2000
|
|
Ttipik ez bezala, inoiz
|
ez
zuen ikasle onaren taxua hartu. Ezta nahi ere.
|
2001
|
|
Ikasleek konformatu egin beharzuten emaitzekin.?
|
Ez
genuen ikaslearen progresioaikusten.. Ikasleen helburuak ez zirenguretzat existitzen.?
|
2002
|
|
Ikasketak zentro ofizialetan egin
|
ez
dituzten ikasleak ere aurkez daitezke azterketa horretara, horrela Kontserbatorioan sartu eta, Gradu Ertaineko Lehen Ikastaroan hasi ordez, bitarteko ikastaroetan jardun ahal izateko.
|
|
Unibertsitate honek
|
ez
du ikasleen soslai linguistikoari buruzko daturik, bainajatorriari dagokionez, lehen eta bigarren zikloko ikasleen %38 nafarrak dira, eta%29 Euskal Autonomia Erkidegokoak. Jakinik azken deialdian nafarren %15eketa EAEko ikasleen %30ek selektibitatea euskaraz egin zutela, NUko ikasleeuskaldunen kopurua kalkula genezake (4 taula).
|
|
gustuko ipuina, gustuko abestia, poema... Hasiera batean ipuinekiko batere zaletasunik
|
ez
zuen ikasleetako batek, esaterako, narrazio historikoekin gustura sentitu zen. Azken gaueko irakurketa saioanipuinak irakurri zituen ikasleak, berriz, ipuin kontalaria izan nahi zuela aldarrikatu zuen.
|
2003
|
|
Etxebarria eta M. Barandiaran; Kimika, Jazinto Iturbe; Informatika, Ander Basaldua; Matematika, Jabier Duoandikoetxea; eta Mekanika, Andoni Sarriegi). Dena den, Elektronika eta Mekanika Sailek
|
ez
zuten ikasle nahikorik izan, eta bertan behera geratu ziren, eta horietako zenbait hitzaldi zientzia arloko beste ikastaroetan integratu ziren. Egoera bitxia zen, kontuan hartuz gero, bi sail horiek sei liburu kaleratu zituztela, eta beste sail batzuek bat bera ere ez.
|
|
Neurri horiek kredituak kobratzea geldiaraztea eta ikasleak berankorren erregistroetan inskribatzea bertan behera uztea ezartzen zuten. Ildo horretatik, esan zuen banketxeak, demanda aurkeztu aurretik,
|
ez
zituela ikasleak ordaindu gabekoen erregistroetan sartu, eta, aldi berean, adierazi zuen kobrantza “banaka” geldiarazi zuela, “ikasle bakoitzak egiaztatu behar baitzuen epaileak zuhurtasunezko neurri horiek hartzeko eskatzen zituen baldintzak betetzen zituela”.
|
2004
|
|
Lanbidean ederki aritzeko prestaturik dagoen arren, ikasi nahi
|
ez
duten ikasleak ez ezik, irakasleak jokamolde hori baimentzen duen sistema ere aurkituko duenez, hezkuntzan inplikaturik dagoen eta kolaboratzaile den profesionalaren angustia hori gure inguruko herrialde guztietan gertatzen ari da.
|
|
“Asko ari da aurrera egiten alde horretatik. Duela urte batzuk ohikoa zen akademietan ingelesaren noziorik
|
ez
zuten ikasleak matrikulatzea, hau da, hasiberri osoak, gaur egun hori ez da ohikoa”, adierazi du. Bere 125 urteurrena dela eta, akademiak inkesta bat egin zuen Espainian, hizkuntzen irakaskuntzaren egoera erakusteko.
|
2005
|
|
Horrek ematen digun teknologiaren perfekzio, garbitasun eta argitasun irudia galdu egiten da, alabaina, institutu eta unibertsitate askoren laborategietan; hau da, zientzia ren errealitatea ren alde garrantzitsu batean: hez kuntzan. Irudi hori irakasle askoren gaitasunik ezaren atzean ezkutatzen da, ez baitakite argi zein den ikasleei egitera behartzen dituzten saioen helburua;
|
ez
baitituzte ikasle horiek eztabaidatzera bultzatzen —hori filosofoen gauza da, dio zientzietako irakasle" sasi zientzialari" askok—; oso modu eskasean ilustratzen baitute zientziaren metodoek ezagutzara nola eraman gaitzaketen. Bagenekien han eta hemen laborategi txarrak daudela, baina ez gehienek ez dituztela kontuan hartzen hezkuntza zientifiko eraginkorraren oinarrizko printzipioak.
|
2006
|
|
konfesionala (Erlijio katolikoa edo Estatuarekin hitzarmenak dituzten beste konfesio batzuk) eta akonfesionala (Erlijioen Historia eta Kultura). Ikastetxeek nahitaez eskaini dute, baina horietako bat ere egin nahi
|
ez
duten ikasleek “behar den hezkuntza arreta” jasoko dute. Maila horretan bertan, erlijioaren irakaskuntza 175 ordukoa izanen da, orain arte indarra izan duen 210 irakasgaiaren ordez.
|
|
Laugarren ikasturtean" Etika eta Gizarte Hezkuntza" izenarekin emanen da eta 35 ordutan. Bi irakasgai baino gehiago gainditu
|
ez
dituzten ikasleek ikasturtea errepikatuko dute. Baina salbuespen gisa, hiru etenaldi egin ahal izango dira ikasturtetik, baldin eta irakasleek “egoki irizten badiote”, “ikaslearen ibilbide akademikoa ez dela kaltetuko” uste baitute.
|
|
• Talde handietako tutoreek
|
ez
zuten ikasle horiekin interakzionatzeko betarik, irakasle espezialisten klaseetan satelite moduan ibiliz.
|
2007
|
|
100 gaztetik 87k egiten dute, eta Espainiako gainerako erkidegoetan, berriz, 100 gaztetik 78k. Datu horiek, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak emandakoak, Hezkuntza eta Zientzia Ministerioaren azken txosteneko ia berdinak dira, eta Euskal Autonomia Erkidegoak jarraitzen duela derrigorrezko irakaskuntzaren aldian eskola arrakastaren indize handiena izaten, eta, aldi berean, Espainia osoan DBH gainditzen
|
ez
duten ikasleen kopuruak gora egin du pixka bat. Hala ere, serie estatistikoetako datu esanguratsuenetako bat da generoaren araberako emaitza desberdintasun izugarria.
|
|
Saiatuaren papera egiten zuen Migelek, baina Maria Josefaren solasak
|
ez
zuen ikaslearen galdera txipienaren trabarik. Ahoa ireki beharra zeukan irakaslea susmoa hartzen hasiko ez bazen.
|
2008
|
|
Horregatik, ikasleak ikastetxe arruntetan eskolatzen dituzte, eta ikastetxeak baliabiderik
|
ez
badu ikaslearen premiei egoki erantzuteko, orduan eramaten dute ikastetxe bereziren batera; hau da, ikaslearen hezkuntza premiak iraunkorrak badira soilik, eta ezintasunen batek eraginak (badaude egokitzapen espezifiko handiak eskatzen dituzten ezintasunak, esate baterako, ezintasun psikikoak, mugimenduzko eta sentimenezko ezintasunak eta garapen arazo larriak).
|
|
Masterrerako ezarritako iraupena urtebetekoa izango da, 60 ECTS, nahiz eta kasu batzuetan ikasleak prestakuntza gehigarriko kreditu kopuru bat gainditu duen (gehienez 60 ECTS), egiaztatu duen prestakuntzaren eta aukeratu duen espezialitatearen arabera. Prestakuntza gehigarri hori ikasle bakoitzarentzat ezarriko da, eta espezialitateko berariazko eduki eta gaitasunak ikastera bideratuta dago, espezialitateari zuzenean lotutako titulurik
|
ez
duten ikasleentzat. Prestakuntza irakaslanean aritzeko behar diren trebetasunak hartzera bideratuko da.
|
|
Ikastetxe horiek ikasturtea arrakastaz gainditu
|
ez
duten ikasleei eskola errefortzuko ikastaro trinkoak eskaintzen dizkiete
|
|
Unibertsitate titulua edo baliokidea duten ikasleak: Espainiako unibertsitateek onarpen muga duten titulazioetako plazen %1 eta %3 artean erreserbatu behar dituzte unibertsitate titulua edo baliokidea duten eta egin nahi dituzten ikasketen bigarren zikloan sartzeko aukerarik
|
ez
duten ikasleentzat. Kontuan hartu behar da ikasle horiek ekaineko eta uztaileko onarpen deialdi arruntean bakarrik eskatu ahal izango dutela plaza, inoiz ez iraileko ezohiko deialdian.
|
|
Moodle, e learning plataforma bat, Madrilgo Unibertsitate Politeknikoko (UPM) Informatika Fakultateko TEDECO Taldea (Garapenerako eta Lankidetzarako Teknologia) egokitzen ari da Burundiko Ngozi Unibertsitatean eskolak emateko orduan aplikatzeko. Egokitzapen honen bidez, etxean ordenagailurik
|
ez
duten ikasleen arazoa konpondu nahi da, baita aurrez aurreko irakaslerik ere, esan zuen UPMk. Ikastaroak kudeatzeko banaketa libreko sistema bat da Moodle, eta hezitzaileei lineako ikaskuntza komunitateak sortzen laguntzen die.
|
|
Bigarren munduko gerra bukatu zenetik, Europako unibertsitatea arras gibelean geratua da: ez du zientzia artikulu aski produzitzen, ez du patente aski erregistratzen,
|
ez
du ikasle nahiko erakartzen, eta Europako ikertzaile anitzek erabakitzen du badirela toki hobeak ikerketa egiteko. Eta hara alde egiten dute bizkarrean daramatela XXI. mendeko altxor preziatuena:
|
2009
|
|
Sakelako telefonoen bat batekotasuna dela eta, gero eta gehiago dira sarean dauden denbora errealeko irudien galeriak, bideoak eta entzungaiak. Gaur egun, oso zaila da kamararik gabeko erostea, eta are zailagoa sakelako telefonorik
|
ez
duen ikasle batekin topo egitea. Hortaz, gure ondoan dauden baliabide teknologiko guztiez baliatuz, ataza berriak sortzen ditugu bai irakasleok, bai ikasleek.
|
|
Gainera, Arartekoak ETA ukatzen
|
ez
duen ikasle gaztearen profila eraiki du. Gauzak horrela, txostenaren arabera aldea dago euskaraz eta gazteleraz ikasten duten gazteen artean.
|
|
Txostenean, gainera, ETAren ekintzak ukatzen
|
ez
dituen ikasle gaztearen profila eraiki dute. Hala, DBH bigarren mailako ikaslea, gipuzkoarra eta ikasketan ereduan dagoen ikaslea izango litzateke.
|
|
Angel Gabilondo Hezkuntza ministroaren arabera, kurtsoaren hasiera aldatzeak
|
ez
du ikaslearen osasuna babestuko eta ez ditu arazoak konponduko, prentsaurrekoan agertu duenez.
|
|
Ekaineko lehen deialdian hautakortasunaren fase orokorra gainditzen
|
ez
duten ikasleek, aurkezten direnen %10 baino gutxiago, urtero beren ibilbide akademikoa zein bidetatik bideratu erabakiko dute. Proba beldurgarria gainditu duten ikaskideek dagoeneko egin dute unibertsitateko matrikula, eta gainditu ez dutenek, berriz, hainbat bide dituzte aukeran:
|
|
Eskatutako titulazioa
|
ez
duten ikasleak Lanbide Heziketako irakaskuntzetan sar daitezke berariazko proba baten bidez.
|
|
Ez dutela ezer lortuko. Polizien borrek inoiz
|
ez
dutela ikasleen ahotsa isilaraziko. Askoz gehiago balio dutelako gure aldarrikapenek.
|
|
Nire ezagun hura, noski, salatari porrokatua zen.
|
Ez
zuen ikasleen amorrazioa saihesteko beste biderik, ez bazen irakasleen gelan gotortzea. Istiluren batean sartzen zenean, ziztuan desagertzen zen.
|
|
14tik 16 urtera luzatu zuten eskolaratzea. Irakasle batek baino gehiagok piper egin behar izan du eskolara joan nahi
|
ez
zuen ikasleak egurtuko zuelakoan. Gaur egun 16 urterekin egin daiteke lan legez, eta jende askok ez du estudiatu nahi.
|
|
Franco hil zela 34 urte direla, hezkuntzak
|
ez
ditu ikasle guztiak euskalduntzen lurralde osoan eta eskola publikoetan euskaraz ikasteko aukera bera ukatu egiten du, Nafarroa Garaiko hegoaldean, Nafarroa Beherean, Lapurdin eta Zuberoan. Euskalgintzaren 2004 urteko datuak erreferentzia bezala hartuz, Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan 154.161 ikasle euskaldundu gabe utzi ditu eskolak.
|
|
Alabaina, bertako dendek adierazten dute Bizar Zuriren etxaldea leku erabat turistikoa dela. Eta
|
ez
du ikasleen polboroi salmenta xumearekin ezelako zerikusirik.
|
|
...re" argitzen" saiatuko zen, biluzik besarkaturik, nebak kontatu zidan gustuko zituela gaztetxoak, ezta?, baita mutilak ere; ixo, emagaldua, itxi aho beltz hori, ez duzu ezer ulertzen; ez erakutsi niri ukabilik, Ananda, ez begiratu begi arranpalo horiekin, batzuetan beldurra ematen didazu, lasaitu zaitez, ikus itzazu gauzak diren bezala, xaloegia zara, baina ez halere zure aita bezalakoa,
|
ez
duzu ikasleekiko irritsik; hori da barru beltza hori, Sara, nola esan dezakezu horrelakorik nire aitaz; zu zara inozoa, zu, Ananda, mundua ez da zuk uste bezalakoa...
|
2010
|
|
eredu berean dabiltzan ikasleek arras euskara maila diferentea dute, etxeko hizkuntzaren arabera. ereduari dagokionez, etxean euskaraz egiten
|
ez
duten ikasleen artean %26, 6k gainditzen du B2; etxean euskaraz egiten dutenen artean, aldiz, %47, 6k. Beste horrenbeste gertatzen da ereduarekin:
|
|
Oro har, egoera hauetan dauden ikasleek eska dezakete onarpena: Beren herrian funts publikoekin sostengatutako ikastetxerik
|
ez
duten ikasleak, egin behar dituzten ikasketen arabera egokia, ezta beste herri bateko ikastetxe batera joateko garraiobiderik edo ibilbiderik ez dutenak ere. Lana edo profesionalak direla eta, adingabeen eskolatze egokia eragozten duten aldi baterako edo ibilbide baterako joan etorriak egiten dituzten ikasleak.< Egoera pertsonal edo familiarrean dauden ikasleak, familia edo gizarte girotik kanpo eskolatzea gomendatzen dutenak, bizi diren esparruko gizarte zerbitzuen aldez aurreko txosten baten arabera.
|
|
Zergatik errepikatzen da ikastaroa? Mailaz igotzeari buruzko araudiak behartzen du lehenengo urteetan oinarrizko gaitasunak lortzen
|
ez
dituzten ikasleak eta hurrengo zikloetan ebaluazio negatiboa duten gehieneko irakasgaiak lortzen dituztenak errepikatzera. Baina, zergatik iristen da ikasle bat egoera horretara?
|
2011
|
|
Gero eta gutxiago onartzen ditu Hezkuntza Ministerioak, eta ororen buru desagertuko direla diote sindikatuek.Zailtasunak dituzten haurrentzako laguntzak ere murriztu ditu gobernuak. Sindikatuek diote irakasle horien bermea
|
ez
badute ikasle horietatik gehienek eskolan porrot eginen dutela.Usaian ez bezala, eskola pribatuek ere bat egin zuten atzo funtzio publikoan deitutako grebarekin.EuskaraEuskararen eta euskarazko irakaskuntzaren geldiunea azpimarratu du LABek, eta gainerateko sindikatuen oharrekin bat egin du. «Ipar Euskal Herrian hiru ikasletik bat baino ez da ari euskara bi eleko ereduetan ikasten», azpimarratu zuen Arño Aizagerrek LABen izenean.
|
|
Miquel Siguan en elebitasunaren inguruko gogoetatik abiatuta Aracilen ekarpenak aipatzen ditu ondoren. Bere iritziz, gizarte hezkuntzari buruz, balioen hezkuntzari buruz, kultur arteko hezkuntzari eta kulturaniztunari buruz hitz egiten den bezala, heziketa soziolinguistikoaz ere hitz egin behar da. gainera, behar hori
|
ez
du ikasleengan soilik sumatzen, irakasleengan ere gabezi hori ikusi baitu. horrela bada, herrialde katalanetan argitara eman diren soziolinguistikako eskuliburu eta beste argitalpenen berri ematen du. • Hitz gakoak:
|
|
Kontserbatorioan sartzeko asmorik
|
ez
duten ikasleek, berriz, eskola pribatuetan jarrai dezakete ikasten, edo edozein adinetan has ditzakete musika ikasketak.
|
|
Horrelako babesik edo trebakuntzarik jaso
|
ez
zuten ikasleek gorriak ikusi zituzten euskarazko ikasliburua prestatzean, eta gerora bertatik ez zen euskarazko goi mailako lan akademikorik sortu. Ikus, esate baterako, Medikuntza Fakultateko ikasleek Arnas aparatua izenburuko liburuan honetaz zer esan zuten 1980an:
|
|
Formaziorik jaso
|
ez
duten ikasleek zalantzan ez dauden mezuak ulertzeko gaitasuna erakusten dute, ikus entzunezko edukiez inguratuta bizi baitira, baina ezin izango lukete egitura narratiboa identifikatu besteek egiten duten bezala. Halere, gramatikaren elementuak identifikatzen ez dituzten arren, irudien zentzua interpretatzeko gaitasuna badutela erakusten dute:
|
|
Batez beste 100 eta 300 kaloria arteko irenstea geldiarazi zuten, aplikatutako zergen arabera. Elikagaien prezioaren igoeraren aurrean erantzun
|
ez
zuten ikasle bakarrak beren dietak zaintzen zituztenak eta hartuko zituzten kalorien berri zutenak izan ziren. Beren janariaren gaineko zergarik ez zuten unibertsitarioek baino kaloria gutxiago kontsumitzen zituzten, eta elikadura ohituretan aldaketa txikiak izan zituzten produktu horiei zergak gehitu zitzaizkienean.
|
|
Askotan, ikasleek ez dute letra on bat lortzeko ahaleginean parte hartzen, ez baitute funtsezkotzat hartzen beren hezkuntzan, ez dakite ez dela irudi kontua soilik. Oro har, harmoniaz idazteko behar adinako trebetasuna lortu
|
ez
duten ikasleek denbora gehiago behar izaten dute, batez beste, ikaskideek baino, idatzizko lanak eta eskolako apunteak osatzeko, eta ekintza hori egitea eskatzen duten jarduerak saihesten saiatzen dira. Horregatik, haur batek gaizki idazten badu Lehen Hezkuntzako lehen urteak gainditu ondoren, idazketa zuzen eta erregularra garatzen hasten denean, beharrezkoa da berriro heztea, trebetasun falta horrek eragin ditzakeen arazoak konpontzen saiatzeko.
|
|
Baldintza hori lehen aldiz ezarriko da aurten, eta diru sarrera gutxien dutenei aterako zaie onura. Laguntzak 125 eurokoak izanen dira, familia unitateko kide bakoitzeko 5.591 eurotik gorako errenta
|
ez
duten ikasleentzat; 87,5 eurokoak, 5.591 eurotik 7.455 eurora bitarteko errententzat; eta 50 eurokoak, kide bakoitzeko 7.455 eurotik gorakoak direnentzat. Atalaseak gehienez ere 24.089 eurokoak izanen dira bi kideko familia batentzat; 32.697 eurokoak hiru kidek; 38.831 eurokoak lau kidek; 43.402 eurokoak bost kidek; 46.853 eurokoak sei kidek; 50.267 eurokoak zazpi kidek; eta 53.665 eurokoak zortzi kidek.
|
|
Gaur egun, Lehen Hezkuntzako, Bigarren Hezkuntzako eta Goi Mailako ikasleei laguntzeko dago. Ikasturte honetan ehun beka baino gehiago eman zaizkie baliabide nahikorik
|
ez
duten ikasleei, eta, hurrengo ikasturteetan laguntza mantendu ahal izateko, gutxieneko baldintza batzuk bete behar dituzte kalifikazioei eta portaerari dagokienez. Maisu koordinatzaile batek ikasleen jarraipena eta aldizkako bilerak egiten ditu ikasturte bakoitzeko eta gurasoekin.
|
|
Baztarrikaren iritziz, hiru faktorek eragiten diote ikasleen euskalduntzeari: (a) zer eredu aukeratzen den; (b) familia hizkuntza zein den; eta (c) ikaslearen ingurunea euskalduna denetz (384 or.). Sailburuordearen datuen arabera, ereduko ikasleen %32k ez du behar bertzeko euskara ezagutza derrigorrezko hezkuntza amaitzean, eta ehuneko hori 52,4 da euskara familia hizkuntza
|
ez
duten ikasleen kasuan (383 or.). Nahiz eta premisa horietatik soilik ondorioztatzen den A eredua kentzea ez dela baldintza nahikoa ikasleak euskalduntzeko, Baztarrikak eratorri nahi izan du" gutxienez urteotako sistemak izan duen adinako adostasunik gabe, hobe aldaketa estrukturalik ez aurrera ateratzea" (393 or.). Horrek erran nahi du, EAJk eta PSEk kontrakoa adosten ez duten bitartean... Nabarmendu beharrekoa da kritikak indargabetzeko" interes politiko jakin batzuen" mamua inarrosi ohi duen sailburuordeak (186, 264, 268, 277.278, 418 or.) alderdi politikoetako buruzagien borondate zein interes aldakorren menpe utzi duela euskalduntze prozesua.
|
|
Arazo handiak daude, adibidez, Paris inguruko banlieueetako ikasleak frantses estandarrean alfabetatzeko. Ahoz ere
|
ez
dute ikasle horiek, zenbaitetan, ondo egiten. Nola egiten ote da han langile egokiak, frantsesez" behar den bezala" dakitenak, kontratatzeko?
|
|
Urteak ziren Lazkanok argazki hura lehen aldiz ikusi zuela eta Gloria tarteko zen orduko hartan ere: bere hozkailuan, egunkari ebakin ziztrin bat zeloz itsatsia, duela hogeitaka urte, Gloriak beste estudiante batzuekin (orduan oraindik
|
ez
zuten ikasle hitza erabiltzen) konpartitzen zuen pisuan. Panazko eta patilla lodiko urteak haiek, idatzitako poema kaxkarrak eta zuzendariari gutunak kalko orri beltzetan errepikatu eta kopia bat egunkarira bidali ondoren bestea kartoizko karpetatan etxerako gordetzen zuten garaiak.
|
2012
|
|
Irakasle bilakatzean," pertsonak zoriontsuak dira haiek bizi duten unean" adierazpidea nire egin nuen. Hots,
|
ez
ditut ikasleak sekula etorkizuneko helduak bezala tratatu, unean uneko pertsona bezala baizik, garaian garaikoa bizi behar dela erakutsi diet, edo saiatu naiz behinik behin. Hori hagitz inportantea da.
|
|
Maiz, matrikula arrunta egin eta gero modalitatea lanaldi partzialera aldatu beharra duten ikasleek egin dezakete, eredu honetan sartzeko baldintzak betetzen badituzte. Hori horrela da bai lehen mailako ikasleen kasuan, bai matrikulazio prozesua hastean baldintzak betetzen
|
ez
zituzten ikasleen kasuan, baina kontuan hartutako justifikazioren batek eragiten die. Nahitaezko kreditu kopurua Lanaldi partzialeko ikasketen alderdi nabarmen bat kreditu kopurua da.
|
|
Unibertsitateari atxikitako ikastetxeak aukera bat dira etete nota lortzen
|
ez
duten ikasleentzat, titulu ofizialak ematen baitituzte, baina garestiagoak dira.
|
|
Ikasleari integratzen laguntzeko, urrats batzuk egiten ditu ikastetxe bakoitzak. Batez ere gaztelaniaz hitz egiten
|
ez
duten ikasleei zuzenduta dago, eta hezkuntza maila guztietan jarraitzen du, ikaslearen adinetik aparte. Asturiasko ikasle etorkinak hartzeko programak jarduera protokolo horiek garatzeko materialak eta laguntzak proposatzen ditu.
|
|
Etxe Handia abandonatu zuenetik, gizona ez da sekula bertara itzuli. Bazekien hango korridoreetan
|
ez
zuela ikasle zeneko gazte oihurik edo eliz kantuen oihartzunik entzungo, apaiztegia aspalditik baitago erdi hutsik. Hala ere, bertako isiltasunak harritu du gehien, isiltasun trinkoak, garai bateko oihartzunen ugariaren ondoko mututasunaren handiak.
|
2013
|
|
ez zenbat jaisten den gelatik jolastokira, baizik zein den batez bestekoa gizartean eta zer plus sortzen duen eskolaren eraginak. Euskara lehen hizkuntza
|
ez
duen ikasleak nola egunero euskaraz egiten duen ikaskideekin eta irakasleekin".
|
2014
|
|
Nobelagintza garaikidea irakasten diedalako inolako interesik
|
ez
duten ikasleei.
|
2015
|
|
Erreformarekin, erabaki dute ez zirela gehiago ikasle elebidun guziak klase berean ezartzen eta besteekin nahasi zirela. Oraino hizkuntza aski menperatzen
|
ez
duten ikasleentzat izan ditzakeen ondorioekin.
|
|
Uste badugu eskolasistemaren misioa eskolaarrakasta demokratizatzea dela, eskolak ahozkoa esplizituki ebaluatu behar du, horrek berez maila ona
|
ez
duten ikasleen arrakastari lagunduko baitio.
|
|
Izan ere, ahozkoa soziala da eta eskatzen du hizkuntzaren ikaskuntza hezkuntza unibertsalean kokatzea, egoera sozial errealetan egoki komunikatuko diren herritar autonomoak hezteko (De Pietro & Dolz, 1997), eta ikasle guztiei eman behar zaie sarbide bera ahozko forma konplexuetara. Beraz, uste badugu eskola sistemaren misioa eskolaarrakasta demokratizatzea dela, eskolak ahozkoa esplizituki ebaluatu behar du, horrek berez maila ona
|
ez
duten ikasleen arrakastari lagunduko baitio. Eta horretarako, batetik, ahozkoak idatzizkoarekin partekatu behar du eskolako lanaren erdigunetza, eta, bestetik, curriculuma zeharkatzen duela onartzen badugu (alegia, ahozkoa jakintzagai guztietan behar dela), ahozkoaren garapenaren ardura ere zeharkakoa da, alegia, irakasle guztiena da; ez hizkuntzakoena soilik.
|
|
Zer dakite ikasleek poesia errezitaldiaz?, adibidez. Sekula errezitaldirik ikusi edo entzun
|
ez
duten ikasleentzat erabat berria izango den jarduera egiteko eskatuko diegu, eta hori kontuan hartu dugu bidean.
|
|
— Ingurune soziolinguistikoa. Gure herrietan/ hirietan euskaraz eskolatutako umeekin batera euskararekin ia batere harremanik
|
ez
duten ikasle asko dugu, eta horren ondorioz, ikastetxean euskara bereganatzen duten ikasleek ikastetxetik at gehienetan ez dute ia batere aukerarik euskaraz aritzeko. Egoera baldintzatzen duten ezaugarri ezberdin anitz izanda ere, oso modu laburrean horixe da gertatzen ari dena, eta euskararen erabilera urria dela-eta, irakasleok, hezkuntza komunitateko partaideok eta gurasoak oso kezkatuta gaude aspalditik.
|
|
Ezin naiz ezertaz gogoratu. Ikasketa buruak ez nau gogoko, uste baitu
|
ez
ditudala ikasleak ondo manejatzen; nire izaera ahulagatik, bere ustez, baina berak, zer dela-eta hartu du postu hori. Eskola gutxiago emateko.
|
|
– Autonomiarik
|
ez
duten ikasleak: 20 interbentziotik goiti egin ditu helduak.
|
|
Efektu honen arabera, irakasleak saihestu egiten du ikaslearekin eztabaidatzea, gaizki erantzungo duen beldurrez. Irakasleak
|
ez
du ikaslea desanimatu nahi, eta, horrenbestez, jakintza zientifikoaren zertzeladaren bat aurkitu nahiko du haren diskurtsoan, nahiz eta eztabaidagai den jakintzaren aztarnarik ez egon.
|
2016
|
|
–Eta deus egiten
|
ez
duten ikasleen gurasoei noiztik bidaltzen dizkie oharrak andereñoak?
|
|
Eginkizun aldaketa horretarako beharrezkoa da ikasleentzat ikasgaiaren gida prestatzea; bertan ikasgaiarekin zerikusia duten arazoen zerrenda adieraziko da, non ikasleak bat (batzuk) aukeratu eta landu duen (dituen), bai ikerketak eginez bai informazioa bilatuz baita beste ikasle batzuekin elkarlanean arituz ere (Thomas, 2000; Savery, 2006; Barron & Darling Hammond, 2008). Prestatzen den gidak
|
ez
ditu ikasleak banatzen, baizik eta ikaskuntzan eta ezagupena aplikatzeko gaitasunak garatzen laguntzen du, bakoitzak une ezberdinetan dauzkan beharrizanetara egokituz (Papert, 2001). AOI metodologian oso garrantzitsua da ikasleen jarrera, haien esku egongo baita ikaskuntzaren abiadura eta, ondorioz, plangintza.
|
|
Kurtso hauetan elkar ezagutzen
|
ez
duten ikasleen arteko talde lanak bakoitzak bere unibertsitateko komunitate arkitektonikoan harturiko ezaguerak zalantzan jartzen ditu. Ezezagunekin eta beste hizkuntza batean lan egitean, ikasleek eman beharreko azalpenek ohi baino haratago joan behar dute.Alde batetik, euren inguruan ezagunak diren kontzeptu itxiak azaltzearen zailtasunari aurre egiten diote.
|
2017
|
|
Institutuan gauden bitartean, eta eskola orduetan handik atera ezin bagara, irakasleen ardurapean gaude, eurek daukate ardura. Irakasleek
|
ez
dituzte ikasleak hezi behar, etxean egin behar den lana da hori, baina heziera hori etxetik ekartzen ez dutenei, momentua heltzen denean, baten batek esan die zer edo zer. Eta momentua eskolan gertatzen bada, irakasleak esan dio.
|
|
Bartzelonan ari da Jantzigintza eta Patroigintza ikasketak egiten. Bere hitzetan, kontzientziarik
|
ez
duen ikasleak betiko ikuspuntu eta ereduak landuko ditu eta ondoren merkaturatu: " Ikasle batek ez baditu bere kabuz arauak hautsi eta zalantzan jartzen, modaren sektoreak berezkoak dituen balore sexista eta kapitalistak errepikatuko ditu".
|
|
Protestarako motibo ez eze, gogoetagai interesgarria azken hori, autoritateek (eta jendartearen parte handi batek) hezkuntza zelan ulertzen duten islatzen baitu: ikasgelara (behar berezirik
|
ez
duten ikasleen erritmora) mugatzen den jarduera lez. Ordea, umeekin hartu emanean daudenez gero, zergatik ez gainontzeko beharginei ere hezitzaile estatusa aitortu eta, hala, eskola komunitatea indartu?
|
|
–
|
Ez
dut ikasleen
|
|
Ikerketa hau 560ko ikasleko lagin batean eginzen (%65 emakumeak ziren). Aldagai garrantzitsuetan datuak
|
ez
zuten ikasleak analisi estatistikoetatikkanpo utzi ziren. EHU ko Gizakiekin lotutako Ikerketarako Etika Batzordearen irizpena aldekoa zuenikerketak eta parte hartzaile guztiek idatzizko onespen informatua sinatu zuten.
|
2018
|
|
«Ikasleen banaketa nabarmen desorekatua da EAEko ikastetxeetan: bertoko jatorria duten eta
|
ez
duten ikasleen artean, egoera sozioekonomiko kultural desberdina dutenen artean, edota hezkuntza behar bereziak dituztenen eta ez dituzten artean. Azterketek agerian utzi dute inklusiboagoak diren hezkuntza sistemak segmentatutakoak baino egokiagoak direla, bai emaitza globalen aldetik, bai ikasleen sozializazio aldetik, bai kohesio soziala sustatzeko.
|
|
Bada, 17 urte horietako datuei erreparatuta, garbiki erraten ahal dugu British ereduak lehenbizi eta PAI programek gero erdira eraman dutela euskararekin batere kontakturik
|
ez
duten ikasleen kopurua. 2000 urtean ikasleen %42, 41 baitzeuden G ereduan matrikulaturik eta 2016an, %50, 86 Eta igoera hori A ereduaren kaltean izan da, 2000 urtean %30aren bueltan baitzeuden A zein ereduak.
|
|
Matrikula datu errealen arabera, A eredukoak gero eta gutxiago direnez, gero eta gehiago dira Nafarroan euskararekin batere harremanik
|
ez
duten ikasleak. Bistakoa da euskaltzaleei ez zaiela natural egiten A ereduaren aldeko lana, baina ez badu inork egiten gerta daiteke urte gutxiren buruan oraindik ere handiagoa izatea Nafarroako kulturaren ardatz nagusietako bati bizkar ematen dieten ikasleen kopurua.
|
|
Enpresa baten produkzio katean helburuak bete behar diren modura, ikastetxeek derrigorrez bete nahi dituzte curriculumak markatzen dituen helburuak. Horrek nolabaiteko lehia sortzen du, eta edukiak asimilatzeko erraztasunik
|
ez
duten ikasleak, edota familia egoera berezia bizi dutenak bazter uzten dira.
|
|
Esan bezala, hirigune handietan distritu bakarra ezarriz gero, ikasleak euren auzunetik urrun dagoen bigarren hezkuntzako zentro batera eraman litezke. Badira inork nahi
|
ez
dituen ikasleak, problematikoak izan direlako, edota eskolaren ohiko metodologiekin moldatu ez eta bigarren hezkuntza amaitu ezinean dabiltzalako. Honela," E" ikastetxean amaitzen dute gainerako zentroetatik kanporatzen dituzten ikasleak.
|
|
KIVA protokoloaren baitan, interbentzioak aurreikusten dira erasotuarekin eta erasotzailearekin. Baina gaia ikasle guztiekin lantzen da, baita jazarpenean parte hartu
|
ez
duten ikasleekin ere, eta honela, ikusarazten zaie guztion arazoa den horretan posizionatzeko beharra: pasibitateak konplize egiten zaitu, eta ikasle gisa, posizio aktibo bat hartzera derrigorturik zaude.
|
|
Ibilbide horiekin loturik," I" ikastetxeak baztertu egiten ditu, unibertsitatera sartu aurreko urtean, emaitza onak
|
ez
dituzten ikasleak. Nolabaiteko" gonbidapena" luzatzen zaie, beste ikastetxe batean egin dezaten ikasmaila hori, euren estatistikak zaindu nahi dituztelako.
|
2019
|
|
Nolako harremanak izan nahi dituzu? Eta galdetu behar da gorputzetik, nahiz eta sexologo gizonontzat zailagoa den, gizon hezitzaileok
|
ez
baititugu ikasleak ukitzen, bestela interpretazio okerretarako bidea laburra da eta iskanbila sor daiteke.
|
|
Hala ere, bere hitz jarioa kamutsegi eta mihia lodiegia du benetan lukeen hitzen bat jaulki ahal izateko. Horrenbestez, apaizaren jardunaren menpe erabat, etsitzea baino
|
ez
du ikasle ohiak.
|
|
Aste pare bat lehenago btk bera izan zen odolez zipriztindua: abertzaleekin deus ikustekorik
|
ez
zuen ikasle bat zauritu zuen balaz, peluka errubiarekiko emazte zohitu batek. Horman, oraindik, tatxa gorri bat ageri zen.
|
2020
|
|
Hizkuntzaren biziberritzeahaleginetan eskola izan daiteke bitarteko bakarra ‑edo ia bakarra‑, ingurune soziolinguistiko batzuetan, batez ere, lehen hizkuntza euskara
|
ez
duten ikasleen kasuan.
|
|
Maisu jarri zen Concordeko eskola publikoan, baina
|
ez
zituen ikasleen aurkako zigor fisikoak onartu eta dimisioa eman zuen. Hurrengo urtean eskola bat ireki zuen anaiarekin batera, eta pedagogia naturazale libertario bat erabili zuten:
|
|
Idigorasek uste du ebaluazioek «irakasle taldeen esku» egon luketela, eta, heldu den ikasturtean, ikasleek «ahalik eta arreta pertsonalizatuena dutela», batez ere egoera zaurgarrian izan direnak: «Horregatik, ez du zentzurik ikastetxeak udan zabaldu nahi izateak,
|
ez
duelako ikasleen arteko arrakala gaindituko, eta kontrakoa ere ekar dezake: ikasle askoren gehiegizko nekea, opor garaia galtzearen sentsazio etsigarria...».
|
|
Oñatiko Udalak SIM txartelak banatu ditu wifi konexiorik
|
ez
duten ikasleen artean. Ikasle horiek ikasturtea jarraitzeko muga telematikorik ez izatea da ekimen honen helburua, eta herriko hiru ikastetxeekin elkarlanean ari da burutzen Udala.
|
|
Badaude puntu beltz batzuk eta horiek dira zailtasun gehien ematen digutenak: hedadurarik ez duten herrietan bizi diren ikasleak, etxean ordenagailurik edo chromebookik
|
ez
duten ikasleak, edo izanda ere ez dute wifi konexiorik… Banan banako egoera asko daude eta horiei erantzuteko konponbide ideal eta bakarrik ez dago. Banan banan ikusi ditugu.
|
|
Gaur egun ikasle guztiek gailu digitalak dituzte. Hainbat arrazoirengatik bitarteko hauetara sarbiderik
|
ez
duten ikasleak daude: beren herrietan dagoen sarearen hedaduragatik, etxean dituzten bitartekoengatik… Kasu horietan neurri bereziak pentsatu ditugu.
|
2021
|
|
Ahozkotasuna lantzeko fitxa batzuk prestatu ziren, eta 2004/ 2005 ikasturtean proba egin zen 13tik 16 urtera bitarteko lau ikastetxetako ikasleekin. Ikasturtean zehar ahozkotasuna lantzeaz gain, urte bukaeran eskolan bertsolaritza lantzen zuten eta lantzen
|
ez
zuten ikasleen alderaketa ere egin zen (Barandiaran, 2011: 97).
|
|
Lehen urratsa da irakasleok kontziente izatea zer dagoen ematen dugun curriculum horren atzean, eta gero, dugun denboraren eta aukeren arabera jokatuko dugu, irakasleongan ardura handiak jartzen direlako, baina muga handiak ere baditugu, hezkuntza sistemak berak ezarriak. Dugun beste lan bat da klaseko botere harremanak kudeatzea, espazio guztia jaten dutenei espazio pixka bat kentzea, espaziorik
|
ez
duten ikasleei hartuaraztea… Ez dira oreka errazak, ardura handia dugu, eta oxigeno bola horiek lagungarriak dira halako dinamiketan.
|
|
Esparru horretan jarri da arreta berezia, Gipuzkoako lurraldean berdintasun aukera bermatuz integratzeko garrantzizkoa dela diotelako zenbait adituk; alegia," euskaraz behar bezala ikasten
|
ez
duten ikasleak zenbait arlotan (lanean, gizarteratzean...) egoera okerragoan egongo direla etorkizunean, eta direla hizkuntza horri lotutako kultura unibertsoan sartu" (Barqu� n, Madinabeitia eta Alzola 2012, 104).
|
|
" Hezkuntzak
|
ez
ditu ikasleak aski gaitzen, orokorki ez baitu bere osotasunean hartzen literatura: mozten eta zatitzen dira gaiak, gaitasunak, analizatzen dira testuak... eta orduan literaturaren funtzio nagusia galtzen da bidean, hala nola irudimen munduan bidaia emozional baten aukera egitea".
|
|
Adituek diotenez, zentroetan jarduera fisikoan emandako ordu kopurua handitzeaz gain, jolas aktibo gehiago jarri behar dira. Ekimen horrek patioa birdiseinatzea eskatzen du, baina baita irakasleak edo talde bat monitorizatzea ere, aktibo mantentzeko eta jolasteko edo jarduera fisikorako aukerarik
|
ez
duten ikasle askoren artean sortzen den isolamendua saihesteko. Haurrek fisika egiteko arrazoiak Ikasleen arteko gatazka asko aisialdian sortzen dira, eta horren erru nagusia da tradizioz espazio horietan ez dela izan guztientzako jarduerarik eta aisiarako aukerarik.
|
|
Gidaririk gabeko eskolaren irudiak gidaririk nahi ez duen kultura batean ditu erroak; hitz gutxian, irakasle artista ez da beharrezkoa, kaltegarria izatera ere hel daiteke, ume eta gazteak baitira benetan artista izan behar dutenak, eraginetatik libre diren artistak. Modu horretan, kultura hipermodernoak, eskola hipermodernoarekin batera, bere egiten du maxima nietzschetar ezaguna edo, hobe, ideia horren irudi grotesko bat, zeinen arabera nork bere buruaren jaun eta jabe izan behar duen, artista eta artelana aldi berean; bestela esanda, irakasleak
|
ez
du ikaslearen garapen askea oztopatu behar, edo horretan eragin, nork bere burua modu aske eta autonomoan zizelkatu dezan. " Askea zara!
|
|
Muturreko horientzako oasia da paradigma berria, ikasleak ordenagailuaren aurrean jartzearekin edota taldeka proiektuak egiten uztearekin nahikoa dela uste baitute.
|
Ez
dute ikasleen aurrean hitzik esaten, klase magistralak zaharkituak eta atzerakoiak baitira; ez dute ikasleen jarraipenik egiten, horrek koakzioarekin harreman estua baitu; beraiek zuzendu beharreko etxerako lanik edo idazlanik ere ez dute bidaltzen, horrek ez baitu ezertarako balio, ume eta nerabeen aisialdia sakratua baita; gazteleraz entzutean ez diete ezer esaten, euskararekiko jarrera txarra ... Itxurakeriaren maisu maistrak dira.
|
|
Muturreko horientzako oasia da paradigma berria, ikasleak ordenagailuaren aurrean jartzearekin edota taldeka proiektuak egiten uztearekin nahikoa dela uste baitute. Ez dute ikasleen aurrean hitzik esaten, klase magistralak zaharkituak eta atzerakoiak baitira;
|
ez
dute ikasleen jarraipenik egiten, horrek koakzioarekin harreman estua baitu; beraiek zuzendu beharreko etxerako lanik edo idazlanik ere ez dute bidaltzen, horrek ez baitu ezertarako balio, ume eta nerabeen aisialdia sakratua baita; gazteleraz entzutean ez diete ezer esaten, euskararekiko jarrera txarra har ez dezaten; gurasoekin biltzea ekiditen dute, eta bildu behar dutenean, dena primeran dagoe... Itxurakeriaren maisu maistrak dira.
|
|
|
Ez
dut ikasle baten premiarik.
|
2022
|
|
Urtero bezala, ikasturteari amaiera emateko eta datorren urtean kolegioan jarraituko
|
ez
duten ikasleei agurra egiteko, ekainaren 10ean, ostiral goizez, ateraldia antolatu dute IEP dispositibotik.
|
|
Ildo beretik, segregazioa murrizte aldera, eskatu dute itunpeko ikastetxeei kuotak kobratzea debekatzeko: «Itunpeko ikastetxeen' borondatezko' hileko kuotak iruzur hirukoitza dira, Hezkuntza Sailak onartu egiten dituelako, familia gehienek ez dakitelako ez direla nahitaezkoak, eta nahi
|
ez
dituzten ikasleak baztertzeko erabiltzen direlako, Euskadiko eskola segregazioaren funtsezko faktorea izanik».
|
|
Legeak ezarriko dituen konpromiso eta betebeharrak errespetatu dituzte: hizkuntzaren arloan legeak esandakoa erdietsi dute, «haien ingurune soziolinguistikoak eskatzen duen neurrian»;
|
ez
dituzte ikasleak sexuaren arabera bereizi; lege organikoak ezarritako gutxiengo ordu kopurua izango da ikastetxeek gehienez eman ahal izango dutena; «inklusioaren, ekitatearen eta aukera berdintasunaren» aldeko konpromisoa hartu dute, eta segregaziorik egonez gero, hezkuntza administrazioak eta Tokiko Hezkuntza Kontseiluek hartutako erabakiekin bat egin dute; jabetza pribatuak diren eskolek «p... Hori horrela bada, «ikasleen premiak» osorik finantzatuko dituzte, eta eskolatze kuotak debekatuta egongo dira.
|
|
Batxilergo Orokorra etapa amaitzean zer bide hartuko duten erabaki
|
ez
duten ikasleentzat pentsatuta dago, edo unibertsitateko edo Lanbide Heziketako titulazioak aukeratzeko asmoa dutenentzat, letrak eta zientziak uztartzen dituen oinarri batetik abiatuta, hala nola haur irakaskuntza eta kazetaritza.
|