Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2002
‎Horrezkero, kasu ximinoek arratoi beltzek gizon arratoi nabarrari. Azpiratu ezezik, irendu nahi gaitu eta bukatzen zuen txosten ernagarri harek.
2005
‎Horra Blade runner filmeko hiria, bilduma honetako metafora nagusia. Azken batean, hiriak despertsonalizatzen gaitu eta Blade runner filmeko" erreplikante" moduko izaki bihurtzen gaitu, aldi berean gizakitik eta irrazionaletik zer dugun jakin gabe.
2008
‎Ama eta emon berba bera dirala esan daiteke. Grazia horrek bizi gaitu eta berorren indarrez egin geinke aurrera.
2009
‎Erramu egunez, Aste Santuaren aurreko domekan, etxe ingurutik hartu erramua eta elizara eroaten zuten bedeinkatzera. Horren ostean etxeko atean, suetean, geletan ipintzen zuten etxea gaitzetatik eta jeinu gaiztoengandik babes zezan. Ur baso batean gordetzen zen edo sikatzen edukitzen zen.
2011
‎Eta zuzendari, gehienetan, emakumeak. Bide hori hartzera eroaten gaitu eta eroango gaitu, geroago eta gehiago, behar dan beste abaderik ezak.
2013
‎Garrr egun, munduko berri gehiago dakigu, eta halakoak izaten dira karrozetako gai eta mozorrotzeko aitzakia. Mozorroak anonimo bihrrrtzen gaitu eta horrek askatasuna ematen du normalean egingo ez liratekeen gauzak egiteko.
‎Gaur egun, munduko barri gehiago dakigula, halakoak izaten dira karrozetako gai eta mozorrorako atxakia. Mozon' oak anonimo bihurtzen gaitu eta horrek askatasuna emoten dau normalean egingo ez liratekeen gauzak egiteko.
2021
‎Zaletasunera gaitasunetik iritsi behar dela ez daukat zalantzarik, hala ere,[...] gaitasunetik ez dator zaletasuna derrigorrez. Egon zaitezke gaituta eta ez zalea izan. [...] Liburuak gozagarri:
‎Hau da, gauza bat dela euskarri anitzeko baliabideekiko harremana eta erabilera, eta beste zerbait horietan modu egoki batean gaituta eta alfabetatuta egotea. IE7 ere norabide berean mintzo da, baina interpretaziorako ikuspegi kritiko hori idatzizko testuetara zabaltzen du, eta halaber, arrazoiak eskaintzen ditu:
‎Era berean, gaitze eta alfabetizazio prozesu horretan, adierazpide guztien osagarritasunari arreta berezia eskaini behar zaiola uste du IE5 ek. Hots, ez dela nahikoa testua edota hitza, adibidez, interpretatzen ikastea, bi horiek edota beste batzuen konbinazioak osatzen duten adierazpide multimodaletan trebatzeak beste urrats bat ematea eskatzen duelako:
‎Dioenez, eurak irakurketa multimodalean dauden bitartean, hezkuntzak oraindik irakurmenaren lanketa analogikoan segitzen du hein handi batean. HIR1 eta MIR1 bat datoz adierazpen horiekin, baina paperezko liburuek edo testuek eskatzen duten erronkari ere erantzun behar zaiola irizten diote eta horietara hurbildu, alfabetatu, gaitu eta zaletzeko proposamenak egiteari eutsi.
‎Analisian zehar literatura zein sorkuntza artistikoa oro har azken urteotan bide eta euskarri berriak esploratzen ari dela esan da hainbatetan, eta bide horretan, digitalizazioak edota ikus entzunezkoek pisu handia dutela geroz eta zalantza gutxiago pizten duen zerbait da. Eta, edozein euskarritan dela ere, sortzen den hori irakurtzeko, kontsumitzeko, bizitzeko gaitu eta prestatu behar dira gaur egungo eta etorkizuneko gazteak, dagoeneko natibo digitalak diren horiek, hain justu ere. Irakaskuntzak horri aurre egin behar dio, baliabide digitalen eta ikus entzunezkoen erabilerari dagokionez irakasleen eta ikasleen artean maiz dagoen arrakala kontuan hartuta.
‎Eta, hain justu ere, egokitasunaren kontzeptuaren atzean dagoela gakoa uste du GE3 k. Izan ere, bere esanetan, literaturaren irakaskuntza egoki batek ikasleak gaitu eta dituzten beharrizan kulturalei erantzun lieke, baina literaturaren didaktikaren egokitasunez eta horren baitan egiten den proposamenaz ulertzen den horretan dagoela gakoa. Dioenaren arabera," hori ez da erraza gure gizartearen izaera aldakorra kontuan izanda" (GE3).
‎Modu berean, literaturaren didaktikak honako helburu hauen lorpenean ere jardun behar duela zehazten dute parte hartzaileek: ...ormatzea (IE6, IIR1, IEE1); 5Nork bere burua eta komunitatea ezagutzen laguntzea (IE5, LIR1); 6Identitate pertsonala eta kulturala eraikitzen laguntzeko tresnak eskaintzea eta imajinario kolektiboaren sarrera bideratzea (GE2, IE5, GE3); 7Literatura sorkuntzarako eta irudimena garatzeko estrategiak eskaintzea eta gogoa piztea, eta, beraz, euskal sortzaileak sortzea (GE1, IIR1, NE1, IEE1); 8Ikasleak gaituago eta zaleagoa izateko teknologia berriak erabiltzea, esaterako, literatura digitala sortzea (GE2); 9Sentsibilitate estetikoan aurreratzea eta norberaren hizkuntza ondarea aberastea; 10Hizkuntza eta forma literarioen ikasketa (GE3); 11Gazteei esperientzia literario, kultural eta estetikoa biziaraztea; 12Fikziotik errealitatea irakurtzen, ulertzen eta interpretatzen laguntzea; 13Gaitasun kognitiboak...
‎" Testuekiko harreman horiek zertarako dira onak? Gu jende gisa eraikitzeko, nortzeko, zeren eta nortuko gaitu gu jende gisa, eta jende kopuru edo meta garen aldetik, nortuko gaitu eta eraikiko gaitu herri gisa. Interesgarria iruditzen zait hori:
‎Modu berean, literaturaren didaktikak honako helburu hauen lorpenean ere jardun behar duela zehazten dute parte hartzaileek: 1Gaitasun literarioa garatzea (GE3); 2Euskal kultura eta euskal literaturaren transmisioa bermatzea (NE1); 3Horri lotuta, euskal literaturaren erreferentziazko autoreak, obrak eta testuinguruak ezagutzea eta lantzea (IIR1); 4Irakurritakoaren ulermenean eta interpretazioan gaitzea eta irakurle kritikoak eta autokritikoak formatzea (IE6, IIR1, IEE1); 5Nork bere burua eta komunitatea ezagutzen laguntzea (IE5, LIR1); 6Identitate pertsonala eta kulturala eraikitzen laguntzeko tresnak eskaintzea eta imajinario kolektiboaren sarrera bideratzea (GE2, IE5, GE3); 7Literatura sorkuntzarako eta irudimena garatzeko estrategiak eskaintzea eta gogoa piztea, eta, beraz, euskal sortzailea...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia