Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2000
‎Irakasleak, Guizot en hitzak gogoratuz,, fonctionaries de l' Etat? bihurtzeak (ezin baitugu ahaztu Estatu espainiarreko administrazio egiturak Frantziako eredu zentralistaren arabera eratu zela242) nahitanahiez Estatuaren estrategia politikoaren esparrura eramaten gaitu eta armarik gabeko armadaren aurrean jartzen gaitu, Estatu Nazioaren xake taulan irakaslea pieza nagusia izanik, herritarrak Estatuaren proiektuaren inguruan biltzeko (Estatu nazioarekiko identifikazioaz ari gara) eta arerioak xakean xake matea bada, hobeto jartzeko243 Esandakoa hau gehiegikeria ez dela erakusteko, Loperena-ren esaldi honetaz baliatuko gara: –En la enseñanza primaria y en sus maestros tienen los Estados el sostén más poderoso de la defensa nacional? 244.
2002
‎Bart egin det amets: Berriz egin eztezadala, Ez gaitzez eta ez onez.
‎Hiru diraRuzafa k bereizten dituen langile taldeak: artisauak, langile ez gaituak eta lantegietako langileak, bakoitza bere ohitura, tradizio eta ezaugarriekin. Barcenilla k (1999) ere lan mundua hartu du ardatz gisa Errenteria modernoaren sorrera aztertzean, liburuaren zatirik handiena historia ekonomikoaren barruan sartu beharbaldin bada ere.
‎lotsarazten ez gaituen artean eta liskarretan nahastea atsegin dugun artean.
‎Giza istripu larrian gertatzen dena,, jendea bultzaka, inor ez baita erortzen besteren erorketa eragin gabe, eta lehenbizikoak dira hurrengoen heriobide?, hauxe berau ikus dezakezu bizitzan ere gertatzen dela nonahi. Ez da inor berarentzat soilik galtzen, besteen galbide eta galtzaile gara; aurrekoei egokitzea kalte da, eta erosoago zaigunez inori sinestea norkbere erabakiak hartzea baino, ez daukagu inoiz bizitzaren irizpiderik, sinetsi egiten dugu beti eta eskuz esku guganaino heldu den erruak inguratzen gaitu eta suntsitzen. Besteen exenpluek garamatzate galbidera; jendemultzoagandik aldenduz osatuko gara.
2006
‎Eta zer da gure kontu triste horigerla bat baizik? Gerlak bizi gaitu eta gerlan bizi gara oraino. Bai, gerlan.
‎Izan ere, gaiak badu bere garrantzia: gai horrek gizakiaren aspektu irrazionalen aurrean jartzen gaitu eta, horrekin batera, gizarte bizitzaren dimentsio irrazionalen aurrean. Gizarte eta kultura modernoak giza bizitza antolatzeko modu jakin bat islatzen du, arrazionaltasunaren printzipio jakinetan oinarritua eta zenbait aspektu irrazionalek gidatua.
2007
‎Psikoanalisi freudiarra(, freudiarra? diogu, freudiarrak ez diren psikoanalisiak ere baitira) lantzen duten eta psikoanalisi horren irakurketa berri bat proposatzen duten egileen ustez (psikoanalista frantsesen ustez, batez ere), moralak, gizagogoaren eraketan parte hartzen duenez, gizakide egiten gaitu eta kulturaahalbidetzen du. Freud-ek berak zioenez, erru sentimendua omen da arazo nagusiakulturaren eboluzioan (1930).
2009
‎Edozein kasutan, lehen harremanak ez dira beti emankorrak, baina denborarekin hala bihur daitezke.Elkarrizketa onartu duten beste informatzaileak zein zuzenean ezagutzen dutenpertsonak aipatzea lagungarri suerta daiteke askotan. Horrela, informatzaile batekbeste batengana eramango gaitu eta pixkanaka gure elkarrizketen zerrenda osatzenjoango gara.
‎bai. Baina euskara sustatzeak, euskal kultura sustatzeak, euskal komunikabidegintzan jarduteak ez gaitu ETAkoak bihurtzen, tesi polizialak eta akusazio popularrak baieztatzen duen moduan.
2014
‎«Emakume» eta «arazo» hitzak sarriegi datoz batera.Problematizatutako gaietan emakumea biktima gisa aurkezten zaigu, askotanerrekurtso gutxiko emakumeak aurkezten zaizkigu, boterea eta euren bizitzengaineko kontrola hartzeko zailtasunak dituztenak. Horrek emakumeok kexura, haserrera, solemnitatera edo aldarrikapenera eramaten gaitu eta ahaztu egiten dugubeste hura: «Dantzarik egin ezin bada, hau ez da nire iraultza».
‎Argi eskasiaren eragin psikologikoak ikertu dituzte. Horrek geldotu egiten gaitu eta eragin apalgarria du; gainera neke fisiko eta psikikoa eragiten du. Barneko espazioetan denbora luzez argi artifizialarekin egoteak monotonia sentsazioa, nekea, kontzentrazio falta eta klaustrofobia eragiten ditu; luzera depresioa, suminkortasuna, neurosia, nekea, buruko minak, metabolismoko alterazioak, bihotzeko eta zirkulazioko arazoak, hipertentsioa, globulu gorriak eta defentsak urritzea bezalako fenomenoak ageri dira.
2017
‎Ekialdean komuna da izan erroko aditzaren ai > i soiltzea, baina Arrangoiztarrekmendebaleko lapurtarrekin bat egiten dute, monoptongazioarik ez baitute eratzen: naiz, haiz, zaitut.Hala ere, gaitu eta gitu onartzen dituzte Arrangoitzen eta Basusarrin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia