Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 83

2010
‎Berrogeita hamar urte paseak dituen emakumea da.
‎Ganorabako horrek, inguruan dituzun emakume errespetagarri bakanak errekonozituko al dituzu inoiz?
‎Bigarren Gerla Handiko drama erromantikoa da: protagonistak aukeratu behar du maite duen emakumea lortu ala emakume hori bere senarrarekin Vichyko gobernuaren menpeko Marokotik eskapatzen lagundu.
2011
‎Eta egia bazen? Eta aurrean zuen emakume eder eder horrek benetan biluzik lo egiten bazuen. Eta azal leun horren gainean frantses perfumea gauero usainduko zuen gizon hautatua bera izanen balitz?
2012
‎Lazaro Carreter linguistak oso ondo eta garbi esplikatzen zuen nondik datorren desbiderapen linguistiko hori eta eskerrak ematen zizkien idazle klasikoei idatzi zuten bezala idazteagatik. Berak esaten zuen, adibidez, seguru zegoela Miguel Hernandez poeta handiak ez zuela emakumeak baztertzeko inolako asmorik izan" Andaluces de Jaen" poema ezaguna idatzi zuenean, eta halaz ere ez zuela obra hura etorkizunerako modu honetan idatzita utzi (zorionez!): " Andaluces andaluzas de Jaen, aceituneros aceituneras altivos altivas, decidme vosotros vosotras.".
‎Zutitu, eta astunki bermatu da almenan, eta ederki kostata doitu ditu leiarrak, behakoa lanbrotzen dion heriotzaren errezelari gogor egin ezinik ia. Halarik ere, bere patuaren berri duenaren erabakitasunaz gelditu da itsasoari so, eta larrituta begiratzen du sortaldetik sartaldera, harik eta han, urrunean, ikusi nahi zuen emakumea hauteman duen arte: bi urte lehenago Sardiniako hondartzetan ezagutu zuenean bezain beltxaran eta eder
‎Zure emaztea izateko zorigaitza duen emakumeagatik egin nuen, ez beste deusengatik. Emaztea engainatzen duzu:
‎Bai, hire aurpegieragatik ikusten diat ez litzaiakeela gaizki irudituko. Ba, nik, ni baino anitzez ere argiagoa dela uste duen emakume harro bat zerbitzatu baino, nahiago nikek, inolako dudarik gabe, jacques direlakoen morroi izan, hau da, gure bizimodu erosoaren arrazoi diren nekazari behartsuen morroi.
2013
‎—Aspaldi probatu dudan hoberena da —esan zuen emakumeak. Lan egiten dudan klub horretan tripa zulatzen dutenak zerbitzatzen ditugu.
‎READER' S DIGESTIRAKURTZEN ZUEN EMAKUMEA
‎Horrenbesteraino heldu gabe askitzat jo dezagun begietan habia eginda bi enara dituzten emakume horietarikoa zela esatea, betiere esnatzear dauden bi enara loti; maiz aurkitzen dudan emakume mota bat, egia esan, zeren nik maitagarriak eta maiztagarriak, abegitsuki bisitagarriak diren ohiko emakumeak maite baititut.
‎San Diego misioko Aita Luis Jayme mallorcarrak, bizpahiru urte lehenago idatzitako gutun batean, hinki hankarik gabe salatzen zuen haiek egiten ari ziren kaltea: " haietariko askok urkatzea merezi dute emakumeak harrapatuz eta bortxatuz egiten ari diren etengabeko ankerkeriengatik.. .". 125
‎Karikatura batekin trazo lodian esanda, ez da gizartean edo agintean leku nabarmenagoa eskatzen duen emakumearen iraultza, bestelakoa baizik: etxean haurra zaintzen geratu nahi duen emakume eta gizakumearen iraultza da. Beste plano bat, badatorrena, eta ez datorrena.
2014
‎Desengainu bat izan zuen dama batekin, horregatik dago hemen. Berak maite duen emakumea Tourseko dukearekin esposatu zen.
‎Zenbat eta gehiago pentsatu orduan eta gehiago sutzen naiz. Espero genuen emakumea, Sara delakoa, benetan gizonezkoa izatea posibilitateen barruan zegoen; baina nor eta bera izatea, seminarioko nire aspaldiko laguna, hori pentsaezina zen. Ezagutu egiten ninduela ikustean, moztuta eta indarge geratu naiz.
‎—Nola ematen du bere burua aditzera Andonik? —galdetu zuen emakume batek.
‎Denbora gehiago behar dut, hitz mardula da denbora, hura ahoratu eta esateak ere denbora eskatzen du. Akaso pentsatuko duzu 67 urte dituen emakume baten istorioa izango dela. Ez, ez da hori izango, hori behintzat badakit.
‎Han ikusi genuen Maite, Joxemari lehengusu harakinaren emaztea, haurdun. Etxerako bidean, geltokiko zubia zeharkatzen ari ginela kontatu zidan nola sortzen ziren umeak eta zertarako genuen emakumeok hilerokoa. Ez dut esandakoa hitzez hitz gogoratzen, bai, ordea, esan zidala ez niola odol isuriari beldurrik izan behar eta niri ere etorriko zitzaidala hilerokoa laster batean.
2015
‎" Hainbestekoa ere ez." Ez zituen emakume haiek aski ezagutzen, motozaleekiko zituen beldurrak eta aurreiritziak kontatzen hasteko.
‎Orkestra akordeoi bakarti baten esku utziz doa musika osoa, hasierako gai burrunbatsu hura melodia soil bihurturik. Ikusleak artean espero du, ikusle zegoen honek artean espero zuen emakumearen mirarizko agerkundea, haren deia ospitale bateko ohatzetik, medikuaren sakelakoa ondoko aulkiaren gainean baitago, baina jada kreditu tituluak pantaila beltzean goiti doaz. Une hori baino tristeagorik asmatzea zaila da; ilunsenti euritsuan, autoan bakarti gidatzen duzularik, zurea ez den eta azaletik baizik ezagutzen ez duzun hiri batetik ateratzeko unea, alegia.
‎—Ikusi al duk emakume hori. Gaztañagak ukondoaz jo zion Balerdiri gerrian.
‎—Hogeita hamabost urte inguru dituzten emakume hauek pare bat gauza dituzte oso onak, zakila oso ondo txupatzen dizutela eta edaten ere badakitela.
‎Hori zela eta, Isidoro izugarri erlaxatu zen, asko lasaitu zituen entrenamenduak, eta hasia zen berriro ere bere gau parrandekin, ohiko mozkorraldiekin. Gainera, jatorri mexikarra zuen emakume batekin zeharo kapritxatuta zebilen, Katty izenez La Luciernaga night club ean lan egiten zuen vedette batekin.
‎Bere historia kontatu dit, Kiton aski diru zuen emakume ezkondua izatetik, banatu eta hiru ume aurrera ateratzeko hanburgesak kalez kale saltzen ibili zen garaitik pasa, eta iparraldeko nekazari lurrotan ostatu hau eraiki zuenera artekoa.
‎Irailaren 11n dorre batean egon zela esan zuenetik gurutzada santu baten buruan jarri zen, biktimen erakundeko benetako biktimei iruzur eginez eta mass medietan egundoko arrakasta eta oihartzun mediatikoa lortuz. Azkenean, The New York Timesek demostratu zuen bartzelonarra ez zela dorreetan egon eta dena iruzurra baino ez zela izan —statusdun norbait izan nahi zuen emakume galduaren ametsa.
2016
‎" Erregeak ezin izango du zaldi asko eduki, ezta jendea Egiptora bidali ere bere zalditeria handitzeko, debekatu egin baitzuen Jaunak berriro harako bidea hartzea. Ez du emakume askorik izango, haren bihotza desbidera ez dadin, ezta pilatuko ere urre eta zilar larregi." (Deuteronomioa, 17, 16, 17)
‎Bai. " Gizonek nagusitasuna dute emakumeen gainean, Jainkoak lehenetsi dituelako, eta gastatzen dituzten ondasunengatik. Emakume bertutetsuak debotoak dira eta senarra kanpoan delarik zaintzen dute Jainkoak zaintzeko agindutako horixe.
‎Egunkariak irainak aipatu zituen, muturrekoak, eskopetakadak. Kontatu zuen desfilatu nahi zuten emakumeen kapitain zen Ixabel Alkainek gutun bat eman nahi izan ziola Kostako kapitainari eta hark erantzun ziola berak ez zuela emakumeekin hitz egin beharrik.
‎Beste edozer baino lehen bere burua abertzaletzat duen emakumeari ulertarazi diote Alardearena ez dela arinkeria hutsa, hor atzean edo azpian funtsezko aldarri bat dagoela. Are gehiago, aldarri horrek eragina izan dezakeela bizitzaren atal askotan eta hor dagoela benetako subertsio baten iturburua.
‎Egin zen bilera Alardeko Juntarekin, eta bertan ez zen erabakirik hartu. Gizon batek baino gehiagok uste zuen emakumeak onartuz gero jende gehiegi bilduko zela Alardean eta agian horrek betidanik parte hartzen zuten adiskide irundarrak baztertu egingo zituela.
2017
‎Hala, mexikarrek aldean zeramatzaten armak gorabehera, itxura horrekin ez zegoen jakiterik batailara ala erromeriara zihoazen. Minak, mexikarrek egin ez bezala, espedizioan ez zuen emakumerik, ez agurerik, ez haurrik onartzen, haiek ibilaldia oztopa ez zezaten.
2018
‎Eliz botereak emakumeenganako ikuspegia inposatzen zuen, beren gizarte rola eta beren gorputzaren eta sexualitatearen eginkizuna zein behar zuten finkatzen zuen. Iruñeko Katedralean badira emakume bihurrikari, saltokari eta orekari batzuen irudiak lanbide horiek debekatuta zituzten emakumeek, baita emakume musikari batzuenak ere, tartean laute jotzaile batena. Eta bekatari ofizialen irudiak ere bai, esate baterako Ebarena, aurreneko emakume tentatzailearen ikurra denarena, klaustroko kapitel batean landua, Barbazana kaperaren aurrean, eta Maria Madalenarena, prostituta damutuarena, Koruko harlanduan landua.
‎XIV. mendetik aurrera, hainbat mendetan zehar bizikidetza arazo larriak bizi izan eta gero, Joana Frantziakoa erreginak juduak Nabarreria burguaren barruran konfinatzeko erabakia hartu zuen, horma batek bereiziko zituen komunitate juduak eta kristauak. Beren eginkizun nagusia amaren rola betetzea zuten emakume juduak beren komunitateko bizitza publiko eta erlijiosotik at bizi ziren, baina emakume horiexek berak ziren etxeko agindu erlijiosoak betearazteko ardura zutenak. Iruñeko Aljama edo auzo judutar deitutako gune hori (egungo Telleria eta Merced kaleek hartzen dutena) izan zen emakume judutar asko eta askoren bizilekua eta lanlekua:
‎Testamentu horretan aurkitzen dugu egileak asmo hori ez bazuen ereIruñeko hiriaren eta inguruen aurreneko gida. ...ko Corderia kalean, Heras kalean (Estafeta kaleko beste tarte bat), Santa Zezilia (baseliza hori 10 mendez egon zen Nabarreria, Curia, Mañueta eta Galdaragile kaleen bidegurutzean) aurreko kalean, baratze bat zuen Arancedi aldean, etab. Laurogei urte geroago, 1364 urtean, bere testamentua idatzi zuen Flandina Crozat emakume okzitaniarrak, batez bestekoak baino askoz ere botere ekonomiko handiagoa zuen emakume horrek. Bi aldiz ezkondu zen, bietan itunduta B.
‎aubeko (ahobeheko? ‘alu’) likitsa omen zuen emakume batek 1535ean, eta zakil handi eta zakilerrea zen gizon bat 1596an. Bestalde, badirudi apezen seme alabei axari edo axarikume deitzea ohikoa zela, hala egin baitzuen Fernando de Aldazek 1538 eta 1539 urteetan, baina apez alaba ere badugu 1535ean.
‎Landa eremuan ez bezala, non emakumeen presentzia ohikoa den nekazaritza eta abeltzaintzako lanetan, hirietako lan merkatua zatituago eta bereiziago dago generoaren arabera. Zaila da emakumeen enplegu datuak ongi bereiztea, 125 datu ofizialek askotan errealitatea estaltzen dutelako, baina Iruñeko kasuan ez dugu emakumeen enplegua sistematikoki ezkututako azpisektorerik sumatu, nekazaritzan izan ezik.126 Horregatik uste dut 4 grafikoaren datuek ongi islatzen dutela lan merkatuaren osaketa, eta XIX. mendeko joera nagusiak.
‎Behegaina ere bazuen, eta bertan zeuden administrazioa, botika, bai eta larrialdi kasuetan gaixoentzako gela gisa erabiltzen ziren beste areto batzuk ere, nahiz eta ohikotasunez honela ez egin, ez baitziren goialdeko gelak bezain garbi eta osasuntsuak. Behegainaren goialdeko solairu nagusian zeuden sukaldea eta honen eranskinak, eta apur bat haratago, botikak behar zituzten emakumeentzako gela bat zegoen, berrogei oherekin; kirurgia beharrizana zutenentzat beste areto bat ere, 37 oherekin. Ohe gehiago jartzeko aukera bazegoen arren, normalean ez zen kopuru hori gainditzen.
‎Prostituzioan aritu behar zuten emakumeen mamua ezarri dio Kaik Añesi buruan. Alemaniar Inperioaren denboran probintziatik Berlinera datorren emakumearen azalean jarri du une batez.
2019
‎—Ea elkar ikusten duten Andoni abiatu baino lehen —esan zuen emakumeak. Ondo konpontzen ziren elkarrekin jolas gelan.
‎—Horrek Salomeren historiara garamatza berriro —esan zuen emakumeak.
‎—Jarraituko dugu datorren astean, Antoine —esan zuen emakumeak. Eskaera bat egingo nizuke ordurako.
‎Ekonomiaren garapena, ikusi dugun bezala, ez da a sexuatua, eta eragina du emakumeengan. Esan bezala, hainbat zerbitzuen hedapena salneurri baxuan oinarritzen da, eta prezioen beherapena soldaten beherapenekin lortzen dira; zentzu horretan, adibiderik argiena soldatapeko zaintza lanetan daukagu.
‎Esan bezala, hainbat zerbitzuen hedapena salneurri baxuan oinarritzen da, eta prezioen beherapena soldaten beherapenekin lortzen dira; zentzu horretan, adibiderik argiena soldatapeko zaintza lanetan daukagu. Emakumeen sarbidea lan merkatuan bi eragin zuzen ditu emakumeen lanean: lanaren biderkapena ematea (soldatapeko lanari zaintza lana gehitzen zaiolako), eta beste emakumeen zaintza lana kontratatu behar izatea (Orozco, 2007).
‎Duela gutxi sorgin bat, azti bat, deitu nahi duzun bezala, emakume adindua, etorri zen eta arrautza batzuekin sorginkeria erritual bat egin zuen hura guztia ez sorgintzeko, tortilla moduko zerbait, balio zuena, nonbait, ile apaindegi hura" gatzgabetzeko". Aldameneko etxe batetik etorri behar zuen emakume hark, eta niri esan zidaten bere bila joateko. Txirrina jo nuen, eta gizonezko" guero" batek, hemen dioten modura esateko, zabaldu zidan atea, eta saloira eraman ninduen zuzenean, hura leporaino jendez beteta zegoen, denak marihuana erretzen munduko gauzarik arruntena balitz bezala.
‎Baina, nire maitiak izan gabe ere: kalean edo autobusean ikusten eta betesten nituen emakume haiek, nirekin ume bat izaten, nituen maiz imajinatzen — perspektiba hartatik ikusten nituen, sarritan, emakumeak.
‎Eta, ni bezala, gizon izanik, emakumeen artekoak ginenak, edo gizonen arteko emakumeak, gizon gizon maiteak, emakumeak maite zituzten emakumeak... bilatuko genituen, lasai egon, gure bizi bideak, egingo genituen, debekurik ez zela, gure rekorridoak.
‎Alde batetik, gaur joan gara zinemara lehen aldiz familian; hots, gure lau urteko mutikoa zinema areto batean egon da estreinakoz, ondoan aita amak zituela pantailari zein berari begira. Beste aldetik, Gasteizen bizi den lagun bizkaitar baten eskutik, Bilbon egin behar dituzten emakume ijitoen inguruko jardunaldi batzuen berri izan dut.
‎40 urte bete gabeak dituen emakumea bakarrik bidaiatzera ohitu da azken urteotan. Horretarako, trena nahiago du beste ezer baino gehiago.
2020
‎Zer zioen ipuinak? Haren arabera, zer desio zuten emakumeek gehien?
‎Ostatuetan maiz ikusten diren etxekoandre horiek bezalakoa zen, kementsua, lotsagabe samarra, atsegina. Haren ustez, beren buruaren jabe izan nahi zuten emakumeek, sin mas. Baina, bai?
2021
‎Gogoan dut emakume batek, ezagun egingo nintzaion, noren semea nintzen galdetu zidala. Amaren izena soilik esateko denbora izan nuen, hainbestekoa izan zen jarri zuen higuin aurpegia.
‎Oroit naiz, finean, adingabetasun amaigabeaz. Claude Chabrol zinemagileak, bere La ceremonie(" Zeremonia") izeneko filmean, bazterketa isil horren alde ilun eta kezkagarria adierazi zuen, protagonistaren indarkeria erreprimitua erakutsiz, Sophierena, ironikoki izen hori baitzuen emakumeak. Filmak Ruth Rendellen eleberri beltz bat du oinarria, A Judgement in Stone(" Harrizko epaiketa bat"), zeinean deskribatzen baita emakume analfabeto batek bere sekretua babesteko zuen obsesio desesperatua eta, azkenean, odoltsua.
‎Noizean behin, neska nerabe horietako batek alde egiten zuen, agian ezkontzeko, eta harengandik urruntzeak sufrimendua zekarkien guztiei. Azkenik esaten digute Lesbos uhartean antzeko beste talde batzuk zeudela, Safok etsaitzat zituen emakume batzuek gidatuak. Eta mindua eta traizionatua sentitzen zela neska haietako batzuk bera abandonatu eta bere kontrarioen zirkuluan sartzen zirelako.
‎Greziar tragedian, korua komunitatearen ahotsaren adierazpidea da. Beraz, han ez zuen hitz egiten atzerritar errebelde batek, baizik eta bizimodu ordenatu eta etxekoia zuten emakume atenastarrek. Izurra izurtzeko, Medearen eta bere emakume koruaren aldarri guztiak ileorde luzeko gizon trabestituek egin zituzten oholtza gainean, zapata plataformadun handi handien gainean igota.
‎Arau tradizionalak esaten zuen gizaseme libreentzat sentimendua ahulezia zela, eta beste baten lekuan jarri nahia, erokeria. Pascal Quignardek idatzi bezala, Ovidio da elkarrenganako desiraren lehenbiziko defendatzailea, eta baita lehenbiziko gizon erromatarra ere defendatu zuena gizonezkoek beren urgentzia bridatu behar dutela emakumearen plazera noiz iritsiko zain egoteko.
‎Gorroto ditut sexu jardunak baldin eta hartan biak unaturik gelditzen ez badira. Gorroto dut emakumea baldin eta egite aldera egiten badu, gorputza hezetzen ez bazaio, ari garen bitartean burua bere egitekoetan badu. Ez dut nahi niri plazera ematera behartua sentitzen den emakume bat.
‎Nolanahi ere, Juvenalen umoreak ez zukeen arrakastarik izanen burlaren atzean egiazko osagairik izan ez balu. Dudarik gabe, gure aroaren hasieran, irakurketaren plazerak habia egina zuen emakume erromatar askorengan. Eta haietako batzuk, literaturaz eta hizkuntzaz maitemindurik, gai ziren senarrak estualdian jartzeko.
‎1910ean, denen ia% 80 ziren emakumeak. Eta, etxetik kanpora lan egiteko baimena zuten emakume bakarrak emakume ezkongabeak zirenez, iruditeria kolektiboak liburuzainaren karikatura bat sortu zuen: motots urdinduko neskazahar ozpindu zakar eta betaurrekoduna, arropa zaharkituekin jantzia eta marmarrerako gogo handia duena.
2022
‎Balkanetako gudan agerian geratu zen bezala, herrialde tradizionaletan eta aurreratu usteetan bizi garenotan ere hala da tamalez. Nekez onartzen da bortxatua izan den emakumea, gainera erlijioak eta kulturak galarazi egiten dio, sarritan espetxe zigorra jarri, haurra abortatzeko asmoz dabilenari, eta ondorioz, arerio eta erasotzailearen haurra erditzea beste irteerarik ez du emakumeak. Gizataldeak inoiz onartuko ez duen haurra ekarriko du mundura dagoeneko bere herrian tokirik izango ez duen amak.
‎Don Fernando harriturik dago Amalia ez delako zerraldoaren atzetik sartu. Ondoan jarrita duen emakume bati aditu dio gaixorik dagoela, berrogei urtez mezatara hutsik egin gabe eta anaiaren aldeko hiletan ezin egon... gaixua.
‎Eta bihotz oneko pertsonek soilik egin dezaketen bezala, Beatrizek ukondotik heldu eta kotxera lagundu zion. Eta borondaterik gabe gelditu direnek bakarrik egin dezaketen moduan, olio usaina zuen emakumearen autoan sartu zen, isilik, burumakur.
‎Izenik ere esaten ez zuen emakumeak egiten uzten zion eta haur bat bezala, bere burua ikusi zuen ohe estu eta arrotz batean sarturik eta emakumezko ezezagun baten esku potoloa, mesanotxeko argia itzaltzen ziola. Boa noite, mulher.
‎Urezko ispiluari bisita egin diola kontatzen du kaskagorriak, edalontzia eskutan ez duenean adatsaren xerlo bat kiribiltzen duen bitartean. Iruditzen zaio zerbait aldatu dela parean duen emakumearen begiradan, galde ikur bat marrazten zaiola ninietan, zeren bila etorri zara esaten diola hitzik gabe.
‎Hoteleko gelan sartu nahi duenean emakume bat ari da bertan txukuntze lanetan eta kafetegira doa. Ez du oraindik gosaldu eta arrautza nahaskia eskatzen du, kafesne batekin batera.
‎Hitzordurako ordu erdia falta denerako kaskagorria Austerlitzeko geltokiaren atarian dago, bueltaka. Jende asko dago ordu horretan eta beldur da, ez ote duen espero duen gizona ikusiko edo hark ez ote duen zain duen emakumea atzemango. Badaezpada, goizean soinean zeraman arropa bera darama, orrazkera bera eta uko egin die ezpain gorrituei, goizean bezalaxe.
‎Xehetasunak nahi ditu emakumeak, baina presa ezkutatzen ahalegintzen da. Laudorio batzuk botatzen dizkio gizonari, laudorio apalak, atzetik duten asmoa azalera ez dadin.
‎Argazkiak falta eta Barrikadasek dio geltokian egongo direla makina aproposak eta momentu batean egin ditzaketela argazkiak, bost minututan. Ez du inork esan A hirukoitza aldamenean duen emakumea denik, baina hori ulertu du Barrikadasek. Emakumearentzat, berriz, ez da hain erraza.
‎Askatu dio lokarria txakurrari eta han dabil, batetik bestera, usainak arakatzen. A hirukoitza izen abizentzat duen emakumeak, bitartean, egin beharrekoen zerrenda marrazten du gogoan. Notarioa lehenik, lorategia ondoren, Pariserako azken bidaia baino lehen.
‎Gehiago espero zuen emakumeak, baina behintzat lana hasia da. Kontratista ez dago bertan eta eskuko telefonoz deitzen dio emakumeak.
‎Momentu horretan egiten dute topo, zahar egoitzatik hurbil dagoen metro geltokiaren aurrean, kaskagorri ohiak eta behar duena lortzen lagunduko dion aliatuak. Kosta egiten zaio gizonari aurrean duen emakumea ezagutzea, ama zenaren antza hartzen diolako, soiltasun bera, mingostasun bera, antzeko zimurrak. Eugenia naiz, esaten dio eskuinean maleta daraman beltzez jantzitako emakumeak, eta gizonari, aspaldiko partez, barre bat eragiten dio ateraldiak.
‎Argi du emakumeak ezin duela gehiegi estutu agurearen memoria, aurreko txandan horrek okertu zituelako jariatzen hasitako oroitzapenak. Ia isilean bukatzen dute gosaria eta gizonari jarraituz joaten dira beheko pisuan dagoen egongeletako batera.
2023
‎Beleak elurrarekin egiten duen kontrastea ez datza kolorean, baizik eta gutxi afaldu eta oraindik kedar usain duten emakumeek oraindik ere kontatzen dituzten istorioetan sartzea eskatzen duen gorputzaren berotasunean. Horrela ulertu behar da hotza, baita izotza birrindu eta eta lurra haragi bizian ikusten uzten duen oinatza ere.
‎Zimatikan dago, olioztatutako gontzean, urtaro guztietarako jarritako teilatu hegalean, umerik izan ez duen emakumearengan, eta izan dituenarengan, dena da handia, dena, izatea badago izaterik ez dagoen tokian, —Tomas Akinokoa:
‎Svetlana Genkemellerrek gogoan du emakume atzerritar haren istorioa ezagutzen hasi zen garaia.
‎Svetlana Genkemellerrek gogoan du emakume haren istorioak arreta handiz entzuten zituela, eta berak ere kontatu ziola Moskuko defentsan parte hartu zuela, Krimeako zubian, artillero gisa.
‎Baratza barruan Inaxio Rosari begira geratu da. Ez daki ia ezer aurrean duen emakumeaz, bere ohiko liburu saltzailea dela izan ezik, baina Rosak bai, Rosak asko daki Inaxiori buruz, txikitatik erosten dizkion liburuei esker.
‎Medikuaren parteak bi zauritu larri aipatu ditu, azalpen zaileko gertaera baten ondorioz: alde batetik, buruan traumatismo handia duen emakume bat artatzen ari dira, eta bestetik, bere bulegoko leihotik erabat biluzik salto egin duen gizon bat (Lan sailburua, zehazki).
‎Hamabost urteak bete arte emakumeen artean bizi izan zen Katalina eta, komentua utzi zuenez geroztik gizonezkoen itxurak hartu bazituen ere, emakumezkoen lagunartea bilatzen zuen. Gizonezkoak ez zituen lagun eta areriotzat hartzen zituen; areago, gizonekin lehiatu behar zuen emakumeen faboreak lortuko bazituen. Andere politak zituen atsegin, ez zuen edozein onartzen:
‎Eta bikote gazteak bere amodiozko istorio zoriontsua bizi duen bitartean, zalantzaren harra barrena jaten hasten zaio Anselmori, eta lasaitasuna kentzen: egiaz leialtzat har al daiteke tentazioan erortzeko arriskuan ez dagoen emakumea, bere zintzotasuna erakusteko aukerarik ez duen emakumea?
‎Izan ere, bere obretako batean Degli heroici furori (Furfuria heroikoak) maitasunari buruzko poesiaren eskema klasikoak bere egin zituen jakinduriaren bilaketara egokitzeko. Gizon furfuriatsua k jakinduria lortzeko egiten duen bidaldi heroikoa adierazteko, maitasunezko harremanaren irudiaz baliatzen da, maite duen emakumea besarkatu nahi baina ezin duen maitalearen desira asegabeaz, zehazki. Grina agorrezin batek bultzaturik, milizia hori ezintasun eta gabezia baten adierazpide bihurtzen da, hots, harrapakina harrapatzea ezinezko duen ehizarena.
‎Gainerakoan, imajina genezake maitasuna dohainezkotasunik gabe? Zaldun ibiltariek, izan ere, maite duten emakumea babestu behar dute," beste ezertara gogorik luzatu gabe eta beste deusen saririk beren gogo nahien ordainez uste izan gabe, hark bere zalduntzat onartu ditzala baizik" (i, xxxi).
‎Serora izan nahi zuen emakumeak bete beharreko dohainak honakoak ziren: bizi eta ospe onekoa, moral zuzenekoa, adin zerbait, arduratsua maiz alargunak ziren.
‎21. art. Agertuko balira jokatu nahi duten emakumeak, gizon ala mutil orok erretiratzeko beharra izango du, kontrako hitzik esan gabe.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
zuen 22 (0,14)
duen 17 (0,11)
zuten 7 (0,05)
du 6 (0,04)
dituen 3 (0,02)
dituzten 3 (0,02)
duten 3 (0,02)
zituzten 3 (0,02)
ditu 2 (0,01)
dut 2 (0,01)
dute 2 (0,01)
genuen 2 (0,01)
zituen 2 (0,01)
ZUEN 1 (0,01)
baitzuen 1 (0,01)
dituzun 1 (0,01)
duenean 1 (0,01)
dugu 1 (0,01)
duk 1 (0,01)
dutela 1 (0,01)
nituen 1 (0,01)
zuela 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia