Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 769

2000
‎Hedapen modu hau ezberdina da nolabait. " Helena eta arrastiria" ren azala bera ere ezohikoa da.
‎Eremu publikoa ulertzeko modu honek, aldi berean, hizkuntzak nazio nortasunean duen garrantzia azaltzeko bidea ematen digu. Edozein talde etnikorenkasuan lehen mailako osagai kulturaltzat jo ohi da hizkuntza.
‎Uler dezagun elebidun hitza modu honetara: erdaraz nagusiki jardun arren, zerbait euskarazargitaratzen duena.
‎Ideia hauek Gestalt Terapian modu honetan isla daitezke: hizkuntza proiekzioaizango litzateke eta ez errealitatearen irudia; horrela, pazienteak esaten duenarenerantzukizuna bereganatu behar du.
‎Sexualitatera hurbiltzeko modu honen ezaugarriak, sakabanatzea, ikuspuntuaren atomizazioa eta kultur testuinguruarekiko independentzia dira. XX.mendeko bigarren erdialdera, neurri handi batean, Europako tradizio aberatsagaldu eta pragmatismo amerikarra ezarri zen.
‎Errazegi agian.Arriskua: modu honetara politika guztiz kokatu egiten da, osotasun batean. Bakarra etaosoa da, eta askapen politikak sortzen dituen beste posibilitate guztiak (printzipioz, infinituak) xurgatu egiten ditu, bere menpe ipiniz.
‎zuzenean, aztergai moduan hartuz, eta zeharka, bestelakoedozein aztergaitan hizkuntzaren izaera eredu analogiko moduan aplikatuz, adibidez kognizioarekin eta kognizio sozialarekin zerikusi dutenak. 2) Teoria batzuen zabalkunde eta aplikagarritasun orokorra, adibidez informazio edo komunikazio teoriekin gertatzen den moduan, gizarte harreman+ gizarte eraginakaztertzerakoan, modu honetan diziplinartekotasuna erraztuz. 3) Zientzia eta teknologia konputazionalak, zientzia mota guztietan aplikagarri eta guztien transformatzaile bihurtu direnak, bai teorikoki eta baita enpirikoki ere; orain ere, hizkuntzaeta informazio teoriak+ komunikazio teoriak oinarrian aurkitzen dira.
‎Errekan, desberdintasun nabariak daude iturburutik haran hondo ra, kaudala, korrontea, malda etab. aldatuz baitoaz uraren ibilbidean zehar. Ezaugarrien aldaketa honek eragin handia dauka uretan bizi diren landare zein animaliengan; modu honetan, errekan goitik behera goazela, bizidun talde ezberdinak topatuko ditugu.
‎Horretarako, Estatuaren inpregnazioa gauza zedin, gorputz zentral horrek beharrezko besoak sortu zituen, modu honetan Estatuaren presentzia ziurtatu ahal izateko: adibidez, probintzia bakoitzean. Subdelegado de Fomento?
‎zela ziurtatuz. Esandakoa gutxi ez bada ere, aipatutako atalaren barruan, espreski, irakaskuntzaren gobernuari zegokion agintari zibilen eskusartzeari buruzko titulu zehatza zegoen, modu honetan Estatuak bere nonahikotasuna biribilduz:
‎Baina beti gertatzen zait ideiak trumilka etortzen zaizkidala, eta hara non hasi naizen hodeien inguruan berbetan, beste hamaika mila konturen bueltan hasi aurretik. Ikaragarria da enroilatzeko modu hau. Beraz, ordena pixka bat jarriko diot kontakizun honi, bestela akabo.
‎Vienako Zirkuluaren esperientziaren kontzeptu orokorra soilik sentimenei zegokienean izan zen aztertua. Nola ez, auzia modu honetan ikusteko joerak salbuespenak ere izan zituen —ikus Lehen Eranskina— Erlatibitate orokorraren interpretazioak Schlick errealista izatera eraman zuen, baita pentsamendu eta errealitatearen arteko lotura kontzeptualizatzerakoan ‘emandakoaren’ nozioa at uztera ere, honek ezagutza mugatu besterik ez baitzuen egiten, erlatibitatearen teoriaren kontzeptu ugari ezagutzaren ber... Eta kontuan hartu behar dugu zientzia zela Vienako Zirkuluaren ikusmoldea oinarritzen zuena, ez alderantziz, askok maiz uste bezala.
‎Osagai metafisikoak, behaezinak, ezabatzeko prozedura hau modu honetan eskematiza dezakegu:
‎Halaber, esaten dugunean" Gizon honen bizitza baliotsua zen", ez dugu egiten harribitxi baliotsuez mintza gintezkeen modu berean, baina badirudi analogia motaren bat badagoela. Hitz erlijiozkoak ere erabiltzen dira modu honetan berean, antza, konparazio edo alegoria gisa. Bada, Jainkoaz mintzatzen garenean eta Jainkoak dena ikusten duela esatean, eta bere aurrean belauniko jarri eta otoitz egitean, badirudi gure hitz eta ekintza guztiak alegoria handi eta landu baten zatiak direla, eta alegoria honen bidez irudikatzen dugu Jainkoa botere handiko gizakia dela eta bere grazia lortzen saiatzen garela, eta abar.
‎Hurrengoa esan nahi dut: lazgarrikeria, sakontasuna, ez da ohituraren historia modu honetan garatzea, izan ere, agian ez baita modu honetan garatu; ezta agian edo gertatzea ere, baizik eta niri hori suposatzeko oinarriak ematea. Izan ere, nondik datoz giza sakrifizioen sakontasuna eta lazgarrikeria?
‎Hurrengoa esan nahi dut: lazgarrikeria, sakontasuna, ez da ohituraren historia modu honetan garatzea, izan ere, agian ez baita modu honetan garatu; ezta agian edo gertatzea ere, baizik eta niri hori suposatzeko oinarriak ematea. Izan ere, nondik datoz giza sakrifizioen sakontasuna eta lazgarrikeria?
‎Hurrengoa esan daiteke: " burugabekeria da oso, modu honetan asmatua izan zedin". Ez ote da hau aurriak ikustea bezalakoa, esanez:
‎" hau hartatik sortu da", hurrengoa baizik: " modu honetan sor zitekeen".
2001
‎Hobetuzek duen antolatzeko modu honek Forcemen eredutik urruntzeko helburua du. Izan ere, ELAk dioenez," eredu horren arabera, etengabeko prestakuntzaren egitasmoa barruan dauden erakundeen finantzabide bihurtu da (sindikatu eta patronalena), zuzenean edo zeharka.
‎Ordutik klasiko bilakatu da" Moby Dick", baina apurka bere balio sinboliko aberatsa, bere sakontasuna galduz ere joan da. Nobelaren inguruan hainbat film, komikik edo bertsio laburtu egin izan da eta, modu honetan," Moby Dick" abenturazko nobela huts gisa helarazi zaio publikoari. Urteurrenean, esaterako, Hollywooden eleberrian oinarritutako film berri bat prestatzen ari dira; ikusteke dago oraindik testuaren alde abenturazaleari helduko ote dioten edo Melvillen lanaren transzendentzia berreskuratzen saiatuko diren.
‎Telebistan edo zineman, berriz, egindakoa ikusi eta zera pentsatzen dut askotan: " Hau ez nuen horrela egin behar" edo Beste modu honetan egin izan banu...". Gainera, izan duzun lantaldearen arabera nahiko arrotza egiten zaizu lan prozesua eta, noski, maiz etxera joan eta emaitza ikusitakoan sorpresatxoak izaten dituzu.
‎Gaztelako koroak ez zuen, kasu puntual zenbait baztertuta, ez Ahaide Nagusiekin ez hiribilduekin arazorik izan. Batzuei zein besteei pribilegioak eskainiz, bi aldeekin jokatzen zuen, modu honetan komeni zitzaion oreka lortuz.
‎Bikote baten arteko harremanen gainbehera etorri denean zilegi litzatekeen irteera bakarra (nobelan Beltranen hitzez edo Léo Ferré ren kantez irudikatzen dena), hau da, banaketarena da, hain justu, protagonista koldarrak hautatzen ez duena. Duintasunez bukatu ordez, nahiago du mendeku hartu eta maitea hil, modu honetan, G. Bataille ren hitzak gogoratuz," desiratutako objektuaren sakrifizioarekin" amaitzen duelarik bere amodiozko istorioa.
‎Lana bilatzeko modu honek bilatzailearen esku uzten du bere profil, baldintza eta nahietara ondoen egokitzen den eskaintza hautatzeko aukera.
‎Testuak sailkatzeko modu honi hainbat aitzakia bilatu zaizkio.
‎Skehan (1989) autoreak esaten duen bezala, eredu bat baino gehiagotaxonomia bat da autore horiek proposatzen dutena. Ereduak bost aldagai multzoproposatzen ditu, modu honetan banatuta (ikus 3 irudia): 1) hiru aldagai multzo, independente eta kausal modura funtzionatzen dutenak:
‎Honela, usaimena eta aipaturiko funtzioen arteko loturak koka daitezke, eta horrelaxe uler daiteke, era berean, usain oroimena deiturikoa. Are gehiago, modu honetan uler daiteke sexu erantzuna animalia espezie askotan.
‎Ez duzu ezer ulertzen. Askotan hitz egin dizu modu honetan.
‎Nire barruan ere, minak jarraitzen duen arren, baretasuna nagusitu da nolabait. Ohitu egin naiz modu honetan bizitzen, zango bat galdu eta makuluekin ibiltzera ohitzen den pertsona bezala. Agian minak ez dira betiko eta denborak sendatzen du dena, Itoizen kanta hark zioen moduan.
‎Madrilera gustura joango nintzateke. Ez modu honetan, ordea. Zerbait ikasiko nuke Madrilen.
‎badakit ez dutela esana ontzat hartuko euskaltzale askok, beharbada gehienok. Gogo onez, are onegiz, mintzatzen dira modu honetan, geure gaitzak besteri egotzi nahian, baina eskaini dituztenak baino arrazoi bortitzagoak eskaini dituzte honako sinesgogor hau beren bidera eraman nahi baldin badute.
‎Eta aberriaren tradizioen historia. Platonen zenbait elkarrizketetan irakasteko modu honen adibide ezin hobeak aurki ditzakegu, Protagoras-en bereziki (324d 326e) 3.
‎Filosofia ez da edozein jakintza modu, egiazko zientzia bat baizik. Platonen arabera, ezagutza bat zientzia gisa onartzeko, ezagutza modu honek bi baldintza bete behar ditu: errealitatearen egiazko edukiarekin bat egitea, hau da, munduaren gaineko hipotesi bat ez izatea; eta berak eginiko baieztapenak azaldu eta justifikatu ahal izatea.
‎erreprodukzio ekonomikoa, artikulazio politiko eta soziala, eta beraien arteko bizikidetasunaren justifikazioa. Eta, bestetik, bizikidetasun modu honen berezko kontraesankortasuna azaleratzen du: kontua ez da badirela gaitzesgarriak eta eskasak diren zenbait gauza, baizik eta gizartearen logikak berak gizartea akaberara bideratzen duela.
‎Baina orain, galderaren erantzuna jakin gabe ere –bihotz onekoa, finean–, gogoratzen zaion lehen gauza da Ministroari gaztigua ematea, bere bizitza arriskuan dagoela jakinaraztea. Horretara doala, ordea, beste ezuste bat pairatu behar du, nik modu honetan idatzi dudana:
2002
‎Desobedientzia zibila definitzerakoan eskatu ohi ditugun baldintzak ez dira sarritan ematen historikoki gauzatu diren kanpainen ildotik, baizik eta desobedientzia zibila juridikoki justifikatu beharretik. Ezin dugu ahaztu teorizatze modu hau oso modernoa dela, desobedientzia zibilaren beraren historian eman den definizioarekin alderatzen badugu. Hau da, desobedientzia zibila definitzeko Antigonarengandik abiatzen bagara, ez zaigu halako baldintzarik agertzen, ezta Thoreauk berak idatzitakoan ere, bere izkribuetan «desobedientzia zibilaz» mintzo bazen ere.
‎Bilerak desagertu egin dira ia, eta dantza egiteko aukerak ere eskasak dira. Urteetan zehar euskal gizartean gertatu diren aldaketek eragin nabaria izan dute euskaldunon ohiko festa modu honetan. Erromeriekiko jarrera ezberdina da orain, eta erromerien funtzioa ere bai.
‎Kontuan izan behar da, bisualki gero eta sofistikatuagoa den gizarteari produktu bat saltzea, gero eta zailagoa bihurtu dela. Iragarkien munduak, bizitzaren ikuspegi berezi bat eskaintzen du askotan, eta modu honetan ikuspegi hori duten ikusleen enpatia lortzen saiatzen da. «Hau dela eta estetika, musika, eta produktu baten itxura produktuak berak baino garrantzi handiagoa lortzera iritsi da", Enara Goikotxearen aburuz.
‎Euskal Herrian on line ikastaroak eskaintzen dituzten instituzio, unibertsitate edo elkarteak ez dira gehiegi. Europarekin parekatuz gero, oraindik atzean gaude, baina gero eta gehiago dira modu honetako ikasketak egitera animatzen direnak eta ondorioz, eskaintza ere handituz doa. Baina on line ikasketek zerbait ahalbidetzen badute espazioaren muga haustea da.
‎zer arrazoi direla medio erabakitzen duen protagonistak egunkaria idaztea, zergatik ez duen idazten une jakin batzuetan, etab. Aipatutako berezitasun narratiboez gain, eleberri berritzailea da orobat planteamendu kronotopikoari dagokionez, espazio erreal (Paris) eta ez errealak (Zerubide, Altzurain...) agertzeaz gainera, denboraren tratamendua urte sasoien bilakaeran oinarritzen baita. Denbora ulertzeko modu honek, nahiz tradizionala izan bere ikuspegi ziklikoan, zenbait berrikuntza ekartzen dio euskal eleberrigintzaren ordu arteko garapen linealari, narratzaileak ez baitu dudarik egiten gertakizunak protagonistarentzat duten balio sinbolikoaren arabera antolatzeko. Hau da, denbora psikologikoa gailentzen da udari dagozkion gertakari guztiak kentzean, baina gertakari horiek ez dira uda parteko hilabeteetara mugatzen soil soilik, denbora askoz gehiago hartzen baitute.
‎galdera pizten da berriro. Zentzu honetan, arriskuarekiko jarrera modu honek, gaur egungo garapenaren aurrean hiritarrek duten ezinegona adieraziko luke. Eta kontzientzia hartze hori litzateke hiritarrek erabakitako egitura sozial berri batera urratsa emateko baldintza.
‎UDALAITZek (2001) ekimen hori Bonn-en aldaketa klimatikoaz eztabaidatzeko ekitaldia aprobetxatuz egin dela dio, modu honetan, iritzi publikoa energia sektorean beharrezkoak diren aldaketen eta energia nuklearrera itzuli beharraren inguruan sentsibilizatu dadin?. Horrela,. Udarako Espainiako enpresa elektrikoek jaurtitako (argi) itzaldien mehatxua zentral termiko eta instalazio nuklear gehiago eskatzeko estalkia baino ez litzateke izango?
‎Teknikaren zientziak, gero eta garbiago, geldiune historikoaren une modura agertzen dira, hau da: XIX. mendeko oinarri zaharkituekin jarraitzen dute lanean eta hausnarketan( modu honetan arriskuaren gizarteko arazoak nahastu egiten dituzte klase gizarte industrialeko arazoekin), edo arriskuari aurrea hartzeko erronkari aitzin egiten diote. Bigarren kasu honetan, arrazionaltasuna, ezagutza eta praxia, zein hauek egokituta egon diren erakunde egiturak birmoldatu beharrak dauzkate (Beck, 1998a:
‎modernizazio prozesua erreflexibo bilakatzen dela, modernitateak bere burua hartzen duela gai eta arazo modura. Garai oso baten autosuntsiketa sortzailea zatekeen modu honetan, modernizazio erreflexiboa?: forma sozial industrialeko deslotura lehenik, eta birlotura ostean.
‎Ekarpena, bide batez, bikoitza izan dakiguke, aurreko mendeei berariazkoak zitzaizkien kontzeptuak gizarte garaikidera, egokitzeak? eskemak eta ordenak behin behinekoak eta anbibalenteak direla ikusten lagun baitezake (ohitura handiegia baitago ordenak betiereko eta absolutuak direla pentsatzeko, historiaren naturalizazioa bezalako eskakizun baztertzaileak eta zatikatzaileak sor ditzakeena); modu honetan, proiektu politiko, berriak, asmatu dira.
‎Ez dago esan beharrik, ondoren aipatuko diren ingurumen hutsuneez gain, adibidetzat hartu den kasuak, modu honetako beste kasu batzuek bezala, defizit demokratikoa eta parte hartzea hizpide dituen eztabaida ere eskatzen duela.
‎Liburua irakurri ahala, nazioarteko testuinguru akademikoan sortzen ari diren eztabaida eta proposamen teoriko berrienak ezagutzeko aukera izango du irakurleak. Ia ez dago modu honetako libururik. Niri ez zait zaila egin, belaunaldi gazteak
‎Ez ditugunez proiektu, forma nahiz arau sistema modernoak ezagutu, ez daukagu distantziarik zertan hartu; alabaina, gai izan behar genuke gaur egungo dogmatismoetan oinarri modernoak daudela ikusteko eta baztertzeko. Orobat, modu honetako lanak komunikabideen bidez ezagutzen ditugun gertakariak ulertzeko giltzarri izan dakizkioke irakurleari. Nik neuk distantzia bat hartu ohi dut egunkarietako berrietan eta iritzi artikuluetan idazten denarekiko, eta nahi nuke zuek ere halaxe egitea liburu honek egingo dizkizuen ekarpenekin.
‎Oposizio hark politikoa izaera bakarrekoa izatea zekarren, eginbeharrak tinkoak ziren eta kontradikzioek guztia betetzen zuten. Guztiek zekiten zer egin eta zer ez, eta modu honetan. Ekialde Mendebalde gatazkaren mekanikak politika zentzu hertsian desmontatu zuen?. Mendebaldeko pentsamenduan garatutako, politikaren amaieraren?
‎Demokraziaren kontzepzio autoritarioa eredu duen goitik eratorritako gogoz kontrako erabakien aitzinean, oinarritik edo behetik kontrabotere bat sortzen da modu honetan. Horrela behar da ulertu sistema politiko administratiboak politikaren zentro izateari uzten diolako baieztapena, politika publikoen azken urteetako eboluzioak nahiko garbi uzten duen moduan.
‎Bestalde, inoiz baino beharrezkoagoa da aldaketa hori, politika demokratikoaren heriotzarako arrazoiak loratzen ari diren honetan. Esaterako, gaur egun, demokrazia liberala eta kapitalismo demokratikoa gauza berbera balira bezala kontzeptualizatzen dira, eta modu honetan, demokraziaren dimentsio politikoa zuzenbide estatura mugatzen da, demokraziaren mobilizaziorako eta, gatazkarako, joera murrizten duena.
‎Testuinguru horretan, balizko ardatz semantikoaren balorazio praktikoaren beste muturrean, erosketa utopikoa dugu. Erosketa modu honetan, eroslearentzat erosketaren egintza aitzakia bat besterik ez da jendea ikusteko, jendeagaz berba egiteko, munduagaz bat egiteko. Erosketa utopikoa bizitza da eroslearentzat.
‎Lanerako definizio moduan, modu honetan ezaugarritu daiteke desinformazioa: iritzi publikoa nahaspilatzeko, bideratzeko, manipulatzeko eta kontrolatzeko, prentsaz, irratiz, telebistaz eta abarrez albisteak hedatzea.
‎Zerbait hausnarrean nerabilen eta idazten ari nintzen, esku hutsik etorri behar izanez gero, argizariak, behintzat, beterik ekartzeko. Ez uste ikasteko modu hau gitxiestekoa denik, gero; berebizikoa duzu, gorputzaren higieraz eta eraginaz gogoari ere eragiteko. Hasteko, basoz inguratuta egotea, bakardadea eta ehizaldian den isiltasuna bera ere oldozmenaren zirikatzaile handiak dira.
‎Jarraitze klaseen eta azpilexikoen arteko bereizketa ez da funtsezkoa, lexiko sistema beste modu honetan ikus baitaiteke: estekatutako azpilexiko multzoa.
2003
‎Gradu hierarkikoan gorago daudenak badira jazarle, erasoa bertikala da; ordea, gradu bereko lankideak badira, erasoa horizontala da. Moralki erasotzeko modu honetan ere enpresaburuak eta zuzendariak dira erantzule, zeren haiei baitagokie lankideek beren arteko bat mendean har ez dezaten ziurtatzea.
‎" 1988 eta 1989an New Yorkeko maratoian eta Davoseko (Suitza) mendi lasterketan parte hartu ondoren, Enkarterrietan modu hartako proba bat antolatzea bururatu zitzaidan. Izan ere, Enkarterrietako mendiek modu honetako proba bat antolatzeko berezko ezaugarriak dituzte", azaldu du Pedro Galarzak.
‎Horiek horrela, bada, alderdi horien ideologiako jendea biltzen saiatu beharra ikusi dugu. Niri jarduteko modu hau oso egokia iruditu zait.
‎Inglesez ordea, euskaraz gertatzen dan bezela, bakoitza bere hizkera moduz mintzatzen da, eskola ta liburu batasuna eginda egon arren, eta hizkera modu honek gauza bi adierazten digu: hizlaria nongoa dan eta bere familiaren egokera soziala, ez nongoa dan bakarrik euskaraz bezela.
‎" Andra bat hartu baneban nik neure gaztetan, enintzake, ez, egongo gaur modu honetan, lorik egin ezinda hainbeste gabetan!".
‎Planifikazioa eta kontrola areagotzen den neurrian, giza artekotasunak bereelkarregintzaren emaitza gisa hautematen du bere burua. Historizitatea da Tourainek erabiltzen duen kontzeptua autoprodukzio edo autoeraketa hori izendatzeko, eta modu honetara definitzen du:
‎Etxean daukagu bada, enpresa energetiko erraldoi bat, orain arte merkatuelektrikoaren sasimonopolioa eduki duena eta liberalizazioaren aroan kanpoko etabertoko bazkideak topatu behar dituela merkatuaren kontrola izaten jarraitzeko.Gasteizko zein Iruñeko gobernuen laguntzarekin, horixe lortu egin du. Gas etaelektrizitatearen hornitzaile nagusia izango da datozen urteetan baina horrekin batera Euskal Herriak energiaren gainprodukzioa eta kontsumoaren gorakada izangoditu eta modu honetan EAE eta Nafarroako planetan markatzen ziren helmugak, aurrezkitze eta eraginkortasunean, berotegi efektuaren inguruan, autohorniketaneta produkzioan, merkatuaren eragileen planengatik gaindituta izango dira etahorrek ondorio ekosozial latzak ekarriko ditu datozen urteetan. Beraz, gure kasuanmerkataritzaren globalizazioaren eta liberalizazioaren garaian, politika energetikoaren eragile nagusiak ez datoz atzerritik, askok pentsa lezakeen legez, gureetxean ditugu, berton jaio zirelako.
‎Kontsumitzaileei epe horretan zuhurtasuna aholkatzen die ordaintzeko modu hau erabiltzean
‎Tamalez, gisa honetako gauzek ez dizute guztiz inguratzen zaituen paisaia zoragarriaz gozatzen uzten, baina ziur zaude denborarekin lortuko duzula, bada gaurkoa lehen pausoa besterik ez baita izan. Badakizu ezin diozula naturari kontra eginez mutil arduratsua izateari utzi, baina ez duzu zalantzarik modu honetan zure bizimodua hobetu dezakezula, eta ere berean, zeure burua zoriontsuago egin. Nahiz eta ezagutzen ez den horri buruz iritzi hobea edukitzen den sarri (ia beti), proba egin zenukeela uste duzu, lotura gutxiagorekin lortu ote daitekeen zoriontasun bedeinkatu hori.
‎Astronomia modernoa Filolaoren ideia zaharra aurresate astronomikoaren premietara egokitzeko Kopernikoren saiakerarekin hasi zen. Filolao ez zen zientzialari zorrotza, pitagoriko nahaspilatu bat zen, eta bere doktrinaren ondorioak ‘erabat kaskarrak’ iruditu zitzaizkion Ptolomeo bezalako astronomo profesional bati (Handbuch der Astronomie, Manitiusek argitaratua, I. bol., Leipzig 1963, 18 or.). Galileok berak ere, Filolaoren kopernikar aldaera oso hobetua aurrean zuela, modu honetan deskribatzen du egoera:
2004
‎Gero, afaltzeko orduan, bi talde egin ziren, ni erdian. «Zer da modu hau?» galdetu nien. Uztaritzeko batek erantzun zidan:
‎Akzioa eta erreakzioa. " Bai, uesaten diozuu hau gertatu da baina beste modu honetara, ez zuek planteatua zenuten bezala". " Bai, baina nola zuzendariak hori esan digun...".
‎" Nobela bat hogeita lau orduan baietz idatzi" dio iratxoak, eta ikastolarik ez duten iratxorik gehienen antzera,"... ni autodidakta bat naiz" esango du bere buruaz. Ekarri ahaleko material oso desberdinen irazte eta metatze sakabanatua eratzea du zeregintzat denbora ordenatzeko modu honek. Mikelen borborkako konta grina, ekarri aberatsaren esangura, taiutzeko era.
‎Isolamendu modu honen instalazioa isolamendua laminatan edo erroilutan jartzearen antzekoa da.
‎Arrazoitzeko modu honek ere badu alderdi onik.
‎Energia lortzeko modu honek, gainera, Greenpeace eta gainerako erakunde ekologisten oniritzia dauka, erakundeok energi mota horren aldeko baitaude, bi arrazoirengatik: berriztatzeko modukoak dira tresneriak eta, gainera, ekosisteman ia ez dute eraginik.
‎Batzuen eta besteen arteko kontraesanak azpimarratzeko aurkezpen modu honetan, bi euskaltzale ekarri nahi ditugu segidan. Aurrez aurre eta begiz begi jarri nahi ditugu.
‎–Arriskua. Antton Azkargotaren iritzia dugu hau?: modu honetara politika guztiz kokatu egiten da, osotasun batean. Bakarra eta osoa da, eta askapen politikak sortzen dituen beste posibilitate guztiak (printzipioz, infinituak) xurgatu egiten ditu:
‎«Esto es muy grave, pues den­ tro de esa forma elástica, caben no sólo los pescadores de Elanchove, sino hasta las gentes que sólo sepan hablar castellano o francés y no sepan ni leer ni escribir» (147). Baina galdera beste modu honetara ere egin zitekeen: hara joatekoak zirenen artean aranazale ez ziren beste guztiak zientifikoak edo adi­ tuak ote ziren, bada?
‎rolak bizirik dirau. Eta, jakina, gizakiaren egoera naturala, gizakontratua edo historia artifizialki bereizteko jarrera dira modu honetako asmakizunenondorioak. ' 1789ko Frantziako Iraultzarekin batera, Zuzenbideak bere iegeen artean giza eskubideak beretu zituen lehenengo aldiz.
‎Informazio sistema egokiak eratzea: modu honetan, langile bazkideek eurenkooperatibaren enpresa arazoak hobeto ezagutuko dituzte, kooperatibetanhain garrantzitsua den kritika ahalmena indartuko dute, eta, azken finean, enpresa barneko parte hartzea sustatuko dute.
‎kooperatiben araudi juridikoak, lan harremanak erabat aldatu etasoldatak ezereztu ditu, enpresaren gaineko jabetza langileei emanez; halaere, prozesu horretan, lanaren antolaketa ez da aldatu, (eredu kapitalistareneskema erabiltzen jarraitzen du), eta ondorioz, langileek pairatzen dutenegoera antzekoa da. Izatez, kooperatiben arduradun nagusiek, lankidetzakoinarrian duen printzipio demokratikoa modu honetan ulertu dute: batzarnagusietan ordezkariak hautatzeko eskubidea, hau da, Kontseilu Errektoreazein izango den erabakitzeko ahalmena.
‎D) 1920 tik 1930 arte suomizale kasetek hitz bilduma txapelketak antolatu zituzten erresuma guzian. Ikasleek lagundu zuten gehienik hitz biltze modu huntan.
‎Kontua izango litzateke mundu horren irudi bat egitea gure buruan, bera modu zehatzean ordezkatuko lukeena, eta hartara ideiak mundu horren irudi bezala bururatuko lirateke. Ideien sorrera azaltzeko modu hau bereganatuko zuen Descartesek eta bere egingo zuen gaztetan, baina laster baztertuko zuen munduaren eta ezagutzaren funtsapenerako bide guztiz desegokia iritziko ziolako. Bide hori izango da, beharbada, hartzeko errazena, baina baita inora eramango ez duena ere, bertatik abiatuz gero ezin delako benetan ezer existitzen denik frogatu eta delako ezeri buruzko ezagutza fidagarritzat jo sentimenetan oinarrituz.
2005
‎Emaitza bagoi bat da nolabait, eta egunero garraio publikoetan gertatzen den bizikidetza egoera erakusten du. Hori bai, bagoi hau zirkularra da eta, modu honetan, bertan eseritzen direnen arteko komunikazioa errazten da. Besteekin komunikatzeko gogo handirik ez duenak ere, egunkariak ditu eskura.
‎Eta arlo honen barruan gorabeherak daude, baina soilik honen barruan. Niretzat sekulako ahalegina da obra modu honetan sortzea, baina lortzen dudanean, beti da lehenago lortu ez dudan zerbait.
‎desobedientzia zibilaren nondik norakoak, zer den desobedientzia zibila eta zer ez den, non aplika daitekeen eta desobedientzia zibila Euskal Herriari dagokionez. Desobedientzia zaleak sortzea helburu du liburu honek, eta errugabe zigortuaren paradoxa sortzeko gaitasuna dela protesta modu honi aparteko indarra ematen diona azpimarratzen du, nahiz eta gogoratu teoria hori motz geratzen dela, ez duelako azaltzen, adibidez, desobedientzia zibilak Euskal Herriari egin diezaiokeen mesederik handiena: nazioa egiteko gaitasuna.
‎Ongizate mendebaldarraren label zigilua; objektu zerbait ustekoetan eskuragarriena. Gizarte modu honen sinbolo sutarako ona. Parisen adibid... Pi pi pi T' erdiak erdiz erdi!
‎Eta hori asko ikusten da,, txaketeroa?, praktikan asko ikusten dena da, eta hasten da beharra dagoelako eta bukatzen du aprobetxatuz, negozio bihurtuz. Bueno, hori nik ezagutu nuen modu honetan ze Francoren denboran problema zen askotan ba herri batean alkate bat baldin bazen falangista bat, alkate falangista bat baino hobe da abertzale pixka bat disimulatu bat eta guzti hori. Eta orduan, ba jende batek, jarri egingo dugu alkate?.
‎Orain dela lau urte inguru PP k egindako kanpainari buruz ari denean, kanpaina honek izan zituen faktore abrasiboez aritzen da Joaquín Navarro eta modu honetara PPk euskal abertzaletasunaren inguruan bere ustez eman zuen ikuspegia aitortzen digu: –El nacionalismo vasco en su conjunto era cómplice de ETA, campamento de retaguardia de los violentos, encubridor y auspiciador de la actividad terrorista?.
‎–Borroka armatuaren fedea/ sentimendua Estatua izan daiteke modu honetara erlatibo bihurturiko morala moral gorakorrena bihurtzeko?
‎Batzarra: lan egiteko modu hau ohikoa da. Talde osoa arazo bat konpontzeko edo lan bat egiteko biltzen da.
‎Taldekatze modu honek pertsonen arteko harremanak eta integrazioa, adiskidetasuna eta lankidetza harremanak, desberdintasunak onartzen ikastea... errazten ditu (talde finkoak zenbat eta heterogeneoagoak izan, ikasleek orduan etaerrazago antzematen dituzte desberdintasunak). Talde horietan lider gogor etazorrotzak sortuko balira, irakasleak esku hartu luke.
‎Ikasleak taldekatzeko modu honek baditu abantaila batzuk: aukera ematen duikasleen interesei eta gaitasunei lan esparru batean baino gehiagotan erantzuteko; horrela, ikasle batentzat egokia izan daiteke matematikako 8 mailan eta hizkuntzako 3 mailan jardutea.
‎Ikasgela antolatzeko modu honek abantailak ditu, batez ere, ikasketa mekanikoki edo memorizatuta egiten denean, betiere ikaslearen adinak horretarako aukeraematen duenean. Halaber, aukera ematen du ikasle guztiei jarduera jakin batekopauso guztiei buruzko azalpenak emateko.
‎Antolaketa modu honek ikasgela talde txikitan banatzeko (5 lagunekoak) aukera ematen du eta kide bakoitzak zeregin eta kargu bat izaten du. Beharrezkoada ikasleek behar besteko autonomia izatea funtzio horiei erantzun ahal izateko.Talde horiek honako lan hauek egin ditzakete:
‎Bi edo hiru ideia bilduz sarrera batean ematen den informazioa. Sarrera modu honek ideiak sinpleki agertzeko aukera ematen du, bat baino gehiago sartzen direlako. Bata bestearekin lotzeko modua egiten du.
‎Whittaker ek Animalia erreinua modu honetara karakterizatu du: organismo multizelularrez osotua da, zeintzuk zelula eukariotiko biluziez (hau da, hormabakoak) eratuak baitira, plastidio eta pigmentu fotosintetizatzailerik gabe.
‎Barazkiak, oro har, egosita eta patata, azenario edo tipula gutxi. Barazkiak aurkezteko modu hau ez txikienen gustukoa izaten da, eta, egun batez, beste baten ondoren, elikagai horiek platerean utzi eta elikagaiak alferrik galtzen dituzte horiek dituztenak. Irudimen pixka batekin eta oinarrizko nozioekin sukaldekoak, azkar eta erraz presta daitezke barazki platerak eta aurkezpen originalak dituzten barazkiak, haurrak.
‎Etimologia, modu honetan, orokorrean kontsideratutako hizkuntz estudio batean txertatzen da, zein, filosofikoki kontsideratuz, hizkuntzaren askotariko elementuen arteko analogia posible guztien araketa bat baino ez den, hain zuzen, xehetasuneraino iristen den araketa bat. Etimologiak, bestela, analogia horien beharra erakusten du, ze, hauek gabe, hizkuntz estudio orokorraren eraikin zabalari giltzarri garaiena eta garrantzitsuena faltako litzaioke.
‎Berau honako hiru ataletan zatitu litzateke: / 1 Beronen helburua eta garrantzia oraindik gehiago zehazten duen atal bat;/ 2 Estudio horrek bildu behar dituen osagai ezberdinei buruzko atal bat edo hizkuntz entziklopedia orokorraren planaren benetako aurkezpen bat;/ 3 Plan honen gauzatzearen posibilitateari buruzko eta modu honetan finkatutako hizkuntz estudioaren metodoari buruzko atal bat.
‎Hizkuntzak ez dira informazio objektibo hutsen transmisiorako bitartekari neutralak eta, zentzu honetan," lurreko hizkuntzen estudioak", era batera edo bestera," gizadiaren pentsamenduen eta sentsazioen historia unibertsala" islatzen duela esan dezakegu165 Horrela, bada, bestelako hizkuntzak ikasterakoan ez ditugu tresna erabilgarriak bakarrik eskuratzen, baizik eta baita ere errealitatea bera aztertzeko eta ulertzeko beste hainbeste era: " Hizkuntzen aniztasunari esker, berehala eta guretzat, handitu egiten da munduaren aberastasuna eta bertan ezagutzen dugunaren aniztasuna" 166 Aniztasun linguistikoaren ikerketa sinkronikoa eta diakronikoa, modu honetan, gizakiaren ezagutzarako eta baita beronen formaziorako ere ezinbestekoa den bitarteko bihurtzen da. Azken finean, hizkuntzek" eskaintzen digutena giza-natura osoa, garbia eta hutsa da" 167 Honekin lotuta gogoratzekoa da, beste behin, Humboldtek arreta berezia eskaintzen diela garapen literario handirik izan ez duten euskara bezalako hainbat hizkuntzari, ze, bere aburuz, bat bera ere ez da alferrikakoa eta guztiak dira bildu eta ikertu beharrekoak168 Jarrera honetatik abiatuta ulertu behar dugu bere" entziklopedia" linguistikoaren helburu nagusia, hain zuzen, berak honako hitzekin deskribatzen duena:
‎Honen lehen ondorioa, ikusi bezala, hizkuntzaren estudioa" hizkuntzen estudio" bezala kontsideratzearen eskutik datorkigu eta, zehazki," metodologia konparatiboa" erabiltzen duen estudiotik. Hizkuntzen ikerketa sakon eta zabal honen" helburu nagusia", jarraian azaldu bezala, hizkuntzaren beraren dimentsio antropologikoan oinarritzen da, eta, egiaz, hemendik abiatuz iristen da Humboldt modu honetako ikerketen" interes orokorraz" hitz egitera. Honetaz aparte esan beharra dago, bukaeran adierazi bezala, hizkuntzen estudio entziklopedikoak baduela ere" bigarren mailako helburu" praktiko bat, honek hizkuntza ezberdinen ikas irakaskuntzari oinarri eta erreferentzi puntu bat eskaintzen dion heinean.
‎Pertsona beti bere errealitate indibidualaren eta bere posibilitate idealaren arteko esparru mugikorrean kokatzen da, alegia, jada denetik etorkizunean izatera irits daitekeenerako balantza batean bezala. Antropologiaren zereginak, modu honetan, bi alde ditu: aztertu egin behar du, batetik, nola" giza-errealitatea idealizatu" (nola lagundu gizabanakoari bere izaera erreala bere izaera idealera hurbiltzen) eta, bestetik, nola" giza-ideala errealizatu" (nola lagundu gizabanakoari bere izaera ideala bere izaera errealean gauzatzen).
‎Hutsune hau betetzeko orduan, egiaz, funtsezko laguntza eskainiko luke sistematikoki eraikitako hizkuntz entziklopedia batek. Honek, hasieran, hizkuntz gaitasunaren analisi metafisiko bat egingo luke, ondoren, hizkuntzaren osaketan eragina izan duten kasualitatezko zirkunstantziak azalduko lituzke eta, modu honetan, alde guztietatik behatuko lituzke ere gizakiaren hizkuntzarenganako hartu emanak. Entziklopedia horrek, aldi berean arrazoimenean eta esperientzian oinarrituz, zera egin luke hasteko:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
modu hau ere 23 (0,15)
modu hau ez 15 (0,10)
modu hau egin 12 (0,08)
modu hau definitu 10 (0,07)
modu hau eman 10 (0,07)
modu hau ulertu 10 (0,07)
modu hau erabili 8 (0,05)
modu hau egon 7 (0,05)
modu hau ukan 7 (0,05)
modu hau adierazi 6 (0,04)
modu hau antolatu 6 (0,04)
modu hau gu 6 (0,04)
modu hau azaldu 5 (0,03)
modu hau deskribatu 5 (0,03)
modu hau erantzun 5 (0,03)
modu hau idatzi 5 (0,03)
modu hau ikusi 5 (0,03)
modu hau jardun 5 (0,03)
modu hau lortu 5 (0,03)
modu hau banatu 4 (0,03)
modu hau jokatu 4 (0,03)
modu hau laburbildu 4 (0,03)
modu hau sailkatu 4 (0,03)
modu hau agertu 3 (0,02)
modu hau aldatu 3 (0,02)
modu hau amaiera 3 (0,02)
modu hau bereizi 3 (0,02)
modu hau beste 3 (0,02)
modu hau bi 3 (0,02)
modu hau bizi 3 (0,02)
modu hau ekimen 3 (0,02)
modu hau formulatu 3 (0,02)
modu hau garatu 3 (0,02)
modu hau hainbat 3 (0,02)
modu hau hasi 3 (0,02)
modu hau herritar 3 (0,02)
modu hau ideia 3 (0,02)
modu hau laburtu 3 (0,02)
modu hau landu 3 (0,02)
modu hau zehaztu 3 (0,02)
modu hau amaitu 2 (0,01)
modu hau arautu 2 (0,01)
modu hau argudiatu 2 (0,01)
modu hau arrisku 2 (0,01)
modu hau aurkeztu 2 (0,01)
modu hau aurre 2 (0,01)
modu hau aztertu 2 (0,01)
modu hau behintzat 2 (0,01)
modu hau bera 2 (0,01)
modu hau bereganatu 2 (0,01)
modu hau birformulatu 2 (0,01)
modu hau bukatu 2 (0,01)
modu hau erlatibo 2 (0,01)
modu hau estatu 2 (0,01)
modu hau euskaldun 2 (0,01)
modu hau formula 2 (0,01)
modu hau funtzionatu 2 (0,01)
modu hau gauza 2 (0,01)
modu hau gauzatu 2 (0,01)
modu hau gogoratu 2 (0,01)
modu hau idazki 2 (0,01)
modu hau ikasketa 2 (0,01)
modu hau irudikatu 2 (0,01)
modu hau itzuli 2 (0,01)
modu hau izendatu 2 (0,01)
modu hau lan 2 (0,01)
modu hau mintzo 2 (0,01)
modu hau nahiko 2 (0,01)
modu hau osasun 2 (0,01)
modu hau oso 2 (0,01)
modu hau ospatu 2 (0,01)
modu hau politika 2 (0,01)
modu hau saihestu 2 (0,01)
modu hau sortu 2 (0,01)
modu hau sustatu 2 (0,01)
modu hau urte 2 (0,01)
modu hau zehatu 2 (0,01)
modu hau Ajuria 1 (0,01)
modu hau Caro 1 (0,01)
modu hau EAE 1 (0,01)
modu hau Humboldt 1 (0,01)
modu hau Manuel 1 (0,01)
modu hau Netanyahu 1 (0,01)
modu hau PP 1 (0,01)
modu hau PSE 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia