Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2007
‎Hori gainditzeko aukera egon badago, bidegurutzea bi mailatan osatu eta trafiko lehentasunak biribilgune handi baten bitartez bideratuz.Ezin dugu ahaztu leku horretatik Deba ibaia, GI, egungo GI, bide berria, Deba arroko bidegorria, tranbia, oinezkoen pasabidea eta goitik Eibar Gasteiz autobiea pasa direla egunen batean.2). Uribarri aldean, saihesbidearen lanak antzinako zubi koxkor bat desagertzea dakarte. Bere egunean zubi horrekin zer egingo zen aztertuko zela agindu bazen ere, dirudienez proiektuan proposamenik ez da ageri.Agian beste nonbaitera eraman daiteke eta hori ere kontutan hartu litzateke.3). Proiektuak hartzen dituen lurren artean jarduera ekonomikoetara zuzenduta dagoen A.E. 61 MUZIBAR esparruko batzuk jasotzen dira. Ikusiz Arrasaten era horretako lurren gabezia eta, aurreikusten diren beharrak asetzeko ez dagoela zergatik esparru hori ezinbeste ukitu behar, afekzio hori zuzentzea ere bidezko litzateke.4). Proiektua aurkeztu den eran Egitamu Orokorrak aurreikusten duen bide lotura bat behin betirako galeraztea dakar.
2009
‎Gehiago edo gutxiago, baina behin baino gehiagotan mugitu da lur zoroa eremu horretan. Ezegonkortasun hori zerk eragiten duen antzemateko azterketa lanak abiarazi dituzte.
2011
‎" Gure hezkuntza materiala ikastetxe teknikoetarako da; adibidez, Ingeniaritza eskoletarako, Lanbide Heziketa eskoletarako… Baina eboluzio bat ere egon da: lehen materiala bakarrik egiten bagenuen, gero metodologia, material horrekin zer egin gehitu genion. Gaur egun, dena lantzen dugu, arlo pedagogiko osoa:
‎automobilgintza, ingeniaritza edo Lanbide Heziketa ikastetxeetara. Gero, material horrekin zer egin, hau da, arlo metodologikoa ere lantzen hasi ginen, eta orain, arlo pedagogiko osoa, irakasleen prestakuntza, curriculuma… dena lantzen dugu.
2013
‎" Mandelak esaten zuen hezkuntza dela mundua aldatzeko armarik indartsuena. Zein arrazoi hobeagorik guk hemen LOMCE zer den ezagutu, zer ekarriko digun aztertu eta horren aurrean zer eredu proposatzen dugun adieraztea baino". LOMCEk izango duen eragina aztertu zuten ikuspegi ezberdinetatik: klase ikuspegitik, nazio ikuspegitik eta ikuspegi feministatik.
‎2005etik aurrera, berriz, ormigoizko edukiontzi aireratu batzuk jarri genituen. Materia organikoaren deskonposizio prozesua hiru astetan egiten da eta, hortaz, ez daukagu beste planta horretara zertan eroan. Geuk egiten dugu.
2014
‎" Interes handiko eraikin edo leku bakoitzaren gaineko historia laburtzeko eskatu zigun Udalak, eta 350 edo 400 bat karaktereko muga eman zigun. Bakoitzaren kasuan, leku hori zer den eta zer izan den azaldu genuen. Ez zen batere lan erraza izan horrenbeste laburtzea, baina lortu genuen".
2020
‎Amancay Gaztañaga zuzendariak azaldu duenez, transmititu nahi izan dute herri gisa" nondik gatozen, nora goazen, bide horretan zer ebaki behar izan dugun, eta nola eraiki genezakeen etorkizun berri bat atzean utzitakoa galdu gabe". Gaztañagak azpimarratu du ikuskizuna espresuki Altxa!
‎Laserrak parte hartzen duen hurrengo unea kapsulorrexhisean da. Pauso hori zertan datzan azaltzeko, begiaren eta atun lata baten arteko antzekotasuna egitea gustatzen zait, oso azalpen bisuala eta erraz ulertzeko modukoa dela uste baitut.
‎Hori gauzatzeko ez da nahikoa zergen bitartez aberatsen dirua batzea gizartean banatzeko; seguru aski, aberatsak beste estatu batera joango lirateke. Gakoa da diru horrekin zer egiten dugun; gure inguruko, gure estatuko, gauzak erosten ez ditugun bitartean, alferrik dira ahaleginak.
2021
‎Honekin ez diot perfektua naizenik, gizon gisa gaizki eginak asko ditut, aurrerantzean ere izango dira hanka sartzeak eta ondo egindakoak. Baina arduraz bizi dut egungo egoera, eta horretarako zer hobeto, barrura begiratu eta behatzeaz gain, partekatzeko gune seguruak kolektiboki sortzea baino. Feminismoaren baitan emakumeek* ibilbide bat egina dute jada eta gizonok ere norabide berean geurea egin beharrean gaudelakoan nago, txikitik hasita bada ere, gune hegemonikoetan ahalduntzeko.
‎Eguneroko pandemikoan bizi den herritar horri zer esango zenioke A2030 garatzearen garrantziaz?
2023
‎Azken batean, distantzia luzeetan, bereizgarri handiena psikologikoki indartsu egotea izaten da. Lasterketa guztietan garbi izan behar duzu momentu gogorrak izan behar dituzula, proba horretan zer demontre egiten duzun galdetuko diozulako zure buruari ehun aldiz, eta, hala ere, aurrera egin behar delako. Eta halakoetan norberak motibatu behar du bere burua; ez pentsa kanpoko ezerk motibatuko zaituenik, norberaren barruan bilatu behar da indar hori".
‎Gazteen botoan jartzen da arreta askotan, baina hori zergatik izan daiteke. Honako hau erantzun du Sebalek:
‎Berdegune horretan zer egin erabakitzeko hiru aukeraren artean hautatu zuten herritarrek eta proposamen bozkatuenean honako hau zehazten zen –emandako 1.397 botoen %50, 5 jasota–: zuhaitz eta mahaiekin osatutako lasai egoteko gunea, ur jolasendako eremua eta kirol ekipamendu txikiak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia