Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 98

2000
‎Emakidak hamar urtetarako izango dira, sistema analogiko guztietan bezala, iraupen bereko denbora tartetarako luzagarriak. Halaber, zenbait muga ezarri dira, besteak beste, hedapen estataleko programetan deskonexioen iraupenari dagokiolarik, gehienez jota ere, emisio denboraosoaren %30?, eta enpresen arteko kontzentrazioaren gainekoak (galaraziz, salbuespenetan izan ezik, pertsona fisiko zein juridiko bakar bati hedadura eremu bereko frekuentzia bat baino gehiagoren titularitatea edo horietan parte hartze gehiengodunaizatea).
‎Alde honetatik, honakoak dira agintzen duten arauak: pertsona atzerritar batek (Europakobatasunaren kanpotikoak, alegia) ezin du kapitalaren %25etik gora izan ala pertsona fisiko edo juridikobera ezin da hedadura eremu bertsua duten FMko irrati zerbitzuen ustiapenerako bi emakida bainogehiagoren titular izan. Eta hedadura eremu bertsua duten FMko irrati zerbitzuen ustiapenerako emakidabat baino gehiago eman zaizkio pertsona fisiko edo juridiko berari, soil soilik jadanik eman direnenkopuruagatik irrati eskaintzan pluraltasuna behar den mailan ziurtatua geratzen baldin bada.
‎pertsona atzerritar batek (Europakobatasunaren kanpotikoak, alegia) ezin du kapitalaren %25etik gora izan ala pertsona fisiko edo juridikobera ezin da hedadura eremu bertsua duten FMko irrati zerbitzuen ustiapenerako bi emakida bainogehiagoren titular izan. Eta hedadura eremu bertsua duten FMko irrati zerbitzuen ustiapenerako emakidabat baino gehiago eman zaizkio pertsona fisiko edo juridiko berari, soil soilik jadanik eman direnenkopuruagatik irrati eskaintzan pluraltasuna behar den mailan ziurtatua geratzen baldin bada. Azkenik, pertsona fisiko edo juridiko batek ezin du sozietate emakidadun bat baino gehiagotan parte hartzegehiengodunik izan, hedadura eremu bertsua duten FMko irrati zerbitzuen ustiapena egiten dutenean.
‎Eta hedadura eremu bertsua duten FMko irrati zerbitzuen ustiapenerako emakidabat baino gehiago eman zaizkio pertsona fisiko edo juridiko berari, soil soilik jadanik eman direnenkopuruagatik irrati eskaintzan pluraltasuna behar den mailan ziurtatua geratzen baldin bada. Azkenik, pertsona fisiko edo juridiko batek ezin du sozietate emakidadun bat baino gehiagotan parte hartzegehiengodunik izan, hedadura eremu bertsua duten FMko irrati zerbitzuen ustiapena egiten dutenean.
‎Autore batzuek, José J. Muñoz-ek eta César Gil-ek adibidez, prentsaurrekoak ere kontsideratzen dituzte iturritzat, nahiz eta hau eztabaidagarria izan daitekeen, zeren eta prentsaurrekoetarako deiak egiten dituzten pertsona fisiko edo juridikoak ere jo baitaitezke horrela. Nolanahi dela, era orokor batean, iturriak diren aldetik, irratilariak honi buruzko argitasun eta jakingarri batzuen berri eduki behar du.
2001
‎Izatez, horrelako ondorioa okerra izanen litzateke. Edozein pertsona fisiko edo moral bezalaxe, Hegoak bere obligazioak zuritu behar ditu: hortaz, erabat zilegia da Hegoarentzat gutxienez bere kanpo irabazi netoaren zati bat sakrifikatzea, bere kanpo hartzekodunei zerbitzatzearren, interesetan eta amortizazioan.
2002
‎Ekonomia Itunaren azken aldaketatik aurrera (1997), araugintza ahalmenautonomoa duten zergen artean honako hauek daude, zenbait arlotan muga batzukbadituzte ere: Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga, Ondarearen gainekoZerga, Sozietateen gaineko Zerga (EAEn soilik zergapeturik dauden enpresentzat), Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga, Ondare eskualdaketen eta EgintzaJuridiko Dokumentatuen gaineko Zerga (zenbait alorretan estatuaren arauak onartuz) eta tokian tokiko tributuak. Araugintza ahalmen autonomoa baina mugatutaduen tributua Jokoaren gaineko Tasa fiskala da.
‎Oinordetza eta Dohaintzen gaineko zergaren kasuan, senidezuzenen arteko oinordetzak eta dohaintzak zergetatik aske utzi dituzte, eta gainerako kasuetan jaitsi egin dira tipoak. Pertsona fisikoen errentaren gaineko zergarenkasuan, 1997ko erreformara arte lurralde historikoen araugintza ahalmena nahikoatxikia zenez, aukera gutxi zeuzkaten foru aldundiek arauak ezartzeko. Dena den, errenta profesionalen eta enpresarialen kasuetan zenbait hobari fiskal ezarri ziren, eta kuotaren gaineko kenketa pertsonalak sartu ziren.
‎Bigarren lekuan Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko zerga daukagu, bilketaosoaren %31, 6 eta %30, 3 izan dena, EAEn eta NFEn, hurrenez hurren.
‎Euskal erkidegoetan kudeaketa fiskala ez da beti egokia izan. PFEZ delakoak( Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga) birdoikuntza batzuk izan ditu azkenurtean, eta horien ondorioz murriztu egin da zergak biltzeko ahalmena. Hori kezkatzekoa da, Hego Euskal Herriko presio fiskala (BPGrekiko) Europako kideenabaino baxuagoa baita.
‎Unibertsitateak publikoak edo pribatuak dira, titulartasunaren arabera. Titulartasuna unibertsitate publikoan Estatuak edo Erkidego Autonomoak dauka; Unibertsitate pribatuan, ordea, izaera pribatuko pertsona fisikoak edo juridikoak.
2006
‎82). Hori dela eta, iragarle izaera izango du bai egunkari batean hitzez hitzezko iragarkia jartzen duen pertsona fisikoak, bai bere ekitaldi ekonomikoan urtero publizitatean diru kopuru handia gastatzen duenak (Santaella, 2003: 137), baldin eta merkataritzako helburuarekin egiten badu.
‎PLOn, 1984ko irailaren 10eko zuzentarauan dagoen publizitatearen definizioa berragertzen da ia hitzez hitz9 Hala, legeak hauxe dio bere 2 artikuluan: «Lege honen eraginpean, publizitatetzat joko da pertsona fisiko zein juridiko, publiko zein pribatu batek gauzatzen duen komunikazio forma oro, modu zuzenean ala zeharkakoan; zerbitzuen edo ondasun higigarri edo higiezinen kontratazioa sustatzeko helburuarekin, industria, merkataritza, lanbide edo artisau jarduera batean ari dela».
‎Lege horrek, bere aplikazio eremua mugatzeko asmoz, honako hau jotzen du telebistaz egindako publizitatetzat 3.1.b. artikuluan: zerbitzuen edo ondasun higigarri edo higiezinen kontratazioa sustatzeko helburuarekin, profesio liberal bati, edo industria, merkataritza edo artisau jarduera bati dagokiona, pertsona fisiko zein juridiko, publiko zein pribatu baten aginduz egindakoa, edozein izaeratako ordainketaren truke; eta mezuaren itxura ere edozein izan daiteke.
‎b. Pertsona fisikoek edo juridikoek, pribatuek edo publikoek, enpresapribatuek edo publikoek egina.
‎PLOn ezartzen den diziplinaren menpe dagoen publizitatea profesional liberalek, artisauek edo enpresaburuek egiten dutena da, enpresa, lanbide edo artisau jarduera baten zerbitzura dagoen tresnatzat jotzen baita mezua. Modu horretan bestelako pertsona fisikoak edo juridikoak iragarletzat hartzeko aukerari, eta, beraz, legeak berak arautzen duen publizitate jardueraren subjektu izateko aukerari, betoa jartzen zaio.
‎betoa jartzen zaio. Hori dela eta, enpresaburuak edo profesionalak ez direnek egiten duten publizitate jarduera ez zilegiak lehiaketa desleialaren balizko kasuak badakartza, Lehiaketa Desleialaren Legean aurreikusitako babes neurriek kontrola ditzakete, zeren eta haren 3 artikuluan aurreikusitako aplikazio eremu subjektiboa «merkatuan diharduen pertsona fisiko edo juridiko orori zabaltzen baitzaio»; hau da, profesionalak edo enpresaburuak ez diren pertsona partikularrei ere bai, nahiz eta «lehiaketa desleialaren egintzaren subjektu aktibo edo pasiboaren artean lehia harremanik ez egon».
‎Hori dela eta, delitu horretan, kontsumitzaileak izango dira subjektu pasiboak, pertsona fisikoak zein juridikoak, ekoizten diren produktuak edo eskaintzen diren zerbitzuak erosi edo erabiltzen dituztenak, haietaz gozatuz. Esanak esan, lehiakideek ere, zeharka soilik bada ere, horrelako delitu baten kontrako babesa jasoko dute.
‎Ikuspegi horretatik, esan dezakegu ezkutuko publizitateak. zerbitzuen merkatuan eragina duela. Merkaturako iluna den forma bat erabiltzen bada publizitatea zabaltzeko, horrek baldintza ekonomikoetan eragin dezake, ordain litekeen ordainsaria (halere, batzuetan, ez da ordainsaririk egongo) ez baita merkatuko preziosisteman sartuko; beraz, publizitatea zabaldu duen hedabideak ez du ordainsari hori jasoko, iragarkiaren euskarrian parte hartzen duten pertsona fisikoek baizik. Ondorioz, informazioaren profesionalen artean, desberdintasunak eta gehiegikeriak sortuko dira, eta hedabideek beren euskarriak erabiltzeagatik jaso zezaketena galduko dute (De la Cuesta, 2002:
‎Honela definitzen da: kontraprestazio baten ordainean pertsona fisiko edo juridiko batek iragarle edo agentzia batekin hartzen duen konpromisoa, publizitate kanpaina bat, zati bat edo beste edozein publizitate elementu asmatzeko eta egiteko (PLOren 22 artikulua).
‎Orain, berriz, argi dago zerbitzua ematen duenaren alde subjektiboari ez zaiola garrantzirik ematen, beraz, ezin da baztertu sorkuntza jarduera agentzia bati egokitzea, edo, bestela, hirugarren alderdi baten bidez publizitate kanpainak sortzen jarduten duen edozein agentzia profesionali egokitzea (baina egite prozesua edo hedapena bere gain hartu gabe), antzinako Estatutuak aipatzen zituen estudioen kasuan bezala. Bestetik, pertsona fisikoaren izaera horrek esan nahi du sorkuntza kontratua publizitate teknikari batekin hitzar daitekeela; bestela, artista batekin soilik edo alor horretan sormena duen norbaitekin.
‎Iragarleei, agentziei eta sortzaileei buruz oso adiera zabalarekin diharduenez, honako zalantza hau sortzen du PLOren 22 artikuluak: ea iragarle edo agentzien erakundeko kide diren pertsona fisikoen sorkuntza zerbitzuei zabaldu ote dakiekeen sorkuntza kontratua. Erantzunak ezezkoa izan behar du, zerbitzu horiek sortzailea eta iragarlea edo agentzia lotzen dituzten lan harremanen alorrean sartzen baitira.
‎profesionaltasuna eta antolakuntza egokia (PLOren 10 artikulua). Beraz, publizitate tekniketan adituak diren pertsona fisiko edo juridikoek osatuko dituzte agentziok, eta pertsona horiek publizitate prozesuan hartuko dute parte modu batean edo bestean.
‎Beraz, zuzenbidearen araberako subjektuak pertsona fisiko edo juridikoak izango dira, publikoak edo pribatuak, eskubide eta obligazioen jabe direnean, eta, beraz, eskubide eta obligazioen titularrak dira.
‎Izan ere, PLOren 9 artikuluak (testu beraren 2 artikuluarekin erlazionaturik dago) dio babes kontratua egon daitekeela publizitateak espezifikoki kontratazioa helburu ez badu ere. Lehenik, ezerk ez du eragozten pertsona fisikoa babesle izatea. Gertatzen dena hauxe da:
‎Publizitate subjektuei buruz eman dugun kontzeptu juridikoaren arabera, publizitatearen teknikari, agente eta profesionalak ez dira publizitate subjektu juridikoakblizitate subjektuentzat lan egin ohi duten pertsona fisikoak (Santaella, 2003: 146).
‎Publizitatearen Lege Orokorra onartu zenean, beste kategoria profesional bat ere aldatu zen, publizitate agenteena., hain zuzen, aurreko estatutuaren arabera, horiek ere publizitate subjektu juridikoak ziren; berez agentzien eta hedabideen artean bitartekari lana egiten zuten pertsona fisikoak ziren (PE 13.1). Publizitate agenteen irudia komisio edo bitartekotza kontratuaren instituzioekin dago erlazionatuta.
‎Subjektuak jasotzen dituzten artikuluak, besteak beste, honako hauek dira: publizitatearen hartzaileak (2 eta 4 art); lehiakideak (4 art); hartzaileak (7 art); kontsumitzaileen eta erabiltzaileen, iragarleen eta agentzien elkarteak (8.5 art.); administrazio organo ahaldunak eta kaltetutako pertsona fisiko eta juridikoak (25 art.). Zerrenda hori ez da itxia, eta agerian uzten du subjektu juridikoak gehienetan izaera kontraktuala duen egintza juridiko bateko alderdiak direla. Hori dela eta, legegileak Legearen I. Kapituluko I. Tituluan jaso ditu horren definizioak, publizitate kontratuen alderdiekin batera, baina PLOren 2 artikuluan jasotzen ez diren publizitate jardueretako alderdiak kontuan hartu gabe (Santaella, 2003:
‎PLOren 10 artikuluak publizitate subjektuen kontzeptua jasotzen du. Testua irakurrita, ikus daiteke subjektuak banatzen dituela komunikazio prozesuan parte hartzen dutenak eta ez dutenak; hau da, batetik, publizitate komunikazioan parte hartzen duten pertsona fisiko edo juridikoak jasotzen ditu (iragarlea, publizitate agentziak, hedabideak eta publizitatearen hartzaileak) eta, bestetik, publizitate komunikazioan parte hartzen ez dutenak (iragarle, agentzia eta hedabideen hiru kideko organizazioak, kontsumitzaile eta profesionalen elkarteak) (Martín, 1972: 53; Santaella, 2003:
‎Iragarlea pertsona fisikoa edo juridikoa, publikoa edo pribatua, izan daiteke, baldin eta, egintza juridikoak egiteko ahalmenari dagokionez, merkataritzalegeak nahiz arau zibil eta administratiboek ezartzen dituzten betekizunak gauzatzen baditu (De la Cuesta, 2002:
‎Merkataritzako jardueran, eragile ekonomikoek beren ondasun, zerbitzu eta produktuen promozioa lortuko dute, baldin eta publizitate kanpainak programatu, diseinatu eta burutzeko beharrezkoak diren baliabide egokiak badituzte; praktikan, berriz, enpresaburu bakoitzak duen espezializazioa dela medio, beste pertsona fisiko edo juridikoengana jotzen du, jarduera horretan adituak direnek beren iragarkiak eta publizitate kanpainak egin ditzaten (Alonso, 1999: 346).
‎Publizitate agentziak, lehenago esan den bezala (ikus bedi 1.1 puntua), publizitate subjektuen maila du PLOren arabera, eta aipaturiko legearen 12 artikuluan jasotzen da haren definizioa: «Publizitate agentzia pertsona fisiko edo juridikoa da, profesionalki eta organizazio baten bitartez publizitate (kanpaina) bat sortu, prestatu, programatu edo egikaritu egiten duena beti hirugarren alderdi baten mandatuz» (Acosta, 1990: 32; Alonso, 1999:
2007
‎Zerga berri gutxi sortu da, baina dauden zuzeneko zergei gainkarga aplikatu zaie. Bide hau, ahalgarria da autonomia erkidego guztientzat, aurrerago aipatua den moduan, eta EAEren kasuan, 1983ko uholdeek eragindako kalteei aurre egin ahal izateko, gainkarga bat ezarri zitzaion Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko zerga taulari (PFEZ). Baina behin behinekoa izan zen, gero zerga taula arruntetara itzuli baitziren hiru Foru Aldundiak.
‎Izan ere, Itunak bideak irekitzen ditu zenbait zerga arautzeko EAEn. Horrela, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (PFEZ) eta Sozietateen gaineko Zerga (SZ), garrantzienen artean, arautu dituzte lurralde bakoitzeko Biltzar Nagusiek; zerga hauek arautzeak arazo ugari sortu dituzte, kasu gehienetan epaitegietan amaitu baitira, batik bat SZ arautu denean. Guztia azalduko da kapitulu honetan.
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (PFEZ) eta Ondare Netoaren gaineko Zerga (ONZ) zerga itunduak dira eta arautegi autonomoa aplikatzeaz gain, ordainketa dagokion Foru Ogasunari egingo zaio. PFEZa Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan 1998ko abenduan onetsitako hiru Foru Arauek jasotzen dute.
‎Baina Zenbait Garraiobideren gaineko Zerga Berezia denean, Foru Aldundiek eskatuko dute ibilgailua EAEn matrikulatzen bada; salbuespen gisa, zerga honi aplikatuko zaion estatu tasa% 10eraino gehitzea da. Amaitzeko, pertsona fisikoa denean, honek zerga egoitza duen lurraldean matrikulatuko da ibilgailua.
‎Arriskua bidaiak edo EAEtik kanpo egoteak sortzen badu eta egoera horretan lau hilabete edo gutxiagoan badago, Foru Ogasunarentzat izango da dagokion zerga aseguru kontratua EAEn burutzen bada. Aipatu diren kasu horiek ez badira, baina aseguru hartzaileak, bai pertsona fisikoa zein juridikoa, bere zerga helbidea EAEn badu, Foru Ogasunaren bati ordainduko dio.
‎Konpromisoa EAEn kokatuta dagoela kontsideratuko da bizitza asegurua egiterakoan kontratatzaileak bere ohiko egoitza EAEn badu pertsona fisikoaren kasuan; eta pertsona juridikoaren kasuan, sozietate egoitza edo sukurtsalarena EAEn badu, hemen gauzatuko da konpromisoa eta beraz, ordaindu ere. Beste kasu batzuetan, aseguru edo kapitalizazioaren konpromisoa EAEn gauzatzen dela kontsideratuko da, kontratatzaileak bere jarduera ekonomikoa EAEtik burutzen badu eta beraz, dagokion Foru Ogasunari ordainduko dio.
‎Lehenengoan, pertsona fisiko eta juridiko ororen edozein eratako diruzko ondare transmisio zergapetzen dira, bai ondasunak baita eskubideak badira ere; horrez gain, maileguak, fidantzak eta akuren gaineko zergak ere sartzen dira. Bigarrenean, sozietate eragiketak zergapetzen dira, hain zuzen, sozietateen eraketa, bere kapitalaren hedaketa edo murrizketa, banaketa eta deusezketa; bazkideek egiten dituzten diru ekarpenak sozietatearen galerei aurre egiteko; eta Europako Batasunean ez dagoen sozietate batek Espainiako estatura ekartzen duenean zuzendaritzaren egoitza.
‎Ondasun higigarriak, aziendak diruzko transmisioagatik, kredituagatik edo edozein eratako eskubidegatik sortzen den zerga obligazioa EAEko Foru Ogasunetan ordainduko da eskuratzailea, pertsona fisikoa bada eta bere zerga helbide EAEn; baita pertsona juridikoa bada eta bere helbide fiskala EAEn. Baina, akzio, obligazio eta antzeko kasuetan eragiketa burutzen den tokia hartuko da ordaindu behar den ogasuna zehazteko.
‎Bestalde, mailegu, fidantza, errenta ez higiezina eta pentsio eraketetan, mailegaria, errentaria, fidantzagarria edo pentsiogarria pertsona fisikoa denean eta bere ohiko egoitza EAEn badu, Foru Aldundietan ordainduko da eragiketa hauetan sortzen den zerga; eta pertsona juridikoa bada, eragiketa berberetan, pertsona juridikoaren helbide fiskala dagoen lurraldean egingo da zerga ordainketa.
‎Ekonomia Itunak euskal erakundeei onartzen die arauak emateko gaitasuna eta eskumen hori erabili egin dute hiru lurraldeetako Biltzar Nagusiek eta ondorioz, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (PFEZ) ezarri dute bertako ohiko egoiliarrei aplikatzeko.
‎Baina tasa horiek salbuespenak dira, nahiz orokor moduan azaltzen diren. Izan ere, EAEn enpresa txikiei eta ertainei tasa hori bi zatitan banatzen zaie; tean, eta kopuru horretatik gora aipatu tasa orokorra; baina bi tasa horiek erabilga lehenengoan% 30 aplikatuko zaie mozkinen lehenengo eurotik 60 mila euro bitarrriak izateko, sozietatearen kapital sozialaren% 80ak pertsona fisikoen esku egon behar du, bestela tasa orokorra aplikatuko zaiolako. Dena dela, 2007tik aurrera EAEko zerga tasa% 28 izango da enpresa arruntentzat eta% 24 txikientzat.
‎Ondarearen gaineko Zergak PFEZari aplikatzen zaizkion irizpide berak ditu, independentzia osoa izanez ondare hori lurralde batean edo bestean egoteak. Beraz, ondarea lurralde komunean baldin badago eta jabeak, pertsona fisikoa izanez, Nafarroan badu bere egoitza, Foru Ogasuna izango da ondare horregatik ordaintzen den zerga jasoko duena.
‎Orain arte esan dena, nolabait, Sozietateen gaineko Zergarekin lotzen da. Baina kontutan hartu behar da, BEZan subjektu pasiboak pertsona fisikoak eta juridikoak direla eta beraz, elkarteak izan daitezke, pertsona fisikoak izan daitezkeen bezala. Aldiz, Sozietateen gaineko Zergan, pertsona juridikoak zergapetzen dira bakarrik.
‎Konpromisoa Nafarroan kokatuta dagoela kontsideratuko da bizitza asegurua egiterakoan kontratatzaileak bere ohiko egoitza Nafarroan badu pertsona fisikoaren kasuan; eta pertsona juridikoaren kasuan, sozietate egoitza edo sukurtsalarena Nafarroan badu, hemen gauzatuko da konpromisoa eta beraz, ordaindu ere. Beste kasu batzuetan, aseguru edo kapitalizazioaren konpromisoa Nafarroan gauzatzen dela kontsideratuko da, kontratatzaileak bere jarduera ekonomikoa Nafarroatik burutzen badu eta beraz, Foru Ogasunari ordainduko dio.
‎Baina Zenbait Garraiobideren gaineko Zerga Berezia denean, Foru Ogasunak eskatuko dute ibilgailua Nafarroan matrikulatzen bada; salbuespen gisa, zerga honi aplikatuko zaion estatu tasa% 10 gehitzea da. Amaitzeko, pertsona fisikoa denean, honek zerga egoitza duen lurraldean matrikulatuko da ibilgailua.
‎Orain arte esan dena, nolabait, Sozietateen gaineko Zergarekin lotzen da. Baina kontutan hartu behar da, BEZan subjektu pasiboak pertsona fisikoak eta juridikoak direla eta beraz, elkarteak izan daitezke, pertsona fisikoak izan daitezkeen bezala. Aldiz, Sozietateen gaineko Zergan, pertsona juridikoak zergapetzen dira bakarrik.
‎Arriskua bidaiak edo Nafarroatik kanpo egoteak sortzen badu eta egoera horretan lau hilabete edo gutxiagoan badago, Foru Ogasunarentzat izango da dagokion zerga aseguru kontratua Nafarroan burutzen bada. Aipatu diren kasu hauek ez badira, baina aseguru hartzaileak, bai pertsona fisikoa zein juridikoa, bere zerga helbidea Nafarroan badu, Foru Ogasunari ordainduko dio.
‎PFEZan ohiko egoitza Nafarroan badu. Bestalde, pertsona fisikoa baldin bada eta PFEZari dagokionez, kontsideratuko da Nafarroan duela bere egoitza, zerga denboraldian egun gehien lurralde honetan ematen baditu; egoitza modu lausoan azaltzen bada, irizpide ekonomikoak erabiliko dira eta beraz, oinarri zergagarri garaiena, kapital higigarriaren etekinak kontuan hartzeke, erdiesten den lurraldean egingo litzateke aitorpena edota ordainketa; baita Nafarro...
2009
‎b. Zerga ezarpenaren karga enpresei edo pertsona fisikoei esleitzea.
2010
‎Honako kontu hauek ezartzen ditu: eskubideaegikaritzeko aukera duten pertsonak; informazioa emateko obligazioa bete beharduten pertsona fisiko edo juridikoak; zein datu entrega dezakeen beharra betebehar duenak; administrazioak argitaratu behar duen informazioa; eta, azkenik, administrazioak eskubideari lotutako beharrak, laguntza emateko beharra, kasu (Cubero, Iturribarria eta Lasagabaster, 2009: 13).
‎Edozein pertsonak, interesdunak ezdiren arren. Beraz, interes hutsa duten pertsona fisiko edo juridikoekbaliatu dezakete.
‎Modu honetako adibideak dira mugaz harago eskaintzen diren posta zerbitzuak, mezularienedo Internet bidezko zerbitzuak, aholkularitza juridikoa, hezkuntza, etab. Bigarrenmoduan kontsumitzaileek zerbitzua hornitzen duen herrialdean egiten dute erosketa, turismoa izanik horren adibide nagusia. Hirugarren modua zerbitzuen horniketaegiteko enpresa atzerrian ezartzean datza. ETNaren filialaren bidez eskuarki?. Azkenik, laugarren moduaren bidez, pertsona fisikoak zerbitzua hornitzeko behinbehinekoz beste herri batera desplazatzen dira. Azken modu horretan lehiarakoabantaila dute GBHek eskulan ugari eta erlatiboki merkeagoa dutelako.
‎Halere, ikuskera hedatuena Nazioarteko DiruFuntsak ezarritakoa da, irizpide praktiko batez honela definitzen baitu AIZ: pertsona fisiko edo juridikoek burututako atzerri inbertsioak AIZtzat hartuko ditugubaldin inbertitzaileak enpresa hartzailearen jabegoaren% 10 edo gehiago eskuratzen badu.
‎– Pertsona fisikoentzako zerbitzuak: hezkuntza, osasungintza, etab.
‎por graduado social en el proceso de trabajo?, Relaciones Laborales, 1992/ 1 bol.; Tárraga Poveda, J.,. La representación y defensa por graduado social?, Aranzadi Social, 1996/ 2 bol., eta La representación y defensa en juicio por graduado social, Laborarum, Murcia, 2001, eta Murcia Clavería, A.,. La postulación y el graduado social colegiado en el proceso de trabajo?, Relaciones Laborales, 1999/ 2 bol. Murcia Clavería, A. rekin, La representación voluntaria en el proceso laboral, op.cit., 38 or., LPLren 18 artikuluan bi motatako ordezkaritzak desberdindu behar dira: borondatezko ordezkaritza profesionala (abokatu, prokuradore edo gizarte graduatuaren alde) eta borondatezko ordezkaritza zentzu ertsian (postulazioko profesionala ez den bere eskubide zibilen egikaritza osoa duen edozein pertsona fisiko zein juridikoren alde). Azkena, Molero Manglano, C. k, La demanda laboral, op.cit., 79 or., aintzatesten duen moduan, ez da oso erabilia praktikan.
‎Lan prozesura joan ahal izateko, bestelako prozesuetara bezala, gaitasun bikoitza galdatzen da, alderdi izateko gaitasuna eta jarduteko gaitasun prozesala. Lehenengoa prozesuko eskubide eta zamen titular izateko aukera da eta pertsona fisiko guztiek dute pertsona izate hutsagatik (KZren 29, 30 eta 31 art.). Bigarrena, baita epaiketan edo epaile aurrean agertzeko gaitasuna deitua, prozesua osatzen duten egintza prozesalak baliozkotasunez egiteko ahalmena da, eta beren eskubide zibilen egikaritza osoa dutenek dute (LPLren 16.1 art. eta PZLren 7 art.). Bakarrik haiek ager daitezke epaiketan zuzenean beren eskubide eta interes zil... Gainerako guztien izenean, hau da, eskubide zibilen egikaritza osoa ez dutenen izenean, epaile aurrean haien ordezkari zilegiak edo zuzenbidearekin bat haien ez gaitasuna ordezkatu behar dutenak agertuko dira (LPLren 16.4 art.). Logikoki, pertsona juridikoak prozesuan beren ordezkarien bitartez aritzen dira184.
‎Espainiar ordenamendu juridikoak prozesuan alderdi izateko gaitasuna aintzatesten dio herritar orori, pertsona fisiko zein juridiko, espainiar zein atzerritar, estatua bera ere? 69 eta ordena jurisdikzional guztietan aplikagarriak zaizkion eskubide multzo edo «konstelazioa» da70 Lan arloan, LEren 4.2 g) artikuluak berariaz aintzatesten du eskubide hori langileentzat71.
‎Bien legitimazioa betearazpen tituluak berak adierazten du. Horrela azaltzen du Ríos Salmerón, B. k,. El proceso de ejecución en el anteproyecto de la Ley de Procedimiento Laboral (1)?, Actualidad Laboral, 1990/ 13 zk. Hala ere, posible da tituluan izendatzen ez diren pertsonak legitimatuta egotea pertsona fisikoen oinordetza kasuetan, pertsona juridikoen fusio edo absortzio kasuetan, eta abar. Aukera hori garatzen du Barrio Calle, M. A. k,. La ejecución general en el procedimiento laboral en la nueva ley de procedimiento?, Actualidad Laboral, 1990/ 29 zk.
‎Legitimazioa: langileari dagokio legitimazio aktiboa bere eskubidea urratu denean eta urraketa indibiduala bada, eta sindikatuari, urraketa kolektiboa denean, eta haren eskubide edo interes legitimoa aldarrikatzen du (LPLren 175.1 art.). Legitimazio pasiboa, aldiz, demandatzaileak urraketa egozten dion pertsona fisiko edo juridikoari dagokio332 Gainera, LPLk langilearen sindikatuari edo ordezkagaitasun nagusia duen edozeini languntzaile gisa prozesuan agertzeko aukera aintzatesten dio, eta alderdi nagusien baimenik gabe ezin du prozesuarekin jarraitu edo errekurritu (LPLren 175.2 art.). Prozesu hauetan beti izango da alderdi Fiskaltza, legalitatearen bermatzailea den heinean, eta delituzko jokaerak jaza...
2012
‎Printzipio horiez gain, zergei buruzko lege orokorra aplikatuko da, atxikipentasa berdinak ezarriko dira pertsona fisikoen errentaren gaineko zergan (PFEZ) eta sozietateen gaineko zergan (SZ), estatuaren arau berdinakaplikatuko dira bankuen eta moneta merkatuen eragiketetan, ez dainbertsioak sustatzera zuzendutako neurri fiskal berezirik hartuko, hau da, estatuan daudenetatik bereizten den neurririk?. Gainera, beren arau fiskalakezartzerakoan, Lurralde Historikoetako instituzioek Espainiako estatuarenPolitika Ekonomiko Orokorraren printzipioak beteko dituzte, eta abar.
‎Dena den, JEZaren bitartez, IFK (Identifikazio Fiskalerako Kodea) lortuko du. Ondoren, langile autonomoak hiru hilerik behin BEZ (Balio Erantsiaren gaineko Zerga) eta PFEZ( Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga) ordaindu ditu, herrialde bakoitzeko legeak zehaztutakoaren arabera. Horretarako, langile autonomoari bere lanak eragindako gastuen justifikazioa aurkeztu ahal izango du, hala nola bidaia gastuak, dietak, etab. Gainera, langile autonomoak lan kontraturik ez duenez, Gizarte Segurantzan alta eman eta hark ordaindu du (Caldas eta beste, 2011:
‎Kolaboratzailea ez du ohikotasunez komunikazio enpresa horretarako kazetaritza jarduerarik garatzen. Horrenbestez, kolaborazio bakoitzeko fakturan, PFEZ( Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga) delakoaren atxikipena aplikatu behar du. Urteko kolaborazioen fakturazioa 3.000 eurotik gorakoa denean, JEZ (Jarduera Ekonomikoen gaineko Zerga) delakoan alta emanda egon behar izaten du kolaboratzaileak.
‎Publizitate subjektuei buruz eman dugun kontzeptu juridikoaren arabera, publizitatearen teknikari, agente eta profesionalak ez dira publizitate subjektu juridikoak PLOrentzat; hau da, ikuspegi juridikotik ez dira eskubide eta obligazioen titularrak; aitzitik, beren kasa lan egiten duten profesionalak izango dira normalean publizitate subjektuentzat lan egin ohi duten pertsona fisikoak (Santaella, 2003: 146).
‎Publizitatearen Lege Orokorra onartu zenean, beste kategoria profesional batere aldatu zen, publizitate agenteena, hain zuzen, aurreko estatutuaren arabera, horiek ere publizitate subjektu juridikoak ziren; berez agentzien eta hedabideen artean bitartekari lana egiten zuten pertsona fisikoak ziren (PE 13.1). Publizitate agenteen irudia komisio edo bitartekotza kontratuaren instituzioekin dago erlazionatuta.
‎profesionaltasuna eta antolakuntza egokia (PLOren 8 artikulua). Beraz, publizitate tekniketan adituak diren pertsona fisiko edo juridikoek osatuko dituzte agentziok, eta pertsona horiek publizitate prozesuan hartuko dute parte modu batean edo bestean.
‎Honela definitzen da: kontraprestazio baten ordainean pertsona fisiko edo juridiko batek iragarle edo agentzia batekin hartzen duen konpromisoa, publizitate kanpaina bat, zati bat edo beste edozein publizitate elementu asmatzeko eta egiteko (PLOren 20 artikulua).
‎Orain, berriz, argi dago zerbitzua ematen duenaren alde subjektiboari ez zaiola garrantzirik ematen, beraz, ezin da baztertu sorkuntza jarduera agentzia bati egokitzea, edo, bestela, hirugarren alderdi baten bidez publizitate kanpainak sortzen jarduten duen edozein agentzia profesionali egokitzea (baina egite prozesua edo hedapena bere gain hartu gabe), antzinako Estatutuak aipatzen zituen estudioen kasuan bezala. Bestetik, pertsona fisikoaren izaera horrek esan nahi du sorkuntza kontratua publizitate teknikari batekin hitzar daitekeela; bestela, artista batekin soilik edo alor horretan sormena duen norbaitekin.
‎Iragarleei, agentziei eta sortzaileei buruz oso adiera zabalarekin diharduenez, honako zalantza hau sortzen du PLOren 20 artikuluak: ea agentzien erakundeko kide diren pertsona fisikoen sorkuntza zerbitzuei zabaldu ote dakiekeen sorkuntza kontratua. Erantzunak ezezkoa izan behar du, zerbitzu horiek sortzailea eta iragarlea edo agentzia lotzen dituzten lan harremanen alorrean sartzen baitira.
‎Telekomunikazio 32/ 2003 Lege Orokorrak, azaroaren 3koak, eta Merkatari Txikien Komertzioa antolatzeko 7/ 1996 Legeak, urtarrilaren 15ekoak, telefonoz, faxez edo pareko beste baliabide batez egiten den publizitatea erregulatzeko irizpideak ematen dituzte, baldin eta eskaintza horiek egiteko pertsona fisikoek parte hartzen ez badute edo baliabide mekanizatuez soilik egiten badira. Bi arau horietan publizitatea zilegi izango da, baldin eta hartzaileak aurretik baimena eman badu (opt in sistema).
‎Publizitate eskaintzak telefonoz, faxez edo pareko beste baliabide batez egiten direnean eta pertsona fisiko batek parte hartzen duenean, komunikazio horrek ez du hartzailearen baimena behar izango. Hala ere, merkataritzako komunikazio horiek errefusatzeko baliabide erraz bat ahalbidetuko da (opt out sistema) (Tato, Fernández eta Herrera, 2010:
‎Halaber, publizitatearen merkataritzako izaera agerian uzteko asmoz (publizitatearen identifikazio edo egiazkotasun printzipioa. PLO 9 artikulua?), legegileak beste betekizun batzuk ere jaso ditu araudian. Batetik, posta elektronikoz hedatzen diren mezu orok agerian utzi behar dute merkataritzako izaera mezuaren hasieran publi edo spam hitza agertuz, eta bigarrenik, mezu hori bidali duena erraz identifikatzeko aukera eman behar du, pertsona fisikoa zein juridikoa izanik (GIZLLSSI 20.1 artikulua in fine).
‎Hori dela-eta, delitu horretan, kontsumitzaileak izango dira subjektu pasiboak, pertsona fisikoak zein juridikoak, ekoizten diren produktuak edo eskaintzen diren zerbitzuak erosi edo erabiltzen dituztenak, haietaz gozatuz. Esanak esan, lehiakideek ere, zeharka soilik bada ere, horrelako delitu baten kontrako babesa jasoko dute.
‎Ikuspegi horretatik, esan dezakegu publizitate estaliak zerbitzuen merkatuan eragina duela. Merkaturako iluna den forma bat erabiltzen bada publizitatea zabaltzeko, horrek baldintza ekonomikoetan eragin dezake, ordain litekeen kontraprestazioa (halere, batzuetan, ez da ordainketarik egongo) ez baita merkatuko prezio sisteman sartuko; beraz, publizitatea zabaldu duen hedabideak ez du kontraprestazio hori jasoko, iragarkiaren euskarrian parte hartzen duten pertsona fisikoek baizik. Ondorioz, informazioaren profesionalen artean, desberdintasunak eta gehiegikeriak sortuko dira, eta hedabideek beren euskarriak erabiltzeagatik jaso zezaketena galduko dute (De la Cuesta, 2002:
‎Izan ere, PLOren 7 artikuluak (testu beraren 2 artikuluarekin erlazionaturik dago) dio babes kontratua egon daitekeela publizitateak espezifikoki kontratazioa helburu ez badu ere. Lehenik, ezerk ez du eragozten pertsona fisikoa babesle izatea. Gertatzen dena hauxe da:
‎Paragrafo honek ez du zehazten nori dago zuzenduta, baina bigarren paragrafoak garbi uzten duenez kontsumitzailea dela arauaren jasotzaile bakarra, esan dezakegu arauaren lehenengo paragrafo honen hartzailea kontsumitzaile ez den edonor izango dela. Hau da, bai pertsona fisikoak bai pertsona juridikoak.
‎Beraz, kasu honetan ez dago arazorik. Baina pertsona fisikoak, aldiz, beti ez dira enpresaburu. Hori dela-eta, kasu honetan beste zehaztapen bat egin behar da.
‎Hori dela-eta, kasu honetan beste zehaztapen bat egin behar da. Pertsona fisikoa arau honen lehenengo paragrafoaren hartzaile izango da, baldin eta jarduera profesionala edo enpresa jarduera gauzatzen badu, bestela kontsumitzaile soila izango da.
‎Lehiaketa Desleialaren Legeak kontsumitzailearen kontzeptua jasotzen ez duenez, 2005 Zuzentarauaren definiziora jo dugu (2.a artikulua): «Kontsumitzailea, edozein pertsona fisiko da, baldin eta jarduera ekonomikorik, negoziorik edo jarduera profesionalik gauzatzen ez badu». Hori dela-eta, klausula orokorraren bigarren paragrafoak aintzat hartuko dituen merkataritzako jokaerek kontsumitzaileak eta erabiltzaileak behar dituzte hartzaile eduki.
‎PLOn, 1984ko irailaren 10eko zuzentarauan dagoen publizitatearen definizioa berragertzen da ia hitzez hitz9 Hala, legeak hauxe dio bere 2 artikuluan: «Lege honen eraginpean, publizitatetzat joko da pertsona fisiko zein juridiko, publiko zein pribatu batek gauzatzen duen komunikazio forma oro, modu zuzenean ala zeharkakoan; zerbitzuen edo ondasun higigarri edo higiezinen kontratazioa sustatzeko helburuarekin, industria, merkataritza, lanbide edo artisau jarduera batean ari dela».
‎Lege horrek, bere aplikazio eremua mugatzeko asmoz, honako hau jotzen du telebistaz egindako publizitatetzat 3.1.b artikuluan: zerbitzuen edo ondasun higigarri edo higiezinen kontratazioa sustatzeko helburuarekin, profesio liberal bati, edo industria, merkataritza edo artisau jarduera bati dagokiona, pertsona fisiko zein juridiko, publiko zein pribatu baten aginduz egindakoa, edozein izaeratako ordainketaren truke; eta mezuaren itxura ere edozein izan daiteke.
‎b. Pertsona fisikoek edo juridikoek, pribatuek edo publikoek, enpresa pribatuek edo publikoek egina.
‎Aldaketa horren eraginez, publizitate edo jokaera desleial baten babesa biziki zabaldu da. Izan ere, arau horrek ez baitu zigortuko bakarrik enpresaburuek gauzatu ditzaketen jokaera desleialak (publizitatearen bitartez egiten direnak barne), baizik eta edozein profesionalek edota merkatuan parte hartzen duen pertsona fisikoek zein juridikoek egin ditzaketenak ere zigortuko ditu. Beraz, Legearen eremu subjektiboa hedatu egin da eta kontuan hartuko ditu merkatuan diharduten eragile guztiak, handiak zein txikiak (profesionalak).
‎Merkataritzako jardueran, eragile ekonomikoek beren ondasun, zerbitzu eta produktuen promozioa lortuko dute, baldin eta publizitate kanpainak programatu, diseinatu eta burutzeko beharrezkoak diren baliabide egokiak badituzte; praktikan, berriz, enpresaburu bakoitzak duen espezializazioa dela medio, beste pertsona fisiko edo juridikoengana jotzen du, jarduera horretan adituak direnek beren iragarkiak eta publizitate kanpainak egin ditzaten (Alonso, 1999: 346).
‎Publizitate agentziak, lehenago esan den bezala (ikus bedi 1.1 puntua), publizitate subjektuen maila du PLOren arabera, eta aipaturiko legearen 12 artikuluan jasotzen da haren definizioa: «Publizitate agentzia pertsona fisiko edo juridikoa da, profesionalki eta organizazio baten bitartez publizitate (kanpaina) bat sortu, prestatu, programatu edo egikaritu egiten duena beti hirugarren alderdi baten mandatuz» (Acosta, 1990: 32; Alonso, 1999:
‎PLOn ezartzen den diziplinaren menpe dagoen publizitatea profesional liberalek, artisauek edo enpresaburuek egiten dutena da, enpresa, lanbide edo artisau jarduera baten zerbitzura dagoen tresnatzat jotzen baita mezua. Modu horretan bestelako pertsona fisikoak edo juridikoak iragarletzat hartzeko aukerari, eta, beraz, legeak berak arautzen duen publizitate jardueraren subjektu izateko aukerari, betoa jartzen zaio.
‎betoa jartzen zaio. Hori dela-eta, enpresaburuak edo profesionalak ez direnek egiten duten publizitate jarduera ez zilegiak lehiaketa desleialaren balizko kasuak badakartza, Lehiaketa Desleialaren Legean aurreikusitako babes neurriek kontrola ditzakete, zeren eta haren 3 artikuluan aurreikusitako aplikazio eremu subjektiboa «merkatuan diharduen pertsona fisiko edo juridiko orori zabaltzen baitzaio»; hau da, profesionalak edo enpresaburuak ez diren pertsona partikularrei ere bai, nahiz eta «lehiaketa desleialaren egintzaren subjektu aktibo edo pasiboaren artean lehia harremanik ez egon».
‎Beraz, zuzenbidearen araberako subjektuak pertsona fisiko edo juridikoak izango dira, publikoak edo pribatuak, eskubide eta obligazioen jabe direnean, eta, beraz, eskubide eta obligazioen titularrak dira.
‎Subjektuak jasotzen dituzten artikuluak, besteak beste, honako hauek dira: publizitatearen hartzaileak (2 art.); lehiakideak (2 eta 8 artikuluak); kontsumitzaileen eta erabiltzaileen, iragarleen eta agentzien elkarteak (8 art.); administrazio organo ahaldunak eta kaltetutako pertsona fisiko eta juridikoak (25 art.). Zerrenda hori ez da itxia, eta agerian uzten du subjektu juridikoak gehienetan izaera kontraktuala duen egintza juridiko bateko alderdiak direla. Hori dela-eta, legegileak Legearen I. Kapituluko III. Tituluan jaso ditu horien definizioak, publizitate kontratuen alderdiekin batera, baina PLOren 2 artikuluan jasotzen ez diren publizitate jardueretako alderdiak behar bezala kontuan hartu gabe (Santaella, 2003:
‎PLOren 8 artikuluak publizitate subjektuen definizioak jasotzen ditu eta PLOren testua irakurrita, ikus daiteke subjektuak banatzen dituela komunikazio prozesuan parte hartzen dutenak eta ez dutenak; hau da, batetik, publizitate komunikazioan parte hartzen duten pertsona fisiko edo juridikoak jasotzen ditu (iragarlea, publizitate agentziak, hedabideak eta publizitatearen hartzaileak) eta, bestetik, publizitate komunikazioan parte hartzen ez dutenak (iragarle, agentzia eta hedabideen hirukideko organizazioak, kontsumitzaile eta profesionalen elkarteak) (Martín, 1972: 53; Santaella, 2003:
‎Iragarlea pertsona fisikoa edo juridikoa, publikoa edo pribatua, izan daiteke, baldin eta, egintza juridikoak egiteko ahalmenari dagokionez, merkataritza legeak nahiz arau zibil eta administratiboek ezartzen dituzten betekizunak gauzatzen baditu (De la Cuesta, 2002:
‎82). Hori dela-eta, iragarle izaera izango du bai egunkari batean hitzez hitzezko iragarkia jartzen duen pertsona fisikoak, bai bere ekitaldi ekonomikoan urtero publizitatean diru kopuru handia gastatzen duenak (Santaella, 2003: 136).
2014
‎Sexu kategoria jendarte heterosexualaren produktu bat da, jendarte bat nongizonek beraientzat hartzen duten emakumeen erreprodukzioa eta ekoizpena, baitaemakumeak berak ere pertsona fisiko gisa, ezkontza kontratua deitutako kontratuarenbitartez. Konparatu kontratu hori eta langilea bere nagusiarekin lotzen duen kontratua.Emakumea gizonarekin lotzen duen kontratua, lehen batean, bizitza osorako loturabat da, eta legeak soilik apur dezake (dibortzioa).
‎Emakumeari zenbait betebeharegokitzen dizkio, tartean ordaindu gabeko lana. Lanak (etxeko zereginak, umeakheztea) eta betebeharrak (bere erreprodukzioa gizonaren izenari ematea, gau eta egunelkarrekin bizitzea, behartutako koitoa, bizitzeko tokia izendatzea «ezkonlagunenetxebizitza ematea» izeneko kontzeptu legalaren bitartez) haien terminoetan esannahi duena da emakumea senarraren jabetzakoa bilakatzen dela, pertsona fisiko gisa.Senar batek bere emaztea jipoitzen duenean poliziak ez du esku hartzen, poliziarenneurri bat da hori eta bertan inplizitua da emakumea zuzenean bere senarraren mendedagoela. Herritar batek beste herritar bat jotzen duenean poliziak esku hartzen du, eta eraso izeneko kargu espezifikoa egozten.
2017
Pertsona fisikoen errentaren gaineko zergak (PFEZ) izan lukeharmonizatu litzatekeen hirugarren zerga. Zerga horren subjektuak sarreraapal eta erdi mailakoak dituzten pertsona fisikoak dira, eta haien aitorpena atxikitadago jarduera gauzatzen duten herrialdeetan; azken finean, haiek ordaindutakoPFEZaren bidez lortuko da sarrera publikoen zati handi bat, garrantzitsuena ezbada.
‎Pertsona fisikoen errentaren gaineko zergak (PFEZ) izan lukeharmonizatu litzatekeen hirugarren zerga. Zerga horren subjektuak sarreraapal eta erdi mailakoak dituzten pertsona fisikoak dira, eta haien aitorpena atxikitadago jarduera gauzatzen duten herrialdeetan; azken finean, haiek ordaindutakoPFEZaren bidez lortuko da sarrera publikoen zati handi bat, garrantzitsuena ezbada. Bien bitartean, sarrera handienak dituzten pertsona fisikoak, aberatsak alegia, beren errentak desbideratzeko lanabes ugari dituzte, ezagunenak SICAVak direlarik.Finantza lanabes horien bidez, berorien jabeek saihesten dute ogasun publikoaridagokien zerga kopurua ordaintzea.
‎Zerga horren subjektuak sarreraapal eta erdi mailakoak dituzten pertsona fisikoak dira, eta haien aitorpena atxikitadago jarduera gauzatzen duten herrialdeetan; azken finean, haiek ordaindutakoPFEZaren bidez lortuko da sarrera publikoen zati handi bat, garrantzitsuena ezbada. Bien bitartean, sarrera handienak dituzten pertsona fisikoak, aberatsak alegia, beren errentak desbideratzeko lanabes ugari dituzte, ezagunenak SICAVak direlarik.Finantza lanabes horien bidez, berorien jabeek saihesten dute ogasun publikoaridagokien zerga kopurua ordaintzea. Lanabes berezi horiek eratzen ere Luxenburgoherrialde trebea da eta paradisu fiskal gisa funtzionatzen du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia