Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 317

2005
‎Geure izatetik eta egoera zehatzetik komunikatu eta pertzibitzen dugun neurrian, Semantikaren arloan kokatzen da zentzuaren mundua. Bihoazkie nire eskerrik handienak eta zintzoenak, batetik, komunikazioaren unibertsoan murgiltzen eta soa zorrozten irakatsi didaten Psikologia Fakultateko Jose Luis eta Terexa adiskide eta lankideei, eta bestetik, Areson izerdi patsetan, kontzeptuen hezur mamiak euskaratzen horrenbeste lagundu didaten Euskara Taldeko Teresa Belasko, Iñaki Arregi eta Lola Figueiredo adiskideei.
‎Sarrera Diego Catalán. Madrid, 1991 CATALAN, D., Contribución de la historiografía a la creación de los españoles, Langaiak, 8 Pamplona 1985, 45 57.37] OSERA AGIRREAZKUENAGAikuspegi kritiko batez burutua zegoena, berez hiritar talde berri batentzat, erakunde desberdinetan banaturik zegoen jende multzoen komuntasun lotu­ rak azpimarratzen zituen eta, beraz, diskurtso historiko berria asmatu; sub­ jektua, diskurtso berrian, euskaldunak ziren, hau da, Vasconiakoak, etni ikus­ pegi batetik euskaldunak, eta Aro Berriaren modernitateak eskatzen zuen hiritar status hatera jauzia egiteko, bidea eta ikerlana urratu zuen. lnperio b... Vasconia, lurralde kontzep­ tua, berriz, hasi zen erabiltzen, horrek definitzen baitzuen euskaldun guztien batasun esparrua, ohizko besteak, dela Nafarroa, dela Bizkaia, gaindituz.
‎Cánovas del Castillo politikariak errestaurazio borbonikoa prestatu eta indar­ tu zuen 1874 urteaz geroztik 1898 arte, Espainiako erakundetze politiko nagu­ sia antolatu zuen, non karlista tradizionalistak, alde batetik, eta errepublika­ noak, bestetik, sistematik at gelditzen ziren. Cánovas del Castillok 1886an Historia general de España berri bat idazteko taldea sortu zuen eta Espainiako Historiazko erret akademia proiektu historiografiko berriaren abiapuntu nagusi ere bihurtu zen, azken batean, Cánovasek asmatu zuen sistema konsti­ tuzional berria legitimazio historiko politikoan sartzeko.
‎Azken batean, Europako herrialde bakoitze­ an zientzia historikoaren oinarri berrien garaipena modu diferentean eman zen. Historialari profesionalen taldea osotzen joan zen, akademien bidez, elkarte berezien sorreraren bidez, unibertsitateko irakasleen bidez edo eta ar­ txibozan eta bibliotekarien artetik historialarik sortuz. Cánovas del Castillok, Espainian, Guizotek Frantzian egin zuen antzera, unibertsitateak alde hatera
‎Ez dago egia handirik, egiak baizik eta egia horiek bakoitza bere testuinguru sozial eta espazialean argitzen saiatu behar da. Beraz, guztia ulergarria eta jus­ tifikagarria bihurtzen da testuinguruan, zapalketa arbuiagarriena ere. Dena dela, historia lantzerakoan, datuak ukatu ezinekoak ditugu, erudi­ zioak hortxe jarraitzen du eta beharbada tokian tokiko eta talderik taldeko teoriak lantzen dira. Baina, bestalde, zientzia konparatu ezean ez dago zien­ tziarik, orokortasunean egiten delako zientzia.48EUSKAL HISTORIAN BARRENA, ETORKIZUNARI BEGIRAKultura zientifikoak beti daude aldatzen, aldakorrak dira, izan behar dira.
‎Ez dago egia handirik, egiak baizik eta egia horiek bakoitza bere testuinguru sozial eta espazialean argitzen saiatu behar da. Beraz, guztia ulergarria eta jus­ tifikagarria bihurtzen da testuinguruan, zapalketa arbuiagarriena ere. Dena dela, historia lantzerakoan, datuak ukatu ezinekoak ditugu, erudi­ zioak hortxe jarraitzen du eta beharbada tokian tokiko eta talderik taldeko teoriak lantzen dira. Baina, bestalde, zientzia konparatu ezean ez dago zien­ tziarik, orokortasunean egiten delako zientzia.48EUSKAL HISTORIAN BARRENA, ETORKIZUNARI BEGIRAKultura zientifikoak beti daude aldatzen, aldakorrak dira, izan behar dira.
‎bilago gaudela dirudi, zientzietako talde praktikatik baino.
‎Eremudialektal geografikoanerkidegoarenbarrenera begiradauden tradiziozkojarreraberdintzaile etakonbergenteekikohiztunak nolako kokaguneahautatzen duenazterdaitekeen gauzada.Horretarako, gizartearen barrenekosareketan norbanakoakdituen hartu emanetaerlazioak nolakoak diren etaerreferentziatzatzein talde jotzen d (it) uen ezagutzea baitezpadako baldintza da; norbanakoarenhizkera jardueranoinarriturikjoereketanorabideekberekin loturik daramaten prestijioarenarabera hiztunak bereburua non kokatzen duen edo non kokatu nahiko lukeen antzeman dezakegu2. Ezin ahantzi dugu prestijioaren ifrentzuanestigmaizpiak edota hainbat hiztunen ziurtasun linguistikorikezasumaditzakegula; ikerketa xeheekerakutsi dutenez, hiztunokhizkuntzarenbaitakoautogorrotorainoedotaprosodiarenaldetikako ahoko giharreendoitze kulturaledogizartezko etarainoiritsgaitezke; horretaz jabetzea ezlegokegaizki: hizkerarekikojarrerarenikuspegi kognoszitiboan, sinesteak, estereotipoaketa perzepzioaksar ditzakegu eta alderdiafektiboan, zirrarak etasentimenduak.
‎ten diren hiztun talde desberdinen multzoak sortzea. Mutur batean hizkuntza galdu duten hiztunak daude, beste muturrean hizkuntza zeregin desberdinetarako eta erregistro desberdinetan erabiltzen duten hiztun osoak, eta azkenik hiztun erdiak edo ele erasanak2S, hizkuntz ahalmenean zenbait hutsune dituztenak.
‎Zer edo zer nabarmentzekotan, merezimendu guztietan, horixe nabarmenduko nuke, hots, irakasle onaren apaltasuna, ingurukoak erakartzeko eta zaletzeko gaitasuna. Badakit ezin objektiboa izan naitekeena asko baita ikasi diodana, UEUren saioetan irakasle nuenean, AHO taldean lankide eta beti ere adiskide dudanean.
‎Aukeraeuskaltzaindia_ ehu guztien artean garrantzitsuena da, talde guztien artean
‎Batetik, hiztun gehienen joera azentua oinean txertatzea bada ere, badirudi batzuek azentua txertatzen dutela, izenki mugagabeen arauen arabera, aditz laguntzaileagaz batu baino lehen, eta besteek, ostera, lehenengo eta behin partizipio eta laguntzailea batuta, azentua txertatzen dutela. Lehen taldekoen arauak honela eman ditzakegu:
‎igogáilua, izugárria, e.a.; hau hurrengo baterako azterketa izan daiteke), behin arau bat edukiz gero berori beti aplikatzen da salbuespen barik. Hiztunen artean egin ditugun moten araberako taldeetan , gipuzkoar eta bizkaitarren artean ez dago desberdintasun handirik; haatik, euskaldun berri, euskaldun zahar banaketaren arabera arau batzuen arteko desberdintasun nabarmena agertu zaigu. Funtsean gazteleraren azentueraren araua da (Harris 1991) nagusitzen dena silaba bikoetan, dela izenki mugagabeetan, dela aditz partizipioetan.
‎Erabiliko ditugun datuak, beraz, etxekoengandiketatxiki txikitatikhizkuntza bakarraedobiikasidituzten haurrek ekoitzirikoakdira.Horrezgain, haur gutxiren datuak diren arren, garabide longitudinalaeskaintzen digute, umeberberengarapenaikusbaitezakegu.Haureuskaldunelebakarrendatuak, batetik, Euskal HerrikoUnibertsitateko HEGEHr ikerketa taldeak (Idiazabal1991a) etaHamburgekoUnibertsitatekoBUSDPikerketa taldeak (Mahlau 1994) elkarlanean bildurikoak dira eta, bestetik, Zubirik (1996
‎...biliko ditugun datuak, beraz, etxekoengandiketatxiki txikitatikhizkuntza bakarraedobiikasidituzten haurrek ekoitzirikoakdira.Horrezgain, haur gutxiren datuak diren arren, garabide longitudinalaeskaintzen digute, umeberberengarapenaikusbaitezakegu.Haureuskaldunelebakarrendatuak, batetik, Euskal HerrikoUnibertsitateko HEGEHr ikerketa taldeak (Idiazabal1991a) etaHamburgekoUnibertsitatekoBUSDPikerketa taldeak (Mahlau 1994) elkarlanean bildurikoak dira eta, bestetik, Zubirik (1996
‎#Aldehido talde bat dauka, zetona talde bat dauka
‎#Aldehido talde bat dauka, zetona talde bat dauka
‎ustez jatorrizkoa dena (19a) eta testu eta perpaus mailako funtzioak biltzen dituena (19b). Kide hauen guztion testu mailako fun­ tzioa, bestalde, mintzagaia indartzea da nonbait. c4) sailean aipatuko direnen kasuan, bes­ talde , ustez jatorrizkoa zen funtzioa eskuragarri dago gaurko euskararen baitan ere, eta oro har, berriz bezalakoen bi erabilerak azal daitezke.
‎#Aldehído talde bat dauka, halaber, zetona talde bat dauka
‎#Aldehído talde bat dauka, halaber, zetona talde bat dauka
‎#Zetona talde bat aurkitu diogu: halaber, alkohol talde bat dauka muturreko karbonoan
‎#Zetona talde bat aurkitu diogu: halaber, alkohol talde bat dauka muturreko karbonoan
‎a) Askotan perpausen artean dagoen juntagailuaren ordez, beste talde bateko juntagailuajardaiteke.
‎luaren ordez nekez jar daiteke heste talde bateko lokailua.
‎d) Juntagailua eta lokailua esangura talde berari dagozkio batzuetan (33a,
‎zazpi italikoan eta zeltikoan Huld ek Alpeetako deritzon iturri hizkuntza galdutik: hitz tipikoak disilabikoak dira eta erdiko geminatuak dituzte; gainerakoak Balkan eta Egeo aldeko dira, silaba irekiak dituzte, soilik diptongo eta sudurkari gehi herskari taldeekin (1990: 394). 3
‎7 Hemen ere maileguen bertakotzeak hizkuntzaren joera sakonen berri eman liezaiguke: ingelesezko CVC morfemak hartzen dituztenean, hizkuntza hauetan CVCV bilakatu ohi dira, euskara zaharreko muta cum liquida taldeak ezabatzeko ezartzen den bokalismoaren antzeko (baina kontrako zuzenbideko) erregela batez: bell > pere, fig > piki, bull > puru, etab. (Krupa 1971:
‎batean/ n b/ talde baten emaitza edo b > m asimilazioaren ondorio (d. senbe
‎m > b disimilazioa batean, n > e 1 V_ V orotan, da alde guztia. Bada, >: ·zemana rainoko berreraiketa ausardia handirik gabekoa ontzat ematen badugu, kideotako bokal eta kontsonante talde bera kausitzen dugu; hori bai, ordena diferentzia larriarekin kontsonanteetan m n z 1 z m n. Gehiegi ote haien arteko edozein lotura ukatzeko?
taldeak osatzea; hauen artean zuberotarrak (Constantindarrak etab.), lehen aldiz kazetara bilduak. Agian sekula ez da zubereraz hainbeste idatzi, herrietako berrie­ kin maiz orrialde bat inguru betetzen baitzuten.
2019
‎76" Orden designando a las personas que se citan para constituir las diferentes Secciones que integran el Consejo de Cultura de Euzkadi= Agindua Euzkadi’ko Gogo lantze Batzordea osatzen duten Sailletara nortzuk joan izendatuaz", Diario Oficial del País Vasco= Euzkadi’ko Agintaritzaren Egunerokoa, talde saiatuak (A. Zubicaray, E. Erquiaga, J. M. Arizmendiarrieta, A. Mendizábal) ere, bizkaierazko prosa naturalagoa erabili arren, Esteban Urquiaga" Lauaxeta" k Euzkadi egunkariko euskal atalean bultzatutako eredua izan zuen eskola nagusi.
‎Berriz ere, ez dago batzarraren akta ofizialik, baina idazkariaren zirriborroa gordetzen da. Hain zuzen, N. Oleagak adierazi zuenez, Euskaltzaindiaren Bilboko laguntzaile batzuen eskaria jaso zuten.923 José Urrutia Bilbao (SI) Deustuko Unibertsitateko ikasketa prefektuaren aurkezpen gutun batekin zetorren eskaria.924 Gazte talde batek Akademiari egoitzako gelaren bat erabili ahal izatea eskatzen zion, euskararen eta euskal kantutegiaren inguruko bilerak egiteko.925 Eskaera bera A. Irigoyen, L. Torrontegui eta J. Peñak sinatzen zuten eta hiru puntu zituen:
‎Eskaerak, belaunaldi gaztearen lankidetza itxaropentsuaren zantzua izan arren, Ribera kaleko egoitzaren egoera kaxkarra ere agerian jarri zuen. Batzarrak liburutegiko dokumentuen zerrenda egitea erabaki zuen.927 Lide Torrontegui abertzalez osatutako" Txinpartak" teatro taldeko kidea zen. A. Irigoyen eta J. Peña (gero E. Erquiaga urgazlearekin batera) euskara eskolak ematen hasi ziren Bilboko egoitzan ikasturte horretatik aurrera.
‎Gipuzkoako Javier Peña(), erbestetik itzuli ondoren, Seguros Bilbao n lanean ari zen eta euskara eskolak ematen zituen 1949az geroztik. Alfonso Irigoyen (19291996) kontularia Bilboko talde ugarirekin harremanetan zegoen: Asociación de Artistas Vizcaínos, Nuevo Ateneo edota Ekin taldea izan zenarekin.
‎Alfonso Irigoyen (19291996) kontularia Bilboko talde ugarirekin harremanetan zegoen: Asociación de Artistas Vizcaínos, Nuevo Ateneo edota Ekin taldea izan zenarekin. EAJ PNVren politikagintza auzitan jarri zuen gazte abertzaleen belaunaldia, artean kulturalismora mugatuta, gerturatzen zen Akademiara.
‎Urteak igaro ahala" Euzkadi Ta Azkatasuna" (ETA) bilakatu zen taldeaz den bezainbatean, kontuan har bedi aipatutako J. Urrutia Bilbao (SI) ikasketa prefektuak jarri zituela harremanetan ikasturtean talde klandestinoa eratzen hasi ziren Deustuko Unibertsitateko zenbait ikasle: J. Madariaga, J. M. Aguirre Bilbao edota C. Ansola.
‎Urteak igaro ahala" Euzkadi Ta Azkatasuna" (ETA) bilakatu zen taldeaz den bezainbatean, kontuan har bedi aipatutako J. Urrutia Bilbao (SI) ikasketa prefektuak jarri zituela harremanetan ikasturtean talde klandestinoa eratzen hasi ziren Deustuko Unibertsitateko zenbait ikasle: J. Madariaga, J. M. Aguirre Bilbao edota C. Ansola.
‎929 Donostian C. Santamaríaren talde katolikoak ezagutu zituen 1946az geroztik, baina J. Arteche batek bilera pribatuetan euskararen inguruan esaten zituenak seguru asko ez zituen nahikotzat jo: " La política no tiene nada que ver con lo que os proponéis.
‎265). kismora igarotzea erabaki zuten. Bizkaian eta Gipuzkoan ikasturtetik aurrera proselitismoa egiteko landu zituzten liburuxketatik (Ekin) hartu zuen taldeak izena (Equipo de Hordago 1979: 9; Alvarez Enparantza 1994:
‎José Ariztimuño" Aitzol" (Euskaltzaleak), Martín Lecuona (Euskaltzaindiaren Laguntzaľeak) edota R. M. Azkueren" gipuzkera osotu" a sustatzeko batzordean aritutako José Marquiegui eta Leonardo Guridi Arrasateko koadjutoreak (Euzko Apaiz Talde 1981; Akesolo & al. 1989: 138; Ormaetxea 1991b:
‎M. Azkueren gutuna I. Lasquibarri, Altzako auzoan jaiotako Ignacio Lasquibar, frankistek Donostia okupatu ondoren atxilotu egin zuten 1936ko azaroan, seguru asko estatu kolpeak huts egin ondoren eskuindarrek elizako kriptan gordetako armak jeltzaleen esku utzi zituelako, baina kontrako agindu baten ondorioz askatu egin zuten. Beraren anaia, José Antonio Lasquibar (SI), ordea, Nikaraguako erbestean hil zen (Euzko Apaiz Talde 1981: 175; Ugalde 1988:
‎JCV talde handi batek osatu zuen, ohorezko izendapenak zituzten E. Bilbao, J. F. Lequerica, A. Iturmendi edo F. Castiella goi kargu frankistek barne. Hala ere, erabakiak betearazteko batzorde iraunkorra herritar eta diputatu hauek osatu zuten hasieran:
‎Xarles Videgain eta Gotzon Aurrekoetxea unibertsitate irakasleak arduradun izan dituen taldeak , Euskararen herri hizkeren atlasa erraldoiaren bederatzi liburuki() argitaratu ditu orain arte, hamabi izatera iristeko helburuarekin (cf. Aurrekoetxea 1987; Videgain 1987).
‎E. Calle idazkariak euskaltzainburuaren erreguaren berri eman zuen JCVren otsaileko batzarrean, baina geroratu egin zuten erabakia, urte horretako argitalpen gastuak zeintzuk izango ziren ikusi arte.339 1949ko martxoaren 25ean Donostian batzartu zen ohi baino euskaltzain talde handiagoa: R.
‎Asmoa, E. Esparzaren bidez, NFDtik diru laguntza lortzea zen ordezkaritzarako. Zerrendan, gune euskaltzale egonkorra sortzeko asmoarekin, 1925ean sortutako Euskeraren Adiskideak talde apolitikoan ibilitakoak, elizgizonak, frankista dirudunak eta jeltzaleak nahasten ziren.343A. Irigaray, orobat, ados agertzen zen V. Saralegui urgazle eta, E. Esparzaren ordezko, J. M. Seminario euskaltzain izendatzearekin.344 Ordezkaritzarik ez zen zabaldu, baina NFDk laster eman zituen hainbat erraztasun, ikusiko dugunez.
‎1936ko udan, Falange ren ¡ Arriba España! egunkaria Iruñean sortu zutenen taldekoa izan zen, F. Yzurdiagaren zuzendaritzapean. Bilbo 1937ko udan okupatu ostean, Movimiento Nacional aren El Correo Español egunkari berrian aritu zen erredaktoreburu.
‎Sindikatu bertikaleko" Educación y Descanso" sailak euskal folklore eta literatura lehiaketa bat antolatu zuen 1951ko San Tomas egunerako. Horretarako, zenbait abertzalez osatutako epaimahaiaren eta" Txepetxa" teatro taldearen parte hartzea behar izan zuten. Jon Echaidek (euskaltzainburuordearen semeak) guztiaren berri eman zion T. Monzoni.
‎Bertsio guztiak ez dira berdinak, eta guk Euskaltzaindiaren artxibo administratiboan dagoen kopia bat erabili dugu, akats asko izanagatik, F. Krutwigek probintzia jauregiko ekitaldian erabili zuen bertsiotik zuzenean kopiatuta dagoelakoan. Esaterako, Euzko Gogoaren zuzendariari F. Krutwigek maiatzaren 20an, ekitaldia baino hiru egun lehenago, bidali zion erantzun hitzaldiaren kopia txukun bat, baina badirudi hitzaldirako zenbait adiera arriskutsu aldatu(" desnazionalizazinoa/ erdalduntzea") edo are ezabatu ere egin zitue794 F. Krutwigen talde literararioan parte hartu zuen karmeldarraren hitzetan: " Krutwig jaunarentzat, gaiñera, Lapurdi dago, ez Gipuzkoa, Euskalerriaren erdian.
‎Lehen esan bezala, EAJ PNVko T. Monzon eta M. de la Sota ohorezko kide zituen Eskualzaleen Biltzarrak 450 lagun bildu zituen irailaren 10ean Donazaharren. Gainera," Embata" Bordeleko unibertsitario talde protoabertzalea jendaurrean agertu zen eta, azkenik, A. Tournier eta P. Lafitteren Lexique français basque hiztegia iragarri zuten prentsan.1125
‎– Biografia saila hutsik utzi zuten, aurkeztutako bi idazlanek baldintzak betetzen ez zituztelako, baina 500 bana pta. jaso zituzten J. Echaidek Amasei seme Euskalerri’ko lanagatik eta V. Iñurritegui (OFM) buru zuen taldeak (cf. Yrigaray 1955:
‎M. Azkue autodidaktaren lexikografia esentzialista erruz gainditu zuten L. Michelenak hogeita hamar urtez irizpide filologiko zorrotzekin landutako materialek. Bost milioi hitzeko corpusaren lanketa exhaustiboa Eusko Jaurlaritzak diruz lagundu, eta Ibon Sarasola unibertsitate irakasleak koordinatutako taldeak amaitu zuen, L. Michelena hil ondoren: hamasei liburukiko Diccionario general vasco= Orotariko euskal hiztegia (19872005) erraldoia (Lizundia & Zearreta 2005; Alvarez 2011; Sarasola 2015). 1162
‎Literatura lanak alde batera utzita, jakintza orokorreko euskal aldizkaria egin asmo zuten. Fisika, teknika, historia edota filosofia hizpide izateaz gain, munduko berri nagusiak zabaldu nahi zituzten, UNESCOrekin harremanetan jarri eta Bilboko itzultzaile talde baten bidez.
‎Bilboko taldea , 1952ko maiatzeko dosierrean agertutako" Euskal Kulturaren Elkharrgoa" rekin lotuta zegokeen. Nolanahi den, F. Krutwigek gai hauek debekatu nahi zituen aldizkarian:
‎El Diario Vasco;; La Voz de España). Euskal Herri osoko folklore taldeek , Frantziakoek barne, parte hartu zuten erakustaldian. RSVAPek, orobat, hitzaldi sorta antolatu zuen:
‎Luis Michelena Elissalt() Gipuzkoako Errenterian jaio zen. Martín Lecuona elizgizonaren eskutik, gazte langile katolikoen taldeetan parte hartu zuen. 1934an izena eman zuen EAJ PNVn eta ELA STV sindikatuan.
‎M. Azkueri laguntza eskatu behar izan zion (Urrutia 2001). Maiatzaren 16an idatzi zion dokumentuak frogatzen du, J. B. Egusquizaren ustezko frankismoa baino areago, agintari errepresiogileek euskaltzainburua taldekotzat zutela, besteri berme politikoak ziurtatzeko gauza izan baitzen:
‎Inzagarayk.28 Euskaltzaindiaren gerraondoko Donostiako batzarretara agertu arren, ez zuen ekarpenik egin, seguru asko gerra zibilean izandako arazoek sortutako beldurragatik. Nolanahi den, haren ikerketen emaitza Historia eclesiástica de San Sebastián (1951) liburu postumoa izan zen (Zugasti 1971; Euzko Apaiz Talde 1981; Estornés Zubizarreta 1983; Díaz Noci 1995; Estornés Lasa 1996).
‎Euskaraz jakin arren, nagusiki erdaraz aritzen zen eta P. Lafittek estandarizatu nahi zuen neolapurterari eragozpenak jarri zizkion: " Ce qui me frappe dans ce dialecte artificiel, syncrétique et mal fixé, c’est que chaque écrivain ou orateur emploie un basque à lui, en dépit d’une tendance très réelle á la unification". 42 Bere burua linguista euskaltzaletzat zuen, baina biak ez nahastearen aldekoa zen.43 Hain zuzen, Aintzina taldeak P. Charrittonen Eskualdunak
‎1936ko urriaren 1ean Espainiako Errepublikaren Gorteek onartu zuten" Euzkadi’ren Berjabetasun Araudia"(" Estatuto de Autonomía del País Vasco") hiru probintziaz osaturiko eskualde autonomorako; Fronte Popularrak hauteskunde orokorretan boterea berreskuratu, eskuin muturrak estatu kolpea jo eta zorigaitzeko gerra zibila hasi ondoren, alegia.59 Abertzaleen eta ezkerraren adostasunarekin, Autonomia Estatutuak zazpigarren artikuluan euskararen erabilera ofiziala arautu zuen, horretarako eremu euskalduna ongi mugatzeko betebeharrarekin. " Euskaltzaleak" taldeak 1931n egindako kalkuluaren arabera, Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan 370.000 euskal hiztun (8.500, 167.000 eta 195.000, hurrenez hurren) zeuden, biztanleriaren %40, 26, beraz.60 EAJ PNVk 1936 inguruan egindako estimazioaren arabera, ordea, Euzkadiko hiru probintzia horietan 458.000 inguru euskal hiztun (8.000, 250.000 eta 200.000, hurrenez hurren) zeuden, hau da, biztanleriaren %50etik oso gertu (A...
‎Legegintzaz beste, B. Echegaray EJ GEren kulturgintzan guztiz inplikatuta egon zen. Besteak beste, Euzko Irakastola Nagusiaren(" Universidad Vasca") eta Euzkadiko Gogo lantze Batzordearen araudien idazketa taldekoa izan zen 1936ko urri azaroetan eta 1937ko otsail martxoetan, hurrenez hurren, baina batzordeek ezin izan zuten beraien aholkularitza lana behar bezala bete, Euzkadi errepublikanoaren indar guztiz gehiena gerrara bideratu behar zelako. B. Echegarayk L. Michelenari kontatu zionez, garai horretan R.
‎EI SEV, ordea, eredu baliagarria izan zen EGLZ DCErentzat, euskal kulturaren, unibertsitate publikoaren eta autonomia politikoaren egitasmoekin 1918 aurrera izan zuen lotura estuagatik. Euskararen gizarte sustapenean ere, J. Ariztimuñoren Euskaltzaleak taldea Akademia baino gehiago konprometitu zen Errepublikako urteetan (Ugalde 1988; Larrañaga 1988; Iztueta 30
‎Lexikografian eta Euskera agerkarian laguntzeko kontratatu zuen Akademiak, N. Ormaechearen hutsunea betez. 1934, besteak beste, Eusko Gogo Berria(" Esprit Nouveau Vasco") literatura talde jeltzaleko kide izan zen eta euskal gramatikaz jardun zuen EI SEVen udako ikastaroetan.
‎Olabide eta J. B. Egusquiza euskaltzainak eta Jaungoiko Zale Bazkunako kide ziren J. C. Ibarguchi eta G. Manterola urgazleak. Talde horren egiteko nagusia euskarazko ikasliburuak prestatzea izan zen, hezkuntzaren bidez hizkuntzaren eta euskaldunen kultura maila jasotzearren, 1936ko Autonomia Estatutuak agintzen zuen bidetik. J. Gorostiagaren zuzendaritzapean, orobat," Euzkel Irakasletza" izeneko talde jeltzalea bildu zen euskarazko hezkuntza antolatzeko asmoarekin 1936ko abendutik 1937ko otsailaera arte.
‎Talde horren egiteko nagusia euskarazko ikasliburuak prestatzea izan zen, hezkuntzaren bidez hizkuntzaren eta euskaldunen kultura maila jasotzearren, 1936ko Autonomia Estatutuak agintzen zuen bidetik. J. Gorostiagaren zuzendaritzapean, orobat," Euzkel Irakasletza" izeneko talde jeltzalea bildu zen euskarazko hezkuntza antolatzeko asmoarekin 1936ko abendutik 1937ko otsailaera arte. Horien artean, 1919an urgazle izendatutako F. Belausteguigoitia, A. Urriolabeitia eta J. M. Errazti.
‎Frantziako kideez beste, A. Irigaray, I. M. Echaide eta B. Echegaray ez omen ziren lapurteraren aurkakoak. J. Gorostiaga euskaltzain berria ere lapurterazaleen taldera erakartzen ziharduen. Azkenik, ez omen zuen M. Lecuonaren iritziaren berri zehatzik.
‎517 Egunkariko idazlearen (seguru asko E. Esparzaren) arinkeria euskararen demografiaz harrigarria da. Inkestarik ezean, Euskaltzaleak taldearen arabera , 1931 inguruan Nafarroakoak ziren Espainiako euskaldunen %16, 85 (75.000). EAJ PNVren agerkariak 1936rako emandako
‎Krutwig, adibidez) erreparatu ordez, historia biografiko kolektiboaren zenbait ideia ere erabili ditut akademikoen ekarpena, korporazio gisa, aztertzeko. Zentzu horretan eredugarri izan dira Eusko Ikaskuntzaren zuzendaritzako kideak, euskal parlamentario garaikideak edota Bilboko alkate frankistak aztertu dituzten taldeko lanak (Agirreazkuenaga & al. 1998; 2007; 2008). Dena dela, nire ikerketa oso pertsonalista da, baita filosofikoki ere, indibiduoaren gogoetak, ekintzak eta harremanak dituelako aztergai.
‎M. Landerreche zaharra ere 1930ean hil zen eta J. Elissalde elizgizona izan zen ondorengo izendatua. Hasierako aldaketen ondoren, diktadura primorriveristatik gerra zibila hasi arte, talde berak osatu zuen Akademiaren zuzendaritza, nolabaiteko egonkortasunarekin: R.
‎601 Taldeko kideen artean, besteak beste, hauek zeuden: S. Altube, H. Gavel, I. López Mendizábal, P. Lafitte, N. Ormaechea edota J. Zaitegui.
‎Juan Irigoyen Guerricabeitia() Gipuzkoako Bergaran jaio zen. Espainiako Artxibozain, Bibliotekari eta Arkeologoen profesional taldeko kide zen. Bilbora etorrita, Bizkaiko Probintzia Artxibo Historikoaren zuzendaria izan zen.
‎Hain zuzen, F. Yzurdiaga apaizaren bidez, Falange ren probintziako prentsa arduradun izatera iritsi zen 1936an eta talde horretako idazleekin harremana izan zuen. Are Iruñean unibertsitate bat sortzeko egitasmo betegabean ere parte hartu zuen beste eskuindar nabarmen batzuekin batera.
‎Bestalde, Akademian ez zegoen talde lanerako dinamikarik, R. M. Azkuek 1932ko otsailean S. Altuberen proposamenei emandako erantzun minduan ageri zenez:
‎1936 arte edizio ugari izan zituen, bizkaierazko bertsioaz arduratu zen J. B. Egusquizarenak bezala. Besteak beste, Gasteizko seminarioko Kardaberaz literatura taldearen zuzendaritza (1924) eta apezpikuen pastoralak euskarara itzultzeko ardura ere izan zuen. Errepublikan Literatura oral euskérica (1936) aitzindaria argitaratzeaz gain, EI SEVen ez ezik," Euskaltzaindiaren Laguntzaľeak" taldearekin ere aritu zen euskararen gizarte sustapenean.
‎Besteak beste, Gasteizko seminarioko Kardaberaz literatura taldearen zuzendaritza (1924) eta apezpikuen pastoralak euskarara itzultzeko ardura ere izan zuen. Errepublikan Literatura oral euskérica (1936) aitzindaria argitaratzeaz gain, EI SEVen ez ezik," Euskaltzaindiaren Laguntzaľeak" taldearekin ere aritu zen euskararen gizarte sustapenean. Euskal Herriko mapa soziolinguistikoa egiteaz arduratu behar zuen, eta EI SEVen 1936ko ikastaroetan aurkeztu, baina badirudi proiektuaren arrastoa galdu egin dela (Onaindia 1974; Lekuona Berasategi 1995; Torrealdai 2000; Ibáñez Arana 2005; Andiazabal & al. 2006; Kintana Goiriena 2008). 447
‎447 J. Artechek Bilboko egunkari jeltzaleko" ¿ Quiénes son los mayores enemigos del euzkera?" artikuluan adierazi zuenez, Kardaberaz taldea 1936ko udaberrian Bizkai Gipuzkoetako herri euskaldun batzuetan (Azpeitia, Amasa Villabona, Ea, Arrieta) inkestak egiten hasi zen, euskararen egoera aztertzeko. Gazteek eta bereziki emakumeek gaztelaniarako joera omen zuten, batez ere eskola erlijiosoaren ondorioz (Euzkadi).
‎M. Azkueren testamentuaren oinordekoa izan zen G. Maidaganekin batera. Bilboko Santos Juanes elizako organista, Mexikon jaioa, Sorian deserrituta egon zen (Euzko Apaiz Taldea 1981: 207; Arana Martija 1983:
‎Vichyko Gobernu faxistak, J. Carcopino ministroaren 1941eko abenduaren 27ko aginduz, astean ordubete eta erdiko tokia, betiere curriculumez kanpo, eskaini zien" langue dialectale" i lehen hezkuntzan. Aintzina taldeko gazteek txalotu egin zuten erabakia, baina Mundu Gerraren norabideak ezerezean utzi zuen. 1951ko legearen arabera, herri hizkuntzen irakaskuntza hautazkoa zen, astean ordubete edo bikoa, eta frantsesa hobeto ikastera bideratuta, bereziki lehen hezkuntzan.
‎Erbestetik egindako kritiken eraginez, abertzale ugari izendatu ziren, Akademiaren osaera politiko baldintzatua nolabait orekatu nahian. M. Arruza eta B. M. Garro, adibidez, F. Krutwigen Bilboko literatura taldearen ingurura bildutako idazle jeltzaleak ziren (Iztueta & Iztueta 2006: 456).
‎Hala ere, edukiagatik, EAJPNVko kide bati 1949an bidalitakoa dela ematen du. Oso ongi azaltzen du zein zen P. Lafitteren eta berak lideratzen zuen taldearen jarrera Akademiarekiko:
‎177 Frankismoak errepresaliatutako euskal elizgizonen zerrenda zehatzerako: Euzko Apaiz Talde 1981.
‎M. Azkue edota P. Axular. Arantzazura itzulita profesioa egitera, giro politiko zatitua aurkitu zuen, eta" Bai" izeneko talde euskaltzalean integratu zen, S. Michelena abertzaleak gidatzen zuena.684 Teologiako lizentzia eta doktorego ikasketak egin zituen artean Comillasko Unibertsitatean, eta tarte horretan apaiztu zen. Besteak beste, R.
‎F. Krutwigek dosierrean aipatzen zituen eranskinen artean" Euskal kulturaren araudia" izenekoa gorde da," Euskal Kulturaren Elkharrgoa" ren estatutuen zirriborroa, alegia. F. Krutwigek berak aipatu bezala, elkargo berria Errepublikan aritutako" Euskaltzaindiaren Laguntzaľeak" taldearen bidetik zihoan. Hogeita bi puntuz osatutako F. Krutwigen araudiaren arabera," Euskal Kulturaren Elkharrgoa" izaera juridikorik gabe Bilbon ezarritako Akademiaren filiala zen, eta bost helburu nagusi zituen:
‎Laugarren jarrera hiztunen gehiengoarena ei zen. Talde horri euskararen inguruko eztabaidek ez zioten ardurarik.
‎I. M. Echaideren gutuna J. C. Zabalori, dia bere autonomia galtzearekiko uzkur ageri zen, batez ere J. Irigoyen eta J. M. Seminariok egindako ekarpen urrien ondoren. J. Gorostiagak, bestalde," Euskaltzaindiaren Adiskideak" izeneko taldeak egindako elkarlanerako eskaintzaren berri eman zuen, eta horrek, A. Irigoyenen taldearekin zerikusia zuen, seguru asko. A. Irigarayk, orobat, Donostiako hitzaldien eta Euskera argitaratzeko gestioen berri eman zuen.
‎I. M. Echaideren gutuna J. C. Zabalori, dia bere autonomia galtzearekiko uzkur ageri zen, batez ere J. Irigoyen eta J. M. Seminariok egindako ekarpen urrien ondoren. J. Gorostiagak, bestalde," Euskaltzaindiaren Adiskideak" izeneko taldeak egindako elkarlanerako eskaintzaren berri eman zuen, eta horrek, A. Irigoyenen taldearekin zerikusia zuen, seguru asko. A. Irigarayk, orobat, Donostiako hitzaldien eta Euskera argitaratzeko gestioen berri eman zuen.
‎Ezinegonak 1954an eraman zuen Donostiako komentua utzi eta Ameriketara alde egitera (Mitxelena). Bilboko talde literarioarekin zerikusirik ez zuen, baina ikusi dugunez, M. Lecuonak ere frantziskotar hautagaiaren alde egin zuen maiatzeko batzarrean. Garaiko arazoen erakusgarri, E. Erquiagak ez zuen erantzun 1953ko otsailera arte.888 L. Villasanteri adierazi zionez, berandu iritsi zitzaion Akademiaren jakinarazpena.889
‎Euzko Apaiz Talde , 1981, Historia general de la guerra civil en Euskadi, v. V. San Sebastián: Luis Haranburu; Bilbao:
2021
‎" Arazo bi hauek —hots, herria eta kultura gizarteko gainontzeko gatazketatik at baleude bezala ulertzeak dakartzan arazoak— gainditu asmotan, nolabait herri kulturari buruzko hausnarketan" klase dimentsioa" sartu beharra ezinbesteko bihurtzen zaigu(...)" kultura popularraz" mintzatzean, horixe lortu nahi izan dugu, alegia, gizarteko gatazkak kulturan eta kulturaren bitartez nola birsortzen eta garatzen diren ikustaraztea" (id: 250). zabaltzen duen errealitatearen errepresentazioaren katexiak hegemonikoak ez diren taldeen ulerkerak (eta ondorioz, euren kontzientzia) erabat baldintzatzen duela azpimarratzen du.
‎Nagusiki Asiaz eta Latinoamerikaz arduratu diren ikasketa postkolonialetan eta subalternitate ikasketetan, esaterako, edota baita 60ko hamarkadatik aurrera Europa ere objektutzat hartuz etiketa ezberdinekin (Herriaren historia, Behetik gorako historia, Mikrohistoria eta abar) historia kulturalaren eta etnografiaren baitan landu diren korronte berritzaileetan ere. Historia ofizialak bazterrean utzitako taldeen iragana, agente aktibo gisa historian izan duten papera, talde horien ahotsa eta intelektualek edota akademiak ahots hori ordezkatzeko egiten duten bitartekaritza, subalternoaren izaera pasibo edo aktiboa, diskurtso hegemonikoek prozesu hauetan eragiten dituzten interferentziak edo subalternitatearen kontzeptua bera ere5 luze jorratu dira hauetan guztietan.
‎Nagusiki Asiaz eta Latinoamerikaz arduratu diren ikasketa postkolonialetan eta subalternitate ikasketetan, esaterako, edota baita 60ko hamarkadatik aurrera Europa ere objektutzat hartuz etiketa ezberdinekin (Herriaren historia, Behetik gorako historia, Mikrohistoria eta abar) historia kulturalaren eta etnografiaren baitan landu diren korronte berritzaileetan ere. Historia ofizialak bazterrean utzitako taldeen iragana, agente aktibo gisa historian izan duten papera, talde horien ahotsa eta intelektualek edota akademiak ahots hori ordezkatzeko egiten duten bitartekaritza, subalternoaren izaera pasibo edo aktiboa, diskurtso hegemonikoek prozesu hauetan eragiten dituzten interferentziak edo subalternitatearen kontzeptua bera ere5 luze jorratu dira hauetan guztietan.
‎Hori egia izanagatik, Amezagak dioenak ez dio egia izateari uzten. Honela, Joseba Sarrionandiak, Indiako Ikasketa Subalternoen Taldearen baitan erreferentziala izan den Spivaken Hitz egin al dezake subalternoak, galderari espresuki helduz, euskal literaturak Erdi Arotik XIX. mendera arte erakutsitako ezintasuna errepasatu ondoren hizkuntza isilaraziaz dihardu, esaterako:
‎‘Euskaro’ deitzen zitzaienen talde zabal batek (Campion, Iturralde, Aranzadi, Oloriz, Landa, Lagarde, Ansoleaga, Irazoqui, Iñarra, Echaide, Gaztelu, Azcona eta abar) bultzatzen zuen Elkartea, eta talde hori izango zen Europan zabaldu ziren teoria nazionalisten argitara herrigintzari lotu zitzaion lehenengoa:
‎‘Euskaro’ deitzen zitzaienen talde zabal batek (Campion, Iturralde, Aranzadi, Oloriz, Landa, Lagarde, Ansoleaga, Irazoqui, Iñarra, Echaide, Gaztelu, Azcona eta abar) bultzatzen zuen Elkartea, eta talde hori izango zen Europan zabaldu ziren teoria nazionalisten argitara herrigintzari lotu zitzaion lehenengoa:
‎Arturo Campion() izan zen talde horren buru. La Paz egunkarian berak egindako deialdiari erantzunez sortu zen elkartea (1877), eta berak jarri zituen XX. mendeko Bigarren Pizkundearekin loratuko zen abertzaletasun berriaren oinarri teorikoak, zeina Sabino Aranaren abertzaletasunetik ezberdintzen baita azpimarra kulturan jarri izanagatik (Aizpuru, 2000:
‎Iparraldean ereindako hazia izango da, gainera, neurri handi batean: " Nafar talde [Asociación Eúskaraz ari da] horrek du ‘Zazpiak Bat’ formula matematikoan antolatu eta finkatu Antoine d’Abbadiek eta Agosti Xahok 1836ko beren gramatika lanean aipatu zuten zazpi euskal herrien ideia, liburua eskaini zutelarik ‘Zazpi Uskal Herrietako Uskalduner’ (zubereraz)" (Davant, 2012: 120).
‎Iztuetaren biografiek zaldibiar horrek euskal dantzen lehen eragile garrantzitsu gisa egindako lana azpimarratzen dute nagusiki. Dantzari eta irakasle bikaina, hainbat dantza talde sortu zituen Donostian eta Gipuzkoako zenbait herritan, tradizio horren etorkizuna bermatzeko ezinbestekoak suertatuko zirenak. Izatez, bertsolaritzari atala eskaintzen dion liburua 36 euskal dantza jaso, eta haiek irakasteko metodo gisa idatzi zuen bere zatirik handienean.
‎40 Bizitza oso gorabeheratsua tokatu zitzaion Iztuetari, XVIII. mendeko pertsonaia erromantiko muturrekoenen pare. Horrela, 1801eko atxiloketa hartatik Zabala berehala askatuko zuten, baina Iztuetak, lapur taldearen buruzagitzat hartu zutenez, eta Zaldibiako bikarioak egindako heresia salaketagatik Inkisizioaren Logroñoko Auzitegiak ezarritako zigorra gehitu zitzaionez, sei urte egin behar izan zituen espetxeratuta. Bere bertso sail famatuena" Kontxesiri" izenekoa, espetxealdi horretan idatzi zuen, bere bigarren emazteari, biak preso zirela Azpeitiko kartzelan ezagutu zuen Concepcion Bengoetxeari, zuzendua.
‎Historiari errepaso arin bat ematen dio jarraian, janzkera deskribatzen du, musika tresnei gainbegiratu bat eman, tipo fisikoa ere azaltzen du..., eta 14 orrialdean hasten da bertsolaritzarekin. Mahaiaren bueltan eserita dagoen taldea aipatzen du, jan edanak berotutako giroa, bertsolaria altxatzean bat batean nagusitu den isiltasuna, bertsolariaren etorria eta gaitegia nahiz bigarren bertsolari batekin sortutako buruz burukoa:
‎hik honetan dek abildadea eta etzak laga... Behin gazte talde bat jun ginan Donostira, 35eko txapelketa baino zerbait lehentxeago. Eusko Gaztedin sartu ginan da, Mariano Lazkano pilotaria sartu zan.
‎Abestuko ziren bertsoak jasotzeko lana Euzko Gaztediko talde bati egokitu zitzaion.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
talde 120 (0,79)
taldea 40 (0,26)
taldeak 37 (0,24)
taldeko 21 (0,14)
taldearen 17 (0,11)
Talde 16 (0,11)
taldean 9 (0,06)
taldeen 7 (0,05)
Taldea 5 (0,03)
taldearekin 5 (0,03)
talderik 5 (0,03)
taldekoa 4 (0,03)
Taldeko 3 (0,02)
Taldeak 2 (0,01)
taldearentzat 2 (0,01)
taldeari 2 (0,01)
taldeetan 2 (0,01)
taldetan 2 (0,01)
Taldean 1 (0,01)
Taldearen baitan 1 (0,01)
taldearen arabera 1 (0,01)
taldearen barruan 1 (0,01)
taldearena 1 (0,01)
taldeaz 1 (0,01)
taldeek 1 (0,01)
taldeekin 1 (0,01)
taldeen ordez 1 (0,01)
taldeengan 1 (0,01)
taldekoak 1 (0,01)
taldekoen 1 (0,01)
taldekook 1 (0,01)
taldekotzat 1 (0,01)
taldera 1 (0,01)
talderekin 1 (0,01)
taldetatik 1 (0,01)
taldetik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
talde bat 29 (0,19)
talde hori 14 (0,09)
talde bera 12 (0,08)
talde kide 11 (0,07)
talde lan 6 (0,04)
talde osatu 6 (0,04)
talde zabal 6 (0,04)
talde ere 5 (0,03)
talde egin 4 (0,03)
talde handi 4 (0,03)
talde sortu 4 (0,03)
talde berri 3 (0,02)
talde kontzientzia 3 (0,02)
talde atera 2 (0,01)
talde bateratu 2 (0,01)
talde beste 2 (0,01)
talde bildu 2 (0,01)
talde eragile 2 (0,01)
talde hainbat 2 (0,01)
talde iritzi 2 (0,01)
talde jeltzale 2 (0,01)
talde kontzertu 2 (0,01)
talde nortasun 2 (0,01)
talde parte 2 (0,01)
talde profesional 2 (0,01)
talde Egaña 1 (0,01)
talde Europa 1 (0,01)
talde Felix 1 (0,01)
talde II. 1 (0,01)
talde Luis 1 (0,01)
talde Remigio 1 (0,01)
talde Teresa 1 (0,01)
talde adierazi 1 (0,01)
talde adierazpide 1 (0,01)
talde agur 1 (0,01)
talde aipatu 1 (0,01)
talde akademia 1 (0,01)
talde amaitu 1 (0,01)
talde antolatu 1 (0,01)
talde apolitiko 1 (0,01)
talde arau 1 (0,01)
talde arduradun 1 (0,01)
talde arima 1 (0,01)
talde aritu 1 (0,01)
talde ate 1 (0,01)
talde bakoitz 1 (0,01)
talde batzoki 1 (0,01)
talde batzuk 1 (0,01)
talde bertsu 1 (0,01)
talde bete 1 (0,01)
talde bezala 1 (0,01)
talde bide 1 (0,01)
talde bizitza 1 (0,01)
talde burutu 1 (0,01)
talde buruzagi 1 (0,01)
talde deitu 1 (0,01)
talde desberdin 1 (0,01)
talde desegin 1 (0,01)
talde ekarpen 1 (0,01)
talde entzun 1 (0,01)
talde erabaki 1 (0,01)
talde erabat 1 (0,01)
talde erakarri 1 (0,01)
talde eredu 1 (0,01)
talde errealizadore 1 (0,01)
talde erreferentzial 1 (0,01)
talde euskaltzale 1 (0,01)
talde ezabatu 1 (0,01)
talde ezagun 1 (0,01)
talde ezberdin 1 (0,01)
talde garrantzitsu 1 (0,01)
talde gauzatu 1 (0,01)
talde gazte 1 (0,01)
talde gehiago 1 (0,01)
talde gidari 1 (0,01)
talde giro 1 (0,01)
talde gisa 1 (0,01)
talde gustuko 1 (0,01)
talde guzti 1 (0,01)
talde hauek 1 (0,01)
talde helburu 1 (0,01)
talde horiek 1 (0,01)
talde identitate 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
talde bat eduki 5 (0,03)
talde zabal bat 4 (0,03)
talde bat antolatu 2 (0,01)
talde bat egin 2 (0,01)
talde bat kide 2 (0,01)
talde berri bat 2 (0,01)
talde beste bat 2 (0,01)
talde hainbat kide 2 (0,01)
talde parte hartu 2 (0,01)
talde adierazi nahi 1 (0,01)
talde agur eman 1 (0,01)
talde akademia baino 1 (0,01)
talde apolitiko ibili 1 (0,01)
talde arau honela 1 (0,01)
talde ate ireki 1 (0,01)
talde atera ondorio 1 (0,01)
talde bakoitz bera 1 (0,01)
talde bat akademia 1 (0,01)
talde bat aritu 1 (0,01)
talde bat aurkitu 1 (0,01)
talde bat egokitu 1 (0,01)
talde bat ekin 1 (0,01)
talde bat emaitza 1 (0,01)
talde bat eusko 1 (0,01)
talde bat interes 1 (0,01)
talde bat irratsaio 1 (0,01)
talde bat lokailu 1 (0,01)
talde bat sortu 1 (0,01)
talde bat talde 1 (0,01)
talde bat ukan 1 (0,01)
talde bateratu bat 1 (0,01)
talde bateratu gisa 1 (0,01)
talde batzuk lankidetza 1 (0,01)
talde bera eduki 1 (0,01)
talde bera egituratu 1 (0,01)
talde bera egon 1 (0,01)
talde bera Eusko Jaurlaritza 1 (0,01)
talde bera ipar 1 (0,01)
talde bera jarri 1 (0,01)
talde bera kausitu 1 (0,01)
talde bera osatu 1 (0,01)
talde bera ukan 1 (0,01)
talde bezala aritu 1 (0,01)
talde bide joan 1 (0,01)
talde bizitza objektibatu 1 (0,01)
talde burutu bertsolaritza 1 (0,01)
talde buruzagi hartu 1 (0,01)
talde desberdin multzo 1 (0,01)
talde desegin gelditu 1 (0,01)
talde egin elkarlan 1 (0,01)
talde egin lan 1 (0,01)
talde ekarpen ez 1 (0,01)
talde entzun ezan 1 (0,01)
talde erabaki errespetu 1 (0,01)
talde erabat sintonizatu 1 (0,01)
talde eragile antzeko 1 (0,01)
talde eragile jarri 1 (0,01)
talde erakarri jardun 1 (0,01)
talde ere aritu 1 (0,01)
talde ere bai 1 (0,01)
talde ere egin 1 (0,01)
talde ere idatzi 1 (0,01)
talde eredu jarraiki 1 (0,01)
talde errealizadore laguntzaile 1 (0,01)
talde Europa hainbat 1 (0,01)
talde euskaltzale integratu 1 (0,01)
talde ezabatu ezarri 1 (0,01)
talde ezberdin identifikatu 1 (0,01)
talde Felix Irazustabarrena 1 (0,01)
talde gazte txalotu 1 (0,01)
talde gehiago ageri 1 (0,01)
talde giro sumatu 1 (0,01)
talde gustuko bat 1 (0,01)
talde handi bat 1 (0,01)
talde handi samar 1 (0,01)
talde handi samarra 1 (0,01)
talde hauek esan 1 (0,01)
talde helburu ez 1 (0,01)
talde hori bueltan 1 (0,01)
talde hori buru 1 (0,01)
talde hori egin 1 (0,01)
talde hori eragile 1 (0,01)
talde hori eremu 1 (0,01)
talde hori euskara 1 (0,01)
talde hori ezarri 1 (0,01)
talde hori idazle 1 (0,01)
talde hori ukan 1 (0,01)
talde hori zale 1 (0,01)
talde horiek ahots 1 (0,01)
talde identitate definizio 1 (0,01)
talde II. mundu 1 (0,01)
talde iritzi elkarte 1 (0,01)
talde iritzi martxa 1 (0,01)
talde jeltzale bildu 1 (0,01)
talde jeltzale kide 1 (0,01)
talde kide gutxi 1 (0,01)
talde kide jaialdi 1 (0,01)
talde kide lagun 1 (0,01)
talde kide pantaila 1 (0,01)
talde kontzertu antolatu 1 (0,01)
talde kontzertu hasiera 1 (0,01)
talde kontzientzia bizi 1 (0,01)
talde kontzientzia zein 1 (0,01)
talde lan baino 1 (0,01)
talde lan bizi 1 (0,01)
talde lan dinamika 1 (0,01)
talde lan gabe 1 (0,01)
talde lan gora 1 (0,01)
talde Luis Gurrutxaga 1 (0,01)
talde nortasun aniztasun 1 (0,01)
talde osatu lagundu 1 (0,01)
talde profesional bat 1 (0,01)
talde profesional sorrera 1 (0,01)
talde Remigio Mendiburu 1 (0,01)
talde Teresa Belasko 1 (0,01)
talde zabal ukan 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia