2000
|
|
Psikodrama hitz eta ekintza mailako aldaketa da, eta horren bidez pertsonabatek edo gehiagok emandako egoera batean, benetakoa edo irudimenezkoa (imajinarioa), oraingoa, iraganekoa edo etorkizunekoa?
|
nola
eta zergatik jardutenduten ulertzen dute, joko espontaneo baten edo role playing delakoaren bidez.
|
|
Terapia taldeetan bereziki agerian jartzen diren egoera hauek, taldeko gainerako kideek angustiaz eta ondoezaz bizi dituzte,
|
nola
eta zergatik jakin gabenorbaitekiko gorrotoa sentitzen baitute. Hain zuzen, bizitzako edozein egoeratangerta daitezkeen egoera hauek, hitzaren eta ulermenaren bidez lantzea eta gainditzea ahalbidetzen du talde terapeutikoak.
|
2001
|
|
Eta azkeneko aldaketa honako hau izan zen: Bideoa ikusi ondoren, soberan zeuden adierazpideak hartuta, ikasle bikote bakoitzak nahi zuenaaukeratu eta, zein zen aipatu gabe, noiz,
|
nola
eta zertarako erabiltzen zenazalduko zuen (oraingoan aurretik idatziz prestatu gabe).
|
|
ere, liburua argitaletxearen eskutik behiala aipatzengenuen plazara ateratzen den orduan; hondar urteotako galdera, hauxe liteke IparEuskal Herrian:
|
nola
eta zergatik egin idazketaren jauzia eremu, pribatuaren, bihotzetik, iturritik beraz, hizkuntza desagertuz doanean. Onarpen publikoezarengatik euskarazko irakurleria, mututzen?
|
2004
|
|
Goian (buruan) gaia idatzizeta ondoren gaiaz informazioa non bilatu esaten diguten erreferentziak jarriz, erabat praktikoa da horrelako fitxak egitea. Informazioa non,
|
nola
eta zergatik bilatu zenuen gogoratzeko balioko dizu fitxa mota honek. Etengabe eguneratu dituzun fitxak dira.
|
2005
|
|
herrikoerakundeekin eta profesionalekin erlazionatzeko irizpideak. Ikastetxeaknoiz,
|
nola
eta zertarako parte hartzen duen herriko ekitaldietan.
|
|
Wegener ek plazaratutako kontinenteen jitoaren teoria ez zen onartu, beste zenbait arrazoiren artean, batez ere ez zuelako argi azaltzen
|
nola
eta zergatik mugitzen ziren plakak. Gaur egun, plakek duten mugimendua zehaztasun handiarekin ezagutzen da, baina horren gauza izugarri handien mugimendua sorrarazteko gai diren indarrei buruzko eztabaida oraindik pil pilean dago.
|
2006
|
|
Mendebaldean giza arrazoiak berezko eboluzioa bizi izan du, beste inon gertatu ez dena. Eta fenomeno hori
|
nola
eta zergatik gertatu den aztertzeari ekingo dio buru belarri.
|
2007
|
|
Hirugarren dokumentu bat lehen aipatu dudan kontratu programa da, oso inportantea dena. Azken finean, administrazio publikoak diru bat jartzen du EITBkhelburu batzuk lor ditzan, eta hor ere markatzen da
|
nola
eta zer nolako irizpideak erabili behar dituen EITBk etorkizunean. Hiru dokumentu horiek, guztiakpublikoak direnak, oso ondo erakusten dute zer nolako norabidea daukagun etazer izan behar dugun.
|
|
Jadanik hirugarren kapituluan ikusi dugu EAErentzat
|
nola
eta zergatik eratzen diren doikuntzak. Berauen arrazoiak aztertu dira eta foru sistema denez Nafarroan funtzionatzen duena, beraz, BEZak eta ZBek azaltzen dituzten desorekak konpontzeko izango dira eta EAEn bezala kalkulatuko dira, nahiz koefizienteak txikiagoak izan, erkidegoa era horrela baita.
|
2008
|
|
Eibartarrok badaukagu hemendik aurrera gure herriaren eta herritarren gainean gehiago jakiteko aukera ederra, gure ez hain urrutiko senideek garai haietan
|
nola
eta zeren arabera jokatu zuten jakiteko aukera paregabea. Orduko kontuak ezagutzeak gaurkoak hobeto ulertzera eramango gaituelakoan, ea laguntzen digun etorkizuna patxadaz eta pentsamolde zabalez eraikitzen.
|
|
Izaera jarraitua izateak esan nahi du gizakia egonkortasunez garatzen dela, hau da, denboran zehar iragana adierazten jarraitzen duela. Alegia, subjektuak
|
nola
eta zergatik jarraitzen duen giza garapenean bera izaten. Izaera sistematikoa izateak, berriz, honako hau esan nahi du:
|
|
gizakiarengan gerta daitezkeen aldaketek denboran ordenaturik eta eredu bati jarraitzen dioten aldaketa iraunkor samarrak izan behar dutela (Shaffer, 2000). Hau da, giza garapena
|
nola
eta zergatik aldatzen den adinak aurrera egin ahala. Azkenik, biztanleria osoarengan edo biztanleria osatzen duten gehienengan adin zehatz batean gertatzen diren aldaketekin du zerikusia izaera normatiboak.
|
2009
|
|
Bertan, Espainiaz haraindiko mundukatolikoak, hain zuzen Frantziako, Italiako, Erresuma Batuko eta Estatu Batuetakokatolizismoak? gerraren aurrean
|
nola
eta zergatik erantzun zuen jakiteko liburubazterrezina. Baita nazioartean bizi izan zen «gerra» ezagutzeko ere oso ona.
|
|
2.2004 eta 2006 urteen artean Berria aldizkarian kazetaritzari buruz, albisteeiburuz, kazetariei buruz, komunikabideei buruz argitaratutako artikuluak biltzenditu Aranbarrik liburu honetan. Nahitaezkoa, gauzak
|
nola
eta zergatik egitendiren ikasteko edo gutxienez, zenbait erabakik zergatia dutela konturatzeko.Edo ez. Edozein kazetaritza mota egiten hasi aurretik gomendagarria.
|
|
Hirugarren deskribatzaile estandarra, errore irteerarena, ez dugu orain artean inoiz erabili; eta oraingoz bere horretan utziko dugu. Azalduko dugu aurrerago
|
nola
eta zertarako erabili.
|
2015
|
|
telebistarenorainaldia eta etorkizuna, biak dira gai kritikoak Aisiazko Ikaskuntzentzat. Ikusentzulerien ikerketak tradizionalki pantailaren aurrean igarotzen dugun denbora zenbatu etapisatzeaz eta komunikabideek haien ikus entzuleriengan duten eragina neurtzeaz arduratu dirabatez ere, baina gutxiago landu izan dute
|
nola
eta zergatik txertatzen dugun telebistagure eguneroko bizitzan, zein eguneroko esangura hartzen dituen telebistak edota zein esanahieta plazer aurkitzen dituzten norbanako eta taldeek harekin ezartzen dituzten harremanetan.Aisiaren eta ikus entzulerien ikerketek ezin dute erronka hauek ekiditen jarraitu. Lan honekikus entzulerien zenbakien atzean ezkutatzen diren aukera pertsonal eta kolektiboakulertzen lagundu nahi luke, pertsonek telebistarekin harremanean aurkitzen dituztenesanahiak eta telebistak haien eguneroko bizitzan jokatzen dituen paperak aztertuz.
|
|
Lehen aipatu da etxebizitza etxebizitza politikaesango nuke nik, zerbitzu publikoen antolaketa, industria aipatu da, industria desagertzen aridela, industria politika bat ere badago hor atzean, eta eta abar. Orduan, behin edo beste ereaipatu da, baina erabakia nork,
|
nola
eta zertarako hartzen duen dela kontua iruditzen zait. Euskaraaipatu da, euskara normalizatu gabe dagoela bere herrian, eta normalizazio hori bideratzeko erehizkuntza politikek, hau da, erabakiek, garrantzi handia dutela iruditzen zait, nork, nola eta zertarako egiten dituzten.
|
|
Orduan, behin edo beste ereaipatu da, baina erabakia nork, nola eta zertarako hartzen duen dela kontua iruditzen zait. Euskaraaipatu da, euskara normalizatu gabe dagoela bere herrian, eta normalizazio hori bideratzeko erehizkuntza politikek, hau da, erabakiek, garrantzi handia dutela iruditzen zait, nork,
|
nola
eta zertarako egiten dituzten. Baina beste aldetik ere uste dut, azterketa horiek, eta ulertzen dut, azterketasoziolinguistikoa egiterakoan hiru eremu besterik ez direla aztertu aipatu da gero, horretan ez dutzalantza egiten horrela egin behar denik ere, baina bai uste dut pixkanaka aurrerantz ere urratsakeman behar ditugula, modu isolatu batean ulertzetik, aldagai ezberdinen arteko elkarrekintza batean oinarrituta dagoela egungo errealitatea ere.
|
2019
|
|
Azkenik, azpi-talde edo komunitate bakoitzaren identitatea definituda, horretarako azpi-talde hauetako nodo garrantzitsuenak erabili direlarik. Era honetan, grafo bakoitzaren komunitateak
|
nola
eta zeren inguruan egituratzen diren ikusi da, alde batetik 33.277 nodo edo erabiltzailez osatutakohelduen grafoa eta, bestetik, 24.987 nodo edo erabiltzailez osatutako gazteen grafoa aztertuz.
|
|
Hortaz, Tesiaren helburua litzateke, Nafarroako erret gazteluak
|
nola
eta zergatik eraiki zirenulertzea. Beraz, helburuak bi lirateke, alde batetik, erret gaztelu sarea zehaztea eta ulertzea, etabestetik, hormak esan behar dutena entzutea.
|