Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2009
‎Ez dutela ezer lortuko. Polizien borrek inoiz ez dutela ikasleen ahotsa isilaraziko. Askoz gehiago balio dutelako gure aldarrikapenek.
‎Nire ezagun hura, noski, salatari porrokatua zen. Ez zuen ikasleen amorrazioa saihesteko beste biderik, ez bazen irakasleen gelan gotortzea. Istiluren batean sartzen zenean, ziztuan desagertzen zen.
‎14tik 16 urtera luzatu zuten eskolaratzea. Irakasle batek baino gehiagok piper egin behar izan du eskolara joan nahi ez zuen ikasleak egurtuko zuelakoan. Gaur egun 16 urterekin egin daiteke lan legez, eta jende askok ez du estudiatu nahi.
‎Franco hil zela 34 urte direla, hezkuntzak ez ditu ikasle guztiak euskalduntzen lurralde osoan eta eskola publikoetan euskaraz ikasteko aukera bera ukatu egiten du, Nafarroa Garaiko hegoaldean, Nafarroa Beherean, Lapurdin eta Zuberoan. Euskalgintzaren 2004 urteko datuak erreferentzia bezala hartuz, Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan 154.161 ikasle euskaldundu gabe utzi ditu eskolak.
‎Alabaina, bertako dendek adierazten dute Bizar Zuriren etxaldea leku erabat turistikoa dela. Eta ez du ikasleen polboroi salmenta xumearekin ezelako zerikusirik.
2011
‎Gero eta gutxiago onartzen ditu Hezkuntza Ministerioak, eta ororen buru desagertuko direla diote sindikatuek.Zailtasunak dituzten haurrentzako laguntzak ere murriztu ditu gobernuak. Sindikatuek diote irakasle horien bermea ez badute ikasle horietatik gehienek eskolan porrot eginen dutela.Usaian ez bezala, eskola pribatuek ere bat egin zuten atzo funtzio publikoan deitutako grebarekin.EuskaraEuskararen eta euskarazko irakaskuntzaren geldiunea azpimarratu du LABek, eta gainerateko sindikatuen oharrekin bat egin du. «Ipar Euskal Herrian hiru ikasletik bat baino ez da ari euskara bi eleko ereduetan ikasten», azpimarratu zuen Arño Aizagerrek LABen izenean.
2017
‎Protestarako motibo ez eze, gogoetagai interesgarria azken hori, autoritateek (eta jendartearen parte handi batek) hezkuntza zelan ulertzen duten islatzen baitu: ikasgelara (behar berezirik ez duten ikasleen erritmora) mugatzen den jarduera lez. Ordea, umeekin hartu emanean daudenez gero, zergatik ez gainontzeko beharginei ere hezitzaile estatusa aitortu eta, hala, eskola komunitatea indartu?
2018
‎«Ikasleen banaketa nabarmen desorekatua da EAEko ikastetxeetan: bertoko jatorria duten eta ez duten ikasleen artean, egoera sozioekonomiko kultural desberdina dutenen artean, edota hezkuntza behar bereziak dituztenen eta ez dituzten artean. Azterketek agerian utzi dute inklusiboagoak diren hezkuntza sistemak segmentatutakoak baino egokiagoak direla, bai emaitza globalen aldetik, bai ikasleen sozializazio aldetik, bai kohesio soziala sustatzeko.
2020
‎Idigorasek uste du ebaluazioek «irakasle taldeen esku» egon luketela, eta, heldu den ikasturtean, ikasleek «ahalik eta arreta pertsonalizatuena dutela», batez ere egoera zaurgarrian izan direnak: «Horregatik, ez du zentzurik ikastetxeak udan zabaldu nahi izateak, ez duelako ikasleen arteko arrakala gaindituko, eta kontrakoa ere ekar dezake: ikasle askoren gehiegizko nekea, opor garaia galtzearen sentsazio etsigarria...».
2022
‎Ildo beretik, segregazioa murrizte aldera, eskatu dute itunpeko ikastetxeei kuotak kobratzea debekatzeko: «Itunpeko ikastetxeen' borondatezko' hileko kuotak iruzur hirukoitza dira, Hezkuntza Sailak onartu egiten dituelako, familia gehienek ez dakitelako ez direla nahitaezkoak, eta nahi ez dituzten ikasleak baztertzeko erabiltzen direlako, Euskadiko eskola segregazioaren funtsezko faktorea izanik».
‎Legeak ezarriko dituen konpromiso eta betebeharrak errespetatu dituzte: hizkuntzaren arloan legeak esandakoa erdietsi dute, «haien ingurune soziolinguistikoak eskatzen duen neurrian»; ez dituzte ikasleak sexuaren arabera bereizi; lege organikoak ezarritako gutxiengo ordu kopurua izango da ikastetxeek gehienez eman ahal izango dutena; «inklusioaren, ekitatearen eta aukera berdintasunaren» aldeko konpromisoa hartu dute, eta segregaziorik egonez gero, hezkuntza administrazioak eta Tokiko Hezkuntza Kontseiluek hartutako erabakiekin bat egin dute; jabetza pribatuak diren eskolek «p... Hori horrela bada, «ikasleen premiak» osorik finantzatuko dituzte, eta eskolatze kuotak debekatuta egongo dira.
2023
‎B2 maila lortzen ez duten ikasleek DBHko titulua jasoko dute?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia