Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 832

2015
‎Eta normala da, berez, guztiek hori pentsatu izana, nire ingurukoek ere pentsatu izan baitute orain dela oso gutxi arte, nire aspaldiko lotura hori deskubritu eta aiko maikoka jakinarazi didaten arte, eta apur bat espantuka ere, sekretu bat ezkutatu izan banie bezala, lotsatuta, nire asmoa ez zen arren hori, inondik ere. Ikasia dut lezioa, beraz, eta juxtu kontrakoa egingo dut hemen, hasieratik aitortu harremana, Gipuzkoako eskolarteko txapelketan, hamar urte inguru nituela, aipamen berezi bat eman zidatela, alegia, paperezko bertsoen sailean.
‎Bi estilo oso diferenteko bertsoak iristen dira lehiaketara, eta epaimahaiak eredu jakin baten arabera epaitzen baditu, oso zaila da estilo batekoak aurrera egitea, nahiz eta epaimahaiak bere lana bikain egin. Baina zer gertatuko litzateke beste eredu baten arabera epaituko balira?
‎Bi estilo oso diferenteko bertsoak iristen dira lehiaketara, eta epaimahaiak eredu jakin baten arabera epaitzen baditu, oso zaila da estilo batekoak aurrera egitea, nahiz eta epaimahaiak bere lana bikain egin. Baina zer gertatuko litzateke beste eredu baten arabera epaituko balira?
‎Gardnerville herrixka txikian kokatua, Nevadako kasinoak antzeman daitezke kaleetatik. Oso alai hartu gintuen, eta puntualtasun ezaren lotsak segituan aldendu zitzaizkigun. Ezertan hasi baino lehen, whiskiz egindako edabea eman zigun, eta, toparen ostean, muntaketa lanetan hasi ginen.
‎Sentsazio oso onarekin oheratu nintzen AEBetako nire urtemuga egunean. Takoak jaten ospatutako Euskal Herriko urtemugaren ondoren, eder bilakatu zen 9 ordu geroagoko urtemuga amerikanoa.
‎Eta hor agertu zen Casabal I Handia. Erakutsi zuen ingelesez oso ondo dakiela, gaiak ematen baitzituen, baina bereziki erakutsi zuen ahots izugarri handia duela, euskaraz tutik ere ulertzen ez zutenen arreta osoa lortu baitzuen. Umeez, musikariak arduratu ginen.
‎bizikletak. Oso gomendagarria den ibilbidea egin genuen, tartean Golden Gate eta Sausalito ikusi eta gero, ferryz itzuli ginen Alcatraz kartzela albo batera utzita. Kilometro mordoa egin eta gero, kaleetan barna murgildu ginen, eta aldapa izugarriez gozatu genuen.
‎Azken egunean, San Frantziskoko Euskal Etxera abiatu ginen, ziztu bizian, eta, nahiz eta emanaldirik eman behar ez genuen, Johnny Curutcheti egin ez genion elkarrizketa grabatzera joan ginen. Oso era ederrean erakutsi zigun Euskal Etxea, eta zin egiten dut itzela dela. Jatetxeaz gain, areto handia eta frontoia dauzkate, eta, nola ez, azken hau aukeratu genuen Johnny handiari elkarrizketa egiteko.
‎Egunak Manhatanen eman eta gero, kale zabaletatik igaro ondoren, gospel ahotsak entzun ostean, eta, nola ez, NYCko oroigarri eta erosketak eginda, oso gozo tratatu gintuen lurrari agur esan behar genion. Ordua iritsi zen, 28 egun eta gero.
‎Ingelesez bertso bat osatzea ez da euskaraz egitea baino zailagoa; euskara eta ingelesa berdin landu dituenarentzat, izan liteke gorabeheraren bat fonetikarekin edo oin kopuru egokiak aurkitzearekin, baina berdin berdin beteko ditu zortziko txikiko 52 silaba. Kontua da gaseosarekin sortutako esperimentu hori baldintza oso berezietan baino ezin dela egin; adibidez, entzuleek euskaraz ez dakitenean. Euskal Herritik kanpo bertsotan egitea trainerua uretatik kanpo ateratzea bezala da:
‎Zailtasunak, nahi beste: bederatzi errima berdin ingelesez topatzea ez da ahuntzaren gauerdiko eztula; speech, stop eta steak hitzen lehen “s” soinu hori silaba oso ez bihurtzeko ezina; pentsatua airean idatzi eta 80 letra zortzi silabatan ahoskatzeko komeriak… Saio osteko aldartea bi erantzunen batura zen: gure ohiko jarduna publiko euskaldun batentzat eginda izan genezakeen arrakasta eta ingeles hiztun bikainak bagina bertsotan txaloaldi latzagoak lortuko genituzkeen ustea.
‎Abioiaren bide luzea sufrituta, ez dut jakin nahi zer kalbario izan behar den Euskal Herritik Ameriketara joatea, are gutxiago euskal artzainak joandako baldintzetan: bueltatzeko data jakinik gabe, ingelesez hitzik esan ezinda, sosik gabe… Tira, malenkoniak ahaztuta, ez dabiltza oso urrun Suediara edo Alemaniara egun joaten diren gazteak. Auskalo zer ez ote duten egin eta ikasi atzerrian… eta ez naiz ni hasiko atzerrira joatearen aurka, baina “kanpo mugikortasunari” soilik onurak ikusten dizkietenei galdetuko nieke zergatik ez zuten gauza bera egin urrunen ezkonbidaian Parisera joandako gure aitona amonek.
‎Bertso munduan banenbilen lehendik, baina ez nuen bertsotan egiten. Gaiak jartzen nituen han hemen, baina oraindik oso gutxi. Bizkaiko Bertsozale Elkartetik deitu zidaten, ea lan hura egingo nuen herrialdean.
‎Xenpelar dokumentazio zentroa hornitzen hasita zegoen eta Bizkaiko plazako saioak neuk egiten nituen. Gero, egia da oso gustuko lana zela gehienetan. Bertsozalea nintzen eta aukera eman zidan bertsolaritza barrutik ezagutzeko, filtrorik gabe, eta bertso on asko entzun nituen, eta txarrak ere mordoa”.
‎“Nire orduko lankide eta lagun handi bat ­–Jontxu Markos­– eta Xenpelarren dokumentalista lanetan zebilen Edurne Oiarbide pisu berean bizi ginen. Hark bazekien oso bertsozaleak ginela, eta berak proposatu zigun grabatzaile lanetan hastea, jendea behar baitzuten. Berehala eman genion baiezkoa”, gogoratu du abiapuntua.
‎Aramendik berak egiaztatu ahal izan du 20 urte hauetan teknologiak nolako aldaketa egin duen. “Hasieran 60 minutuko zinta analogikoak erabiltzen nituen, eta oso kontuz ibili behar izaten zen buelta ematean, bertsorik edo punturik gal ez zedin”. Azkenengoan, soinu teknikariak ordenagailuz grabatu, “pendrive” batean pasatzeko eskatu eta “wetransfer” bidez bidali du Xenpelarrera.
‎Onintza Enbeita, Jon Maia, Aitor Sarriegi eta Aitor Mendiluze ziren kantuan. Saio polita egin zuten eta Sarriegiren eta Mendiluzeren bakarkakoak oso onak izan ziren. Saioa aurrera joan ahala, inor grabatzen ari ote zen begira ibili nintzen, eta saioa amaitzean, audio teknikariari ere galdetu nion, baina ez dut uste inork grabatu zuenik, norbaitek mugikorrean edo grabatu ez bazuen behintzat”.
‎Hala ere, Xenpelarreko artxiboetan barna ordu gehien sartzen dituztenak ikerlariak dira, oso arlo ezberdinetako ikerketak gauzatzeko aukera ematen baitu bertan bildutako ondareak. Garai bateko bizimoduaren kronika izan daitezke bertsoak, tokian tokiko hizkuntza aztertu daiteke… Xenpelarren bildutako datuak baliatuta hainbat ikerketa egin dira eta egun ere badira beste hainbat martxan.
‎Aldizkari honek ere aitortu nahi izan zuen bere lana eta 1999ko udan, 34 zenbakia oso osorik eskaini zion Aita Zavalari. Deustuko Unibertsitateak Doctor Honoris Causa izendatu bezperetan, Jabierko Gazteluaren inguruko zelaietan elkartu zen Joxean Agirre kazetariarekin eta bertan kontatzen ditu bere lehen pausoak, hasieran zertan ari zen kontzienteegi ere izan gabe, gustuko zituen bertso paperak biltzen nola hasi zen.
‎Aldaketak ahotsean eragin diola ere aipatu izan diote: “Nik ahots oso lodia daukat, eta goxoagotik eta finetik ari nintzela esan zidaten. Ezta nahita egin dudan zerbait, ezta gutxiagorik ere.
‎Psikologoak, kinesiologoak, mentalistak, transzendentalista eta beste hainbatekin egin izan du lanketa. “Nik uste dut denok egin genukeela, oso inportantea delako ezagutzea zein diren zure gardentasun horretan dituzun ahulguneak eta indarguneak, jendearen aurrean garden agertuko bazara”, ebatzia du. Maskara jantzi eta atzean zer dagoen ez jakiteko arriskua bada Enbeitaren iritziz:
‎Horiekin guztiekin bizi behar dela, eta horiekin guztiekin bizitzen jakin behar dela: “Egun batean oso haserre edo triste bazaude, egun hori pasatuko da, eta hurrengo egunean egongo zara pozik. Denak dira zure bizitzaren parte, eta bertsoa ere zure bizitzaren parte da”.
‎Bertsolaritzak ere balio du aurrez azaldutakoa argitzeko: “Emakumeak hasieran oso juzgatuak ziren, hori ez zegokiolako bertsolaritzari, eta gero baimentzen zitzaien, baina emakumeak ziren. Bertsolaritzan gertatu dena gizartearen isla izan da”.
‎Nik askotan ikusi egiten ditut. Uste dut oso oso erabaki kontzientea egin dutela”, jarraituko zuen. “Uste dut bertsolari batzuk liberatu egin direla eurek sentitzen dutena adierazi dezaketela ikusi dutenean”, biribilduko zuen Vazquezek.
‎Nik askotan ikusi egiten ditut. Uste dut oso oso erabaki kontzientea egin dutela”, jarraituko zuen. “Uste dut bertsolari batzuk liberatu egin direla eurek sentitzen dutena adierazi dezaketela ikusi dutenean”, biribilduko zuen Vazquezek.
‎Ez daude. Nik hartzen ditut nik miresten ditudan gizonezko bertsolari horiek, eta oso oso gutxitan ikusi ditut benetan tripetatik kantatzen. Eta ez nabil hasierako eta azken agurrari buruz.
‎Ez daude. Nik hartzen ditut nik miresten ditudan gizonezko bertsolari horiek, eta oso oso gutxitan ikusi ditut benetan tripetatik kantatzen. Eta ez nabil hasierako eta azken agurrari buruz.
‎Eta ez nabil hasierako eta azken agurrari buruz. Nire inpresioa da gizonezkoek oraindik —batez ere, emozio batzuk— ez dituztela erakusten, eta oso gutxi direla publikoaren aurrean arma barik geratzera ausartzen direnak, garden eta hauskortasun minimo batera iristen direnak”. Irudia bestelakoa da Enbeitaren ustez:
‎Bertsolariek —gehienbat, bakarkakoetan— duten ilunetik kantatzeko joeraz galdetutakoan egin zuen inkontziente kolektiboaren irakurketa hori. “Badakit gure herriak baduela motibo anitz sufrimendua oso barruan eramateko. Gure herriaren historia ez da erraza izan.
‎Adibideen bidez segitu zuen: “Adibidez, oso gaizki ikusi izan da, pertsona bati nola dagoen galdetuta, ‘oso ondo’ dagoela erantzutea. Inoiz ezin izan dugu aldarrikatu pozik dagoela bat, gustura dagoela.
‎‘hemen aurrera egin behar da’, ‘gogor egin behar da’, ‘aurrera bolie’… Vazquezek egindako irakurketaren antzekoa egin zuen Enbeitak alde horri dagokionez. “Bizi izan ditugu –eta nik bizi izan ditut– oso oso egoera gogorrak, eta ez dut eduki negar egiteko eskubiderik. Bizi duzu tentsio hori guztia, eta badago zeozer kolektiboa ukatu dizuna negar egitea, erortzea edo abandonatzea.
‎‘hemen aurrera egin behar da’, ‘gogor egin behar da’, ‘aurrera bolie’… Vazquezek egindako irakurketaren antzekoa egin zuen Enbeitak alde horri dagokionez. “Bizi izan ditugu –eta nik bizi izan ditut– oso oso egoera gogorrak, eta ez dut eduki negar egiteko eskubiderik. Bizi duzu tentsio hori guztia, eta badago zeozer kolektiboa ukatu dizuna negar egitea, erortzea edo abandonatzea.
‎Sinesgarritasunari dagokionean, gakotzat tripetatik kantatzea du: “Kantatu izan dudanean oso tripetatik inork ez du zalantzan jarri esan dudan berba bakar bat ere. Niretzat sinesgarriena da sentimenduetara gehien hurbiltzen dena.
‎Niretzat sinesgarriena da sentimenduetara gehien hurbiltzen dena. Sentimenduetatik ari zarenean oso zureak dira bertso horiek, beste inork ezin du kantatu, eta gainera nork jarriko du zalantzan kantatu duzun hori? ”. Iritzi berekoa da Agirre:
‎Agirre saiatzen da lantzen, baina ez du lan erraza. Barroso ere bai, baina Barrosorentzat ere oso eremu delikatua da: “Haurrak ere 20 dituzu, hogei mundu dituzu, hogei emozio memento berean… Kudeatzen aski zaila egiten zait, baina indar handia egiten dut nik emozioak lantzen”.
‎Nik uste dut bertso eskoletan erakutsi behar duguna dela dena dela normala: batek ozenago kantatzea, besteak apalago; batek umore absurdoa edukitzea, besteak naturalagoa; batek kantatzea oso bertso sakonak eta egitea negar, besteak barre… Dena da bertsolaritza”, iritzi zion.
‎Alde horretatik, Enbeitak ezartzen dizkio “frenuak” bere buruari, eta ematen duen irudiari bidea egiten uzten dio. “Ez nuke gura jendeak nire bizitza intimoaren transparentzia oso osoa edukitzerik. Gardentasun osoa ematen badut, gero jada ez dago ezer.
‎Gardentasun osoa ematen badut, gero jada ez dago ezer. Puntu batetik aurrera iruditzen zait oso sentipen eta emozio intimoak direla, eta jendearen aurrean pasatuko nukeela muga bat ez dudana pasatu gura, nahiz eta ez negarrik egin. Hori esanda, egia da nahiko pertsona gardena naizela beti”, aritu zen gardentasunaz Enbeita.
‎Gai batzuen aurrean “zeharo” ekidin ohi du errealitatea, badakielako errealitateak eramango duela nahi ez duen leku batera. “Gainontzean, normalean, oso tripetatik kantatzen dut”. Oholtzan negar egitea du saihestu nahi duen leku hori.
‎Elortzaren bertsokera denborarekin emozionalagoa den bezala da Amaia Agirreren bertsokera ere emozionalagoa. Hala ere, aldaketarako zergatia oso bestelakoa du Agirrek: “Bertsotan ez diot gorputzari eta bihotzari filtroa pasatzen.
‎adinarekin, Enbeitak; adinarekin eta rol maskulinoekin, Agirrek. “Gu hasi ginenean oso oso rol maskulinoak betetzen genituen, eta estereotipo maskulinotik abiatu zen lehenengo nesken loraldi hori. Atzera sekula geratzen ez zena, beti ausarta eta beti lotsagabea”, lotu zuen Agirrek.
‎adinarekin, Enbeitak; adinarekin eta rol maskulinoekin, Agirrek. “Gu hasi ginenean oso oso rol maskulinoak betetzen genituen, eta estereotipo maskulinotik abiatu zen lehenengo nesken loraldi hori. Atzera sekula geratzen ez zena, beti ausarta eta beti lotsagabea”, lotu zuen Agirrek.
‎‘Zein ahulak diren! ’ Garai bateko ikuspegi batetik litzateke hori. Psikologikoki oso ongi balioztatzen dut”, balioztatu zuen.
‎“Nire borroka psikologiko batzuk ez ditut kaleratzen; nahiz eta horiei lotutako emozio batzuk bizi, beste zerbait kaleratzen saiatzen naiz batzuetan. Delikatua da, norberarentzat ere oso gogorra izan daiteke”, bizi du Barrosok. Enbeita mikrofonoaren aurrean negarrez ikusten anitz hunkitzen bada ere, ez luke bere burua hala ikusi nahi:
‎Hargatik, gai horiei tiraka kantatu ala ez kantatu erabaki borrokan aritzen da, eta gai batzuk ekidin egiten ditu, jakin dakielako kostatu egingo zaiola eta negarrari diola eutsi. “Jende batentzako oso ondo dago hori, egin behar da, baina beti ez naiz ni izango negar egingo duena: batzuetan, pentsatzen dut ni horrelakoa naizela, erraz egiten dudala negar, eta nik ez daukadala errurik beste bertsolari denak harrizkoak badira; beste batzuetan, aldiz, beste batzuek egin dezatela negar pentsatzen dut”.
‎Niri eskolan burla egin didate, baztertuta sentitu naiz nerabezaroan fisikoagatik eta karga hori nigan eroan dut. Publikoaren aurrean hori horrela kantatzeko, adibidez, niretzat oso gogorra da. Barrera psikologiko batzuk oraindik kostatzen zaizkit gainditzea”, argitu zuen.
‎Nahiz eta “errealitatea” besterik den: “Nik urteko 365 egunetatik oso gutxitan sentitzen dut zein neska ederra naizen, goizean ispiluaren aurrean jartzen naizenean. Niri bezala, gizarteko emakumeen %80ri pasatzen zaie zoritxarrez.
2016
‎Eta ordukoa ez zen mundu hau. Gu ikastolako umeak gara; ikastola nola sortu zen, zein mailatako proiektu komunitarioa zen, auzolana… hori guztia oso presente egon da beti. Gu baserritarren semeak gara, Durangon hazi gara eta gure etxean beti esan izan da Durango karlisten herria zela.
‎Gu baserritarren semeak gara, Durangon hazi gara eta gure etxean beti esan izan da Durango karlisten herria zela. Gure etxean, esaterako, gurasoek beti oso garbi esan dute ez zirela durangarrak. Gurasoek kontatzen dute garai hartan Durangon hiru familia zeudela euskaraz hitz egiten zutenak, ez gehiago.
‎Gurasoek kontatzen dute garai hartan Durangon hiru familia zeudela euskaraz hitz egiten zutenak, ez gehiago. Guk ez dugu diktaduraren garaia bizi gure azalean, baina oso presente izan dugu gure egunerokoan.
‎Beraz, hornituta nago azalpenez. Laurogei elkarrizketa ikusi ditut eta kasu gehienetan kristorenak eta bi pasatakoen seme alabek oso gutxi jakin dute horri buruz, edota kanpotik jakin dute. Beldurra.
‎Errukia eta kristautasuna ere hor daude, ikusi besterik ez dago jende horrek guztiak zein eliza klase jan duen. Onartu egin dute eta oso gutxi dira hainbeste urte eta gero jarrera tinkoa mantentzen dutenak; «ni ez noa zuri etxea kentzera, baina jakin ezazu etxe hori nire aititerena zela» esaten dutenak, adibidez. Indartsua izan behar da jarrera horretan irauteko.
‎Unai Iturriaga: Egia da ospitale bat sekulako kontainerra dela zentzu horretan, jende oso desberdina elkartzen duena. Gainera, eta topiko bat den arren, ospitalean elkartzen dira bizitzaren bi muturrak, jaiotza eta heriotza.
‎Hortik aparte, antzezlanak bertsotik eduki dezake ezer ez eta dena. Gugana etorri izanaren arrazoietako bat izan da, euren ikuspegitik, euskal antzerkia testuan oso oinarritua izan dela. Garrantzi handia ematen diote, gainera, horrela izateari eta horregatik jo dute gugana.
‎Zenbateraino igartzen den testuetan bertsolariak garela? Teoria desberdinak osa daitezke, baina egin dugun lana bertsogintzaren oso desberdina da.
‎Unai Iturriaga: Gure jarduna oso oso desberdina da. Bertsotan ari garenean, gu ez goaz obra berdinarekin Abadiñora edo Gasteiza.
‎Unai Iturriaga: Gure jarduna oso oso desberdina da. Bertsotan ari garenean, gu ez goaz obra berdinarekin Abadiñora edo Gasteiza.
‎Igor Elortza: Gure bertso jarduna oso tokian tokikoa eta unean unekoa da. Beharbada, kasu batzuetan larregi komunikabideek ipinitako agendaren mendeko ere bai.
‎Gauza horiek ziklikoak izaten dira. Akaso garai oso saturatuak eta ideologikoak bizi izan ditugulako izango da, baina, aspaldian, askotan esaten dut halako hustasun moduko bat sumatzen dudala tematikan. Gauza orokorra da, gizartean pasatzen ari dena, elementu oso garrantzitsuak kendu direlako joko taulatik, eta noraeza sumatzen dut.
‎Akaso garai oso saturatuak eta ideologikoak bizi izan ditugulako izango da, baina, aspaldian, askotan esaten dut halako hustasun moduko bat sumatzen dudala tematikan. Gauza orokorra da, gizartean pasatzen ari dena, elementu oso garrantzitsuak kendu direlako joko taulatik, eta noraeza sumatzen dut. Akaso nire sentsazioa baino ez da.
‎Baina hori guztia aparte, aktoreek bezala, guk ere oso garbi izan dugu azken erabakiak Ximunek hartzen dituela.
‎Erabat desberdina da. Alde horretatik, oso ederra izan da antzezlana osatzen nola joan den ikustea. Egoaren aldetik, eskola oso ona da.
‎Alde horretatik, oso ederra izan da antzezlana osatzen nola joan den ikustea. Egoaren aldetik, eskola oso ona da.
‎Horrek, hala ere, baditu bere aldagarriak. Batzuek aldizkari mota horiek erosten dituzte, baina bada beste zaletasun mota bat gure artean oso zabaldua: Tertulia megafatxak entzuteko zaletasuna.
‎Duela urte eta erdi inguru etorri zitzaien Fuchs Elortza eta Iturriagari oinarrizko ideia batzuk besapean hartuta. Gidoia idazteko modua oso bizia izan da. Aktoreek sei bat egonaldi egin dituzte, bakoitza astebete ingurukoa, Euskal Herriko hainbat antzokitan.
‎Gure gurasoek haren esaldi eta bertso mordoa zekizkiten, erreferente kultural bat izan da. Pertsona azkarra zen oso . Hil baino pixka bat lehenago esan zuen:
‎Koldo Tapiaren bizitzan ere Txirrita presente egon da beti, umetatik. “Gure amona bertsozalea zen oso , eta 7 urte neuzkanerako Txirritaren 30 bertso inguru jakingo nituen buruz. Gure ama, 19 urterekin, herriko taberna batean aritu zen lanean, zerbitzari, eta egunen batean ganbarara bidali zuten zerbaiten bila.
‎Hernanikoa zen Pablo, gaztetan Txirrita ezagututakoa. Dioenez, Lete bera ere ez zen “dotrina txirritianotik” oso urrun ibili: “Bizitza osoan landu zuen, eta presente zeukan.
‎Doinuei dagokienez, Tapiarentzat ekarpen oso esanguratsua izan zen Letek ETBrentzat egin zuen programa berezia, Mintzoaren Arnasa (13 atal). Horretaz gain, Oiartzungo Lekuonatarren eraginetik ere edan zuela deritzo; familia horrek bertso doinu asko sortu zituen.
‎Heroina kontsumitzen zuen jendea ere bazen herrian, hondamendi hutsa zen hura. Lanean hasteko ordua iritsi eta lau falta, bost falta… Baina Xabier gogorra zen oso , hura haserretuz gero goizeko ordubiak arte egon gintezkeen antzezten”.
‎Handik gutxira, eta denbora bere onera itzuli zenean ohartu ginen inork ezin zizkigula galdera horiek guztiak erantzun. Diplomatikoago esanda, galdera horiek guztiak oso interesgarriak eta aberasgarriak ziren, baina, tamalez, ez zegoela erantzunik. Guk gure barrurako ontasun osoz pentsatu genuen:
‎Izatez, poesia mota hau eta gales hizkuntza banaezinak dira. Galesko poeta edo bardoa, batetik, hizkuntzaren arauak oso ondo menderatzen dituen poertsona da; eta bestetik, herriaren historiaren ezagutza duena, eta gogorarazten diguna nor garen galestarrak, nongoak garen eta nondik gatozen.
‎Neurri, aliterazio, errima, eta azentuazio sistema bat da. Arau asko ditu, eta arau oso estuak eta konplexuak.
‎Irakurtze hori, ondo irakurtzea, oso oso garrantzitsua da, baina ez da gehiegi erakusten eskolan. Nik neure kabuz ikasi dut.
‎Irakurtze hori, ondo irakurtzea, oso oso garrantzitsua da, baina ez da gehiegi erakusten eskolan. Nik neure kabuz ikasi dut.
‎Gaztetan, modu hippy eta cool batean hasi nintzenean, nire irakasle Jick Johnsek —XX. mendeko bardorik onena denak— esan zidan: “Agian oso olerki ona egin duzu, munduko onena nahi baduzu, baina hain gaizki eta zatar irakurrita ez du batere balio! ”. Niretzat irakasgaia izan zen.
‎Tradizionalki, gainera, entzulegoa klase ertain jaso batekoa izan da: poesian oso jantzia den jendea, galesaren arauak oso ondo ezagutzen dituena, Galesko historian aditua den jendea. Ni ez nago giro horretan interesatuta.
‎Niretzat hona etortzea animagarria izan da oso . Ikustea adibidez Tabakalerako saioan hiru eszenatoki, argiztapena… Bertsogintza nola biltzen zen inguru erakargarri batean, baita inprobisazioaz ez dakienarentzat ere.
‎Bada bardo bat Twitter bidez egiten duena Cynghanedd, 140 karakteretan. Ni, ez nago oso ados horrekin, baina txalotzen dut ekimena. Jolas bat baino askoz gehiago ez da, baina Cynghanedd gaur egungo tresna batean jarri du behintzat.
‎Egia esan, Galesen ez ditut oso konpartituak sentitzen nire kezka hauek, eta hemen berriz, munduan beste leku batzuetan gertatu zaidan bezala, ikusi dut nire ideiak ez direla hain eroak, eta egin, egiten direla.
‎Sinestezina da UKIPek (Erresuna Batuko alderdi neofaszistak) hainbeste boto edukitzea Galesen. Oso gaizki ikusten dut dena, eta sentitzen dut horren guztiaren kontra kantatu beharra. Nik kantatzen dut jendea konturarazteko:
Oso haserre nago. Eta haserre nagoenean poesia egitera jotzen dut.
‎Gertatzen dena da Galesko bardoak, gehienak gizonezkoak direla, eta gizonezko horiek alfer hutsak direla! Beste lan bat daukate, gehienetan oso ongi ordaindua, eta, orduan, noizbehinka, otutzen zaienean idazten dute zeozer. Nik, agian, freelance naizelako, eta sosak behar ditudalako, eta ez natorrelako familia aberats batetik, bada niri gehiago idaztea tokatu zait.
Oso haserre nago irakaskuntza sistemarekin. Gazteek Cynghaneddekin duten harremana azterketa bati begirakoa da.
‎Guk bakarrik egiten dugulako galesez. Ez bakarrik oso dotorea delako, baizik eta beste inork ez duelako egiten.
‎Hurrengo astean izan genituen nazioarteko inprobisatzaileen jardunaldiak Donostian, eta Zipren ezagututako kantari eta musikariak etorri egin ziren. Nik aste osoa haiekin pasa nuen, oso harreman estuan. Eta harremanaren uharte txiki horretatik bizi izan nuen inprobisatzaileen astea, inguruaz gehiegi ohartu gabe, gogoa Zipren.
‎Saiatzen gara entseguetan horiek aldiro aldiro berritzen, ez gelditzeko herdoildurik. Oso segidan pilatu zaizkigu bi disko. Azkenean, kanta mordo bat badauzkagu hor.
‎bi diskoak. Hasieran, oso bertsio girotik gentozen, geure burua ez oso serioegi hartzetik eta jendeak gu ere ez oso serio ikustetik, era berean. Lehenengo diskorako baxu jotzaile bat sartu zen, talde ikuskera hartu genuen eta gure kantak jotzen genituen.
‎bi diskoak. Hasieran, oso bertsio girotik gentozen, geure burua ez oso serioegi hartzetik eta jendeak gu ere ez oso serio ikustetik, era berean. Lehenengo diskorako baxu jotzaile bat sartu zen, talde ikuskera hartu genuen eta gure kantak jotzen genituen.
‎bi diskoak. Hasieran, oso bertsio girotik gentozen, geure burua ez oso serioegi hartzetik eta jendeak gu ere ez oso serio ikustetik, era berean. Lehenengo diskorako baxu jotzaile bat sartu zen, talde ikuskera hartu genuen eta gure kantak jotzen genituen.
‎Egia da martxan jarri garen unetik ohartu garela espazio bat bazegoela betetzeko, eta, neurri batean, hartu dugula leku hori. Aitzolek zioenaren haritik, kritika sozialarena egin izan da, baina oso lelo zuzenekin. Ez dakit eragingo duen edo ez duen inguruan, baina publiko batengan hori piztu duela, behintzat, uste dut badela gure buruari aitor geniezaiokeen zerbait.
‎Era praktikoan azalduta, gogoratzen naiz Aramaiora joan ginela Fagor itxi zuten astean, eta letra bat egin genuen horri buruz, baina ez esanez “Fagor ez itxi eta gora langileen mugimendua”, baizik eta esanez langileok izan garela ez dagoen bizimodu bat sinetsi dugunak, eta, neurri batean, zaplazteko horren erantzule langileok ere bagarela. Akordatzen naiz oso ondo hartua ez zela izan, oso ondo ez zela ulertu edo ez genuela ondo ulertarazten asmatu. Gurruk esan duen zirikatzailearen, probokatzailearen eta min emango duenaren muga hori oso lausoa da.
‎Era praktikoan azalduta, gogoratzen naiz Aramaiora joan ginela Fagor itxi zuten astean, eta letra bat egin genuen horri buruz, baina ez esanez “Fagor ez itxi eta gora langileen mugimendua”, baizik eta esanez langileok izan garela ez dagoen bizimodu bat sinetsi dugunak, eta, neurri batean, zaplazteko horren erantzule langileok ere bagarela. Akordatzen naiz oso ondo hartua ez zela izan, oso ondo ez zela ulertu edo ez genuela ondo ulertarazten asmatu. Gurruk esan duen zirikatzailearen, probokatzailearen eta min emango duenaren muga hori oso lausoa da.
‎Akordatzen naiz oso ondo hartua ez zela izan, oso ondo ez zela ulertu edo ez genuela ondo ulertarazten asmatu. Gurruk esan duen zirikatzailearen, probokatzailearen eta min emango duenaren muga hori oso lausoa da. Hein batean horregatik ari gara hain gustura:
‎I.G.: Oso desberdina da, erantzukizunetik hasita. Bertsolaritzan askoz indibidualagoa da uneko jarduna:
‎Emozio horren bitartez, gai gara gordetzeko informazio hori guztia. Beste alde batetik, adimen anitzek erakutsi digute garun guztiek ez dutela berdin funtzionatzen, eta bakoitza oso bide ezberdinetatik iristen dela ondorio beretara”, azaldu zuen Gonzalezek. Arizmendi ikastolan Konfiantzaren pedagogia garatu dute, eta, jakintza askotatik jasota garatu duten pedagogia horren baitan, “proiektuak ez dira ohiko proiektu:
‎Egin genuena zen begiratu zer dagoen gure hezkuntza komunitate barruan. Ohartu ginen bagenituela guraso musikari nahikoa, bertsolariak genituela, bertso eskolen sorreran egon ziren aitonak zeudela… Oso testuinguru egokia genuen emozio hori aktibatzeko. Gakoa, gaia bera baino gehiago, emozioa aktibatzea izaten da, bizipena izateko aukera izatea, horrek sortzen duelako interesa”.
‎“Gai batzuetan guraso batzuek parte hartzen dute, eta beste batzuetan beste batzuek. Beti oso harrera ona edukitzen dugu. Komunitatetik ikasten dugu, komunitatearekin batera egiten dugu, eta komunitatera itzultzen dugu horren sintesia”, argitu du Gonzalezek.
‎“Oso interesgarria” da euskal kulturak orokorrean egin duen ibilbidea Gonzalezentzat. “Bizipenetik eta plazeretik oso garrantzitsua da haurrek bizi izatea garapen hori eta une bakoitzaren garrantzia”, adierazi zuen. “Oinarri oinarritik” hasi ziren.
‎Bertsolaritzaren kasuan, ahotsetik, musikatik, mezutik… abiatu ziren: “Horretarako oso testuinguru egokia genuen, gainera. Era berean, pedagogikoki bertsolaritzak aukera handia ematen du berba jolasak egiteko, errimak egiteko eta gauza askotarako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
oso 753 (4,96)
Oso 78 (0,51)
OSO 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
oso ondo 40 (0,26)
oso on 33 (0,22)
oso gutxi 21 (0,14)
oso garrantzitsu 17 (0,11)
oso garbi 12 (0,08)
oso presente 12 (0,08)
oso interesgarri 11 (0,07)
oso oso 11 (0,07)
oso zail 11 (0,07)
oso gaizki 10 (0,07)
oso ezberdin 9 (0,06)
oso gustu 9 (0,06)
oso ongi 9 (0,06)
oso bertsozale 7 (0,05)
oso desberdin 7 (0,05)
oso gutxitan 7 (0,05)
oso modu 7 (0,05)
oso polit 7 (0,05)
oso urrun 7 (0,05)
oso antzeko 6 (0,04)
oso bestelako 6 (0,04)
oso ezagun 6 (0,04)
oso gauza 6 (0,04)
oso gogor 6 (0,04)
oso gustuko 6 (0,04)
oso ohiko 6 (0,04)
oso bera 5 (0,03)
oso erraz 5 (0,03)
oso gertu 5 (0,03)
oso pozik 5 (0,03)
oso zabaldu 5 (0,03)
oso aberasgarri 4 (0,03)
oso berezi 4 (0,03)
oso eder 4 (0,03)
oso gazte 4 (0,03)
oso giro 4 (0,03)
oso gogoko 4 (0,03)
oso goi 4 (0,03)
oso harrera 4 (0,03)
oso haserre 4 (0,03)
oso lotu 4 (0,03)
oso oroitzapen 4 (0,03)
oso osorik 4 (0,03)
oso urruti 4 (0,03)
oso zahar 4 (0,03)
oso adi 3 (0,02)
oso altu 3 (0,02)
oso argi 3 (0,02)
oso arrunt 3 (0,02)
oso aspaldi 3 (0,02)
oso azkar 3 (0,02)
oso barru 3 (0,02)
oso berandu 3 (0,02)
oso bertso 3 (0,02)
oso bitxi 3 (0,02)
oso egoera 3 (0,02)
oso erabilgarri 3 (0,02)
oso eraginkor 3 (0,02)
oso esperientzia 3 (0,02)
oso estu 3 (0,02)
oso handi 3 (0,02)
oso harreman 3 (0,02)
oso konpartitu 3 (0,02)
oso kontziente 3 (0,02)
oso luze 3 (0,02)
oso nekez 3 (0,02)
oso pertsona 3 (0,02)
oso positibo 3 (0,02)
oso potente 3 (0,02)
oso prekario 3 (0,02)
oso txukun 3 (0,02)
oso urduri 3 (0,02)
oso zabal 3 (0,02)
oso zale 3 (0,02)
oso zuzen 3 (0,02)
oso aberats 2 (0,01)
oso adineko 2 (0,01)
oso ados 2 (0,01)
oso arlo 2 (0,01)
oso arraro 2 (0,01)
oso atze 2 (0,01)
oso aurre 2 (0,01)
oso ausart 2 (0,01)
oso baxu 2 (0,01)
oso berri 2 (0,01)
oso bide 2 (0,01)
oso botepronto 2 (0,01)
oso diferente 2 (0,01)
oso dotore 2 (0,01)
oso egoki 2 (0,01)
oso egun 2 (0,01)
oso emakume 2 (0,01)
oso eroso 2 (0,01)
oso esanguratsu 2 (0,01)
oso esker 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
oso presente egon 6 (0,04)
oso bera ukan 4 (0,03)
oso harrera on 4 (0,03)
oso interesgarri iruditu 4 (0,03)
oso gogoko ukan 3 (0,02)
oso gustuko ukan 3 (0,02)
oso haserre egon 3 (0,02)
oso on bat 3 (0,02)
oso ondo atera 3 (0,02)
oso ondo hartu 3 (0,02)
oso ondo pasatu 3 (0,02)
oso ondo ulertu 3 (0,02)
oso ondo zer 3 (0,02)
oso zabaldu egon 3 (0,02)
oso adi egon 2 (0,01)
oso adineko aktibo 2 (0,01)
oso argi ez 2 (0,01)
oso aspaldi bat 2 (0,01)
oso gaizki ikusi 2 (0,01)
oso garbi eduki 2 (0,01)
oso garbi ikusi 2 (0,01)
oso garbi utzi 2 (0,01)
oso giro on 2 (0,01)
oso gustu hartu 2 (0,01)
oso gutxi ekarri 2 (0,01)
oso gutxi ikusi 2 (0,01)
oso gutxitan ikusi 2 (0,01)
oso luze iraun 2 (0,01)
oso on joan 2 (0,01)
oso ondo egon 2 (0,01)
oso ondo funtzionatu 2 (0,01)
oso ongi pasatu 2 (0,01)
oso ongi ulertu 2 (0,01)
oso oroitzapen polit 2 (0,01)
oso polit egin 2 (0,01)
oso pozik egon 2 (0,01)
oso pozik gelditu 2 (0,01)
oso urrun egon 2 (0,01)
oso aberasgarri ere 1 (0,01)
oso aberasgarri iruditu 1 (0,01)
oso aberats eman 1 (0,01)
oso aberats jabe 1 (0,01)
oso adi ibili 1 (0,01)
oso ados egon 1 (0,01)
oso ados hori 1 (0,01)
oso altu eraman 1 (0,01)
oso antzeko betiere 1 (0,01)
oso antzeko programa 1 (0,01)
oso argi ukan 1 (0,01)
oso arlo ezberdin 1 (0,01)
oso arlo interesgarri 1 (0,01)
oso arraro hitz 1 (0,01)
oso arrunt ageri 1 (0,01)
oso aspaldi kendu 1 (0,01)
oso atze joan 1 (0,01)
oso atze utzi 1 (0,01)
oso aurre heldu 1 (0,01)
oso aurre ordu 1 (0,01)
oso azkar atera 1 (0,01)
oso azkar konturatu 1 (0,01)
oso barru atera 1 (0,01)
oso barru bizi 1 (0,01)
oso barru eraman 1 (0,01)
oso baxu aurkitu 1 (0,01)
oso baxu ukan 1 (0,01)
oso bera estilo 1 (0,01)
oso berandu arte 1 (0,01)
oso berandu sartu 1 (0,01)
oso berezi baino 1 (0,01)
oso berezi idatzi 1 (0,01)
oso bertso gutxi 1 (0,01)
oso bertso polit 1 (0,01)
oso bertso sakon 1 (0,01)
oso bertsozale ez 1 (0,01)
oso bertsozale fin 1 (0,01)
oso bertsozale korriente 1 (0,01)
oso bestelako ukan 1 (0,01)
oso bide ezberdin 1 (0,01)
oso bide ilun 1 (0,01)
oso botepronto marrazki 1 (0,01)
oso desberdin egokitu 1 (0,01)
oso desberdin elkartu 1 (0,01)
oso desberdin iruditu 1 (0,01)
oso diferente bertso 1 (0,01)
oso dotore egon 1 (0,01)
oso eder gelditu 1 (0,01)
oso egoera erraz 1 (0,01)
oso egoera gogor 1 (0,01)
oso egoera txar 1 (0,01)
oso egoki ez 1 (0,01)
oso egoki islatu 1 (0,01)
oso egun gogor 1 (0,01)
oso egun gutxi 1 (0,01)
oso emakume egin 1 (0,01)
oso emakume gogor 1 (0,01)
oso eroso aurkitu 1 (0,01)
oso erraz jokatu 1 (0,01)
oso erraz ulertu 1 (0,01)
oso esker on 1 (0,01)
oso esker txar 1 (0,01)
oso esperientzia aberasgarri 1 (0,01)
oso esperientzia on 1 (0,01)
oso esperientzia polit 1 (0,01)
oso ezagun bihurtu 1 (0,01)
oso ezberdin abestu 1 (0,01)
oso ezberdin eduki 1 (0,01)
oso ezberdin ikusi 1 (0,01)
oso ezberdin iritsi 1 (0,01)
oso ezberdin jende 1 (0,01)
oso gaizki aritu 1 (0,01)
oso gaizki atera 1 (0,01)
oso gaizki egin 1 (0,01)
oso gaizki egon 1 (0,01)
oso gaizki hartu 1 (0,01)
oso gaizki iritsi 1 (0,01)
oso gaizki pasa 1 (0,01)
oso garbi egon 1 (0,01)
oso garbi esan 1 (0,01)
oso garbi sentitu 1 (0,01)
oso garbi ukan 1 (0,01)
oso garrantzitsu kendu 1 (0,01)
oso gauza eder 1 (0,01)
oso gauza grazioso 1 (0,01)
oso gauza interesgarri 1 (0,01)
oso gauza itsusi 1 (0,01)
oso gauza kurioso 1 (0,01)
oso gazte bat 1 (0,01)
oso gazte morroi 1 (0,01)
oso gertu ari 1 (0,01)
oso gertu ikusi 1 (0,01)
oso gertu pasatu 1 (0,01)
oso gertu sentitu 1 (0,01)
oso giro berezi 1 (0,01)
oso giro eroso 1 (0,01)
oso gogor bat 1 (0,01)
oso gustu ezinezko 1 (0,01)
oso gustu geratu 1 (0,01)
oso gustu ibili 1 (0,01)
oso gustu jardun 1 (0,01)
oso gustu sentitu 1 (0,01)
oso gustu utzi 1 (0,01)
oso gustuko lan 1 (0,01)
oso gutxi arte 1 (0,01)
oso gutxi editatu 1 (0,01)
oso gutxi egon 1 (0,01)
oso gutxi gu 1 (0,01)
oso gutxi jakin 1 (0,01)
oso gutxi mauka 1 (0,01)
oso gutxi ukan 1 (0,01)
oso gutxitan egin 1 (0,01)
oso gutxitan erabili 1 (0,01)
oso gutxitan gertatu 1 (0,01)
oso gutxitan kantatu 1 (0,01)
oso gutxitan sentitu 1 (0,01)
oso handi ari 1 (0,01)
oso harreman berezi 1 (0,01)
oso harreman estu 1 (0,01)
oso harreman kurioso 1 (0,01)
oso interesgarri egin 1 (0,01)
oso konpartitu sentitu 1 (0,01)
oso lotu balio 1 (0,01)
oso lotu egon 1 (0,01)
oso lotu joan 1 (0,01)
oso luze bat 1 (0,01)
oso modu berezi 1 (0,01)
oso modu gertuko 1 (0,01)
oso modu intimo 1 (0,01)
oso modu jakin 1 (0,01)
oso modu konkretu 1 (0,01)
oso modu militar 1 (0,01)
oso modu natural 1 (0,01)
oso nekez eman 1 (0,01)
oso nekez suertatu 1 (0,01)
oso ohiko bertsopaper 1 (0,01)
oso ohiko bihurtu 1 (0,01)
oso ohiko kontu 1 (0,01)
oso on atera 1 (0,01)
oso on begitandu 1 (0,01)
oso on egin 1 (0,01)
oso on egon 1 (0,01)
oso on oheratu 1 (0,01)
oso on omen 1 (0,01)
oso on ukan 1 (0,01)
oso ondo aditu 1 (0,01)
oso ondo azaldu 1 (0,01)
oso ondo bideratu 1 (0,01)
oso ondo egin 1 (0,01)
oso ondo egokitu 1 (0,01)
oso ondo ekin 1 (0,01)
oso ondo entenditu 1 (0,01)
oso ondo erantzun 1 (0,01)
oso ondo ez 1 (0,01)
oso ondo ezagutu 1 (0,01)
oso ondo gelditu 1 (0,01)
oso ondo gogoratu 1 (0,01)
oso ondo jakin 1 (0,01)
oso ondo jardun 1 (0,01)
oso ondo kontrolatu 1 (0,01)
oso ondo marraztu 1 (0,01)
oso ondo menderatu 1 (0,01)
oso ondo segitu 1 (0,01)
oso ondo sentiarazi 1 (0,01)
oso ondo uztartu 1 (0,01)
oso ongi balioztatu 1 (0,01)
oso ongi ezagutu 1 (0,01)
oso ongi gogoratu 1 (0,01)
oso ongi ordaindu 1 (0,01)
oso ongi saiatu 1 (0,01)
oso oroitzapen on 1 (0,01)
oso oroitzapen onik 1 (0,01)
oso oso adineko 1 (0,01)
oso oso azkar 1 (0,01)
oso oso desberdin 1 (0,01)
oso oso eduki 1 (0,01)
oso oso egoera 1 (0,01)
oso oso erabaki 1 (0,01)
oso oso gaizki 1 (0,01)
oso oso garrantzitsu 1 (0,01)
oso oso gutxitan 1 (0,01)
oso oso prekario 1 (0,01)
oso oso rol 1 (0,01)
oso osorik eskaini 1 (0,01)
oso osorik jarraitu 1 (0,01)
oso pertsona harro 1 (0,01)
oso pertsona konkretu 1 (0,01)
oso pertsona konprometitu 1 (0,01)
oso polit ere 1 (0,01)
oso polit iruditu 1 (0,01)
oso positibo atera 1 (0,01)
oso potente bat 1 (0,01)
oso pozik geratu 1 (0,01)
oso presente bi 1 (0,01)
oso presente eduki 1 (0,01)
oso txukun hasi 1 (0,01)
oso urduri egon 1 (0,01)
oso urduri sentitu 1 (0,01)
oso urrun egungo 1 (0,01)
oso urrun geratu 1 (0,01)
oso urrun ibili 1 (0,01)
oso urrun ikusi 1 (0,01)
oso urrun Suedia 1 (0,01)
oso urruti egon 1 (0,01)
oso urruti ikusi 1 (0,01)
oso zabal egon 1 (0,01)
oso zabaldu den 1 (0,01)
oso zail eduki 1 (0,01)
oso zail egin 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia