Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 136

2023
‎Zerga nagusiei begiratuz gero, zerga bakoitzak izango du bere Legea edo bere Foru Araua, baina aldi berean, halako araua erregelamendu baten bidez osatuko da: Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren erregelamendua, Sozietateen gaineko Zergaren erregelamendua, Balio Erantsiaren gaineko Zergaren erregelamendua, etab
‎Adibidez, Bizkaiko Foru Aldundiaren Ogasun eta Finantzen Sailak jarraibideak erabili ohi ditu, Ogasuneko Zuzendari Nagusiak emanda. Ohikoena eta ezagunena urtero martxo edo apirila aldera Ogasuneko web orrian argitaratu ohi dena da, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren kanpainan erabiliko diren irizpideak finkatuz3.
‎TFAOen 2 artikuluak (eta TLOren 3 Artikuluak) tributu sistema antolatzeko eta berau aplikatzeko printzipioak bereizten ditu. Horrela, tributu sistema antolatzeko printzipioak dira tributuak ordaindu behar dituzten pertsonen ekonomia ahalbidea, eta orokortasuna, berdintasuna, progresibitatea, konfiskaezintasuna, 3 Ogasuneko Zuzendaritzaren bidez, Arabako Foru Aldundiak ere, urtero Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren kanpaina hasi aurretik antzeko jarraibideak argitaratzen ditu. Gipuzkoak, bere aldetik, ez du halako tresnarik erabili.
‎guztiok ordaindu behar ditugu zergak, baina bakoitzak ahal duen neurrian, hots, subjektu pasiboaren ekonomia ahalbidea kontuan hartuta. " Guztiok" adierazmolde horretara Estatuko eta atzerriko zergadunak biltzen dira, zergadun horiek pertsona fisiko zein juridikoak izan, egoiliarrak izan ala ez.
‎5 Esangura horretan, 1999ko uztailaren 10eko Auzitegi Gorenaren Epaian (Errek. 126/ 1998) ezarri zenez, PFEZren lanbide jardueren etekinen gaineko atxikipen tasa %15etik %20ra igotzeak ondorio konfiskagarriak izango lituzke, etekin txikienak zituzten zergadunen Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren kuota gainditzen zen neurrian.
‎Egon ere, salbuespen kasuak zerga egitatearen barnean daude, eta horrexek bereizten ditu zergapetik kanpoko kasuetatik. PFEZren kasuan, zerga egitatea da pertsona fisiko egoiliarrak kostu bidez errenta lortzea. Batzuetan, ordea, nahiz eta pertsona fisikoak kostu bidez errenta lortu, ez du zergarik ordaintzen.
‎PFEZren kasuan, zerga egitatea da pertsona fisiko egoiliarrak kostu bidez errenta lortzea. Batzuetan, ordea, nahiz eta pertsona fisikoak kostu bidez errenta lortu, ez du zergarik ordaintzen. Horiek dira salbuespenak (langilea kaleratzean emandako kalte ordainak kopuru batzuetaraino, kasu).
‎Horiek dira salbuespenak (langilea kaleratzean emandako kalte ordainak kopuru batzuetaraino, kasu). Azkenik, beste irabazi batzuk zergapetik kanpo daude, pertsona fisikoek lortzen ez dituztelako (pertsona juridikoek lortzen dituzte), kostu bidezko irabaziak ez direlako (dohain bidezkoak baizik) edota egoiliarrek lortzen ez dituztelako (ez egoiliarrek lortzen dituzte).
‎Halakoetan, egitate zergapetuaren esanahia zein den jakiteko, beharrezkoa izaten da zerga egitatearen araua eta zergapetik kanpokoen araua batera interpretatzea. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergapetik kanpo daude Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zergaren menpe dauden errentak. Lehenengo begirada batean, badirudi xedapen hori ez duela garrantzirik, baina bizi aseguruetatik jasotako kopuruen gainean ordaindu behar den zerga zehazteko ezinbesteko araua da.
‎Lehenengo begirada batean, badirudi xedapen hori ez duela garrantzirik, baina bizi aseguruetatik jasotako kopuruen gainean ordaindu behar den zerga zehazteko ezinbesteko araua da. Horiek horrela, kontratugilea ez den hirugarrenak aseguruaren prestazioak jasoz gero, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zergaren menpe daude; bestela, Pertsona Fisikoaren Errentaren gaineko Zergaren menpe.
‎Kategoria hori erabili izan da lehenago zenbait tributuren arauketan. Arabako eta Gipuzkoako TFAOen (eta TLOren) 35 artikuluak dionez, eta Bizkaiko TFAOren 34 artikuluak dionez, tributu betebeharpekoak dira pertsona fisikoak eta juridikoak, baita bestelako erakundeak ere, legeek tributu betebeharrak betetzea ezarri badiete, diruzkoak zein formazkoak. Bestela esanda, harreman juridiko tributarioetatik sor daitezkeen betebehar material eta formal guztiak hartuko ditu barne.
‎Jarauntsia onartu arte, bada, jarauntsi onartu gabea Balio Erantsiaren gaineko Zergaren subjektu pasiboa da eta zerga hori ordaindu behar dio Ogasunari. Alokairu bezala jasotako kopuruari dagokionez, jaraunsle bakoitzari egotziko zaio hiru zati berdinetan Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren autolikidazioan.
‎Bigarren arau haustea, ostera, jarduera ekonomikorik egiten ez duten pertsona fisikoek egoitza fiskala zein den edo haren aldaketarik egon den jakinarazteko eginbeharra ez betetzea da. Jarduera ekonomikorik eginez gero, arau haustea izango litzateke errolda aitorpena ez aurkezteagatik eta goian aipatu bezala zigortuko litzateke.
Pertsona fisikoek egoitza fiskala zein den edo haren aldaketarik egon den jakinarazteko beharra ez betetzeagatiko zehapena 200 euroko diruzko isun finkoa da Bizkaian, eta 100 eurokoa Araban eta Gipuzkoan.
‎Preskripzioeta iraungitze epeak zenbatzen hasiko dira kasuan kasuko aitorpen edo autolikidazioa aurkezteko erregelamenduzko epea amaitzen denetik hurrengo egunean. Demagun epe hori zenbatzen hasi zela 2017ko ekainaren 30ean, 2016ko zergaldiko Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren aitorpena edo autolikidazioa borondatez aurkezteko azken egunean, eta 2020ko abenduaren 30ean geldiarazi zela, tributu betebeharpekoaren egoitzan 2012ko aitorpena edo autolikidazioa aurkezteko errekerimendua jaso zuelako. Preskripzio epea osorik berriro hasiko zen zenbatzen.
‎Halako administrazio egintzak ez dira irmoak izan behar. Modu horretara konpentsa daitezke Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren behin behineko likidazioan jasotako itzulketaren zenbatekoa, betebeharpeko berak duen beste tributu zor batekin, betebeharpekoak likidazioaren aurka errekurtsoa jartzea erabaki duen ala ez gorabehera.
‎Aldi berean, pertsona juridikoen kasuan, azken ñabardura horrek erantzukizun bikoitza erakar dezakeela esan daiteke: pertsona fisikoen erantzukizuna pertsona juridikoen ordezkari gisa zuzeneko egile bezala, eta pertsona juridikoaren erantzukizuna onuraduna delako. Hala ere, batzuetan pertsona juridikoaren erantzukizuna soilik zehaztu daiteke ezin bada pertsona fisiko jakin baten erantzukizuna zehaztu edota ezin bada pertsona jakinaren gainean prozedura izapidetu (ZKren 31.ter. artikulua).
‎pertsona fisikoen erantzukizuna pertsona juridikoen ordezkari gisa zuzeneko egile bezala, eta pertsona juridikoaren erantzukizuna onuraduna delako. Hala ere, batzuetan pertsona juridikoaren erantzukizuna soilik zehaztu daiteke ezin bada pertsona fisiko jakin baten erantzukizuna zehaztu edota ezin bada pertsona jakinaren gainean prozedura izapidetu (ZKren 31.ter. artikulua). Horiek horrela, horrek ez du baztertzen beste pertsona batzuk erantzule ere izan daitezkeenik induzitzaile, ezinbesteko laguntzaile edo sopikun gisa, hala nola, aholkulari fiskalak.
‎Nolanahi den ere, pertsona juridikoen erantzukizunari buruz esandakoari jarraiki eta ZKren 310.bis. artikuluak ezarritakoa aplikatuz, erakundeari isuna ezar dakioke, iruzur egindako kopuruaren edota bidegabe lortutako kopuruaren besteko isunetik horren bi halako artekoa, baldin eta pertsona fisikoarentzat ezarritako espetxe aldi zigorra bi urtetik gorakoa bada. Isuna bikoitzetik horren lau halako artekoa izango da, ostera, pertsona fisikoaren espetxe aldi zigorra bost urtetik gorakoa bada.
‎Nolanahi den ere, pertsona juridikoen erantzukizunari buruz esandakoari jarraiki eta ZKren 310.bis. artikuluak ezarritakoa aplikatuz, erakundeari isuna ezar dakioke, iruzur egindako kopuruaren edota bidegabe lortutako kopuruaren besteko isunetik horren bi halako artekoa, baldin eta pertsona fisikoarentzat ezarritako espetxe aldi zigorra bi urtetik gorakoa bada. Isuna bikoitzetik horren lau halako artekoa izango da, ostera, pertsona fisikoaren espetxe aldi zigorra bost urtetik gorakoa bada. Erakundeari eta pertsona fisikoari ezarritako isunak aldi berean metatuz gero, epaile eta auzitegiek isunen bi kopuruak egokituko dituzte, biren baturak proportzio gabea izan ez dadin egitateen larritasuna kontuan hartuta.
‎Isuna bikoitzetik horren lau halako artekoa izango da, ostera, pertsona fisikoaren espetxe aldi zigorra bost urtetik gorakoa bada. Erakundeari eta pertsona fisikoari ezarritako isunak aldi berean metatuz gero, epaile eta auzitegiek isunen bi kopuruak egokituko dituzte, biren baturak proportzio gabea izan ez dadin egitateen larritasuna kontuan hartuta. Isunaren zigorraz gain, pertsona juridikoari eskubideak kentzeko beste zigor batzuk ezar dakizkioke, ZKren 33.7 artikuluak jaso bezala:
‎Artikulu honetako tipifikatutako arau haustea gertatu dela ulertuko da, baldin eta pertsona fisikoak edo erakundeak, bere betebeharrak betetzeko eta jarduketei buruzko jakinarazpena behar bezala jaso arren, Tributu administrazioak egiten dituen jarduketak denboran luzatu, eragotzi edo galarazten dituenean.
‎Jarri ere, Tributu administrazioek zergadunen eskura euren datuak jartzen dituzte bide telematikoz, datuok kontsultatzeko eta lortzeko hagitz erraztuz. Horiek horrela, autolikidazioak aurkezteko unean zergadunak baditu arau hausteak aipatzen dituen datuak, hirugarrenek Administrazioari eman baitizkiote horien artean, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzkoak, konturako sarrerak eta atxikipenak egin behar dituzten hirugarrenek emanda. Nolanahi den ere, halako ziurtagiriak erabilgarri izan daitezke baldin eta Administrazioak eskura dituen datuen eta atxiki behar duenak edota autolikidazioa aurkeztu behar duenak dituen datuen artean desadostasunak badaude; are gehiago, Administrazioak daturik ez badu epean eman ez zaizkiolako.
‎TFAOen arabera, arau hausteen ondoriozko erantzukizuna azkendu daiteke urratzailea hil delako( pertsona fisikoa bada) edota preskripzio epea zein iraungitze epea igaro delako, azken hori Bizkaian soilik jaso dela.
‎Zigor arloan gertatu aldera, zehatzeko arlo administratiboan askatasuna kentzeko zigorrak debekatzen direlako eta tributu zehapenek ondare izaera hutsa dutelakopertsona juridikoa subjektu urratzailea beti izan zitekeen. Jakina, osagai subjektiboa (dolua ala errua) dagoen ala ez, pertsona juridikoen ordezkari lanetan diharduten pertsona fisikoen jokabideari begiratuta zehaztu litzateke. Zigor arloan, aldiz, societas delinquere non potest printzipio latindarra aplikatzen zen 2010.era arte, orduan Zigor Kodean 31.bis. artikulu berria sartu zelako pertsona juridikoen zigor erantzukizuna berariaz jasoz (eta egun ere horrela jaso da martxoaren 30eko 1/ 2015 Lege Organikoak emandako idazketaren arabera).
‎Konstituzioan kokapen zalantzagarria izan arren (202ko urriaren 1eko eta 2021eko irailaren 23ko AGE), TLOk eta TFAO batzuk jaso dutenez, baimena prozedura hasi aurretik eska daiteke, aurretiaz organo judizialari frogatuz gero betebeharpekoa nor den, eta egiaztatu nahi diren kontzeptuak eta epealdiak zein diren. Konstituzioak babestutako egoitza izan daiteke pertsona fisikoarena edota pertsona juridikoarena. Azken kasu horretan, Konstituzioak babestutako egoitza izango da pertsona juridikoaren ordezkariek erabilitako lekuak sozietatearen barruko jarduera burutzeko, bai leku horietan sozietatearen zuzendaritza eta administrazioa burutu ohi delako, bai leku horietan sozietatearen edo horren establezimenduen eguneroko bizitzako agiriak edota bestelako euskarriak gordetzen direlako (baita hodeian agiriak gordetzen dituen zerbitzaria barne), sozietate egoitza edo egoitza fiskala gorabehera.
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren esparruan, Sozietateen gaineko Zergaren esparruan, eta Balio Erantsiaren gaineko Zergaren esparruan bereziki, kenkariak eta gastuak fakturaren bidez justifikatu behar dira, ahal dela. Tributuen Arau Orokorrek frogabide hori lehentasunezkoa dela adierazten dute, baina ez da bide pribilegiatua; hortaz, Administrazioak uste badu fakturaren eraginkortasuna zalantzan jartzen badu, betebeharpekoak eragiketak benetakoak direla erakusten duten frogak aurkeztu ditu.
‎" Lehenengo zenbaki honen lehen paragrafoan adierazitakoa gorabehera, zergapeko bera dela-eta prozedura berri bat hasteko, ez da beharrezkoa izango aurreko prozeduraren aurreko edo aldi bereko [iraungitze] deklarazio espresoa". horiek lehentasunez aukeratu baditu, edota derrigorrean, betebeharpekoak halako bide teknologiko egokiak izatea bermatuta badago eta erregelamenduetan horrela ezarri bada. Horren adibide izan daiteke urriaren 29ko 1363/ 2010 Errege Dekretua, sozietate anonimo eta mugatu guztiak eta BEZaren hileroko itzulketen araubidean daudenak behartzen dituena; edota Bizkaiko Kudeaketari buruzko Erregelamendua, pertsona juridikoak eta Sozietateen gaineko Zergaren zergadun diren beste erakunde batzuk, eta jarduera ekonomikoak gauzatzen duten pertsona fisikoak, baldin eta berariaz bide horien erabilera onartu badute lehenespenez erabiltzeko. Halakoetan, bide elektronikoz egindako jakinarazpena gauzatu dela uste da egoitza elektronikoan egintza eskura jartzearekin, jakinarazpena gauzatutzat noiz jotzen den gorabehera.
‎Gipuzkoan prozedura bitan zatitu denez, lehenengo prozedurari dagokionez soilik, eta gainerako bi lurraldeetan, autolikidazioaren bidez hasitako prozeduretan tributuaren arauketaren ziozko itzulketa eskatzen bada, hala nola, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan, Sozietateen gaineko Zergan, edo Balio Erantsiaren gaineko Zergan gerta ohi daitekeena, erregela bereziak daude. Honelakoetan, itzulketa erabaki behar da sei hilabeteko epean autolikidazioa aurkezteko epea amaitu zenetik zenbatzen hasita edo autolikidazioa aurkeztu zenetik zenbatzen hasita epez kanpo egin bada.
‎a) Zerga oinarrien zuzeneko zenbatespeneko araubidean kontabilitatea eramateko beharra inola ere ez betetzea Hortaz, kontabilitatea eramateko betebeharra goitik behera ez da egiten. Dena den, eragina izango luke zerga oinarria zuzeneko zenbatespenaren arabera zehazten duten zergadunengan bakarrik, zenbatespen objektiboa aplikatzen dutenak kanpoan utzita lehenago oso zabala zena, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan jarduera ekonomikoen etekin garbia zehazteko, behintzat, eta egun foru arauetatik ia ia desagertu dena. Jokabide honen bidez, beraz, kontabilitaterik eza tipifikatu nahi da, bai halakorik ez dagoelako, bai kontabilitatea ez delako erakutsi nahi; gainera, modu absolutuan definitu da, eta kontabilitateko idazpenen %5 edo gutxiago izanez gero tipoa ez litzateke gauzatuko, lerrokada honetako tipoa behintzat, artikulu bereko c) letran aipatutakoa agian bai gauzatuko litzatekeelako. b)" Kontabilitate bikoitza eramatea".
‎Zigorrei dagokienez, zigor bera izango da jokabide guztietan, bost hilabetetik zazpi arteko espetxealdi zigorra ezarriko da pertsona fisikoen kasuan, eta sei hilabetetik urtebete arteko isuna (ZKren 310 artikulua) pertsona juridikoen kasuan. Aurrekoaz gain, eskubideak kentzeko zigorrak ere ezarri ahal izango dira ZKren 33.7 artikuluko b), c), d), e) eta g) letretan zehaztu bezala:
‎Kontsulta idatzi lotesleekin baino urrats bat haratago doaz, kontsultetan ez baita erantzuna proposamenetan beste zehazten. Proposamenak zenbait eragiketa gauzatu aurretik edo eragiketak aplikagarri diren zergaldia amaitu aurretik soilik aurkez daitezke, hala nola, berregituratze eragiketak (bat egiteak, eskuraketak), pertsona fisikoen ondarea berrantolatzeko eragiketak, Tributu administrazio batzuei eragiten dizkieten eragiketak, nazioarte mailakoak direnean ere...
Pertsona fisikoek edo juridikoek, publikoek zein pribatuek, tributuentzat garrantzizkoak diren denetariko datu, txosten, aurrekari eta frogagiriak eman behar dizkiote Tributu administrazioari, baldin eta euren edo hirugarrenen tributu betebeharren ingurukoak badira bai eta beste pertsona batzuekin izan dituzten harreman ekonomiko, profesional edo finantzarioen ondoriozkoak badira ere (Arabako eta Gipuzkoa...
‎Subjektu pasiboak, aitorpenaren bidez, aukera bat edo batzuk egikaritzen baditu Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan baterako ala banakako aitorpena aurkeztea edota bere jarduera ekonomikoaren etekinak zenbatzeko zuzeneko zenbatespenaren modalitate arrunta ala erraztua erabiltzea, kasu, oro har, gero ezin izango ditu aukera horiek aldatu, behin aitortzeko epea amaitu eta gero esaterako, egiaztapen eta ikerketarako prozedura hasi bada, tributuaren arauketak aukera beste une bat...
‎Horregatik, likidazioa bere garaian aurkaratu ezean, irmo bihurtu da, eta premiamendu bidea hasi ondoren jada ezin da horren aurka egin. Adibidez, horrela gertatzen da betebeharpekoak Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren likidazioa jasoz gero eta bertan ondorengoengatiko kenkaria bidegabe ezabatu bazaio, hilabeteko epea igarotzen uzten duenean errekurtsorik edo erreklamaziorik jarri gabe. Ordainketa ez duenez egin ere, premiamendu probidentzia jaso duenerako ezin dezake horren aurka egin likidazioaren edukiari buruzko arazoak alegatuz, likidazioa irmo eta onartua izan delako.
‎65 Bizkaiko Lurralde Historikoan BATUZ sistema ezartzean goitik beherako aldaketa gertatuko da, zergarik garrantzitsuenetan aitorpenen bidez hasitako prozedura erabiliko baita autolikidazioaren ohiko sistemaren ordez: Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan, Sozietateen gaineko Zergan eta Balio Erantsiaren gaineko Zergan (uztailaren 15eko 5/ 2020 Foru araua). maiatzaren 10eko 48/ 1994 Foru Dekretua eta Bizkaiko Erregelamendua onetsi duen abuztuaren 21eko 125/ 2019 Foru Dekretua.
‎Ikus dezagun adibide bat: demagun 2023ko urtarrilaren 27an Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga dela-eta behin behineko likidazioa jaso dela. Likidazioa 2023ko urtarrilaren 16ko erabakiaren bidez eman da eta 2019ko ekitaldiari dagokio.
‎Argi dago nazioarteko zergapetze bikoitza gertatzen dela, Estatuek antzeko irizpide edo irizpide berdinak erabiltzen dituztelako pertsonak zergapetzeko. Pentsa dezagun Espainiako egoiliarrak (egoiliar diren lurraldea) Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan lorturiko errenta guztiak aitortu behar dituela, errentok lortu diren lurraldea gorabehera; eta errenta horien artean, Indian (iturriaren lurraldea) kokatutako enpresa baten irabazietan parte hartzeagatik lortutako sarrerak daudela. Indiako tributu araua aplikatzeagatik, Espainiako egoiliarrak iturriaren lurraldean errenten gaineko zerga ordaindu behar izan du jasotako dibidenduen gainean.
‎Esaterako, PFEZk pertsona fisikoek lorturiko ondare irabaziak zergapetzen ditu, irabaziok kostu bidez lortu badira; ODZk ere pertsona fisikoek lorturiko ondare irabaziak zergapetzen ditu ere, baina horiek dohain bidez lortzen direnean bakarrik. Modu horretara, zerga bien arteko koordinazioa lortzen da.
‎Esaterako, PFEZk pertsona fisikoek lorturiko ondare irabaziak zergapetzen ditu, irabaziok kostu bidez lortu badira; ODZk ere pertsona fisikoek lorturiko ondare irabaziak zergapetzen ditu ere, baina horiek dohain bidez lortzen direnean bakarrik. Modu horretara, zerga bien arteko koordinazioa lortzen da.
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (PFEZ). Zerga subjektiboa eta pertsonala da.
‎Zerga subjektiboa eta pertsonala da. Pertsona fisikoek egutegiko urtean lortu dituzten errentak kargatzen ditu, oro har. Zerga egitatea errenta lortzea da, eta errenten artean etekinak (lanekoak, kapitalekoak eta jarduera ekonomikoak) eta ondare irabaziak daude.
‎Zerga erreala da ez egoiliarrek Espainian lortutako errenta kargatzen duena. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergarekin gertatu aldera egoiliarren gainean ezarri dena, ez da lortutako errenta osoa batera kargatzen, baizik eta errenta bakoitza zatika kargatuko da eta karga tasa ere ezberdina da errentaren mota bakoitzarentzat: kapitalekoa, lanaren etekinak, eta abar...
‎Ondarearen gaineko Zerga (OZ). Zerga pertsonala da, pertsona fisikoek urtero abenduaren 31n dituzten ondasunen gaineko titulartasun hutsa kargatzen duena. Lurralde erkidean, autonomia erkidegoei lagatako zerga da.
‎Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga (ODZ). Zerga pertsonala eta subjektiboa da, pertsona fisikoek kontraprestaziorik gabe lorturiko errenta kargatzen duena, edo bestela esanda, dohain bidez lortutako errenta kargatzen duena. Hiru zerga egitate jaso ditu:
‎SAINZ DE BUJANDAk adierazi zuenez, zerga pertsonaletan, pertsona jakin bat dago zergaren baldintza objektiboen barruan; beste hitz batzuez esateko, zerga hori ezin daiteke pertsonarik gabe eratu. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga, esaterako, pertsona bakarraren errenta osoaren gainean ezartzen da beti, baldin eta pertsona hori ohiko egoiliarra bada.
‎Hala ere, hori ez da zertan horrela izan. Ulerbidez, Ondarearen gaineko Zerga zerga pertsonala da, subjektu pasiboa( pertsona fisikoa) zerga egitatearen oinarrizko osagaia delako, baina ez da zerga subjektiboa, ez direlako kontuan hartu zergadunaren inguruabar pertsonalak. Kontrara, Ondare Eskualdaketa eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zerga zerga erreala da, baina etxebizitza eskualdatzen denean karga tasa txikiagoa (%4 edo %2, 5) da baldin eta eskuratzailea familia ugariko burua bada, hots, zerga horrek subjektibotasuna erakusten du halako kasuetan.
‎Aldizkako zergetan, zerga egitateak denboran zehar dirau, eta legegileak denbora hori zatitu egiten du, tributu zorra ezarri ahal izateko; zati bakoitzean sortutako zorra lokabea da zerga beraren gainerako epealditan sortutako zorretatik. Horren erakusgarri dugu, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga. Istanteko zergetan, ordea, zerga egitatea, bere izaeragatik, epealdi jakin batean agortzen da; horrek ez du esan nahi egitate hori bat batekoa izan behar denik, baizik eta ez dela etenik gabe luzatzen (adibide moduan aipa daiteke ogia erostean ordaintzen dugun Balio Erantsiaren gaineko Zerga).
‎Aldizka aitortzen diren zergen kasuan, muga hori gainditu den ala ez ikusteko aintzat hartuko dira aitortzeko epealdi bakoitzean ordaindu gabeko diru kopurua, eta epealdi horiek hamabi hilabetetik beherakoak izango balira, iruzurraren muga egutegiko urtean ordaindu gabeko kopurua da. Modu horretara, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren kasuan, zergaldia eta aitortzeko epeak egutegiko urtearekin bat datozenez, begiratu behar da urte batean ordaindu gabe utzitakoa. Balio Erantsiaren gaineko Zergan, aldiz, aitorpena aurkezteko epeak hilekoak edo hiruhilekoak dira, eta egutegiko urte bereko aitorpena aurkezteko epealdi batzuk batu dira, delitua gauzatu den jakiteko.
‎Esangura horretan, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga zuzeneko zerga metodoen adibidea da; eta alkohola edo tabakoaren kontsumoa kargatzen duen zerga zeharkako zerga metodoen erakusgarria da.
‎Kontribuzio berezien subjektu pasiboak pertsona fisiko zein juridikoak izan daitezke, baita nortasun juridikorik gabeko erakundeak ere, obrak egiteagatik edo zerbitzuak ezarri eta hedatzeagatik, onura bereziak jasotzen badituzte. Beraz, zuzeneko lotura egon behar da obren egite edo zerbitzuen ezartze nahiz hedatzearen eta subjektu pasiboek bereziki jasotzen dituzten onuren artean.
‎Adingabekoak eta ezgaituak tributu betebeharraren subjektu izan daitezke, baina betebehar horiek betetzeko ordezkariaren bitartez jardun behar dute. Ulerbidez, jarauntsiaren zatia jaso duen adingabea Oinordetzen gaineko Zergaren subjektu pasiboa da; adingabea ere Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren subjektu pasiboa da baldin eta bankuko kontuetan dituen kopuruengatik etekinak jaso baditu. Tributu betebeharpekoak zerrendatzen dituztenean Tributu arau Orokorrek ez dute bereizi adin nagusiak eta adingabeak, gaiak eta ezgaituak.
‎Arabako eta Gipuzkoako TFAOen (eta TLOren) 47 artikuluak dionez, eta Bizkaiko TFAOren 46 artikuluak dionez, ez egoiliarrek ordezkaria izendatu behar dute tributuaren arauketak hala ezartzen badu; eta ondorioz, artikulua bera edukirik gabe geratzen da igorpena egiten duelako, oro har, Ez egoiliarren Errentaren gaineko Zergara igorriz. Azken zerga horren Legearen eta Foru arauen artikuluetan ezarri denez, lurralde erkidean edo Lurralde Historikoetan establezimendu iraunkorraren bitartez jarduten badute, lurralde horietan egoitza duen ala egoiliar den ordezkaria, pertsona fisikoa nahiz juridikoa, izendatu behar dute, Tributu administrazioarekin egin beharreko jarduketetarako; edo, egindako eragiketa nahiz jarduketaren ezaugarriengatik edo lortutako errentaren zenbatekoagatik edo ondasun higiezina edukitzeagatik, Tributu administrazioak horrela eskatzen badu.
‎4.12.1 Pertsona fisikoen egoitza
‎TFAOek (eta TLOk), pertsona fisikoen egoitza fiskala zehazteko, ohiko egoiliarra izatearen irizpidea erabiltzen dute, nahiz eta ohiko egoiliar izate horren definiziorik eman ez. Ekonomia Itunak ohiko egoiliarra izatea definitzen du:
‎Erregela horrek zergadun bat Lurralde Historikoetan edo lurralde erkidean egoiliar den zehazteko balio du, ez ordea, Espainian edo beste herrialde batean egoiliar den ala ez zehazteko. Azken kasu horretan, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren azaroaren 28ko 35/ 2006 Legearen 9 artikuluak xedatutakoa aintzat hartu behar da. Egia da Legeak Ekonomia Itunaren antzeko ezaugarriak edo erregelak erabiltzen dituela, hots, egondako egunak ala interes ekonomikoen gunea, baina ez dira ondoz ondo aplikatzen, espada horietako edozein gertatzea nahikoa da.
‎identifikazio fiskaleko zenbakia (IFZ). Pertsona fisikoen kasuan, nortasun agiriko zenbakiarekin bat dator, eta atzerritarren kasuan, atzerritarren identifikazio zenbakiarekin bat (AIZ). Pertsona juridikoen eta nortasunik gabeko erakundeen kasuan, identifikazio fiskaleko kode (IFK) du izena, kode horrek letra bat duela erakundearen mota zehazteko (A, sozietate anonimoak, B, sozietate mugatuak, eta abar), eta zortzi zifretako zenbakia.
‎erreserba hori zorrotzagoa edo malguagoa izango da, zerga oinarria osatzen duten osagaien aniztasunaren arabera eta oinarri hori zehazteko eragiketa teknikoen konplexutasunaren arabera. Horrela, bai eragiketa teknikook eta bai osagaien aniztasunak ere aukera ematen diote legegileari lege erreserba saihesteko, batzuekin jaso duenez, pertsona fisikoek Tributu administrazioari egoitza fiskalaren aldaketa komunikatu behar dute aldaketa gertatu eta hiru hilabete igaro aurretik, eta pertsona juridikoek hilabeteko epean (25 artikulua). zerga oinarria erregelamenduen bidez zehazteko igorpena eginez. Egoera hori oso larria da, botere betearazlearen esku baitago zerga oinarria legez edo halako lerruna ez duen arau batez definitzea.
‎Tributu betebeharrak ordaintzeaz gain, bazkideak oinordekoak dira gainerako betebehar materialetan eta formaletan. Pertsona fisikoen oinordekoekin gertatu aldera, nortasunik gabeko erakundeen eta pertsona juridikoen oinordekoei zehapenak ere eskualdatzen zaizkie. Horrelakoetan ez da bereizi bazkideen erantzukizuna mugatzen duten sozietate edo erakundeak diren ala ez.
‎Ez da erantzukizunik izango ondasun bakarra eskuratu bada (jarduera ekonomikoari eutsi ez bazaio), mortis causa oinordetza bada (arau bereziak dituelako), ezta eskualdatzailea konkurtso egoeran badago eta konkurtso prozeduran baitan eskuratu bada ustiapena. e) Erantzule solidario dira erakundeen administratzaileak, gutxienez kapitalaren %20ko partaidetza duten bazkideak, erkideak edo partaideak eta horien ezkontideak; izatezko bikoteak eta bigarren mailarainoko senideak, ordaindu gabeko atxikipenengatik. Erakundeek atxikipenak deskontatu behar dizkiete erantzuleei, baina atxikipenok ez dizkiote Administrazioari ordaindu izan, eta erantzuleek Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren autolikidazioetan atxikipen horiek kendu izan dituzte. Erantzukizuna kendutako zenbatekoraino helduko da. f) Erantzule solidario dira pertsona juridikoen benetako kontrola (osoa edo partziala, zuzenekoa edo zeharkakoa) duten pertsonak edo erakundeak, edota pertsona juridiko horiekin batera zuzendaritza borondate bera duten pertsonak edo erakundeak.
‎Balio Erantsiaren gaineko Zerga. Ondoren, beste aldaketa batzuk gehitu dira, batzuetan tributu berriak sortu direlako, beste batzuetan araugintza ahalmena handitu delako, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan edo Sozietateen gaineko Zergan, kasu. Zergapetze bikoitza saihesteko nazioarteko tratatuen antza dauka, hortaz tributu ahalmenak banatzen dira subiranotasun ezberdinen artean lotura puntuen arabera.
‎Ez egoiliarren Errentaren gaineko Zerga zuzeneko zerga da eta Espainian lorturiko errenta kargatzen du Espainian egoiliar ez diren pertsona fisiko edo erakundeek lortzen dutenean.
‎Hala ere, Euskadin dauden establezimendu iraunkorrei begira hiru Lurralde Historikoek araugintza ahalmenak dituzte, eta Sozietateen gaineko Zergaren inguruan 14 eta 15 artikuluetan arau aplikagarriari eta zerga ordainarazteko Administrazio eskudunari buruz ezarritakoa aplikatuko da. Pertsona fisiko edo erakunde batek establezimendu iraunkorraren bidez diharduela ulertuko da baldin eta, edozein titulu dela bide, edozein motatako instalazio edo lantokiren bat badu, ohikoa eta iraunkorra, eta bere jarduera bertan egiten badu osorik nahiz zati batean; edo bestela, subjektu pasibo ez egoiliar horren izenean eta kontura agenteren batek egiten badu jarduera, kontratuak barne, subjektu pasib...
‎Era berean, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga autonomia erkidegoei lagatako zerga da eta erkidegoek zergaren arauketa aldatzeko eskumena dute tarifaren eta kenkarien gainean, baita zergaren kudeaketa ere. Beste zerga batzuetan gertatu bezala Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga, kasu, zergaren arauketa orokorra Estatuko legearena da, hortaz, autonomia erkidegoak zerga arautzeko eskumenak ez baditu erabili izan, Estatuko arauketaz ezberdina edota beste kenkari batzuk ezarriz, Estatuko legea aplikatu behar da. Horiek horrela, honako zalantza argitu genuke:
‎Lotura puntuak erabilita, zerga ordainaraztea eta ikuskatzea foru aldundiari dagokio honako kasu hauetan: a) Ondasun higiezinak kostu bidez eskualdatzen direnean eta haien errentamenduetan, eta ondasun horien eskubide errealak baita bermekoak erekostu bidez eratzerakoan eta lagatzerakoan, ondasunok Euskadin kokatuta badaude. b) Ondasun higigarriak, eta kredituak kostu bidez eskualdatzerakoan, eta horien gaineko eskubideak kostu bidez eratzerakoan eta lagatzerakoan, baldin eta horien eskuratzailea pertsona fisikoa bada eta Euskadiko ohiko egoiliarra bada; edo, pertsona juridikoa izanik, Euskadin badauka egoitza fiskala. Salbuespenez, akzioak eta sozietateen partaidetzak eskualdatzen direnean, eragiketa zein tokitan formalizatu den hartuko da kontuan. c) Sozietate eragiketetan, erakundeak egoitza fiskala Euskadin badauka. d) Egintza juridiko dokumentatuen modalitatean, Notario agirien kasuan (kuota aldakorra), Notarioen eskritura, akta eta testigantzetan, baldin Euskadin baimendu edo egiten badituzte, ondasunak edo egintzak Erregistro batean inskribatu ezik, azken kasu horretan Erregistroa kokatuta dagoen lekua aintzat hartuko baita.
‎Ikusi izan dugun moduan, pertsona fisikoen ohiko egoiliarra izateak eta pertsona fisikoen nahiz juridikoen egoitza fiskalak zeregin garrantzitsua dute jorratutako tributuen lotura puntuak zehazteko.
‎Ikusi izan dugun moduan, pertsona fisikoen ohiko egoiliarra izateak eta pertsona fisikoen nahiz juridikoen egoitza fiskalak zeregin garrantzitsua dute jorratutako tributuen lotura puntuak zehazteko.
‎Ohiko egoiliarra izatea lotura puntu bezala erabili ohi da zergetako zerga egitatearen tributu harremanetako subjektu pasiboa pertsona fisikoa izan ohi denean: Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga, baita Balio Erantsiaren gaineko Zerga ere enpresaedota lanbide jarduerak pertsona fisikoek burutzen dituztenean.
‎Ohiko egoiliarra izatea lotura puntu bezala erabili ohi da zergetako zerga egitatearen tributu harremanetako subjektu pasiboa pertsona fisikoa izan ohi denean: Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga, baita Balio Erantsiaren gaineko Zerga ere enpresaedota lanbide jarduerak pertsona fisikoek burutzen dituztenean. Pertsona fisikoaren egoitza fiskala ere bere ohiko egoiliar izateak zehazten du.
‎Ohiko egoiliarra izatea lotura puntu bezala erabili ohi da zergetako zerga egitatearen tributu harremanetako subjektu pasiboa pertsona fisikoa izan ohi denean: Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga, baita Balio Erantsiaren gaineko Zerga ere enpresaedota lanbide jarduerak pertsona fisikoek burutzen dituztenean. Pertsona fisikoaren egoitza fiskala ere bere ohiko egoiliar izateak zehazten du.
‎Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga, baita Balio Erantsiaren gaineko Zerga ere enpresaedota lanbide jarduerak pertsona fisikoek burutzen dituztenean. Pertsona fisikoaren egoitza fiskala ere bere ohiko egoiliar izateak zehazten du.
‎Ekonomia Itunak, adierazi duenez, bada, pertsona fisikoa Euskadiko egoiliarra dela ulertuko da honako erregelak aplikatuta, hurrenez hurren:
‎Lehenengo erregela. Euskadin zergaldiko egun gehien ematea, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari dagokionez; sortzapen egunaren bezperan amaitzen den urtebeteko egun gehien Euskadin ematea, datatik datara zenbatuta, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zergari, Ondare Eskualdaketa eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zergari eta Garraiobide Batzuen gaineko Zerga Bereziari dagokienez.
‎Gainerako tributuetan, tributu horien sortzapenean betebeharpekoa egoiliarra izatea aintzat hartuko da, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan bezala.
‎Lehenengo erregela hau ixteko ohiko egoiliarra izateari buruzko presuntzioa ezarri da: kontrako frogarik ez dagoen artean, pertsona fisiko bat Euskadiko lurraldean dagoela pentsatuko da bere ohiko etxebizitza bertan baldin badu. Ulerbidez, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan ohiko etxebizitzaren kenkaria aplikatzean zergaduna ohiko egoiliarra izatea zehazten ari gara sarri askotan.
‎kontrako frogarik ez dagoen artean, pertsona fisiko bat Euskadiko lurraldean dagoela pentsatuko da bere ohiko etxebizitza bertan baldin badu. Ulerbidez, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan ohiko etxebizitzaren kenkaria aplikatzean zergaduna ohiko egoiliarra izatea zehazten ari gara sarri askotan.
‎Bigarren erregela. Lehenengo erregelak huts eginez gero, pertsona fisikoa ohiko egoiliarra izango da bere interesen gune nagusia duen lekuan. Leku hori zein den jakiteko, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren zerga oinarriaren zatirik handiena zein lurraldetan eskuratzen duen ikusiko da.
‎Lehenengo erregelak huts eginez gero, pertsona fisikoa ohiko egoiliarra izango da bere interesen gune nagusia duen lekuan. Leku hori zein den jakiteko, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren zerga oinarriaren zatirik handiena zein lurraldetan eskuratzen duen ikusiko da. Kasu honetarako, ez dira kontuan hartuko ondasun higigarrien kapitalak emandako errentak eta ondare irabaziak, ezpada errentak lortzeko lurralde batean egotea beharrezkoa den kasua (lan etekinak edota jarduera ekonomikoarenak).
‎Hirugarren erregela. Itxiera klausula bezala, eta aurreko erregela biek huts egin dutenean, zergaduna Euskadiko ohiko egoiliarra dela ulertuko da bertan baldin badu aitortutako bere azken egoiliar izatea, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren ondorioetarako.
‎Egoiliarra izatea zehazteko jarraikako erregela horien osagarri, Ekonomia Itunak artikuluaren hirugarren puntuan beste erregela bat sartu du: pertsona fisikoa Espainiako egoiliarra dela uste da baldin eta ezkontidearekin legez banandu gabe badago eta ezkontidea eta haren mende dauden adingabeko seme alabak Euskadiko ohiko egoiliarrak badira, pertsona fisiko hori ere Euskadiko ohiko egoiliarra dela joko da (azaroaren 28ko 35/ 2006 Legearen 9.1 artikulua lurralde erkideko Errentaren gaineko Zergaren Legea).
‎Egoiliarra izatea zehazteko jarraikako erregela horien osagarri, Ekonomia Itunak artikuluaren hirugarren puntuan beste erregela bat sartu du: pertsona fisikoa Espainiako egoiliarra dela uste da baldin eta ezkontidearekin legez banandu gabe badago eta ezkontidea eta haren mende dauden adingabeko seme alabak Euskadiko ohiko egoiliarrak badira, pertsona fisiko hori ere Euskadiko ohiko egoiliarra dela joko da (azaroaren 28ko 35/ 2006 Legearen 9.1 artikulua lurralde erkideko Errentaren gaineko Zergaren Legea).
‎Esan bezala, zergaduna ez egoiliarra bada, zerga betebehar errealaren arabera ordaintzen da. Ildo horretatik, Espainiako lurraldean bizi diren pertsona fisikoen kasuan, egutegiko urtean zehar ez badute lurralde horretan ehun eta laurogeita hiru egun baino gehiago egiten, Euskadin zergak ordainduko dituzte bertan baldin badute enpresaedo lanbide jardueren edo interes ekonomikoen gune nagusia edo oinarria.
‎Egoiliarra izatearen gaineko arauketa hori foru arauetan jaso da," Itunaren barruko" egoiliar izatea, alegia. Adibidez, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan zehazten denez, pertsona fisikoak zergaldiko egunik gehien Euskadin bizi izan baditu baina Lurralde Historiko batean baino gehiagotan, ulertuko da pertsona hori egoiliarra izango dela zergaldiko egunik gehien egon den Lurraldean (urtarrilaren 17ko 3/ 2014 Foru Arauaren 3 artikulua, Gipuzkoako Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergarena). Bigarren erregela ere berdin berdin aplikatuko da:
‎Egoiliarra izatearen gaineko arauketa hori foru arauetan jaso da," Itunaren barruko" egoiliar izatea, alegia. Adibidez, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan zehazten denez, pertsona fisikoak zergaldiko egunik gehien Euskadin bizi izan baditu baina Lurralde Historiko batean baino gehiagotan, ulertuko da pertsona hori egoiliarra izango dela zergaldiko egunik gehien egon den Lurraldean (urtarrilaren 17ko 3/ 2014 Foru Arauaren 3 artikulua, Gipuzkoako Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergarena). Bigarren erregela ere berdin berdin aplikatuko da:
‎Egoiliarra izatearen gaineko arauketa hori foru arauetan jaso da," Itunaren barruko" egoiliar izatea, alegia. Adibidez, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan zehazten denez, pertsona fisikoak zergaldiko egunik gehien Euskadin bizi izan baditu baina Lurralde Historiko batean baino gehiagotan, ulertuko da pertsona hori egoiliarra izango dela zergaldiko egunik gehien egon den Lurraldean (urtarrilaren 17ko 3/ 2014 Foru Arauaren 3 artikulua, Gipuzkoako Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergarena). Bigarren erregela ere berdin berdin aplikatuko da:
‎Lehenago aipatu bezala, eta Ekonomia Itunaren 43 artikuluko Laugarren puntuan berretsi denez, pertsona fisikoek egoitza fiskala Euskadin dutela uste izango da Euskadin ohiko egoiliarrak direnean.
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari dagokionez, zergaren aitorpena aurkeztea nahikoa izango da jakinarazpen hori egiteko.
‎Ohiko egoiliarra izatea aldatzeak edota egoitza fiskalaren aldaketak lotura puntuaren aldaketa badakar, pertsona fisikoek nahiz juridikoek tributu betebeharrak egoitza berriaren arabera beteko dituzte aurrerantzean, nahiz eta 43 artikuluaren Zazpigarren puntuak pertsona fisikoak soilik aipatu izan.
‎Ohiko egoiliarra izatea aldatzeak edota egoitza fiskalaren aldaketak lotura puntuaren aldaketa badakar, pertsona fisikoek nahiz juridikoek tributu betebeharrak egoitza berriaren arabera beteko dituzte aurrerantzean, nahiz eta 43 artikuluaren Zazpigarren puntuak pertsona fisikoak soilik aipatu izan.
‎Helburu horretarako bi presuntzio ezarri dira: bata, pertsona fisikoentzat eta, bestea, pertsona juridikoentzat.
‎Egoiliar izate berrian pertsona fisikoak jarraian emandako denbora gutxienez hiru urtez luzatzen den kasuetan izan ezik, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren eta Ondarearen gaineko Zergaren ondorioetarako, aldaketarik ez dela izan pentsatuko da ondorengo inguruabarrak gertatzen direnean: a) Egoiliarra izateaz aldatzen den urtean edo hurrengoan, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren zerga oinarria aldaketaren aurreko urtean izandako zerga oinarria baino %50 handiagoa izatea, gutxienez.
‎Egoiliar izate berrian pertsona fisikoak jarraian emandako denbora gutxienez hiru urtez luzatzen den kasuetan izan ezik, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren eta Ondarearen gaineko Zergaren ondorioetarako, aldaketarik ez dela izan pentsatuko da ondorengo inguruabarrak gertatzen direnean: a) Egoiliarra izateaz aldatzen den urtean edo hurrengoan, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren zerga oinarria aldaketaren aurreko urtean izandako zerga oinarria baino %50 handiagoa izatea, gutxienez.
‎Egoiliar izate berrian pertsona fisikoak jarraian emandako denbora gutxienez hiru urtez luzatzen den kasuetan izan ezik, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren eta Ondarearen gaineko Zergaren ondorioetarako, aldaketarik ez dela izan pentsatuko da ondorengo inguruabarrak gertatzen direnean: a) Egoiliarra izateaz aldatzen den urtean edo hurrengoan, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren zerga oinarria aldaketaren aurreko urtean izandako zerga oinarria baino %50 handiagoa izatea, gutxienez. Baterako tributazioa egiten denean, indibidualizatzeari buruzko arauak erabiliz zehaztuko da. b) Egoera hori sortzen den urtean, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren ondorioz benetan ordaindu den tributua aldaketa izan aurreko lurraldean aplikatu beharreko arauarekin gertatuko zatekeen tributuaren benetako ordainketa baino txikiagoa izatea. c) Ohiko egoiliarra berriz ere hasierako lurraldean izatea, a) letran azaldutako egoera sortzen den urtearen hurrengoan, edo horren hurrengoan.
‎a) Egoiliarra izateaz aldatzen den urtean edo hurrengoan, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren zerga oinarria aldaketaren aurreko urtean izandako zerga oinarria baino %50 handiagoa izatea, gutxienez. Baterako tributazioa egiten denean, indibidualizatzeari buruzko arauak erabiliz zehaztuko da. b) Egoera hori sortzen den urtean, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren ondorioz benetan ordaindu den tributua aldaketa izan aurreko lurraldean aplikatu beharreko arauarekin gertatuko zatekeen tributuaren benetako ordainketa baino txikiagoa izatea. c) Ohiko egoiliarra berriz ere hasierako lurraldean izatea, a) letran azaldutako egoera sortzen den urtearen hurrengoan, edo horren hurrengoan.
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga
‎Era berean, autonomia erkidegoek zerga horien arauketa nolabait alda dezakete, karga tasaren gainean edo kenkarien gainean, adibidez, muga zehatzen barruan. Estatuak zuzenean kudeatu eta biltzen du Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga, baina autonomia erkidegoek euren tarifa eta kenkariak ezar ditzakete, eta bilketaren emaitza Administrazio bien artean banatuko dute erdi bana %50ean. c) Amaitzeko, tributu batzuetan Estatuak bilketaren zati bat baino ez du laga, esaterako BEZaren kasuan (%50) edo Zerga Berezien kasuan (%58). Kopurua kalkulatzeko autonomia erkidegoaren kontsumoko estatistikak aintzat hartuko dira.
‎Araugintza autonomoa dute, besteak beste, honako tributuek: Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga (jarduera ekonomikoen, sarien eta ondasun higigarrien kapitalaren gaineko atxikipenak izan ezik, horietan lurralde erkideko atxikipen tasak erabili behar direlako), Sozietateen gaineko Zerga, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga edota Ondare Eskualdaketa eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zerga (sozietate eragiketen modalitatea izan ezik eta egintza ju...
‎2.5.2 Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga tributu itundua da eta araudi autonomoaren pean dago. Lurraldearen arabera, eskumena daukan foru aldundiari dagokio tributu hori ordainaraztea, baldin eta zergaduna Euskadiko ohiko egoiliarra bada.
‎Horiek horrela, gerta daiteke betebehar nagusia betetzeko lotura puntua Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren autolikidazioa aurkezteko eta ordaintzekoeta zergaren menpeko etekinen gaineko atxikipenak eta konturako sarrerak zehazteko lotura puntua bat ez etortzea. Demagun pertsona fisikoa Bizkaiko egoiliarra dela baina jarduera ekonomikoaren etekinak jaso dituela Madrilen kokatutako enpresa batetik:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia