2008
|
|
Artikulu honetako tartera mugatuz, azken urteotan Zaldibian Karmele Etxabek eta biok egindako elkarrizketa,
|
talde
eztabaida edo hiztunekiko hartu emanetan bilduz goazen datuekin nator. Datuek nabarmenak behar dute izan bai irakurlearentzat bai hiztunarentzat, soziolinguistikoki erabilgarriak izan daitezen ikertzailearentzat; alegia, ikertzaileak gai izan behar du datu horiei esker gizarteko arazo eta baliabideek hizkuntza erabilera une eta leku jakin batean nola zeharkatzen duten aztertzeko.
|
2011
|
|
Inkesta erabiliz lortu genituen emaitzak ez eze, eztabaida taldeak egitea erabaki genuen, informazio kualitatiboa lortzea ahalbidetzen duelako. «Eztabaida taldearen helburua da parte hartzaileen aitortzak eragitea, horiengandik ikerketa gaiari buruzko informazio kualitatiboa lortzeko asmoz» (Álvarez Gayou, 2003: 132) 12 Gure lanerako guztiz beharrezkoak eta ezinbestekoak ziren
|
talde
eztabaidak, galdetegietatik eratorritako informazioa osatu, interpretatu eta egiaztatu ahal izateko.
|
2012
|
|
Hala, haien egitekoak truka ditzakete eta hezitzailea hezigaiaren aldetik informazioa jasotzen duena bihur daiteke. Esaterako,
|
talde
eztabaidaren adibidea da.
|
2013
|
|
Eta datuak biltzeko hainbat tresna erabili ditugu: ikasleei betearazitako galde sortak, ikasleei betearazitako hizkuntza egunerokoak, ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidak, irakasleekin egindako bakarkako elkarrizketak, ikasleek sare sozialetan elkarren artean modu pribatuan izandako elkarrizketak eta ikasleek ikastetxerako egindako idazlanak.
|
|
Sare sozialen bitartez ikasleen gehiengo zabala (%79, 9) koadrilakoekin komunikatzen da eta horretarako euskara erabiltzen dute gehien gehienek (%80). Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan ñabardura gehiagoko informazioa bildu ahal izan dugu, eta hor ere berretsi dute nagusiki euskara erabiltzen dutela sare sozialetan aritzeko baina idatzizko testuinguru informalean gaztelaniak presentzia handiagoa daukala ahozkoan baino, edo agian presentzia handiagoa edukitzea baino zehatzago esanda ikasleek beraiek gaztelania erabiltzen dutenaren kontzientzia handiagoa dutela idatz...
|
|
Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan eta irakasleekin egindako banakako elkarrizketetan esan digutenaren arabera, ikasleek erraz bereizten dituzte testuinguruak eta ez daukate arazorik hizkuntza testuinguru batera zein bestera egokitzeko.
|
|
Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan ikusi ahal izan dugunez, maila indibidualeko faktoreen artean familiaren jatorria eta etxean jasotzen den input a izan dira ikasle nahiz irakasleek gehien nabarmendu dituztenak. Gure ikerketa eleanitza den testuinguru batetan baina hizkuntza gutxituaren arnas-gune batetan gauzatu da.
|
2015
|
|
Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan ikusi ahal izan dugunez, maila indibidualeko faktoreenartean familiaren jatorria eta etxean jasotzen den input a izan dira ikasle nahiz irakasleek gehiennabarmendu dituztenak. Gure ikerketa eleanitza den testuinguru batean baina hizkuntza gutxituarenarnas gune batean gauzatu da.
|
|
Eta datuak biltzeko hainbat tresna erabili ditugu: ikasleei betearazitako galde sortak, ikasleeibetearazitako hizkuntza egunerokoak, ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidak, irakasleekin egindakobakarkako elkarrizketak, ikasleek sare sozialetan elkarren artean modu pribatuan izandakoelkarrizketak eta ikasleek ikastetxerako egindako idazlanak.
|
|
Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan eta irakasleekin egindako banakako elkarrizketetan esandigutenaren arabera, ikasleek erraz bereizten dituzte testuinguruak eta ez daukate arazorik hizkuntzatestuinguru batera zein bestera egokitzeko.
|
2016
|
|
Bigarren eta hirugarren faseetan, sortutako tresna eta esku hartzearen dinamikari buruzko balorazioak jasotzeko eta prozesuaren zein baliaDiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu bidearen ebaluazioa egin ahal izateko, bigarren fasean herrietako dinamizatzaileekin
|
talde
eztabaida egituratuak egin ziren interbentzioaren aurretik eta ondoren, interbentzioan parte hartu zuten herritarrei pasa zitzaien eta taldekako balorazio orriak jaso ziren, eta hirugarren fasean, saio espezifikoetako partaide adituekin talde eztabaida egituratuak egin ziren.
|
|
Bigarren eta hirugarren faseetan, sortutako tresna eta esku hartzearen dinamikari buruzko balorazioak jasotzeko eta prozesuaren zein baliaDiKomA Proiektua. ...aguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu bidearen ebaluazioa egin ahal izateko, bigarren fasean herrietako dinamizatzaileekin talde eztabaida egituratuak egin ziren interbentzioaren aurretik eta ondoren, interbentzioan parte hartu zuten herritarrei pasa zitzaien eta taldekako balorazio orriak jaso ziren, eta hirugarren fasean, saio espezifikoetako partaide adituekin
|
talde
eztabaida egituratuak egin ziren.
|
|
Egin ziren saioak eta horietan parte hartu zuten partaideen kopuruak izan ziren, lehen fasean 33 elkarrizketa eta
|
talde
eztabaida bat, guztira 39 pertsona. Bigarren fasean, lau talde eztabaida 34 partaiderekin interbentzioen aurretik, beste lau talde eztabaida 20 partaiderekin interbentzioen ostean, eta galdetegia interbentzioetan parte hartu zuten 131 herritarrei.
|
|
Egin ziren saioak eta horietan parte hartu zuten partaideen kopuruak izan ziren, lehen fasean 33 elkarrizketa eta talde eztabaida bat, guztira 39 pertsona. Bigarren fasean, lau
|
talde
eztabaida 34 partaiderekin interbentzioen aurretik, beste lau talde eztabaida 20 partaiderekin interbentzioen ostean, eta galdetegia interbentzioetan parte hartu zuten 131 herritarrei. Hirugarren fasean, hiru talde eztabaida 22 partaiderekin.
|
|
Egin ziren saioak eta horietan parte hartu zuten partaideen kopuruak izan ziren, lehen fasean 33 elkarrizketa eta talde eztabaida bat, guztira 39 pertsona. Bigarren fasean, lau talde eztabaida 34 partaiderekin interbentzioen aurretik, beste lau
|
talde
eztabaida 20 partaiderekin interbentzioen ostean, eta galdetegia interbentzioetan parte hartu zuten 131 herritarrei. Hirugarren fasean, hiru talde eztabaida 22 partaiderekin.
|
|
Bigarren fasean, lau talde eztabaida 34 partaiderekin interbentzioen aurretik, beste lau talde eztabaida 20 partaiderekin interbentzioen ostean, eta galdetegia interbentzioetan parte hartu zuten 131 herritarrei. Hirugarren fasean, hiru
|
talde
eztabaida 22 partaiderekin.
|
|
4 Jokoaren baloraziorako
|
talde
eztabaida egituratua egin: argumentuetan hobekuntzak, eraginkortasuna, aplikagarritasuna, moldaketa proposamenak...
|
|
2 Baloraziorako
|
talde
eztabaida: helburuen lortze maila, jokoaren apligarritasuna, prozeduraren egokitasuna, bestelako pertzepzioak...
|
|
Lehen faseko pertzepzio eta argumentazioen bilketarako hiru itemen inguruan egituratutako elkarrizketak eta
|
talde
eztabaida erabili ziren. Lehen itema, asoziazio askea:
|
|
Moderatzaile batek aurretik proposatu den gai bati buruzko iritziak jasotzen ditu
|
talde
eztabaida gidatu batean. Hots, norbanako baten ordez, gizatalde batek informatzen du teknika honez bidez. Moderatzaile batek gai edo arazo bat proposatu eta gero, beste pertsona batzuek balizko irtenbideak edo informazioa iradokitzen eta proposatzen dute, euren artean hitz egiten duten bitartean.
|
2017
|
|
5.1 nerabeen praktikak: ...definitzeko edo aurkezteko orduan. nerabe horien praktikak laburbildu ditzakegu aisialdiko jarduerek garrantzi handia hartzen dutela esanez. kirola oso presente dago, nahiz eta, mutil eta nesken artean joera ezberdinak nabari diren. nesken artean kirol praktika ohikoa da baina ez da hain orokorra eta kirol espezialitateetan aniztasun handiago dago. lezon, adibidez, honelako elkarrizketa sortu zen
|
talde
eztabaida batean:
|
|
izan da, Cenoz eta Gorter (2011, 2014) ikerlariek garatutakoa, zeinak ikerketan eta irakaskuntzan hizkuntzen ikuspegi holistikoahartzeko beharra azpimarratzen duen. Metodologia berriz, gela etnografian oinarritu da, datuakbehaketa,
|
talde
eztabaida eta galdetegien bidez jasoaz. Informazioa EAEko ikastetxe publiko batekoL.Hko 5 eta 6 mailako ikasleen artean bildu da eta Atlas.ti bidez aztertu.
|
|
Ikerketa honetan hainbat instrumentu erabili da: behaketa, behaketa parte hartzailea, galdetegiak,
|
talde
eztabaidak (urteetan bana) eta gela barneko materiala. Jarraian, bakoitzaren ingurukozertzelada batzuk ematen saiatuko da ikerlaria:
|
|
Lehenik egindako eztabaida taldea 2015 urtean egin zen, eta eskolako antolakuntzajarraituz, ikasleek gelan zuten egitura bera mantentzea erabaki zen. Bigarren urtean, hamahiru ikasleakelkarrekin egin zuten
|
talde
eztabaida. Dena den, bi urteetako eztabaida taldeek eskema bera jarraituzuten:
|
|
gaztelaniako saioan, euskara eta ingelesa hainbat momentutan entzutenziren. Behaketetako eta
|
talde
eztabaidetako informazioa, grabagailuaren eta ikerlariak hartutako notenbidez jaso zen.
|
|
Jasotako informazio guztia, behaketetako eta
|
talde
eztabaidetako grabazio transkribatuak, baitagelako ariketen testuak eta galdetegikoak ere, Atlas.ti programaren bidez sailkatuak izan ziren. Halaere, ikerketa honetan lorturiko datuak edukiz mamitsuak izanda, erabaki zen, eskuz ere informazioaantolatzea, ez baitzen daturik galdu nahi.
|
2018
|
|
Ondarroan, euskararen erabilera indartsu dagoen sentipena dute elkarrizketatutako eta
|
talde
eztabaidatan parte hartutako guztiek. [...
|
|
Erabilerari dagokionez, ostera, oso bestelako pertzepzioa dute batean eta bestean. Ondarroan, euskararen erabilera indartsu dagoen sentipena dute elkarrizketatutako eta
|
talde
eztabaidatan parte hartutako guztiek. Euskaraz hitz egitea joera orokorra dela adierazi dute, normalena hori dela.
|
|
Talde eztabaidetan aipatutako ideiek ere bat egiten dute datu horiekin. Ondarroarren kasuan, adibidez, lagun taldean euskaraz aritzen dira
|
talde
eztabaidetan parte hartu duten ia denak; bat izan ezik, azken hori ia euskaldunen perfilekoa baita. Erdaldunen bat taldean dagoenean, erdaraz egiten saiatu arren, euskararako joera dutela eta elkarrizketak erdaraz mantentzea kostatu egiten zaiela aitortu dute gehientsuenek, bai gazteen, bai helduen taldean.
|
|
Bermeoren kasuan,
|
talde
eztabaidatan parte hartutako asko euskaltzaleak izan arren, beraien ingurune hurbilenean ere gaztelaniarako joera badagoela esan dute, eta kostatu egiten dela horrelakoetan etengabe euskarari eusten aritzea.
|
|
Datu kualitatiboei erreparatuz, Ondarroan turista gutxi joaten den sentsazioa aipatu dute elkarrizketa eta
|
talde
eztabaidetan. Aipatu duten arrazoia turistentzako baliabide falta izan da:
|
|
Taldean ikastea(
|
talde
eztabaidak/ talde lana): % 50
|
|
Taldearen polarizazioa:
|
talde
eztabaidaren bitartez, talde bateko joera nagusiaren indartzea.
|
2019
|
|
Udaberrian dira horretan hastekoak. Banakako elkarrizketak,
|
talde
eztabaidak eta kasu azterketak (hitanoa erabili ez duten herritarrak hika egiten jarriko dituzte eta jarraipena egingo diete) egingo dituzte. Hirugarren fasean, informazio hori guztia bilduta, hitanoa berreskuratzeko Azpeitian zer egingo luketen aztertuko dute eta martxan jartzen ahalegindu ere bai.
|
|
Gurasoek seme alabekin batera gozatzeko pausoak ematen ari gara. Haiekin eginiko balorazio bileran, datu bilketa egin eta
|
talde
eztabaidak egin genituen. Bestalde, 160tik gora guraso eta seme alaba ezkutaketa jolasen bueltan batu zituen Erle Eguneko familia topaketak.
|
2021
|
|
Sakoneko elkarrizketak eta
|
talde
eztabaidak bideoz eta audioz grabatu dira, eta, aipatu dugun moduan, jasotako datu guztiak transkribatu egin dira. Transkripzioak analizatzeko elkarrizketetarako zein inkestetarako galdetegiak eraikitzeko erabili ziren kategoria eta azpikategoria berdinak erabili dira horien analisirako, eta, aldi berean, kategoria eta azpikategoria horietatik eratorritako kodeak erabili dira analisian ere.
|
|
Santiago Onaindia ikerketabekaren baitan; beraz, nire esker ona adierazi nahi diet erakunde horiei, lehenik eta behin, literatur ikerketa sustatzeagatik. Bestetik, ikerketarako egindako focus group, elkarrizketa, galdetegi eta
|
talde
eztabaidetan parte hartu duten kide eta erakunde guztiei haien lana eta prestutasuna eskertu nahi nieke, haien ekarpenik gabe lan hau ez litzatekeelako posible izango. Era berean, nire doktorego tesiko zuzendaria den Mondragon Unibertsitateko Idurre Alonso irakasleari eta ikertzaileari eskerrik berezienak egin duen lan zein ekarpen erraldoiagatik, baina, batez ere, eskainitako denbora, aukera eta babesagatik.
|
|
Aezkoa, Garazi, Zaraitzu eta Zuberoako ibarretako herritarrek Irati eta Arbaileta oihanekiko «zer harreman» lehenesten dituzten aztertu dute; horretarako, elkarrizketak eta
|
talde
eztabaidak baliatu dituzte, baita lehentasunak kuantitatiboki ikertu ere. Ibar horietako ehun lagunek baino gehiagok parte hartu dute lanean.
|
|
Aezkoa, Garazi, Zaraitzu eta Zuberoako ibarretako hainbat lagunekin egindako elkarrizketa eta
|
talde
eztabaiden bidez ikusi nahi izan dute ea perfil soziolinguistikoek harremanik ba ote duten natura balioztatzeko moduarekin. Horri begira, naturaren balioak hiru multzotan bereizi dituzte.
|
|
Tipologia bakoitzeko irizpideak betetzen zituzten ikasleak identifikatu eta zerrenda bat osatu genuen guztiekin. Zerrendako ikasle guztiei
|
talde
eztabaidetan parte hartzeko gonbidapena bidali genien emailez eta talde eztabaidaren data eta ordua proposatu genien. Eskaerari erantzun zioten ikasleek hartu zuten parte taldeeztabaidetan:
|
|
Tipologia bakoitzeko irizpideak betetzen zituzten ikasleak identifikatu eta zerrenda bat osatu genuen guztiekin. Zerrendako ikasle guztiei talde eztabaidetan parte hartzeko gonbidapena bidali genien emailez eta
|
talde
eztabaidaren data eta ordua proposatu genien. Eskaerari erantzun zioten ikasleek hartu zuten parte taldeeztabaidetan:
|
|
Fidagarritasuna bermatzeko, erreproduzigarritasun diseinu bat egin dugu, zeinean gutxienez bi behatzaile eta% 85eko adostasuna behar diren (Nieto eta Gonzalez, 2002). Horretarako, ikerketa taldeko bi ikertzailek bakoitzak bere aldetik aztertu dugu
|
talde
eztabaida bat, eta norberak bere kabuz kategorizatu, analisiaren sistematizazioa ziurtatzeko. Lortutako adostasun maila% 88koa izan da.
|
|
Lortutako adostasun maila% 88koa izan da. Kategoriak adostu ondoren, bi ikertzaileek gainerako
|
talde
eztabaiden analisia egin dute analisiak alderatzeko eta kategorizatutako testu zatiak homologatzeko (Creswell, 2009).
|
2022
|
|
Lehen ikerketak eskolaren erradiografia bat egiten du; bigarrenak aurrekoa osatzea bilatzea du, eskolako zenbait erronka jasoz; hirugarren ikerketak identitatearen garapena aztertzen du, eta laugarrenak eta azkenak aurreko ikerketen elkarguneak bilatzen ditu, zenbait gako identifikatzeko. Parte hartzaileei dagokienez, lehen eta bigarren ikerketetan hezkuntzako 14 aditu elkarrizketatu dira; hirugarren ikerketan, berriz, 4
|
talde
eztabaidaren bidez, sexu genero disidentziaren kolektiboko 21 kideren berri jaso da; eta laugarren ikerketan ahots denak gurutzatu dira, lana biribildu eta begirada poliedriko bat ehunduz. Kasu azterketen bidez askotariko iritzi eta bizi historiak bildu dira eta, ondoren, Nvivo 12 softwarearekin egindako sistema kategorial baten bidez antolatu da informazioa, eta diskurtsoa osatu.
|