2000
|
|
Fenomenalismo honen defentsak, gainera, ‘ilusioen argumentuaren’ babesa jaso zuen. Batzuetan berez ez dituzten propietateak izango balituzte bezala hautematen ditugu objektu fisikoak —uretan goilara okertua dagoela dirudi, bi dimentsioko irudiek
|
hiru
dimentsio dituztela dirudi, etab.— Goilara okertua ez dagoenez eta marrazkia hiru dimentsiokoa ez denez, ikusten dugunak zerbait gehiago izan behar du, goilara eta marrazkia errepresentatzen dituen irudi mentalaren antzeko zerbait. Gauza bera gertatzen da haluzinatzerakoan, ikus dezakegun objektua benetan ikusten dugun tokian ez dagoelako.
|
2002
|
|
\ Lau. Bizindar objektiboaren baitan
|
hiru
dimentsio ditugu, honako galdera hauek erantzuteko:
|
2008
|
|
Bere berezko esanahia, berriz, askoz zabalagoa da.
|
Hiru
dimentsio ditu: soziala, ekonomikoa eta ingurumenekoa.
|
2009
|
|
–Modelatu egiten dut, ordenagailuan. Eta behin irudia
|
hiru
dimentsiotan dudala, berarekin nahi dudana egin dezaket. Adibidez, buru-hezur honekin egingo dudana izango da okzipitala puztu.
|
2010
|
|
Banakoa oinarri duen proposamen ontologikoaren, epistemologikoaren eta instituzionalaren ondoan, errepresentazio kolektiboen (Durkheim, 1912), sozialen (Moscovici, 1979) edo irudikarien (Anderson, 1983) definizioak sortzen dituen zailtasunek bide eman diote diziplina anitzeko eztabaida garaikideari. Autoerrepresentazioen dimentsio indibiduala, erlazionala eta kolektiboa bereizteak agerian utzi du
|
hiru
dimentsioek duten eragina banakoak bere buruaz duen errepresentazioa osatzeko prozesuan (Chen eta Boucher eta Tapias, 2006; Turner eta Whitehead, 2008; Pentland, 2007; adibidez). Are gehiago, banakoak dituen harreman sistema sozialen eta kulturalen testuinguruan, agente kolektibo sozialki integratuek erakutsi dute banakoen agregazioan agortzen ez diren jarrera proposizional intentzionalak garatzeko duten gaitasuna (Pettit, 2001); eta horrez gain, testuinguru sozial eta kulturalean osaturiko kolektibitateen errepresentazioa aintzat hartzea beharrezkotzat jotzen dute hainbat autorek; mundua deskribatzeko (Calhoun, 2006; Goldman, 2009; Olive, 2000; adibidez) eta instituzionalki antolatzeko (Krauss, 2004; March eta Olsen, 2005; Miller, 2004).
|
2011
|
|
Genero desberdintasunaren indizea emakumearen desabantailen isla da.
|
Hiru
dimentsio ditu: ugalketa osasuna, jabekuntza eta lan merkatua.
|
2012
|
|
Lekuanlekuko gizarte bidezkoak denboran zehar iraungarri izatea da helburu. Sarritanesana da iraunkortasunak
|
hiru
dimentsio dituela (3D): ingurumen bizigarria, gizartebidezkoa eta ekonomia bideragarria (osasuntsua, hobeto); baina laugarrena beharkoluke:
|
2014
|
|
Baina zenbat lortzen dute? Galdera honi erantzuteko asmoz, lehenengoa Aurrerapen sozialaren indizea
|
hiru
dimentsio ditu: oinarrizko giza beharrak, ongizatearen oinarriak eta aukerak. Ia ez dago adierazle ekonomikorik, baina argi dago dimentsio horien atzean, ezinbestean, inbertsioa dagoela.
|
2015
|
|
Sistema horrek gauza bat deskubriarazten zizun berehala: kontua ez zela marra batzuk egitea, masa batzuk irudikatzea baizik, errealitateak
|
hiru
dimentsio baitzituen, eta itzalean edo argitan geraturiko estatua zatien kontrastea baitzen guk paperean jaso beharrekoa. Seneka filosofoaren buru bat daukat gogoan nik egindako lanen artean, baina aurki aspertu nintzen hango lan modu beti berdinaz.
|
2017
|
|
Horretarako, bi ikuspuntu hartu zituzten aintzakotzat: lehena, hizkuntzaren egoera aztertzeko erabiltzen ditugun
|
hiru
dimentsioak genituzke –hots, hiztuna, hizkuntza komunitatea eta lurraldea–; aldiz, bigarren ikuspuntua litzateke euskaltzaleen elkarteen egitekoari dagokiona: egin, eragin edo izan.
|
2021
|
|
Galdetegiak
|
hiru
dimentsio ditu, modu honetara formulatu delarik horietariko bakoitza: (AK1)" Pantaila bidezko komunikazioan nire gaitasuna da, ondoko alderdiei dagokienez, Haur Hezkuntzako ikasleekin irakaskuntzan aritzeko...", (AK2)" Pantaila bidezko komunikazioan nire zailtasuna da, ondoko alderdiei dagokienez, Haur Hezkuntzako ikasleekin irakaskuntzan aritzeko." eta (AK3)" Pantaila bidezko komunikazioan nire prestakuntza beharra da, ondoko alderdiei dagokienez, Haur Hezkuntzako ikasleekin irakaskuntzan aritzeko.".
|
2023
|
|
pentsatzen dugunak emozionalitate bat darama. Matthew Lipman filosofoak dio pentsamenduak
|
hiru
dimentsio dituela: pentsamendu kritikoa, pentsamendu sortzailea eta pentsamendu ardurati edo arretatsua, alegia pentsamendu etikoa, enpatikoa, norbere eta besteen zaintza kontuan hartzen dituena… eta nik laugarren dimentsio bat nabarmenduko nuke:
|
|
Jostalari izateari buruzko Neumann en ereduak (1974)
|
hiru
dimentsio ditu: kontrola, errealitatea eta motibazioa.
|