgailuak banatuko dituzte.
‎Ispilu efektuak indar handia dauka. Zer nahi dugu gure seme alabentzat. Indarkeria zikloek lau belaunaldi irauten dute...
2023
‎Gizarte inertziak barruraino sartzen dira toki guztietan, eta futbola horren adibide da: " Nola utziko dugu gure semea kirol nagusian jokatu gabe?". Benetako iraultza litzateke futbola guztiz kentzea eskolatik, baina gure iruditerian iltzatuta dugu futbol zelaia berezkoa dutela ikastetxeek, eta ez du zertan.
‎Zure laguntza behar dugu gure seme edo alaba mundura ekartzeko. Nik ezin dut haurrik izan, baina Alexek bai.
‎Uda iristean, haurren aisiak eta astialdiak leku nagusia hartzen du berriro familia askoren bizitzan. Segundo batez gelditu eta denbora gehiago ematen dugu gure seme alabekin, eta, batzuetan, ezustekoak izaten ditugu haien ohiturak ezagutzeko. Zer egitea gustatzen zaie?
‎Finean, «merkantilizazioa eta pribatizazioa» sustatzen dituztela nabarmendu du Gebarak: «Enpresa pribatuen esku uzten dugu gure seme alaben edo ikasleen hezkuntzaren parte bat, eta hori larria iruditzen zaigu; informazio baliagarri pila bat ari gara oparitzen». Berasategiren esanetan, afera harago doa:
‎Erloju adimendun horiek, ordua adierazteaz gain, deitzeko ere balio dute, baina ez dute sare sozialetarako edota bestelako erabileratarako lekurik uzten (modeloaren arabera, noski). Beraz, jokoz kanpo geratzen dira dagoeneko aipatuak ditugun arrisku eta ondorio guztiak, eta berdin berdin dugu gure seme alabekiko segurtasuna, bere adiskideekin ere kontaktuan jarraitzeko aukera izango dutelarik. Dena den, gai hori dela-eta, gogoeta egin behar dugu ezinbestean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia