2007
|
|
Bestalde, elkarlana hitzetik hortzera erabiltzen den kontzeptua izaten da sarri, baina askotan ez dugu asmatzen
|
nola
eta zertarako egin. Mintzapraktika egitasmoek aukera paregabea eskaintzen digute, egitasmo zehatz baten gainean (guztion helburuetan ondo egokitzen dena gainera) elkarlan ariketa praktiko bat egiteko.
|
2009
|
|
Zein oreka nahi dugu talde desberdinen artean? Ez da ordua zehazten hasteko euskal hiztun herriaren hegemonia sozialerako beharrezkoak diren espazio sozialak eta fisikoak, non,
|
nola
eta zertan izan behar diren?
|
|
Kasuen erabileraren eta aplikazioaren gaineko gogoeta guk geuk bultzatu genuen. Bertan bildu ginen erakundeetako, aholkularitza enpresetako, euskaltegietako eta unibertsitateko eragileok
|
nola
eta zertarako erabili ahal ditugu kasuok. Oro har, kasu bakoitzaren gakoak azpimarratu beharra aipatu zen, alegia, kasu bakoitzean zeintzuk izan diren giltzak garapena bultzatu dutenak edo zailtasunei aurre egiten lagundu dutenak.
|
2010
|
|
Fagor Taldean egindako bidean lortutakoa aitortu eta hausnarketa une batean daude globalizazioak —eta seguru aski krisiak ere bai— behartuta. Globalizazioaren aurrean kezkak (ingelesak, nagusi den neurrian, euskara baztertzera ekarriko al du?, urteetan euskararen alde egindako guztia kolokan egon al daiteke testuinguru berrian?) eta aukerak (euskarari nazioartean ibiltzeko aukerak sortzen al zaizkio?, zeintzuk,
|
nola
eta zertarako?) aztertzen ari dira, erabat kontziente aro berri baten hasieran besterik ez daudela, ez gaudela.
|
|
Newsframe analysis bezala ezagutzen da lehenbiziko ikerlerroa. hurbilpen horrek kazetaritzaren diskurtsoa hartzen du analisiaren ardatz, era horretan komunikabideen framinga zedarritu ahal izateko; baita diskurtso horrek duen informazio prozesua ere (ekoizpena, prozesamendua eta eragina). izan ere, framing prozesua estrategikoa den aldetik, bere funtzionamenduan badute zerikusia komunikabideen barruko eta kanpoko faktoreek. horrela eginez, jorratzen diren gaien eta ezaugarrien zerrendatze hutsa gainditzen da, eta errealitatea ulertzeko edo ulertarazteko eraiki den informazio eremuko egitura orokorra zedarritu eta horren arau orokorrak azalduko lirateke. gure interesgunera ekarrita, newsframe analysiaren abiapuntua hauxe litzateke: ...a hemengo komunikabideek euskararen inguruan hedatzen dituzten albisteak eta iritziak; baita horien atzean dagoen informazio prozesuak ere. adibidez, zeintzuk eta nolakoak diren euskarari buruzko informazio prozesua baldintzatzen edota ezartzen duten komunikabideen barneko zein kanpoko eragileak; eragile horiek zergatik sartzen —edo isiltzen— dituzte agendara euskarari buruzko albisteak;
|
nola
eta zergatik moldatzen dituzten albiste horien osaketa, ekoizpena eta prozesamendua. horrela, era sistematikoan ezagutuko genituzke interes ideologikok, politikok, ekonomikok markatzen eta gidatzen duten euskararen framinga (edo, hobeto, framing ezberdinak). horrela eginda, euskara hauteman eta interpretatzeko dagoen egitura orokorraren ezagutza sakona eta zorrotza oinarri, balizko interbentzio b...
|
2012
|
|
Txosten honetan ez dugu aztertuko
|
nola
eta zergatik erabakitzen duten gizarteko kideek A hizkuntzaren hiztun elebakar izateari uztea eta elebidun (A eta B erabiltzeko gauza) bihurtzea. berak izan lituzketela, eta neurri berean erabili eta sustatu liratekeela. Gizarte horretako kide guztiek A egiten dute, eta gutxiengo batek A eta B egiten ditu.
|
|
Txosten honetan ez dugu aztertuko
|
nola
eta zergatik erabakitzen duten gizarteko kideek A hizkuntzaren hiztun elebakar izateari uztea eta elebidun (A eta B erabiltzeko gauza) bihurtzea. Gure ustez, gizarte elebidunetan, gehiengoaren hizkuntza bat eta gutxiengoaren hizkuntza bat daudenean, A eta B hizkuntzen arteko lehia asimetrikoa behar bezala deskribatzeko, ezin da hartu oinarritzat, zenbat eta handiagoa izan hiztunen proportzioa eta hizkuntzen estatusa, hizkuntzak orduan eta erakargarriagoak direnik (Abrams eta Strogatz, 2003; Minnet eta Wang, 2008).
|
|
EAEn euskaraz ere eginda pertsuasio eraginkortasun handiagoa (gaztelera hutsean jardunda baino) lortzen ote den aztertu nahi dugu. Marketingean eta publizitatean euskaraz ere egiteak abantaila pertsuasiborik ekartzen ote duen eta, hala izatekotan, eraginkortasun" erantsi" hori norekin, noiz,
|
nola
eta zergatik gertatzen den aztertzea dugu xede.
|
|
Marketingean eta publizitatean euskaraz ere egiteak abantaila pertsuasiborik ekartzen ote duen eta, hala izatekotan, eraginkortasun" erantsi" hori norekin, noiz,
|
nola
eta zergatik gertatzen den aztertzea dugu xede.
|
2013
|
|
Soilik herritarren %49k uste du euren etxeetan euskaraz mintzo zirela, nahiz eta aurreko itemean %80k uste zuen Barrundian euskaraz hitz egiten zela. Esanguratsua da galdetutakoen artean laurdenak ez duela jarrerarik hartu, ez ados ez kontra azaldu dira. e. Baina,
|
nola
eta zergatik ordezkatu zen hizkuntza? " Barrundian euskara galdu zen gaztelania inposatu zigutelako" baieztapenaren aurrean, herritarren %60 guztiz ados edo ados azaldu zen; %17 aldiz, aurka. f." Barrundian euskara galdu zen modu boluntario eta kontzientean" itemaren gaineko iritzia ere aurrekoaren norabide berean doa; izan ere, antzeko ehunekoak ateratzen zaizkigu:
|
2015
|
|
" Dáles lo que no tienen"," Eman zeurea"," Tómatelo tú" edo" Zeuk hartu" bezalako esaldiak erabili ziren guraso berriak euskararen mundura erakartzeko. horretan
|
nola
eta zertan eragin asmatu nahian. Erronka gisa irudikatzen da hurrengo hamarkadei begira.
|
2016
|
|
Noiz,
|
nola
eta zergatik uzten zaio herritarren ama hizkuntza belaunez belauneko perspektiban luze zabal transmititzeari, goeta lan teorikoan eralgitzen ditugun baliabideen artean.
|
|
Aurrera begirako erronkak teko prestigio gradienteak? b) Noiz,
|
nola
eta zergatik uzten zaio herritarren ama hizkuntza belaunez belauneko perspektiban luze zabal transmititzeari471. Euskarari bizirik eta indarrean eusteko orduan zer leku dagokie etxegiroari, auzo giro hurbilari eta, oro har, belaunaldi berrien lehen 30 urteko sozializazio agente nagusiei (lehen eta bigarren mailako eskola, kultura kontsumoa, ikus entzunezko eta idatzizko hedabideak, lagunarteko aisialdia eta kirolgintza, bikote moldaera, goi mailako ikasketa fasea, lan esparrua,..)?
|
2021
|
|
Zergatik? Noiz,
|
nola
eta zergatik naturalizatzen dira hizkuntza (k) eta hizkuntza erabilera (k), sarean kokatzen dute.
|
|
Zergatik? Noiz,
|
nola
eta zergatik naturalizatzen dira hizkuntza (k) eta hizkuntza erabilera (k)?
|
2022
|
|
1
|
NOLA
ETA ZERGATIK MUGITZEN GARA?
|