2012
|
|
Esaten zen ere, horrenbestera heldu gabe, Leopoldo II.ak berak zeramala kartutxo haien kontabilitatea, eta gastatutako bakoitzaren nondik norakoa eskatzen ziela Leopoldvilleko ordezkariei: noiz, non,
|
nola
eta zergatik gastatu zen. Beraz, Eguberri eguneko oturuntzaren ostean Lalande Biran kapitainak Chrysostomeri altxatzeko eskatu zionean, eta segidan" Urteko Soldadurik Onena" izendatu, eta izendapenarekin batera 100 kartutxoko kutxa bat jarri eskuan, klubeko estalpean eserita zeuden 17 ofizial zuriek eta mahaiak zerbitzatzen ari ziren 10 emakume beltzek ezin izan zuten hasperen bat ekidin; inbidiazkoa, batzuek; miresmenezkoa, besteek.
|
2013
|
|
Horixe dela komunitate bakoitzaren izatea, kultura, lekua, zeregina: nonbaiteko joera horiei begiratu eta ikusi hartu nahi dugun, saihestu nahi dugun, irentsi nahi dugun, liseritu nahi dugun, murtxikatu nahi dugun, berritu nahi dugun, bota nahi dugun, aldatu nahi dugun, ukatu nahi dugun, hobetu nahi dugun, kopiatu nahi dugun, eta aditz horiek guztiak (ez bakarrik aditz batzuk, guztiak) noiz,
|
nola
eta zerekin. Horixe dela interesgarriena guretzat.
|
|
Ahalginek esan die holakoak izaten zirela Urrumiako Xunbelen eleak beti; ez zitekeen nabari non eta noiz bukatzen ziren edo
|
nola
eta zertan bereizten edo txertatzen ziren bizimoduarekin. Behin Ahalginek eskatu omen zion bere amari hogeita hamar urte lehenago kontatutako elezahar bat konta ziezaion, zera, Geroa pobreena izanen dela izenekoa.
|
2015
|
|
Izaera bikoitz horren nondik norakoa aztertu nahiko nuke nik lan honetan. Zer gertatzen da,
|
nola
eta zergatik, identitate praktiketan ari direnek praktiken gainean euren begirada pausatu eta haien baldintzen, mugen, aukeren eta helburuen gaineko gogoeta egiteari ekiten diotenean. Zer gertatzen da gaurko testuinguruan praktikak eta beraiei buruzko gogoeta batera doazenean?
|
2017
|
|
Kontua da oso gazterik Rio de la Plata aldera jo zuela, ez dakigula
|
nola
eta zergatik. Hamabost urte zituelarik, 1868ko abenduaren 23an moilaratu zen Montevideon, geroago idatzi zuenez," sin amigos, sin dinero, casi analfabeto".
|
|
Bertsolari belaunaldi berriak hizkuntzaren beste estetika bat ekarriko du derrigor; ez hori bakarrik, inoiz baino nabarmenago hasiko da ikusten gauza bat dela hizkuntza, eta beste bat, bertsolari bakoitzak
|
nola
eta zertarako erabiltzen duen hitzezko aizkora zorrotz hori.
|
|
Dokumentu honek494 duen alderdirik harrigarriena" hidalguia" kontua dizu; hain juxtu honen hurrengo zerrendan ere, 1786koan, nahiz testu guzian zehar hidalgo konturik inon ez aipatu, atzenean 63 hidalgo bazirela esaten baita Goizuetan. Auskalo
|
nola
eta zergatik hala izendatuak. Espa horregatik agian, hemen bertan, azkenean egiten den aipamen zuzentzaile gisako hau:
|
2019
|
|
" Euskaldunak
|
nola
eta zerekin hasi ziren aditzak jokatzen?" galdera hau planteatu dugunetik" konjugazio perifrastikoa ala trinkoa" alternatiba mahai gainean izan dugu. Galdera hori behin eta berriro etorri zaigu eta gure jakin mina handituz joan da, dilema saihestezina izatera heldu arte, gainera.
|
|
Eratorriak, beraz. Noiz,
|
nola
eta zertarako eskuratu zituzten partizipio horiek?
|
|
Espazioaren antolamendua aztertu eta gero, adberbio erakusle hauen beharraz jabetu gara. Adberbio hauek euskararen historian kokatu nahi baditugu, ezinbertzekoa da konturatzea
|
nola
eta zerekin erabiltzen ditugun, izan ere, hasiera hartan lehenengo aldiz erabili zuten horietako batek ezaugarri berberak izan baitzituen.
|
|
esaldi mota honek lekua eskatzen du ikerketa honetan. Noiz,
|
nola
eta zerekin hasi ziren gure arbasoak esaldiak josten?
|
|
Marixurrenea etxeko seme zen apaiz hori, eta nahiz Erasoteko Urriztimiltxo izan etxe honen borda, kontua da Soroa etxearena ere bazela, eta ordurako Soroari zegokiola Mintorrola. Jabe aldatze bihurriok
|
nola
eta zergatik gertatu ziren ikusteko, hobe II.: MINTORROLAKO BORDA HIPOTEKAN, ESKUZESKUizeneko kapitulua osorik leitzea.
|
|
Baina, nahiz etxea enkartean bereganatu, jakina, gero haren jabe egiteko, pagatu egin behar. Hara
|
nola
eta zerekin: " que los treinta ducados de corridos mas quarenta y ocho reales y medio de costas de escritura los aya de pagar el dicho Lorenzo de Labayen al dicho Martin de Astivia desta manera:
|
2021
|
|
Postmodernismoarekin gertatu bezala, heziketa modernoa irauli nahi duten proiektuek ez dute proiektu unitariorik eskaintzen, kaos bat baizik; heziketa irauli nahi duten ildoen bat, zeintzuek ez dakiten oso ondo zer aldatu,
|
nola
eta zertarako. Gauzak horrela, desertutik dabiltzan irakasleek ere, modu berean, galdurik jarraitzen dute zeri heldu jakin barik, gehienetan, esan bezala, ikuspegi moderno ezagunari edo nolabaiteko nahasketari heltzen diotelarik.
|
2022
|
|
Bada,
|
nola
eta zergatik erabaki zuten idazle izatea eta euskaraz idaztea da batzuen kezka. Nolako liburuak irakurtzen dituzten, irakurketan zer duten atsegin beste batzuek idatzitakoaren artean...
|
|
Badaki pinuen etxera itzuli behar duela, ez, ordea, noiz,
|
nola
eta zertara. Hitzez nekez adierazteko gauza ez bada ere, badaki fardelaren kontuak atzera daramala, ahaztu nahi dituen garai ilunetara.
|