Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 279

2001
‎2003ko foru hauteskundeak gainean dira eta ildo nagusiak zehaztuta daude. Batetik, hauteskundeen aurretik geratzen diren aurrekontuak negoziatzea; bestetik ikusi behar da ea Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren erreformarik egongo den. Horrez gain, oposizioa gai taktikoagoetan gauzatu da:
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren aplikazioa adierazteko adibideak egiteko unean, Bizkaiko eredua hartu dugu ¿ Araba eta Gipuzkoakoen hagitz berdintsua ¿, batetik, eta autonomi erkidego gehienetan aplikatzen dena, bestetik.
‎1999ko urtarrilaren 1etik aurrera, zergak, Gizarte Segurantzako kotizazioak, Elkarteen Zergari buruzko aitorpenak eta BEZ eurotan ordain daitezke baina 2002ko urtarrilaren 1etik aurrera herritar guzti guztiek zergen aitorpenak baita Pertsona Fisikoen Errentaren gainekoa bera ere eurotan aurkeztu dituzte.
2002
‎Matrimonioetan, pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren aitorpena kide bakoitzak bere aldetik edo biek batera egin dezakete.
‎Ekonomia Itunaren azken aldaketatik aurrera (1997), araugintza ahalmenautonomoa duten zergen artean honako hauek daude, zenbait arlotan muga batzukbadituzte ere: Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga, Ondarearen gainekoZerga, Sozietateen gaineko Zerga (EAEn soilik zergapeturik dauden enpresentzat), Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga, Ondare eskualdaketen eta EgintzaJuridiko Dokumentatuen gaineko Zerga (zenbait alorretan estatuaren arauak onartuz) eta tokian tokiko tributuak. Araugintza ahalmen autonomoa baina mugatutaduen tributua Jokoaren gaineko Tasa fiskala da.
‎Oinordetza eta Dohaintzen gaineko zergaren kasuan, senidezuzenen arteko oinordetzak eta dohaintzak zergetatik aske utzi dituzte, eta gainerako kasuetan jaitsi egin dira tipoak. Pertsona fisikoen errentaren gaineko zergarenkasuan, 1997ko erreformara arte lurralde historikoen araugintza ahalmena nahikoatxikia zenez, aukera gutxi zeuzkaten foru aldundiek arauak ezartzeko. Dena den, errenta profesionalen eta enpresarialen kasuetan zenbait hobari fiskal ezarri ziren, eta kuotaren gaineko kenketa pertsonalak sartu ziren.
‎Bigarren lekuan Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko zerga daukagu, bilketaosoaren %31, 6 eta %30, 3 izan dena, EAEn eta NFEn, hurrenez hurren.
‎Euskal erkidegoetan kudeaketa fiskala ez da beti egokia izan. PFEZ delakoak( Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga) birdoikuntza batzuk izan ditu azkenurtean, eta horien ondorioz murriztu egin da zergak biltzeko ahalmena. Hori kezkatzekoa da, Hego Euskal Herriko presio fiskala (BPGrekiko) Europako kideenabaino baxuagoa baita.
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (PFEZ) aitortzera beharturik ez dauden zergadunek bihar arte (apirilaren 16a) dute itzulketa azkarra eskatzeko epea. Hala ere, Zerga Agentziak hurrengo egunetan postaz bidaltzen diren eskaerak onartzen jarraituko du.
‎Aseguratutako pentsio planak eta etxebizitzak alokatzearen abantaila gehigarriak dira Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren berrikuntzetako batzuk; Parlamentutik igaro ondoren, 2003ko ekitaldian sartuko da indarrean (2004ko udaberrian aurkeztu beharreko aitorpena). Hemendik bertatik eta 2004ko abenduaren 31 arte alokairuan etxebizitzak jartzen dituzten jabeek etekin osoaren %25eko murrizketa gehigarria izango dute PFEZn, gehienez ere bost urtez.
‎Ogasunak aurten Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) aitorpen negatiboak zertxobait gehitzea aurreikusten du. Salvador Ruiz Gallud Zerga Administrazioko Estatu Agentziako (AEAT) zuzendari nagusiak kalkulatu zuenez, 10,7 milioi espainiar inguruk, kanpainako zergadunen %76k, Ogasunetik jasoko du dirua, hau da, 2001aren aldean %4 gehiagok.
‎Bihar edo, beranduenez, ostiralean, hasiko da Zerga Agentzia 2001eko Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) lehen itzulketak ordaintzen, itzultzeko eskubidea duten 10,7 milioi aitorpen baino gehiagori dagozkienak, kopuru osoaren %76 Ogasuneko iturriek jakinarazi zutenez, itzulketak lehenago jasoko dituzten zergadunak izango dira aitorpenak Internet bidez aurkeztu dituztenak eta joan den maiatzaren 2an hasi zen kanpainaren lehen egunetan aurkeztu dituztenak.... Aurten, itzultzeko batez besteko epea 28 egunetik beherakoa izanen da.
‎Enpresarien Zirkuluak atzo aurkeztu zuen dokumentuak bi zati ditu; lehenengoan, Gobernuaren PFEZ berriaren proposamena aldatzea proposatzen da, eta bigarren ideian, berriz, erreforma fiskala. Zirkuluak proposatu du PFEZren gehienezko tasa Sozietateengana hurbiltzea, %35ean baitago, eta Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren bideragarritasuna aztertzea, minimo salbuetsia eta tasa bakarra izanik.
‎Alde batetik, eragiketa definitzeko Ogasunak identifika dezakeen kontratu arrastorik uzten ez bada, Ogasunak opari bat dela interpreta dezake, eta, beraz, dohaintzen gaineko zerga ordaintzera behartu. Bestalde, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko Legearen 6.3 artikuluak “onorosotasun presuntzioa” ezartzen duenez, Ogasunak uste du zenbateko guztia interesen truke ematen dela. Zenbateko hori zenbatekoa den ez dakienean, zergaldiko azken egunari dagokion diruaren legezko interes tasarekin bat datorrela suposatzen du, eta horren arabera egiten ditu kalkuluak, mailegua egiten duen pertsonak diru sarrera horiek jaso eta, beraz, ordaindu behar dituela onartuz.
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ)% 0,52 konturako diru-laguntzen banaketan, GKEek, aurten, beren zeregina babestu zuten zergadunen kopurua pixka bat handitu dute, hau da, aurreko ekitaldiaren% 40 baino gehiago. Bestalde, Elizaren laguntza mantendu egin da,% 39,1eko ekarpenekin.
2003
‎Zerga Administrazioko Estatu Agentziak (AEAT) aurreikusten du 2002 urtean Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) milioi eta erdi aitorpen baino gehiago aurkeztu direla Internet bidez. Horrek %30 inguruko igoera ekarriko luke, aurreko urtean erregistratutako zifraren aldean, Antonio Segarra Aat eko Zerga Informatikako zuzendariak gaur senatuan adierazi zuenez. Iaz, 1,15 milioi errenta aitorpen tramitatu ziren Sarearen bidez, hau da, 2001eko zifra (496.381) bikoiztu eta duela bi urtekoa (115.244) bider hamar egin zen.
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) aitorpenaren aurtengo kanpainan milioi eta erdi aitorpen baino gehiago aurkeztuko dira Internet bidez, Zerga Administrazioko Estatu Agentziaren arabera. Izapide hau eta Administrazioarekin lotutako beste batzuk “on line” egin ahal izateko, beharrezkoa da ziurtagiri digitala.
‎Aurten, nobedade gisa, EAEko eta Nafarroako zerga sistemari buruzko gehigarri berezi bat dago. Edizio honek 96 orrialde ditu guztira, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren eta Ondarearen gaineko Zergaren aitorpenari buruzkoak. Gainera, OCUko bazkideen kontsultak eta esperientziak biltzen ditu, eta argi azaltzen du nola egin behar den aitorpena eta, aldi berean, nola ordaindu zerga gutxiago legezko mugen barruan.
2004
‎Lau arlo handitan banatuta dago plana, eta neurri hauek hartzen ditu, besteak beste: zaintzaileak kontratatzeko hobariak sortzea, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) kuotan kenkari bat ezartzea mendekotasuna duten pertsonei laguntzeko aseguruak harpidetzeagatik eta etxebizitzen barruan irisgarritasun lanetarako laguntzak sustatzea. Gainera, bulego espezializatu bat sortzea aurreikusten du, ezgaitasuna duten pertsonen parte hartzea sustatzeko, pertsona horiek lan merkatuan sartzeko neurriak abian jartzeko eta komunitateekin egindako Oinarrizko Prestazioen Katalogoa onartzeko.
‎Sevillak, gainera, esan zuen zerga propioen gaineko eskumenak dituzten lehen zerga agentzia horiek “lehen pausoa” izango direla autonomiek administrazio zentralaren eta eskualdekoaren artean partekatutako zergen gainean ere jardun ahal izateko. Hain zuzen, Sevillak iragarri zuen Gobernuak Agentzien Legea jarriko duela abian, agentzia zentralaren eta autonomikoen arteko harremanak arautzeko, hain zuzen ere, BEZaren edo Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) diru bilketan jarduteko koordinatu behar dutenean. PPren ikuspuntutik, “Estatuko Zerga Agentzia eraisteko proposamen oro akats bat da, izan ere, horrek Estatuaren zerga arloko eskumenei eutsi behar die, eta, beraz, baita ikuskapenaren eta diru bilketaren arloko eskumenei ere”.
‎Abantailak eta eragozpenak Pentsio publikoa nahikoa ez izateaz gain, arrazoi ekonomiko eta fiskalak daude plan bat sinatzeko. Abantaila fiskal garrantzitsuena da egindako ekarpenak Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan (PFEZ) ken daitezkeela, zerga oinarria murriztuz. Egia esan, tratamendu fiskal horrek ekarpen aldian zergak atzeratzea besterik ez du esan nahi; izan ere, erretiro unea iristen denean, Ogasunari erantzun zaio jasotako prestazioagatik.
2005
‎Higiezinak eskrituratzeagatik% 0,5 ordaintzen da. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan (PFEZ), erkidegoek zergaren tarifaren% 33ri buruz erabakitzeko ahalmena duten arren, ez du aldaketarik aplikatu zerga horretan, eta Kataluniak bakarrik arautu du etxebizitzaren kenkariaren zati autonomikoa, nahiz eta gutxixeago izan zergadun gehienentzat. Bai, nabarmen arautu dira familiako kenkariak, eta aholkulari fiskalek etxebizitzari buruzko kezka sumatzen dute; izan ere, etxebizitza erosteagatik edo alokatzeagatik kenkariak ezarri dira, nahiz eta ia beti etxebizitza eskuratzeko aukera ematen duten kolektibo jakin batzuek, hala nola gazteek, familia ugariek edo ezinduek.
‎Baina, aurreko ekitaldiko Errenta Aitorpena aurkeztu behar denez, agian konturatuko gara datorren urteko aitorpenean zerga gutxiago ordaindu ahal izango ditugula. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan (PFEZ) kenketak egiteko dirua erabiltzeko hainbat modu daude. Aholkulari ekonomikoek, finantza entitateek eta kontsumitzaileen erakundeek Zerga Agentziari gutxiago ordaintzeko laguntzen duten neurrien berri ematen diete herritarrei.
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (PFEZ) aldatzeko proposamenak sortzen jarraitzen dute. Ekonomia eta Ogasun Ministerioak urritik azarora bitartean aurkeztu nahi du.
‎Diputatuen Kongresuak atzera bota zuen atzo IU ICVren legez besteko proposamen bat aintzat hartzea, Toki Ogasunei eta Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari (PFEZ) buruzko egungo legeria aldatzea aldezten zuena, udalek Ondasun Higiezinen gaineko Zerga (OHZ) %50 eta %150 bitartean handitu ahal izan dezaten etxebizitza hutsen alokairua. Era berean, PFEZren legea aldatzeko eskatzen zuen, eta ehuneko handiagoa ezartzeko, betiko hutsik zeuden eta ohiko bizileku ez ziren higiezinei egotzitako errenta kalkulatzeko.
‎Udalaren titulartasunekoa denez, haren zenbatekoa higiezin horiek dauden udalerriko udalaren araberakoa izanen da. Hildakoaren Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (PFEZ) ere aurkeztu behar da, hil zen urteari dagokiona eta, aitortu ez bada, aurreko urteari dagokiona.
2006
‎Mozkinak osatzeko igaroko den denbora gorabehera (dela gordailu, inbertsio fondo edo aseguruen bidez), horiei Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan (PFEZ) %18ko tasa aplikatuko zaie.
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (PFEZ) berritzeko proposamenak, Gobernuak hilaren amaieran aurkeztuko dituenak, ez du onartzen gutxieneko tasa %15 murriztea, diru bilketan gehiegizko kostua izango litzatekeelako, baina, horren truke, minimo salbuetsia nabarmen handituko du, eta, beraz, errenta baxuenen presio fiskala murriztuko du, Ekonomia eta Ogasun Ministerioaren iturriek adierazi zutenez.... Exekutiboak pentsatu du PFEZren erreformak 2.500 milioi euro inguru aurreztu ditzakeela zergadunei, eta kopuru hori izugarri handituko litzateke zergaren gutxieneko tasa jaitsiz gero.
‎Martxoaren 1etik 31ra bitartean, nahi duten zergadunek errenta aitorpenaren zirriborroa edo itzulketa azkarra eskatu ahal izango diote Zerga Agentziari, Estatuko Aldizkari Ofizialean (BOE) larunbatean argitaratu bezala. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga aitortzera beharturik ez dauden zergadunek jaso dezakete diru-laguntza, baldin eta itzulketa eskatzen badute, bai eta aitorpenaren zirriborroa bidaltzeko eskatzen dutenek ere. Urteko 22.000 eurotik gorako errentak lortzen dituztenak lanaren etekin oso gisa aitortzera behartuta daude.
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) zirriborroa oraindik eskatu ez duten zergadun guztiek gaur dute horretarako azken eguna, baina aitorpena aurkezteko epea ez da ekainaren 30era arte amaitzen, Zerga Agentziak ezarritako egutegiaren arabera. Maiatzaren 30era arte, 2.393.000 zirriborro egiaztatu ziren, hau da, 2005eko epe berarekin alderatuta, %50 gehiago.
‎Eliza Katolikoarekin gertatzen den bezala, GKEek Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) bidez %0, 7ko diru esleipena jasoko dute, Juan Fernando López Aguilar Justizia ministroak baieztatu duenez. Eliza katolikoak ez ezik, beste erlijio txiki batzuek eta gizarte erakundeek PFEZren %0, 7 jasoko dute, eta ministroak adierazi zuen errentaren aitorpenean “bi lauki alternatibo daude”.
2007
‎Etxebizitza edukitzea, eskubidea izanda ere, zorte kontua bihurtu da. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren, PFEZaren, aldaketak batez ere ondasunaren errentei egiten die mesede. Enpresa publiko zenbaitzuetan lanuzteek jarraitzen dute.
‎Eta hortik bi ondorio atera daitezke: batetik, 39 artikuluarekin bateraezinak dira ezkontzatik kanpoko familiei babesa justifikaziorik gabe kentzen dieten arauak (abenduaren 11ko 222/ 1992 KAE), baita ezkontza familiei egitezko loturei baino tratu txarragoa ematen dieten arauak ere (praktikan hala gertatzen zen Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren Legearen kasu entzutetsuan, honezkero aztertu duguna, otsailaren 20ko 45/ 1989 KAE ekarri zuena). Ezkontza eta egitezko lotura ondore guztietarako berdintzeari dagokionez, bere garaian ikusi genuen moduan, Konstituzio Auzitegiaren ustez, ezkontzaren eta egitezko loturen arteko konstituzio desberdintasunak legegileak kasu jakin batzuetan har ditzake kontuan, adibidez, ezkondu ahal izan eta ezkondu ez diren pertsonei alarguntasun pentsioa ukatzeko; hori EKren 14, 32 eta 39 artikuluek ez dute debekatzen (azaroaren 15eko 184/ 1990 KAE; otsailaren 28ko 66/ 1994 KAE).
‎Lankidetza horren barruan, erlijio sinesmenen finantzaketaren inguruko guztia nabarmendu behar da. Zergapekoek, nahi badute, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan Estatuak erabakitako ehuneko finko bat esleitu diezaiokete konfesio bati; gaur egun, hala egin daiteke Eliza Katolikoarekin. Lankidetza EALOren 8 artikuluan ere agertzen da, Erlijio Askatasuneko Batzorde Aholkularia egotea ezarri baitu, gai horiek guztiak jorratzeko.
‎Konstituzioaren lehenengo tituluko bigarren kapituluaren bigarren atalean zehatzago araututa dagoen beste konstituzio eginbehar bat «guztiok» gastu publikoei eusten laguntzeko dugun eginbeharra da, EKren 31 artikuluan jasotakoaren arabera. Eginbehar hori betebehar zehatzetan islatzen da, eta betebehar horiek Legeak ezarri behar ditu beti, EKren 31.1 eta 133 artikuluetan ezarritakoaren arabera( Pertsona Fisikoen Errentaren, Ondarearen, Sozietateen, eta abarren gaineko zergak arautzen dituztenekin gertatzen den bezala). Edozelan ere, Lege horiek konstituziogileak EKren 31.1 artikuluan ezarritako oinarrizko osagai batzuk errespetatu behar dituzte.
‎Ekonomia ahalbidearen araberako irizpidea zergapekoen gaitasun pertsonalari lotuta ulertu behar da (uztailaren 20ko 27/ 1991 KAE, abenduaren 11ko 221/ 1992 KAE, otsailaren 17ko 46/ 2000 KAE, uztailaren 19ko 194/ 2000 KAE), eta konstituzio ereduak familia unitate bateko kideen errentak metatzea baztertzen ez duen arren, eragotzi egiten du metatze horren eraginez familia unitate horretako kideek modu independentean ordaindu luketen kopurua baino handiagoa eman behar izatea (azaroaren 10eko 209/ 1988 KAE eta otsailaren 20ko 45/ 1989 KAE). Bi epai ospetsu horietan, Konstituzio Auzitegiak babesa eman zion Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko orduko Zerga arautegiaren arabera zergak elkarrekin ordaindu behar zituen bikote bati, modu horretan, bien errentak batu egiten ziren, eta ordaindu beharreko kopurua askoz handiagoa zen?; hori bereizkeriaz jokatzea zen ezkondu gabe elkarrekin bizi ziren bikoteekin alderatuz («egitezko bikote» izenekoak), horietan kide bakoitzak zergak banaka ordaintzen baitzituen (et... Izatez, babesa ematean, Konstituzio Auzitegiak konstituzio aurkakotasun arazoa planteatu zion bere buruari, KALOren 55.2 artikuluan ezarritako bideari jarraituz; izan ere, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren orduko arauketaren eduki batzuk bereizkeriazkoak zirenez, Konstituzioaren aurkakoak zirela adierazi eta deuseztatu egin zituen.
‎Bi epai ospetsu horietan, Konstituzio Auzitegiak babesa eman zion Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko orduko Zerga arautegiaren arabera zergak elkarrekin ordaindu behar zituen bikote bati, modu horretan, bien errentak batu egiten ziren, eta ordaindu beharreko kopurua askoz handiagoa zen?; hori bereizkeriaz jokatzea zen ezkondu gabe elkarrekin bizi ziren bikoteekin alderatuz («egitezko bikote» izenekoak), horietan kide bakoitzak zergak banaka ordaintzen baitzituen (eta errentak batzen ez zirenez, bakoitzak ordaindu beharreko kopurua askoz txikiagoa zen). Izatez, babesa ematean, Konstituzio Auzitegiak konstituzio aurkakotasun arazoa planteatu zion bere buruari, KALOren 55.2 artikuluan ezarritako bideari jarraituz; izan ere, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren orduko arauketaren eduki batzuk bereizkeriazkoak zirenez, Konstituzioaren aurkakoak zirela adierazi eta deuseztatu egin zituen.
‎Horren bidez, progresiboa non amaitu eta konfiskatzailea non hasten den zehatz mugatzeko zailtasuna aipatzen da, eta, beraz, progresibitatearen muga irekita utzi da. Praktikan, Espainiako tributu legeriak une jakin batean izan zituen mugak onargarriak eta ez konfiskatzaileak zirela ezarri du, esaterako, zerga oinarriaren %46ko gehieneko tasa Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren kuota osorako, eta %70ekoa, zerga horren kuota osorako, Ondarearen gaineko Zergarenarekin batera, autonomia erkidegoetako legeek ezar ditzaketen errekarguak ahaztu gabe? (uztailaren 20ko 27/ 1981 KAE eta urriaren 4ko 150/ 1990 KAE).
‎Ikus dezagun adibide bat: guztiek gastu publikoei eusten lagunduko dutela ezarri da EKren 31 artikuluan, eta hori eginbehar orokorra da eta legera igortzen du herritarrentzat betebehar zehatzak ezar ditzan; betebehar horiek juridikoki eska daitezke eta tributu lege desberdinetan ezarrita daude, esaterako martxoaren 5eko 3/ 2004 Legegintzako Errege Dekretuan, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren Legearen Testu Bategina onesten duena, etab. Edozelan ere, lege erreserba orokorrari buruz hitz egin daiteke konstituzio eginbeharren arauketa zehatzari dagokionez; izan ere, banakako askatasuna mugatzen dutenez, Konstituzioaren lehenengo tituluan jasotako eskubide edo askatasunen bat ukituko dute beti, eta horri EKren 53.1 artikuluak eskatutako lege erreserba... Aurretik ere esan dudanez, eginbeharrak modu desberdinean jaso dira Konstituzioan:
‎Isiltasuna deserosoa egiten zaidanez S.ren belarrira gerturatu eta zerbait goxoa botatzen saiatzen naiz. Zer esaten zenidan lehen pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaz eta elkarrezko aitorpenaz eta guzti horretaz?
‎Zerga berri gutxi sortu da, baina dauden zuzeneko zergei gainkarga aplikatu zaie. Bide hau, ahalgarria da autonomia erkidego guztientzat, aurrerago aipatua den moduan, eta EAEren kasuan, 1983ko uholdeek eragindako kalteei aurre egin ahal izateko, gainkarga bat ezarri zitzaion Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko zerga taulari (PFEZ). Baina behin behinekoa izan zen, gero zerga taula arruntetara itzuli baitziren hiru Foru Aldundiak.
‎Izan ere, Itunak bideak irekitzen ditu zenbait zerga arautzeko EAEn. Horrela, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (PFEZ) eta Sozietateen gaineko Zerga (SZ), garrantzienen artean, arautu dituzte lurralde bakoitzeko Biltzar Nagusiek; zerga hauek arautzeak arazo ugari sortu dituzte, kasu gehienetan epaitegietan amaitu baitira, batik bat SZ arautu denean. Guztia azalduko da kapitulu honetan.
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (PFEZ) eta Ondare Netoaren gaineko Zerga (ONZ) zerga itunduak dira eta arautegi autonomoa aplikatzeaz gain, ordainketa dagokion Foru Ogasunari egingo zaio. PFEZa Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan 1998ko abenduan onetsitako hiru Foru Arauek jasotzen dute.
‎Ekonomia Itunak euskal erakundeei onartzen die arauak emateko gaitasuna eta eskumen hori erabili egin dute hiru lurraldeetako Biltzar Nagusiek eta ondorioz, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (PFEZ) ezarri dute bertako ohiko egoiliarrei aplikatzeko.
‎Pertsona edo entitate jakin batzuei tributazio gutxi edo batere ez ezartzen zaien lurralde edo estatu horiek ezagunak dira, batez ere, enpresek edo dirutza handiek zerga ihesbide gisa haietara jotzeko duten joeragatik. Zehazki, paradisu fiskaltzat hartuko da Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren, Sozietateen gaineko Zergaren edo Ez egoiliarren Errentaren gaineko Zergaren berdina edo antzekoa den zerga aplikatzen ez duen lurralde oro, dagokionaren arabera. Paradisuekin batera, badira tributazio gutxiko lurraldeak ere, lehentasunezko edo pribilegiozko zerga erregimenak dituztenak, zeinetan benetako tributazioa eta opakutasun fiskala paradisu fiskalen antzekoa baita.
‎Hala, enpresek beren langileei Internet bidez etxean nabigatzeko emandako ekipo batzuk lanbide heziketako gastutzat hartzen dira, eta ez dute langile horren PFEZn espezie gisa tributatzen, eta, aldi berean, enpresak egindako gastuen %5etik %8ra bitarteko kenkaria ezartzen dute. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren erreformarako legeak indartu egin ditu onura fiskal horiek eta HCI programen aplikazioa. Alde batetik, PFEZren salbuespena Sozietateen gaineko Zerga ordaintzen ez duten enpresetako langileei zabaltzen die (lehen, hitzarmen honetako enpresek bakarrik aplika zitzaketen programak).
‎Alderdi fiskalak: Sozietate batzuen eta besteen arteko funtsezko aldea Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) bidezko tributazioan dago, autonomoen, sozietate zibilen eta ondasun erkidegoen kasuan, edo Sozietateen gaineko Zergaren bidez gainerako sozietateetan. PFEZn zerga tasa progresibo bat aplikatzen da, mozkinak gehitu ahala handitzen dena.
‎Hala ere, kontuan hartu behar dira kasu partikularrak, hala nola zenbait lanbide (Tabacalera Sociedad Anónimaren ordezkari bermatuak, udal diru biltzaileak, aseguru agenteak eta aseguru artekariak, azpi agenteen edo merkataritza laguntzaileen zerbitzuak erabiltzen dituztenak, Loterías y Apuestas del Estado enpresa erakunde publikoaren merkataritza ordezkariak), zeinei% 7 aplikatzen baitzaie. Nekazaritza, abeltzaintza eta basogintza jarduerei dagokienez, diru sarrera osoen %2 da, eta zerri gizendegia eta hegaztizaintza, berriz, %1 PFEZ kalkulatu Profesional independenteak Errenta Aitorpena egin behar du beti, eta Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (PFEZ) ordaindu, legearen arabera ez baita" pertsona fisiko normala" legez ezarritako gutxieneko mugetara iristen ez badira, ordaintzetik salbuetsita. Hala, galerak izan arren edo euro bakarra justifikatu arren, diru sarrera horren kontuak eman behar dituzu.
2008
‎Ildo berari segiz, Enpresa Berri sozietate mugatuak hala eskatuz gero eta bermeak ekarrita edo ekarri gabe, Tribu tu Administrazioak onar dezake Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren ondoriozko atxikipen edo konturako sarrerak zatikatzea, horiek sozietatea eratu eta hurrengo urtean sortu badira.
‎...tza beste estatu batean duen ekonomia intereseko elkartze europarraren bazkideek Espainian badute euren egoitza, eta estatu horrekin ez bada hitzarmenik egin nazioarteko zergapetze bikoitza saihesteko, bazkideok elkartze horien emaitzei dagozkien zerga oinarri positibo nahiz negatiboak sartuko dituzte euren zerga pertsonaletan; horretarako, Sozietateen gaineko Zergari buruzko 61/ 1978 Legean edota Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzkoan ezarritako prozedura aplikatuko da.
‎Horretara, lurraldetasun irizpidea aplikatzen bada, zerga egitatea non egin eta toki hori hartuko da kontuan (esaterako, ondasun bat eskuratzea edo zerbitzu bat ematea zerga egitateak ditugu eta, lurraldetasun irizpidearen ariora, zerga egitate horiek non gauzatu diren hartzen da kontuan). Tributua pertsonala denean, hala nola, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren kasuan, ez du axola errenta non lortzen den; haatik, halakoetan, errentaren hartzaileak duen ohiko egoiliartasuna da Estatuaren legea aplikatzean lehentasuna duen irizpidea.
‎Partida kenduezina Partida no deducible Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga Impuesto sobre la Renta de las
‎Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga
‎PFEZ Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga
‎Zerga pertsonaletan, pertsona jakin bat dago zergaren baldintza objektiboen barruan; beste hitz batzuez esateko, zerga hori ezin daiteke pertsonarik gabe eratu. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga, esaterako, bakoizturiko pertsonaren errenta osoaren gainean ezartzen da beti, baldin eta pertsona hori ohiko egoiliarra bada.
‎Aldizkako zergetan, zerga egitateak denboran zehar dirau, eta legegileak denbora hori zatitu egiten du, tributu zorra ezarri ahal izateko; horren erakusgarri dugu, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga. Istanteko zergetan, ordea, zerga egitatea, bere izaeragatik, epealdi jakin batean agortzen da; horrek ez du esan nahi egitate hori bat batekoa izan behar denik, baizik eta ez dela etenik gabe luzatzen (adibide moduan aipa daiteke ogia erostean ordaintzen dugun Balio Erantsiaren gaineko Zerga).
‎Zeharkako zerga metodoetan, ordaindutakoa berreskuratzeko ahalmenak ematen dizkio tributu arauak zergaren subjektu pasiboari inorengandik, hain zuzen ere, harreman juridiko tributarioetatik at dagoen pertsonarengandik berreskuratzeko ahalmenak. Esangura horretan, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga zuzeneko zerga metodoen adibidea da; eta alkohola edo tabakoaren kontsumoa kargatzen duen zerga zeharkako zerga metodoen erakusgarria da.
‎Gaur egun, tributu lagatuak honako hauek dira: Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren %33 (estatutuen eraldaketetan %50), Ondarearen gaineko Zerga, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga, Ondare Eskualdaketa eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zerga, Jokoaren gaineko Zerga, Balio Erantsiaren gaineko Zergaren %35 (estatutuen eraldaketetan %50), Fabrikazioaren gaineko Zerga Berezien %40 (estatutuen eraldaketetan %58), Elektrizitatearen ga... Tributuen aplikazioari begira, autonomia erkidegoek kudeatu, likidatu, bildu, ikuskatu eta berrikusten dituzte Ondarearen gaineko Zerga, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga, Ondare Eskualdaketa eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zerga eta Jokoaren gaineko Zerga; gainerako tributuetan, eskumen horiek Estatuari dagozkio.
‎Ekonomi Itunaren azken aldarazpenaz geroztik, araugintza ahalmen autonomo eta osoa duten zergen artean, honako hauek ditugu: Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga, Ondarearen gaineko Zerga, Sozietateen gaineko Zerga, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga, Ondare Eskualdaketa eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zerga eta toki mailako tributuak (Ondare Eskualdaketa eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zergaren kasuan, lurralde erkidearen arauketaren arabera eraentzen dira sozietate eragiketak, kanbio letrak, h... Araugintza ahalmen autonomo baina mugatua duten tributuak Jokoaren gaineko Tasa fiskala eta Ez Egoiliarren Errentaren gaineko Zerga (establezimendu iraunkorraren bitartez jardunez gero) izango lirateke.
‎A) Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga zerga itundua da, eta araugintza autonomokoa. Zerga horren arauketa eta kudeaketa Foru Aldundi eskudunari dagozkio, baldin eta subjektu pasiboak Euskal Autonomia Erkidegoan bere ohiko egoiliartasuna badu.
‎Zerga hori Foru Aldundi eskudunak edo Estatuak eskatu behar du, zergaduna Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren kasuan Administrazio baten ala bestearen menpe dagoen kontuan hartuta, alegia, zergapean diren ondare osagaiak kokatutako lurraldea aintzat hartu gabe. Subjektu pasiboek zerga ordaindu behar badute betebehar errealaren ondorioz, Foru Aldundiei dagokie zergaren ordainarazpena, baldin eta zergadunaren ondasun eta eskubide guztiak euskal lurraldean badaude.
‎Lehenengoa. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren kasuan, pertsona horiek lurralde horretan zergaldiaren egun gehienak egin badituzte; Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zergari dagokionez, urteko egun gehienak egin badituzte; eta Ondare Eskualdaketa eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zergaren kasuan, sortzapen egunaren aurreko urtearen egun gehienak egin badituzte. Gainerako tributuetan pertsona fisikoen ohiko egoiliartasuna izango da sortzapen unean Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren arabera dagokiena.
‎Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren kasuan, pertsona horiek lurralde horretan zergaldiaren egun gehienak egin badituzte; Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zergari dagokionez, urteko egun gehienak egin badituzte; eta Ondare Eskualdaketa eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zergaren kasuan, sortzapen egunaren aurreko urtearen egun gehienak egin badituzte. Gainerako tributuetan pertsona fisikoen ohiko egoiliartasuna izango da sortzapen unean Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren arabera dagokiena.
‎Lurralde horretan interes-gune nagusia badute pertsona horiek. Interes-gune nagusitzat hartzen da Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren zerga oinarriko zatirik handiena lortzen den lurraldea; ondore horietarako, ez dira aintzat hartu behar ondasun higigarrien kapitalak eratorritako errenta eta ondare gehikuntzak, ezta gardentasun fiskalaren eraentzaren arabera egotzitako oinarriak ere, profesionalen gardentasun fiskalaren eraentzakoak izan ezik.
‎Hirugarrena. Lurralde hori izan bada pertsona fisikoak aitortu duen azken egoiliartasuna, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren aitorpenari begira.
‎Egoiliartasun berria etenik gabeko hiru urtetan luzatzen ez bada, ulertuko da aldaketarik ez dela izan, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari eta Ondarearen gaineko Zergari begira. Horretarako, dena den, honako inguruabar guztiok gertatu behar dira:
‎Horretarako, dena den, honako inguruabar guztiok gertatu behar dira: egoiliartasunaren aldaketa gertatu den urtean edo hurrengoan, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren zerga oinarria egoiliartasuna aldatu aurreko urtearen oinarria baino handiagoa izatea, gutxienez %50ean; egoera hori gertatu den urtean, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren ziozko benetako tributazioa aldaketaren aurreko egoiliartasunaren lurraldean zegokiona baino gutxiagoa izatea; eta, azkenik, berriro izatea hasierako lurraldeko ohiko egoiliarra....
‎Horretarako, dena den, honako inguruabar guztiok gertatu behar dira: egoiliartasunaren aldaketa gertatu den urtean edo hurrengoan, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren zerga oinarria egoiliartasuna aldatu aurreko urtearen oinarria baino handiagoa izatea, gutxienez %50ean; egoera hori gertatu den urtean, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren ziozko benetako tributazioa aldaketaren aurreko egoiliartasunaren lurraldean zegokiona baino gutxiagoa izatea; eta, azkenik, berriro izatea hasierako lurraldeko ohiko egoiliarra.
‎Caja de Burgos, Caja Rioja eta Caja de Canarias dira horietako batzuk. Banku eskaintza globalaren barruan, Caja de Burgosek mailegu bat aurreikusten du Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren ordainketa finantzatzeko, guztira ordaindu behar den zenbatekoraino, 12 hilabete arteko epearekin, eta aldizkako kuota konstanteen bidez amortiza daiteke. Era berean, Kanariar Uharteetako Kutxak kreditu modalitate bikoitza eskaintzen die bere bezeroei atal honetan, “PFEZ/ PFEZaren ordainketa itzultzeko aurrerakin maileguaren” bidez. Interesik gabeko PFEZren aitorpenean itzuli beharreko zenbatekoaren %90era aurreratzean datza, eta aitorpena ordaindu beharrekoa bada eta erakundearen bidez tramitatzen bada, ordainketa finantzaoso onuragarriekin finantzatzen da, hala nola inolako interesik ez aplikatzearekin, eta azterketa eta kitapen aurreratuko komisioak ordaintzetik salbuestea, nahiz eta, trukean, irekitzekoetan %3 aurreikusten den.
‎Baina Altxor Publikoan oinarritutako inbertsioak badu abantaila bat: gutxienez 1.000 euro ordainduta egin daiteke, bai Letretan bai Bonuetan, eta Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan (PFEZ) %18ko atxikipena egin daiteke, beste finantza produktu batzuekin bat. Hurrengo enkanteak Enkante lehiakorra Altxorrak balio guztiak jaulkitzeko aukeratutako sistema da, bai Letretarako bai Bonu eta Obligazioetarako prozedura komuna.
‎Lanaren etekinen ordaintzailea atxikipenera beharturik ez dagoenean, 11.200 euroraino kobratzen dutenak baizik ez dira salbuetsirik egonen, eta gauza bera gertatzen da atxikipen tasa finko bati lotutako lan etekin osoak jasotzen dituztenen kasuan. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren Erregelamenduaren arabera," administrazio kontseiluetako, horien ordezko batzordeetako eta beste ordezkaritza organo batzuetako kide izateagatik jasotzen diren ordainsariei %35 aplikatuko zaie, bai eta ikastaroak, hitzaldiak eta antzekoak emateagatik edo literatur, arte edo zientzia lanak egiteagatik jasotzen diren etekinei ere, betiere horiek ustiatzeko ... Ordaintzaileen kopurua zehazteko, familia unitateko kide bakoitza hartuko da kontuan.
‎Kasu horretan, ohikoena da aseguru etxeek aseguratuak bizi den bitartean kontratatutako hileko biziarteko errentaren erdia ordaintzea. Mendekotasun aseguru bat kontratatzearen abantailetako bat da Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (PFEZ) berriak aseguratutako aurreikuspen planei ematen dien tratu fiskal bera ematen diola horri; hala, zergadunek egindako ekarpenek ez dute zerga ordainketarik egin 10.000 euroko mugarekin, edo 50 urtetik gorakoentzat (12.500 euro) handiagoa izango da. Aitzitik, eta hor dago bere eragozpen nagusia, aurreztera behartzen du, bi ereduren artean aukeratuz, bai erretirorako, bai balizko mendekotasun egoera baterako.
‎Hona hemen finantza erakundeek eskudiruko ordainsaririk ez duen gordailu bat kontratatzea erabakitzen duten pertsonei eskaintzen dizkieten artikuluetako batzuk, kontratatutako gordailuaren konpentsazio artikuluak baizik, gauzazko ordainketa deritzona. Bereziki erabiltzaile gazteei zuzenduta, kontratatzaileak kontuan izan behar du ez direla opariak, baizik eta sortutako interesaren baliokideak diren artikuluak, eta jakin behar du gauzazko ordainsaria Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan tributatu beharreko errendimendua dela. Informatika eta etxea Bankuek eta aurrezki kutxek lehian dihardute bezeroei produktu berri eta erakargarrienak eskainiz gauzaz ordaindutako gordailuetan.
‎Hori bai, iritsitakoan, likidazioa egingo da, zenbatekoa ordainduta, finantza produktu honi lotutako kontuan sortutako interesekin batera (halakorik badu). Ez da alferrikakoa, sinatu aurretik, gauzazko ordainsaria Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan tributatu beharreko etekina dela jakitea. Ordaintzeko modu honek gauzazko kapital higigarriaren etekinen kalifikazio fiskala erregistratzen du, oinarriaren %18ko konturako sarrera duena.
‎Profesional gisa lan egiten bada eta enpresei edo beste profesional batzuei fakturatzen bazaie, oinarrizko prezioa gehi BEZa batuta, PFEZ kendu behar da, taula honetako ereduaren arabera. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren gaineko atxikipena% 15ekoa izan ohi da. Hala ere, atxikipena% 7 murriztuko da jarduera hasten den ekitaldian eta hurrengo bi urteetan, baldin eta profesional gisa lehen lana bada.
‎Pentsiodunei dagokienez, araudi berriak 2.350.119 pentsio ukituko ditu, pentsio bakoitzeko 128,32 euroko batez besteko atxikipenarekin. Pentsiodunen laurdenak (%23) bakarrik (hau da, 581.908 kidek) jasango du Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (PFEZ) 2008an. Autonomia erkidegoka, Katalunian nabarituko da gehien neurri hori (127.597), ondoren Madril (76.882), Andaluzia (60.893), Valentziako Erkidegoa (59.132), Euskal Autonomia Erkidegoa (50.769), Galizia (39.277), Gaztela eta Leon (38.259), Asturias (22.122), Aragoi (20.896), Gaztela EAE eta Nafarroa Neurri fiskal eta ekonomiko honek herrialde osoari eragiten dio, Euskal Autonomia Erkidegoari eta Nafarroari dagozkien bi salbuespenekin.
‎Espainiako soldatapeko langileek, pentsiodunek eta langile autonomoek 400 euroko kenkaria izanen dute Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan (PFEZ), urte horretan. Oraingoz, neurriak ez dio eragingo Euskal Autonomia Erkidegoari eta Nafarroari, non PFEZk bere araudia baitu, eta edukia, hurrenez hurren, foru aldundien eta Foru Gobernuaren araugintzakoa baita.
‎Sergio A Kontu korronte gehienek ez dute interesik ematen, edo oso gutxi dira, eta ia ez dute merezi, inflazioaren muina baitira edo komisioaren kostuekin konpentsatzen baitira kontua mantentzeagatik. Gainera, eskaintzen dituzten interesek, beste edozein gordailutakoek bezala, Ogasunari kotizatzen diote eta Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan (PFEZ) horien berri eman behar da. Egia esan, kontu korronteek malgutasunaren abantaila dute, baina ez dute ia etekinik ematen haietan jarritako diruagatik.
‎Pentsio planak Aurten, Ogasunarekiko zortea gaindituta dago. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren aitorpenaren zergaldia 2007ko abenduaren 31n bukatu zen, eta, beraz, zergak murrizteko gaur egun dauden formula ugarietako bat ere ezin da erabili. Baina norbaitek uste badu faktura fiskala jaisteko zerbait gehiago egin duela, aholku on bat datorren urteko aitorpena planifikatzen hastea da.
‎Gaur egun, legeria fiskalaren arabera, ez zaizkio fiskalari aitortu behar enpresak langile bati ordaintzen dizkion garraio gastuetarako dietak, lana lantokia ez den beste leku batean egiteagatik egin behar dituen joan etorrien ordainketak konpentsatzeko. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko egungo Legeak berariaz jasotzen ditu lan etekinen artean bidaia gastuetarako dietak eta esleipenak, baina salbuesten ditu" lokomozio gastuak eta ostalaritzako establezimenduetako mantenu eta egonaldi gastu arruntak", erregelamenduz ezartzen diren mugekin. Dietak ez dira soldatatzat hartzen lana ordaintzen ez dutelako, baizik eta nahitaezko joan etorriek eragindako gastuak konpentsatzen dituztelako.
‎Ordenatua eta zaindua izan behar du, baita oroimen ona ere. Hala izatea komeni da, zerga ekitaldi bakoitzeko maiatzean edo ekainean Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga aurkezten denean Fiskalarekiko hitzordua ez delako amaitzen. Ogasunak edozein zergadun ikas dezake aitorpena aurkeztu eta lau urtera bitarteko epean; beraz, komeni da errenta atxikipenen eta kobrantzen ziurtagiri guzti guztiak gordetzea, epe horretan aitortutako diru sarrerak egiaztatzeko.
‎Datu bat eman zuen: pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren (PFEZ) %86 langileek ordaintzen dute.
2009
‎Ezkontzetan pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren aitorpena kide bakoitzak bere aldetik edo biek batera egin dezakete. Horrelako aukerarik ez zaie bermatzen izatezko bikoteei:
‎ELAk informazio zehatzaren bidez frogatu du euskaldun aberats eta enpresariek Ogasunean beren zerga paradisua dutela. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan, urtean batez beste, 20.000 euroko errenta aitortzen du norbanakoak eta enpresariek eta sektore profesionaletako langileek 12.200 euro. Sindikatu abertzaleek eta gizarte mugimenduek iruzur fiskal horren kontra borrokatzeaz gain, atzera bota nahi dituzte Sozietateen Errenten gaineko Zergaren, PFEZaren eta Ondarearen gaineko Zergaren erreformak.
‎Autonomia erkidego horretako hiru euskal aldundiek jakinarazi dutenez (Arabakoak, Bizkaikoak eta Gipuzkoakoak), etxebizitzarentzat egiten diren inbertsioei kenkariak ezartzen jarraituko dute pertsona fisikoen errentaren gaineko zergetan, 2011.
‎Jaitsiera nabarmen honek lotura zuzen zuzena dauka enpleguaren eta PFEZ edo IRPFarekin( pertsona fisikoen errentaren gaineko zerga) beherakadarekin.
‎Opor osteko lehen ministro kontseiluaren ondoren egin duen agerraldian azpimarratu duenez, Espainiako presio fiskala Europako batez bestekoaren zazpi puntu azpitik dago. Horren ildoan, Espainiako Gobernuak zergak jaitsi dituela adierazi du eta, PFEZ( Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga) eta enpresen gaineko zerga aipatu ditu horren adibide. Halaber, ondasunaren gaineko zerga kendu dutela gaineratu du, politika fiskalak egoera ekonomikoarekin bat egon behar duelako.
‎Damaso Casado UGT Euskadiko idazkari orokorrak 30.000 eurotik gora irabazten dutenen zergak igotzearen alde egin du, hala nola, diru sarrera oso handiak dituztenenak. Hala ere, esan du batez ere, kapitalean egin behar direla igoerak eta ez Pertsona Fisikoen Errentaren Gaineko Zergen inguruan bakarrik.
‎Bestalde, Jose Luis Rodriguez Zapatero Espainiako Gobernuko presidenteak ziurtatu duenez, Exekutiboak ez du pertsona fisikoen errentaren gaineko zergak (PFEZ) ukitzeko asmorik egiten ari diren zergen berrikusketan, eta laneko errentak babestu egingo dira.
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) tipoak ez dituztela igoko aurreratu du gaur Carlos Aguirre Jaurlaritzako Ekonomia Sailburuak. Hala ere, zenbait hobari fiskal eta desgrabazio kendu nahi dituztela gaineratu du eta, era berean, neurri honek langileen soldata orrietan eragina izango lukeela onartu du Aguirrek.
‎Horren harira, adibidetzat jarri du Euskadin Espainiako PFEZ( pertsona fisikoen errentaren gaineko zerga) altuena ordaintzen dela eta Gipuzkoa dela Ondarearen gaineko Zerga mantentzen duen lurralde bakarra.
‎Legeak hirietako zaharberritzea eta berritzea bultzatuko du: energia edo ura aurrezteko egiten diren erreformek BEZa gutxituko dute eta PFEZ( Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga) kenketak ere kontuan izango ditu. Gainera, helburu horiekin lehen etxebizitza hobetzen dutenek kenketa izango dute 2010 epean.
‎Ekitaldi honetarako, horrelako prestazio bat ezin da izan hileko 175,82 eurotik beherakoa, ez eta 2.441,75 eurotik gorakoa ere. Zurztasun pentsioak Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergatik (PFEZ) salbuetsita daude, eta hilero ordaintzen dira, aparteko bi ordainsarirekin, ekainean eta azaroan; lan istripuan edo lanbide gaixotasunean hiltzeagatik sortutakoak izan ezik. Kasu horretan, 12 hileko arruntetan banatzen dira pagak.
‎Datorren astelehenean, martxoak 2, hasiko da 2008ko Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren (PFEZ) aitorpenaren zirriborroa eskatzeko epea, aitorpena aurkeztean joan den urtean aurkeztu ez zuten edo berretsi ez zuten zergadunentzat. Eskaerak egiteko epea ekainaren 23an amaitzen da, Ekonomia eta Ogasun Ministerioaren agindu baten arabera.
‎Gainera, muga hori gainditzen duten ekarpenek eskubidea ematen dute hurrengo lau urteetan egiten diren errenta aitorpenen zerga oinarria murrizteko, eta, hala badagokio, horietako bakoitzean gehienezko murrizketa zenbatekoak agortu arte, baita zerga oinarria nahikoa ez izateagatik bidezkoa ez bada ere. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergatik salbuetsirik egonen dira ondare babestuei egindako ekarpenengatik ekarpen egileak agerian jartzen dituen ondare irabaziak. Gutxieneko pertsonal handiagoak Errenta Aitorpena egitean, argi edukitzea komeni da gutxieneko pertsonalarena eta familiarena, hau da, likidazio oinarriaren zatia, zergadunaren oinarrizko behar pertsonal eta familiarrak asetzeko erabiltzen baita, ez baitago zerga ordainketarik egin beharrik.
‎10.000 euro urtean (12.500 euro 50 urtetik gorako zergadunentzat). Jasotako prestazioak Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko 35/ 2006 Legeak laneko etekintzat hartzen ditu pentsio planen eta funtsen onuradunek jasotzen dituzten prestazioak. Produktu horiei buruzko lege berariazkoan ezarritakoaren arabera, parte hartzaileek honela jaso ditzakete prestazioak:
‎nola baloratzen dira? Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko 35/ 2006 Legearen 43 artikuluak ezartzen du, oro har, gauzazko errentak merkatuan duten ohiko balioaren arabera baloratuko direla. Hori da arau orokorra, baina, aldi berean, legeak ezartzen du zer balorazio egin behar den gauzazko ordainsari jakin batzuei buruz.
‎Sistema horrek onurak dakarzkie langileei eta enpresei, tresna horretan langileak leialtzeko eta sustatzeko konpentsazio formula bat ikusten baitute, bai eta haiei eusteko ere, lehiakideek eskain diezaiekeenaren aurrean. Hala ere, batzuk zalantzak dituzte Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan (PFEZ) ematen zaien tratamenduari buruz. Zenbateko eragina du gauzazko diru horrek langileen errentaren aitorpenean?
‎Horiek gauzazko ordainsariak dira, eta hurrengo aitorpena egiten denean jaso dira. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko 35/ 2006 Legeak honela definitzen ditu: " gauzazko errentak dira ondasunak, eskubideak edo zerbitzuak dohainik edo merkatuko ohiko preziotik behera erabiltzea, kontsumitzea edo lortzea, nahiz eta ematen dituenarentzat gastu erreala ez izan".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia