2000
|
|
Terapeutak aita idealizatuaren rola betetzea, horrek pazientea berarekinidentifika tzea estimulatzen baitu,
|
guk
gaur egun transferentzia gisa ulertzendugun fenomenoarekin zerikusi duena.
|
|
Euskaldunok galbidera behartu nahi gaituen kontsentsutik aparte egon da betiTxillardegi, galbidea arropa demokratikoaren itxuraz jantzi nahi izan denean ere.Natural natural eta ozen aldarrikatu du disentsua. Beraren ibilbide luzearen ikuspegiaaurrean dugula, erraz uler daiteke Txillardegi
|
gure
gaur egungo gizartean inposatunahi diguten kontsentsuaren antipodetan egotea. Zer kontsentsu mota inposatu nahizaigun ikustea besterik ez dago.
|
2001
|
|
Hil beilan, emazteak ez zuen sufrimendu handirikerakutsi. Alabak, aldiz,
|
guk
gaur ezagutzen dugun hil eresi hunkigarria inprobisatuzuen, esanez, Beltran hilik zegoelarik, ezinezkoa izango zela etxeko desohoreagarbitzea. Bide batez, eman zuen, modu kriptikoan eman ere, sasiko haurrarenaitaren. Bela Beltz goitizeneko auzo baten?
|
2002
|
|
Zuzenbidean eta erakundetze publikoan ere, iraun egin zuen (gaur arte) konstituzio historikoaren islak edo eraginak Euskal Herrian. Beste era bateraesanda,
|
gure
gaur eguneko erakundetze publikoan ere ageri zaigu iraganaren etaorainaldiaren arteko zubia. Adibidez, Nafarroan eta gainerako Hego EuskalHerrian, Batzar Nagusi eta kultura foralaren inguruan.
|
2007
|
|
atalean, zabalago azaltzen dukulturaren kontzeptua, horren baitan hizkuntzak zer garrantzi duen azpimarratuz.Hemen orokorrean arituko naiz euskal kulturaz, ez euskarari soilik dagokionez, baizik eta norbanakoak edo Herri batek naturaren gainean biltzen duen guztiaadierazteko. Guztiz bat nator Txillardegik garai hartan adierazitakoekin, bainahizkuntza, gizakia eta kultura kontzeptuetan azken urte hauetan produkzio handiaegin du gizarteak, ez beti norabide berean, eta uste dut euskaldunok argiago ikusdezakegula
|
gurean
gaur egun zer den nagusi.
|
2014
|
|
Edonola ere, horrek ez du esan nahi
|
gure
gaur egungo genero kontakizuneanharrapatuta gaudenik betirako, edo betirako bedeinkatuta, ikuspuntua zeinden?. Genero sistemak aldatu egiten dira.
|
|
Butlerrek dioen moduan, gaur egun, gisa horretako gorputzak «pentsaezinak, gorrotagarriak, biziezinak»dira65 Gorputz horien existentziak berak auzitan jartzen du gure genero sistema.Kirurgialariek, psikologoek eta endokrinologoek, beren kirurgia gaitasunenbitartez, gorputz kulturalki ulergarrien faksimile onak osatzen saiatzen dira. Jaioaurreko tratamenduen bitartez sexu organo mistodun jaiotzak ezabatzea erabakitzenbadugu (hala gaur egun existitzen diren tratamenduen bidez nola etorkizunean sordaitezkeenen bidez), aldi berean erabakitzen dugu
|
gure
gaur egungo ulergarritasunsozialaren sistemarekin jarraitzea. Aldiz, erabakitzen badugu, denbora tarte luzebatez, ageriko egitea genero mistoko gorputzak eta bestelako bideak darabiltzatengenero jarrerak, orduan, nahita edo nahigabe, ulergarritasun sozialaren arauakaldatzea aukeratuko dugu.
|