2013
|
|
Eta datuak biltzeko hainbat tresna erabili ditugu: ikasleei betearazitako galde sortak, ikasleei betearazitako hizkuntza egunerokoak, ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidak, irakasleekin egindako bakarkako elkarrizketak, ikasleek sare sozialetan elkarren artean modu pribatuan izandako elkarrizketak eta ikasleek ikastetxerako egindako idazlanak.
|
|
Sare sozialen bitartez ikasleen gehiengo zabala (%79, 9) koadrilakoekin komunikatzen da eta horretarako euskara erabiltzen dute gehien gehienek (%80). Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan ñabardura gehiagoko informazioa bildu ahal izan dugu, eta hor ere berretsi dute nagusiki euskara erabiltzen dutela sare sozialetan aritzeko baina idatzizko testuinguru informalean gaztelaniak presentzia handiagoa daukala ahozkoan baino, edo agian presentzia handiagoa edukitzea baino zehatzago esanda ikasleek beraiek gaztelania erabiltzen dutenaren kontzientzia handiagoa dutela idatz...
|
|
Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan eta irakasleekin egindako banakako elkarrizketetan esan digutenaren arabera, ikasleek erraz bereizten dituzte testuinguruak eta ez daukate arazorik hizkuntza testuinguru batera zein bestera egokitzeko.
|
|
Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan ikusi ahal izan dugunez, maila indibidualeko faktoreen artean familiaren jatorria eta etxean jasotzen den input a izan dira ikasle nahiz irakasleek gehien nabarmendu dituztenak. Gure ikerketa eleanitza den testuinguru batetan baina hizkuntza gutxituaren arnas-gune batetan gauzatu da.
|
2016
|
|
Bigarren eta hirugarren faseetan, sortutako tresna eta esku hartzearen dinamikari buruzko balorazioak jasotzeko eta prozesuaren zein baliaDiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu bidearen ebaluazioa egin ahal izateko, bigarren fasean herrietako dinamizatzaileekin
|
talde
eztabaida egituratuak egin ziren interbentzioaren aurretik eta ondoren, interbentzioan parte hartu zuten herritarrei pasa zitzaien eta taldekako balorazio orriak jaso ziren, eta hirugarren fasean, saio espezifikoetako partaide adituekin talde eztabaida egituratuak egin ziren.
|
|
Bigarren eta hirugarren faseetan, sortutako tresna eta esku hartzearen dinamikari buruzko balorazioak jasotzeko eta prozesuaren zein baliaDiKomA Proiektua. ...aguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu bidearen ebaluazioa egin ahal izateko, bigarren fasean herrietako dinamizatzaileekin talde eztabaida egituratuak egin ziren interbentzioaren aurretik eta ondoren, interbentzioan parte hartu zuten herritarrei pasa zitzaien eta taldekako balorazio orriak jaso ziren, eta hirugarren fasean, saio espezifikoetako partaide adituekin
|
talde
eztabaida egituratuak egin ziren.
|
|
Egin ziren saioak eta horietan parte hartu zuten partaideen kopuruak izan ziren, lehen fasean 33 elkarrizketa eta
|
talde
eztabaida bat, guztira 39 pertsona. Bigarren fasean, lau talde eztabaida 34 partaiderekin interbentzioen aurretik, beste lau talde eztabaida 20 partaiderekin interbentzioen ostean, eta galdetegia interbentzioetan parte hartu zuten 131 herritarrei.
|
|
Egin ziren saioak eta horietan parte hartu zuten partaideen kopuruak izan ziren, lehen fasean 33 elkarrizketa eta talde eztabaida bat, guztira 39 pertsona. Bigarren fasean, lau
|
talde
eztabaida 34 partaiderekin interbentzioen aurretik, beste lau talde eztabaida 20 partaiderekin interbentzioen ostean, eta galdetegia interbentzioetan parte hartu zuten 131 herritarrei. Hirugarren fasean, hiru talde eztabaida 22 partaiderekin.
|
|
Egin ziren saioak eta horietan parte hartu zuten partaideen kopuruak izan ziren, lehen fasean 33 elkarrizketa eta talde eztabaida bat, guztira 39 pertsona. Bigarren fasean, lau talde eztabaida 34 partaiderekin interbentzioen aurretik, beste lau
|
talde
eztabaida 20 partaiderekin interbentzioen ostean, eta galdetegia interbentzioetan parte hartu zuten 131 herritarrei. Hirugarren fasean, hiru talde eztabaida 22 partaiderekin.
|
|
Bigarren fasean, lau talde eztabaida 34 partaiderekin interbentzioen aurretik, beste lau talde eztabaida 20 partaiderekin interbentzioen ostean, eta galdetegia interbentzioetan parte hartu zuten 131 herritarrei. Hirugarren fasean, hiru
|
talde
eztabaida 22 partaiderekin.
|
|
4 Jokoaren baloraziorako
|
talde
eztabaida egituratua egin: argumentuetan hobekuntzak, eraginkortasuna, aplikagarritasuna, moldaketa proposamenak...
|
|
Diskurtsoaren argumentuak (Audio grabaketak). Partaideen balorazio iritziak(
|
Talde
eztabaida egituratua, audioan grabatua).
|
|
2 Baloraziorako
|
talde
eztabaida: helburuen lortze maila, jokoaren apligarritasuna, prozeduraren egokitasuna, bestelako pertzepzioak...
|
|
Jasotako datuak: Partaideen balorazio iritziak(
|
Talde
eztabaida egituratua, audioan grabatua).
|
|
Lehen faseko pertzepzio eta argumentazioen bilketarako hiru itemen inguruan egituratutako elkarrizketak eta
|
talde
eztabaida erabili ziren. Lehen itema, asoziazio askea:
|
2017
|
|
kataluniako gazteei egindako inkesta 2002 eta 2007 (kgi02 eta kgi07) eta erabilera linguistikoaren inkesta 2003 (35 urtetik beherakoen emaitzetara mugatuta). elkarrizketak eta eztabaida taldeak lan honetarako egin ziren berariaz: 15
|
taldeko
eztabaida izan ziren, eta 25 elkarrizketa sakon; 16 eta 35 urte bitarteko 102 parte hartzailerekin.
|
|
2 IKERKETARI BURUz: BEHAKETAK, ElKARRIzKETAK,
|
TAlDE
EzTABAIDAK ETA DOKUmEnTAzIOA ikerketa honen xede nagusia nerabeen hizkuntza praktiketara eta diskurtsoetara gerturatzea izan zen genero rol araberako ezberdintasunik ematen ote den esploratzeko. horretarako hiru helburu zehaztu nituen: (1) sozializazio sexistak 12 urteko nerabeen euskararen praktika sozialean duen eragina esploratzea; (2) nerabe horiek bizipenetan eta diskurtsoetan genero rolen araberako hizkuntza ezberdintasunik identifikatzen eta deskribatzen ote duten jasotzea eta (3) hizkuntza ezberdintasun horien nolakotasuna aztertzea eta genero ikuspegi baten bidez ulertzea. ikerketan gazteen perspektiba erdigunean jartzeko ahalegina egin nuen; aktoreen iritzia eta hausnarketatik abiatu nintzen, haurtzaro eta nerabezaroaren antropologiaren planteamendu teoriko metodologikoak erabiliz. antropologian ohikoak diren tekniken bidez nerabeen hizkuntzasozializazioan ematen diren prozesuetara hurbilketa egin nuen, nerabeen praktiken azterketa eginez eta nerabeen hausnarketetatik abiatuz. horretarako, etnografia lanetan ohikoak diren hiru teknika erabili nituen. batetik, behaketa parte hartzailea:
|
|
5.1 nerabeen praktikak: ...definitzeko edo aurkezteko orduan. nerabe horien praktikak laburbildu ditzakegu aisialdiko jarduerek garrantzi handia hartzen dutela esanez. kirola oso presente dago, nahiz eta, mutil eta nesken artean joera ezberdinak nabari diren. nesken artean kirol praktika ohikoa da baina ez da hain orokorra eta kirol espezialitateetan aniztasun handiago dago. lezon, adibidez, honelako elkarrizketa sortu zen
|
talde
eztabaida batean:
|
2018
|
|
Ondarroan, euskararen erabilera indartsu dagoen sentipena dute elkarrizketatutako eta
|
talde
eztabaidatan parte hartutako guztiek. [...
|
|
4.3.2
|
Talde
eztabaidak
|
|
|
Talde
eztabaidei dagokienez, herritarren uste eta pertzepzioak ezagutu nahi izan ditugu. Hainbat egoeraren aurrean dituzten portaerak ezagutzea da helburuetako bat, baita haien jarrera, ohitura, eguneroko joera eta horien arrazoiak biltzea ere.
|
|
Erabilerari dagokionez, ostera, oso bestelako pertzepzioa dute batean eta bestean. Ondarroan, euskararen erabilera indartsu dagoen sentipena dute elkarrizketatutako eta
|
talde
eztabaidatan parte hartutako guztiek. Euskaraz hitz egitea joera orokorra dela adierazi dute, normalena hori dela.
|
|
|
Talde
eztabaidetan aipatutako ideiek ere bat egiten dute datu horiekin. Ondarroarren kasuan, adibidez, lagun taldean euskaraz aritzen dira talde eztabaidetan parte hartu duten ia denak; bat izan ezik, azken hori ia euskaldunen perfilekoa baita.
|
|
Talde eztabaidetan aipatutako ideiek ere bat egiten dute datu horiekin. Ondarroarren kasuan, adibidez, lagun taldean euskaraz aritzen dira
|
talde
eztabaidetan parte hartu duten ia denak; bat izan ezik, azken hori ia euskaldunen perfilekoa baita. Erdaldunen bat taldean dagoenean, erdaraz egiten saiatu arren, euskararako joera dutela eta elkarrizketak erdaraz mantentzea kostatu egiten zaiela aitortu dute gehientsuenek, bai gazteen, bai helduen taldean.
|
|
Bermeoren kasuan,
|
talde
eztabaidatan parte hartutako asko euskaltzaleak izan arren, beraien ingurune hurbilenean ere gaztelaniarako joera badagoela esan dute, eta kostatu egiten dela horrelakoetan etengabe euskarari eusten aritzea.
|
|
Jarrerari dagokionez, ondarroarrek euskarari gehiago eusten diote bermeotarrek baino, datuen arabera, lehen hitza euskaraz egiten baitute, batez beste, Ondarroako laginaren %62, 7k eta Bermeokoaren %39, 5ek.
|
Talde
eztabaidetan zein elkarrizketetan ere aipatu dute ondarroarrek, doazen lekura doazela, euskara beraiekin eramaten dutela, eta galdetegiko datuak irudipen horrekin bat egiten du.
|
|
Datu kualitatiboei erreparatuz, Ondarroan turista gutxi joaten den sentsazioa aipatu dute elkarrizketa eta
|
talde
eztabaidetan. Aipatu duten arrazoia turistentzako baliabide falta izan da:
|
2021
|
|
2.3
|
Talde
eztabaidak
|