Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 73

2001
Hiru dimentsio horien gainetik, hiru horien konbinaketa eta horrek dakarrenosotasuna lirateke hizkuntz taldeen indar edo bizitasuna eragiten duena (Bourhis, 1979; Giles, Bourhis eta Taylor, 1977). Datu demolinguistiko eta soziografikoaktaldearteko marko batean hizkuntz taldeek duten bizitasun erlatiboa ahalik etaobjektiboen ezagutzeko erabil daitezke.
‎Bizitasun etnolinguistikoa, bai objektiboa eta baita subjektiboa ere, aldagaisozioestrukturalen hiru dimentsio zabal edo faktorek osatuta egongo litzateke: faktore demografikoa, euskarri eta kontrol instituzionalaren faktorea eta estatusarenfaktorea.
‎Bizitasunetnolinguistikoaren kontzeptuak taldearteko konparaketak egiteko paradaematen du. Kontzeptu horretan hiru dimentsio hartzen dira kontuan: 1) Dimentsio demografikoak hizkuntzen eta hizkuntz taldeen tamainari erreferentzia egiten dio; 2) Estatusaren dimentsioa prestigioari dagokio; 3) Euskarri eta kontrol instituzioalaren dimentsioa hizkuntzen eta taldeen botereari dagokio.
‎2 BELTetik, geroxeago azalduko den bezala, bizitasun etnolinguistikoarenkontzeptuan hiru dimentsio estruktural hartzen dira kontuan (Giles, Bourhiseta Taylor, 1977): 1) Demografia, 2) Estatusa, eta 3) Euskarri eta kontrolinstituzionala.
2002
‎Etorkizuna etxe atarian dugu, eta, logikaren eta teknikaren eskutik, zerbitzu interaktiboak jarri dira abian, multimedia zerbitzuak ere hor dira, eta etxe guztietara egin gura dute jauzi. Telebista digitala, telebista laua, hiru dimentsioko telebista, errealtasun birtualeko telebista, tele hizketaldiak, tele erosketa, tele egunkaria, tele-lana, publizitate interaktibo eta pertsonalizatua... gure buruetara behin eta berriro hurbiltzen diren izendapenak dira.
2005
‎Rifting prozesuaren lehendabiziko urratsetan garatutako failek ez dute zertan lerrokatuta egonik, sarritan aurreko ahultasun eremuez baliatuz garatzen direnez, beraien artean elkar zeharkatzea arrunta da. Jatorrizko faila hauen hiru dimentsioko geometria aztertuz, alde batetik, geometria planarra eta ondorioz kartografian lerro zuzenaz islatzen direnak eta, beste alde batetik, koilara geometria eta kartografian. C, baten itxura dutenak (mutur batetik bestera 10 km batez beste) bereizten dira.
‎C: B irudiko failen geometria islatzen duen hiru dimentsioko irudia. (Fairhead, 1986; Rosendahl, 1986).
‎Mendebaldeko riftean kokatuta dagoen Tanganyika lakuan burututako ikerketen arabera, riftaren egitura txandakatu eta zenbaitetan gainezarri egiten diren erdi grabenen serieek eratzen dute (6.26.B. eta 6.26.C. irudiak). Hortaz, riftarekin harremanetan dauden failak arku itxurakoak dira plantan eta hiru dimentsiotan listrikoak. Gainezartzen diren faila segmentuen arteko lurraldea topografikoki goratutako eremua da, eta zehar ebakian horst gisa (A-A?
‎5.16 irudia. Harvard Unibertsitateko sismologia laborategian tomografia sismikoaren bitartez (1.1.11 atala) lortutako mantuaren hiru dimentsioko irudia.
‎Lurrikaren lehendabiziko mugimenduen ikerketek oinarri bera dute hiru dimentsiotan lan eginez gero. Mundu guztian zehar sakabanatutako sismografoak erabiliz lurrikara baten hiru dimentsioko irudia lor daiteke.
‎Lurrikaren lehendabiziko mugimenduen ikerketek oinarri bera dute hiru dimentsiotan lan eginez gero. Mundu guztian zehar sakabanatutako sismografoak erabiliz lurrikara baten hiru dimentsioko irudia lor daiteke. Irudian ikus daitekeenez, laburketa maximoaren ardatza, arrunki konpresio esfortzu maximoaren ardatz gisa hartzen dena, estentsiozko lehendabiziko mugimenduaren koadrantean gelditzen da (1.10.C. irudia).
‎Lurraren azaleko dentsitate aldaketa nabarmenaren ondorioz, azalera uhinek oso anplitude handia izan dezakete, zeren bidaiatzeko Lurraren barnean gorputz uhinek behar dutena baino askoz ere energia txikiagoa behar baitute. Azalera uhinek hiru dimentsioko mugimenduarengatik eta anplitude handiarengatik gorputz uhinek baino indar suntzitzaile nabarmenagoa erakusten dute. Maiztasun txikia eta abiadura motela dira azalera uhinen beste ezaugarri batzuk, eta, ondorioz, gizakien eraikuntzak alde batera eta bestera kulunkatzen dituzte zenbait segundotan edo zenbait minututan, apurtzeko aukerak denborarekin handitu egiten direlarik.
‎Medikuntzan izpien eta ordenadoreen bitartez gizakien buruaren barne egituraren hiru dimentsioko irudia lor daiteke. Irudia lortzeko buruaren inguruan kokatutako izpien detektagailuek informazioa bidaltzen dute ordenadorera.
‎Irudia lortzeko buruaren inguruan kokatutako izpien detektagailuek informazioa bidaltzen dute ordenadorera. Tomografia sismikoaren oinarria antzekoa da, lurrikara edo leherketak emisore gisa eta sismografoak detektagailu gisa erabiliz, Lurraren barneko hiru dimentsioko irudiak lor daitezke (1.20 irudia). Hiru dimentsioko irudiak sortzeko tomografia sismikoak Lurraren barneko albo heterogeneotasunak zehazten ditu, hau da, sakonera konkretu bati dagokion abiaduratik urruntzen diren abiadura anomalietan oinarritzen da.
‎Tomografia sismikoaren oinarria antzekoa da, lurrikara edo leherketak emisore gisa eta sismografoak detektagailu gisa erabiliz, Lurraren barneko hiru dimentsioko irudiak lor daitezke (1.20 irudia). Hiru dimentsioko irudiak sortzeko tomografia sismikoak Lurraren barneko albo heterogeneotasunak zehazten ditu, hau da, sakonera konkretu bati dagokion abiaduratik urruntzen diren abiadura anomalietan oinarritzen da. Sakonera berean abiadura sismiko ezberdinak izatearen arrazoi nagusiak bi dira:
‎A: Tomografia sismikoak Lurraren barneko hiru dimentsioko irudiak lortzen ditu lurrazalean sakabanatutako sismografoek biltzen dituzten uhin sismikoen bidaia denborak erabiliz. Uhin sismikoen jokaera ereduak erabiltzen dira sakonean agertzen diren heterogeneotasunak zehazteko.
‎animalien eboluzioan zehar barne garraiorako sistemak garatu dira, halako moldez non, gorputzeko zelula bakoitzari kanpo ingurunea bera hurbildu baitzaio, nolabait adierazteko. Gorputz tamainaren hiru dimentsioko emendioak garraio mekanismo sofistikatuen garapena halabehartzen du elikagaien, oxigenoaren, hondakinen, eta abarren mugimendu egokirako; garraio egitura horiek organo aparatu edo organo sistema bihurtu dira goi mailako metazooetan. Esate baterako, gizakion superfizie/ bolumen erlazioa hain da handia ezen, oxigenoaren difusio egokirako beharrezkoa den gastrukerako superfiziea, hots, biriken azalera, tenis zelai baten erdia baita.
‎Esate baterako, ornogabe zulakariak ezin dira fotorrezeptoreen bidez orientatu substratuan zehar mugitzen ari direnean. Modu berean, animalia planktoniko batzuek arazoak dauzkate hiru dimentsioetan orientatzeko, batik bat ur sakonean eta gauez, eta hori konpontzeko estatozistoak erabiltzen dituzte.
2006
‎Aurreko atalean aurkeztu ditugun irudi bidimentsionalek ezin diete galdera hauei erantzun. Errealitatea piska bat konplexuagoa da, eta hiru dimentsioko irudien beharra daukagu kasu honetan. Izan ere, Ilargiaren orbita 5 o inklinatuta dago ekliptikaren planoarekiko.
2007
‎Jon D. Miller da eremu estatubatuarrean gaiokikertzeko ardura nagusia izan duena. Miller ek (1983), alfabetizazio zientifikozibikoa kontzeptu gisa tratatzeko hiru dimentsio jasotzea proposatzen du:
‎Hala, beraz, hiru dimentsio horiek bilduko lituzkeen ikerketak frogatuko lukekomunikabideetan zientzia eta teknologiari buruz igortzen diren auzi politikoeninguruan herritarren ulertze gaitasuna; hau da, alfabetizazio zientifiko zibikoa.Hala ere, azken bi hamarkadetan burutu diren ikerketak kontuan hartzen baditugu, ohartuko gara alfabetizazio zientifiko zibikoa neurtzeko aski jo izan direla lehen bidimentsioak, a...
‎Garai batean autoestimua ezaugarri bateratua zela uste zen arren, ikerketekadierazten dute autoestimuak zenbait dimentsio dituela (Harter, 1998). Harter ek, adibidez, hiru dimentsio bereizi zituen Self Perception Profile for Children eskalan (Harter, 1985): autoestimu fisikoa, akademikoa eta soziala.
‎Tarteko haurtzaroan, berriz, haurrek hiru dimentsio kontuan izaten dituzte, beren burua balioesteko: gaitasun fisikoak, akademikoak eta soziala.
2008
‎Aldaketa anatomikoez gain, hankabikotasunak ikusmena areagotzea eragin zuen: distantzia atzemateko hiru dimentsiotan ikusi ahal izatea, koloretan ikustea, eta antzekoak. Baina eskuak askatzea izan zen hankabikotasunak ekarri zuen ondoriorik garrantzitsuenetako bat; funtzio asko hartu zituzten eskuek, adibidez, pisuak garraiatu edo elkar lanean aritzea.
‎– Eskuin hemisferioari dagozkio hitzik gabeko hizkuntza, espazioa, ikusmena, hiru dimentsioko espazioan kokatzea, erritmoa, soinua eta kolorea.
2009
‎Joko gehienak mutilen trebetasunetara egokituta daude. Sarritan agertzen dira jokoetakopertsonaiak hiru dimentsioko munduan nabigatzen, balak ekiditen, gizon gaiztoeidisparatzen. Aipatu ditugun premiak asetzeko aukera gutxiago dute neskek jokohauetan.
‎Anbibalentzia handiko sexismoaren teoriak (Glick eta Fiske, 1996), berautestatzeko ere sortu zuten, Ambivalent Sexism Inventory (ASI) izenekoa?, emakumeen eta gizonen arteko harremanetarako hiru dimentsio bereiztenditu, bakoitzak etsaitasunezko aldea eta borondate onekoa dituelarik. Lehenengoabotere dinamikek osatzen dute eta paternalismo babeslea eta meneratzailea barneratzen ditu.
‎Bigarren itemak lehenengoaren oso antzekoak dira, protagonista aldatzen da galderetan eta itemen bat erealdatu egiten da ezinezko egoera batzuetan. Bi hiru dimentsiok osatzendituzte: a) garaipena edozein preziotan (garaipena lortzea edozein helburu bainogarrantzitsuagoa dela, eta hori lortzeko edozer dela zilegi), b) ondo pasatzea kirolaeginez (futbolean aritzearen helburua dibertitzea dela), eta c) joko bortitza (futbolean gogor jokatzearekiko identifikazioa).
‎h. Ahal den guztietan argazki, irudi edo grafikoekin osatu azaldutakoa.Zientzia kazetaritza lantzen dutenen esku dauden baliabide grafikoak askogehitu dira azken urteetan, besteak beste, teknologia berriei esker. zientzia ekoizpenak hiru dimentsioko irudiak oso maiz erabiltzen ditu eta horri esker, galaxien osaketa, urrutiko planeten atmosfera zeinDNAren egitura ulertu ez ezik, ikusi ere egin genezake. Idatzizkohedabideek ere maiz erabiltzen dituzte zientzia irudi eta grafikoak.
‎Horretarako, argi iturri distiratsuaerabiltzen da, laser argia izan ohi dena, eta gainera, argi hori, bi diafragmafokukidetatik barna iragaten da (bata, laginaren aurretik kokatua dagoenaeta, bestea, berriz, laginaren ondoren), eta hauei esker, argia laginaren puntuzehatz batean bakarrik fokuratzen da, eta argiztaturiko puntu horren materialak igorritako fluoreszentzia ere, bigarren puntu zulo formako irekigunetikpasarazten da, argi detektagailuak jasotzen duelarik (5 irudia). Modu honetan, puntuz puntuko ekortzearen bidez bi dimentsioko irudia lor dezakegu (7 irudia B), eta sakonera ezberdin jarraituen ebaketak behatuz, hiru dimentsioko irudiak lor ditzakegu ordenagailuan (6 irudia).
‎Ikusten ari garen espezimenaren hiru dimentsioko egitura errealaeskaintzen digute mikroskopio hauek (10 irudia).
‎Egitura biologiko txikien (birusak, bilbe zitoeskeletikoak, etb.) barneezaugarriak hiru dimentsiotan ikusteko aukera ematen digu mikroskopiomota honek.
‎Mikroskopio elektronikorako argazki kamera digitalak sortu dira azkenurteotan. Gero eta ordenagailu programa gehiago ere idazten dira irudiakautomatikoki lerrokatzeko, egiturak trazatzeko eta hiru dimentsiotan ikusteko asmoz. Garapen hauen ondorioz SSEM teknika berpizkunde bat izatenari da.
‎7 Hiru dimentsioko (3D) elementuen sorrera
‎Orain objektua 3D tan ikusteko «Scene» leihoan lan egingo dugu: zerrendaturiko objektua edo objektuak aukeratu behar ditugu eta «add toscene» sakatu. Hiru dimentsioko eszena batean agertuko da gure egitura.Programa gauza da egitura eszenan modu ezberdinetan azaltzeko. Hori delaeta, ikertu nahi dugunaren arabera ikusteko modua hautatuko dugu.
‎Bilaketa hori atlas esterotaxikoanegingo dugu. Hiru dimentsioko koordenatuak ditugu; altuera (A), zabalera (Z) eta aurre atzealdea (AA) Lambda edo Bregmahezur tarte puntuekiko.
2010
‎Bere aldetik, Colomer Hernández, I. k, La motivación de las sentencias: sus exigencias constitucionales y legales, Tirant lo blanch, Valentzia, 2003, 35 or. eta hur., motibazioaren barruan hiru dimentsio desberdintzen ditu: motibazioa, erabaki judizialaren justifikazio legez; motibazioa, epaileak sententzia idatzi aurretik egiten dituen gogoeta juridiko bezala, eta motibazioa, produktu edo diskurtso gisa.
2011
‎Kasu azterketa honetarako erabilitako behaketa teknikak aukeratzeko, gureustez EITBren konbergentzia prozesuan funtsezkoak diren hiru dimentsio hartu dirakontuan:
Hiru dimentsio horiek bi ikuspuntu metodologikotatik landu dira: alde batetik, ikuspuntu metodologiko kualitatibo batetik, EITB taldearen konbergentzia prozesuaren egungo egoera azal dezaketen faktoreak ulertzeko.
‎Hau da, ez du prentsarik, eta integrazioa irratiarekineta telebistarekin bakarrik egin du (Europako hedabide talde publikoen artean, horida erreferentziazko eredua), euskarri digitala gaineratuta (Internet). Ikus ditzagunaplikatutako teknikak, xehetasun gehiagorekin, aztertutako kasuan eta analisi xedediren unitateetan konbergentzia prozesua osatzen duten hiru dimentsioen arabera.
‎Bere aldetik, Colomer Hernández, I. k, La motivación de las sentencias: sus exigencias constitucionales y legales, Tirant Lo Blanch, Valentzia, 2003, 35 or. eta hur., motibazioaren barruan hiru dimentsio desberdintzen ditu: motibazioa erabaki judizialaren justifi kazio legez, motibazioa epaileak sententzia idatzi aurretik egiten dituen gogoeta juridikoak bezala, eta motibazioa produktu edo diskurtso gisa.
‎talde arteko testuinguru batean, talde batek portaera berezitua eta identitate kolektiboa izan dezan egiten duena. Hiru dimentsio estruktural bereizten dira: 1) faktore demografikoak, 2) euskarri eta kontrol instituzionala, eta 3) estatusa.
‎Ekoizpenezko hiru dimentsioak, alegia, lengoaia, teknologia eta produkzioa, ikus entzunezkoen balio estetikoak epaitzeko trebetasunarekin erlazionatzen dira. Badirudi, ekoizpenaren eremua hobeto ezagutzen denean, hedabideetako produktuen gaineko balorazio estetiko aberatsagoak egiteko aukera zabaltzen dela.
‎Ikus osagaien erabilera: kolore asegabeak (okreak, marroiak, grisak, beltzak), argi ilun kontrastea eta argiztapen zuzena erabiltzen dira, hiru dimentsioko espazioa perspektibaren bidez irudikatzen da.
‎puntuazioa zenbat eta altuagoa izan lengoaian, orduan eta trebeagoak dira herritarrak interpretazio lanetan. Gauza bera gertatu da teknologia edo produkzioa alderatu direnean aipatu interpretaziozko hiru dimentsio horiekin. Kasu guztietan, puntuazioa zenbat eta altuagoa izan, orduan eta hobea da lortutako puntuazioa ikus entzunezko mezuen harreraren eta errezepzioaren eremuan, ideologiaren eta balioen interpretazioan eta ezaugarri estetikoen hautematean eta balioespenean; alegia:
2012
‎Lekuanlekuko gizarte bidezkoak denboran zehar iraungarri izatea da helburu. Sarritanesana da iraunkortasunak hiru dimentsio dituela (3D): ingurumen bizigarria, gizartebidezkoa eta ekonomia bideragarria (osasuntsua, hobeto); baina laugarrena beharkoluke:
‎Hots, garapenaren territorializazioa esan dezakeguna. Bestemodura esanda, bertsolariak bota bezala sutan jartzean probatzen bada nolakoaden eltzea, hiru dimentsio horien aldeko apustua lurralde geografiko zehatz bateangauzatzean probatuko da zenbatekoa den apustu hori iraunkorra.
‎Bigarrenik, sexu/ genero desberdintasunak duen identitate efektua performantziaren bidez nola sortzen den azaldu eta kritikatzen du Butler-ek. Hots, gorputzaren azalean generoaren bidez diferentzia sexuala irakurtzen badugu ere, diferentzia horri eransten dizkiogun hitz, esaera, keinu eta desirek sakontasun batematen diote, hiru dimentsioko errealitate bihurtzen dute diferentzia sexuala. Eta, beraz, azaleko sexu diferentzia barneko diferentziatzat jotzera pasatutakoan, azkenbatean gizonezko/ emakumezko genero diferentziari identitate bat ematen zaio.Hots, genero/ sexu diferentzia jada ez dago gorputz azalean, baizik barnean, eta, beraz, subjektuaren barnea definitzera pasatzen da:
2014
‎«Ahozko»deizioa, ordea, maiz nahasian eta askotarako erabiltzen dugu. Voguerari jarraituz (1992, Fuentes Rodriguezen (2000) lanetik jasoa), hiru dimentsio edo alderdiezaugarritzeko balio dezake:
‎Aldaketa anatomikoez gain, hankabikotasunak ikusmena areagotzea eragin zuen: distantzia atzemateko hiru dimentsiotan ikusi ahal izatea, koloretan ikustea, eta antzekoak. Baina eskuak askatzea izan zen hankabikotasunak ekarri zuen ondoriorik garrantzitsuenetako bat; funtzio asko hartu zituzten eskuek, adibidez, pisuak garraiatu edo elkarrekin lanean aritzea.
‎Buss eta Plomin (1984) egileek proposatutako teoria garrantzitsu baten arabera, izaera lehen mailako hiru dimentsioz osatuta dago: hunkiberatasuna, jarduera eta gizartekoitasuna.
2015
‎Berunazido bateriaren oinarrizko jokaerak ondo azaltzen ditu, baina balioztatze esperimentala egitea faltazaigu. Hurrengo urratsak bi eta hiru dimentsioko ereduak garatzea izango da.
‎Eredu teorikoa esperimentalki balioztatu ondoren, simulazioaren bitartez geruzatzea desaktibatzen duten proposamenak aztertuko ditugu. Aldebatetik, bateriaren hiru dimentsioko eredu errealean geometria konbentzionala aldatuko dugu, elektrodoen formak edota posizioak, besteak beste. Bestetik, baterian azaltzen diren tenperaturaeta potentzial gradienteen gainean ere eragingo dugu, elektrolitoaren difusio eta konbekzioezaugarriak aldatzeko asmoz.
‎Metodoa optimizatu eta balioztatu ondoren, zainketa pertsonalerako produktuen eta etxekobeste zanbait produkturen analisian aplikatu zen (guztira 24 lagin). 2 irudian laborategianprestatutako lagin baten analisian lortutako hiru dimentsioko elektroferograma dago ikusgai.Bertan, B metodoa erabiliz kuantifika daitezkeen 16 osagaien banaketa bereizten da. Lagineidagokienez, azido bentzoikoa izan zen kontserbagarri arruntena (8 laginetan kuantifikatu zen, hau da, laginen% 33,3an).
‎Hobekuntza horietako adibide gisa, geuk garatutako saretako puntuen banaketa berria aipatuko dugu. OcTOPUS ek espazio errealean egiten ditu simulazioaketa, horretarako, espazioa hainbat puntutan banatzen du, hiru dimentsiotako sareta osatuz. Paraleloanexekutatu nahi denean, sareta puntuak prozesadoreen artean banatu behar dira.
‎Hiru horiekbatera behar dira, eta hirurak behar dira moneta sozial alternatibo horretan funtzionatu ahalizateko. Hor hiru dimentsioek bat egiten dute ekimen oso zehatz batean, moneta lokal bat.Iruditzen zait badaukagula interes komun horiek diskurtsoetan ere sartzerik.
‎Horrela, 2010eko txostenean NBGPk beste era honetan birdefinitu zuen giza garapena: GGIaren kalkuluari dagokionez, kontzeptuaren oinarrizko hiru dimentsioak (bizitza luze eta osasuntsua; ezaguerak; eta beharrezko ondasun eta zerbitzuak bizi maila duina izateko), hiru indizeri egokitzen zaizkio, hurrenez hurren: GGI= 1/ 3 Bizi itxaropenaren indizea+ 1/ 3 Hezkuntzaren indizea+ 1/ 3 Errentaren indizea.
‎Alde batetik, dimentsioen ponderazio konbinaketa arbitrarioa da nonbait. Zergatik izan behar dute garrantzi berbera giza garapena osatzen duten hiru dimentsioek. Esaterako, zergatik ez da izango, bederen, osasuna beste biak baino garrantzitsuagoa, eta, ondorioz, adibidez% 50eko pisu espezifikoa ematea GGIan?
‎Esaterako, zergatik ez da izango, bederen, osasuna beste biak baino garrantzitsuagoa, eta, ondorioz, adibidez% 50eko pisu espezifikoa ematea GGIan? Egia da GGIaren egituraketak bat egiten duela giza garapenaren definizioarekin, baina testuinguru horretan eztabaidagarria da oso hiru dimentsioen parekatzea.
‎genero berdintasuna eta dimentsio ekologikoa. Genero ikuspuntua ez barneratzeak gizonezkoen eta emakumezkoen artean aipatu hiru dimentsioetan existitzen diren desberdintasunak ez kontsideratzea dakar. Hala ere, gabezia hori zuzentzeko saiakeran adierazle jakina plazaratu du NBGPk:
‎genero desberdintasunaren indizea. Indize hori hiru dimentsio jakinetarako (osasuna, ahalduntzea eta lan merkatua) emakumezko zein gizonezkoen kalkulatuz eraikitzen da.
‎2). Bigarrenaren inguruan, garapen iraunkorraren hiru dimentsioen (ekonomikoa, soziala eta ingurumenekoa) indartzearen alde egiten du dokumentuak, eta garapen iraunkorrerako esparru instituzionalak «hiru dimentsioen integrazio orekatua bultzatuko duela» adierazten du (Ibid.: 16).
‎Egiteko modu konbentzionalari ere lotuta, beste ideia bat gailendu da: garapen iraunkorraren hiru dimentsioen parekagarritasuna. Hala, iraunkortasun hirukoitzaren teoria leundu ez ezik, badirudi indartu ere egiten dela zenbait arlotan, besteak beste, enpresa alorrean erantzukizun sozial korporatiboaren harira enpresa handi askok eta askok abian jarritako estrategien bidez.
‎Hiru iraunkortasunek maila bera dute eta parekagarriak dira euren artean, 4.2 irudian adierazi bezala irudikatu ohi dena. Nabarmentzekoa da interpretazio honek garapenaren arloak (dimentsio ekonomikoa eta soziala) eta iraunkortasuna (ingurumen dimentsioa) zedarritzen dituen kontzepzio batetik aipatu hiru dimentsioen inguruko beste kontzeptu orokor batera pasatzea ahalbidetzen duela. Hala, iraunkortasun hirukoitzaren teoriak ahalbidetzen du gaur eguneko garapen eredu nagusiaren elementu garrantzitsuak garapen iraunkorraren kontzeptuan integratzea eta, finean, ohiko ekonomiak defendatzen duena bere horretan jarraitzea (hazkunde ekonomiko mugagabea, globalizazio finantzarioa, lehiakortasun neurrigabea, etab.). Hortaz, iraunkortasun ekonomikoaren arabera hazkunde ekonomiko mugagabearen ideia garapen iraunkorraren kontzeptuari lotzen zaio; eta ideia hori, hain zuzen ere, egungo eredu sozioekonomikoaren iraunkortasun ezaren oinarrian kokatzen da.
‎Pieza bakoitzaren propietateak konpasaren bidez diseinatu ondoren, ikasleak poligono batez estaltzen du eskeleto bakoitza. Hiru dimentsioko pieza geometrikoak bi dimentsiotan berregitean, bi pieza simetriko eraiki behar dira paralelogramoaren ereduak egiteko, bakarraren partez. Bestela, pieza ezin da irauli.
‎Fatwa erlijiosoen35agerpena bata bestearen atzetik, gerrarako propagandara bideratutako ekintzak, Irakeko indarkeria sektarioa, horrek guztiak gatazka sektarioen ondorio latzak handitu zituen. Azken urteotan gatazka sektario horrek gutxienez hiru dimentsio garrantzitsu izan ditu:
2019
‎Brecht-ek gizarteaaldatu nahi zuen antzerkiaren bidez, eta helburu horretarako, Aristoteles-engandik zetorrenheroiarekiko enpatia kaltegarria zela ulertu zuen, eta Verfremdung Effekt delakoa garatu zuenbere Antzerki Epikoan aplikatzeko. Mike Leigh ek, pelikuletan benetako jende arrunta ikusi nahizuen, benetako pertsonak bezain hiru dimentsiotakoak diren pertsonaiak ikusi nahi zituen, eta ez, filmetan ikusi ohi direnak bezalakoak? (Foundas, 2008), eta hori lortzeko, bere zinegintzametodo propioa garatu zuen, aktoreen zuzendaritzan oinarri zuena.
‎38). Horrela, pertsonaiak ezagutu ziren lehenengo egunak denbora errealeaninprobisatuko dituzte, istorioaren orain aldira heldu arte, inprobisazio figuratibo hauek, gertakarierreal gisa planteatzen dira, denbora errealean eta hiru dimentsiotan gertatzen ari direnak, kanpotik ikusta benetan gertatzen ari direla sinistu ahal izateko? (Clements, 1983:
‎Geosteering teknika burutzeko 3D ko problema bat ebatzi behar da. Hidrokarburoen industrian putzuetakoerresistibitateak neurtzeko hiru dimentsiotako zenbait zenbakizko simulagailu garatu izan dira azken hamarkadetan (Avdeev et al., 2002; Davydycheva et al., 2003), baina simulagailu hauek oso motelak dira denbora errealean lanegiteko. Arazo honi aurre egiteko 3D ko problemen konputazio kostua murrizten duten teknikak garatu dira.Teknika berri hauetako batzuek problemaren dimentsioaren murrizketan oinarritzen dira.
‎irakasgairako GeoGebra ea egokia etaerabilerraza den, eta ea ikasleei lagungarria gertatu zaien. Zentzu honetan, software ak hiru dimentsiotan lanegiteko eskaintzen dituen aukerak aztertu dira. 1 irudian praktiketako baten ikasleek egin beharreko ariketa batidagokion GeoGebra bidezko ebazpena ikus daiteke.
‎GeoGebra programa geometriaren irakaskuntzan aplikatu eta gero, irakasleek oso lanabes egokitzat jotzen dute.Software ak hiru dimentsiotan lan egiteko eskaintzen dituen aukerak oso egokiak dira, bai irakasgaian ikasten direngeometriako kontzeptuak lantzeko, baita paperean eskuz ebazten diren problemak garatzeko ere.
‎Ikasleen erantzunak aztertu ondoren, GeoGebra erreminta lagungarriadela ondorioztatzen da. Hiru dimentsiotako adierazpen grafiko sendoan eta sorkuntza dinamikoan oinarrituta, programaren ekarpena handia da geometriako elementuak eta haien arteko posizio erlatiboak hobeto ulertzeko, etahorien inguruko problema sinpleak ebazteko.
‎Biltegiratze denbora aurrera doanean, ikus daiteke batez besteko pisu molekularrak igo egitendirela, silanoa daukaten kateak elkarren artean kondentsazio erreakzioen bitartez elkartzen aridirenaren seinale. Puzte erlazioaren jaitsierak, bestalde, sortutako hiru dimentsiotako sarea geroeta konpaktuagoa egiten ari dela adierazten du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
hiru 64 (0,42)
Hiru 9 (0,06)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia