Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.186

2015
‎Klasikotik klasikora, klasikotasunez landu ditu Baraiazarra itzultzaile trebeak Santa Teresaren testuak. Horretara, jada gaztelaniazko testu klasikoa dena, euskarazko klasiko bihurtzeko tenorean jarri du, aurrerantzean modu eskuragarri eta esanguratsuan izango baititu euskal irakurle horrek mistika katolikoaren testurik behinenak.
‎Zorionak, beraz, Karmeltaldekoei auzolanaren bidez, beste behin ere, jarri dituztelako halako erro eta habe sendoak euskararen esparruan eta bide beretik, Santa Teresa Jesusenaren jaiotzaren bosgarren mendeurrena ospatzeko tenore euskalduna ahalbidetu dutelako. Izan ere, horixe da euskal kultura indartzea eta zabaltzea.
‎Gogora datoz, hurrenkeran, Aita Lino Akesolo eta Aita Santi Onaindia karmeldar euskaltzainak. Bide beretik dator oraingoan Baraiazarra euskaltzain ohorezkoa eta agerian jartzen du bere euskal sena, lehendik ere, ongi frogatua duena halako itzulpenetan.
‎Kontuan izan, ene Jainko, zure etsaiak irabazten doazela. Erruki zaitez beren buruen errukirik ez dutenez; beren zoritxarrak Zugana etorri nahi ez izateko egoeran jarri dituenez gero, zatoz Zu beraiengana, ene Jainko. Nik neuk eskatzen dizut beraien izenean, eta badakit, konturatzen badira eta beren onera etortzen badira, eta Zutaz gozatzen hasten badira, piztuko direla hil hauek.
‎2 Oi Jauna!, nork jarri zuen hainbeste lokatz arima honen begietan, ez baitzuen ikusi hau bere burua bertan ikusi arte. Oi Jauna!, nork estali zituen haren belarriak hainbeste aldiz esan zitzaion hau eta oinazeen betikotasuna ez entzuteko?
‎Beharbada, zure desirarik ez izatea desiratuko ote dut? Oi ene Jainko eta ene Kreatzailea, zauria egiten baituzu sendagairik jarri gabe ; kolpatzen baituzu zauria ikusten ez dela; hil egiten duzu, lehen baino biziago utziz! Azken batean, ene Jauna, ahaltsua zarenez nahi duzuna egiten duzu.
‎Izan ere, su honetan bizi izaten ohituta eta giro honetan hazita, sentitzen ez badute eta zentzugabe halakoak beren premia larriaz konturatzen ez badira, zer erremedio dago, ene Jainko? Zu mundura etorri zinen honelako premia handiei konponbidea jartzera . Hasi, Jauna, hasi; gauzarik zailenetan agertu behar du zure errukiak.
‎Badirudi ahaztuak ditudala zure handitasun eta errukiak eta nola etorri zinen mundura bekatariengatik, eta hain prezio handian erosi gintuzun, eta nola ordaindu zenituen gure atsegin faltsuak oinaze eta zigor latzak sufrituz. Nire itsukeriaren erremedioa jarri zenuen zeure jainkozko begiak estali zizkizutenean, eta nire harrokeria arantzazko koro guztiz latza ezarri zizutenean.
‎Ez dut ulertzen. Jar iezaiozu erremedioa, ene Jainko, halako zentzugabekeria eta itsukeriari.
‎6 Zorionekoak bizitza honetako liburuan idatzirik daudenak. Baina zu, ene arima, hemen idatzirik bazaude, zergatik zaude goibel eta jartzen nauzu ezin egonik. Itxaron Jainkoagan, orain ere Berari aitortuko baitizkiot neure bekatuak eta beraren errukiak, eta guztiak bat eginik, gorespen kanta egingo dut amaigabeko intziriez neure Salbatzaile eta neure Jainkoari.
‎Frai Luis Leongoak, Teresaren idazki honen lehen argitalpenean (Salamanca 1588), izenburu hau jarri zion: –Exclamaciones o meditaciones del alma a su Dios, escritas por la Madre Teresa de Jesús en diferentes días, conforme al espíritu que le comunicaba nuestro Señor después de haber comulgado:
‎Beharbada, honen bitartez, nahi izango du Jainkoak arimei egin nahi izan dizkien mesedeetatik eta hauen arteko desberdintasunetatik, nik uler ditzakedan heinean, zuei pixka bat aditzera ematea; guztiak ditu inork ulertu, asko baitira; are gutxiago ni bezalako kaskar batek; izan ere, Jaunak egiten dizkizuenean, ez dagoela egin ezinik jakitea, oso pozgarri gertatuko zaizue; egiten ez dizkion hari, berriz, Jaunaren ontasun handia goresteko; zeruan dauden gauzak eta dohatsuek gozatzen dutena gogoan erabiltzeak ez digu kalterik egiten, alderantziz baizik: poztu eta beraiek gozatzen dutena erdiesten saiatzen gara; horrela, era berean, ez digu kalterik egiten erbeste honetan hain Jainko handia kiratsez beteriko har batzuekin harremanetan jar daitekeela jakiteak; eta hain ontasun ona eta erruki neurrigabea maitatzeak. Ziurtzat dut, Jainkoak erbeste honetan mesede hau egin dezakeela jakiteak norbaiti kalte egiten badio, apaltasunik eta lagun hurkoaren maitasunik ez duelako dela; izan ere, hala ez balitz, nola ez gara poztuko, bada, Jainkoak gure senide bati mesede hauek egiteaz, horrek ez baitu eragozten guri egitea, eta Haren Maiestateak bere handitasunak agertzeaz, edonorengan dela ere?
‎Eta haren handitasunetan beren miseriak hobeki ezagutu eta beren bekatuak astunagoak iruditzen zaizkienez gero, askotan, zergalaria bezala ari dira, begiak jasotzen ausartzen ez direla; beste batzuetan, beren burua ziur ikustearren, bizitza amaitzeko gogoaz, nahiz eta berehala, dioten maitasunagatik, Hura zerbitzatzeko bizi nahi izatera itzultzen diren, esanda geratu denez? dagokien guztian haren errukian jarriz uste osoa. Batzuetan, hartzen dituzten mesede ugariek uzkurrago ibiltzera daramatza, zama handiegiaz doan ontzia hondora joan ohi denez, beraiei ere hori gertatuko ez ote zaien beldurrez.
‎8 Kontuan izan nik adierazten dakidana baino askoz ere garrantzi handiagokoa dela hau. Jarri begiak Gurutziltzatuan eta gutxitzat joko duzue guztia. Haren Maiestateak hain izugarrizko egintza eta oinazeen bidez erakutsi bazigun bere maitasuna, nola kontentatu nahi duzue hitzen bidez soilik?
‎A. Graciánek, eskrupulu teologikoak eraginda edo, ezabatu egin zuen fruiturik gabeak izatea eta, horren ordez, merezimendurik gabeak izatea jarri zuen.
‎–Pixka bat lehenago, autoreak oso gogoko duen esaldia agertu da: , begiak Kristogan jarrita –(edota, zuzendu begiak zeuen senarrarengana?
‎Barne Gazteluan berriro dator: ? Jarri begiak Gurutziltzatuan? (VII. Egoitzak 4, 8; ik. V. Egoitzak 4, 10).
‎Jn 14, 6 eta 9 Graciánek zuzendu egin zuen testua, inor ez da igoko jartzen zuen lekuan inor ez dator jarri zuen. Teresak bere zalantza agertzen duen esaldia ere ezabatu egin zuen:
‎Jn 14, 6 eta 9 Graciánek zuzendu egin zuen testua, inor ez da igoko jartzen zuen lekuan inor ez dator jarri zuen. Teresak bere zalantza agertzen duen esaldia ere ezabatu egin zuen:
‎Salbamen bide segurua: A. Graciánek, eskrupulu teologikoagatik, urratu egin zuen segurua eta zuzena jarri haren ordez. Kapitulu hau, goitik behera, A. Graciánen zuzenketaz josia dago; beldur zen, antza, arimaren graziazko egoera eta salbamena ere ziurtzat jotzen ote zuen Teresaren testu horrek, Trentoko Kontzilioak dioenaren aurka, argitu eta kietisten okerrean eroriz oharkabean.
‎Fr. Luis Leongoak osorik onartu zuen lehen edizioan, testuaren barruan sartuz. 4 zenbakian Teresak Salomon jartzen zuen lekuan Graciánek Absalon jartzen du; Riberak ez du onartzen zuzenketa hau ere: –Salomon jarri behar da, Ama Teresak jarri duen bezala?.
‎Fr. Luis Leongoak osorik onartu zuen lehen edizioan, testuaren barruan sartuz. 4 zenbakian Teresak Salomon jartzen zuen lekuan Graciánek Absalon jartzen du; Riberak ez du onartzen zuzenketa hau ere: –Salomon jarri behar da, Ama Teresak jarri duen bezala?.
‎4 zenbakian Teresak Salomon jartzen zuen lekuan Graciánek Absalon jartzen du; Riberak ez du onartzen zuzenketa hau ere: . Salomon jarri behar da, Ama Teresak jarri duen bezala?. Azkenik, 8 zenbakian pasarte hau dator:
‎4 zenbakian Teresak Salomon jartzen zuen lekuan Graciánek Absalon jartzen du; Riberak ez du onartzen zuzenketa hau ere: . Salomon jarri behar da, Ama Teresak jarri duen bezala?. Azkenik, 8 zenbakian pasarte hau dator:
‎zerbitzatu gaituenagatik? (gogo txarrez esan nuen hitz hau, baina halaxe da); Graciánek zerbitzatu gaituenagatik sintagmaren ordez sufritu duenagatik jarri zuen eta kako artean dagoena ezabatu. Hona berriro Riberaren oharra:
‎Hemen ere A. Graciánek bere oharra jarri zuen: –ez die begiratzen gure egintzei soilik, baita??
‎Ziur asko, 7 Egoitzetan deskribatzen duen, ezkontza mistikora? iritsi gabe zen artean; 1572 urtea jartzen da grazia mistiko horren mugarritzat; beraz, bultzada mistiko biziak (23 kap.) eta azken kapituluetan agertzen dituen, mesede handiak? (37) 6 Egoitzetako fenomeno mistikoei dagozkie.
‎Kako artean datorren zehaztapena autografoaren ertzean gehitu zuen Teresak. A. Graciánek urratu egin zuen eta hau idatzi zuen lerro artean, Teresaren ahotan jarriko balu bezala: –edota irudimena, horrela deitzen baitiogu, gehienetan, emakumeok?.
‎Izenburua eta 7 zenb.).. Zenbaki honetan ere Teresak ziurtzat jotzen dituela dioeneko pasarteak zuzendu egin zituen A. Graciánek, ziurtasuna adierazten duten hitzen ordez,, uste dut?,, ikusi duelako ustea geratu zaio?,, hala zela ulertu zuen?,, hala iruditu zitzaion? etab. jarriz . Fr. Luis Leongoak ez zien jaramonik egin A. Graciánen zuzenketei.
‎Ez zaitez samindu, izan ere, haiek goretsi egingo naute Ni, edota zutaz gaizki esango dute; eta batera izan nahiz bestera izan, zeu irteten zara irabazten. Gero jakin nuen pertsona hau biziki adoretu eta kontsolatu zela hitz hauekin; eta zuetakoren batek bere burua samin honetan ikusiko balu, hemen jartzen dizkizuet. Dirudienez, gure Jaunak nahi du guztiek jakin dezatela arima hura dagoeneko berea duela, inork ez diola ukiturik egin behar; gorputzean, ohorean, ondasunetan bada, tira, guztitik aterako baita Haren Maiestatearentzat gorespena; baina ariman, hori ez!
‎Gai berean jarraitzen du, eta beste era bat jartzen : Jainkoak arima espirituaren hegaldira jasotzen duenekoa, esanda dagoen eraz bestelakoa dena.
‎2 Eta, ba ote da horri aurre egiteko biderik? . Ezta inola ere; are eta okerrago izango litzateke; nik badakit pertsona bati gertatu zitzaiona, hau da, badirudi Jainkoak aditzera eman nahi diola arimari, hau hainbat aldiz eta hain benetan jarri denez gero beraren eskuetan, eta gogo beteaz bere burua oso osoan eskaini dionez gero, kontura dadila honezkero ez duela bererik ezer, eta era nabarian mugimendu oldartsuaz harrapatua da; eta erabaki zuen, inoiz ikusi baduzue, anbarak jasotzen duen lasto batek baino gehiago ez egitea bere aldetik, eta hain ahaltsua denaren eskuetan bere burua uztea, gauzarik hoberena nahitaezkoa bertute egitea de... Eta lastoa aipatu nuenez gero, egia da, izan ere, erraldoi batek lasto bat jaso dezakeen bezala jasotzen baitu espiritua gure erraldoi handi honek.
‎Ahaltsua zara, Jauna, itsasoa eta Jordan handia baztertzeko, Israelgo seme alabei igarotzen utz diezaieten. Ez izan haien errukirik, zure indarrez lagundurik, neke ugari eraman ditzakeelako; hura hartara jarririk dago eta haiek eramateko gogoaz. Luza ezazu, Jauna, zeure beso indartsua, ez dakiola bizia joan hain beheko gauzetan.
‎7 Baita kontuan izan, gorpuzkera ahulak dakartzala pena hauetako zenbait gauza, edozein gauzatxogatik negar egiten duten bihotz samurreko pertsonengan batez ere; izaera horrek mila aldiz sinetsaraziko die Jainkoagatik egiten dutela negar, eta ez da horrela. Eta horrez gainera (negar malko ugari datozenean, hau da, une batzuetan Jainkoari buruz hitz erditxo bat entzun edota pentsatu orduko, negarrari ezin eutsi diotenean) gerta daiteke bihotzean humoreren bat biltzea, eta horrek gehiago laguntzea Jainkoari dioten maitasunak baino, malkotan urtu behar dutela baitirudi; eta malkoak onak direla entzuna dutenez gero, ez diete haiei eragozpenik jartzen ezta ez lukete nahi beste ezer egiterik ere, eta albait gehien laguntzen diete. Deabruaren asmoa hemen, otoitza edukitzeko eta beren Erregela betetzeko gauza ez izateko moduan, ahultasunak jota gera daitezela da.
‎Hauek lur lehor hau ureztatua utziko dute, eta oso lagungarri izan ohi da fruitu emateko; zenbat eta haien ardura gutxiago izan, gehiago, zerutik erortzen den ura delako; lurra zulatzen nekaturik ateratzen dugunak ez du zerikusirik honekin, askotan zulatu eta zulatu lur jota geratuko gara, eta ez dugu aurkituko ur potxingo bat ere, are gutxiago iturburua den putzurik. Horregatik, ahizpak, hobetzat dut Jaunaren aurrean jarri eta begira diezaiegula haren errukiari eta handitasunari eta geure ezerezari, eta eman diezagula Berak nahi dezana, ura nahi badu ura eta lehortasuna nahi badu, lehortasuna: Berak daki inork baino hobeki zer komeni zaigun.
‎10 Era berean nekagarriak eta gozoak diren gauza hauen artean, gure Jaunak, batzuetan, halako pozaldi batzuk eta otoitz era bitxia eman ohi dizkio arimari; honek ez du ulertzen zer diren. Mesede hau egiten badizue, Jauna bihotzez gorets dezazuen eta igarotzen den gauza dela jakin dezazuen jartzen dut hemen. Nire iritziz, ahalmenen bat egite handi bat da, baina gure Jaunak haiei askatasuna ematen die pozaldi hauetaz goza dezaten, eta zentzumenei ere bai, zertaz eta nola gozatzen duten ulertzen ez dutela.
‎13 Haren Maiestateak nahi beza otoitz era hau guri askotan ematea, hain ziurra eta onura handikoa delako; guk ez dugu hura lortzerik, naturaz gaindikoa baita guztiz; eta egun osoan irautea gertatzen da, eta arima asko edan duen baten antzera dabil, baina ez zentzumenak galdurik izateraino; edota malenkoniadun baten antzera, baina ez zentzua guztiz galdurik; hala ere, irudimenean jarri zaion gauza batetik ez da irteten, ezta ez dago hartatik aterako duenik ere.
‎10 Ari garen gai honetan ez da horrela, bestera baizik: arima ezer ikusiko duen inolako usterik gabe, halakorik burutik pasatu ere gabe, bat batean aurrean jartzen zaio dena batera eta ahalmen guztiak eta zentzumenak nahasi egiten dira beldur handiaz eta zalapartaz, berehala zorioneko bake hartan haiek ezartzeko. San Paulo eraitsia izan zenean zeruan ekaitz hura eta zalaparta izan zenez, horrela hemen ere barruko mundu honetan higidura handia sortzen da, eta bat batean, esan dudanez?
‎Bada, ez ote da arrazoi handiagoa gurutze bat edota gure Enperadorearen edozein erretratu ikus dezagunean begirunea agertzeko? Hau beste leku batean idatzi badut ere, hemen jartzea nahi izan dut, erremedio hau agindu zioten pertsona bat samindurik zebilela ikusi nuelako. Ez dakit nork asmatu zuen, obeditu baino besterik ezin duenari halako oinazea emateko bidea, aitor entzuleak hau egin ezik galdurik ibiliko dela uste izanik, aholku hau ematean; nire iritzia, berriz, hau da:
‎16 Azken batean, ahizpak, hauek alde batera utzita ere, badira beste arrazoi batzuk; eta sinets iezadazue ziurrena Jainkoak nahi duena dela, Hark guk geure burua baino ere hobeki ezagutzen baikaitu eta maitatzen. Jar gaitezen beraren eskuetan, gugan beraren borondatea bete dadin, eta ezin izango dugu hutsik egin, borondate irmoz beti honetan irauten badugu. Eta kontuan izan behar duzue, honelako mesede ugari hartuagatik ez dela aintza handiagorik irabazten, gehiago zerbitzatzera behartuak daudelako, gehiago hartzea da-eta.
‎gaiztakeria handiak egiten ditugulako. Konparazio bat jarri nahi dut zuei aditzera emateko, ongi asmatzen badut; izan ere, hori horrela izan arren eta askotan entzun arren, ez diogu erreparatzen edota ez dugu ulertu nahi; izan ere, nola den ulertuko balitz, ez ezinezkoa litzateke hain lotsa txarrekoak izatea.
‎7 Behin gogoan nerabilen nik zergatik zen gure Jauna apaltasunaren bertute hau hain biziki maite zuena, eta aurrean jarri zitzaidan, nire ustez pentsatu gabe eta bat batean, hau:
‎Une honetan ez zaio geratzen horrelakorik ezer; are gehiago, bizia emango luke egia harengatik. Baina, diodanez, irudipen hauek guztiak, deabruak jartzen dituenak izango dira arima nahigabetu eta beldurtzeko, batez ere, ulertu zen eran gertatuz gero arimentzat on handiak etor daitezkeen gauzetan, eta Jainkoaren aintza eta zerbitzu handirako direnean; eta haietan zailtasun handia denean, zer ez ote du egingo. Gutxienez fedea ahultzen du, kalte handia baita gure adimenek ulertzen ez dituzten egintzak burutzeko Jainkoa ahalguztiduna dela ez sinestea.
‎Ez naiz ari irudipenak dituztenei buruz, horiek gauzaren batean hainbesteko guraririk ez izateaz eta irudipenei jaramonik egin nahi ez izateaz, erremedioa baitute. ...korik; izan ere, hitz egiten duen Espirituak berak geldiarazten ditu gainerako pentsamenduak eta esaten denera arretaz egonarazten du; horrela, nolabait iruditzen zait, eta uste dut halaxe dela, errazago litzatekeela oihuka hitz egiten duen pertsona bati ongi entzuten duen beste batek ez ulertzea; izan ere, gerta daiteke esaten dionaz ez konturatzea, eta pentsamendua eta adimena beste gauza batean jarrita izatea; tratatzen ari garen honetan, ordea, ezin da horrelakorik egin: ez dago belarririk estaltzeko, ezta esaten zaion hura ez den besterik pentsatzeko ahalmenik ere, ezta inola ere; izan ere, eguzkia geldiarazi ahal izan zuenak, uste dut Josueren eskaeraz izan zela?
‎Beraz, ezetz esateaz ez da ezer konpontzen. Eman diezagula jainkozko Maiestateak, geure gogoa Bera poztean soilik jar dezagun eta geure buruaz ahantz gaitezen, esan dudanez, amen.
‎Hemen jarri nahi ditut (hainbeste pertsona espiritualekin harremanak izan ditudanez gero) neuk ezagutu ditudan liluramendu era batzuk, baina ez dakit asmatuko dudan, beste leku batean idatzi nuenean bezala; hauek eta hemen doazen beste gauza batzuk, zenbait arrazoi tarteko direla, badirudi ez dela gaizki etorriko berriro esatea, egoitzak hemen batera joan daitezen baino besterik ez bada ere.
‎7 Ez dakit diodan honetan ongi ari naizen, entzun badut ere, ez baitakit hartaz ongi oroitzen naizen. Moisesek berak ere ez zuen jakin sasian ikusi zuen guztia esaten, Jainkoak esatea nahi zuena baizik; dena dela, Jainkoak haren arimari bere sekretuak ziurtasunez agertu ez balizkio Jainkoa dela ikus eta sinets zezan, nekez jarriko zen hainbeste lanetan eta hain astunetan; baina hain gauza handiak ulertuko zituen sasitza hartako arantza artean, non adore eman baitzioten Israel herriaren alde egin zuena egiteko. Beraz, ene ahizpak, Jainkoaren ezkutuko gauzak ulertzeko ez dugu arrazoi bila jardun behar, baizik eta, ahaltsua dela sinesten dugunez gero, argi dago sinetsi behar dugula gu bezalako ahal izate urriko har batek ezin dituela ulertu haren handitasunak.
‎8 Konparazio bat jartzen asmatzeko desira biziz nago, esaten ari naizenetako zer edo zer aditzera eman ahal izateko, eta uste dut ez dagoela ongi datorrenik, baina esan dezagun hau: errege baten edo jaun handi baten gelan sartzen zarete, uste dut ganberatxoa deritzola; beirazko eta zeramikazko ezin konta ahala mota eta beste gauza asko daude han, halako ordenan jarrita, non sartzean ia guztiak ikusten baitira.
‎8 Konparazio bat jartzen asmatzeko desira biziz nago, esaten ari naizenetako zer edo zer aditzera eman ahal izateko, eta uste dut ez dagoela ongi datorrenik, baina esan dezagun hau: errege baten edo jaun handi baten gelan sartzen zarete, uste dut ganberatxoa deritzola; beirazko eta zeramikazko ezin konta ahala mota eta beste gauza asko daude han, halako ordenan jarrita , non sartzean ia guztiak ikusten baitira. Behin honelako gela batera eraman ninduten Albako Dukesaren etxean (nagusien aginduz joan nintzen, bidez nindoala, andre honek ekin eta ekin egiten zielako), eta sartuaz batera harriturik geratu nintzen, eta gogoan nerabilen zertarako balio izan zezakeen halako gauza multzoak eta ohartu nintzen Jainkoa gorestekoa zela era bateko eta besteko hainbeste gauza ikustea, eta orain grazia egiten dit zein ongi etorri zaidan honetarako; eta zati batean han izan banintzen ere, hainbeste gauza ikusteko egonik, berehala ahaztu zitzaidan guztia eta guztiz joan zitzaizkidan gauza haiek oroimenetik, sekula ikusi ez banitu bezala; ez nuke jakingo haiek zuten itxura esaten ere.
‎3 Eta honela, agindua betetzeari ekin diot gaur, Hirutasun guztiz Santuaren egunean, 1577 urtean, une honetan nagoen Toledoko Karmengo San Jose monasterio honetan; esan dezadan guztian idazteko agindu didaten haien iritziaren mende jartzen naiz, pertsona oso jakintsuak baitira. Erromako Eliza Katoliko santuak sinesten duenaz bat ez datorren gauzaren bat esango banu, nire ezjakintasunagatik litzateke eta ez maleziagatik.
jartzen du ongi ulertzeko, eta hau ulertzea eta Jainkoagandik
‎Jainkoa arimarekin adimenezko ikuskariaren bidez nola jartzen den harremanetan azaltzen du, eta abisu batzuk ematen ditu, eta benetakoa denean uzten dituen ondorioak agertzen. –
‎Berak erantzun zion ez zekiela, eta zuela aurpegirik ikusten, ezta ezin zezakeela esandakoa baino gehiago esan; zekiena zela Bera zela hitz egiten ziona eta ez zela irudipena. Eta hainbesteko beldurrak sartzen bazizkioten ere, askotan ezin zuela zalantzan jarri , batez ere hau esaten zionean: Ez izan beldurrik, neu naiz.
‎Hitz hauek hainbesteko indarra izanik, ezin zuen zalantzarik izan orduan behintzat, eta hain lagun onarekin sendoturik eta alai geratzen zen; argi ikusten zuen laguntza handia zitzaiola eskuarki Jainkoa gogoan erabiltzeko eta kontu handia izateko Hura nahigabetzeko gauzarik ez egiteko, beti begira zeukala iruditzen baitzitzaion. Eta Haren Maiestatearekin harremanetan jarri nahi zuenean otoitzean, eta baita otoitzean ez zenean ere, hain hurbil zegoela zeritzan, non ezin baitzuen Hari entzun gabe egon; baina hitzak ez zituen ulertzen berak nahi zuenean, orduz kanpo baizik, behar zenean. Bere eskuinaldean zebilela sentitzen zuen, baina ez zentzumen hauen bidez pertsona bat geure ondoan dugula senti dezakegunez; esaten asmatu ezin dugun bestelako bide finago batetik delako; baina ziur ziurra da, bestea bezain ziurra eta askoz ere ziurragoa ere bai; izan ere, hemen irudipena izan daiteke, baina beste honetan ez, irabazi handiekin eta barruko ondorioekin baitator; malenkonia balitz, ez litzateke halakorik izango; ezta deabruak ere ez luke hainbesteko onik ekarriko, eta arima ere ez litzateke ibiliko hain bake handiaz eta Jainkoa pozteko hain desira etengabeaz eta Harengana ez daraman guztia arbuiatzeko gogoaz.
‎Hori ez du jakingo arimak esaten, ezta ezin du ulertu nola ulertzen duen ere, baina ziurtasun oso osoaz daki. Jauna bada, hitz egiten duenean, errazago dela ematen du; baina santua denean, hitzik egiten ez baitu, eta Jaunak han arima hari lagun egiteko jarri duela baitirudi, gehiago harritzekoa da. Horrela dira espirituzko beste gauza batzuk ere:
‎Ongi da, hala ere, beldur izatea eta arreta handiagoz ibiltzea, eta ez hain fidaturik, hain mesedetuak izanik, arretarik gabe ibil zaitezketelakoan, Jainkoagandikoa ez delako seinalea baita, esanda dauden ondorioekin zeuon burua ikusten ez baduzue. Egoki da hasieretan jakintsu on bati aditzera eman diezaiozuen aitortzapean, haiek baitira argia emango digutenak, edota, pertsona oso espiritual bati, halakorik balego; eta halakoa ez bada, hobe da oso jakintsua dena; bietakoak baleude, jarri harremanetan batarekin eta bestearekin. Eta irudipena dela esaten badizuete, ez izan batere kezkarik, irudipenak ezin baitio egin ez kalte eta ez on handirik zuen arimari; eska iezaiozue jainkozko Maiestateari, ez dezala onar engainatuak izan zaitezten.
‎9 Otoitza eduki arren Jaunak bide honetatik eraman ez duen pertsona bada, izutu egingo da eta gaitzetsi egingo berehala. Horregatik aholku ematen dizuet oso jakintsua izan dadila eta, halakorik aurkituz gero, baita espirituala ere, eta prioreak eman dezala baimena hartarako, izan ere, arima bere bizitza ona ikusten duelako ziur joan arren, harekin harremanetan jar dadin behartua izango da priorea, bata eta bestea ziurtasunez ari daitezen. Eta, pertsona hauekin tratatu ondoren, baketu dadila eta ez dadila aritu gehiago hartaz parte ematen; batzuetan, beldur izatekorik ezer ez denean ere, deabruak hain kezka handiak sortarazten ditu, non arimari behin esandakoaz pozik ez geratzera eragiten baitio.
‎Jauna arimarekin irudizko ikuskariaren bidez nola jartzen den harremanetan azaltzen du, eta abisu ematen zorrozki bide honetatik joateko desiratik gorde daitezen. –
‎Gure arimaren erdigune hau, edo espiritu hau, azaltzeko eta baita sinesteko ere hain gauza zaila izanik, burura datorkit, ahizpak, aditzera ematen asmatzen ez dudalako, esaten dudana ez sinesteko tentaldiak ez ote dizuen emango; izan ere, nekeak eta atsekabeak daudela esatea, eta arima bakean dagoela esatea, gauza korapilatsua da. Konparazio bat jarri nahi dizuet, edo bi. Jainkoak nahi bezala zerbait esateko erakoak izatea; baina hala ez balira, nik badakit esan dudanean egia diodala.
‎Eta horrela, ez du gerta daitekeenaren ardurarik, ahanzte era bitxi bat baizik, eta, diodanez? badirudi ezertarako ez duela ezer izan nahi, bere aldetik Jainkoaren aintza eta ospea gehi dezakeen zerbait izan daitekeela ulertzen duenerako izan ezik, horretarako gogo onez jarriko bailuke bere bizia.
‎3 Esana dut, konparazio hauek beste egokiagorik ez delako jartzen direla; kontuan har dadin, hemen ez dagoela gorputzaren oroipenik, gorputz hartan arimarik ez balego baino gehiago, espiritua soilik balego bezala baizik, eta espirituzko ezkontzan are gutxiago, bat egite sekretu hau arimaren barru barruko erdigunean, Jainkoa bera omen dagoen lekuan, gertatzen delako; nire iritziz, sartzeko aterik behar ez duen lekuan. Ez dela sartzeko aterik behar diot, orain arte esan den guztia, dirudienez, zentzumen eta ahalmenen bidez gertatzen baita, eta Jaunaren Gizatasunaren agertze honek horrela izan behar zuen; baina espirituzko ezkontzaren bat egitean gertatzen dena oso bestelakoa da:
‎Ekina da hemen gehien behar dena, horrekin ez baita sekula ere asko irabazi gabe geratzen. Hala ere, ikaragarria da hemen deabruek egiten duten gerra mila eratara eta aurrekoan baino ere arimaren nahigabe handiagoaz; izan ere, han mutu eta gor zegoen; gutxi entzuten zuen behintzat eta erresistentzia gutxiago jartzen zuen, hein batez garaile irteteko itxaropena galdua duenaren antzera; hemen adimena biziago dago eta ahalmenak trebeago: kolpe eta artilleriaren burrundarak hain zakarrak izanik, nahitaez entzun behar arimak.
‎4 Oi Jesus, zer da deabruek hemen jartzen duten nahaspila, eta arima gaixoaren atsekabeak, ez baitaki aurrera jo ala berriro lehenengo bizilekura itzuli! Adimenak, bestalde, aurrera dakarkio iruzurra dela lortu nahi duenaren ondoan honek guztionek zerbait balio duela uste izatea; fedeak zein den komeni zaiona irakasten dio; oroimenak hauek gauza guztiak, berak ikusi dituenak, zertan amaitzen diren agertzen dio, gauza hauetaz asko gozatu zutenen heriotza aurrera ekarriz:
‎hilobi ondotik bera askotan igaroz, eta begiratuz har ugari daudela gorpu hartan irakitan erreparatu, eta beste gauza asko eta asko ezar dakizkioke aurrean; borondateak ezin konta ahala gauza eta maitasun seinale ikusirik, maitatzera jotzen du, eta halakoren bat ordaindu nahiko luke: batez ere aurrean jartzen zaio beragandik sekula aldentzen ez baita benetako maitatzaile hau, berari lagun egiten, bizia eta izatea ematen. Berehala dator adimena, urte askoan bizi izan arren, adiskide hoberik ezin lor dezakeela aditzera emanez; mundu osoa gezurrez betea dagoela, eta deabruak jartzen dituen gozotasun hauek neke, kezka eta kontraesanez beteak daudela; eta esaten dio ziur egon dadila gaztelu honetatik kanpo ez duela aurkituko ez ziurtasunik eta ez bakerik; utz diezaiola besteren etxeetatik ibiltzeari, berea ondasunez bete betea dagoelako, haietaz gozatu nahi izanez gero; ea nor dagoen bere etxean bezala behar duen guztia aurki dezakeenik, bereziki ostatuz etxean edukirik ondasun guztien jabe egingo lukeena, berak, seme hondatzaileak bezala txerriek jaten dutena janez, galduta ibiltzerik nahi ez badu behintzat.
‎batez ere aurrean jartzen zaio beragandik sekula aldentzen ez baita benetako maitatzaile hau, berari lagun egiten, bizia eta izatea ematen. Berehala dator adimena, urte askoan bizi izan arren, adiskide hoberik ezin lor dezakeela aditzera emanez; mundu osoa gezurrez betea dagoela, eta deabruak jartzen dituen gozotasun hauek neke, kezka eta kontraesanez beteak daudela; eta esaten dio ziur egon dadila gaztelu honetatik kanpo ez duela aurkituko ez ziurtasunik eta ez bakerik; utz diezaiola besteren etxeetatik ibiltzeari, berea ondasunez bete betea dagoelako, haietaz gozatu nahi izanez gero; ea nor dagoen bere etxean bezala behar duen guztia aurki dezakeenik, bereziki ostatuz etxean edukirik ondasu...
‎Egon dadila beti erne, mende hartzen ez uzteko; izan ere, deabruak, lehen bizilekura itzultzea baino bizia, atsedena eta eskaintzen dion guztia alde batera uztea nahiago duela, erabaki sendoaz ikusten badu, askoz ere lehenago utziko du bakean. Izan dadila ausarta eta ez ahuspez edaten jartzen zirenetakoa, gerrara zihoazenean, ez naiz gogoratzen norekin, baina buruan sar dezala deabru guztien aurka gudukatzera doala eta ez dagoela gurutzearenak baino arma hoberik.
‎10 Izan ere, hasieran esan nuenez?, idatzia dizuet nola jokatu behar duzuen deabruak jartzen dituen nahaspila hauetan, eta nola norbere baitan biltzen hasteak ez duen izan behar besoen indarrez egitekoa, emeki emeki baizik, horretan luzaroago iraun dezazuen; beraz, ez dut hemen esango, nire iritziz kasu honetarako oso ongi datorrela horretan eskarmentua duten pertsonekin harremanak izatea baino besterik; izan ere, egin beharreko gauzetan haustura handia dagoela uste izango duzue. Alde batera uzten ez bada, Jaunak gidatuko du guztia gure onerako, nork irakatsi ez badugu ere; baina gaitz honentzat ez dago erremediorik berriro hasten ez bada, egunetik egunera apurka apurka arima gehiago galduz joatea baizik, eta oraindik Jainkoak nahi beza uler dezala.
‎Min ematen du ahalmenak geldiaraziak dauden otoitza ez denean, halakoa denean igaro arte ez baita inolako minik sentitzen; baina nahiko gaitz litzateke eragozpen honengatik guztia alde batera utziko banu. Eta, horrela, ez da ongi pentsamenduak direla-eta asalda gaitezen ezta haiek aintzat har ditzagun ere; deabruak jartzen baditu, horrekin amaituko dira; eta Adamen bekatutik geratu zitzaigun miseriatik beste askorekin batera datorrena bada, egiaz denez, izan dezagun pazientzia eta eraman dezagun Jainkoaren maitasunagatik, jatera eta lo egitera ere, ezinbestean, beharturik baikaude, eta ez da hori lan txikia.
‎–Pasarte honen pareko ederra da, suaren eta geziaren esperientzia bikoitzaz, Bizitzako 29 kapituluko 19 zenbakian datorrena: . Ez dugu guk sugarria jartzen , baizik eta badirudi sua jadanik pizturik dagoelarik, bat batean suaren barrura botatzen gaituztela erre gaitezen. –batzuetan gezi bat sartzen dute, ordea, erraien eta bihotzaren muin muinean, eta arimak ez daki zer duen ezta zer nahi duen ere?.
‎Seigarren Egoitzetan sarri errepikatuko du (5 kapituluko 1, 5 eta 12 zenbakietan). Egoitza hauen amaieran ohar hau jartzen du: –Hemen ikusiko duzue, ene ahizpak, zuzen nenbilen ala ez adore handia behar dela esatean?
‎Hemen nolabait agertzen du Teresaren esaldi ospetsu hau Jainkoagandikoa dela, hau da, jatorri mistikoa duela: , aurrean jarri zitzaidan, nire ustez pentsatu gabe eta bat batean??; ik. 28 Kont. eta Bizitza 40 kap.
‎A. Graciánek fedetik sortzen den adimenezko ezagutzaz edo ikuskariaz jarri zuen, Teresaren esaldia zehaztuz. Riberak ezabatu egin zuen zuzenketa hori, baina Fr. Luis Leongoak ohar luze samar hau idatzi zuen Teresaren testua babestearren:
‎6 Egoitzetako 11 kapituluko 2 zenbakian; eta ik. 6 Egoitzetako 2 kapituluko 1 zenbakia; hemen hau esan zuen: , arimaren barru barrutik datozen bultzada hain fin eta meheak izanik, ez dakit ongi letorkiokeen zer konparazio jarri –.
‎3 Egoitzetako 1 kapituluko 1 zenbakitik 4.era artean esan zuen; hemen aipatzen diren Salomonen (Erg 11) eta Daviden salmoa (111, 1) jartzen ditu adibidetzat. Ik. 7 Egoitzetako 3 kapituluko 13 zenbakitik 14.era.
‎Arimak Jainkoagana eramaten (ik. Zenbaki honen hasieran jarri den objekzioa).
‎kendu eta, mostaza hazia? jarri zuen, eta ertzean hau gehitu zuen: –horrelaxe da, nik neuk ikusi dut-eta?.
‎Pertsona hark dio, hori ulertuko balute, ezinezkoa iruditzen zaiola haietako inork bekaturik egitea, erorbidetik ihes egitearren direnik eta probarik gogorrenak igaro behar balitu ere. Eta, horrela, gogo bizia jarri zuen guztiek uler dezaten; eta zuei ere halako gogoa eman diezazuela, ene alabak, Jainkoari bihotzez otoitz egiteko egoera honetan direnen alde, guztia ilunpea baita haiengan, eta haien egintzak ere halakoxeak. Izan ere, iturri garden batetik datozen errekatxo guztiak gardenak dira, grazian dagoen arima bezala, eta hortik datorkio Jainkoaren eta gizakien begietan bere egintzak atsegingarri gertatzea, arima zuhaitz bat bezala landatua dagoen bizi iturri honetatik datozelako; handik ez baletor, ez lituzke ez hezetasunik ez fruiturik izango, hark elikatzen baitu eta egiten baitu ez dadila ihartu eta fruitua eman dezala.
‎3 Gogoan izan behar da, hemen, arimaren erdian den iturriak eta eguzki distiratsu hark ez duela galtzen ez distirarik ez edertasunik, bere barnean baitu beti, eta ezerk ezin baitio kendu bere edertasuna. Ala ere, eguzkiak jotzen duen kristalaren gainean oihal beltz beltz bat jarriz gero , argi dago, eguzkian bertan jo arren, haren argiak ez duela egingo lanik kristalean.
‎8 Orain itzul gaitezen, bada, egoitza asko dituen geure gaztelura. Egoitza hauek ez dituzue irudikatu behar bata bestearen ondoren, ilaran, egongo balira bezala, baizik eta jar itzazue begiak erdian, horixe baita erregea dagoen egoitza edo jauregia, eta irudikatu palmondo bihotza balitz bezala, jateko den mamira iristeko muina guztiz biltzen dizkioten estaldura asko dauzkana. Era berean hemen ere, egoitza honen inguruan asko daude, eta baita gainean ere.
‎Hau guztiau eta esan nitzakeen beste gauza asko apaltasuna irudituko zaie, eta gauzak ongi ez ulertzetik dator; okertu egiten du norbere buruaren ezagutza eta, geure baitatik sekula irteten ez bagara, ez naiz harritzen, hau eta gehiago ere gainera etortzeaz. Horregatik diot, ene alabak, Kristo geure onagan, eta haren santuengan, jar ditzagula geure begiak, eta han ikasiko dugu benetako apaltasuna, eta bikaindu egingo da adimena, esan dudanez, eta norbere buruaren ezagutza ez da zital eta koldarra izango; izan ere, hau lehen egoitza bada ere, oso aberatsa da eta hain balio handikoa, non, bertako zomorroetatik askatzen bada, ez da aurrera egin gabe geratuko.
‎Eta aditu ahal izateko, hainbat liburutan gomendatzen denez, saia bitez gogoetarik ez egiten, Jaunak ariman dagianera adi egon baizik; Haren Maiestatea hasi ez bada gu liluratzen, ezin dut ulertu nola geldiaraz daitekeen pentsamendua, mesede baino kalte gehiago ez egiteko eran; honetaz pertsona espiritual batzuen artean ongi bideraturiko eztabaida izan bada ere, nik neure apaltasun urrian aitortzen dut ez didatela sekula eman ni haienera makurrarazteko arrazoirik. Halako batek fraiPedro Alcántarako santuarena omen den liburu bat aipatu zidan, baietz uste dut, harena zela?, ni beraren aldera jar nadin, hark honen berri bazekielako; eta irakurri genuen eta nik neuk diodana dio hark ere, baina ez nik erabilitako hitz hauen bidez; hala ere, esaten duenetik ateratzen da, ordurako maitasunak itzarririk egon behar duela. Izan daiteke ni oker egotea, baina arrazoi hauekin noa:
‎Bada, nola egongo da bere buruaz ahazturik kontu handiz dabilena, zirkin egiten ausartzen ez dena, bere adimen eta desirei Jainkoaren aintza handiagorako mugitzen ere uzten ez diena eta Hark duen aintza dela-eta pozten ez dena? ...un argia baino askoz goragokoa ezarriz, liluraturik gerarazten du, eta orduan, nola ez dakiela, alferrik galtzeko baino bestetako ez diren gure ahaleginekin baino askoz ere hobeki eskolatua geratzen da; izan ere, Jainkoak ahalmenak eman zizkigun haiekin lan egin dezagun eta hortik dator sari guztia; ez dago haiek liluratu beharrik, beren ofizioa egiten uztea baizik, Jainkoak goragoko ofizio batean jar ditzan arte.
‎7 Irudipena ez dela, oso argi dago; izan ere, beste une batzuetan horretan saiatu arren, du hura berregin. Eta hain gauza nabaria izanik, inola ere ezin da irudikatu, hau da, badelako itxura agertu, ez denean, ezta badenik zalantzan jarri ere; eta zalantzaren bat geratuko balitz, jakin ezazue ez direla hauek egiazko bultzadak; halakorik izan duen ala ez zalantza badu, esan nahi dut; belarrietan ahots indartsu bat bezala sentitzen delako. Bada, malenkonia izateak ez du inolako zentzurik, malenkoniak irudimenean baino beste inon ez baititu eratzen bere begitazioak; beste hau, ordea, arimaren barrutik dator.
‎8 Gure Jaunak arima iratzartzeko beste era batzuk ere izan ohi ditu: ustekabean, ahoz errezatzen eta barruko gauzan gogoa jarri gabe zegoela, halako su hartze atsegin bat datorrela dirudi, bat batean zentzumen guztietaraino zabaltzen den usain indartsu bat balitz bezala (ez diot usaina denik, baina konparazio hau jartzen dut) edo halako gauza bat, Senarra han dagoela sentiarazteko besterik gabe; arimari Hartaz gozatzeko desira gozoak ematen dio, eta horrekin egintza handiak eta gure Jaunari gorazarre handiak egiteko prest gera... Mesede honen iturburua aipatu den lekuan da; baina hemen ez dago min ematen duenik ezer, Jainkoaz gozatzeko desirak ere ez dira mingarriak:
‎8 Gure Jaunak arima iratzartzeko beste era batzuk ere izan ohi ditu: ustekabean, ahoz errezatzen eta barruko gauzan gogoa jarri gabe zegoela, halako su hartze atsegin bat datorrela dirudi, bat batean zentzumen guztietaraino zabaltzen den usain indartsu bat balitz bezala (ez diot usaina denik, baina konparazio hau jartzen dut) edo halako gauza bat, Senarra han dagoela sentiarazteko besterik gabe; arimari Hartaz gozatzeko desira gozoak ematen dio, eta horrekin egintza handiak eta gure Jaunari gorazarre handiak egiteko prest geratzen da. Mesede honen iturburua aipatu den lekuan da; baina hemen ez dago min ematen duenik ezer, Jainkoaz gozatzeko desirak ere ez dira mingarriak:
‎10 Oi ene ahizpak, ez da ezer utzi genuena, ez egiten duguna, ezta egin dezakeguna ere, horrela har batekin harremanetan jarri nahi duen Jainko bategatik! Eta oraindik bizitza honetan ondasun honetaz gozatzeko itxaropenik badugu, zer egiten dugu?, zeren ondoan gelditzen gara?, zer da nahikoa une batez Jaun honen bila ibiltzeari uzteko, auzo eta plazetan Emazteak egiten zuenez?
‎10 Egoera honetan dagoenari ohar bat egin nahi diot bene benetan: kontu handia izan dezala Jainkoa iraintzeko arriskuan ez jartzeko ; izan ere, hemen ez dago arima oraindik hazita, titia hartzen hasten den haurtxo bat bezala baizik, eta bere amaren bularretik aldentzen bada, zer itxaro dezakegu harentzat heriotza baino besterik. Ni benetan beldur naiz, Jainkoak mesede hau egin eta otoitzetik urruntzen denari, horixe ez ote zaion gertatuko, bestela arrisku handi handian egongo da edota otoitzera laster batean itzultzen ez bada, gero eta txarrago joango da.
‎Nik badakit badela zertan beldurrik izan kasu honetan, eta ezagutzen ditut nahiko nahigabeturik naukatenak eta ikusi dut esaten dudana, hainbesteko maitasunez adiskidetzat eman nahi izan zitzaienagandik eta hori egintzekin erakutsi nahi zienagandik urrundu zirelako. Esan eta esan ari naiz ez jartzeko arriskuetan, deabruak ahalegin handiagoak egiten dituelako arima hauetako bategatik, Jaunak mesede hauek egin ez dizkienengatik baino; kalte handia egin diezaioketelako beste batzuk berarekin batera eramanez, eta baliteke mesede handia egitea Jainkoaren Elizan; eta Haren Maiestateak berariazko maitasuna diela ikustea baino besterik ez balitz ere, nahiko da deabruak eginahalak egiteko gal daitezen...
‎Horregatik, kontuan izan ezazue, zeuengan horrelakorik sumatzen baduzue, nagusiari jakinarazteko eta diberti zaitezte ahal duzuen adina eta nagusiak ez diezaiela halakoei utz otoitzean hainbeste ordu egoten, oso denbora gutxi baizik, eta saia bedi ongi lo egin eta jan dezaten, berezko sendotasuna berreskuratzeko, motibo horrengatik galdu bazuten. Berez hain ahulak izanik horrekin nahikoa ez balitz, sinets iezadazue halakoa ez duela nahi Jainkoak bizitza aktiborako baino bestetako, monasterioetan era guztietakoak egon behar baitute; jar dezatela etxeko zereginetan, eta kontu izan ez dezala bakardade handirik izan, osasuna guztiz galtzera etor daitekeelako. Hori nahiko penitentzia izango da berarentzat; horrela probatu nahi du Jaunak arima hark dion maitasuna, beraren absentzia nola daraman ikusiz, eta denbora pixka bat igaro ondoren Jaunak hari berriro sendotasuna ematea nahi izango du, eta bestela, ahozko otoitzaz eta esana egiteaz, irabaziko du hemendik irabaziko zukeena eta, beharbada, gehiago.
‎Honela diot orain: Karmengo jantzi santu hau daramagun guztiok otoitzera eta kontenplaziora deituak izan arren (izan ere, hau izan zen gure hasiera, jatorri horretatik gatoz, Karmel Mendiko gure arbaso santu haiengandik, hain bakardade handian eta mundua guztiz utzirik, altxor hau, mintzagai dugun bitxilore eder hau, bilatzen zutenengandik), gutxi prestatzen gara Jaunak hura agerian jar diezagun. Bada, kanpoaldeari dagokionez behar deneraino iristeko ongi bagoaz ere, bertuteetan asko eta asko behar da honaino iristeko eta ez dugu axolagabe jardun behar, ez gauza txikian ez handian.
‎3. Indarrak ariman? esan dut, Jainko gure Jaunak gorputzeko indarrik eman ez dionak, ez duela behar jakin dezazuen; horrek ez dio eragozpenik jartzen inori haren aberastasunak erosteko; bakoitzak duena ematearekin kontentatzen da. Bedeinkatua izan bedi hain Jainko handia.
‎Haren Maiestatea bera izatea gure egoitza, guk geuk landutako egoitza. Badirudi Jainkoagan kendu eta jarri egin dezakegula esan nahi dudala, Bera dela egoitza eta guk geuk landu dezakegula bertan sartzeko esaten baitut. Eta jakina ahal dugula!, ez Jainkoa kendu ezta jarri ere, geugandik kendu eta jarri baizik, hartxo hauek egiten duten bezala; oraindik ahal dugun guztia amaitzeko izango genuen, ezereza den lantxo hau, Jainkoak bere handitasunarekin bat egiten duenean eta obra honen saria Jauna bera izaterainoko balioa ematen dionean.
‎Badirudi Jainkoagan kendu eta jarri egin dezakegula esan nahi dudala, Bera dela egoitza eta guk geuk landu dezakegula bertan sartzeko esaten baitut. Eta jakina ahal dugula!, ez Jainkoa kendu ezta jarri ere, geugandik kendu eta jarri baizik, hartxo hauek egiten duten bezala; oraindik ahal dugun guztia amaitzeko izango genuen, ezereza den lantxo hau, Jainkoak bere handitasunarekin bat egiten duenean eta obra honen saria Jauna bera izaterainoko balioa ematen dionean. Eta beraz, kosturik handiena bere gain hartu zuenez gero, gure lantxoak Haren Maiestateak eraman zituen lan handiekin bateratzea nahi du eta guztia bat izan dadila.
‎Badirudi Jainkoagan kendu eta jarri egin dezakegula esan nahi dudala, Bera dela egoitza eta guk geuk landu dezakegula bertan sartzeko esaten baitut. Eta jakina ahal dugula!, ez Jainkoa kendu ezta jarri ere, geugandik kendu eta jarri baizik, hartxo hauek egiten duten bezala; oraindik ahal dugun guztia amaitzeko izango genuen, ezereza den lantxo hau, Jainkoak bere handitasunarekin bat egiten duenean eta obra honen saria Jauna bera izaterainoko balioa ematen dionean. Eta beraz, kosturik handiena bere gain hartu zuenez gero, gure lantxoak Haren Maiestateak eraman zituen lan handiekin bateratzea nahi du eta guztia bat izan dadila.
‎6 Ea, bada, ene alabak! Lehia gaitezen lan honetan eta kuskutxo hau ehotzen, geure buru estimua eta geure borondatea, lurreko edozer gauzari itsatsia egotea kenduz, penitentziazko egintzak, otoitza, hildura, obedientzia eta zuek dakizuen guztia jarriz ; joka dezagula horrela zer egin behar dugun dakigunak bezala eta egiten irakatsi diguten bezala! Hil, hil bedi har hau, bera kreatua izan zeneko helburua bete ondoren, egiaz hil egiten baita!, eta ikusiko duzue nola ikusten dugun Jainkoa eta nola ikusten dugun geure burua haren handitasunean sarturik, hartxo hau kusku honetan sarturik dagoen bezala.
‎8 Oi, Jainkoa gorestekoa da tximeletatxo honen egonezina, bere bizian hain geldi eta bare izan ez bada ere! Kontua da ez dakiela non pausatu eta non jarri bere kokalekua; izan ere, halako kokalekua izan ondoren, lurrean ikusten duen guztia gozakaitz egiten zaio, batez ere Jainkoak ardo honetatik sarri ematen dionean; ia halako bakoitzean geratzen da irabazi berriekin. Honezkero ezereztzat jotzen ditu harra zenean egindakoak, hau da, poliki poliki kuskua ehotzea; hegoak hazi zaizkio, nola kontentatuko da, hegan egin ahal izanda, taka taka ibiltzeaz?
‎12 Ez duzue entzun, dagoeneko esana baitut hemen, testuinguru honetan ez bada ere? ...asuna ezarri zuenekoa. Bada, hauxe da; arima hark Harengan uzten du dagoeneko bere burua eta maitasun handiaz hain mendeko du, non ez baitaki eta ez baitu nahi ere Jainkoak berarekin nahi duena egin dezala baino besterik (nik uste dudanez, Jainkoak sekula ez dio egingo mesede hau inongo arimari oso osoan beretzakotzat hartzen duenari izan ezik); berak nola ez dakiela, Jainkoak nahi du bere zigilua jarrita irten dadila handik. Izan ere, arimak egiaz han ez du egiten argizariarena baizik, beste batek zigilua inprimatzen duenean, argizariak ez baitu bere burua inprimatzen, prest dago soilik, hau da, bigun; eta prest egon ahal izateko ere, bera ez da biguntzen; geldi geldi geratzen da eta hala egotea onartzen du.
‎Egia da, oraindik ez zituela aipaturiko ondorioak. Baina, zenbat izango diren Jaunak apostolutzarako dei egiten dienak, Judasi bezala, haiekin harremanetan jarriz , eta errege egiteko dei egiten die beste batzuei, Sauli bezala, eta gero beren erruz galdu egiten dira! Gero eta gehiago mereziz joan gaitezen eta hauek bezala gal ez gaitezen, ene ahizpak, izan dezakegun ziurtasuna obedientzia da eta Jainkoaren legetik ez okertzea; Jaunak halako mesedeak egiten dizkienentzat, esan nahi dut, eta baita gainerako guztientzat ere.
‎Nik aitortzen dizuet asko edo gehiago kostata izango dela, baina bere prezioa du; horrela handiagoa izango da saria garaile irteten bazarete. Baina hau lor daitekeena dela ez da zalantzan jarri behar, Jainkoaren borondatearekin benetako bat egitea bada behintzat.
‎Hau, egia esan, erraza da, apaltasunik badago, bere burua horrela goretsia ikustea penagarri egingo zaiolako. Bestalde, gauza handia da ahizpen bertuteak agerian jartzean hartzen den poztasuna, eta haietakoren batengan hutsegiteren bat ikus dezagunean, senti dezagula geurea balitz bezala eta disimula dezagula.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
jarri 392 (2,58)
jartzen 311 (2,05)
jar 127 (0,84)
jarriko 83 (0,55)
jartzea 63 (0,41)
jartzeko 49 (0,32)
jarriz 36 (0,24)
jarrita 24 (0,16)
jarririk 20 (0,13)
jartzera 15 (0,10)
Jar 14 (0,09)
jarri gabe 11 (0,07)
jarri arte 6 (0,04)
jarritako 6 (0,04)
jarriz gero 5 (0,03)
jartzean 5 (0,03)
Jarri 4 (0,03)
jartzeak 4 (0,03)
jarri arren 2 (0,01)
jarri ondoren 2 (0,01)
jartzeari 2 (0,01)
jartzearren 2 (0,01)
Jartzen 1 (0,01)
jartzekotan 1 (0,01)
jartzerakoan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
jarri ezan 87 (0,57)
jarri behar 36 (0,24)
jarri ez 31 (0,20)
jarri nahi 20 (0,13)
jarri egon 12 (0,08)
jarri ere 11 (0,07)
jarri gabe 5 (0,03)
jarri beharrean 4 (0,03)
jarri bit 4 (0,03)
jarri egin 4 (0,03)
jarri hasi 4 (0,03)
jarri joan 4 (0,03)
jarri ohi 4 (0,03)
jarri ukan 4 (0,03)
jarri utzi 4 (0,03)
jarri baino 3 (0,02)
jarri begi 3 (0,02)
jarri bera 3 (0,02)
jarri berak 3 (0,02)
jarri berehala 3 (0,02)
jarri besterik 3 (0,02)
jarri bide 3 (0,02)
jarri erabaki 3 (0,02)
jarri esan 3 (0,02)
jarri eskatu 3 (0,02)
jarri hura 3 (0,02)
jarri jainko 3 (0,02)
jarri komeni izan 3 (0,02)
jarri ahal 2 (0,01)
jarri baizik 2 (0,01)
jarri den 2 (0,01)
jarri edota 2 (0,01)
jarri egur 2 (0,01)
jarri erremedio 2 (0,01)
jarri etorri 2 (0,01)
jarri ezta 2 (0,01)
jarri geu 2 (0,01)
jarri gogo 2 (0,01)
jarri haiek 2 (0,01)
jarri hain 2 (0,01)
jarri hemen 2 (0,01)
jarri ikusi 2 (0,01)
jarri inola 2 (0,01)
jarri inolako 2 (0,01)
jarri kapitulu 2 (0,01)
jarri ote 2 (0,01)
jarri saiatu 2 (0,01)
jarri zuek 2 (0,01)
jarri Frantzisko 1 (0,01)
jarri Jesus 1 (0,01)
jarri San 1 (0,01)
jarri abagune 1 (0,01)
jarri abitu 1 (0,01)
jarri agindu 1 (0,01)
jarri ahalegindu 1 (0,01)
jarri ahaztu 1 (0,01)
jarri ari 1 (0,01)
jarri arima 1 (0,01)
jarri arrazoi 1 (0,01)
jarri arreta 1 (0,01)
jarri arrisku 1 (0,01)
jarri aski 1 (0,01)
jarri asko 1 (0,01)
jarri asmatu 1 (0,01)
jarri asmo 1 (0,01)
jarri aukera 1 (0,01)
jarri aurre 1 (0,01)
jarri auzi 1 (0,01)
jarri behartu 1 (0,01)
jarri bestetik 1 (0,01)
jarri bezain 1 (0,01)
jarri bezala 1 (0,01)
jarri bezalako 1 (0,01)
jarri debozio 1 (0,01)
jarri diol 1 (0,01)
jarri eginahal 1 (0,01)
jarri egundo 1 (0,01)
jarri ekarri 1 (0,01)
jarri ekin 1 (0,01)
jarri eraman 1 (0,01)
jarri erregalu 1 (0,01)
jarri errenta 1 (0,01)
jarri erru 1 (0,01)
jarri esklabo 1 (0,01)
jarri etxe 1 (0,01)
jarri ezean 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
jarri nahi ukan 9 (0,06)
jarri behar ukan 7 (0,05)
jarri ez ukan 5 (0,03)
jarri ezan begi 4 (0,03)
jarri ezan berori 4 (0,03)
jarri besterik ez 3 (0,02)
jarri ezan bera 3 (0,02)
jarri ezan jainko 3 (0,02)
jarri begi gurutziltzatu 2 (0,01)
jarri ere ez 2 (0,01)
jarri ez ezan 2 (0,01)
jarri ezan agindu 2 (0,01)
jarri ezan ardura 2 (0,01)
jarri ezan erremedio 2 (0,01)
jarri ezan etxe 2 (0,01)
jarri ezan gu 2 (0,01)
jarri ezan hori 2 (0,01)
jarri ezan konparazio 2 (0,01)
jarri ezan ni 2 (0,01)
jarri inola ere 2 (0,01)
jarri kapitulu zenbaki 2 (0,01)
jarri ohi ukan 2 (0,01)
jarri abitu txano 1 (0,01)
jarri arima hain 1 (0,01)
jarri arrazoi bat 1 (0,01)
jarri arreta handi 1 (0,01)
jarri asko ere 1 (0,01)
jarri asmatu desira 1 (0,01)
jarri asmo ukan 1 (0,01)
jarri auzi ondorioz 1 (0,01)
jarri baino lehenago 1 (0,01)
jarri baino lehenagotik 1 (0,01)
jarri baizik ez 1 (0,01)
jarri begi zeu 1 (0,01)
jarri behar bada 1 (0,01)
jarri behar baita 1 (0,01)
jarri behar egon 1 (0,01)
jarri behar esan 1 (0,01)
jarri behar ez 1 (0,01)
jarri behar hain 1 (0,01)
jarri behar hemen 1 (0,01)
jarri behar ote 1 (0,01)
jarri beharrean berori 1 (0,01)
jarri beharrean mundu 1 (0,01)
jarri bera gaitz 1 (0,01)
jarri bera kokaleku 1 (0,01)
jarri bera sartu 1 (0,01)
jarri berak arima 1 (0,01)
jarri berak itsumen 1 (0,01)
jarri berak poz 1 (0,01)
jarri berehala erremedio 1 (0,01)
jarri berehala sakramentu 1 (0,01)
jarri bezain sendotu 1 (0,01)
jarri bezalako mesede 1 (0,01)
jarri bide nor 1 (0,01)
jarri bit ahal 1 (0,01)
jarri bit belo 1 (0,01)
jarri bit beste 1 (0,01)
jarri bit mintzaleku 1 (0,01)
jarri den enigma 1 (0,01)
jarri diol lagundu 1 (0,01)
jarri edota arazo 1 (0,01)
jarri edota beste 1 (0,01)
jarri egin ezan 1 (0,01)
jarri egin ohi 1 (0,01)
jarri eginahal egin 1 (0,01)
jarri egon arima 1 (0,01)
jarri egon erdi 1 (0,01)
jarri egon gauza 1 (0,01)
jarri egundo beste 1 (0,01)
jarri egur handi 1 (0,01)
jarri egur lodi 1 (0,01)
jarri ekarri gainalde 1 (0,01)
jarri erremedio eragozpen 1 (0,01)
jarri erremedio hain 1 (0,01)
jarri errenta eduki 1 (0,01)
jarri erru handi 1 (0,01)
jarri etxe sartu 1 (0,01)
jarri ez baldin 1 (0,01)
jarri ez bat 1 (0,01)
jarri ez egon 1 (0,01)
jarri ez jakin 1 (0,01)
jarri ezan arreta 1 (0,01)
jarri ezan arrisku 1 (0,01)
jarri ezan arte 1 (0,01)
jarri ezan atezain 1 (0,01)
jarri ezan aurre 1 (0,01)
jarri ezan baita 1 (0,01)
jarri ezan beldur 1 (0,01)
jarri ezan belo 1 (0,01)
jarri ezan bonet 1 (0,01)
jarri ezan buru 1 (0,01)
jarri ezan erlijioso 1 (0,01)
jarri ezan eskatu 1 (0,01)
jarri ezan ezer 1 (0,01)
jarri ezan galtzerdi 1 (0,01)
jarri ezan geu 1 (0,01)
jarri ezan gorputz 1 (0,01)
jarri ezan guzti 1 (0,01)
jarri ezan honetan 1 (0,01)
jarri ezan hura 1 (0,01)
jarri ezan jaun 1 (0,01)
jarri ezan konturatu 1 (0,01)
jarri ezan laguntza 1 (0,01)
jarri ezan nuntzio 1 (0,01)
jarri ezan sendagai 1 (0,01)
jarri ezan zailtasun 1 (0,01)
jarri ezan zu 1 (0,01)
jarri ezta beste 1 (0,01)
jarri ezta ez 1 (0,01)
jarri Frantzisko Salcedo 1 (0,01)
jarri geu ardura 1 (0,01)
jarri geu indar 1 (0,01)
jarri gogo ekarri 1 (0,01)
jarri gogo hau 1 (0,01)
jarri haiek esan 1 (0,01)
jarri haiek gustu 1 (0,01)
jarri hain likore 1 (0,01)
jarri hain zail 1 (0,01)
jarri hemen batzuk 1 (0,01)
jarri hura ez 1 (0,01)
jarri hura galdu 1 (0,01)
jarri ikusi nahi 1 (0,01)
jarri inolako imajina 1 (0,01)
jarri inolako premia 1 (0,01)
jarri jainko bera 1 (0,01)
jarri jainko zerbitzatu 1 (0,01)
jarri Jesus IZ 1 (0,01)
jarri joan bi 1 (0,01)
jarri nahi berori 1 (0,01)
jarri nahi ez 1 (0,01)
jarri nahi hain 1 (0,01)
jarri San Jose 1 (0,01)
jarri ukan arima 1 (0,01)
jarri ukan ministro 1 (0,01)
jarri utzi ezan 1 (0,01)
jarri utzi ezin 1 (0,01)
jarri zuek inor 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia