Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2001
Hiru dimentsio horien gainetik, hiru horien konbinaketa eta horrek dakarrenosotasuna lirateke hizkuntz taldeen indar edo bizitasuna eragiten duena (Bourhis, 1979; Giles, Bourhis eta Taylor, 1977). Datu demolinguistiko eta soziografikoaktaldearteko marko batean hizkuntz taldeek duten bizitasun erlatiboa ahalik etaobjektiboen ezagutzeko erabil daitezke.
2007
‎Beraz, hiru dimentsioen arteko harremana ez da makrotik beheranzko joera mekaniko eta determinista bezala ulertu behar, baizik eta ikuspegi konstruktibista batetik. Alegia, hiru dimentsio horiek elkarri eragiten diote eta, continuum bat osatuz zein hizkuntzaren askotariko izaera aintzat hartuz, hizkuntzaren ikuspegi holistikoa eskaintzen dute.
‎Hala, beraz, hiru dimentsio horiek bilduko lituzkeen ikerketak frogatuko lukekomunikabideetan zientzia eta teknologiari buruz igortzen diren auzi politikoeninguruan herritarren ulertze gaitasuna; hau da, alfabetizazio zientifiko zibikoa.Hala ere, azken bi hamarkadetan burutu diren ikerketak kontuan hartzen baditugu, ohartuko gara alfabetizazio zientifiko zibikoa neurtzeko aski jo izan direla lehen bidimentsioak, a...
2008
‎Hori interpretazio bat da. Nire ustez, badira hiru dimentsio horiek, baina zirkulu zentrokidetzat hartu behar ditugu. Izan ere, badugu sistema ekonomiko bat, eta horrek sistema sozial baten beharra du, eta biek egon behar dute ingurumen sistemaren barruan, horixe baita gure sostengua.
‎Aurrez aipatutako hiru dimentsio horiek elkartu egiten dira eta era batera edo bestera eragiten diote hizkuntza komunitate bakoitzaren bizindar orokorrari (Giles eta beste batzuk, 1977). Hizkuntza talde bat ahula izan daiteke demografia aldagaien ikuspuntutik, baina sendoa babes instituzionalaren eta estatusaren faktoreen ikuspuntutik.
2011
‎" edo" pentsatu beharrean" eta" pentsatzen badugu, denek dute arrazoia. egun, hizkuntza fenomeno psikologiko, soziologiko, sozial eta kontzeptual bat da. Jada ez dago kontraesanik. hizkuntzek aldi bereko hiru dimentsio horiek dituzte. horrek, noski, aldaketa epistemologiko handia dakar. horiek horrela, hizkuntza ekologiaren teorizazioak bat etorri behar du ikuspegi horrekin. helburuak ezartzean, kontuan hartu behar ditugu pertsonen ikuspegiak eta arrazoibide nagusiak. Baina, nola konbentzituko ditugu gizabanakoak?
Hiru dimentsio horiek bi ikuspuntu metodologikotatik landu dira: alde batetik, ikuspuntu metodologiko kualitatibo batetik, EITB taldearen konbergentzia prozesuaren egungo egoera azal dezaketen faktoreak ulertzeko.
‎puntuazioa zenbat eta altuagoa izan lengoaian, orduan eta trebeagoak dira herritarrak interpretazio lanetan. Gauza bera gertatu da teknologia edo produkzioa alderatu direnean aipatu interpretaziozko hiru dimentsio horiekin. Kasu guztietan, puntuazioa zenbat eta altuagoa izan, orduan eta hobea da lortutako puntuazioa ikus entzunezko mezuen harreraren eta errezepzioaren eremuan, ideologiaren eta balioen interpretazioan eta ezaugarri estetikoen hautematean eta balioespenean; alegia:
2012
‎Aurreko mendeetan, pertsona bat gaixorik zegoen ala ez esateko, pertsona horren egoera fisikoari soilik begiratzen zitzaion. Gaur egun, ordea, ideia hori aldatu egin da, eta pertsona hiru arlok osatzen dutela eta osasuna hiru dimentsio horiekin lotuta dagoela onartzen dugu. Teoria horren arabera, pertsona etengabe garatzen doa eta beharrak sentitzen ditu (ez da ikus edo uki daitekeen gorputz bat soilik), eta alor fisikoaz gainera, alor psikologikoaz eta alor sozialaz ere osatuta dago.
‎Hots, garapenaren territorializazioa esan dezakeguna. Bestemodura esanda, bertsolariak bota bezala sutan jartzean probatzen bada nolakoaden eltzea, hiru dimentsio horien aldeko apustua lurralde geografiko zehatz bateangauzatzean probatuko da zenbatekoa den apustu hori iraunkorra.
‎Kaxaren gehieneko neurriak hauek dira: 50 cm-ko luzera, 40 cm-ko zabalera eta 20 cm-ko sakonera, betiere hiru dimentsio horien batura 110 cm baino handiagoa ez bada. Kaxaren gehieneko pisua (animalia eta haren osagarriak barne) 8 kg koa izanen da.
‎formatuari, edukiari eta gizarte erantzukizunari buruzko atal berezituak. Hortaz, albisteen kalitateak hiru dimentsio horiek dituela esatean bat datoz egileak. Ondorioz, kalitatearen azterketak ere hiru maila horiek neurtu behar ditu.
2016
‎Kultura hau —hizkuntz kultura— zorua litzateke, talde, zein banakako elementuak garatu ahal izateko, besteak beste hizkuntzarekiko jarrerak. Euskararekiko atxikimendua (nire jarrera, nire motibazioa...) garatzeko hiru dimentsio horiek nituzke: a) behar dut korpus bat, erreferente materialak, fisikoak eta gorpuztuak (izan literatura, kantak, hiztegiak, gramatika bat, Euskaraz bizi nahi dut afixa, Korrika, euskaltegiak, euskara irakasleak, bertsolariak, eta abar luze bat); b) behar ditut talde, gune edo komunitate ezberdinak zeinetan hizkuntz harremanak gauzatzen diren (mintzalagunak, euskara elkarteak, hezkuntza komunitateak, nire antropologia ikasleak, nire lankide antropologoak, dendariak, tabernariak, nire seme alabak, eta abar luze bat) eta c) behar ditut ideiak, irudikapenak, argudioak, metaforak hizkuntzaren inguruko diskurtsoa (k) osatuko dutenak (maitagarria, nirea, gurea, praktikoa edo pragmatikoa, politikoa, negozioa, sexista, beharrezkoa, etxekoa, eta horrelakoak).
‎Elementu guzti horiek behar ditut, aipatutako hiru dimentsio horietan sailkatuta, nire hizkuntz kultura garatzeko eta, hortik aurrera, jarrera bat edo beste lantzen, eraikitzen..., joateko.
‎Zer kantitatez eta zer kalitatez? Bestalde, hiru dimentsio horien artean, zeini eman diogu garrantzi gehiena. Eta, denen baturarekin, zein kultura sortu dugu?
2020
‎Euskal Herriko patriarkatu (neo) liberalaren ezaugarri estrukturalak eta patriarkatu (neo) liberalak emakumeen eta gizonen ongizatean, boteretzean eta demokratizazioan dituen ondorioak erakusten ditu liburu honek; hiru dimentsio horiek eta haien ondorioak lehen aldiz modu bateratuan ikertuz. Hori da liburu honen berrikuntza nagusia, Euskal Autonomia Erkidegoko, Nafarroako Foru Erkidegoko eta Euskal Hirigune Elkargoko datuetatik abiatuta patriarkatu (neo) liberala ulertzeko sistema kontzeptual bat eskaintzea.
‎Konkretuki, EOa hiru dimentsioko konstruktu multidimentsional gisa onartua izan da era zabal batean. Hiru dimentsio horiek berrikuntzarako joera, arriskuak hartzeko joera eta proaktibitaterako joera dira, elkarren artean positiboki kobariatu behar duten dimentsioak, alegia (Covin eta Wales, 2012). Enpresa baten joera ekintzailea hiru alde horien menpe dago:
‎Konkretuki, EOa hiru dimentsioko konstruktu multidimentsional gisa onartua izan da era zabal batean. Hiru dimentsio horiek berrikuntzarako joera, arriskuak hartzeko joera eta proaktibitaterako joera dira, elkarren artean positiboki kobariatu behar duten dimentsioak, alegia (Covin eta Wales, 2012). Enpresa baten joera ekintzailea hiru alde horien menpe dago:
2021
‎Euskarak hiru dimentsio horietan duen presentzia/ ausentzia aztertu nahi izan dugu. Zer diskurtso dute gazte horiek euskarari buruz?
‎Euskarak hiru dimentsio horietan duen presentzia/ ausentzia aztertu nahi izan dugu. Zer diskurtso dute gazte horiek euskarari buruz?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia