2000
|
|
Lau
|
talderen
eztabaidak jaso genituen, euskaraz garatutako bi eta erdarazko bestebi. Jasotako materialean, talde bakoitzaren jardunetik ordu laurden bat transkribatugenuen eta hori da azterketa honetara ekarri duguna.
|
2011
|
|
Ikerketa
|
taldeak
eztabaida honetan parte hartu zuten gurasoak zorizko lagina baten bitartez hautatu zituen. Prozedura hauxe izan zen.
|
2014
|
|
Kultura batzuetan genero identitatearen nahastea dutenei xaman edo aztifuntzioa ematen zaie (Coleman, Colgan eta Gooren, 1992). Gertaera horri buruzko datuak bildu, eta
|
taldean
eztabaida itzazue.
|
2015
|
|
Ezagun da, adibidez, euskaltaldeon arteko hartu emanaren adierazgarri, Reala eta Athleticeko jokalariek 1976ko partidarenatari an ikurriña eskuetan jendaurrean atera izana, oraindik legeztatzeke zenean. Bestalde, euskalnazio
|
taldearen inguruko
eztabaidak bat egiterik gabeko euskal nazioaren izaeraren lekuko dira.
|
|
Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan ikusi ahal izan dugunez, maila indibidualeko faktoreenartean familiaren jatorria eta etxean jasotzen den input a izan dira ikasle nahiz irakasleek gehiennabarmendu dituztenak. Gure ikerketa eleanitza den testuinguru batean baina hizkuntza gutxituarenarnas gune batean gauzatu da.
|
|
Eta datuak biltzeko hainbat tresna erabili ditugu: ikasleei betearazitako galde sortak, ikasleeibetearazitako hizkuntza egunerokoak, ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidak, irakasleekin egindakobakarkako elkarrizketak, ikasleek sare sozialetan elkarren artean modu pribatuan izandakoelkarrizketak eta ikasleek ikastetxerako egindako idazlanak.
|
|
Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan eta irakasleekin egindako banakako elkarrizketetan esandigutenaren arabera, ikasleek erraz bereizten dituzte testuinguruak eta ez daukate arazorik hizkuntzatestuinguru batera zein bestera egokitzeko.
|
2017
|
|
izan da, Cenoz eta Gorter (2011, 2014) ikerlariek garatutakoa, zeinak ikerketan eta irakaskuntzan hizkuntzen ikuspegi holistikoahartzeko beharra azpimarratzen duen. Metodologia berriz, gela etnografian oinarritu da, datuakbehaketa,
|
talde
eztabaida eta galdetegien bidez jasoaz. Informazioa EAEko ikastetxe publiko batekoL.Hko 5 eta 6 mailako ikasleen artean bildu da eta Atlas.ti bidez aztertu.
|
|
Ikerketa honetan hainbat instrumentu erabili da: behaketa, behaketa parte hartzailea, galdetegiak,
|
talde
eztabaidak (urteetan bana) eta gela barneko materiala. Jarraian, bakoitzaren ingurukozertzelada batzuk ematen saiatuko da ikerlaria:
|
|
Lehenik egindako eztabaida taldea 2015 urtean egin zen, eta eskolako antolakuntzajarraituz, ikasleek gelan zuten egitura bera mantentzea erabaki zen. Bigarren urtean, hamahiru ikasleakelkarrekin egin zuten
|
talde
eztabaida. Dena den, bi urteetako eztabaida taldeek eskema bera jarraituzuten:
|
|
gaztelaniako saioan, euskara eta ingelesa hainbat momentutan entzutenziren. Behaketetako eta
|
talde
eztabaidetako informazioa, grabagailuaren eta ikerlariak hartutako notenbidez jaso zen.
|
|
Jasotako informazio guztia, behaketetako eta
|
talde
eztabaidetako grabazio transkribatuak, baitagelako ariketen testuak eta galdetegikoak ere, Atlas.ti programaren bidez sailkatuak izan ziren. Halaere, ikerketa honetan lorturiko datuak edukiz mamitsuak izanda, erabaki zen, eskuz ere informazioaantolatzea, ez baitzen daturik galdu nahi.
|
2019
|
|
Eztabaiden landa ohar pertsonalak.
|
Talde
eztabaiden garapenari buruzko narrazioakbildu dira. Bertan, sentsazio pertsonalak, parte hartzea, parte hartzaileen jarrerak, interakzio motak, saioen helburuen lorpena, etab. jaso dira.
|